Tiilikaton maalaus

Anonyymi

Viisi vuotta sitten maalasin vanhan betonitiilikaton Tikkurilan Kilpi tiilikattomaalilla ja korkeapaineruiskulla (Puuilo, n. 600€) Työ sujui helposti vaikka aikaisempaa ruiskumaalauskokemusta ei ollut. Sammaleenpoiston ja pesun tein huolella. Katto on edelleen kuin vasta maalattu. Ruiskun möin maalauksen jälkeen pois.
Itse tehtynä työ tuli maksamaan n. 1.400€ Maalausliikkeen tarjous oli 7.200€. Aikaa pohjatöineen meni reilu viikko. Itselle tehty työ on kannattavinta työtä koska kukaan ei vedä välistä. : )

6

489

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itse tehty työ on halpaa eli ilmaista.

• Anonyymi

Pointti on siinä että itse tehdystä työstä syntyvä arvonnousu jää kokonaan tekijälle. Palkkatyöllä syntyvästä arvonnoususta jää tekijälle vain noin 10%. Katon maalarikin sai 5.800€ parissa viikossa arvonnousuna itselleen puhtaana käteen kun itse maalasi oman kattonsa.

• Anonyymi

Tämä on veronkiertoa, harmaata taloutta pahimmillaan, valtio menetti yli 2500 euroa, ja raha olisi käytetty syöpälasten hyväksi.

• Anonyymi

Laki ei kiellä tekemästä töitä itselle. Kuinka paljon verotuloja menetetäänkin kun ihmiset siivoavat itse kotona eivätkä käytä siivousfirmoja jotka maksavat alvin, yhteisöveron, tuloveron, sosiaaliturva ja eläkemaksut. Monet tekevät myös ruokansa itse eivätkä käy ravintoloissa syömässä..pahimman laatuista veronkiertoa sekin..

• Anonyymi

Laki kieltää lorvailemisen! Kuinka paljon maksetaan sospummeille ansiottomasti euroja? Ikinäänn ne eivät ole maksaneet veroja, eivätkä maksa!

• Anonyymi

Hitsi itse pyyhin vielä pyllyni. Veroa ja sakkoa mukaan, kun minkään pörriäisen läskit lähitantat eivät hoida asiaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1567
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1440
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1250
    5. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      95
      1137
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      961
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      256
      958
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      897
    Aihe