Mitä mieltä olette käänteisestä pankkilainasta ,
jos omistusasuntoa vastaan ottaa suuremman lainan
yksitys lääkäri palveluja varten,
kun kunnallinen terveydenhoito ei enään hoida kaikkien vanhusten
suurempia sairauksia perusteellisesti,,,,
kunnallinen hoito on tai vaikutaa lähinnä saatto hoidolta,,,
työeläke on pieni,,,, ( 40 vtöissä)
pieni työ-eläke ei riitä suurempaan leikkaushoitoon
jolla voidaan jatkaa elämää vielä 10- 20 vuott,
mielipiteitä kiitos ,,,,
terv. sairas entinen työmyyrä,,,
Käänteinen laina, mitä mieltä ?
14
<50
Vastaukset
- Anonyymi
No
Iteasiassa käänteinen asuntolaina on hyvä keino realisoida kiinteistönsä. Kaikkia kämppiä ei huolita ja rahallinen arvo voi olla pienenpi kuin markkinahintaan myytynä. Sehän on niinkuin kiinnelaina, jota ei ole tarkoituskaan maksaa takaisin ja pankki kyllä osaa laskea.
Jos tarvii rahaa ja kattoa päänsä päälle, joissain tapauksissa hyvä asia. Kandee kyllä tehdä niitä laskelmia ihan itsekin. Kumpi parempi, vähän rahaa, vaiko paljon rahaa?
=DW=- Anonyymi
Voinko ja saanko mennä sossutädin luo palaveriin vai otanko vähän noita pikavippejä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voinko ja saanko mennä sossutädin luo palaveriin vai otanko vähän noita pikavippejä ?
Reilusti vaan pikavippejä ja jos autokin on jo muutaman vuoden ikäinen, niin se vaihtoon ja uutta kallista tilalle lähes korottomalla velkarahalla. Asiat kuntoon ja järjestykseen...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Reilusti vaan pikavippejä ja jos autokin on jo muutaman vuoden ikäinen, niin se vaihtoon ja uutta kallista tilalle lähes korottomalla velkarahalla. Asiat kuntoon ja järjestykseen...
Entäsitten kun velka jää perinnöksi,
koti on syöty sairaudet hoidettu,
vanhus kuolee lopulta kuitenki
entistäkin köyhempänä,,,,,
mutta-ku vanhalla näillänäkymillä ei muita vaihtoehtoja ole,,,
on kuin olisi pettäny omat jälkeläiset,,,,
yhteiskuntamme vanhusten hoivan suhteen on muuttunu kammottavaan suuntaan,
vielä 70 -80- 90 luvulla hoidimme vanhukset viimesenpäälle kunnialliseti loppuunasti, sotavereraaien kunnioitus on vieläki huippuluokkaa,
mutta me sodan aikana ja hieman jälkeen syntyneet on jätetty heitteille,
nyt yhteiskuntamme on kylmä, jättää vanhukset, suomen rakentajat, entiset työmyyrät,
omanonnensa nojaan,
moni jo hieman muistisairas harhailee yksin missä milloinkin, sekoilee asioitten kaa,
vaikka tarvis vakituisen tukihenkilön neuvomaan ja hoitamaan moniaki asioita,,,
yhteiskuntaki hylkii omia vanhuksiaan, jättää kylmästi heitteille, ellei vanhus osaa itse ja tiedä itse kaikkea esm. terveydenhoidosta lääkäripalveluista, omista oikeuksitaan hoivaan, yhteiskunnan apuun, ym.
hirvittää kuinka vanhys selviää nyky yhteiskunnassamme,,,,
huonolta nyt näyttää,,, Anonyymi kirjoitti:
vielä 70 -80- 90 luvulla hoidimme vanhukset viimesenpäälle kunnialliseti loppuunasti, sotavereraaien kunnioitus on vieläki huippuluokkaa,
nyt yhteiskuntamme on kylmä, jättää vanhukset, suomen rakentajat, entiset työmyyrät,
omanonnensa nojaan,
moni jo hieman muistisairas harhailee yksin missä milloinkin, sekoilee asioitten kaa,
yhteiskuntaki hylkii omia vanhuksiaan, jättää kylmästi heitteille, ellei vanhus osaa itse ja tiedä itse kaikkea esm. terveydenhoidosta lääkäripalveluista, omista oikeuksitaan hoivaan, yhteiskunnan apuun, ym.
huonolta nyt näyttää,,,"Anonyymi"
Pitäisiköhän meidän, ainakin sinun alkaa haukkua lapsiamme ja lapsen-lapsiamme?
Hehän ovat nyt se yhteis-kuntamme.
Noh.
Minulla ei ole tarvetta alkaa haukkua omiani.
Hekin osaavat hoitaa asiansa, niin nykyisyytensä kuin tulavaisuutesakin.
Isin eli minun lapsiani kun ovat.
H.hunksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Noh.
H....tulevaisuutensakin.
H.- Anonyymi
hunksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Noh.
H.halooo hunski
mutta,,,
kokonaisuutena suomen kansaa ja vanhuksia katsoen kyllä suomen politiikassa nyt jokin on ollu pahasti pielessä,
koska valtaosa vanhuksista unohdetaan tahallisesti oman onnensa nojaan,
se on suuri vääryys,
jos nyt pienempi ryhmä hyvinvoivista kuten hunsi voi hyvin
ja saa hasiallista hoivaa
mutta valitettavasti kokonaisuutta katsoen suurinosa vanhuksistamme on toisenluokan kansalaisia
siinä mielessä saavatko asiallista hoitoa vaivoihinsa,
uskallan väittää, suurin osa vanhuksistamme EI saa asiallista hoivaa ja holenpitoa,
törkeää kyniä viimeneki omaisuus vanhuksiltamme,
yksityisiin firmoihin,
ja jos ja kun vanhuksilla ei ole varaa
niin kunnallinen hoiva EI ole ei halutakaa olla samantasoista kuin mitä rahalla saisi,
tämä on hätähuuto kaikkien suomen omien vanhusten puolesta,,,,, Anonyymi kirjoitti:
halooo hunski
mutta,,,
kokonaisuutena suomen kansaa ja vanhuksia katsoen kyllä suomen politiikassa nyt jokin on ollu pahasti pielessä,
koska valtaosa vanhuksista unohdetaan tahallisesti oman onnensa nojaan,
se on suuri vääryys,
jos nyt pienempi ryhmä hyvinvoivista kuten hunsi voi hyvin
ja saa hasiallista hoivaa
mutta valitettavasti kokonaisuutta katsoen suurinosa vanhuksistamme on toisenluokan kansalaisia
siinä mielessä saavatko asiallista hoitoa vaivoihinsa,
uskallan väittää, suurin osa vanhuksistamme EI saa asiallista hoivaa ja holenpitoa,
törkeää kyniä viimeneki omaisuus vanhuksiltamme,
yksityisiin firmoihin,
ja jos ja kun vanhuksilla ei ole varaa
niin kunnallinen hoiva EI ole ei halutakaa olla samantasoista kuin mitä rahalla saisi,
tämä on hätähuuto kaikkien suomen omien vanhusten puolesta,,,,,"Anonyymi"
Noh.
Kerrohan sitten mitä haluat tehtävän.
Ettei vaan ole taas kerran raapia minultakin lisää rahaa pakottamalla?
Minä kun olen asiani hoitanut.
H.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
omanonnensa nojaan,
huonolta nyt näyttää,,,Mustamaalaatko nyt vähän liikaakin asioita?
Velka ei voi jäädä perinnöksi. Tosin jos jotain taloudellista arvoa ja omistuksia jää ja samalla on velkaa, ensin realisoidaan sitä omaisuutta ja maksetaan ne velat pois, vasta sitten, jos jotain jaettavaa vielä on, saavat perijät osansa.
