Miksi vanhoista tulee vittumaisia

Anonyymi

Ja katkeria niin että pitää ilkeillä mitättömistä asioista.

Muutamia omia mielipiteitä kun olen tänne laittanut niin heti paskaa saa niskaansa ja miksi? Täällä on joku kuppikunta tyrmäämässä kaikki erilaiset ihmiset jo alkuunsa. No ompa tuttua jo työelämästä niin ettei ihmetytä. Viis, kuuskymppiset ja kuoleman väliltä ovat kamalimpia ihmisiä mitä tiedän ja nyt itsekkin olen samassa iässä mutta tunnen itseni en niin katkeraksi kun en ole eronnut tai yksinäinen jolla on elämätön elämä takana ja suuri vitutus.

Vittumaisuus johtuu siitä ettei ole tyytyväinen elämäänsä ja on tehnyt vääriä ratkaisuja elämänsä suhteen.

177

847

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on mieliin tatuoitu. Sitä voi keräilläkin pikku hitaasti, siitä alkaen kun täyttää 50. Sitten onkin kypsä tarttumaan saaliiseen kun koittaa eläkeikä. Vittumaisuutta niin kukkuroittain, ettei pysty hillitsemään kun se ryöpsähtää esiin.

    • Mikähän täällä sellainen kuppikunta on, mikä sinut noin katkeroitti.

      • Anonyymi

        Nämä jo elämänsä eläneet loppuun niin ettei ole yhtään mitään sanottavaa muuta kuin runoja ja liirum laarumia paskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä jo elämänsä eläneet loppuun niin ettei ole yhtään mitään sanottavaa muuta kuin runoja ja liirum laarumia paskaa.

        Nuo "runoilijat" ja liirum laaruttajat elävät omassa riimi-riemu-kuplassaan, ei heistä harmia ole.
        Johtaja itse pyrkii isännöimään, mutta tää riimi-jengihän muuttaa loppuvuodesta ylempään sarjaan.


      • Anonyymi

        Heidän kannattaisi alkaa harjoitella ylemmässä sarjassa jo nyt. Eikös sinne ole pääsykoe? Siellä on omat portinvartijansa ja teemansa.
        Olen nähnyt tuolla otsikoita, että esim Kahvikuppineuroosi 22/2019 kun jotkut pitävät omia hovejaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heidän kannattaisi alkaa harjoitella ylemmässä sarjassa jo nyt. Eikös sinne ole pääsykoe? Siellä on omat portinvartijansa ja teemansa.
        Olen nähnyt tuolla otsikoita, että esim Kahvikuppineuroosi 22/2019 kun jotkut pitävät omia hovejaan.

        Pääsykoe todellakin on, läpäistäkseen pitää kirjottaa 6-7 vuotiaan tasoa oleva riimi ja ettiä tuubista siihen sopiva kipale.
        Luultavasti riimi-jengi kokoontuu joka päivä renkutus alotuksen ääreen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääsykoe todellakin on, läpäistäkseen pitää kirjottaa 6-7 vuotiaan tasoa oleva riimi ja ettiä tuubista siihen sopiva kipale.
        Luultavasti riimi-jengi kokoontuu joka päivä renkutus alotuksen ääreen.

        Älkää vähätelkö riimin kirjoitusta. Vaikeaa on löytää loppusointuja ja musiikillista poljentoa. Olemme Eliaksen jäljillä aina silloin tällöin.
        Miten säilöä runous.
        Eläköön runous.
        Tuubista valintakin tehdään tarkan harkinnan jälkeen, jotta koko paketin voi julkaista.

        Pyrsk. Pyrsk.

        Beng


    • Anonyymi

      En koe olevani withumainen kun sanon ja kerron asioista, joista tiedän jotain tai kun ilmaisen oman mielipiteeni. Olen sen ikäinen, että voin sen vihdoinkin tehdä ilman pelkoa tulla leimatuksi väärässä olijaksi tms. tyhjän toimittajaksi.

      Ikä vaikuttaa myös siihen, että kestän arvostelun tai sitten vain jätän seb väliin, ainakin näillä foorumeilla. Miksi sinä et? - Nm. Mitä väliii ?

    • Anonyymi

      Onko se korppis, joka on ky*piintynyt kanssaeläjiin? Sanotaan, että v*ttuilu on taitolaji. Parhaimmillaan, kun toinen ei huomaa sitä. Piilov*ttuilua esiintyy melko paljon.
      Panin merkille, että palstalla on todennäköisesti nainen, joka on aika lahjakas lajissaan. Monesti maalittaa tuota salojen sankaritarta tuolta nälkämaiden tuntumasta.

      • Anonyymi

        Piilovittuilua juuri tarkoitan ja ei niin taidokkaasti ettei sitä huomaa. Onko se joku katkera nainen jolla on jäänyt elämä elämättä mutta kulissit kunnossa mutta ei ole silti tyytyväinen saavutuksiinsa.


    • Olisiko se sitä, että oma elämä on lipunut ohi. Ei ole enää mitään hyvää, jota odottaa saavansa. Jäljellä katkeruus elämättömästä elämästä, saavuttamattomista unelmista. Kateus. Jos jollain onnettomalla on käynyt ns. "tuuri", eli voi tehdä jotain sellaista, josta itse voi vain unelmoida.

      "Tyhminkin ihminen maailmassa osaa olla toiselle ilkeä. Suurta viisautta on jättää se ruma sana sanomatta silloinkin, kun siihen olisi mahdollisuus."

      • Anonyymi

        Älykkäät tai ajattelevat, ei siis tarvitse olla mitenkään älykäs vaan normaali, ihminen on yleensä onnellinen niin ettei tarvitse kilpailla kenenkään kanssa.

        Eihän se ole kenenkään
        muun syy jos jollain on jäänyt elämä elämättä. Oma vika että on niin vaikea luonne

        ettei tule kenenkään kanssa toimeen.

        Suurin osa tai ihan kaikki yksinäiseksi jääneistä ihmisistä ovat narsisteja ja ylikorostunut itserakkaus niin ettei mahdu kukaan muu elämään aikuinen mutta lapsia niillä on kun lapsia voi ohjailla mielinmäärin ja lasten rakkaus on niille herkkua ja kukaan ei laita vastaan vaan lasta voi ohjailla mielin määrin.

        Narsistilla ei ole miestä muuta kuin lapsia ja kun lapset lähtevät niin se narsisti jää ihan yksin vittuilemaan kaikille katkeruudessaan. On tullut ahnehdittua liikaa, haluan kaikki nyt ja heti.


      • Anonyymi

        En ymmärtänyt tätä vuodatusta.
        Onkohan oma elämäsi jäänyt elämättä ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärtänyt tätä vuodatusta.
        Onkohan oma elämäsi jäänyt elämättä ?

        Kohdallani näin ei ole käynyt. Olen saanut kaikkea ylenpalttisesti, yli kaiken sen, mistä ikinä uskalsin unelmoida.

        Siksi minulla ei ole tarvetta ilkeillä kenellekään. Ainakaan kade en ole mistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärtänyt tätä vuodatusta.
        Onkohan oma elämäsi jäänyt elämättä ?

        Ei ole jäänyt elämättä ja paska lapsuus on kyllä ollut josta olen katkera.

        Minua on huijattu ja kusetettu koko ikäni luulemaan olevani jostain rikkaasta suvusta vaikka olimme keppi kerjäläisiä.


    • Näkyy tässä ketjussa vähän jokainen vuorollaan kertoa syyt katkeruuteensa.
      No itsehän sen parhaiten tietää omista kokemuksistaan miksi on katkera.

    • Anonyymi

      Hienoa että saa kertoa ja sehän helpottaa paljon.

    • Anonyymi

      Veikkaisin asiassa olevan syynä oma vanheneminen ja sen hyväksyminen.
      Jää sivuun kaikesta (kun ei osaa vanhentua).
      Muuten voisi olla tukena ja apuna nuoremmille ( jos osaisi vanhentua).
      Jokainen ihminen jää pois aktiivi-elämästä ja vanhenee.
      Ei ole enää päättäjä, ei ole palkkalainen tai etujen haalija, ei mitään.
      Päivät täyttyvät turhalla ja se harmittaa?? ( onko niin).
      Veikkaan siis sitä, että loppu häämöttää. Myös sitä että sairaudet ja lääkitykset saattaa tehdä huonohermoiseksi.
      Joku tuollainen trippi on kokonaisuus. Näin uskon.

      • Anonyymi

        Olen jäänyt sivuun jo kaikesta ajat jo sitten ja yritin vielä jotain mutta en onnistunut. Päivät eivät täyty turhalla kun hoidan puutarhaa ja pitää paikkaansa se että jos haluat tulla onnelliseksi niin perusta puutarha. Ongelma on se vaan että tarvitsen multaa niin paljon että se loppuu koko ajan.


    • Anonyymi

      Sinullahan tuntuu elämä olevan mallillaan, joten turhaan mietit, miksi jotkut nimimerkit keljuilevat.

      Nautitaan elämästämme ja sanotaan piupaut toisten mielipiteille.
      Katkeruus ei ole tarttuva tauti.

      Hyvää alkavaa kesää!

      kylmätotuus

    • Anonyymi

      Ei vanhat ole sen v-mäisempiä kuin nuoretkaan.
      Kyllä työelämäkokemuksella voi väittää ihan muuta.
      Tänne tuskin kovin moni nuori tulee kirjoittamaan, joten vanha ja vastakohtana nuori tuskin eroavat toisistaan.
      Eikö tuota nettikiusaamista ole uutisissa nuorten osalta enemmän.
      Pitäisikin tutkia vähän noita eri kymppisten palstoja ja mitens siellä.

      Beng
      Voihan jollekin v-mäisyys olla jo se kun toinen ajattelee tai tekee eri tavoin kuin itse. Kynnys kovin matala, jos kynnystäkään.
      Itsearvostuksen puute voi olla taustalla, huono itsetunto. Både och.

    • Tulin tänne palstalle kuusikymppisenä, sinisilmäisenä.
      En ollut aiemmin kirjoitellut missään, en ole facebookissa.
      En rekisteröitynyt aluksi.

