ReCargo Oy, Rovaniemi

Anonyymi

Onko millanen lafka? näyttää välillä etsivän kuskeja vähän sinne tänne?

47

486

Vastaukset

  • Olet kyllä aika tyyppi lyöt lyötyä. Muutaman tonnin perittävä summa joku insinööri toimisto. Ei sellaiseen ole yksikään firma kaatunut. Vaihtoehtoja on valtavasti velkasaneeraus jne..... On vaikea ymmärtää kun meillä kuljetusalla on jo muutenkin niin vaikeaa ja monet todella hyvät työnantajat elävät vaikeita aikoja koko Suomessa niin sitten omaväki,kuljetusalan ammattilaiset tosi tekijämiehet puukottavat omaa väkeä selkään näillä keskustelufoorumeilla. Siinähän on kyseessä juurikin omat työpaikat.Sehän on kuin paskoisi omaan pesäänsä."vanha kansan viisaus" Vaikea ymmärtää??????? Mikä on se todellinen motiivi? Vanha kauna????

    • Katsoppa protestit nytten. Tullut muutama lisää


  • Olihan muuten hyvin kirjoitettu . Siitä pisteet sinulle.

  • Laitoin tuossa aiemmin talouslukuja ja jostain syystä ylläpito taas jälleen poisti kirjoitukseni vaikka siinä ei herjattu ketään eikä se ollut rasistinen. Ja oli myös kirjoituksen kohteelle myönteinen. Siis kyseessä on yhden ihmisen yritys. Hän pärjää omillaan ja pärjää myös tulevaisuudessa vaikka joku pieni maksurästi painaa päälle. Hän ei varmasti ole palkkaamassa ketään kuljettajaa kuten alkuperäinen kirjoittaja väitti. Eli alkuperäisen kirjoittajan ainut aihe kirjoitukseen on mielestäni henkilökohtainen kauna kyseistä yritäjää kohtaan. Olisi todella hyvä asia jos alkuperäinen kirjoittaja selventäisi omia näkemyksiään ,kun kerta tämän kirjoittelun aloitti.

  • Eikös tuolta lähe kuskit ja torpparit käveleen jo...

    • No jos nyt niin asiantunteva ja viisas olet niin kertoisit miten kuskit lähtevät kävelemään kun yrityksessä on vain yksi työntekijä eli itse toimitusjohtaja , saati sitten torpparit mikä on halventava nimitys alinhankintayrittäjistä. Torpparilaitos kun lopetettiin jo yli 100 vuotta sitten.Miten voisi olla "torppareita" jos yrityksen liikevaihto on todella pieni. Jostain syystä alkaa usko loppua joidenkin kuljettajien älylliseen osamäärään kun kyseessä on työtehtävät. Lukisit nyt ensin talousluvut netistä,ne ovat ihan julkista materiaalia ja löytyvät heti kun kirjoitat google hakuun Firman nimen.Voiko oikeasti ammattipätevien ihmisten joukossa olla näin surkeaa kuljettaja-ainesta.Ilmeisesti voi olla siksi juuri ikävä kyllä meillä on ne surullisen kuuluisat kuljettajamarkkinat. Toiset pärjää ja etenevät alalla. Toiset vain valittavat,mutta eivät tee kuitenkaan mitään sen että asiat sujuisivat omalla kohdalla paremmin.-nimimerkki Niin Makaa Kuin Petaa


    • Hiertääkö joku? Ap kysyi tietoa firmasta, niinkun moni muukin täällä tekee ja sinä näytit ottavan herneen nenään jostakin??


