Sinisimpukoista

Anonyymi

Päivän lounasvalmitelut menossa. Hyviä ohjeita sinisimpukoille ?
Paloma4ever

55

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hauduta Moccamasterilla.
      Sitä on viime-aikoina kehuttu.
      Muista lisätä vesi.

      H.

      • Sanoin "hyviä" ohjeita en pelkästään huulten lerputusta vastatuulessa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Sanoin "hyviä" ohjeita en pelkästään huulten lerputusta vastatuulessa.

        Pääsit kehaisemaan että teillä syödään kalliita sinisimpukoita. Voitko olla niin sivistymätön ettet osaa nettiä käyttää, josta löytyy ammattilaisten kokeneiden ohjeita pilvin pimein. Tympii tuo ruuilla brassaillu tyyliin söin ostereita karipialla mennessäni grogodiilisafarille ja juodessani kalleinta cshambbanjaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pääsit kehaisemaan että teillä syödään kalliita sinisimpukoita. Voitko olla niin sivistymätön ettet osaa nettiä käyttää, josta löytyy ammattilaisten kokeneiden ohjeita pilvin pimein. Tympii tuo ruuilla brassaillu tyyliin söin ostereita karipialla mennessäni grogodiilisafarille ja juodessani kalleinta cshambbanjaa.

        "karibialla, grogodiilidafarilla, cshambbnjaa," meitähän on kaksi lukihäiriöistä.

        No, miniäni tykkää ostereista, minä en välitä, mutta olenhan heittänyt kurkkuuni tuoreitakin, eläviä siis. Suolavedeltä maistuivat.


      • Anonyymi

        "Yrittänyttä ei laiteta", sanoi hukkasi, kun lusikkansa simpukkasoppaan laittoi.


    • "Mistähän näitä aina sikiää "?
      Minulla ei ole lukihäiriötä ja kielikin taipuu lausumaan suomenkielessä vaikeat konsonantit oikein, pitkän harjoittelun tuloksena.
      Kysyin ruokaohjetta, en analyysiä persoonastani.

      • Eikö aikaisempi ketjusi ole jo osoittanut, että tämä pätemisen haluinen on näyttänyt parhaat puolensa. (yksikkö) Ilkkuneeko kadulla lihavia ja tirkuuko seurassa käsi suun edessä tirks...tirks... jos sanaa ei lausuta oikein.

        Hyvin usein kohtaan palstalla väärin kirjoitettuja sanoja. Älykkyysosamääräni riittää ymmärtämään suurimman osan virheellisistä sanoista.

        Huvitti, kun luin jonkun toisenkin käyneen Kämpissä.


      • Anonyymi

        Niinpä, mistä näitä sikiää, jotka eivät osaa netistä etsiä ruokaohjeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, mistä näitä sikiää, jotka eivät osaa netistä etsiä ruokaohjeita.

        Outoa on. Paloma Maryot on kuitenkin kertonut olleena moderaattorina useamman vuoden. Outoa ettei osaa kuitenkaan hakukonetta käyttää.


    • Anonyymi

      Kyllä lapset irvistelisivät, jos kotona odottaisi sinisimpukoita tai paellaa....

      • Paella on lasteni yksi suosikeista.


      • Anonyymi
        Korppikotka kirjoitti:

        Paella on lasteni yksi suosikeista.

        Mikä on lastenlastesi lempiruokaa ? Millä mummo hemmottelee ? Minun armeijaan lähtevä eka lapsenlapsi tykkää eniten mummon makaroonilaatikosta , samoin 4 muuta nuorempaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on lastenlastesi lempiruokaa ? Millä mummo hemmottelee ? Minun armeijaan lähtevä eka lapsenlapsi tykkää eniten mummon makaroonilaatikosta , samoin 4 muuta nuorempaa.

        Sinä kirjoitit lapsistasi niinpä minä myös.

