Mitä kylpyhuoneremontti saisi maksaa?

pitääkö vaihtaa alaa?

Taas törmättiin asiakkaaseen joka haluaa kaiken muttei halua maksaa mitään! Kertokaapa siis mikä olisi mielestänne kohtuullinen hinta seuraavista toimenpiteistä, jotta nyt kerrankin sitten kuulisin muuta kuin tätä samaa valitusta.
Alkutilanne:
- olemassaoleva kph, 1.7 x 3,0 metriä.
- vanha lattia jonkinlaista klinkkeriä - laatoitettu vanhan muovimaton päälle.
- seinät muovitapetoidut
- amme ikivanhat wc-kalusteet, ammepatteri.

Toimenpiteet
- suunnittelu ja tavaran hankinta työnjohto
- muun huoneiston suojaus
- amme pois
- ammepatteri pois
- poistetaan pintamateriaalit seinistä ja lattioista - liima jyrsitään pois.
- lattiakaivo piikataan esiin ja vaihdetaan
- vesijohtoja patteriputkia piikataan seinän sisään (putkihomma kuuluu putkiurakkaan)
- paikataan reiät,kiinnitetään lattialämmitys kuumaliimalla (varsinainen kaapeli vikavirtasuojineen kuuluu erilliseen sähköurakkaan) ja roilot ja tehdään uudet kaadot
- saneerauskaapelin päälle tasoitetta riittävästi
- seinien tasoittaminen
- primerointi
- vesieristys vahvikekankaineen 2 kerrrosta
- laatoitus 1/3 mosaiikkilaattaa
- saumaus
- katon teko kipsilevystä , nauhoitus tasoitus maalaus sekä uppohalogeenien asennus
- kalusteiden asennus
- loppusiivous
- jätteiden poisvienti

Lisäksi päivittäin siivoamme porrashuoneen jne ettei tule sanomista naapureilta.
Työhön menee 2-3 vk... 4 krs / pieni hissi.

Ja nyt hintoja peliin. Mitä maksaisitte / olette maksaneet about samanlaisista töistä. Ei materiaaleista vaan töistä.

20

9160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ppp

Tuo oli minullekin tuttua muutama vuosi sitten.

Riittääköhän tuohon edes 3 viikkoa? No veikataan työn osuudeksi 150h, 30 euroa/tunti ja alvit päälle, tulis hinnaksi 5500 euroa.
      Itse en tekisi silläkään, on sen verran kypsää hommaa ja vielä 4.kerroksessa.

• vain

2500 euroa, nimittäin työt, tavaroiden hankintaan menevä aika ei mukana em hinnassa.

• jepjep

Työt jotain viiden tonnin luokkaa kuitilla. Materiaalit toinen mokoma.. toki tämä voi varioida.

• jio

Siis oikeesti meidän naapuriin tehtiin vastaava remontti. työt ja tarvikkeet yhteensä 4890 euroa ja aikaa meni viikko - purkamisesta valmiiksi - oli kaksi nuorta tekijää ja tosi hyvä jälki. tosin ilman lattialämmitystä.

• oli

työn hinta?Taisi verot unohtua????

• tietämys
        oli kirjoitti:

työn hinta?Taisi verot unohtua????

olla vain ½ vaaditusta....??

Tuon homman työosuus liikkunee (ilman suunnittelua ja työnjohtoa) 5000-6000 euron välissä - lähempänä 6000 euroa ellei jopa ylikin.

• viikossa

Taitaa tuuli heilutella huuliasi. Tuommoinen remontti ei onnistu viikossa - ei ehdi valut, tasoitteet,vesieristeet,laattojen kiinnitys ja saumat edes kuivua tuossa ajassa. Tai sitten on jätetty jotain pois - vaikkapa vesieristeet...

• arvailee

sanoisin työt about 4500-5000€ alv ,mulla hyvin tyypillinen hinta tollaselle kylppärille

• on näitä tehty

ja tehdään edelleen, ihmiset jotka näitä teettää, luulevat että se hoituu tostavaan, muutama päivä ja homma on selvä, ja kaikki tietty ilmaseks. Kyllä se on tollanen 120h kertaa 30 plus alvi eli 4392euroo työ

• ap.kirjoittaja
        on näitä tehty kirjoitti:

ja tehdään edelleen, ihmiset jotka näitä teettää, luulevat että se hoituu tostavaan, muutama päivä ja homma on selvä, ja kaikki tietty ilmaseks. Kyllä se on tollanen 120h kertaa 30 plus alvi eli 4392euroo työ

Oma tarjouksenin oli suunnittelu ja työnjohto mukaanlukien 6250 alv 22% sis. materiaalit...

mutta taas se sukulaismies tuli halvemmaksi ;)

• kädentaitaja
        ap.kirjoittaja kirjoitti:

Oma tarjouksenin oli suunnittelu ja työnjohto mukaanlukien 6250 alv 22% sis. materiaalit...

mutta taas se sukulaismies tuli halvemmaksi ;)

Se sukulaismies tai naapurin tuttu lupaa halvalla. Lopullinen hinta selviää muutaman vuoden kuluessa. Ootte muuten ihme guruja, jos teette tuon alle kuukaudessa. Yleensä jotakin jännää sattuu...