- Anonyymi
Pankit harvoin lanseeraavat mitään tappiokseen, tuskin tätäkään.
Inhahan se.
Beng - Anonyymi
Yritin saada vähän tietoa tuon käänteisen lainan ideasta ja kas kummaa, minulla oli virheellisiä käsityksiä siitä. Käytännössä laina ei eroa juuri mitenkään perinteisestä esim. asuntolainasta muutoin kuin että lainaa ei lyhennetä laina- aikana. Kun nykyään usein varsinkin asuntolainoissa takaisinmaksuajat voivat olla kymmeniä vuosia ja kun asiakkaan on yhä useammin mahdollista saada mukaan myös kokonaan lyhennysvapaita vuosia, ehkä useitakin jopa perättäisiä lyhennysvapaita vuosia, niin eihän tämä käänteinen laina enää merkittävästi eroa muusta lainamuodosta.
Kun tätä lainamuotoa alettiin meillä ensimmäisiä kertoja tiedotusvälineissä käsitellä, käsitin asian niin, että pankki tavallaan ostaa lainanottajan asunnon ja maksaa sitä sovitulla tavalla lainan nimellä myyjälle kunnes koko summa on maksettu ja asunnon omistus siirtyy pankille, mutta niinhän se ei sitten ilmeisesti olekaan, vaan tässäkin asunto on vain lainan panttina.
Lainanottajan on sitten varauduttava myymään asunto kun laina- aika päättyy, mutta myyntiinhän saattaa joutua turvautumaan myös perinteisen lainan tapauksessa, jos tulee ongelmia selviytyä maksuistaan, erotilanteet, työkyvyttömyydet, työttömyys ym., ym. tilanteet. - Anonyymi
Nyt jo edesmennyt ystäväni otti käänteisen lainan 160 000 euron asuntoaan vastaan. Ei hän nostanut sitä lainaa kokonaan, vaan raha oli pankilla. Sieltä maksettiin asunnon kulut ja jos hän tarvitsi eläkkeen lisäksi enemmän, hän sai sieltä lisää rahaa. Koska oli entinen kirjanpitäjä, hän osasi laskea ja korkoineen huomioida milloin, hänen pitää kuolla, että raha riittää. Hän sarkastisesti vitsaili siitä. Ymmärtääkseni hän ehti kuolla ennen kuin kaikki raha oli kulutettu. Lapset pärjäsivät hyvin omillaan, niin että heille ei tarvinnut mitään jättää, eli hekin pitivät ratkaisua hyvänä. Tästä en ole varma, mutta eiköhän loppuraha asunnon myynnistä kuitenkin mennyt lapsille, ei kai se pankille jäänyt, näin ainakin järjen mukaan.
- Anonyymi
Pankithan ovat hyvinkin tarkkoja niitä myöntäessään. Niitä ei saa kuka tahansa ja minne tahansa. Asunnon vakuusarvo määritellään tarkasti.
Syrjäseuduille ja muuttotappiokuntiin voi olla nihkeää, kun niissä ne asuntojen arvot putoavat koko ajan.
Jos omistat asunnon Helsingin kantakaupungissa, sinulla voi olla hyvä mahdollisuus saada sellainen. Velaton elämä on aina mukavaa, ilman käänteisiä tai muita lainoja.
Mutta jos tiukka paikka tulisi ja tarvitsisin rahaa johonkin leikkaukseen, niin itse ainakin sopisin pankin kanssa lainasta pitkällä maksuajalla mieluimmin kuin käänteisellä.
Mutta ennen kaikkea pyrkisin kunnalliseen ja luotan kyllä siellä lääkärin sanaan, ennen kuin maksan joillekin veroparatiisifirmalle. Niitten leikkauspöydälle voi kuolla tai komplikaatioihin menehtyä.
Jos ottaisin jonkun käänteisen lainan, voisipa tästä nuukasta tulla vaikka hupuloiva tuhlari.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974419Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293283No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 331058
- 321016
- 111014
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862