      Esittelin itseni ja sain valtavan palauteryöpyn niskaani.
      365 mielipidettä.
      Kuraa niskaan.

      Tein uuden aloituksen ja samanlaista palautetta täysin asiasta.

      Taas veetuilua ja ihme epäilyksiä ja solvaamista.

      Olen tullut viidenvuoden aikana siihen tulokseen, että ne jotka esiintyvät omilla kuvillaan, ovat pahemmasta päästä.

      Olevinaan jotain, vaikka ovat tavallisia tallaajia.
      Jostain syystä itäsuomi on hyvin edustettuna.

      Kirjoittelevat eri-ikäisten palstoilla, juovat sormustimillisen viinaa, kehuvat olemattomilla.
      Eivät suostu katsomaan totuutta silmiin.

      Helmiäkin on välillä palstalla.
      Mutta he pakenevat vuorille, kun vanhat pelurit pelaavat yhteen.
      Välillä puoli kahteen

      Haluavat pilata palstan, kun oma elämä on siivellä elämistä, peräkamaripoikien palvontaa, kymmenien vuosien takaisia muisteloita "jostain" ambomaalta.

      Heihin liittyy pianonpimputtaja ja yksi idän ihmeistä,ämmineen
      Vielä sähköallergiaa poteva tarjoaa lähes ilmaista yösijaa tälle köörille, niin se on siinä.

      Ei se mitään.
      Palstoja on.

      • Anonyymi

        Tämä oli harvinaisen selvänäköinen analyysi. Kun oma elämä on epätyydyttävää ja mennyt pieleen, koetetaan saada kompensaatiota palstalla elämöinnistä, veloistakin tehdään saatavia ja ankeasta elämästä prinsessasatua. Se on niin läpinäkyvää ja surkeaa, etten voi muuta kuin sääliä. Säälittävintä on savesta muovailla itselleen koti, perhe ja suku.


      • Anonyymi

        Oletpa sinä lesken katkera.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletpa sinä lesken katkera.

        Totuudenpuhuminen mitään katkeruutta ole ja on tiedossa että muutamat rekatut paukuttelevat puskista negatiivisia kommentteja pönkittääkseen omaa egoaan ja erinomaisuuttaan. Muun muuassa korppis on aina tehnyt näin ja tulee varmaan jatkamaan samaa panettelua loppuun saakka.


      • No, huomenta@

        "Ei se mitään. Palstoja on". kirjoitit.
        Hyvä, mitäpä tyhjää yhdellä palstalla riippua ja katkeroitua.

        Hyvää alkanutta viikonloppua. Ajelen viikonlopuksi hyväntuulisten savolaisten pariin jälkipolveani tapaamaan.


      • Anonyymi
        Korppikotka kirjoitti:

        No, huomenta@

        "Ei se mitään. Palstoja on". kirjoitit.
        Hyvä, mitäpä tyhjää yhdellä palstalla riippua ja katkeroitua.

        Hyvää alkanutta viikonloppua. Ajelen viikonlopuksi hyväntuulisten savolaisten pariin jälkipolveani tapaamaan.

        Kuuluuko siihen jälkipolveen suurikin perhe ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuuluuko siihen jälkipolveen suurikin perhe ?

        🤣🤣🤣


      • Anonyymi

        Eikö kukaan ole käynyt Karpian risteilyllä tässä ketjussa? Oliko omat kesän marjoista tehdyt kiljuviini piilopullot mukana?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletpa sinä lesken katkera.

        Ano
        Olen fatalisti ja uskon että tämä elämä oli/on minulle näin tarkoitettu.

        Vaikka välillä pistää vihaksi monikin asia.

        Mutta katkera en ole.

        Mieluummin katuva, joskus.
        Olisi monta ääliömäistä temppua saanut jäädä itseltä tekemättä.

        Edesmennyt mieheni sanoi yhden parhaimmista lauseista minulle.

        "Jos et tiedä mitä teet, älä tee mitään"

        Sitä olen paljon noudattanut.
        Erittäin hyvä ohje, ainakin minun luonteelleni.


      • no eikö sullakaan oo muuta asiaa
        kun arvostella itäsuomalaisia palstalaisia
        ite kun oot niin täydellinen
        ei muuta sanomista tähän kirjoitukseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä oli harvinaisen selvänäköinen analyysi. Kun oma elämä on epätyydyttävää ja mennyt pieleen, koetetaan saada kompensaatiota palstalla elämöinnistä, veloistakin tehdään saatavia ja ankeasta elämästä prinsessasatua. Se on niin läpinäkyvää ja surkeaa, etten voi muuta kuin sääliä. Säälittävintä on savesta muovailla itselleen koti, perhe ja suku.

        ja siinä toinen komppaa leskee :)
        älkää viittikö vanhat ihmiset kun ettei tiedä
        yhtään mitään kenenkään toisen elämästä.


      • Anonyymi
        tiinanainen kirjoitti:

        no eikö sullakaan oo muuta asiaa
        kun arvostella itäsuomalaisia palstalaisia
        ite kun oot niin täydellinen
        ei muuta sanomista tähän kirjoitukseen.

        tiinaa sattuu kohta leukaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totuudenpuhuminen mitään katkeruutta ole ja on tiedossa että muutamat rekatut paukuttelevat puskista negatiivisia kommentteja pönkittääkseen omaa egoaan ja erinomaisuuttaan. Muun muuassa korppis on aina tehnyt näin ja tulee varmaan jatkamaan samaa panettelua loppuun saakka.

        eikö teillä mitään muuta kirjoitettavaa ja keskusteltavaa oo
        kun korppiksen elämä kuukaudesta ja vuodesta toiseen
        hankkikaa itsellennekin elämä niin ei tarvii puida toisten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        tiinaa sattuu kohta leukaan

        avaa ketjun kun ketjun
        niin jo korppis on keskustelun keskipisteenä
        oikeesti onko toi järkevää
        vanhat ihmiset peräänkuulutan vähän kunnioitusta
        kanssakirjoittajia kohtaan.


      • Anonyymi
        tiinanainen kirjoitti:

        avaa ketjun kun ketjun
        niin jo korppis on keskustelun keskipisteenä
        oikeesti onko toi järkevää
        vanhat ihmiset peräänkuulutan vähän kunnioitusta
        kanssakirjoittajia kohtaan.

        miten tämänkin väänsit koskemaan korppista
        oletko joku varttihullu entinen siiderivalas


      • Anonyymi kirjoitti:

        miten tämänkin väänsit koskemaan korppista
        oletko joku varttihullu entinen siiderivalas

        tuollahan sitä on arvosteltu pitkin tätä ketjua
        jos viittit lukee ja jos et nää
        niin käynti optikolla usein riittää
        en oo varttihullu oon täyshullu
        enkä juo siideriä vaan punkkua ja olutta
        enkä ole valas vaan ihminen niin ne ainakin väittää.


    • Anonyymi

      Aivojen rappeutuminen johtaa itsekontrollin ja itsekritiikin vähenemiseen.
      Ne voi kadota kokonaan.
      Kaikki elämänvarrella mieleen jäänyt katkeruus nousee pintaan ja tulee ulos
      pahana olona ja kohteeksi sopii kuka vain.

      Oireet liittyvät usein ikääntymisen tuomiin sairauksiin,
      Alzheimeriin ym.
      Sairastuneella itsellä ei ole ollenkaan oiretiedostusta.
      Hänen itsetuntonsa voi olla korkealla ja hän luulee olevansa yhtä fiksu kuin ennen.

      • Anonyymi

        "yhtä fiksu kuin ennen" ei tarkoita, että olisi ennenkään ollut kovin fiksu,
        mutta usko omaan ylivertaisuuteen on ylikorostunut,
        oma minäkuva on vääristynyt.
        Suuruudenhulluja on aina ollut samoin kuin alemmuudentuntoisia.
        Miten se onkaan että kaikkein hölmöimmät luulevat usein olevansa kaikkein viisaampia ja mittaavat muita sen mukaan.
        Mitä hölmöt eivät ymmärrä, sitä ei voi kukaan muukaan ymmärtää,
        eli jos fiksumpi sanoo jotain, hänen on pakko väärässä
        ajattelee hölmö, koska minä en häntä ymmärrä, koska minun ajatusmaailmassani asia on toisin.

        Tajuaakohan kukaan tätä ajatuskuviota ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "yhtä fiksu kuin ennen" ei tarkoita, että olisi ennenkään ollut kovin fiksu,
        mutta usko omaan ylivertaisuuteen on ylikorostunut,
        oma minäkuva on vääristynyt.
        Suuruudenhulluja on aina ollut samoin kuin alemmuudentuntoisia.
        Miten se onkaan että kaikkein hölmöimmät luulevat usein olevansa kaikkein viisaampia ja mittaavat muita sen mukaan.
        Mitä hölmöt eivät ymmärrä, sitä ei voi kukaan muukaan ymmärtää,
        eli jos fiksumpi sanoo jotain, hänen on pakko väärässä
        ajattelee hölmö, koska minä en häntä ymmärrä, koska minun ajatusmaailmassani asia on toisin.

        Tajuaakohan kukaan tätä ajatuskuviota ?

        Ymmärrän täysin, juuri noin se on. Valitettavasti. Pakko ei ole kuitenkaan mennä itse mukaan.


      • ton sun kommenttis perusteella
        täällä kaikilla vanhoilla ihmisillä on paha olo
        mutta pitääkö kaikkien purkaa se korppikseen :o


    • Palstoilla tulee totuus esille, ainakin puskasta, jokapäiväisissä kanssa käymisissä ihmiset on normaaleja, enemmänkin kaunistellaan

    • Ei minulle ole kukaan ollut ilkeä, ainakaan vielä.
      En ole itsekään hankala, jos asia on itselleni tärkeä niin en anna periksi, muuten saman tekevää.
      Vaikka elämäni ei ole ollut ruusuilla tanssimista en silti kaada turhautumistani muiden päälle.

    • Anonyymi

      Jotkut kirjoittajat ovat koukuttuneet kisailemaan toistensa kanssa. Kisaileminen on molemminpuolista. Sen näkee siinä, että hanakasti tarttuvat toistensa sanomisiin ja jatkavat maailman tappiin. Tylsää seurattavaahan se on, kun jatkuvasti toistetaan samoja asioida ja lyödään toista vyön alle samoilla jutuilla. Vaan aina siihen näköjään toinen osapuoli tarttuu.
      Se on persoonallisuuskysymys mielestäni.

      • Anonyymi

        Sinäkö hanakasti sellasta luet? Et pysty sivuuttaan.


      • "Anonyymi"

        Useimmiten taitavat olla vain yhden ihmisen jorinoita.
        Venyttää roskaansa nimmareita vaihdellen.
        Epäiltäviä ei montaa ole, jotka ovat kertoneet harrastavansa moni-nikkisyyttä.
        Moni-rekattuinakin kertovat.
        Tämäkin aloitus on hyvin pitkälti sellaisen ihmisen tekemä.
        Aloituksen tyyliin voi heposti eläytyä ilkeitä sanoja viljellen.


        H.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö hanakasti sellasta luet? Et pysty sivuuttaan.

        Huomaatko, kommenttisi sävystä näkee, että sinä kuulut juuri noihin "kisailijoihin".

        Kyllä palstaa täytyy lukea jos mieli osallistua keskusteluihin.


      • Anonyymi
        hunksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Useimmiten taitavat olla vain yhden ihmisen jorinoita.
        Venyttää roskaansa nimmareita vaihdellen.
        Epäiltäviä ei montaa ole, jotka ovat kertoneet harrastavansa moni-nikkisyyttä.
        Moni-rekattuinakin kertovat.
        Tämäkin aloitus on hyvin pitkälti sellaisen ihmisen tekemä.
        Aloituksen tyyliin voi heposti eläytyä ilkeitä sanoja viljellen.


        H.

        Olen samaa mieltä kanssasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaatko, kommenttisi sävystä näkee, että sinä kuulut juuri noihin "kisailijoihin".

        Kyllä palstaa täytyy lukea jos mieli osallistua keskusteluihin.

        Osallitutko vai luetko päästäksesi arvostelemaan, kun siltä vaikuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osallitutko vai luetko päästäksesi arvostelemaan, kun siltä vaikuttaa.

        Luen päästäkseni vastaamaan aloituksiin. Jos näkemykseni osuu sinuun arvosteluja niin voi voi.


      • Anonyymi

        arvosteluna siis


      • Anonyymi
        hunksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Useimmiten taitavat olla vain yhden ihmisen jorinoita.
        Venyttää roskaansa nimmareita vaihdellen.
        Epäiltäviä ei montaa ole, jotka ovat kertoneet harrastavansa moni-nikkisyyttä.
        Moni-rekattuinakin kertovat.
        Tämäkin aloitus on hyvin pitkälti sellaisen ihmisen tekemä.
        Aloituksen tyyliin voi heposti eläytyä ilkeitä sanoja viljellen.


        H.

        --miksette tekään ajattele että katkeruus on vain pelkkä tunne tai että monet eri nikit ovat vain eri ikausien tuotteita - vanhuudessa se hyvä puoli että tallella on koko eletty elo - palstoilla syntyy joskus selkeää ajojahdin tuntua - jos joskus tulee arvovaltakiistoja tai loukkantumisia - jos enempikin tyhmyyksiä on tullut ladelluksi vuosien saatossa kuin elävässäkin elossa . Sekin asia että elämässä ei aina käy niin kuin haaveillaan - lie totta monenkin elossa ja joskus vaihtoehdotkin sangen vähissä - toivossa silti hyvä elää - sanoi lapamatokin aikoinaan.
        haaveillaan - lie totta monenkin elossa jos idelis


    • Anonyymi

      uskaltavat jo sanoa mitä ajattelevat, ujostelematta, veikkaisin.
      ei siitä nyt sitten kannata olla moksiskaan, tuskin turpaan tulisi, jos kasvotusten näkisi, luulisin
      njjjj

    • Anonyymi

      Olen eri mieltä siitä, että 50-60-ja siitä ikääntyvimpiin ihmisiin olisivat ilkeitä ja vattumaisia. Sen verran kokemusta tämän ikäisistä ihmisistä, että voin toden totta sanoa, että ei ole kokemusta niin ilkeistä ihmisistä täällä livessä.

      Sellaiset ihmiset, jotka ärtsynä ja tuimailmeisinä elämää vahtaavat, ovat sellaisia myös nuorempan. Erimoisia ihmisiä kun riittää.

      Jos palstalla joku nakkaan säkillisen töhnää kirjoittajan niskaan/sormille, niin ei kannata kovasti siitä mieltänsä pahoittaa. Voi ajatella, että toi nyt sattuu olemaan tommonen ja olkoot vaan.

      Minä itse en ole säkkikaupalla saanut kakkakasoja palstalla. Oikeastaan ihan hyvin on mielipiteeni otettu vastaan. Oon mä joskus pahoittanut mieleni hetkeksi, mutta ohitte oon saanut sen olotilan.

      Riitaisia ketjuja en lue tai lakkaan lukemasta, jos siihen alkaa tulemaan kovin epämiellyttäviä tekstejä.

      Yritän välttää kaikenmoisia negatiivisia asioita. Keskityn enemmän positiivisiin juttuihin. Tahdon imeä hyvää mieltä nääs nähkää :)

      Heikunkeikku

    • Anonyymi

      Ei niistä tule vittumaisia:
      Ne ovat aina olleet sellaisia, mutta nyt tulleet vain vanhoiksi.

      • Anonyymi

        Jepulis, noin minäkin ajattelen, että aina ovat olleet sellaisia.
        Heikunkeikku


      • liekko
        Anonyymi kirjoitti:

        Jepulis, noin minäkin ajattelen, että aina ovat olleet sellaisia.
        Heikunkeikku

        Niin ovat. En muutenkaan ole kiinnostunut ketä nikkien takana on, viestin sisältö kiinnostaa jos sattuu hyvää tekstiä kohdalle.
        Netti ei ole ykkös-sijalla elämässäni.


    • Anonyymi

      Persu vanhukset on vittumaisen rasistisia vähän joka asiassa, ovat tyytymättömiä ilmastonmuutosen hoitoon, maahanmuutosta etenkin opposiossa, hallituksessa ollessa olivat siitä hiljaa mitä somessa ääripersut.

      Puolue katsanto vaikuttaa mielenlaatuun.

    • Anonyymi

      Tuosta naista halventavasta sanasta on sitten tullut täällä sallittu ilmaisu , mitä se ei ennen ollut.

      • Anonyymi

        Ei se mua ainakaan mitenkään halvenna. En ota henkilökohtaisesti. - Nm. Yleissana


    • Anonyymi

      ---- mulla sisäelimissä verenvuotoja -heikentynyt kunto väkisin vie joskus miettimään kuolemaa ja elämän loppusuoraa - turpiin on saatu montaa kertaa elon aikana , avioliitto ei ollu erityisen onnellinen - perheissä liikaa väkivalta- päihde- ja huumeongelmiakin. Raskas kolmivuorotyö oli elämäni paras ja antoisin ainut järkeä ylläpitävä sisältö moniulotteisuudssaan . Siihen aikaan kun vielä näkökykyä oli jäljellä luin amerikkalaisen skientologiakirkon opetusohjelmaaa ja oppikurssia - tiivistettyä tietoa.. ajattelin että voisinko vanhuksena vielä oppia toimimaan kuurojen tai muiden näkövammaisten apuna tarvittaessa - vammaisihmisiin yleensä suhtaudutaaan aika vihamielisesti niin suvuissa kuin yleensäkin maailmassa. Joskus minustakin tuntuu että sydän tuskasta silti voi ennenaikaisesti revetä ja naamani olla kuin norsunvitulla - niin nuoremmat ennnenvanhaan vanhoista sanoivat.

    • Niin, kun tämäkään palsta ei taida olla mikään toivomuslähde, josta vain mieleisiä vastauksia pulppuaa ja kaikki toiveet toteutuvat.
      Eikä tilanne parane muita yleisesti ja yhtäläisesti moittimalla.
      Ei kai me kaikki vittumaisia ja katkeria olla, palstalla on hyvinkin sympaattisia ja mukavia kirjoittajia.
      Ohita meidät jotka emme toiveitasi täytä, meilläkin on oikeus olla olemassa.
      Vai onko kuitenkaan.

      • en oo määkään vittumainen
        mutta osaan olla jos annetaan aihetta
        niin metsä vastaa kun sinne huudetaan
        ootko muuten ancelina huudellu siellä teidän nurkilla.


      • tiinanainen kirjoitti:

        en oo määkään vittumainen
        mutta osaan olla jos annetaan aihetta
        niin metsä vastaa kun sinne huudetaan
        ootko muuten ancelina huudellu siellä teidän nurkilla.

        Tällä viikolla olen enimmäkseen yskinyt.


      • AnceLina kirjoitti:

        Tällä viikolla olen enimmäkseen yskinyt.

        onko allergiaa
        vaiko ihan oikee kesäflunssa.


      • tiinanainen kirjoitti:

        onko allergiaa
        vaiko ihan oikee kesäflunssa.

        Kuka näistä selvän ottaa, luotan että juhannukseen mennessä helpottaa.


    • Joo, ihan yhtä rumaa kuin sanoa että ovat täysiä "kyr ..ä".. miksikähän ihmisen sukupuolielimistä on tehty haukkumasanpja.
      Asiaan.
      Luulen että monet seniorit ilkeilevät palstoilla koska heillä on tylsää
      Silkkaa ajanviettä..
      On tosin myös niitä jotka hoitavat omaa mielenterveyttään liruttelemalla katkeraa kalkkiaan anonyymisti viattomien kanssaihmisten niskaan.

    • Muistammehan kaikki vanhan sananlaskun toimettomista käsistä-

    • Anonyymi

      --mun mielestä eri aikakausina maailmassa on ollut nimenomaan nuorison keskuudessä erinäisiä yhteiskunnallisia juttuja päihteisiin ja huumeisiinkin liittyen -kirjoitin aiemmin siitä rusikoivasta väkivallast jonka kohteeksi yleensä iäkkäät naispuoliset joutuvat - itsekin huumeporukoitten taholta kohteeksi joutunut hakattu hiljaiseksi useinmiten ryöstelyjen jälkeen.

    • Anonyymi

      Seura tekee kaltaisekseen.

      Vittumaisuuteenkin vaikuttaa kaks seikkaa, geenit ja ympäristötekijät. Osa ihmisistä nyt vaan ihan luonnostaan on vittumaisia, siihen vittuimainen seura ympärille, lopputulos nyt sitten on totaalivittumainen ihminen.

      Mun kokemusten mukaan ikä ei kovin paljoa vaikuta asiaan, vanhemmiten tietenkin tulee katkeruudet, kostonhalut jne voimistavina tekijöinä. Jostain syystä asia ei tunnu menevän toisinpäin, syntyissään vittumaisesta ei oikein koskaan tule vanhemmiten epävittumaista.

      Vittumaisten määrä on suunnalleen vakio, vaihtelee sen mukaan, missä piireissä sattuu itse heilumaan. Joskus saattaa olla, aika suuressakaan joukossa ei monia vittupäitä ole kuin muutama, joskus sitten tuntuu, että muunlaisia ihmisiä ei ole olemassakaan.

      Kansa on kahtiajakautunut tässä asiassa. Tahtookin olla vittumaiset pyörii omissa jengeissään ja normi-ihmiset sitten omissaan. Kun jengit sekottuu jostain syystä, vittumaiset on sitten heti muitten kimoussa. Kas, normi-ihmiset ei ole vittupäiden kimpussa, oikeestaa edes halua olla niitten kanssa missään tekemisissä.

      Joku nettipalsta ei ole sen kummempi, kuin livekään. On olemassa asiallisia foorumeita, missä ok-meininki. Sitten on esim suomi24, missä on runsaasti vittumaisia kirjoittajia. Net on aikojen kulussa onnistuneet vittuilemalla karkottamaan normijengejä muualle ja siks täällä on vittumaisista ihmistä korkea edustus.

      =DW=

      • Anonyymi

        Olipa hyvä toteamus. Nauroin ääneen, oma mielipiteenikin näistä v- mäisistä henkilöistä on koko lailla saman suuntainen.


      • Anonyymi

        Kolmetoista kertaa vee, on se rakas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmetoista kertaa vee, on se rakas.

        Joo....vituiksi meni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olipa hyvä toteamus. Nauroin ääneen, oma mielipiteenikin näistä v- mäisistä henkilöistä on koko lailla saman suuntainen.

        on se hyvä että voit olla samaa mieltä
        ei tarttenu sun kirjoittaa asiaa
        teevee osaa kirjoittaa asiaa ja pitkästi
        olisinkohan määkin sen kans samaa mieltä
        mutta ei nyt oikeen iskeny mun nauruhermoon
        hyvä kirjoitus kumminkin niinkun aina hänellä
        kirjoittaa pitkään ja asiaa.


    • Minkä ikäisenä ihmisestä tulee vittumainen?

      Taitaa kaikki olla tällä palstalla vielä liian nuoria sellaiseen, kun en minä ole täällä nähnyt niitä vittumaisia. Pitäisiköhän käydä lukemassa tuota yli kahdeksankymppisten palstaa, josko ne olisivat jo tarpeeksi vanhoja siihen.

      • Anonyymi

        Olet varmaan lukenut itseäsi koskevaa kritiikkiä piilovittuilusta ja siitä miten olet riidankylväjä. Se on juuri sitä vittumaisuuutta jota et tunne ymmärtävän!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet varmaan lukenut itseäsi koskevaa kritiikkiä piilovittuilusta ja siitä miten olet riidankylväjä. Se on juuri sitä vittumaisuuutta jota et tunne ymmärtävän!

        Jotain läpänheittoa joskus ollut näkevinäni, mutta kai minä olen liian tyhmä ymmärtämään sellaista vittuiluksi.


      • Tellukka kirjoitti:

        Jotain läpänheittoa joskus ollut näkevinäni, mutta kai minä olen liian tyhmä ymmärtämään sellaista vittuiluksi.

        Eikös sitä sanota, että "autuaita ovat yksinkertaiset" eli hyvä me!
        Kaikkeen viitsi niin kovin syvällisesti paneutua.


      • AnceLina kirjoitti:

        Eikös sitä sanota, että "autuaita ovat yksinkertaiset" eli hyvä me!
        Kaikkeen viitsi niin kovin syvällisesti paneutua.

        Joo, siinä onnellisessa asemassa.
        Olisi varmaan ankeaa olla liikaviisas.


      • Tellukka kirjoitti:

        Joo, siinä onnellisessa asemassa.
        Olisi varmaan ankeaa olla liikaviisas.

        Just ja heitäkin riittää yksi palstaa kohden.


      • AnceLina kirjoitti:

        Just ja heitäkin riittää yksi palstaa kohden.

        "AnceLina"

        Hali! :)

        H.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Jotain läpänheittoa joskus ollut näkevinäni, mutta kai minä olen liian tyhmä ymmärtämään sellaista vittuiluksi.

        Olet Tellukka ihan ok, joskus pikku pisto muuten ihan hyvää läppää! Jatkakaa! = intti sanastoa


    • Anonyymi

      Vanhuksia sattuu jatkuvasti jokapaikkaan, se tekee ihmisestä ärtyisän.
      Vanhukset usein luulevat kaikenlaista, kuten tältäkin palstalta voi todeta.
      Harvemmin ne mitään tietävät, mutta valitettavan monet luulevat tietävänsä kaiken kaikesta.
      Minä olen 64v ja olen päättänyt häipyä kun täytän 70. Jos luonto ei hoida asiaa, hoidan itse. Minustakin voisi tulla sietämätön kusipää.

      • Minkä ikäisenä ihmistä alkaa sattumaan joka paikkaan?


      • Elämässä voi käydä niinkin ettet kykene mitään järjestämään. Elämää et aina voi hallita.


    • Anonyymi

      Muistisairaus tuo sivuoireina usein myös persoonan muutoksia ....ja joistain tulee estottomia ja suorasukaisia ....olisiko myös että ...ilkeyttä.. Tämän estottomuuden lisääntymisen huomasin lasteni mummossa...ennen niin häveliäs....muutoksen huomasi hyvin vaikka harvoin näin.
      mimmimum-..mi

    • Anonyymi

      ----suoleksihan monet näitä palstoja monet nimittivät aiemmin vatsaahan nimitetään ihmisten kakkoisaivoiksi - eli luonto lähellä kaikissa jutuissa. Paljon asioita ja erilaisia aiheita - tosipaljon muutakin kuin pelkkää vituttelua ja mulkutteluja.

    • Anonyymi

      --- onhan sekin totta että kipukynnys vanhemmiten mataloituu - ei kestä tuskaista oloa kovinkaan hyvin. siksi lääkärit aika usein määräävät jonkun psyykeenkin vaikuttavan lääkeyhdistelmän kipulääkkeen ohella herkille potilaille. 55vuotta kolmivuorotöitä aikoinaan opetti monenlaisia asioita - mistä olen kiitollinen. täyttä elämää nekin vuodet - jokainen päiva. Mikään ei estä vanhuudessakaan tuntemasta niin iloa kuin rohkeutta ynnä nöyryyttä elämän edessä vielä vanhoilla päivilläänkin.

    • Anonyymi

      Näin voisi tehdä ketjusta synteesin.
      Kyllä on v-mäistä kun ihan kaikki muut ovat v-mäisiä paitsi itse kukin tahollaan
      ja
      kyllä kyr.ii, kun itse on niin täydellinen ja ihana ihan syntymästä asti ja normaalielämässä silmät ovat muilta solmussa ihastuksesta eikä muut sitä v-maisuuksissaan huomaa.

      🐜

      • Ei, kun vain ne vanhat ovat v-mäisiä.

        Kukapa se nyt näin nuorten kuin vasta 60 palstalla haluaa suosiolla tunnustaa olevansa vanha. Nuoriahan tässä, eikä vielä yhtään v-mäisiä.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ei, kun vain ne vanhat ovat v-mäisiä.

        Kukapa se nyt näin nuorten kuin vasta 60 palstalla haluaa suosiolla tunnustaa olevansa vanha. Nuoriahan tässä, eikä vielä yhtään v-mäisiä.

        No, hih 🐜


    • Anonyymi

      niin - ihan kaikkiin lemmenlurituksiin ei maailmassa kannata uskoa. vanha reksi sanoi aikanaan mulle että ihan vääränlaisen miehen kanssa kihloihin menin . Oli vanhalla opettajalla enempi syvempää
      ihmistuntemusta ja -käsitystä asioiden laadusta - samat valheet lieneee sepustanut kaikille muillekin lemmityillen kuin munkin eksmies -vain pelkkää kaunista valhettakaikki tyyni. Kone kaappasi aiemman kommnttini Hunksille ja tekstini jäi keskeneräiseksi loppukommettini että jos idealisti ja realisti olisi aina kaikissa tytöissä psyykeen valmiina ohjelmoitu- asioiden tapahtumat ehken olisi sujunet toisin kuin tosi elämässsä tapahtuu.

    • Anonyymi

      Autuaiksi meidät tehköön pitkät ketjut sopivine aiheineen! Niinkuin tämä.

      Kuka jaksaa edes lukea - eikä tarvitsekaan, kaikki on sanottu tai kirjoitettu jo monenmoneen kertaan.

      Aurinkoista viikonloppua ja kaunista alkukesää!

    • Anonyymi

      Jotkut ammattiryhmät keräävät vittuiluun taipuvaisia ihmisiä. Siellä missä voi päteä ja käyttää valtaa. Yleensä jonninlaisen virkapuvun kantajat ovat herkkiä siihen.
      Myös opettajajissa oli niitä, jotka tosin ivaamalla oppilaspoloista: ei sinusta mitään tule malliin. Oli siinä kannusta monen elämäntaipaleelle.

    • Anonyymi

      Vittumaisia on vankilat täynnä ajalla kyllä sinne mahtuu oli ikä mikä tahansa.

