Tiilikaton maalaus

Anonyymi

Viisi vuotta sitten maalasin vanhan betonitiilikaton Tikkurilan Kilpi tiilikattomaalilla ja korkeapaineruiskulla (Puuilo, n. 600€) Työ sujui helposti vaikka aikaisempaa ruiskumaalauskokemusta ei ollut. Sammaleenpoiston ja pesun tein huolella. Katto on edelleen kuin vasta maalattu. Ruiskun möin maalauksen jälkeen pois.
Itse tehtynä työ tuli maksamaan n. 1.400€ Maalausliikkeen tarjous oli 7.200€. Aikaa pohjatöineen meni reilu viikko. Itselle tehty työ on kannattavinta työtä koska kukaan ei vedä välistä. : )

6

1130

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itse tehty työ on halpaa eli ilmaista.

• Anonyymi

Pointti on siinä että itse tehdystä työstä syntyvä arvonnousu jää kokonaan tekijälle. Palkkatyöllä syntyvästä arvonnoususta jää tekijälle vain noin 10%. Katon maalarikin sai 5.800€ parissa viikossa arvonnousuna itselleen puhtaana käteen kun itse maalasi oman kattonsa.

• Anonyymi

Tämä on veronkiertoa, harmaata taloutta pahimmillaan, valtio menetti yli 2500 euroa, ja raha olisi käytetty syöpälasten hyväksi.

• Anonyymi

Laki ei kiellä tekemästä töitä itselle. Kuinka paljon verotuloja menetetäänkin kun ihmiset siivoavat itse kotona eivätkä käytä siivousfirmoja jotka maksavat alvin, yhteisöveron, tuloveron, sosiaaliturva ja eläkemaksut. Monet tekevät myös ruokansa itse eivätkä käy ravintoloissa syömässä..pahimman laatuista veronkiertoa sekin..

• Anonyymi

Laki kieltää lorvailemisen! Kuinka paljon maksetaan sospummeille ansiottomasti euroja? Ikinäänn ne eivät ole maksaneet veroja, eivätkä maksa!

• Anonyymi

Hitsi itse pyyhin vielä pyllyni. Veroa ja sakkoa mukaan, kun minkään pörriäisen läskit lähitantat eivät hoida asiaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Herkkyydestä

Toisessa ketjussa toivottiin keskustelua herkkyydestä. Aloitan omalla näkemykselläni. Mielestäni herkät ihmiset ovat l
      Sinkut
      293
      1005
    2. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      58
      793
    3. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      65
      718
    4. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      67
      681
    5. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      39
      648
    6. Mikä minussa sitten

Kiihottaa enemmän kuin muissa?
      Ikävä
      57
      624
    7. Olen kiinnostunut sinusta, en seksistä

Vihjailuja toiseen suuntaan on tullut niin paljon, että asia on korjattava. En näe sinua esineenä, vaan hienona persoona
      Ikävä
      33
      546
    8. Onko meillä

Kaikki hyvin? 🤨 Miehelle
      Ikävä
      42
      541
    9. Taidan lähettää kaveripyynnön

Sulle nainen. Otan vaan rohkaisuryypyn ensin.
      Ikävä
      40
      495
    10. Mies.. rehellisesti

Mitä haluat nyt sun elämään?
      Ikävä
      48
      487
    Aihe