  • Niin otin herneet nenään totta tosiaan. Jos yrityksellä on vain yksi työntekijä ja kirjoituksen aloittaja väittää ihan muuta eli että olisi avoimia työpaikkoja. Siihen vielä joku pelle lisää alihankkijat. Kun tarkistaa firman taloustiedot kun on taloushallinnon koulutus taustalla vaikka olen yhdistelmäkuljettaja niin osaan kyllä talousasiat kiitettävästi ,koska sitä olen opiskellut monen monta vuotta .?(silti tulin kuljetusalalle koska täällä on mukavampaa kuin kuin pyöritellä lukuja toimistossa.) Mutta palataan aiheeseen. Minua ottaa päähän suunnattomasti se ,että kun kyseessä on yhden ihmisen elämäntyö. Siihen liitetään pieni perintätoimi jonkun insinööritoimiston taholta niin on ihmisiä jotka haluavat tuhota ihmisen koko uran kuljetusalalla. Samaan aikaan meillä Suomessa on nuoria jotka eivät ikinä valmistu mihinkään ammattiin. He ovat niitä tosielämän luusereita. Nyt sitten Antti Rinne uudessa hallituksessa aikoo pakottaa kaikki opiskelemaan myös ammatin. Niin ei tule ikinä onnistumaan. Joko nyt ymmärsit,että tässä on kysymys paljon suuremmista periaatteista kuin yhden ihmisen elämäntyön mollaamisesta. Jokaisella yhdenmiehen yrityksellä on vaikeita aikoja ja jos ei ole edes myötätuntoa muilta ammattitovereilta niin voi vain kysyä,missä mennään, olemmeko edes Suomessa jossa periaate on aina ollut,että kaveria ei jätetä.

    • Ei ilmeisesti ole tuttu firma jos väität siinä olevan vain yksi työntekijä.


  • Kuten jokainen ihminen joka asuu esimerkiksi täällä etelä-Suomessa ei tunne yritystä. Jotta saa jonkinlaisen kuvan näillä kirjoittelupalstoilla niin pitää Googlata mikä yritys ja tarkistaa taloustiedot. Googlen mukaan yrityksellä on vain yksi työntekijä ja se toimii Rovaniemellä. Ja näin on menty monen monta vuotta. Te paikalliset olette ehkä paremmin perillä asioista. Onko tässä kyseessä jonkinlainen yritysrypäs jossa eritoiminimillä toimitaan ,mutta kaiken takana on yksi ja sama mies. Jos näin on niin teidän paikallisten mielestä kyseessä on silloin kuitenkin yksi yritys vaikka todellisuudessa on monta yritystä ja tämmöinen meininki ei ymmärrettävistä syitä aukene lukijoille jotka asuvat satojen km päässä. Vaikka kyllä täällä etelä-Suomessakin on kuljetusyrityksiä jotka on pilkottu pienemmiksi vaikka kaikilla on takana sama yrittäjä todellisuudessa. Yritys kannattaa pitää riittävän pienenä jotta työnantajavelvoitteet jotka vaaditaan isoilta yrityksiltä eivät rasita samoin jos jollakin yrityksen osalla menee huonosti niin se rasittaa vain kyseistä yksikköä.
    Ja näinhän kuuluu yrittäjän toimia jos asioita ajattelee talouspohjalta.Ei kannata koko elämäntyötänsä laittaa yhdenkortin varaan .

  • Eli paikalliset Rovaniemeläiset laittakaa tosiasioita, ei haukkumista. Älkää laittako mitään lukuja sillä muuten ylläpito poistaa kaiken epäsopivan herjaavan kirjoittelun. Ihan aidosti kiinnostaa millaisista palikoista tällainen yritys on rakennettu . Ja onhan se toiminut kuitenkin 20 vuotta. Miksi Googlesta lukemani julkiset talousluvut ei mitenkään ole sitä mitä te paikalliset tänne kirjoitatte?? Monta kysymystä , toivon asiallisia vastauksia. Tämä on oikein mielenkiintoinen aihe.

  • Rovaniemi on kaupunki ja siellä on paljon kuljettajia,mutta nyt haluttaisiin niitä kommentteja miten mennään tässä viestiketjussa eteenpäin. Tuliko pupu pöksyyn?
    On monta kysymystä johon vain paikalliset osaavat vastata,Virallinen valtion taloushallinnon tilasto kertoo jotain mikä ei ole paikallisten mielestä totuus.Kertokaa nyt ihmeessä totuus.

  • Niin sitä totuutta kaivataan. Jos virallisesti yrityksessä on vain yksi työntekijä ja viralliset talousluvutkin ovat hyvin vaatimattomat niin mistä tässä on kyse?????????

  • ReCargo on kyllä useamman ihmisen firma. Laajentanut toimintaansa viime vuoden toukokuussa.
    Ja samalla vaihtanut firman nimeä Pyörittää toimipistettä/terminaalia rovaniemellä ex-kovalaisen vanhoissa tiloissa. ReCargohan on hakenut työntekijöitä (googleen duunitor ReCargo) löytyy monta osumaa, mutta ovat saanet pohjoisessa jo niin hyvän maineen että eivät meinaa saada ketään töihin.
    Ja kyllä kyseinen firma on enemmän velkaa kun sen paritonnia. Esim lehdestä löyty protesti listalta heti lowell suomi oy:lle velkaa päälle parikymmentä tuhatta. +Alihankijoille on velkaa useampiakymmeniä tuhansia euroja.

  • Ei edelleenkään mitään järkevää vastausta mikä tällainen Regargo oikein on?????

    • Kuljetusliike mikä on velkaa joka suuntaan. Siinä lyhyesti ja ytimekkäästi


  • Silloinhan asia on selvä. Kukaan järkevä ei tällaiseen puljuun mene töihin. Kukaan järkevä asiakas ei käytä kyseisen yrityksen palveluja. Johan tämä kuuluisa tilaajavastuulaki velvoittaa asiakkaitakin selvittämään taustat kenen kanssa tekee yhteistyötä. Vai mitä?

    • ReCargon autoissa on alkolukko, ei sovi monelle.


  • Jos polttoainekorttien rajat paukkuu ja kuljettajat tankkaa omalla kortilla ni eikö siellä hyvin mene? Toki palkat on tullut mutta vaihtelevasti ajallaan että sinne vaan se pelaa joka ei pelkää

  • Kyllä sehän on ihan normaalia,että kuljettaja tankkaa omalla osuuspankin pankkikortilla työnantajan autoon 400-800 litraa löpöä. Voi poijaat. Tehkää järkipäätös ja muutatte Tampereelle tai pääkaupunkiseudulle niin ei tarvitse tällaista pelleilyä katsoa. Näissä kasvukeskuksissa joihin koko Suomen työtätekevä kansa pikkuhiljaa muuttaa on meno ihan toista. Hyvä kuski elelee kuin ellun kana. Työt hoidetaan särmästi ja muuten ollaan kuin Ellun kanat. Työnantaja on varsin nöyrä ja kun hommat hoitaa särmästi niin myös työnantaja kiittelee. On jopa useamman kerran vuodessa saunailtoja ja hyvinvointipäiviä jolloin vapaa-ajalla pääsee kokeilemaan esim. mikroautoilla kilpailemista. Direktiivikoulutuspäiviin kuuluu myös se hieman kalliimpi versio eli mennään jääradalle ajamaan raskaalla kalustolla ja väistellään keiloja. Ei tarvitse nuokkua huonosti ilmastoidussa luokkahuoneessa. Näin se on mikä siellä Rovaniemellä on niin hauskaa...niin hemmetin pimeää talvellakin ja joulupukkihan on satuhahmo ja se pitäisi ammattikuljettajan sentään ymmärtää.

  • No niin järjen ääni..... mutta mitä me sitten ajankuluksi kirjoiteltaisiin. Olisiko liian köykäistä valittaa,että saunaillassa oli tarjolla vain Koffia ,kun tosiasiassa pohjoisen mies juo vain Lapin Kultaa vaikka se tehdäänkin nykyisin Lahdessa. No... jos muuten hommat on mallillaan ja kämppä löytyy niin kyllä pohjoisen mies voisi muuttaa sinne etelään. Pitää pistää ihan oikeasti harkintaan.

  • Teettää ylipitkiä päiviä.

  • Ei voi etelän mies tällaista keskustelufoorumia ymmärtää. Onko pohjoisen miehillä todella asiat menneet yli hilseen. Ihan uskomatonta soopaa. Kun kyseessä on Oy niin sellaisella yrityksellä on toimitusjohtaja. Hän vastaa asioista ja niiden hoidosta yrityksen hallitukselle . Hallitus vastaa yrityksen toimista ja hallituksen puheenjohtaja on viimekädessä vastuussa mitä yrityksessä tapahtuu. Toimitusjohtajan työ päättyy juuri siihen hetkeen jos yrityksen hallitus katsoo ettei he enää luota toimitusjohtajan tapaan hoitaa yrityksen asioita eli luottamus on menetetty.. Yksinkertaista ja selkeää Suomen lainsäädäntöä joka pitäisi olla kaikille peruskoulun käynneille ihmisille päivänselvä asia.

  • No niin... niin hyvä kirjoitus,että melkein taukosämpylä ABC:llä kurkkuun takertui.
    Kun meillä kuskeilla on pelit ja vehkeet eli tietokoneet käytettävissä niin jokainen pystyy tarkistamaan yrityksen taloustiedot netistä ja tuoreimmat talousluvut pientä korvausta vastaan. Kenenkään ei ole pakko mennä ongelmayhtiöihin töihin. Miksi pitää mennä kokemaan karvas pettymys????
    Hyvistä,ahkerista ,osaavista ja huolellisista kuskeista on pula,siis huutava pula kaikissa kasvukeskuksissa. Oulu, Tampere ja pääkaupunkiseutu. Ei tarvitse nöyristellä kun voi ihan valita mitä haluaa tehdä ja millä ehdoilla.Pitää myös ymmärtää ettei mahdottomia voi vaatia vaikka tosi pro omasta mielestään on.
    Eli hyviä työpaikkoja on mutta ei välttämättä Rovaniemellä.

  • Kyllä naurattaa tämä kirjoittelu . edellinen kirjoittaja kirjoitti tosi hyvin. Minua näin pitkänlinjan kuljettajana ja luottamusmiehenä työpaikallani ihmetyttää se tapa miten täällä kirjoitellaan. Asiat on huonosti ja niistä kirjoitellaan yritystä haukutaan ,mutta kukaan ei ole irtisanonut itseään. Ollaan siis luullakseni töissä ,mutta samalla haukutaan omaa työpaikkaa. Onhan se sanomattakin selvää ettei hyvin käy jos omaa työnantajaa haukutaan niin se ei johda mihinkään Suomi 24 ei auta asiassa. Kenenkään ei ole pakko olla huonossa työpaikassa,kun samaan aikaan on hyviä työehtosopimuksia noudattavia yrityksiä joilla on pula hyvistä kuljettajista. Ristiriita jota ei voi ymmärtää.Onko näillä kirjoittajilla edes haluja tehdä töitä siten ,että heitä voisi kutsua pro eli ammattikuljettajiksi? Siinäpä kysymys.

    • Täh, miten niin ei ole kukaan irtisanoutunut? Onhan sieltä monta työntekijää lähtenyt...


  • Ehkä tämä edellinen kirjoittaja puhui kuljetusalasta ja kirjoittelusta ihan yleisellä tasolla. Onhan tosi se seikka,että joku haukkuu työnantajaansa koko ikänsä ja kun sitten 45 vuoden jälkeen tiet eroaan niin ollaan niin hyviä kavereita.
    Eli kahvipöytäpuheet on oma lukunsa ja tosielämä omansa. Tosiasiassa on hyvin surullista kun on tällaisia yrityksiä nykyään joissa ei synny elinikäisiä työsuhteita.
    Itse olen onnekas sillä olen ollut samassa firmassa 38 vuotta ja olen kolmanneksi nuorin kuljettaja talossa. Näin me pohjanmaalla mennään.

  • Joko alkaa tekemään kys. firma kuolemaa?

    • Näyttää kyllä siltä


    • Anonyymi kirjoitti:

      Näyttää kyllä siltä

      Miten se siltä alkaa näyttää ? Firmalla menee paremmin kuin koskaan ja suunta on ylöspäin.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Miten se siltä alkaa näyttää ? Firmalla menee paremmin kuin koskaan ja suunta on ylöspäin.

      Siltä se kyllä näyttääkin


    • Anonyymi kirjoitti:

      Miten se siltä alkaa näyttää ? Firmalla menee paremmin kuin koskaan ja suunta on ylöspäin.

      Firmalla menee paremmin kuin koskaan? 🤣🤣🤣🤣 Maksumerkintöjä tulee tasaseen tahtiin ja kuinka paljon maksuja maksamatta mitkä ei edes näy protestilistalla. Lieköhän vakuutukset saanu maksettua jo autoihin vai onko nekin edelleen maksamatta.


  • palkat jää maksamata. ja kokemusta on.en suosittele kellekkään kuka haluaa työstään korvauksen.kuski vaihtuvuus todella suuri tämän takia

    • Toivottavasti joku antaa kättä päähän pojulle oikein kunnolla. Loppuu tyhjätaskun rehvastelu!


  • Koskahan erkkilä huomaa olevansa syntynyt epäonnistumaan.... Mikään homma kun vaan ei onnistu....

    • Yrittäjä yritti maksaa myös alihankkijoille. Huonosti kävi. Liekkö firman talous vieläkään kunnossa...


  • Ainakin osalla kuskeista (entisistä) palkat saamatta. Oletettavasti kohta "johtajalla" nenäpieli kipeänä. Kuulosti hieman siltä.

    • Eikös sielä nyt ole mukana etelästä joku yrittäjä joka vissiin useamman konkurssin tehny että liekö parempaan suuntaan ainakaan tulee menemään


    • On vissiin vähän nykysilläkin kuskeilla rahan saanti hankalaa


    • Anonyymi kirjoitti:

      On vissiin vähän nykysilläkin kuskeilla rahan saanti hankalaa

      recarco on tehnyt yrityssaneeraushakemuksen 26.11.2019. hienosti toimittu.


    • Anonyymi kirjoitti:

      recarco on tehnyt yrityssaneeraushakemuksen 26.11.2019. hienosti toimittu.

      No se ei homma lähteny toimimaan sitten :D ihan oikein


  • RE-Cargo kuuluu siihen ryhmään Lapissa. Kääritään nopeasti mahdollisimman paljon pimeää rahaa firmasta itselle. Suurimmat kärsijät ovat työntekijät ja verottaja. Nyt pitäisi työntekijöiden, nykyisten ja entisten, joilla on saatavia, mennä terminaalille ja naulata huijari seinään kiinni. Autot jumiin, ettei yksikään lähde liikkeelle ennen kuin rahat on maksettu.

    • Niin, johonkinhan muuhunhan ne rahat menee, ei ainakaan työntekijöille/alihankkijoille eikä kaluston ylläpitoon. Pari leasing-autoakin kävi ohjelmoinnissa, vaan jäi sekin lysti maksamatta.


  • Ei missään nimessä kannata mennä tuohon firmaan töihin. Malliesimerkki huijarifirmasta.

    • No mutta kyllä lapsien pitää lahjat saada jouluaattona. Kyseinen yritys on virallinen Joulupukin kuljetusyritys. Tokmanninkin punainen Scania mainoksessa oli tämän yrityksen menopeli.
      Kuski oli kyllä palkattu näyttelijä joten annetaan joulurauha kaikille ja lahjat perille.


    • Anonyymi kirjoitti:

      No mutta kyllä lapsien pitää lahjat saada jouluaattona. Kyseinen yritys on virallinen Joulupukin kuljetusyritys. Tokmanninkin punainen Scania mainoksessa oli tämän yrityksen menopeli.
      Kuski oli kyllä palkattu näyttelijä joten annetaan joulurauha kaikille ja lahjat perille.

      Kyllähän se ei tainnut olla tämän firman auto tokkmannin mainoksessa. Oululaisen firman auto siinä mainoksessa


    • Anonyymi kirjoitti:

      No mutta kyllä lapsien pitää lahjat saada jouluaattona. Kyseinen yritys on virallinen Joulupukin kuljetusyritys. Tokmanninkin punainen Scania mainoksessa oli tämän yrityksen menopeli.
      Kuski oli kyllä palkattu näyttelijä joten annetaan joulurauha kaikille ja lahjat perille.

      Juu, ei nyt ollu ihan sama firma


Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös