Pikku CASEn vikalista

yh....

Mitä vikoja on vm.-85--99 pikku CASEissa?
Kannattaako sellasta laittaa "harrastuskäyttöön" siis kun ei ammatikseen tartte traktoria..

18

6933

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osta ennemmin vaikka MF

Mulla on -valitettavasti- Case 585...älä osta. Pelkkää murhetta ja vikoja. Aivan paska traktori!!!!

• lienevät..

PikkuCaset sinne 4000-sarjaan asti?
        5100 sarja lienee sukke liian iso, mutta ne lienevät kestäviä?

• riipuu
        lienevät.. kirjoitti:

PikkuCaset sinne 4000-sarjaan asti?
        5100 sarja lienee sukke liian iso, mutta ne lienevät kestäviä?

sehän riipuu sun harrastuksesta jos se on remontinteko niin kannataa sitä niissä riitää

• viikates16

itsellä on kokemusta vaan cs94 ja 845xla turbosta 845 on mun mielestä aika kestävä peruskone ilman hienouksia.. uudemmissa 845 jo digitaalimittaristo missä on saattanu olla jotain häikkää. vanhemmissa 845 on ollu etuakselissa ongelmia etukuormaaja käytössä mutta tätä ongelmaa ei taida olla enää vm87 ja uudemmissa? (samat pätee myös 745)
      cs94 ajokokemusta ehkä 1000h kaikkiaan ihan ok perustraktori (845 "jälkeläinen") uudemmissa finlandia malleissa sisu dieselin kone joka vakiona on tosi hengetön mutta asia tottakai paranee säädöllä.. edellisessä cs94 oli MWM moottori ja se oli ihan riittävän väkevä vakiona joten ei tarvinnu säädellä. noin 5000h jokapäivästä etukuormaaja käyttöö alko tuntua lopulta ennen ku kone lähti vaihtoon. nelivedon hydraulipakka alko luistamaan kovassa paikassa ja ykkösen synkronointi alko oleen kans aika lopussa.

taisi mennä ehkä sun kokoluokasta hiukan yläkanttiin mutta mun mielestä caset on ihan ok traktoreita.. saksalaiset(745, 845 vaihdekepit oikealla) huhujen mukaan kestävämpiä kuin englantilaiset (685 vaihdekepit vasemmalla)

• mihin ollaan tultu

16 vuotias pojannulikka antaa kommenttia kuin paraskin urakoitsija. Juu aloittelin tuti suussa nää urakointihommat, eiköhön lie niin et kusit luuttuun nurkassa kun isipappa paino lunta 845:lla kasaan otsahiessä.

• viikates16
        mihin ollaan tultu kirjoitti:

16 vuotias pojannulikka antaa kommenttia kuin paraskin urakoitsija. Juu aloittelin tuti suussa nää urakointihommat, eiköhön lie niin et kusit luuttuun nurkassa kun isipappa paino lunta 845:lla kasaan otsahiessä.

ei kannattais aliarvioida... oon ajanu vähä joka sortin koneella 12vuotiaasta asti.. viimeset 3 kesää oon ollu maatilalla jossa nuo caset on ja 2 viimesintä kesää sen lisäks vielä turvehommissa fiiatilla ja valtralla.

• agricult
        mihin ollaan tultu kirjoitti:

Enemmän Viikates16 tuntuu tietävän kuin sinä. Ja uskaltaa vielä ihan oikealla nimimerkillä kirjoitellakkin toisin kuin eräät.

• viikates16
        agricult kirjoitti:

Enemmän Viikates16 tuntuu tietävän kuin sinä. Ja uskaltaa vielä ihan oikealla nimimerkillä kirjoitellakkin toisin kuin eräät.

argicult tuolta agronetin foorumilta? :)

• hellanlettas
        agricult kirjoitti:

siinä toinen räkänokka, minä kaksi vuotta olen traktorilla ajellu ja toinen ihan suollakin painanu joo.
        Sovitaanko nyt poijjaat että raplaatte mopoja ja käytte ensin armeijan. Sitten kun ymmärrätte aluks pillun päälle muutakin kuin viheltää, ja olette olleet alalla aluks 10 vuotta niin voitte antaa kärkeviä kommentteja. Luulisin että tuolloin ette väitä IH/CASE edes varteenotettavaksi traktori merkiksi mihinkään hommaan.

• viikates16
        hellanlettas kirjoitti:

siinä toinen räkänokka, minä kaksi vuotta olen traktorilla ajellu ja toinen ihan suollakin painanu joo.
        Sovitaanko nyt poijjaat että raplaatte mopoja ja käytte ensin armeijan. Sitten kun ymmärrätte aluks pillun päälle muutakin kuin viheltää, ja olette olleet alalla aluks 10 vuotta niin voitte antaa kärkeviä kommentteja. Luulisin että tuolloin ette väitä IH/CASE edes varteenotettavaksi traktori merkiksi mihinkään hommaan.

kylläpä työnantaja on saanu hoidettua tilansa töitä jo 20v casella ;)

tuosta vielä että omasta mielestä voin kommentoida konetta jolla oon ajanu suht paljon ja tehny maanviljelykseen liittyviä töitä...

• agricult
        hellanlettas kirjoitti:

Tuntuu että luotan tuohon viikates16:ta sanaan enemmän, hänellä taitaa olla jonkin verran enemmän tietoa, ja tunteja CaseIH:n ratissa kuin sinulla. Vaikka Massikan miehiä ollaankin niin silti pystyn myöntämään että CaseIH on merkkinä erittäin hyvä. Susi malleja tulee aina joskus jokaiselta merkiltä.

Kyllä niillä Magnumeilla, Maxxumeilla ja Steigereillä tuolla Atlantin toisella puolella ihan hyvin näköjään hoidetaan tuollaisia 10 000 ha:n viljelyksiä. Erityisesti Magnumit ovat erittän luotettavan traktorin maineessa. Samoin yleistä tietoa on että em. Maxxum 5150 on yksi kestävimpiä koneita.

Niin että jos sovittaisiin että menisit vaikka tuonne seksi palstalle puhumaan pilluista, niin me pojat täällä puhutaan traktoreista. Ja muista käydä kertausharjoituksissa, jos ne vaikka antais sulle ne korpraalin natsat.

• agricult
        viikates16 kirjoitti:

argicult tuolta agronetin foorumilta? :)

Sieltäpä sieltä! Nyt en kyllä tunnista sinua, mutta taidatkin olla eri nikillä siellä?

• viikates16
        agricult kirjoitti:

Sieltäpä sieltä! Nyt en kyllä tunnista sinua, mutta taidatkin olla eri nikillä siellä?

joo kyllä mäki sielä palloilen harvemmin vaan kirjotan sinne mitää mutta sen vähä mitä kirjotan niin rinne_88 nimellä.

• agricult
        viikates16 kirjoitti:

joo kyllä mäki sielä palloilen harvemmin vaan kirjotan sinne mitää mutta sen vähä mitä kirjotan niin rinne_88 nimellä.

No nyt kuulostaa tutummalta! :)

• yh...

Osaatko sano paljonko vie löpöä satasella, suurinpiirtein..

• viikates16
        yh... kirjoitti:

Osaatko sano paljonko vie löpöä satasella, suurinpiirtein..

en mä ny tollaseen osaa tarkemmin sanoo mutta cs94finlandialla äesti 10ha puolella tankilla viimesiä ku äesteli niin valo vilkku jo.. :) 845 kulutuksesta ei oo mitään käsitystä sillä en oo ihan niin paljoo ajellu ku cs94.. työnantajan mukaan uudemmassa ja vanhemmassa cs94 on aikalaillakin eroo polttoaineen kulutuksessa..

• viikates16
        viikates16 kirjoitti:

en mä ny tollaseen osaa tarkemmin sanoo mutta cs94finlandialla äesti 10ha puolella tankilla viimesiä ku äesteli niin valo vilkku jo.. :) 845 kulutuksesta ei oo mitään käsitystä sillä en oo ihan niin paljoo ajellu ku cs94.. työnantajan mukaan uudemmassa ja vanhemmassa cs94 on aikalaillakin eroo polttoaineen kulutuksessa..

äes oli 4.5 metrinen vädestard ja hinattava

• .......

Neuvoksi voi antaa, älä ikinä osta engelmanninatikkaa, tuntee siitä, että vaihdekepit ovat vasemmalla eli väärällä puolen.
      Saksalaisnatikat ja tnuo CS-mallit ovat eri maata, niissä tuskin murheita.Itsellä oli joskus noin viisi vuotta malli 584 ja remonttiin meni enemmän kuin muihin tähän astissiin traktoreihin yhteensä mm. kytkinremontti, syylärin korjaus, lisäksi oli täysin hengetön peli eli hummia oli jäänyt tehtaalle runsapuoleisesti. Tästä huolimatta ruoka kelpasi eli jäljelle jääneet hummat tosi janoisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2761
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      964
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      924
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      78
      889
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      888
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      878
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe