Tekniikan Maailma kehuu ja ylistää uutta Toyota Corollaa

Anonyymi

Tekniikan maailma löytää vain yhden puutteen. Rengasmelun voi korjata vaihtamalla alle esim Hakka Green -renkaat, joissa euromerkinnät ovat, ohiajomelu 67 db, vierintävastus A ja märkäpito A. Todella hiljaiset ja hyvät renkaat.

https://tekniikanmaailma.fi/lehti/11a-2019/tm-koeajo-toyota-corolla-sedan-1-8-hybrid-style/

119

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voisko joku antaa oikeudet päästä lukemaan, kovasti kiinnostaa.

      • Anonyymi

        Oikeudet saa tilaamalla Tekniikan Maailman!


      • Anonyymi

        Renkaita vaihtamalla ei Corollaa hiljaiseksi saa , ainoa konsti melun hiljentämiseksi on ostaa hiljaisempi auto..esim Octavia Golf ym: .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Renkaita vaihtamalla ei Corollaa hiljaiseksi saa , ainoa konsti melun hiljentämiseksi on ostaa hiljaisempi auto..esim Octavia Golf ym: .

        Tai ostamalla edellisen korimallin Corollan. Samaten edellinen 1,6 sedan automaatti kiihtyy sekuntitolkulla nopeammin kuin uusi sedan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeudet saa tilaamalla Tekniikan Maailman!

        Maksaa liikaa, köyhä eläkeläinen.


      • Anonyymi

        TM:n koeajorapsa oli aika mitätön. Kirjoitusvirheitä, asiavirheitä ja myyntiesitteen toisinto. Vaihdekepakon B-asento ei ole tehostetun jarrutusenergian talteenottoa varten. Myydyin malli ei tule olemaan 2000 e style-blingbling, vaan active. TM on nykyään roskalehti, eikä edes muiston tasolla siitä mitä se oli vielä 50-70 -luvuilla. TM:n asiantuntemus on kesähessujen tasoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM:n koeajorapsa oli aika mitätön. Kirjoitusvirheitä, asiavirheitä ja myyntiesitteen toisinto. Vaihdekepakon B-asento ei ole tehostetun jarrutusenergian talteenottoa varten. Myydyin malli ei tule olemaan 2000 e style-blingbling, vaan active. TM on nykyään roskalehti, eikä edes muiston tasolla siitä mitä se oli vielä 50-70 -luvuilla. TM:n asiantuntemus on kesähessujen tasoa.

        Riitelee itsesi kanssa. B-asento on juuri sitä mitä TM kertoo. Opettele lukemaan. TM on hyvä lehti, tosin aika kallis. Reijo Ruokanen on vanha kettu päätoimittajana. Osaa hommansa.


    • Anonyymi

      "TOYOTA COROLLA on parempi auto kuin koskaan aikaisemmin. Sen parhaita ominaisuuksia on se, että useimmat asiat toimivat hyvin. Ainoastaan rengasmelussa on kehittämisen varaa, kun Style-varustuksessa vakiorengastus on jo aika eksoottisen kokoinen. Jos ajamisen iloon riittää, että meno on vakaata ja vaivatonta, niin Corollaa kannattaa harkita."

      Sekin poistuu kun vaihtaa nuo Style-mallin leveät ja matalat lasten ja lasten mielisten autojen renkaat tosiaankin aikuisten ihmisten renkaisiin.

      • Anonyymi

        Meikä laittaa lokarit taakse ja hiukka massaa mukaan. Hiljenee kerralla. Kokemuksesta tiedän kun on on ollut edellissäkin kulkineissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meikä laittaa lokarit taakse ja hiukka massaa mukaan. Hiljenee kerralla. Kokemuksesta tiedän kun on on ollut edellissäkin kulkineissa.

        Ei auta yhtään. Tuota ollaan testattu eikä ole juurikaan vaikuttanut rengasmeluu tai meluun yleensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei auta yhtään. Tuota ollaan testattu eikä ole juurikaan vaikuttanut rengasmeluu tai meluun yleensä.

        Paskapuhetta, on meinaan kokeiltu monessa autossa että kyllä hiljenee ja merkittävästi. Siis kokeiltu mm Opel Vectra ja Toyota Corolla !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meikä laittaa lokarit taakse ja hiukka massaa mukaan. Hiljenee kerralla. Kokemuksesta tiedän kun on on ollut edellissäkin kulkineissa.

        Mistä niitä lokareita saa?


    • Anonyymi

      Minua niin vapisuttaa tuo Skoda-myynnin tulevaisuus. Kaikkein arvostetuin autolehti menee kehumaan Toyotia.

      • Anonyymi

        Ei saatana - nyt on maailmankirjat sekasii !


