Mikä kuuloke "mm" vanhoissa n.10 vuotta vanhoissa kannettavissa?

Anonyymi

Yritän löytää adapteria (en siis kuulokkeita) vanhaan tietokoneeseen, jotta pääsisin kuuntelemaan musiikkia myös yöllä.
Ilmeisiesti kännykkäkuulokkeissani on 3.5mm ja tarvitsisin adapterin, jotta voisin kuunnella myös tietkoneelta tulvaa ääntä. Kyseessä EI kuitenkaan ole 6,3 se on aivan liian suuri kannettavaan.
Vaikka kuinka googlaan en löydä mikä on välikokoa, jonka adapteria yritän etsiä. Tiedän, että se välikoko on sillä muutama vuosi sitten mulla oli kuulokkeet vanhaan koneeseen, ja se EI ollut kumpikaan edellämainituista.
En voi löytää etsimääni, kun mikään hakusana ei edes verkkokaupassa tuota mitään tulosta.
Joten monta mm. kannettavan audio liitin mahtaa olla?

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei noiden lisäksi langallisia juuri muita ole kuin USB-kuulokkeet.

      Muistat väärin. Kännykän kuulokkeet eivät välttämättä sähköisesti ole yhteensopivia standardin 1/8" (3,18 mm) stereoaudiolähdön kanssa, koska kännykkäkuulokkeissa on myös mikrofonikontakti.

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksesta. Ilmeisesti mun nykyisen kännykän nappikuulokkeet on 2.5 ja vanhan kännykän oli 3.5 jack (tai jotain) ja siksi ne kävi mun kannettavaan, joka on aika vanha n.10v. asia siis tod.näk selvisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Ilmeisesti mun nykyisen kännykän nappikuulokkeet on 2.5 ja vanhan kännykän oli 3.5 jack (tai jotain) ja siksi ne kävi mun kannettavaan, joka on aika vanha n.10v. asia siis tod.näk selvisi.

        Ns. jakkipistokkeita on kolmea eri kokoa, isoin on tuo 6,3 ja seuraava on 3,5 ja pienin on 2,5, erikoisuus on bantam 4,47 ja ymmärtääkseni noihin kaikkiin kolmeen on saatavissa adabteri, itselläni on tallessa tuo 3,5 adabteri 6,3.
        Tuo 4,47 on käytetty syntikoissa ja joissain radio/tv studiolaitteissa.

        Ainoa mahdollisuus on, että jostain löydät adabterin, mutta minulla on kuitenkin tietoa, että nykykännyissä on tuo 3,5 jakki, ainakin minulla on vajaa 4kk sitten uutena ostettu, ilmeisesti sievistelyn takia iphone käyttää 2,5?


      • Anonyymi

        Elektronistina sanoisin, että miten kummassa liittyy sähköisyys yhteensopivuuteen?

        Jakkipistokkeet ovat standaritavaraa, eli aina on samalla kohtaa blukissa että narttupistokkeessa samalla kohtaa äänien ulostulo, stereo, että mono ja jos on mikrofoni, niin sekin on samassa kohtaa ja yleensä viimeisenä on maadoitus eli järjestys on tämä, mono tai stereon oikea kärjessä, sitten stereon vasen, sitten mikrofoni ja viimeisenä maadoitus, eli kännyn mikkrofoninappikuulokkeilla voi aivan hyvin kuunnella millä laitteella vain, jos plugikoko on sopiva.

        Audiovirta mitataan millivolteissa.

        Kirjoitti sama kuin klo 17:45


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1796
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1376
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe