Kuinka pitkään hybridin generaattori kestää?

Anonyymi

Olen miettinyt käytettyä toyotan hybridia. tapanani on pitää autoja niin, että en luovu ostamastani autosta koskaan.

Akkujen vaihto ei niinkään pelota; se on tehtävissä eikä hankala tai edes kohtuuttoman kallis homma.

Mutta mites se generaattori mikä lataa akkuja ja auton tavallista akkua? Kauanko tämä osa kestää? Tuon vaihto käsittääkseni vaatii koko moottori&vaihteistopaketin irrottamisen autosta, ja osakin luultavasti maksaa tonneja, joten tuota ei itse tee.

Jos generaattori pettää, niin auto on ongelmajätettä?

16

202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Generaattori on periaatteessa käänteinen sähkömoottori, ei siinä ole kuluvia osia kuin laakerit.

• Anonyymi

Toyota on suunniteltu maksimissan viiden vuoden käyttöä varten ja vuosien ja vuosien optimointi ja säästöohjelmien kautta ovat päässeet jo hyvin lähelle tuota aikaa.

• Anonyymi

Toyotan uusi hybrideissä generaattori kestää normaalia ajoa vähintään 687 tkm. Samoin kompuran sähkömoottori joka on nykyään korkeajännite mallia (pienet virrat), kestää yhtä pitkään kuin genukin.

• Anonyymi

Toyota hybridin generaattori on ikuinen, koska täyshybridin ohjausyksikkö tarkkailee ajotilannetta jatkuvasti ja muuttaa jarrutettaessa sähkömoottorin generaattoriksi, joka ottaa talteen liike-energian ja varastoi sen akkuun. Muita generaattoreja Toyotan hybridissä ei ole.

• Anonyymi

Itse mekaanisen generaattorin lisäksi tarvitaan nippu erilaisia komponentteja kuten tasasuuntauksen tehokomponentit, jännitesäätimet, akun latauksen säädin yms yms. Akkua ladataan myös bensakoneen pyörittäessä genua joko ajossa tai auton seisoessa. Harvemmin on tullut noita ikuissesti toimivia vastaan. Elinikäisen takuun voin kyllä genulle antaa koska tahansa.

• Anonyymi

Onko kaikki muu mahdollisesti hajoava vaihdettavissa ilman, että tarvitsee nostaa pois koko voimansiirtopakettia?

Pidän tosiaan autojani niin, että ajan ne ns. loppuun, jonka jälkeen säilön ne maatilan navettaan odottamaan tulevaisuuden mobilisteja tai itse käyttelen kesäautoina silloin tällöin.

T: ap

• Anonyymi

Kyllä ja kaupan päälle elinikäinen takuu.

• Anonyymi

Kun otamme huomioon Toyotan tilanteen, halpuutukset ja yleisen laadun, niin ei tuolle generaattosille voi kovin pitkää ikää odottaa. Halvalla pitää tehdä ja kalliilla myydä, niin kyllä se kohta näkyy jopa meillä Toyotan ihmemaassa luottamuspulana ja ruosteisena Corollana.

• Anonyymi

Nuo erikoisautot on tarkoitettu ensimmäisen omistajan hetkelliseen (maks. 3v) brassailuun, sen jälkeen ne ovat ongelmajätettä (vrt. esim Teslan testit). Näin säästämme rajallisia resursseja ja pelastamme maailman.

(Buhahuhahuhahua....)

• Anonyymi

299999 km

• Anonyymi

Erikoista on autojen omistajien epäluottamus nykyautoa kohtaan. Kia-mies valitti eilen autojen jatkuvia vikoja ja niiden huonolaatuisuutta. Minä yritin väliin, ettei autoissa ole yleensä alle 300 tkm ajettuna vian vikaa. Todennäköisesti moottoriinkaan ei ole tarvinnut koskea yhdelläkään avaimella tai vaihtaa niveliä ja niin edelleen. Laturin hihna ja jarrupalat riittävät omatoimiseen vaihtamiseen, jos taidot siihen riittävät.

Tuulilasi voi mennä rikki, lähinnä. En tiedä muista autoista, mutta Toyotalla ajavat, eivät täällä valita autojen huonoa laatua. Fiat ja Volkswagen työllistävät Suomen korjaamoja riittävästi, johon Toyotaa ei tarvitse avuksi.

• Anonyymi

Itävallassa takseina yli miljoona kilometriä ajettuja Priuksia eikä niissä mitään generaattoreita tai sähkömoottoreita tai voimansiirtoyksiköitä ole vaihdettu eikä liioin moottoreitakaan. Huom. Toyota hybrideissä ei ole vaihteistoa vaan voimansiirtoyksikkö johon on yhdistetty rastasvälityksellä kaksi sähkömoottoria ja polttomoottori. Todella huoleton ja toimintavarma voimansiirto.

• Anonyymi

Siellä on sitten mersut syrjäytetty taksi hommista😂🤣😅😆

• Anonyymi

Kyllä siinä on vaihteisto. Ja ne osat on hammaspyörien eikä rastaita. Rastaat on lintuja...
        Miten muuten luulit että auto saadaan peruuttamaan jos ei ole vaihteistoa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä siinä on vaihteisto. Ja ne osat on hammaspyörien eikä rastaita. Rastaat on lintuja...
        Miten muuten luulit että auto saadaan peruuttamaan jos ei ole vaihteistoa?

Käännetään moottorin pyörimissuuntaa. Toyota on nero.

• Anonyymi

Hybridin generaattori on aikaslailla eri asia kuin auton laturi. Laakerointi on erilainen ja kestää kyllä polttooottorin ja vetopyörästön eliniän.
      Eihän auton moottorin laakereitakaan vaihdeta ennen täyttä koneremonttia joskus 400tkm jälkeen.

Hyvin marginaalinen määrä on Tojo hybridien akkuja vaihdettu maailmalla ja generaattoreita ei ollenkaan eikä niiden laakereita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      228
      2025
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1768
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      57
      1279
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1165
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1008
    6. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      954
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      950
    8. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      915
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      812
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      804
    Aihe