• tee se itse

Vertailun vuoksi tee se itse hinta...
      Ihmettelen suuresti tuota viikkoa, jota joku mainosti. Jo eri aineiden kuivumisajat vievät helposti toista viikkoa. Ja kun on kyse vanhan uudistamisesta, niin suurella todennäköisyydellä ainkin lattiasta löytyy kosteutta. Nuo entisajan kaakelit ja sauma-aineet ilman kosteuseritystä kun eivät niin pitäviä ole olleet.

Eli samat asit kun listassasi; kylppärin koko tosin 186 x 164. Tarvikekustannukset (sis korkeatasoisen suihkuseinän ja kaksi 40 x 40 x 180 kaappia) 1 200 euroa. Taloyhtiö tosin maksoi lattiavalun aineet ja kosteuseristyksen.

• alalla ollut

Laskit aika lailla niinkuin pitikin. Itse laskin työnosuudeksi 5500 euroa alveineen.

• ei ikinä

no en ikinä maksaisi noin pienen kopin laiton töistä 5500 euroa. never ever

se hullu joka maksaa ei se joka pyytää vai laskettiinko siihen se, että työntekijä odottelee massojen kuivumista paikanpäällä :)

• Kylpyhuonesuunnittelija

Työ kiinteä hinta 4500 euroa.
      Rakennusmateriaalit kiinteä hinta 1400 euroa.
      Urakka yhteensä 5900 euroa.
      Lisäksi LVIS-työt ja tarvikkeet:
      Putkityöt tarvikkeineen, kustannusarvio 1000 e.
      Sähkötyöt tarvikkeineen, kustannusarvio 1000 e lattialämmitys saneerauskaapelilla kustannusarvio 700 euroa.

Kokonaishinnaksi tulisi siis 7900 e se erillinen lattialämmityssähkötyöt ja tarvikkeet 700 e = 8600 euroa.

Hinnat sisältävät arvonlisäveron. Hintoihin ei kuulu täydennystuotteet kuten hanat, laatat, kalusteet, patterit.

Tämä siis organisoidusta remonttiyrityksestä, jossa työnjohto ja suunnittelijat ja asentajat, ja asentaja tekee remontin aikataulussaan ilman että käy välillä toisilla työmailla. Työnkesto 10 - 15 työpäivää (2-3 vko).

Luotettavalla yksinyrittäjäasentajalla hinta voisi olla työn osalta 1000 euroa vähemmän, edellyttäen, että hän voi tehdä välillä muitakin työmaita, jolloin toki remontin kokonaiskesto pisempi.

• minstrel

ettei minulla nuorena lääkärinä ole varaa maksaa kylppäriremonttia! Saisin antaa koko kuukausipalkkani kylppäriremppaajalle tarvikkeet päälle. Molemmat tienaamme n. sen 30e tunti.

Kun miettii vaikka omaa vastuuta, opiskelumäärää, tieto- ja taitomäärää, tyon raskautta jne, niin yhtään väheksymättä on pakko todeta ettei kyllä saneeraushommien palkat ole mitenkään kohtuullisissa mitoissa suhteutettuna niiden vastaaviin edesottamuksiin. Tai sit on tämä oma palkka pahasti alakanttiin :o)

Ahneudella ei taida olla rajoja ja kohtuus on sumentunut ja pahasti. Jos on tilaajien pihistely ja kohtuutonta niin vastaavassa ellei enemmässä määrin on duunarien vaatimukset omalta osaltaan ihan ihmeellisissä sfääreissä. Jos on niin kamalan vastenmielistä se piikkaus, nakuttelu ja laastin läästiminen niin pakkoko sitä sitten on tehdä? Kyse on kuitenkin lopunkaiken henkisesti lepposasta vaikkakin ruumiillisesa käsityostä, jossa toki vaaditaan taitoa ja vastuuta, mutta ei siitä nyt jumankauta parista viikosta 5tonnia kuuluisi nyhtää! Tai itse en ainakaan ymmärrä mikä noista hommista tekee niin kamalan paljon vaativampaa kuin muista hommista, että tuollaiset palkat olisivat missään määrin kohtuullisia.

• kyllä hyvästä saa...

Meillä aloitetaan kylpyhuoneremontti kesäkuulla, aikaa siihen menee n. 5 viikkoa ja hinta pyörii siinä 7000-9000e eurossa koko kylppäri tulee uusiksi.
        Lattia lämmitys kaakelit ,kaapit,putket , patteri,lavuari wc-pönttö ym.
        en pidä tuotakaan liian kalliina, saunasta maksettiin 8,500€
        Talo on meillä v 80 rakennettu ja ongelmiakin voi tulla, pelkään että on pahoja
        kosteusvaurioita.
        ,

• Iippoo
        minstrel kirjoitti:

ettei minulla nuorena lääkärinä ole varaa maksaa kylppäriremonttia! Saisin antaa koko kuukausipalkkani kylppäriremppaajalle tarvikkeet päälle. Molemmat tienaamme n. sen 30e tunti.

Kun miettii vaikka omaa vastuuta, opiskelumäärää, tieto- ja taitomäärää, tyon raskautta jne, niin yhtään väheksymättä on pakko todeta ettei kyllä saneeraushommien palkat ole mitenkään kohtuullisissa mitoissa suhteutettuna niiden vastaaviin edesottamuksiin. Tai sit on tämä oma palkka pahasti alakanttiin :o)

Ahneudella ei taida olla rajoja ja kohtuus on sumentunut ja pahasti. Jos on tilaajien pihistely ja kohtuutonta niin vastaavassa ellei enemmässä määrin on duunarien vaatimukset omalta osaltaan ihan ihmeellisissä sfääreissä. Jos on niin kamalan vastenmielistä se piikkaus, nakuttelu ja laastin läästiminen niin pakkoko sitä sitten on tehdä? Kyse on kuitenkin lopunkaiken henkisesti lepposasta vaikkakin ruumiillisesa käsityostä, jossa toki vaaditaan taitoa ja vastuuta, mutta ei siitä nyt jumankauta parista viikosta 5tonnia kuuluisi nyhtää! Tai itse en ainakaan ymmärrä mikä noista hommista tekee niin kamalan paljon vaativampaa kuin muista hommista, että tuollaiset palkat olisivat missään määrin kohtuullisia.

Miten olet päässyt lääkäriksi jos asiat on noin hakusessa ja tänne kirjoittelet?????Sinä siis saat 30€ tunti -verot.Mutta se joka tekee esim toiminimellä veloittaa 30€ niin se ei tosiaan saa itselle sitä rahaa.Siintä kun vähennetään kulut niin jäiskö hikisesti edes 15€ tunti.Se kaveri ostaa myös työkalunsa itse.
        Sun palkkas on noilla tiedoilla n5000€/kk lisät normi 160h/kk mukaan..Se remppa ukko saa tehdä tunteja sillä 30€ veloituksella 333h/kk et pääsis sun hankkeille.Voi jäädä unet vähiin.
        Joten ennen kuin rupeet kirjoittelemaanni ota asioista selvää.
        PS:toivottavasti et ole koskaan hoitavana lääkärinä kun sairastun.

• kari789
        minstrel kirjoitti:

Kylläpä osaa nuori lääkäri olla ulkona elävästä elämästä, ainakin yritystoiminnasta.

Jos remppayrittäjä velottaa 30 €/h niin siitä jää hänelle palkkaa alle puolet ja siitä maksetaan vielä verot. Lisäksi työtunteja on paljon enemmin kuin ne, jotka laskutetaan asiakkaalta, mikä vielä pudottaa käteen jäävää tuntiansiota. Esim tarjouskäynnit asiakkaiden luona, laskutus,laskujen maksu, tarjouslaskenta, kirjanpitomateriaalin valmistelu, raporttien laadinta, työkalujen hankinta ja huolto, perusmateriaalien ostot: naulat, ruuvit, liimat ym.

Kuten lääkäri niin remppamieskin hankkii uutta tietoa omalla sarallaan. Uudet aineet, tarvikkeet, työmenetelmät, työkalut, viranomaisvaatimukset.

Minulla oli viime tilikaudella mm seuraavia menoja:
        yrittäjäeläke 5000, vastuu- (500 000) ja varkausvakuutus 800, tapaturmavakuutus 1400, työkalut 2800, tilitoimisto 1200, mainonta 200.

Rahaa menee myös autoon, peräkärryyn, kännyyn, internettiin ym

Se on totta, etta remppaaminen on henkisesti leppoisaa mutta osittain raskasta käsityötä. Remppamiehen pitää osata piikkaamisen lisäksi monenlaista, jotta voi hoitaa koko remontin esim maalaus, tapetointi, panelointi, kaakelointi, vesieristys, harkkomuuraus, lattianvalu, tasoitus, runkotyöt, kalusteasennukset ym. Noilla minä koetan pärjätä. Kaikissa on omat tietonsa ja niksinsä miten tehdä.

ps
        Ja lääkärille tiedoksi. Ei se parturinkaan kk palkka ole 10 000 €, vaikka pojan tukan leikkuu maksaa 15 € ja kestää 15 min, eli 1 €/min.

• §

Ei sais maksaa mitään jos lääkäriltä kysyy.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1526
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      20
      1026
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      946
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      886
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe