Tiilikaton maalaus

Anonyymi

Viisi vuotta sitten maalasin vanhan betonitiilikaton Tikkurilan Kilpi tiilikattomaalilla ja korkeapaineruiskulla (Puuilo, n. 600€) Työ sujui helposti vaikka aikaisempaa ruiskumaalauskokemusta ei ollut. Sammaleenpoiston ja pesun tein huolella. Katto on edelleen kuin vasta maalattu. Ruiskun möin maalauksen jälkeen pois.
Itse tehtynä työ tuli maksamaan n. 1.400€ Maalausliikkeen tarjous oli 7.200€. Aikaa pohjatöineen meni reilu viikko. Itselle tehty työ on kannattavinta työtä koska kukaan ei vedä välistä. : )

6

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse tehty työ on halpaa eli ilmaista.

    • Anonyymi

      Pointti on siinä että itse tehdystä työstä syntyvä arvonnousu jää kokonaan tekijälle. Palkkatyöllä syntyvästä arvonnoususta jää tekijälle vain noin 10%. Katon maalarikin sai 5.800€ parissa viikossa arvonnousuna itselleen puhtaana käteen kun itse maalasi oman kattonsa.

    • Anonyymi

      Tämä on veronkiertoa, harmaata taloutta pahimmillaan, valtio menetti yli 2500 euroa, ja raha olisi käytetty syöpälasten hyväksi.

    • Anonyymi

      Laki ei kiellä tekemästä töitä itselle. Kuinka paljon verotuloja menetetäänkin kun ihmiset siivoavat itse kotona eivätkä käytä siivousfirmoja jotka maksavat alvin, yhteisöveron, tuloveron, sosiaaliturva ja eläkemaksut. Monet tekevät myös ruokansa itse eivätkä käy ravintoloissa syömässä..pahimman laatuista veronkiertoa sekin..

      • Anonyymi

        Laki kieltää lorvailemisen! Kuinka paljon maksetaan sospummeille ansiottomasti euroja? Ikinäänn ne eivät ole maksaneet veroja, eivätkä maksa!


    • Anonyymi

      Hitsi itse pyyhin vielä pyllyni. Veroa ja sakkoa mukaan, kun minkään pörriäisen läskit lähitantat eivät hoida asiaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1476
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1233
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe