Mietteitä jääkiekosta, urheilusta ja huviloista

On keskusteltu viime päivinä paljon jääkiekko -urheilukilpailut- uskova. Kukaan ei ole ottanut samaan ryhmään huvilat. Haluan sen tehdä nyt. Ensinnäkään en ole tuomari. Jumala kerran tuomitsee meidät kaikki tekojemme mukaan. Uskovien suurin tehtävä on julistaa evankeliumia. Jääkiekkoon en ota mitään kantaa. Varmaa on, ettei taivaassa ole yhtään uudestisyntymätöntä. Ehkä tunnetuin tunnustava kristitty urheija on britti kolmiloikkaaja J.Edwards. Hän hyppäsi me .v. 1995 18,29m. Me. on edelleen voimassa. Kaikkien ihmisten tulee hoitaa kuntoaan.Se ei tule itsestään. Mutta asia johon haluan ottaan kantaa on seuraava. Laestadiolaiset sanovat suoraan, urheilukilpailujen seuraaminen paikanpäällä tai tv:ssä on syntiä . Kyllä joskus kuulee saman kaikkien vapaiden suuntien kokouksissa. Tiedän useita nimekkäitä saarnaajia , jotka ovat itse olleet paikan päällä seuraamassa esim. jalkapalloa. Eräs saarnaaja sanoi yhtenä yönä katsoneensa kolme jääkiekko-ottelua. Voisin vaikka nimenkin sanoa. En sano. Olen miettinyt, jos kilpaurheilu ja seuraaminen tavalla tai toisella on syntiä vapaissa suunnissa, miksi huvilat ei sitten ole syntiä myös laestadiolaiskristityille ja muillekin. Tuon ajatteletavan mukaan huvilat ja huvilaelämä ei ole myöskään mikään tarpeellinen kenellekään. Minusta tuossa on iso ristiriita. Ensinnäkään kaikki eivät edes halua huvilaa, vaikka siihen on mahdollisuus. On paljon halvempaa käydä muutaman kerran /v paikan päällä jossain urheilukilpailussa. Sen ymmärrän , jos yli 80-vuotiaat seuraavat urheilua tv:stä. Saattaa olla moniakin sairauksia.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja eräs helluntaisaarnaaja sanoi vuonna 1972 langenneensa polvilleen TV:n edessä: "Halleluja Viren voittaa!"
      :D

    • "Laestadiolaiset sanovat suoraan, urheilukilpailujen seuraaminen paikanpäällä tai tv:ssä on syntiä . Kyllä joskus kuulee saman kaikkien vapaiden suuntien kokouksissa"

      Olen ollut mukana vapaiden suuntien toiminnassa pian kahdeksan vuotta, enkä ole koskaan kuullut kenenkään sanovan urheilun seuraamista synniksi. Päinvastoin, innokkaita urheilumiehiä ja -naisia löytyy kasapäin.

    • "Laestadiolaiset sanovat suoraan, urheilukilpailujen seuraaminen paikanpäällä tai tv:ssä on syntiä . Kyllä joskus kuulee saman kaikkien vapaiden suuntien kokouksissa"

      Olen ollut mukana vapaiden suuntien toiminnassa pian kahdeksan vuotta, enkä ole koskaan kuullut kenenkään sanovan urheilun seuraamista synniksi. Päinvastoin, innokkaita urheilumiehiä ja -naisia löytyy kasapäin.

    • "Laestadiolaiset sanovat suoraan, urheilukilpailujen seuraaminen paikanpäällä tai tv:ssä on syntiä . Kyllä joskus kuulee saman kaikkien vapaiden suuntien kokouksissa"

      Olen ollut mukana vapaiden suuntien toiminnassa pian kahdeksan vuotta, enkä ole koskaan kuullut kenenkään sanovan urheilun seuraamista synniksi. Päinvastoin, innokkaita urheilumiehiä ja -naisia löytyy kasapäin.

    • Mikä tässä mun hiiressäni on, kun viestit tulevat vähintään kaksi kertaa, nyt jo kolme. Katsotaan tuleeko tämä neljä kertaa. :p

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pitkä aika on kulunut

      Kaikki on muuttunut. Huomenta tänne. 😌😧☕🐺❤️
      Ikävä
      232
      3604
    2. Odotan näkemistäsi

      tällä viikolla. Pelkään sitä myös. Saat minut tuntemaan niin paljon. Odottavan aika on pitkä.
      Ikävä
      100
      2524
    3. Eläkeläinen omistatko omaisuutta? Kohta PS vie sen

      Ministeriön ehdotus: Näille eläkeläisille uusi maksu – omaisuus syyniin Nykyisellään iäkkäiden ihmisten pitkäaikaishoiv
      Maailman menoa
      235
      2320
    4. On aika helvetillistä näytellä introverttina

      normaalia sosiaalissa ympyröissä kuten työpaikat, koulut jne. Kyllähän tuo onnistuu, mutta käytännössä kaikki vapaa-aika
      Ikävä
      340
      1916
    5. Jes! Miljoonat diesel-autot joutumassa ajokieltoon

      Erittäin hyvä ilmastouutinen! https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/a1277257-1244-4700-9bd7-399ef4d4313c "Tuo ajokiel
      Maailman menoa
      209
      1674
    6. Kaipaan sinua, mies

      Tiedän, että tämä on väärin molemmille. Mutta silti mulla on ikävä sua 🫠 Terveisin, V
      Ikävä
      41
      1455
    7. Kaikki meni silti hyvin

      Elämä jatkuu aina, kaikesta huolimatta. Hyvää iltaa ja hyvää yötä. 🙏🏼🐺☕🌜❤️
      Ikävä
      95
      1444
    8. Voi minne taas hävisit?

      Harmittaa. 🥹
      Ikävä
      19
      1363
    9. Mitä haluat muuttaa kaivatussasi?

      Et ehkä uskalla sanoa sitä? Jotain on vikaa oltava. Muuten olisitte yhdessä jo.
      Ikävä
      97
      1357
    10. Kahvin juominen tyhmentää

      Tutkimuksen mukaan kahvin juominen rapauttaa aivoja. Kahvi ei siten ole viisasten juoma kuten viina. https://www.hs.fi/
      Maailman menoa
      137
      1305
    Aihe