Jimmsillä Kingston 480GB A400 SSD-levy, 2,5", SATA III, 500/450MB/s, Stand-alone. 59e.
Jos siihen laittaisi käyttöjärjestelmän ja useimmin käytetyt ohjelmat ja 1TB mekaaniselle kiintolevylle muut?
Mitä mieltä SSD-levystä?
19
154
Vastaukset
- Anonyymi
Kohtuullinen, ei huippunopea
- Anonyymi
Hyvä levy hyvään hintaan. Yleensäkin SSD kannattaa laittaa ohjelmat pelit ja normaalille tiedostot. Näin ne toimii nopeasti ja esimerkiksi pelien sisäiset karttalataukset ovat paljon nopeampia.
- Anonyymi
Windows saattaa kyllä helposti turvota että ehkä en laittaisi.
- Anonyymi
Entä kun ssd:n ominaisuuksissa mainitaan SATA III, 500/450MB/s. Emolevyn tiedoissa 4 x SATA 6Gb/s -porttia. Riittäkö emolevyn ominaisuudet hyödyntämään ssd-levyä?
Aloittaja- Anonyymi
no eihän levy väänää kun 500. !!!!
- Anonyymi
Laitoin juuri tuollaisen ssd:n 6-vuotiseen läppäriin ja se nopeutui aivan sairaasti aikaisempaan verrattuna. Käynnistykseen meni ennen minuutteja ja nyt sekunteja.
- Anonyymi
Onko SSD:stä mitään hyötyä käytännössä? Uudessa peruspöytäkoneessani on 1 T kovalevy. Nettisivut aukeavat niin nopeasti, että en perässä pysy. Muistikin on vain DDR3. Luin jostakin, että käytännössä DDR4:stä ei ole näkyvää hyötyä kolmosen verrattuna. Hintaa vain nostetaan keksimällä muka välttämättömiä uutuuksia.
Vanhan koneeni kovalevy toimii yhä 10 vuoden käytön jälkeen ilman oireita hajoamisesta.- Anonyymi
On siitä hyötyä jos käyttämäsi ohjelmat lataavat ja tallentavat käytön aikana paljon dataa massamuistista. Myös käyttöjärjestelmän käynnistyminen on nopempaa. Nettisivujen avaukseen ei juurikaan hyötyä. DDR4 tarjoaa pitempää akunkestoa ja ehkä 5-7% "tehoa lisää."
- Anonyymi
Itsellä on ThinkPad T540p läppärissä Kingstonin saman sarjan 240Gb levy. Ihan käypä laite edulliseen hintaan. Varsinkin läppärit hyötyvät SSD levyistä, kun eivät juurikaan lämpene, virrankulutus on pientä ja nopeusero on huikea tavalliseen levyyn verrattuna. Myös pöytäkoneessani on useampia ssd levyjä pelejä varten, ja varsinkin käyttöjärjestelmä hyötyy sen nopeudesta melkoisesti.
Nettisivujen aukeamiseen ssd ei vaikuta, sen hyöty tulee kun levylle kirjoitetaan ja sitä luetaan. DDR4 on pienivirtaisempi, ja alkuun niiden kellotaajuudet eivät olleet niin korkeita, mutta tällä hetkellä nopein DDR4 muistit taitavat lähestyä 4GHz:a, johon ei DDR3:lla päästä. DDR4:n pienempi virrakulutus on oleellinen asia esimerkiksi datacentereissä, jossa on tuhansia palvelmia. Siinä pienikin säästö tuntuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsellä on ThinkPad T540p läppärissä Kingstonin saman sarjan 240Gb levy. Ihan käypä laite edulliseen hintaan. Varsinkin läppärit hyötyvät SSD levyistä, kun eivät juurikaan lämpene, virrankulutus on pientä ja nopeusero on huikea tavalliseen levyyn verrattuna. Myös pöytäkoneessani on useampia ssd levyjä pelejä varten, ja varsinkin käyttöjärjestelmä hyötyy sen nopeudesta melkoisesti.
Nettisivujen aukeamiseen ssd ei vaikuta, sen hyöty tulee kun levylle kirjoitetaan ja sitä luetaan. DDR4 on pienivirtaisempi, ja alkuun niiden kellotaajuudet eivät olleet niin korkeita, mutta tällä hetkellä nopein DDR4 muistit taitavat lähestyä 4GHz:a, johon ei DDR3:lla päästä. DDR4:n pienempi virrakulutus on oleellinen asia esimerkiksi datacentereissä, jossa on tuhansia palvelmia. Siinä pienikin säästö tuntuu.Kyllä vaikuttaa sillä kun nettisivu aukeaa niin selain tallentaa sen tietoja muistiin..
- Anonyymi
On hyvä ostos, itse tilasin saman. No johan mulla on käyttis ollut 7 vuotta ssd-levyllä mutta nyt laittelen steam:in ja joitakin pelejäkin ssd:lle. Pitänee nyt kun on halpaa ostaa joku teranekin asema. Muistia kannattaa mättää se 16 gigaa seuraksi.
- Anonyymi
Entä sitten kun joutuu asentamaan käyttöjärjestelmän ja kaikki ohjelmat? Menee hitosti aikaa. Arviolta 300Gt ohjelmien dataa ladattava ja asennettava. Lisäksi kaikki säädöt ohjelmissa. Viikko ei riitä. Saisiko mekaaniselta kiintolevyltä tehtyä "kloonin"? ja siirrettyä SSD-levylle?
-Aloittaja-- Anonyymi
Saa muttei kannata koska levytyypit eri. Suosiolla vaan puhdas asennus jolloin samalla tulee uusin Windows 10 ja vanhat turhat tiedostot poistuu eli käyttö nopeutuu senkin suhteen.
- Anonyymi
Tein itse kloonin aomei-softalla. Juutuutissa on videoita ja softasta on ilmaisversio, jolla homma hoituu. Tarkkana ohjeiden kanssa, että tulee kaikki piilotiedostot mukaan. Itselläni oli myös pitkälti yli 300gt ja siinä olisi mennyt ikä ja terveys installoinneissa. SSD:hen kannattaa jättää tilaa ainakin 10%
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saa muttei kannata koska levytyypit eri. Suosiolla vaan puhdas asennus jolloin samalla tulee uusin Windows 10 ja vanhat turhat tiedostot poistuu eli käyttö nopeutuu senkin suhteen.
Ei tuolla levytyypillä ollut mitään vaikutusta ainakaan minun kloonuksessa. Tietenkin saa ainakin vähäksi aikaa puhtaamman levyn kunnes se taas kohta on täynnä winukkasälää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuolla levytyypillä ollut mitään vaikutusta ainakaan minun kloonuksessa. Tietenkin saa ainakin vähäksi aikaa puhtaamman levyn kunnes se taas kohta on täynnä winukkasälää.
Jaksat sitten sitä sälää ladata, lopeta se pornoilu niin jo helpottuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuolla levytyypillä ollut mitään vaikutusta ainakaan minun kloonuksessa. Tietenkin saa ainakin vähäksi aikaa puhtaamman levyn kunnes se taas kohta on täynnä winukkasälää.
Kyllä on vaikutusta kun siirrytään vanhasta tekniikasta täysin erilaiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on vaikutusta kun siirrytään vanhasta tekniikasta täysin erilaiseen.
Tottakai! Ainoa vaikutus oli se, että kone nopeutui aivan oleellisesti eikä tarvitse ostaa ainakaan heti uutta.
- Anonyymi
https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/129419/sa400s37-480g/kingston-480gb-a400-ssd-levy-2_5-sata-iii-500-450mb-s-stand-alone
Tuo on TLC-levy, eli halvinta mahdollista SSD-teknologiaa. Itse vaadin vähintään MLC:tä.
https://www.mydigitaldiscount.com/everything-you-need-to-know-about-slc-mlc-and-tlc-nand-flash.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62915
- 119704
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp80688Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm44649- 39636
- 87561
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante111543- 38482
- 41481
- 71457