    • Anonyymi

      toisaalta psykopaatteja väestötasolla on 2–4 prosenttia. Naisia arvellaan olevan enemmän kuin miehiä. Psykopaattien vaikutus osuu isoon joukkoon ihmisiä.
      njjj

    • Tunnustan. Iän myöten taito vaan paranee. Katkeruus ja viha ovat nykytietämyksen mukaan positiivista ja antavat energiaa. Vittumaiset elää pitkään. Ja mikä sen parempaa kuin kostaa oikeen kunnolla. Tänään olen piirtänyt ja suunnitellut vuorellista japanilaista kimonoa. Ihania japanilaisia kankaita olen katsellut netissä ja en ole vielä tänään paljoa ehtinyt ketään kiusaamaan.

      • Anonyymi

        Mitäs vittumainen on nyt ajatellut kostaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs vittumainen on nyt ajatellut kostaa?

        Jos minua tarkoitit, niin tilanne on tasan. Sitä ootellessa.


    • Anonyymi

      Veemäinen luonteenpiirre on mitä on. Palstat antavat mahdollisuudet ylenpalttisiin mielipiteiden mollaamisiin yli ikärajojen.
      En tiedä onko ammatinvalinnalla osasyy, kuinka näkymätöntä veemäisyyttä lietsotaan nikkien lomassa jatkuvalla syötöllä.

      Nikki-uudistuksen piti näyttää uusi, parempi suunta, mutta mitä vielä.

    • Anonyymi

      Kannanotoista ja ketjun suosiosta päätelleen juuri täällä on veemäisten inhottavien tyyppien kokoontumisajot. Joka ikinen päivä. Suosituin aihe kaiken kaikkiaan.

      • Anonyymi

        Saman huomasin kun sinä nyt on kaikki OK. Asiaan kuulumattomat häipyneet.


    • Anonyymi

      Tulee?? Mä oon aina ollut, ajanut omaa rallia.- Vaimo yrittäänyt 40 v ja risat kääntää mieltäni paremmille teille, turha toivo (kuin Laukkoskella) :-) (Per-kel)

      • Anonyymi

        Ja nyt mä menen saunaan enkä meinaa :D (Per-kel)


    • Anonyymi

      Ihmiskaraktäriin kuuluvat luonteenpiirteet korostuvat ja voimistuvat vanhetessa. Jos oli nuorena ilkee niin on sitten vanhana tosi ilkee.

      • Anonyymi

        Luulen olet oikeassa, tuskin koskee kaikkia.


      • Anonyymi

        Ei pirä paikkaansa. Meitsi oli lapsena ja nuorena kiltti, liian. Lupaan ja vannon että enää en ole. Jos joku pitää ilkeytenä tai withumaisuutena sitä, että joku toinen on suora ja rehellinen ja sanoo niin kuin itse oikeaksi tuntee ja näkee, niin moka on hänen omansa. Mihin elämä tuli käytettyä, jos ei sen vertaa saanut siitä selville? - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin


    • Anonyymi

      Hienompi nimitys on muistisairaus noin yleensä.
      Alkaa vain aivot prakaa ja vikahan on aina muissa.

      • Anonyymi

        Muistisairaus ja withumaisuus eivät ole synonyymejä. - Nm. Eri asiat


    • Anonyymi

      ---- katkeruuskin on vain pelkkä tunne - joskus sekinhelpottaa - jos joku aina jaksaa ottaa tunteenpurkauksia ja vihanilmauksia vastaan-toimii kuin ukkosmyrskyn sähköpurkauksen johdattimena -oon joskus ollut yöta talossa - salama iski talon sähkökaappiin ja koko kaappi mittaritauluineen oli tuhansina sirpaleina huushollin lattialla tuhovoimaisuus luonnonvoimien jyllätessä -siinä on jotain samanlaista kuin tuhovoimasissaihmisissäkin.

    • Minun äidilläni on verisuoniperäinen muistisairaus ja ei sen iloisempaa ja hyväntuulisempaa ihmistä. Iknsä laittanut muiden tarpeet omiensa edeslle ja nyt kun itse tarvitsee enmmän apua saa oikein patistella kertomaan mitä haluaa ja toivoo kun koskaan ei ole oppinut aiemmin sitä tekemään.

    • Anonyymi

      Alkoholia ei enää sais liikaa juoda, itse huomasin et tulin kiukkuseksi krapulassa. Samat piirteet muissakin jotka juonu liikaa, vanhana ei kestä viinaa enää.

      • Anonyymi

        Kyllä korppiksella ja tiinalla huomaa tuon viininjuontia ihannoivan kirjoittelun joka on usein ensimerkkejä alkoholisoitumisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä korppiksella ja tiinalla huomaa tuon viininjuontia ihannoivan kirjoittelun joka on usein ensimerkkejä alkoholisoitumisesta.

        Se todellisuus voi olla ihan toinen.
        Et kai kaikkea paskaa usko, mitä täällä jotkut kirjoittajat kertoo viininlipityksestään ?
        Tämä on sitä vanhusten vittumaisuutta, kun hän on tuollainen ja minä olen tällainen :))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se todellisuus voi olla ihan toinen.
        Et kai kaikkea paskaa usko, mitä täällä jotkut kirjoittajat kertoo viininlipityksestään ?
        Tämä on sitä vanhusten vittumaisuutta, kun hän on tuollainen ja minä olen tällainen :))

        Kyllä korppis on antanut yksityiskohtaisen selonteon viinintekemisestään, me muut kutsumme sitä kiljunkeitoksi mutta hänen ajatuksen tasolla olevat kuvitelmat sivistyneestä saavat hänen luulemaan asioita toisiksi kuin ne ovat. Vaikea kuvitella oikeasti sivistyneiden nykynuorten lähtevät tekemään kiljua yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä korppis on antanut yksityiskohtaisen selonteon viinintekemisestään, me muut kutsumme sitä kiljunkeitoksi mutta hänen ajatuksen tasolla olevat kuvitelmat sivistyneestä saavat hänen luulemaan asioita toisiksi kuin ne ovat. Vaikea kuvitella oikeasti sivistyneiden nykynuorten lähtevät tekemään kiljua yms.

        kaikki nuo marjoista tehdyt kotiviinimössöt ovat paljasta paaskaa jota eivät juo kuin puliukot ja muutamat köyhät alkoholi riippuvaiset vanhukset


      • Anonyymi kirjoitti:

        kaikki nuo marjoista tehdyt kotiviinimössöt ovat paljasta paaskaa jota eivät juo kuin puliukot ja muutamat köyhät alkoholi riippuvaiset vanhukset

        Marjat kuuluvat erilaisiin viineihin. Munkitko puliukkoja?

        http://viiniherman.valamo.fi/tuotteet ja myymala.html





      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Marjat kuuluvat erilaisiin viineihin. Munkitko puliukkoja?

        http://viiniherman.valamo.fi/tuotteet ja myymala.html

        Korppis ei edes tiedä, mitä tarkoittaa viini. Se on nimenomaan viinieypäöeistä valmistettu, ei marjoista. Korppiksen litkut on kiljuja, prosentteja miten sattuu, varmasti vaarallisia homeita ja balteereja.

        Viini on tuoreista viinirypäleistä tai rypälemehusta käyttämällä valmistettu mieto alkoholijuoma. Viineissä on alkoholia yleensä 10–15 prosenttia, ja niiden alkoholi on yksinomaan käymisteitse muodostunut. Viinejä ovat punaviini, valkoviini ja roseeviini sekä hiilidioksidia sisältävät kuohuviinit.
        Viini – Wikipedia

        Viinin määritelmä on monissa maissa lainsäädännöllä määritelty, ja käytännössä lähes aina tämä lainsäädäntö edellyttää, että viini on tehty pelkästään viinirypäleistä. Valmistuksessa ei saa käyttää mitään muuta kuin viinirypäleitä, hiivoja sekä ainesosia, joita on rypäleissä valmiiksi tai syntyy muutenkin viinin valmistuksessa (esim. sokeri, rikkidioksidi).
        Näin ollen esim. hedelmäviiniä tai portviiniä ei voi kutsua viiniksi – ensimmäinen ei ole valmistettu viinirypäleistä, ja jälkimmäiseen on lisätty rypäletislettä (brandya).
        Viinirypäleet ovat pääasiassa aitoviinin (vinis vitifera) hedelmiä. Vain Chilessä ja Argentiinassa käytetään aitoviiniä luonnonvaraisesti laajamittaisessa viljelyssä, koska viiniköynnösten juuria tuhoava viinikirva ei ole koskaan saapunut Etelä-Amerikkaan. Muualla maailmassa, jossa viinikirva voi tuhota viljelykset, käytetään törmäviiniä runkona, koska sen juuria viinikirva ei pysty tuhoamaan. Tähän runkoon vartetaan aitoviinin oksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korppis ei edes tiedä, mitä tarkoittaa viini. Se on nimenomaan viinieypäöeistä valmistettu, ei marjoista. Korppiksen litkut on kiljuja, prosentteja miten sattuu, varmasti vaarallisia homeita ja balteereja.

        Viini on tuoreista viinirypäleistä tai rypälemehusta käyttämällä valmistettu mieto alkoholijuoma. Viineissä on alkoholia yleensä 10–15 prosenttia, ja niiden alkoholi on yksinomaan käymisteitse muodostunut. Viinejä ovat punaviini, valkoviini ja roseeviini sekä hiilidioksidia sisältävät kuohuviinit.
        Viini – Wikipedia

        Viinin määritelmä on monissa maissa lainsäädännöllä määritelty, ja käytännössä lähes aina tämä lainsäädäntö edellyttää, että viini on tehty pelkästään viinirypäleistä. Valmistuksessa ei saa käyttää mitään muuta kuin viinirypäleitä, hiivoja sekä ainesosia, joita on rypäleissä valmiiksi tai syntyy muutenkin viinin valmistuksessa (esim. sokeri, rikkidioksidi).
        Näin ollen esim. hedelmäviiniä tai portviiniä ei voi kutsua viiniksi – ensimmäinen ei ole valmistettu viinirypäleistä, ja jälkimmäiseen on lisätty rypäletislettä (brandya).
        Viinirypäleet ovat pääasiassa aitoviinin (vinis vitifera) hedelmiä. Vain Chilessä ja Argentiinassa käytetään aitoviiniä luonnonvaraisesti laajamittaisessa viljelyssä, koska viiniköynnösten juuria tuhoava viinikirva ei ole koskaan saapunut Etelä-Amerikkaan. Muualla maailmassa, jossa viinikirva voi tuhota viljelykset, käytetään törmäviiniä runkona, koska sen juuria viinikirva ei pysty tuhoamaan. Tähän runkoon vartetaan aitoviinin oksia.

        Näin pitkiä ketjuja en lueskele, vain viimeiseen kommentoin.

        Jokainen täällä varmasti tietää miten ja mistä viini on tehty,
        ja myös sen, että enimmäkseen ne valmistetaan rypäleistä. 99%

        Viini voidaan käyttää myös marjoista ja hedelmistä, ne ovat silloin hedelmä tai marjaviinejä.

        Suomen lainsäädäntö sanoo, että viini voi olla valmistettu myös marjoista ja hedelmistä. Viinin nimessä tulee ilmetä materiaali,
        marja tai hedelmäviini.
        Valamon viinit ovat marjoista valmistettuja, siellä Valamon ympäristössä on viinimarjaviljelmiä, joista viinit valmistetaan. Valamo valmistuttaa myös liköörejä ja kuohareita.
        Suomessa on liki kolmekymmentä pientä viinintuottajaa, jotka valmistavat enimmäkseen juuri marjaviinejä.

        Kaada lasiisi Valamon sinistä tai valkoista, raaka-aineena ei ole käytetty mitään viinikirvojen vioittamaa rypälettä vaan hyviä valoisan kesän kypsyttämiä marjoja.
        Kippis vaan..


    • Korppis on entinen ravintola-alan konkari. Jonka monipuolisiin harrastuksiin kuuluu mm. Pari kertaa vuodessa tapahtuva viinin valmistus kotimaisista puhtaista marjoista.

      Tokihan reseptini vaihtuvat aivan kuten matkailuharrastuksessani maat vaihtuvat, uudet maat kutsuvat ja viinin valmistuksessa uudet maut kiehtovat. Tokihan viinirypäleitäkin voi viiniin yhdeksi raaka-aineeksi lisätä, mutta viinirypäleiden kasvatus ei onnistu näillä leveyspiireillä.

      Suomessa on erilaisiin harrastuksiin tykästyneitä ihmisiä, eikä heitä voi ymmärtää sellaiset ihmiset, joilla ei ole kiinnostusta eikä ymmärrystä muiden mielenkiinnon kohteisiin. Pyh...

      • Anonyymi

        Mene nyt harrastamaan sitä matkailua, mitäs tässä palstalla kyyläät ! Matkailet korkeintaa mökille pari kilsaa .Sinusta on niin hienoa päästä joskus hollantiin kylään, että sanot sitä matkailuksi. Vai oikein harratus, hehheee.

        Pyh itelles ja kiljun litkuilles !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mene nyt harrastamaan sitä matkailua, mitäs tässä palstalla kyyläät ! Matkailet korkeintaa mökille pari kilsaa .Sinusta on niin hienoa päästä joskus hollantiin kylään, että sanot sitä matkailuksi. Vai oikein harratus, hehheee.

        Pyh itelles ja kiljun litkuilles !

        No, ajelin täänään Savon sydämestä Kuopiosta Korpeen en tosin onnibussilla vaan omalla autollani. Kesäretkeily on avattu. Viehättävä viikonloppu Kuopiossa 🌼

        Hollannissa nyt on yksi kodeistani en tunne hienoutta sinne mennessäni, sinulle kaiketi se sitä olisi, mutta please, älä tunne alemmuuden tunnetta asioista, jotka ovat minulle tavan touhuja. Älä tunne häpeää jos olet elämäsi tyrinyt.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        No, ajelin täänään Savon sydämestä Kuopiosta Korpeen en tosin onnibussilla vaan omalla autollani. Kesäretkeily on avattu. Viehättävä viikonloppu Kuopiossa 🌼

        Hollannissa nyt on yksi kodeistani en tunne hienoutta sinne mennessäni, sinulle kaiketi se sitä olisi, mutta please, älä tunne alemmuuden tunnetta asioista, jotka ovat minulle tavan touhuja. Älä tunne häpeää jos olet elämäsi tyrinyt.

        Montako niistä kodeistasi omistat ? En ole tyrinyt elämääni, on kaupunkiosake, Saimaan mökki ja Espanjan lomaosake. En myöskään kuvittele toisten omistamia koteja omikseni. Tavan touhua toisten koteja pitää ominaan. Onko asumisoikeutta jos poikaystävä kuolee ennen sinua ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako niistä kodeistasi omistat ? En ole tyrinyt elämääni, on kaupunkiosake, Saimaan mökki ja Espanjan lomaosake. En myöskään kuvittele toisten omistamia koteja omikseni. Tavan touhua toisten koteja pitää ominaan. Onko asumisoikeutta jos poikaystävä kuolee ennen sinua ?

        Asuin miesystävän omistusasunnossa ja kun hänestä aika jätti, hänen lapset pani sen myyntiin ja jäin tyhjän päälle. Kuitenkin olin ostanut ja tehnyt kaikki ruuat hänellekkin ainakin kymmenen vuotta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Montako niistä kodeistasi omistat ? En ole tyrinyt elämääni, on kaupunkiosake, Saimaan mökki ja Espanjan lomaosake. En myöskään kuvittele toisten omistamia koteja omikseni. Tavan touhua toisten koteja pitää ominaan. Onko asumisoikeutta jos poikaystävä kuolee ennen sinua ?

        Katsos...sinä kirjoitat mielikuvitusta.

        Minä kirjoitan faktaa.

        Esim. olenko kirjoittanut omistavani osakkeita tai taloja?


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Katsos...sinä kirjoitat mielikuvitusta.

        Minä kirjoitan faktaa.

        Esim. olenko kirjoittanut omistavani osakkeita tai taloja?

        Eli siis LAT-miehelläsi on koti Hollannissa ja sinä vierailet siellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli siis LAT-miehelläsi on koti Hollannissa ja sinä vierailet siellä?

        Eikö tavallinen elämäsi riitä sinulle vaan jostain syystä se pitää glamorisoida olemaan jotain tavallista hienompaa ja vielä luulla että muut kadehtivat sitä. Katsos kun monelle muulle se on oikeasti täällä tavanomaista elämää josta ei tarvitse tehdä erikseen numeroa. Onko teillä keskinäinen testamentti esimerkiksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli siis LAT-miehelläsi on koti Hollannissa ja sinä vierailet siellä?

        Sinähän kirjoitat mielesikuvitusta. Minä kirjoitan faktaa. Minä en vieraile mieheni kotona, koska se on myös minun kotini kun matkustamme Hollantiin.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Sinähän kirjoitat mielesikuvitusta. Minä kirjoitan faktaa. Minä en vieraile mieheni kotona, koska se on myös minun kotini kun matkustamme Hollantiin.

        Hah. Eikös se ole lat-miehesi koti jossa sinä kortteeraat Hollannissaolosi ajan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hah. Eikös se ole lat-miehesi koti jossa sinä kortteeraat Hollannissaolosi ajan?

        Minä asun mieheni kotona ja se on myös minun kotini.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Sinähän kirjoitat mielesikuvitusta. Minä kirjoitan faktaa. Minä en vieraile mieheni kotona, koska se on myös minun kotini kun matkustamme Hollantiin.

        Sinulle normaalien avioparien yhdessä ostamat ja omistamat kodit ovatkin vain fantasiaa, jota et ole pystynyt saavuttamaan. Kateutesi paistaa kauas, se on faktaa.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Minä asun mieheni kotona ja se on myös minun kotini.

        Miehesi ?Milloin olet naimisiin päässyt ?


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Sinähän kirjoitat mielesikuvitusta. Minä kirjoitan faktaa. Minä en vieraile mieheni kotona, koska se on myös minun kotini kun matkustamme Hollantiin.

        Mistä tiedät, että hän kirjoittaa mielikuvitusta.
        Ei päätä eikä häntää näillä jutuillasi.


      • Anonyymi

        Aika hassua.
        Korppista viedään viimesen päälle..
        Vaikka hän sanoisi mitä tahansa, niin johan jollakin on hirmuisesti sanomista.
        Oma mielipiteeni on tämä:
        Korppis elää suhteessa miehensä kanssa. Heille sopivassa.
        He matkustavat yhdessä. Aivan hieno asia.
        Tuosta Lat-suhteesta on palstalla tehty aivan HirrrrRRRRvittävä juttu.
        Minusta se on aivan hyvä suhde, jos se molemmille käy.
        Olen sitä mieltä, että eikö olisi hyvä asia, jos annettaisiin ihmisten elää siten, kuin haluavat.
        Korppiksen käden taidot ja muut jutut hieman kisimittää joitakin. Hän osaa toimia ja tehdä asioita. Hyvä juttu mun mielestäni. Ei kannata kadehtia. Joskus mua kylläkin kadehdituttaa hänen energisyytensä. Tosin nyt, kun itsellänikin on hiivatin kova energiavillitys, niin huh huh kiva juttu, ettei tarvitse kadehtia.

        Kyllästyttää hieman se, että vaikka Korppis sanoisi mitä hyvänsä, niin se on väärin.
        Onko joku aina, Aina väärässä?

        Tsemppiä Korppikselle, älä välitä joidenkin höpinöistä.

        Heikunkeikku


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika hassua.
        Korppista viedään viimesen päälle..
        Vaikka hän sanoisi mitä tahansa, niin johan jollakin on hirmuisesti sanomista.
        Oma mielipiteeni on tämä:
        Korppis elää suhteessa miehensä kanssa. Heille sopivassa.
        He matkustavat yhdessä. Aivan hieno asia.
        Tuosta Lat-suhteesta on palstalla tehty aivan HirrrrRRRRvittävä juttu.
        Minusta se on aivan hyvä suhde, jos se molemmille käy.
        Olen sitä mieltä, että eikö olisi hyvä asia, jos annettaisiin ihmisten elää siten, kuin haluavat.
        Korppiksen käden taidot ja muut jutut hieman kisimittää joitakin. Hän osaa toimia ja tehdä asioita. Hyvä juttu mun mielestäni. Ei kannata kadehtia. Joskus mua kylläkin kadehdituttaa hänen energisyytensä. Tosin nyt, kun itsellänikin on hiivatin kova energiavillitys, niin huh huh kiva juttu, ettei tarvitse kadehtia.

        Kyllästyttää hieman se, että vaikka Korppis sanoisi mitä hyvänsä, niin se on väärin.
        Onko joku aina, Aina väärässä?

        Tsemppiä Korppikselle, älä välitä joidenkin höpinöistä.

        Heikunkeikku

        Heikku@

        Sinä tiedät kutten minäkin ja ystäväni, että ei tätä voi ottaa tosissaan. Pakko myöntää, että kiusanhenki toisella olkapäälläni tykkää tökätä, ilmettänihän ei onneksi näe kukaan. Ei tässä keskustella aikuisen kanssa vaan jälkeenjääneen.

        Olen matkaväsynyt ja tällainen höpötys käy hyvin unilääkkeenä.

        Onpas, eipäs, kylläpäs, eipäs, kylläpäs🎃


    • Ihmeellinen höpöttäjä kuvittelee, että jos matkustan Hollantiin menen mieheni kanssa vieraisille mieheni kotiin. Joo

      • Anonyymi

        Omistat kodin yhtä vähän kuin vuokraamasi hotellihuoneen. Siitä sentään maksat rahalla. Hollannissa siipeilet.


      • Anonyymi

        Nämä K:n asumismuodot ja tyylit eivät kuulu kenellekään pätkän vertaa. Minulle ihan sama asuisiko vaikka joka päivä eri osoitteessa, Suomessa tai ulkomailla. Tämä on hänen oma valintansa eikä kuulu muille puupennin vertaa saati asuuko vuokralla, omistaako ja mitä omistaa. Ihan tuon pariskunnan oma asia. Mitä tuollaista nyt rääpimään tässä edes v:maisuuttaan. Piste.

        Beng


    • Anonyymi

      Siinäpä kysymys? Miksi meistä joistakin tulee vanhemmiten ilkeitä ja katkeria?
      Lienee luonnekysymys ja monet seikat vaikuttavat.
      Miten kokee elämänsä menneen? Kaikki eivät katkeroidu, vaan osaavat ottaa vastaan vastoinkäymisetkin normaaleina elämään kuuluvina asioina.
      Myötä ja vastamäkeä kuuluu kaikkien elämään. Jos jollain saralla menee hyvin jonkin aikaa, annas olla niin pian tulee vastakkainen kokemus.
      En usko, että kukaan voi todeta, että minulla on ollut niin hyvä ja onnellinen elämä, ettei ole ainuttakaan vastamäkeä ollut. Jos sellainen harvinainen kohtalo on kohdannut, saa olla kiitollinen.

      Joitain vuosia sitten tuli kollegan kanssa juteltua ja pohdittua miksi liian monesta vanhuksesta tulee "myrkynkylväjä". Hyvä nimitys perinpohjin katkeralle kaikesta valittajalle, joka ei näe missään eikä kenessäkään hyvää.
      Sellainen myrkynkylväjä myrkyttää ilmapiirin niin, ettei kenenkään ole hyvä olla ja elää. Valitettavasti olen tuntenut ja tunnen muutaman.
      Kaikkien on helpompaa elää, kun pyrimme näkemään toisissamme enemmän hyvää kuin pahaa. Kuten sanotaan, että näkee mieluummin juomalasin olevan puolitäysi kuin puolityhjä.

    • Nää perusilkeät ja negatiiviset ihmiset ovat olemassa vain ottaakseen pois auringonsäteistä lämmön, tuulesta raikkauden ja lahjoittamisesta antamisen ilon.
      Ne imee hapen pois ilmastasi, tukahduttaa kasvusi myrkkyliuoksillaan ja vie turhaan kallista aikaasi ja tekee sinusta jätesäiliön heidän pilalle menneille tunteilleen ja ajatuksilleen.
      Negatiivisilla, narsistisilla, egosentrisillä persreillä ei ole tilaa minun puutarhassani

      • Anonyymi

        Ihan samaa ajattelen sinusta. Ollaan varmaan sukulais sieluja !


      • Oletko sama Paloma kun kirjoitteli joskus 50 palstalla? Vai onko kaksi eri Palomaa? Se Paloma jonka juttuja joskus luin oli työskennellyt Ruotsissa lasten parissa.


      • miljoona kirjoitti:

        Oletko sama Paloma kun kirjoitteli joskus 50 palstalla? Vai onko kaksi eri Palomaa? Se Paloma jonka juttuja joskus luin oli työskennellyt Ruotsissa lasten parissa.

        Sama oalomahan minä :)


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Sama oalomahan minä :)

        :) siis sama Paloma, vähän sokeempi vain.


    • En tiedä miksi olen vittumoinen mutta omaa tuottamusta siihen lienee.
      En suostu vielä kuolemaan. Kyllä on vittumoista mutta sekin hetki lähenee koko ajan. Sinun kaltaistesi lähestyessä en hypi seinän vierille kunnoiyuksen, enkä muunkaan vuoksi.
      Ahtaammissa jalankulkupaikoissa esimerkiski ovissa, vittumoisuuteni vuoksi en kunnioita sinun etuoikeuttasi vaan odotan normaalia käytöstä.
      Yhden kerran vittumoisuuttani tartuin yhden kaltaisesi niskasta kiinni hänen herjattua vaimoani.
      Toisen kerran olin niin vittumoinen, että pöläytin yhden nälvijän hankeen.
      Nuorten naisautoilijoiden mielestä olen varmaan vittumoinen koska en kunnioita heidän röyhkeää ajotapaansa risteyksissä ja suojateillä.

      Kyllä olen syyllinen paljoon muuhunkin.

    • Vittumoisesta vanhuksesta korppiselle vittuilijoihin.
      En ole juurikaan lukenut mutta silloin, tällöin silmäillyt ja tässä ketjussa näyttää olevan näitä kuumapirkkoja joita korppiksen tyyli kertoilla omista asioistaan ärsyttää.

      Olen korppiksen kanssa samoilla linjoilla siinä mielessä, etten viisastele mitään ympäripyöreitä mitäänsanomattomuuksia vaan jos aloituksessa tai kmmentissa on jotain minun omaan kokemusmaailmaani sivuavaa niin ilmaisen mielipiteeni omien kokemusteni muodossa.
      Periatetason kilkuttelut harvoin sisältävät mitään asiaa.

      Myönteiset asiat. Omien tosiasioiden kertominen muuttuu kehumiseksi lukijan/kuulijan korvien välissä!

    • Anonyymi

      tämä täti antaa kaikkien kukkien kukkia vaan....sisareni on kokellut niin kotiviinien .kuin oluiden valmistusta - tekemänsä inkivääriolut oli suorastaan hyvänmakuista , saunottiin yhdessä ja laulettiin loppuilta yhdessä karaukea - muistoja menneiltä ajoilta.

    • Anonyymi

      se on totta, monet todellakin tulevat vittumaisiks, vaikka: jotkut ovat sitä jo nuorenakin, ja: sitten vanhempana ne piirteet vaan korostuu . ..

    • Anonyymi

      Yläpäätä kiristää alapään löystyminen.

      • Anonyymi

        Entä, kun yläpääkin on löystynyt? - Nm. Käsky lähtee sieltä


    • Anonyymi

      Yläpäätä näyttää kiristävän pahasti ketjun aloittajalla. Lieneekö muualla kropassa sitten löysempää. Tuosta vaan yleistät ja teilaat jokaisen ikäihmisen? Häpeä se on vain sinulle että niin teet. Käyttäydy itse ihmisiksi niin sinuakin voi joku kunnioittaa.

    • Anonyymi

      Osin allekirjoitan aloittajan tekstin. Se mistä johtuu saattaa olla monen asian summa. Omalla kohdallani olen kokenut, että henkilö jäädessään eläkkeelle ikäänkuin putoaa pois hänelle jostakin tärkeästä, joka toi päiviin aktiviteettia. Lapsuuteni ystävä on ollut aina hyvin empaattinen ja huolehtiva, mutta, nyt jokin on muuttunut täysin.
      Ensimmäisen eläkevuoden kuljimme paljon yhdessä, kun vapaata oli yllin kyllin. Ajan oloon siihen tyhjään kulkemiseen kyllästyy, niinpä aloin tekemään keikkaa entisessä työssäni, lastenlapset ovat myös tärkeitä. Tässä kohtaa ystäväni jollakin lailla muuttui jota mietin mistä johtui. En tiedä. Kuitenkin saattaa olla kyse toimettomuudesta, "tyhjyydestä" tai mikä sitten onkaan, kun ihminen on aina ollut hyvin aktiivinen ja "kaikki" lopahtaa. Kuka silloin parhaat puolet itsestään saa näkyviin? Tuskin minäkään.
      Saattaahan joidenkin henkilöitten kohdalla olla "elämättömästä elämästäkin" kyse, kuten aloittaja kirjoittaa. Miksi se elämä sitten on jäänyt elämättä? Enpä tiedä, olisikohan ollut liian paljon toisten ihmisten passaamista ja heidän hyvinvointinsa hoitamista perhepiirissä. Ehkä. On selvää, että jostakin kumpuaa ikävä olo ja sitten se kohdistuu kanssaihmiseen. Saattaisi olla näinkin.
      -Maijast-

      • Olen ollut koko ikäni aktiivinen muussakin kuin työn teossa. Työn ohessa toimin mm. lasteni koulun vanhempainyhdistyksessä, yrittäjäjärjestössä jne. Taiteen eri muotoja olen harrastanut jo lapsesta asti.

        Kun jäin eläkkeelle en hypännyt tyhjyyteen tai tylsyyteen vaan pikemminkin elämän vauhti kiihtyi. Siksi kai en tunne itseäni henkisesti vanhaksi, vain fyysinen tahti on hiljentynyt.

        En osaa sanoa, mistä syystä ihmiset muuttuu jäätyään eläkkeelle.

        Kaupunkiasunnon naapuri ennen aina hymyilevä rouva muuttui kun jäi eläkkeelle ja pian sen jälkeen leskeksi. Hän alkoi hallita taloyhtiön naapureita.

        Nyt hän leikkii marttyyria koska kompastui päätöksissään omavaltaisiin laittomuuksiin.

        Elämä on helppoa kun ei elä muiden elämää vaan omaansa.


    • Anonyymi

      "päällepäsmäreistä" yleensä tulee vittumaisia, kun jäävät eläkkeelle: ja täytyisi joku löytää, ketä vähän "paijata"

    • Anonyymi

      Vai ihanko lapsena taiteilija ? Kuravelliä ja hiekkakakkuja varmaan. Kun lapset on kouluiässä, parempi antaa aikaa heille kuin järjestöille ja hoitaa parisuhdettaan. Nyt eläkkeellä on aikaa kaikelle, lapsenlapsille, puolisolle ja vähän järjestöillekin. Ennen kaikkea ihanaa tämä kahdenkeskinen aika, yhteiset matkat ja taide-elämykset ( ei omaa vaan huipputaiteilijoilta)

      • Vae, että kahenkeskistä aekoaa vietitte parisuhetta hoitaen kun lapsesi olivat leikisti pieniä ja nyttennii kun olette eläkkeellä jatkatte parisuhteen hoitoa, onko vaekeaki avioliitto?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Vae, että kahenkeskistä aekoaa vietitte parisuhetta hoitaen kun lapsesi olivat leikisti pieniä ja nyttennii kun olette eläkkeellä jatkatte parisuhteen hoitoa, onko vaekeaki avioliitto?

        Onko sinun ihan mahdotonta käsittää, että joillakin on ollut ja on hyvä avioliitto, on yhdessä hoidettu lapset ja parisuhde, on saatu onni kestämään läpi ruuhkavuosien eläkeikään ja varmaankin kuolemaan asti ? Lastenkin liitot näyttävät onnistuvan, onhan heillä hyvä avioliiton malli. Jos itselläsi on mennyt pieleen, siitä ei voi syyttää kuin itseään ja valintojaan. Et saa muitten liittoja sentään onnettomiksi vaikka miten sairaassa mielessäsi jopa lapset kuvittelet olemattomiksi. Meillä on kolme lasta ja kuusi lastenlasta, seitsemäs tulossa.


    • Anonyymi

      --onhan ihmisten luovuudessa hyvinkin paljon ihailtavaa - ehä se myös joskus vähentää piilorikollisuutta erilaisiss yhteisöissä ja yhteikunnissa. Mielestäni on jo aika hienoa että lapsiperheitä tuetaan - suomalaisyhteiskunnissa vähän surullisen tuntuista tilastotietoa nuorten miesten kuolleisuudsta - syynä useinmiten itsemurhat - ynnä päihteet, huumeet ja sekakäytto eri lääkkeiden kera.

    • Anonyymi

      vaikka olis kuinka hyvä parisuhde, ruoho voi näyttää vihreämmälle aidan toisella puolen joskus... siitä se vasta soppa syntyykin..

    • Anonyymi

      ikääntyessä luonteenpiirteet korostuu, et vanha ja Vi##umainen on ollut sitä jo nuorena, niin se menee.

      • Anonyymi

        Vaan ei välttämättä, elämä on kyllä monimutkallisempaa. Tulee mieleen iäkkäät naisimmeiset, jotka ovat joutuneet elämänsä aikana panemaan suunsa suppuun toisten; miehen, aseman, tapojen, odotusten, hyväksyttyjen sääntöjen ... ja ties mistä syystä, eikä ole saanut koskaan sanoa ja kertoa, mitä mieltä itse oikeasti asioista on. On täytynyt olla kiltti, hiljainen ja hymyillä, jotta on tullut hyväksytyksi.

        Kun vanhana sairaus alkaa ja vie estot mennessään, paljastuu vihdoin se oikea oma luonne. - Tai hmmm ... voihan se olla myös niin, että paljastuu ja tulee ilmi vain koko elämän kestänyt withutus, kun on jäänyt kuulematta, huomioimatta eikä ole tullut hyväksytyksi omana, aitona itsenään. - Nm. Potut pottuina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan ei välttämättä, elämä on kyllä monimutkallisempaa. Tulee mieleen iäkkäät naisimmeiset, jotka ovat joutuneet elämänsä aikana panemaan suunsa suppuun toisten; miehen, aseman, tapojen, odotusten, hyväksyttyjen sääntöjen ... ja ties mistä syystä, eikä ole saanut koskaan sanoa ja kertoa, mitä mieltä itse oikeasti asioista on. On täytynyt olla kiltti, hiljainen ja hymyillä, jotta on tullut hyväksytyksi.

        Kun vanhana sairaus alkaa ja vie estot mennessään, paljastuu vihdoin se oikea oma luonne. - Tai hmmm ... voihan se olla myös niin, että paljastuu ja tulee ilmi vain koko elämän kestänyt withutus, kun on jäänyt kuulematta, huomioimatta eikä ole tullut hyväksytyksi omana, aitona itsenään. - Nm. Potut pottuina

        Juuri niin. Samaa mieltä. Mjst.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin. Samaa mieltä. Mjst.

        " Mjst. " ? - Nm. Mitä se tarkoittaa


    • Anonyymi

      En tiedä olenko varsinaisesti vittumainen tai moukka, olen vielä yläkoulussa mutta silti minusta tuntuu ,että olisi jo aika lähteä omille teilleni.
      Tai no... En vain jaksa sitä, kun aina pitäisi tehdä kaikkea. Ei kuitenkaan ehdi ja pitäisi nevetä viiteen eri paikkaan samaan aikaan.
      Äitini on varmaan aikatauluttanut kaiken... kotitöitä on vaikka muille jakaa ja äitini haukkuu minua laiskaksi, moukaksi, ...

    • Anonyymi

      Aikanaan opiskellessa opinnoissa käsiteltiin elämänkaariajattelua ja miten sitä voidaan tulkita. Yksi mieleen jäänyt seikka oli se, että varsinkin naiset joutuvat (ainakin vuosikymmeniä sitten) täyttämään velvollisuuksia perheessä "unohtaen" itsensä. Miehillä oli oikeudet ja naisilla velvollisuudet. No, pitääkö paikkansa se jää jokaisen omaksi mielipiteeksi. Kun elämä menee eteenpäin aina toisten ehdoilla oma elämä jää taka-alalle. Ikääntyessä saattaa tulla kaikenlaista kremppaa, taloudellisia huolia ja mitä nyt kellekin saattaa tulla. Kun ollaan 60-70 elämä alkaa olla suurimmaksi osaksi takanapäin. Lapset lähteneet kotoa pois ja eläke häämöttää. Tässä kohtaa joillekin ihmisille saattaa tulla ikävä nuoruutta ja jonkinlainen katkeruus nostaa päätään, miksi ja miksi en saanut elää siten kuin halusin. Elämä on kaikkinensa hyvin raadollista joillakin ja joillakin menee hienosti ja arvostetusti. Ehkä tämä saattaa olla yksi asia mikä aiheuttaa mielipahaa ja ns mitättömät asiat keljuttavat. Ehkä ja kunhan ajattelin. Mjst.

      • Anonyymi

        Ainkin Suomi24-palstoja lukiessa huomaa pahimpien ilkeilyjen kasautuneen 80palstalle.
        Siellä dementikot kilpailevat solvauksillaan ja välillä sekoillaan ylimakeuksilla.


    • Anonyymi

      Aloittaja on oikeassa. Monille nälviminen on tapa vastata.

      • Anonyymi

        Woi olla. Tai sitten hän kuuluu niihin, jotka eivät kestä mitään vastaansanomista eikä toisenlaisten ajatusten kuulemista / kuuntelemista. - Nm. Miksi vain hänen olisi oikea


    • Anonyymi

      Elävä elämä ja palstailkeily poikennevat toisistaan. Näillä palstoilla tapahtuva nokittelu on lähinnä surkuhupaisaa.
      Tosiaelämässä iällä tuskin on merkitystä vaan ihmisen perusluonne on se mikä on.
      Poikkeavuus aiheuttaa hämminkiä.
      Minä näen mieluimmin ympärilläni myönteisiä asioita mutta ilmiöien ilmaisussa on oltava varovainen. Kyseinen piirre ei kuulu kulttuuriimme ja yleensä se tulkitaan pahimman mukaan. "Mitä v-tua se nuoleskelee" tai vastaavasti. Useimmiten epäillään kyseessä olevan joku taka-ajatus vaikka myönteisen asian toteaminen ei henkilöityisikään.

      Minun mielipiteeni on vain minun mielipiteeni. En väitä sitä absoluuttiseksi totuudeksi!

    • Anonyymi

      Ei ole enää muuta tekemistä, niin vittuilu alkaa!

    • Anonyymi

      Kk ketjussa pahimpana.

    • Anonyymi

      Heevetin vanha aloitus. Oon samaa mieltä sen kans, joka kirjoitti aloituksessaan, että ei ole kivaa, kun vanhoja aloituksia nostellaan.
      En ala lukemaan tätä ketjua. En kenties ole vastannut tähän, mutta jos olen, niin toivottavasti olen edelleen samaa mieltä.
      Nyt olen sitä mieltä, että ihmiset kertakaikkisesti ovat omia luonteitaan. He syntyvät (kaiketi) sellaisiksi, tai sitten kasvatuksensa ovat vinoon vieviä.
      En ole sitä mieltä, että vanhuus tai vanheneminen tekee ihmisistä vattuilevia. Ne jotka ovat olleet ikäviä tyyppejä nuorena, ovat sitä myös vanhana.
      Ne ihmiset, jotka ovat aina olleet positiivisia luonteeltaan, ovat positiivisia myös vanhana. Niin paljon kokemusta tämmösistä tyypeistä, että olen varma että olen oikeassa.
      Ihminen syntyy sellaiseksi kun syntyvyys "määrää".
      Meitä on moneksi, lause jota käytetään alvariin, mutta se pitää paikkansa.

      Mutta sitä EN usko, että ikääntyminen muuttaa persoonaa, joka alkaa ilkeilemään.


      Heikunkekku

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      158
      6527
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3908
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1809
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1518
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      19
      1499
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1390
    Aihe