Windowsissa on ominaisuus joka pitää RAM-muistissa yleisemmin käytettyjä ohjelmistoja(ohjelmat käynnistyvät nopeasti). Mikä oli prosessi joka hoitaa tätä? Pitäisi etsiä tietoa onko siinä säätömahdollisuuksia ym.
Mikä termi?
15
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla tässä Linux Mintissä olen laittanut selaimen välimuistin ram-levylle. Nopeutti kyllä toimintaa. En tiedä miten onnistuu windowsissa vai onko miten rajoittunut.
- Anonyymi
En ihan tuota tarkoita. Windowsissa voi myös tehdä Ram-levyn. Tarkoitan ominaisuutta joka käynnistää session aikana käytettyjä ohjelmia nopeasti kun kone käynnistetään lepotilasta(hibernate.) Muistia on 32G. Joten sinne mahtuu yleisesti käytettäviä ohjelmistoja.
- Anonyymi
Ja Ubuntussa ei edes ole hibernatea. Vaihtoehdot sammutukseen Restart tai Power off. Kivikautinen järjestelmä.
- Anonyymi
Taitaa olla enempi koneen ajurituesta kiinni tämä, mitä vaihtoehtoja siellä valikossa on ja mitä ei.
Nämä jututhan tulee sieltä ACPI:n kautta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa olla enempi koneen ajurituesta kiinni tämä, mitä vaihtoehtoja siellä valikossa on ja mitä ei.
Nämä jututhan tulee sieltä ACPI:n kautta.Tai siis tarkemmin sanottuna, kyse on siitä, tukeeko ubuntu ko. konemallia täysin.
- Anonyymi
Miksi Ubuntu ei tue vaikka Windows 7 tukee?
- Anonyymi
Kyllä minulla on hibernate UBUNTUSSA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minulla on hibernate UBUNTUSSA.
Tasrkemmin valmiustila, horrostila, uudelleenkäynnistys ja sammutus.
Tämä tietämättömälle jottet olisi niin tietämätön. - Anonyymi
Mintistä ainakin löytyy tuommonen kuin suspend.
Aivan turhahan sekin kyllä on. Aivan hyvin riittäisi että kone on joko päällä tai sitten ei ole päällä. - Anonyymi
Koska sinulla on se harvinainen kone johon laitevalmistaja on viitsinyt tehdä ubuntu-yhteensopivan ajurin. Tai ajuri on propellihattujen kyhäämä "kunhan sinnepäin" ajuri. Windowsissa ei näitä ongelmia ole.
- Anonyymi
"Vaihtoehdot sammutukseen Restart tai Power off." Ja ubuntua mainostetaan suomenkielisenä...
- Anonyymi
Valmiustila on ihan ok, käynnistyy aamulla nopeasti kun haluaa avata koneen ja kaikki on kuten illalla sen jätti, avoimet välilehdet selaimessa yms. Itse tykkään vaan irrottaa töpselit laitteista niin käytän tuota horrostilaa UBUNTUSSA.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 895585
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113057Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv902966Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232624Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612049Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251986- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141449- 1851328