Kun joutuu hoitokoteihin niin muuten joutuu olemaan kusisissa vaipoissa kauan...ellei sitten tee sitä eläkeläisten klassista poistumista: Huku laiturin viereen mökillä jotta sukulaiset saa hummata perinnön...
Onkos jo osteltu vaippoja varastoon?
22
133
Vastaukset
Mitä sillä vaippavarastolla tekee, jos ei itse pysty niitä vaihtamaan, eikä hoitajilla ole aikaa vaihtaa.
- Anonyymi
Jospa yrittäisimme vaikuttaa asiaan ja saada palvelut vähintään ihmiselle tasolle!
Jos joudumme/pääsemme palvelun piiriin itsekin joskus aikanaan, tilanne olisi parempi.- Anonyymi
Kirjoitin "inhimilliselle tasolle"
(pahuksen muokkausohjelma tällä palstalla.)
O-Orvokki
- Anonyymi
No ei juurikaan, kun tomua toivotaan ja pääseekin sakea varpusparvi sen sijaan. Tule pyyhkimään....
- Anonyymi
En ole ostanut vaippoja.
Tiedoksi, että vaippoja ei itse tarvitse ostaa, jos palvelutaloon lähdeskelee. Aikaisemmin vaipat joutui maksamaan itse, mutta jokin aika sitten tilanne muuttui ja esim. äitini vaipat oli talon puolesta.
Äitini ei koskaan jotunut olemaan kusisissa vaipoissa.
Minulla ei ole mitään "nokan koputtamista" äitini hoidon suhteen.
Ehkä eri systeemi eri paikkakunnilla?
HeikunkeikkuVaipat on tarkkaan laskettu, sekä yksityisellä että kunnallisella puolella.
Vuodepotilaalle on laskettu enemmän vaippoja kuin kävelevälle asukkaalle.
On myös päntsejä, joita käytetään.
Ei kaikilla.
Ei yksinkertaisesti löydy kokoja.
Omaiseni halusi enemmän ja useamman vaihdon.
Hän maksoi itse ylimääräisistä pänteistä.
Joka hälyyn hoitaja ei ehdi heti vastaamaan, tai oikeastaan tulemaan sillä siunaamalla sekunnilla.
Kyllä asukas joutuu olemaan myös märissä ja ulosteisissa vaipoissa.
Tosin ei kauaa.
Riippuu täysin siitä, kuinka paljon on vuorossa hoitajia.
Ja onko opiskelijoita tai muista modeleista tulleita.
Aamuisin palvelukodeissa on todella kiire.2lesken kirjoitti:
Vaipat on tarkkaan laskettu, sekä yksityisellä että kunnallisella puolella.
Ei kaikilla.
Joka hälyyn hoitaja ei ehdi heti vastaamaan, tai oikeastaan tulemaan sillä siunaamalla sekunnilla.
Tosin ei kauaa.
Aamuisin palvelukodeissa on todella kiire.Minkä kokoinen omaisellasi on. Siis minkäkokoisen päntsin tarvitisis?
2lesken kirjoitti:
Vaipat on tarkkaan laskettu, sekä yksityisellä että kunnallisella puolella.
Ei kaikilla.
Tosin ei kauaa.
Aamuisin palvelukodeissa on todella kiire.Totta. Vanhuskilla ei ole pöntseissäkään kosteusvahtia joka hälyttäisi milloin kosteusvaurio on tapahtunut.
- Anonyymi
Kyllä. Sopimus tehty. Vaipparekka tulee päivystämään 24 h Hoitokotini pihalla.
Laitoksen omistaa Pöhiäinen ja talon nimi on Veikeät vaipat. - Anonyymi
Yksi vaippa on komeron hyllyllä odottelemassa.....jäänyt pikkupojan vaippaiästä jäljelle...
m-m - Anonyymi
Siivoton juttu.
Jo aktiiviaikanani, 60-luvulla, tiukemman pohjakyykky- ja maastavetotreenin jälkeen jumppahousujen persus oli ruskea. Kun maksimiraudoilla puristaa vyötä vasten vatsaonteloon rankan paineen niin se pyrkii pullistumaan jossakin.
Nyt 75v ikäisenä salikaverin väittämä yltiöpäisyys ei ole täysin kadonnut eikä anus ainakaan tiukentunut.
Siis vaippoja on oltava. Ei kai ne vaipat kaapissa sitä kuivuutta takaa. Jonkunhan ne on vaihdettava.
- Anonyymi
Miulle on nyt outoa sanastoa "pöntsi tai päntsi". Voisiko saada suomennoksen/selityksen ?
siilivain kirjoitti:
Pöntsi on virhekirjoitus oikea nimi on päntsit tai inkot :).
Ja inkot on inkontinenssihousut.
Oikea nimi on Tena Pants
Nämä ovat housuvaipat.
Niitä voi olla Pants plus tai Inko.
Hoitajat käyttävät yleiskielenä
Päntsit.
Olisiko mukavampi sana kun tuo housuvaippa.- Anonyymi
Olishan se vähän hassua, jos varautuisi Sulomaisesti pahimpaan ja vippaisikin lusikan nurkkaa ennen yhdenkään käyttöä. Jälkipolvi tekisi löydön. Lahjoittaisi varmaan lähimpään hoivakotiin.
Viel ei ole tarvis, mutta tarvitsijoille arka asia. Ehkei ihan vitsikäskään.
Beng 2lesken kirjoitti:
Oikea nimi on Tena Pants
Nämä ovat housuvaipat.
Niitä voi olla Pants plus tai Inko.
Hoitajat käyttävät yleiskielenä
Päntsit.
Olisiko mukavampi sana kun tuo housuvaippa.Ekös Tena ole yksi firmoista jotka noita myy? Inkot on ihan hyvä sana myös :). Ja on kai noita kokoja s:stä xl:ään, liekö isompia?
- Anonyymi
Kiitos! Hyvästä valistuksesta Päntseistä/Inkoista selvisi sekin, vaan toivottavasti ei tarvittais.
Tuo Tena oli tuttu, kun kerran tuli ilmaisnäyte tuotetta.
Hah, jotakuin samoihin aikoihin oli miehille suunnattu "Rautakanki" kampanja. - Anonyymi
Lisää vaan jätettä! On aika vetää peitto korville, jos vanhusvaippoja tarvitsee. Aika on silloin ohi!
- Anonyymi
Justiin niin! Työnä vielä ”vanhusvaippojen” vaihtaminen. Miettikää vähän!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134802Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293493No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452420- 501538
- 361473
- 391349
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231212- 141202
- 1651079
- 271078