      • Anonyymi

        Taitaa terot vaan itse kehua näinhän se on ennenkin mennyt. kun ei sitä TM tekstiä ole lukenut muuttelevat toisten kirjoituksia edukseen ..


    • Anonyymi

      Mopon moottoria ei sitten kommentoitu mitenkään? Ja sen parina olevaa vieterilaatikkoa? Tuolla 1.8:lla onneton etenemään, 2-litrainen alkaa kulkea melkein auton lailla, mutta siinä sitten hinta pompsahtaa. Jos tyytyy siihen, että kiihdyttäessä metelöi eikä silti kulje mihinkään, niin ajakaa vain, mutta ei muiden haittoina, pliis.

      • Anonyymi

        Mihin sulla on kiire, seuraavaan lataukseen ?


    • Anonyymi

      Noinkin voi lukea jos on vahvat tojolasit silmillä.
      Melua ei pysty vaimentamaan kertomallasi tavalla, koska Hakka Green renkaita ei valmisteta 17" vanteille. Koeajetussa Style-versiossa on 17" pyörät. Premium-versiossa vannekoko on 18", joten siinä tilanne on vielä hankalampi. Rengasmelu on häiritsevin melu jo taajamanopeuksilla.
      Muutakin sanomista on:
      Takaluukun saranat ovat vanhaan malliin matkalaukun murskaajatyyppiä.
      Kaukovalojen kantama ei ole juuri yhtään parempi kuin lähivalojen ja automaattinen valonvaihtaja toimii viivytellen - häikäisyvaara.
      Takavaloja ei saa palamaan huomiovaloasennossa, joten sateella täytyy ajovalot kääntää päälle jos haluaa takavalojen palavan.
      Suorituskyky on vaisua. Monet pakettiautotkin yltävät samoihin kiihtyvyyslukuihin, 0-100km/h 12,1s.

      Eniten kehittymistä on tapahtunut ajettavuudessa ja ajomukavuudessa. Nyt vihdoin ohjauspyöränkin saa säädettyä kohdalleen.
      Paras Corolla kuitenkin.
      Aikanaan vertailutestissä nähdään millainen Corolla on kilpailijoihin verrattuna.

      • Anonyymi

        Vähissä on sittenkin negatiiviset ilmaisut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähissä on sittenkin negatiiviset ilmaisut.

        Kokonaisuutena varsin hyvät arviot, mutta kyllä kova rengasmelu ja vaatimaton suorituskyky ovat kummatkin aika merkittäviä miinuksia. Kumpaankin tosin pystyy rahalla ainakin osittain vaikuttamaan ja ehkä noilla ei ole niin merkitystä jos ajo on sitä kerran viikossa kauppaan 5km max. 50 km/h nopeudella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokonaisuutena varsin hyvät arviot, mutta kyllä kova rengasmelu ja vaatimaton suorituskyky ovat kummatkin aika merkittäviä miinuksia. Kumpaankin tosin pystyy rahalla ainakin osittain vaikuttamaan ja ehkä noilla ei ole niin merkitystä jos ajo on sitä kerran viikossa kauppaan 5km max. 50 km/h nopeudella.

        Kyllä kirkolla käyntiä varten pitää auton kiihtyä 0-100 km/h alle 10 sek . Ei ole koko päivää aikaa kauppareissuun.


      • Anonyymi

        Entäs js lähtee kirkolle 10 sekuntia aikomaansa aikaisemmin? Kirkolla on kuitenkin ne nopeusrajoituksetkin.


    • Anonyymi

      "Minua niin vapisuttaa tuo Skoda-myynnin tulevaisuus."

      Skodalla ei taida olla edes tarjolla mallia tuohon papparais-sedan luokkaan. Tuollaiset autot ovat sukupuuttoon kuolevia dinosauruksia joihin järkevät autonvalmistajat eivät enää ole panostaneet moniin vuosiin.
      Skodalta tulee ulos erikokoisia SUVeja joiden markkinat ovat kasvussa.
      Plus tietenkin ikimenestyjä Octavia.
      Kaikki muu toimii paitsi pappa-sedan.

    • Anonyymi

      "Takaluukun saranat ovat vanhaan malliin matkalaukun murskaajatyyppiä."
      Nyt mennään todella menneisyyteen. Mites on kuskin pulkan kanssa. Onko edelleen se portaallinen säätö?

      • Anonyymi

        Kyllä, selkänojan kallistus edelleen portaallisella pikasäädöllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, selkänojan kallistus edelleen portaallisella pikasäädöllä.

        Ja paljonkohan olisi maksanut tehdä sitäkin kunnollinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja paljonkohan olisi maksanut tehdä sitäkin kunnollinen?

        Toyotan tuntien ihan liikaa heille .
        Tarkoitus on tehdä mahdollisimman halvalla.


      • Anonyymi

        Corollassa oli jo vuosituhannen alussa portaaton selkänojan säätö räikkätyyppisellä vivulla. Joillakin vain oli niin tyhmä pää, että luulivat ettei räikällä voi sätää selkänojaa kuinka tarkasti tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Corollassa oli jo vuosituhannen alussa portaaton selkänojan säätö räikkätyyppisellä vivulla. Joillakin vain oli niin tyhmä pää, että luulivat ettei räikällä voi sätää selkänojaa kuinka tarkasti tahansa.

        Taas tero valehtelee!
        Sitaatti on kopioitu TM:n digilehden Corollan koeajosta. Teksti on täysin sama kuin paperilehdessä:
        "Istuimet: osanahkaverhoilu; edessä etäisyyssäätö, kuljettajan istuimen korkeussäätö, portaallisella pikasäädöllä säädettävä selkänojan kallistus, kuljettajan ristiseläntuen sähkösäätö, korkeussäädettävät pääntuet, keskikyynärnoja; takana pääntuet, keskikyynärnoja"
        Selkänojan säätö on uudessa kuten vanhassakin Corollassa PORTAALLINEN! Räikkätyyppisellä vivulla säädetään istuimen korkeutta silloin kun sellainen varuste on.


    • Anonyymi

      Ne, joilla on koko elämä yhtä kiirettä kehdosta hautaan, valitsevat tietenkin esim. saksalaisen "muka" tehoturbon. MUTTA....vain köyhillähän on kiire, vai miten se vanha paikkansa pitävä sananlasku taas menikään....

      Ps. En aja, enkä omista Toyotaa.

      • Anonyymi

        Olet ymmärtänyt asian aivan väärin. Ei turbolla ajeta yhtään sen nopeammin kuin muillakaan. Liikenteen rytmin ja rajoitusten mukaan mennään. Turbo tuo vain isolla väännöllä mukavuutta matkaan ja pienempää bensankulutusta kun ei tarvitse huudattaa konetta.
        Olet niin pihalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ymmärtänyt asian aivan väärin. Ei turbolla ajeta yhtään sen nopeammin kuin muillakaan. Liikenteen rytmin ja rajoitusten mukaan mennään. Turbo tuo vain isolla väännöllä mukavuutta matkaan ja pienempää bensankulutusta kun ei tarvitse huudattaa konetta.
        Olet niin pihalla.

        Olenko siis ymmärtänyt tuon hybriditekniikan väärin? Eikö sen pitänyt vähentää kulutusta, ja päästöjä?
        Kumpikohan nyt on pihalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olenko siis ymmärtänyt tuon hybriditekniikan väärin? Eikö sen pitänyt vähentää kulutusta, ja päästöjä?
        Kumpikohan nyt on pihalla?

        Olet ymmärtänyt justiinsa väärin! VW:n 1,0 Tsi on 116 Hv, ja päästöt 112g/Km, ja kulutus yhdistetty 5,0L/100km. Ja Toyota Corolla hybrid 1.8L, 98Hv (polttomoottorin teho) Ja päästöt 76g/km. Ja kulutus yhdistetty 4.4L/100km


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olenko siis ymmärtänyt tuon hybriditekniikan väärin? Eikö sen pitänyt vähentää kulutusta, ja päästöjä?
        Kumpikohan nyt on pihalla?

        Maantiekulutukset:
        - Corolla 4,7 l/100 km (keskinopeus 77 km/h)
        - Golf 1.0 TSI 4,4 l/100km (keskinopeus 79 km/h), TM vertailu 22/2018

        Kaupunkikulutukset:
        - Corolla 4,9 l/100 km (keskinopeus 42 km/h)
        - Golf 1.0 TSI 6,4 l/100km (keskinopeus 41 km/h)

        Eli riippuu ihan siitä missä ajaa, maantiellä nykyaikaisella turbokoneella pääsee pienempään kulutukseen (ja parempaa suorityskykyyn), kaupungissa hybridi on sitten taloudellisempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ymmärtänyt asian aivan väärin. Ei turbolla ajeta yhtään sen nopeammin kuin muillakaan. Liikenteen rytmin ja rajoitusten mukaan mennään. Turbo tuo vain isolla väännöllä mukavuutta matkaan ja pienempää bensankulutusta kun ei tarvitse huudattaa konetta.
        Olet niin pihalla.

        Nuija ei ymmärrä itse että esim jo liikkeelle lähdössä sähkömoottori vääntää täysillä jos niin on ohjelmoitu. Turbokoneen vääntö nollakierroksilla on lähes nolla, siis 0.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ymmärtänyt justiinsa väärin! VW:n 1,0 Tsi on 116 Hv, ja päästöt 112g/Km, ja kulutus yhdistetty 5,0L/100km. Ja Toyota Corolla hybrid 1.8L, 98Hv (polttomoottorin teho) Ja päästöt 76g/km. Ja kulutus yhdistetty 4.4L/100km

        Golfin kulutus/päästötiedot ovat vanhan normin mukaiset, eli ei vertailukelpoiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maantiekulutukset:
        - Corolla 4,7 l/100 km (keskinopeus 77 km/h)
        - Golf 1.0 TSI 4,4 l/100km (keskinopeus 79 km/h), TM vertailu 22/2018

        Kaupunkikulutukset:
        - Corolla 4,9 l/100 km (keskinopeus 42 km/h)
        - Golf 1.0 TSI 6,4 l/100km (keskinopeus 41 km/h)

        Eli riippuu ihan siitä missä ajaa, maantiellä nykyaikaisella turbokoneella pääsee pienempään kulutukseen (ja parempaa suorityskykyyn), kaupungissa hybridi on sitten taloudellisempi.

        TSI kone hajoaa jo takuuaikana ja sen valmistus on jo käytännössä lopetettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Golfin kulutus/päästötiedot ovat vanhan normin mukaiset, eli ei vertailukelpoiset.

        Ai vaikka molempien autojen vuosiluku on 2019!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maantiekulutukset:
        - Corolla 4,7 l/100 km (keskinopeus 77 km/h)
        - Golf 1.0 TSI 4,4 l/100km (keskinopeus 79 km/h), TM vertailu 22/2018

        Kaupunkikulutukset:
        - Corolla 4,9 l/100 km (keskinopeus 42 km/h)
        - Golf 1.0 TSI 6,4 l/100km (keskinopeus 41 km/h)

        Eli riippuu ihan siitä missä ajaa, maantiellä nykyaikaisella turbokoneella pääsee pienempään kulutukseen (ja parempaa suorityskykyyn), kaupungissa hybridi on sitten taloudellisempi.

        Niin, ja ne päästöt unohdit tietenkin laittaa sepustukseesi. Paljonkos ne SINUN mielestäsi on molemmilla automerkeillä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai vaikka molempien autojen vuosiluku on 2019!

        No ei ole ensimmäinen kerta kun myynti-ilmoituksissa on vanhaa tietoa. VW:n sivuilta löytyy WLTP-normin mukaiset hinnastot ja niissä kulutus/päästöt 6,3 l/100km / 142 g/km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ja ne päästöt unohdit tietenkin laittaa sepustukseesi. Paljonkos ne SINUN mielestäsi on molemmilla automerkeillä?

        No tietenkin VW 50g/km, ja Tohjo 200g/km.
        Olenhan VW fanaatikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ja ne päästöt unohdit tietenkin laittaa sepustukseesi. Paljonkos ne SINUN mielestäsi on molemmilla automerkeillä?

        CO2 -päästöt ovat suoraan riippuvaiset kulutetusta polttoainemäärästä, eli pienempi kulutus -> pienemmät CO2 -päästöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        CO2 -päästöt ovat suoraan riippuvaiset kulutetusta polttoainemäärästä, eli pienempi kulutus -> pienemmät CO2 -päästöt.

        Ja nyt siis kyse mitatuista kulutuksista, ei valmistajan ilmoituksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        CO2 -päästöt ovat suoraan riippuvaiset kulutetusta polttoainemäärästä, eli pienempi kulutus -> pienemmät CO2 -päästöt.

        Et ilmeisestikään tiedä, että kulutuksenkin päästöt voi suodataa tehokkaasti tämän päivän tekniikalla. Kaikki ei tule ulos sieltä pakoputkesta tänä päivänä, mitä sylintereissä poltetaan. Mutta tämähän tuli sinulle tietenkin yllätyksenä, Olethan vasta autokoulussa, jos olet....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ilmeisestikään tiedä, että kulutuksenkin päästöt voi suodataa tehokkaasti tämän päivän tekniikalla. Kaikki ei tule ulos sieltä pakoputkesta tänä päivänä, mitä sylintereissä poltetaan. Mutta tämähän tuli sinulle tietenkin yllätyksenä, Olethan vasta autokoulussa, jos olet....

        No viisaampana voit sitten varmaan kertoa tai laittaa esim. linkkejä materiaaliin, jossa kerrotaan miten auton CO2-päästöjä pienennetään muilla tavoin kuin vähentämällä poltetun polttoaineen määrää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuija ei ymmärrä itse että esim jo liikkeelle lähdössä sähkömoottori vääntää täysillä jos niin on ohjelmoitu. Turbokoneen vääntö nollakierroksilla on lähes nolla, siis 0.

        Autolla ei ajeta nollakierroksilla. Pitäisikö??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autolla ei ajeta nollakierroksilla. Pitäisikö??

        Hybridi seisoo valoissa ja kone ei käy, mutta lähtee valoista kuin kuppa Töölöstä, vääntävä kone nääs. Sun turbo dieselis nyykähtää valoihin kun ei jaksa vääntää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No viisaampana voit sitten varmaan kertoa tai laittaa esim. linkkejä materiaaliin, jossa kerrotaan miten auton CO2-päästöjä pienennetään muilla tavoin kuin vähentämällä poltetun polttoaineen määrää.

        Poltetaan maakaasua tai vetyä.


    • Anonyymi

      No paljonkos ne päästöhuijausmoodin omaavat VW:t kerkesivät päästää ilmoille päästöjä, ennen kuin ne laitettiin sinne keskitysleirille siellä Yhdysvalloissa? Ilmakehässä ne vaikuttavat kait vieläkin.... Onkos kukaan tutkinut?

      • Anonyymi

        Nyt meni taas teroilla asian viereen lun ahtaalle ottaa rupeavat puhumaan kokonaan eri asiasta tyypillistä..kun tsi viekin maanteajossa vähempi bensaa todistetusti...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt meni taas teroilla asian viereen lun ahtaalle ottaa rupeavat puhumaan kokonaan eri asiasta tyypillistä..kun tsi viekin maanteajossa vähempi bensaa todistetusti...

        No joo, joo, mutta entäs ne ilmakehään lasketut päästöt?
        Vieköön vaikka 1.0L/100km, mutta ne PÄÄSTÖT, nuija.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo, joo, mutta entäs ne ilmakehään lasketut päästöt?
        Vieköön vaikka 1.0L/100km, mutta ne PÄÄSTÖT, nuija.....

        "No joo, joo, mutta entäs ne ilmakehään lasketut päästöt?"
        VW:llä on ollut jo vuosikymmenen tarjolla autoja joiden päästöt ovat nolla. Tojolla ei sellaista ole ollut tarjolla eikä tule vielä moneen vuoteen. Tässä kisassa VW vie Tojoa 100-0.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "No joo, joo, mutta entäs ne ilmakehään lasketut päästöt?"
        VW:llä on ollut jo vuosikymmenen tarjolla autoja joiden päästöt ovat nolla. Tojolla ei sellaista ole ollut tarjolla eikä tule vielä moneen vuoteen. Tässä kisassa VW vie Tojoa 100-0.

        Esittelisitkö ne VW:n "VW:llä on ollut jo vuosikymmenen tarjolla autoja joiden päästöt ovat nolla." autot. Osaat kuitenkin nettiä selvästikin käyttää, joten pallo on nyt sinulla. Odotan mielenkiinnolla.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "No joo, joo, mutta entäs ne ilmakehään lasketut päästöt?"
        VW:llä on ollut jo vuosikymmenen tarjolla autoja joiden päästöt ovat nolla. Tojolla ei sellaista ole ollut tarjolla eikä tule vielä moneen vuoteen. Tässä kisassa VW vie Tojoa 100-0.

        Toyotalla oli jo kaksi vuosikymmentä sitten RAV4 EV sähköauto.


    • Anonyymi

      Taas Terppanat koittaa tehdä Toyotasta autoa, ei siitä autoa saa vaikka kuinka vääntää ja kääntää faktoja.

      • Anonyymi

        Etkä sinäkään osaa esittää, että mitkä ne VW:n "VW:llä on ollut jo vuosikymmenen tarjolla autoja joiden päästöt ovat nolla." autot." Argumentteja. Pysy sielä äitisi tississä edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkä sinäkään osaa esittää, että mitkä ne VW:n "VW:llä on ollut jo vuosikymmenen tarjolla autoja joiden päästöt ovat nolla." autot." Argumentteja. Pysy sielä äitisi tississä edelleen.

        Aika ilmeistä että puhutaan VWn sähköautoista. Nyt on tarjolla jo toinen sukupolvi ID.3.


      • Anonyymi

        VW Agyo ja Golf.


    • Anonyymi

      eUP ja eGolf.
      Ei pitäisi olla uutinen autoilua seuraavalle.
      Toki ymmärrän että kun elämä on jämähtynyt Carina E:n aikaan niin tämä kuullostaa noituudelta.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      "Kulutus on ihailtavan maltillista, etenkin kaupunkiajossa. Taloudellisimmat bensiinimoottorit pääsevät maantieajossa hyvin lähelle, mutta taajamassa Corolla on hybridillään omassa luokassaan. Alle viisi litraa sataa kilometriä kohden on kova juttu."

    • Anonyymi

      Jos TM näin suoraan kehutaan Corollaa niin pakko uskoa että Toyota on tehnyt hyvän auton. Tämä on mainio asia meille suomalaisille. Mehän olemme Tojo kansaa. Arvostamme hyvää huoltoa, luotettavuutta ja pientä kulutusta/päästöjä.

    • Anonyymi

      " Ohjaus on tarkkuudeltaan ja aistikkuudeltaan hyvin lähellä parhaita."

      "Jousitusmukavuus on kokoluokassaan keskivertoa parempi, vaikka alla olisi 45-sarjalaiset urheilurenkaat. Jousitusliike on keskipitkä ja progressiivinen. Jousitus kantaa täyden kuorman hyvin, niin heitoissa kuin kaarteissa."

      • Anonyymi

        "Ohjaus on tarkkuudeltaan ja aistikkuudeltaan hyvin lähellä parhaita."
        Ajettavuus ja varsinkin ohjauksen tarkkuus ja tunnokkuus ovat parantuneet uudessa Corollassa huomattavasti. Ansio on Volkkareista kopioidussa ohjausvaihteessa. Nyt ohjaustehostinmoottori on hammastangon yhteydessä. Vanhemmissä se on ohjauspylvään alapäässä, kuljettajan polvien kohdalla. Sijoituksen vuoksi Toyota joutui aikoinaan lisäämään polviturvatyynyt jottei kuljettajan polvet murskautuisi pienessäkin kolarissa.


    • Anonyymi

      "Mihin helvetin Carina E:n aikaan? Tämä on tätä päivää:"
      Vuonna 2019 tojot kulkevat edelleen pelkästään bensalla. VW:llä on tehnyt sähköautoja jo monta vuotta. Ei tämä änkyroinnilla miksikään muutu

    • Anonyymi

      Sekä TM että Tuulilasi ovat kehuneet uutta Corollaa että ilmeisesti kyseessä on hyvä auto. Ja onhan se moderni Hybridi.

      • Anonyymi

        Hybridit myy parhaiten. Noin 80% hybrideistä on Toyotan tekemiä. Toyotalla on hybrideistä jo 35 vuoden kokemus. Hybridit vähentää mm. CO2-päästöjä. Hybrideissä on kestävä ja nerokas voimalinja sekä portaaton planeettavaihteisto kahdella kestomagneetti sähkömoottorilla. Kaikki toimii niin kesällä ja kuumalla säällä kuin talvipakkasillakin. Akut ovat kestäviä ja varustettu syväpurkausen estolla.


      • Anonyymi

        Noin 30 vuoden kokemus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin 30 vuoden kokemus.

        Kokemus hybrideistä ei paljoa auta kun muut tekevät täysin nollapäästöisiä autoja.
        Tojon hybridi on kylän pisin kääpiö. Täysin hyödytön kun muilla on tarjota parempaa.


    • Anonyymi

      Volkkarin paremmuus ei ainakaan viime vuosina vakuuta kun on ollut pelkkää ongelmaa vuodesta toiseen ja huijaamallakin yrittivät kun ei osaaminen riittänyt. Tämä ainakin on faktaa . Toyotalla ei mitään ongelmia, eikä huijaa asiakkaita. On myös luotettavuuden kunkku, ollut jo vuosikaudet tutkitusti.

    • Anonyymi

      Ei täysillä käyvä osta itselleen ainoaksi autokseen mitään sähköautoa niin kauan kuin huolettomia hybridejä on kaupan. Miksi alkaisi töpseliorjaksi? Antaa kehityksen kehittyä, mietitään asiaa joskus kymmenen vuoden kuluttua uudelleen. Seuraava auto on taatusti hybridi niinkuin monella muullakin on. Toyota on varma valinta ja upeasti muotoiltu. Kuluttaa kiusallisen vähän.Sellaisen haluan. Corolla kiinnostaa. Commariskodaa en huoli enkä vilppivaagenia.

      • Anonyymi

        Toisaalta varsin moni on nytkin puolet vuodesta töpseliorjana (lohkolämmittimen käyttö), eli onko muutos nyt sitten kuitenkaan kovin iso.

        Tällä hetkellä Toyotan hybridi on kokonaisuutena kilpailukykyinen, mutta tulevaisuudesta en olisi enää niin varma kun ladattavia hybridejä on alkanut tulla monella merkillä tarjolle: Maantieajossa nykyaikainen bensakone menee samalla tai jopa pienemmällä kulutuksella. Toisaalta sitten taas lyhyemmässä ajossa ladattavalla hybridillä on mahdollisuus päästä jopa nollakulutukseen ja maantiekulutustakin latausmahdollisuus pienentää selvästi.


    • Anonyymi

      "Ei täysillä käyvä osta itselleen ainoaksi autokseen mitään sähköautoa niin kauan kuin huolettomia hybridejä on kaupan."

      Miksi ostaisin tojon hybridin ja maksaisin 10 euroa per 100 km kun sähköautolla sama matka maksaa kaksi euroa?

      • Anonyymi

        Minä ajan uudella Corollalla 5 Eur/100km, lataus 1000 kilometrin välein.


    • Anonyymi

      Kyllä ne hybridit vaan kelpaa sähköautoja paremmin. Onnea vaan sinulle latauspaikkojen etsiskelyyn! Polkupyörällä saattaisivat päästä vieläkin halvemmalla. Mitään keskeneräistä sähköautoa en osta ja vielä vähemmän mitään konsernimurheenalhoa itseäni huijaamaan.

      • Anonyymi

        Audin uuden säkökulkineen saa jo 90 000 Eurolla. Jos maltat odottaa pari vuotta saat sen puoleen hintaan, tosin akku on jo sökö ja uusiminen maksaa saman kuin auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Audin uuden säkökulkineen saa jo 90 000 Eurolla. Jos maltat odottaa pari vuotta saat sen puoleen hintaan, tosin akku on jo sökö ja uusiminen maksaa saman kuin auto.

        Kunnon varusteilla 110 kEur, täytyy vielä harkita !


    • Anonyymi

      "Onnea vaan sinulle latauspaikkojen etsiskelyyn!"

      Ei tarvitse etsiskellä latauspaikkaa. Mulle tulee sähkö omaan kotiin.

      • Anonyymi

        Puhdasta kivihiilisähköä !!


      • Anonyymi

        Kotisähäköllä lataat möhköhybridiä 48 tuntia ja akku on melkein puolillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotisähäköllä lataat möhköhybridiä 48 tuntia ja akku on melkein puolillaan.

        Nyt olet aivan pihalla. Turvauduit taas valehteluun kun oikea asia lopppui.


    • Anonyymi

      Jos kotinurkilla vaan ja pelkästään autoilee ja maailma rajoittuu kehäkolmosen sisälle kivihiilisähkön saatavuusalueelle niin mikä ettei ja " maailma pelastuu"!

    • Anonyymi

      Minua itkettää.

    • Anonyymi

      Corolla myy hyvin koska köyhällä ei ole varaa kuin ostaa parasta.

    • Anonyymi

      Minkäänlainen pikkuturbo ei edes litrainen moottori voita kulutuksen pienuudessa Toyotan neljännen polven hybridijärjestelmällä varustettuja hybridejä. Ei minkäänlainen. Missään aidoissa koeajoissa ei löydy pienempiä kulutuksia. Vain valheellisissa netin jutuissa.

      Koeajojen mukaan yhdelläkään pikkuturbolla ei ole päässyt alle 6,2 l/100km. Ei yhdelläkään. Kaikkein pienimmät kulutukset löytyvät sekä koeajojen että WLP-päästömittausten mukaan Toyotan hybrideistä.

      Toivottavasti TM tekee kulutustestin hybridillä, pikkuturbolla ja pienikuluksisella dieselillä niin siinäkin se todistettaisiin.

    • Anonyymi

      Ei vaan se on Tekniikan Maailma, joka todella ylistää ja kehuu uutta Corollaa.

    • Anonyymi

      Korkeimpien ammattilaisten lehti tuntee Toyotat. Kirjoittaa positiivista oikeaa tekstiä Toyotasta.

    • Anonyymi

      Kehuu juu, parhaaksi Toyotaksi. Kun otetaan sitten vertailut muihin niin Toyota on jälleen se oma kurja Toyota. Oli siellä jutussa jotain muutakin "pientä", eikä se melu lopu vaikka renkaita vaihtaisi, nasta kautta odotellessa. Meneeköhän se työturvallisuus raja 80db rikki, veikkaan kyllä!

    • Anonyymi

      Maailma on todennut Toyotan hybridit äärimmäisen kestäviksi ja ylläpitokustannuksiltaan alhaisiksi. Laatu ja luotettavuus on yhtä kuin Toyota.

    • Anonyymi

      Ajan kitkoilla ympäri vuoden, aina oikeat renkaat alla. Tasaiset ajo-ominaisuudet, pientä luistoa kesät talvet jos liikaa repii, ei turhia vaihtoja keväällä ja syksyllä, ei irroita asfalttipölyä, pienentää polttoaineen kulutusta, erittäin hiljaiset.

    • Anonyymi

      Tekniikan Maailman asiantuntemus on kaikkein korkein, joten Corollan kehut tulevat hyvin arvovaltaiselta taholta.

      • Anonyymi

        Oletkohan edelleen samaa mieltä kun aikanaan Corolla ei pärjää kovin kummoisesti kilpailijoilleen TM:n vertailutestissä?


    • Anonyymi

      uretaania koteloihin ja renkasmelu häipyy

    • Anonyymi

      Nokia Hakka Green renkailla rengasmelu putoaa 5,5 dB, TM tekemien mittausten perusteella sanoisin että jopa enemmänkin. Jos lisäksi laitetaan lokarit taakse niin melu putoaa lisää, arviolta 2,5 dB.

      • Anonyymi

        Ajoin kevät talvella uutta Corollaa Nokian kitkoilla ja en kiinnittänyt mitään huomiota rengasmeluun. Eli kunnon renkailla uusi Corolla on hiljainen auto


    • Anonyymi

      Toyota Corolla Hybrid valittiin juuri parhaaksi hybridi autotoksi 2020. Päihitti kaikki muut markkinoilla nyt olevat hybridit. Erinomaista Toyota.

    • Anonyymi

      Auton täytyy olla todella hyvä, jos parhaat asiantuntijat sitä noin kehuvat.

    • Anonyymi

      Se on Tekniikan Maailma joka kehuu ja ylistää.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei näytä Octavia pärjäävän alkuunkaan.


      • Anonyymi

        Kyllä Uusi Iso Corolla Hybrid Automatic Self Charging on paras. UICHASC 2020.


    • Anonyymi

      Kyllä se on tämä Tekniikan Maailma, joka kehuu ja ylistää Toyota Corollaa.

    • Anonyymi

      Onpa täysin erilaista tekstiä Tekniikan Maailmassa kuin Skoda-miesten Taloustaidossa.

    • Anonyymi

      Vai Floppasi se muka Skoda-miesten koeajossa. Lukekaa koeajo Tekniikan Maailmasta.

    • Anonyymi

      Suomen parhaat asiantuntijat eli Tekniikan Maailman autoinsinöörit ovat kirjoittaneet todella upeaa tekstiä uudesta Corollasta.

      • Anonyymi

        Upeaa tekstiä maan parhaimmassa autolehdessä.


      • Anonyymi

        Kaikkialla ulkomaisissa lehdissä Toyota Corollaa ihastellaan kovasti.


    • Anonyymi

      Autolehtenä arvostetun Tekniikan Maailman teksti kannattaa lukea huolella.

    • Anonyymi

      Lukekapa TM:n teksti ja verratkaa Toyotaa pilkkaavan kirjoituksiin täällä. Mikään ei täsmää.

      • Anonyymi

        Kaikkialla kehutaan Toyotaa ei pelkästään TM:ssä.


      • Anonyymi

        Luin jutun. Uusi Toyota Corolla on todella upea auto tuon jutun perusteella.


      • Anonyymi

        Ei ihme, että heinäkussa ostettiin peräti 738 Corollaa.


    • Anonyymi

      Kyllä se kehuu.

    • Anonyymi

      Ensi viikolla saan uuden Toyota Corollani ja oli mukava lukea tuo Tekniikan Maailman juttu.

      • Anonyymi

        Melu motarilla kesäkumeilla 85fb, mitähän on nastoilla talvella?? Tunnoton ohjaus, tuulensuhinaa, pihditonta menoa, jneeee... Ruostuvat kun pirut hetkessä.
        Jää vertailuissa poikkeuksetta viimeiseksi.


    • Anonyymi

      Toyota Corolla on todella upea auto. Kun koeajat sen et voi olla ostamatta sitä. Vaivattomuus, mukavuus, hiljaisuus. alhainen kulutus ja päästöt, suorituskyky tekevät suuren vaikutuksen.

      • Anonyymi

        Valtavaa ylistystä ja arvokkaita titteleitä eri puolilla maailmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtavaa ylistystä ja arvokkaita titteleitä eri puolilla maailmaa.

        Kuinka hirveä myyntilukema Corollalle tänä vuonna Suomessa ja maailmalla tuleekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka hirveä myyntilukema Corollalle tänä vuonna Suomessa ja maailmalla tuleekaan.

        Tämän helmikuun prosentuaalinen ja määrällinen nousu nousu tulee olemaan uskomaton verrattuna viime vuoden helmikuuhun, vaikka Toyota oli silloinkin ylivoimaisesti suosituin automerkki.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5887
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3727
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      2008
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1809
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1246
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1229
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1037
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      980
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe