Mintissä toimiva Oraclen VMboxixxa on luotu 40G levy ja tarvitsisi kasvattaa sitä ja tehdä 60G kokoinen lvy.
Miten levyn kasvattaminen onnistuu ja onko siihen jotain ohjetta?
Oraclen VMboxin virtuaali levyn suurentaminen
7
213
Vastaukset
- Anonyymi
Haulla löytyy
"Oracle vm box user manual"
Pdf 374 sivua - Anonyymi
Kiinteänkokoiseksi määritellyn virtulevyn kasvattaminen oli muistaakseni vähän vaikeaa, mutta dynaamisen levyn kokoa sai muutetuksi aika helposti vboxmanagen kautta.
- Anonyymi
Olen siis alottelija ja vähän ontuu tämä Mintissä tekeminen.
Siis tarkotus on kasvattaa 40G->60G Win 10 levyä että saisi asennettua uusimmat rollupit.
Win10_disk1.vmdk tiedosto jota siis pitäisi kasvattaa. Yritin tavata tuota manuaalia mutta ei oikein löydy oikeata kohtaa ja ei nupissa syty ;)
Jos olet onnistunut siinä niin kerro miten se tehdään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen siis alottelija ja vähän ontuu tämä Mintissä tekeminen.
Siis tarkotus on kasvattaa 40G->60G Win 10 levyä että saisi asennettua uusimmat rollupit.
Win10_disk1.vmdk tiedosto jota siis pitäisi kasvattaa. Yritin tavata tuota manuaalia mutta ei oikein löydy oikeata kohtaa ja ei nupissa syty ;)
Jos olet onnistunut siinä niin kerro miten se tehdään?Katsele noita hakutuloksia
https://www.google.com/search?q=oracle virtualbox increase
kai siitä löytyy ohjeenpoikasta.
- Anonyymi
Jalaalla taas ongemia..
En itse käytä virtualboxia, mutta nopean googletuksen perusteella sun tulee ensin tehdä tuosta vmdk :sta kopio niin, että se konvertoidaan vdi muotoon ja sen jälkeen sitä levyä voi kasvattaa. Lopuksi levy konvertoidaan takaisin vmdk :ksi.
Sun pitää ensin selata kansioon, jossa virtuaalikoneen vmdk levykuva on käyttäen terminaalia. Tämän jälkeen alla oleva komento tekee vmdk levykuvasta kopion vdi levykuvaksi:
VBoxManage clonehd Win10_disk1.vmdk Win10_disk1.vdi --format vdi
Sen jälkeen suurennetaan levykuvaa
VBoxManage modifyhd Win10_disk1.vdi --resize 60000
Lopuksi konvertoidaan levykuva takaisin vmdk formaattiin, jos tälle on tarvetta:
VBoxManage clonehd Win10_disk1.vdi Uusi_Win10_disk1.vmdk --format vmdk- Anonyymi
Hieno. Näillä ohjeilla onnistui suurentamaan levyä jolloin saan ladattua nämä uudemmat päivitykset Win10än.
Siinähän oli vielä sellainen kiemura kun tämä Win10 oli päivitetty aikoinaan Win7 versiosta niin oliko silloin luotu "recovery patrtitio noin 800M" jolloin ei pystynyt tekemään extendet osiota jolla olisi yhdistetty nämä osiot.
Joutui hakemaan "partitionwizart" työkalu jolla tuhosin tuon recovery partition. Sen jälkeen yhdistäminen onnistui. Olisihan sen uuden aseman tietysti voinut D-levyksi tehdä.
Kiitos ja kumarrus vanhalta patulta teille jotka jeesasitte .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911117
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa115916- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten281682- 76658
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74621Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54566Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist40532- 72483