        Simpukat säilöttynä ovat salaatin raaka-aineitani. Erilaisia tuoreita salaatin lehtiä, valkoista parsaa, keitettyä kananmunaa, simpukoita, säilöttyä maa-artisokkaa, sitruunapippuria, valkopippuria, oliiviöljyä, puristettua sitruunaa, päälle tuoreista yrteistä kuivattua silppua ja tilliä.

        Söisi varmaan mielellään sinunkin armeijaan lähtevä lapsenlapsesi.

        Makaronilaatikkoa en enää tee, sen aika on meillä ohi. Eksoottiset ruoat kiehtovat jälkipolviamme.


      • Anonyymi
        Korppikotka kirjoitti:

        Sinä kirjoitit lapsistasi niinpä minä myös.

        Simpukat säilöttynä ovat salaatin raaka-aineitani. Erilaisia tuoreita salaatin lehtiä, valkoista parsaa, keitettyä kananmunaa, simpukoita, säilöttyä maa-artisokkaa, sitruunapippuria, valkopippuria, oliiviöljyä, puristettua sitruunaa, päälle tuoreista yrteistä kuivattua silppua ja tilliä.

        Söisi varmaan mielellään sinunkin armeijaan lähtevä lapsenlapsesi.

        Makaronilaatikkoa en enää tee, sen aika on meillä ohi. Eksoottiset ruoat kiehtovat jälkipolviamme.

        Mitä jälkipolvia ? Sinulla ei ole yhtään lapsenlasta .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä jälkipolvia ? Sinulla ei ole yhtään lapsenlasta .

        Mitä jälkipolvia😆

        Koska sinulla ei ole lapsia, ei sinulla ole lapsenlapsiakaan, ei lapsia, ei jälkipolvea.

        Ymmärrätkö?


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Mitä jälkipolvia😆

        Koska sinulla ei ole lapsia, ei sinulla ole lapsenlapsiakaan, ei lapsia, ei jälkipolvea.

        Ymmärrätkö?

        Helpottaako sinua, jos huidot ilmaan jotain lapsettomaksi nimitellen ? Noin kipeä paikkako on, kun et ole päässyt isoäidiksi ?


      • Anonyymi

        Meillä kaikilla on jo normaalisti ainakin kolmekymppiset lapset, joilla omat perheet. Syökööt perheensä kanssa mitä vaan, mutta kyllä nämä meidän nuoret perheet tykkäävät täällä mummolassa tavallisesta suomalaisesta kotiruuasta, kuten karjalanpaistista ja uunilohesta. Ei niissä lapsiperheissä kasvavien urheilevien lasten vatsoja ravita jollain sinisimpukalla tai säilötyttä artisokalla, kunnon edullinen kotiruoka on terveellistä . Paljon vihanneksia ja hedelmiä kuluu myös .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meillä kaikilla on jo normaalisti ainakin kolmekymppiset lapset, joilla omat perheet. Syökööt perheensä kanssa mitä vaan, mutta kyllä nämä meidän nuoret perheet tykkäävät täällä mummolassa tavallisesta suomalaisesta kotiruuasta, kuten karjalanpaistista ja uunilohesta. Ei niissä lapsiperheissä kasvavien urheilevien lasten vatsoja ravita jollain sinisimpukalla tai säilötyttä artisokalla, kunnon edullinen kotiruoka on terveellistä . Paljon vihanneksia ja hedelmiä kuluu myös .

        "Anonyymi"

        Kommenttisi saa minulta seiso-peukun.

        H.


      • Anonyymi
        Korppikotka kirjoitti:

        Sinä kirjoitit lapsistasi niinpä minä myös.

        Simpukat säilöttynä ovat salaatin raaka-aineitani. Erilaisia tuoreita salaatin lehtiä, valkoista parsaa, keitettyä kananmunaa, simpukoita, säilöttyä maa-artisokkaa, sitruunapippuria, valkopippuria, oliiviöljyä, puristettua sitruunaa, päälle tuoreista yrteistä kuivattua silppua ja tilliä.

        Söisi varmaan mielellään sinunkin armeijaan lähtevä lapsenlapsesi.

        Makaronilaatikkoa en enää tee, sen aika on meillä ohi. Eksoottiset ruoat kiehtovat jälkipolviamme.

        Kenen polvia ruoat kiehtovat?
        Minä maistellen suussa.

        Anonyymi Asiakas


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kenen polvia ruoat kiehtovat?
        Minä maistellen suussa.

        Anonyymi Asiakas

        Artisokka on tutkitusti hyväksi nivelille eim. polvinivelille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Helpottaako sinua, jos huidot ilmaan jotain lapsettomaksi nimitellen ? Noin kipeä paikkako on, kun et ole päässyt isoäidiksi ?

        Huitominen ilmaan ei ole mun juttu.


      • Anonyymi
        Korppikotka kirjoitti:

        Artisokka on tutkitusti hyväksi nivelille eim. polvinivelille.

        Laihduta, niin ei tarvitse nivelvaivoihin purkitettua artisokkaa syödä ja syöttää jopa lapsille ( onko ne eksoottisia ruokia mussuttavat kesi-ikäiset miehet vielä sinun ruokakunnassasi ?). Suolaliemissä purkitetut vihannekset ja äyriäiset on kyllä lähinnä entisen Neukkulan köyhien ruokaa, tuore porkkana ja muikku on taatusti parempaa ja terveellisempää.


    • Anonyymi

      Sinisimpukoiden juju on mielestäni niiden seurana tarjotuissa lisukkeissa. Työlästä niiden avaaminen ja nälkä tulee, siksi lisukkeet tärkeitä.
      En juurikaan käytä kuin koristeena rapujuhlissa, joten ei ole vinkkejä antaa.

      • Anonyymi

        " Työlästä niiden avaaminen ja nälkä tulee, siksi lisukkeet tärkeitä."

        Jos sinisumpukat ei avaudu keitettäessä on ne pilalla ja kompostiin menossa.

        Vai kirjoitatko kravuista, joihin on oma vitsi (reikäpää) jolla niitä avataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Työlästä niiden avaaminen ja nälkä tulee, siksi lisukkeet tärkeitä."

        Jos sinisumpukat ei avaudu keitettäessä on ne pilalla ja kompostiin menossa.

        Vai kirjoitatko kravuista, joihin on oma vitsi (reikäpää) jolla niitä avataan.

        Oma "vitsinsä" todellakin :) Näkinkengistähän minä kirjoitin. Osterit ovat sitten erikseen.


    • Anonyymi

      Kerran ainoastaan olen syönyt sinisimpukoita Italiassa kun pöytään kannettiin iso latasellinen kuorellisia simpukoita.

    • Anonyymi

      Laita biojätteeseen.

      Hae kaupasta makkaraa ja paista, tai grillaa se, Olen kyllä kaikkiruokainen, mutta nilviäiset jostain syystä ei kiinnosta pätkääkään.

      =DW=

      • Sama minulla.
        Pelkkä ajatuskin niistä ihmisruokana saa vatsani vellomaan, olkoot sitten olevinaan vaikka kuinka kallista ja hienoa herkkua.


    • Anonyymi

      Sillä on purkillinen suolavedessä uivia simpukoita, halpis merkkiä Rainbow. Se sininen on hometta.

    • Anonyymi

      Osaan ja käytän hakukoneita. Nyt on sinisimpukat valmiit klassillisen ohjeen mukaan valkoviinissä keitettynä (kuva facebookissa kavereille 😀).
      Tykkään jutella ruuasta ja vaihtaa reseptejä ei kai siinä pitäisi olla mitään "outoa", mutta huomaan että ihailijani ovat taas linjoilla.
      P

      • Kauniisti olivat avautuneet. Herkullisen näköisiä. En ole itse syönyt sinisimpukoita, mutta kuten kerroin raakoja ostereita kylläkin. Olen myös nautiskellut savustettuja ostereita ravintolakoulun aikoina ja jos oikein muistan maistuivat maksalle.

        Rainbownin säilyke simpukoita käytän simpukkasalaatin tekoon.🐚


      • Anonyymi

        Milä ihailija ? Luin vain typerän anonyymin aloituksen johon reagoin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Milä ihailija ? Luin vain typerän anonyymin aloituksen johon reagoin.

        Onko sullakin lukihäiriö?


      • Anonyymi
        Korppikotka kirjoitti:

        Kauniisti olivat avautuneet. Herkullisen näköisiä. En ole itse syönyt sinisimpukoita, mutta kuten kerroin raakoja ostereita kylläkin. Olen myös nautiskellut savustettuja ostereita ravintolakoulun aikoina ja jos oikein muistan maistuivat maksalle.

        Rainbownin säilyke simpukoita käytän simpukkasalaatin tekoon.🐚

        Sinisimpukoita syön mielelläni ja etanoitakin, mutta ostereita en enää suuhuni vapaaehtoisesti laita.
        Eivät ole minun herkkuani ne.


    • Tällainen yksinkertaista perusarkiruokaa laittava maalainen ei ole edes nähnyt sinisiä simpukoita.
      Pärjään ilman vastaisuudessakin.
      Ohjeita en siis osaa antaa, keitä, paista tai hauduta, kyllä ne joku syö.
      Eli turha vastaus, kuhan häntä joutessani kirjoitin.

    • Kun osaa kilkutella tänne niin löytää myös reseptejä.

      Viimeinen katsomani oli Valittujen Palojen hollantilaisten simpukankasvattajien jutun yhteydessä. Niissä on aina joitakin sellaisia tai sellaista ainesta jota ei ole kotona vaan täytyy säveltää.

      Hamassa muinaisuudessa hankin niiden keittämiseen jopa suuremman kattilan.
      Tuossa joku mainitsi, että niiden aukominen on työlästä.
      Parempi onkin jättää aukomatta. Lienee terveellisempää.

      Useammin tulee napostelluksi mejillonesit pienistä säilykepurkeista. Mukavaa iltanaposteltavaa muun ohessa.

    • Anonyymi

      Unohtui

      Tee pitsa, frutti di mare. Kun riittävästi valkosipulia, oreganoa ja mustaapippuria, simpukat soluttautuu muuhun makumaailmaan, ettei niihin kiinnitä isompaa huomiota. Vähän sama asia, kuin valkosipuli etanat, ei niistäkään hokaa ite etanaa.

      =DW=

      • Tähän kommenttiisi voin yhtyä. Valkosipulilla loihtii ihania makuelämyksiä ja nauttii jokaisesta suupalasta kun ei mieti mitä syö.


    • Anonyymi

      paista tai freesaa voissa salottisipulien kanssa
      hauduta valkoviinissä, kunnes aukeavat
      laita sitä ennen oikein pieniä viisi minuuttia keitettyjä
      uusiaperunoita folioon, voita sekaan, ja kuumaan grilliin
      noin 30- 40 minuutiksi, ja popsi perunoita kera sinisipukoiden

      njjj

    • "Yksin-kertaisesti sitten:

      Apetit pakaste-vihannekset ja kasvikset, sekä Kukka-Kaali.
      300gr. ja 250gr. X 2.SF 300gr. X 1 SF.
      10-12 kpl. Kariniemen Kukon-Pojan paisti-leikkeitä 800gr.SF
      Vaihto-ehtona tar-tar leikattua laatu-naudan lihaa 2% 850gr.SF
      Leipinä Täysjyvä Ruis ja Vehnä 1 X 2vpl.SF
      Juustoportti Luomu-Kirnu-Voi SF
      Juustoportti Luomu-viili 6kpl.SF
      Valio Maito 3ltr. luomu rasvaton SF
      Viikon eväs.
      Maksaa mitä maksaa"
      -
      Höyryttäessä TODELLA paljon Valko-Sipuli-jauhetta Vihannes-kerrosten väliin.
      -
      Satunnaisesti Äitien Maksa-Laatikkoa vitamiinien vuoksi.
      Kaali-Kääryleitä huvin-vuoksi.
      -
      1 Rahkosen iso Omena SF
      1 Mandariini IL
      Karkeasti rouhittu Smoothie-sekoittimessa
      -
      1pss. 250gr. Pakaste-Mustikoita SF
      1pss. 500gr. Pakaste-Mansikoita SF
      1 Lohko Vesi-Meloni isoiksi suu-paloiksi leikattu IL
      - Kun pakasteet ovat sulaneet ja liemistyneet, sekoitetaan kaikki keskenään kauhalla kulhoon.
      Maksaa mitä maksaa.
      -
      Jouluna Ruokani lisääntyy Kinkulla ja Sillillä.
      Juomiini tulee Puna-Viiniä.
      -
      Keväisin Peruna.
      1-2 kertaa.
      -
      Aina jää eläkkeestä kuukausittain runsaasti säästöön.

      H.

      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        kuulostaa hyvältä
        https://youtu.be/K3CenN7d30Y
        njjj

        Ei ole riittänyt noiden ääniin Valko-Sipulia tarpeeksi.
        Hyvin jankuttivat kuitenkin.


        H.


    • Anonyymi

      Eivät ole minun makuuni sinisimpukat. Joskus on päässyt hiekanjyvä narskahtamaan hampaissa :(
      Merenelävistä jos kalat jätetään pois, niin kuningas katkaravut grillattuina tai paistettuina.
      Myös pulpo grillattuna valkosipulivoin ryydittämänä on hyvää.

    • Anonyymi

      täytetyt tomaatit kans liksukeeksi simpukoille,tai ihan ruuaksi
      tee täyte broilerin jauhelihasta, ja tuorejuustosta
      sienistä, tai mistä nyt tykkäät,
      halkaise tomaatti koveraa auki, täytä ja
      käytä uunissa tai grillissä
      njjj

    • Anonyymi

      Huomaa, että enempi peruna ja kastilinjalla elämässä menty.

    • Anonyymi

      hah joku aivoinvaliidi ottaa sinisimpukoita eikä osaa duunaa niitä yhtään ?
      veikkaan ruotsia ? siel ne laitetaan anukseen, hautuu sillai hyvin.

    • Vielä loppukaneetiksi tähän että sinisimpukat valkoviinissä onnistuivat todella hyvin ja söimme ne tyttären kanssa alkuruuaksi aioliin dipattuina. Ohjeet guuglasin(moules marinieres anteeksi ranskani aksenttimerkkejä en jaksanut etsiä).
      ***
      Luonnollisestikin kysymys oli vierasruuasta, ei tavallisesta arkisesta iltapalasta. Tytär oli esittänyt toivomuksen simpukkasopasta...kun heillä kotona niin harvoin voi laittaa meren antimia kun mies ei tykkää.
      Tänään on vuorossa sancocho de pollo eli kolumbialainen kanakeitto trooppisilla juureksilla ja vihanneksilla eil keittobanaanilla ja kassavalla. Paljon koriianderia.

      • Anonyymi

        Aihealue Ruoka
        Kala ja äyriäiset
        Saat varmaan siellä enemmän kanatusta


      • Anonyymi

        Eikös se ollut lounasruoka ? Niin eilen sanoit . Mistä sinne korpeen ne ruokabanaanit loihdit ? Ja ne trooppiset juurekset ? Mitä ne edes on ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se ollut lounasruoka ? Niin eilen sanoit . Mistä sinne korpeen ne ruokabanaanit loihdit ? Ja ne trooppiset juurekset ? Mitä ne edes on ?

        Mä keitin ne valmiiksi lounaaksi, mutta me syötiin vasta illalla.
        Ruokabanaanit ja kassava ovat myynnissä lähikaupunkien marketeissa, Uppsalassa ja Upplands Väsbyssä. Gävlestäkin saa, mutta thaikaupoista. Ei me niin kaukana olla kaupoista...Gävleen on vain 20 minuuttia autolla.


      • Paloma.se01
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Mä keitin ne valmiiksi lounaaksi, mutta me syötiin vasta illalla.
        Ruokabanaanit ja kassava ovat myynnissä lähikaupunkien marketeissa, Uppsalassa ja Upplands Väsbyssä. Gävlestäkin saa, mutta thaikaupoista. Ei me niin kaukana olla kaupoista...Gävleen on vain 20 minuuttia autolla.

        Guugletin juuri ja Suomessa kai cassava tunnetaan kai maniokkina. Tän mukaan estää jopa niveltulehdusta.
        Sekä keittobanaanit että maniokki voi keittää ja pakastaa myöhempään käyttöön.

        https://askelterveyteen.com/maniokki-torjuu-tehokkaasti-niveltulehdusta/


      • Anonyymi

        Ihanaa että sinulta liikenee aikaa selostaa meille eksoottisia ruokiasi kesken tyttäresi vierailun. Kun meille tulee lapset perheineen vierailulle, he toivoo nimenomaan kotoisia lapsuudesta tuttuja ruokia joihin saa ainekset läheltä. Pottumuusi ja paistetut muikut on ihan parasta heidän mielestä. Meillä on aina syöty paljon kalaa, itse pyydettyä ja nyttemmin lähikalastajilta ostettua. Tytär asuu Italiassa ja varmaan ihmettelisi jos yrittäisin Italian herkkuja räpeltää. Kyllä peruna sopii kalan ja minkä muun tahansa ruuan kanssa paremmin kuin joku keittobanaani. Etkö ajattele edes hiilijälkeä, mitä noiden eksoottisten juttujen lennätys maksaa ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihanaa että sinulta liikenee aikaa selostaa meille eksoottisia ruokiasi kesken tyttäresi vierailun. Kun meille tulee lapset perheineen vierailulle, he toivoo nimenomaan kotoisia lapsuudesta tuttuja ruokia joihin saa ainekset läheltä. Pottumuusi ja paistetut muikut on ihan parasta heidän mielestä. Meillä on aina syöty paljon kalaa, itse pyydettyä ja nyttemmin lähikalastajilta ostettua. Tytär asuu Italiassa ja varmaan ihmettelisi jos yrittäisin Italian herkkuja räpeltää. Kyllä peruna sopii kalan ja minkä muun tahansa ruuan kanssa paremmin kuin joku keittobanaani. Etkö ajattele edes hiilijälkeä, mitä noiden eksoottisten juttujen lennätys maksaa ?

        Sain juuri takaisin normaalin nettiyhteyden palstalle ja viestit lähtee. Siksi menee ehkä vähän överiksi, kolmen viikon katkoksen jälkeen. Tytär ja tyttärenpoika ovat olleet huvipuistossa koko päivän ja minä olen flunssassa. Keittobanaanit ja maniokki ovat minun lapsilleni lapsuudesta tuttua lohturuokaa. Muussi ja muikut ovat ihan ok, vaikka en oikeen saisi syödä muikkuja. Paistetut silakat, pottumuussi ja puolukkahillo fantastista. Meillä syödään paljon kalaa myös, ainakin kahdesti viikossa ellei useammin.
        En ajattele hiilijalanjälkeä, koska ostan tällaisia herkkuja niin harvoin. Kohtuu kaikessa.


    • En minä nyt silleen sitä "kanatusta" edes tarvi, kunhan saan jutella ruuasta ja siihen liittyvästä ikätovereiden kanssa. Yhteisö tärkeämpi kuin aihealue.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      266
      6420
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      148
      3723
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2649
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2506
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2072
    6. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      121
      1661
    7. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1655
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1493
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1310
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      108
      1174
    Aihe