Voi noita nuoria

Anonyymi

Olin salilla, jossa radiossa kuulu Nova. Siellä joku kuuntelija esitti kysymyksen: Olen menossa ystävättären polttareihin. Morsian (siis tämä ystävätär) on aikeissa mennä polttari-iltana vieraisiin. Osallistuja kokeen tekevänsä väärin, jos ei kerro asiaa sulhaselle (myös hyvä ystävä). mutta ei halua leimautua juoruajaksi. Hän miettii jos kuitenkin pettäminen tulee myöhemmin julki ja sulhanen moittii sitä, ettei hän kertonut. Kysyy: mitä teen?
Itse kieltäytyisin menemästä ystävättären polttareihin. Jos tietäisin oman tyttäreni moista suunnittelevan, ehdottaisin ettei lainkaan menisi naimisiin tällä kertaa.

35

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyi kauhistus !
      Toivotaan, että se oli jokin pilasoitto.

• Anonyymi

On sellaisia tv-ohjelmiakin nuorille suunnattuja ....jossa vaihdetaan paria ja petetään ....Kai se ajatus parisuhteistakin on muuttumassa ...Neloselta ainakin tulee ohjema nimeltä ..Vieraissa.. en ole katsonut koskaan mutta lukenut siitä.
      m-m

• Anonyymi

Miksi ei saa mennä? Menin aikoinaan minäkin!

• Anonyymi

Oliko sulla polttarit?

• Anonyymi

Eihän viimeisenä vapaa-iltana vieraissa käyminen ole pettämistä.
        Pettämistä on ainoastaan aviollinen haureus ja huorinteko.
        Mistä noita moralisteja sikiää?

• Minkähän takia hän on siinä tapauksessa lainkaan menossa naimisiin.

Onkohan hänen sulhasensa rikas, vai miksi?

• No jos hän aattelee että kiva saaa bileet häiden muodossa ja jos aikka on pettäny ja käyny vieraissa ennenki? Jos vaikka pirtissä on jo muutama kakara ja häät on vain bileet muiden joukossa?

• siilivain kirjoitti:

No jos hän aattelee että kiva saaa bileet häiden muodossa ja jos aikka on pettäny ja käyny vieraissa ennenki? Jos vaikka pirtissä on jo muutama kakara ja häät on vain bileet muiden joukossa?

Ja yhdeksän kuukauden päästä uusi tenava, joka ei muistuta edes ihonväriltään avioparista kumpaistakaan.

• Tellukka kirjoitti:

Ja yhdeksän kuukauden päästä uusi tenava, joka ei muistuta edes ihonväriltään avioparista kumpaistakaan.

Nii. Elämä on :).

• No voisko sanoa tälle morsmaikkuehdokkaalle että jos menet kerron sulhaselle. Ja että idiootti ajatus.

• No eihän sitä voi alkaa kiristämään.
        Jokainen taaplaa tyylillään. Eihän sitä tiedä, missä se sulhanenkaan kutveltaa samaan aikaan.
        Sitä vain, että miksi edes yhteistä elämää suunnitella keskenään, jos tuntee vetoa muualle

• Tellukka kirjoitti:

No eihän sitä voi alkaa kiristämään.
        Jokainen taaplaa tyylillään. Eihän sitä tiedä, missä se sulhanenkaan kutveltaa samaan aikaan.
        Sitä vain, että miksi edes yhteistä elämää suunnitella keskenään, jos tuntee vetoa muualle

Ei kiristämään mutta jos on edes jollain tavalla ystävä voi sanoa mieliputeensä suoraan. Eipähän sitten aianakaa päästä sanomaan että mikset sanonut vaikka tiesit.

Avioliitto on kokenut inflaation. Tai ei enää merkitse uskollisuutta vaan lähinnä omaisuudenjako instituutio. Pääsee sitten ihan lain voimalla sanomaan Hollannin mökista että minun kotini :D. Ja verottajallakin se taitaa ollaa kiinteistöveron myötä ylhäällä.

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

Ei kiristämään mutta jos on edes jollain tavalla ystävä voi sanoa mieliputeensä suoraan. Eipähän sitten aianakaa päästä sanomaan että mikset sanonut vaikka tiesit.

Avioliitto on kokenut inflaation. Tai ei enää merkitse uskollisuutta vaan lähinnä omaisuudenjako instituutio. Pääsee sitten ihan lain voimalla sanomaan Hollannin mökista että minun kotini :D. Ja verottajallakin se taitaa ollaa kiinteistöveron myötä ylhäällä.

Mitä tarkoitat Hollannin mökillä? Tai no, tiedän kyllä tarkoituksesi mutten arvannut että olet noin vidduileva tyyppi. Voi sinua ressukkaa.....

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä tarkoitat Hollannin mökillä? Tai no, tiedän kyllä tarkoituksesi mutten arvannut että olet noin vidduileva tyyppi. Voi sinua ressukkaa.....

Tarkoitan sitä että vasta sitten voi sanoa että minun mökkini kun verottajalta on sulle kiinteistöverolappu. Tai kauppakirjassa sinun nimesi.Näin avoparilla. Olen joutunut ottamaan näistä asioista selvää. Joten jos ei nimeä ei omistusta.
        Näin se menee vaikka kuinka viduddais ;).

• siilivain kirjoitti:

No kyllä minäkin varmaan sanoisin hänelle mielipiteeni.

Minun mielipiteeni olisi se, että miksi ihmeessä petät itseäsi menemällä naimisiin jonkun kanssa, jos tunnet haluavasi jotain toista, kenties ketä vain.
        Se tekohan siinä on vain ajatuksen/tunteen jatkumoa, eikä se tilannetta paranna vaikka sen jättäisi tekemättä. "Det är tanken som räknas".

• Tellukka kirjoitti:

No kyllä minäkin varmaan sanoisin hänelle mielipiteeni.

Minun mielipiteeni olisi se, että miksi ihmeessä petät itseäsi menemällä naimisiin jonkun kanssa, jos tunnet haluavasi jotain toista, kenties ketä vain.
        Se tekohan siinä on vain ajatuksen/tunteen jatkumoa, eikä se tilannetta paranna vaikka sen jättäisi tekemättä. "Det är tanken som räknas".

Totta. Jos edes käy mielessä pettää ja mennä vieraisiin varsinkin jos on juuri itse sitoutumassa avioliittoon.

• siilivain kirjoitti:

Kyllä minä ainakin aion puhua minun kodistani, meidän talosta, meidän pihasta, meidän kadusta, meidän kylästä ... jatkossakin, ihan rangaistuksen uhallakin.

On se niin paljon helpompaa sanoa minun kotini tai meidän talo kuin että joka kerran siitä puhuessa sanoa; VB:n omistama asunto jossa asun vuokralla ja mihin olen kotiutunut. Taikka siinä/tässä talossa, jonka VB omistaa, mutta missä minulla on vuokra-asunto.

• Tellukka kirjoitti:

Kyllä minä ainakin aion puhua minun kodistani, meidän talosta, meidän pihasta, meidän kadusta, meidän kylästä ... jatkossakin, ihan rangaistuksen uhallakin.

On se niin paljon helpompaa sanoa minun kotini tai meidän talo kuin että joka kerran siitä puhuessa sanoa; VB:n omistama asunto jossa asun vuokralla ja mihin olen kotiutunut. Taikka siinä/tässä talossa, jonka VB omistaa, mutta missä minulla on vuokra-asunto.

No eihän tässä siitä ollutkaan kyse ettei vuookra-aduntoa voi sanoa kodikseen koska siitähän maksaa vuokrankin. Mutta jos uusiokihlsparin toinen osapuoli on aiemmassa elämässään hankkinut esim. Mökin joka on hänen nimissään ja oma. Tällöin en puhuisi siitä onanani vaan se on miehen. Eikä se kyllä minun kotinikaan olisi.

• siilivain kirjoitti:

No eihän tässä siitä ollutkaan kyse ettei vuookra-aduntoa voi sanoa kodikseen koska siitähän maksaa vuokrankin. Mutta jos uusiokihlsparin toinen osapuoli on aiemmassa elämässään hankkinut esim. Mökin joka on hänen nimissään ja oma. Tällöin en puhuisi siitä onanani vaan se on miehen. Eikä se kyllä minun kotinikaan olisi.

Mistäs sinä voit tietää jonkun sinulle tuntemattoman kihlaparin omistussuhteet mihinkin mökkeihinsä?
        Vai ehkä puhutkin itsestäsi? Kiva sinulle, jos pelkästään mökin takia naimisiin menit.

• Tellukka kirjoitti:

Mistäs sinä voit tietää jonkun sinulle tuntemattoman kihlaparin omistussuhteet mihinkin mökkeihinsä?
        Vai ehkä puhutkin itsestäsi? Kiva sinulle, jos pelkästään mökin takia naimisiin menit.

Nohehheh! Enhän minä kenestäkään tietystä puhukkaan vaan miten se ylleesä mennee :). Meille ei kummalakkaa ole mökkiä eikä tuu. Yhteinen omakotitalo sen sijaan on. Yhtä persaukisia oltiin kun naimisiin mentiin jotta kumpikaa ei siinä mielessä hyötynyt et sen takia ois naimisiin tarttenut mennä.

• Anonyymi

Kyllähän noita juttuja kuulee, että morsiamella on toinen ja menee yhden naimisiin ja eroaa vuoden sisällä ja palaa toiseen. Sulhaselle keljua. Onko häpeä peruuttaa häät ja todeta, et oli morsiamen syy.
      Eikös nämä ystävät tee ne polttarit, ei morsiankandidaatti sitä ohjelmaa tee. Pitäisi olla yllätyksellistä.
      Hohhelihoijjakkaa.

Beng

• Anonyymi

Minun ei tarvitse käydä vieraissa.
      Vieraat käyvät meillä.
      Se on helppoa, kun sen oikein oivaltaa.

• Anonyymi

Tärkeintä on ettei ala vierastamaan ketään.
        Sitten voi sanoa että tuttu tulee.

• Anonyymi

alotukseen:

Osottaa suurta tyhmyyttä ihmiseltä
      vaikka nuori onkin
      JOS ei tiedä mikä elämässä on oikein mikä on väärin,

tommonen henkilö ei ole vastuullinen ihminen yhtää missä asiassa,

tommoselle ihmiselle EI koskaan pidä antaa vastuulisia töitä,
      tommosen ihmisen EI koskaan pida SAADA mennä naimisiin
      sillä AVIOLIITTON on suurta vastuutuuta itsestään ja puolisosta
      sekä mahdollisesti peheeseen syntyvistä lapsista

avioliittoon aikovan pitää olla myös mieleltään terve,
      alotuksen kuvaama henkilö on mielisaisas
      täysin vastuuton perheelämään kenekään puolisoksi,

• Anonyymi

Se on vaan jännää tuo vieraan makian maistelu, jota näin kiikkustuolista on kiva muistella.

• Anonyymi

Olen aloittaja eli Novan jutun kuuntelija. Katsoin oikeudekseni arvioida vastauksia ja sen myötä teitä, vaikka ei minulla yhtään ole varaa arvostella ketään, omine virheineni ja hyveineni tallaan elämää. Suonette siis anteeksi.

Tässä mielestäni paras vastaus:

"No kyllä minäkin varmaan sanoisin hänelle mielipiteeni.

Se tekohan siinä on vain ajatuksen/tunteen jatkumoa, eikä se tilannetta paranna vaikka sen jättäisi tekemättä. "Det är tanken som räknas". "

Mielestäni tämän kirjoittajan oivallus on se, että morsian pettää itseään. Miksi menee naimisiin? Eikö se jonka hän olisi halunnut, halunnut häntä ja hän kostaa vai mikä?

• Niin tai hänelle on sama kuka se sulhanen on, kunhan on joku. Ja ennen kuin sitoutuu lopullisesti, maidtaa vielä vierasta vai?

• En ottaisi stressiä kenenkään pettämisistä.
      Jokainen tehköön mielensä ja omantuntonsa mukaan .
      En suosittelisi kertomaan sulhaselle enkä muillekaan.
      Selvittäkööt keskenään asiansa. Mistä sen tietää vaikka molemmat olisivat sopineet pettävänsä polttareissaan.

• En ota stressiä mutta jos olisin sulhasen asemassa suurta epäöuottamusta herättäisi myös morsiamen ystävien kataluus ennen häitä myös jatkoa ajatellen. Voishan kysyä että aijaa, tekö olette suunnitellee käyvänne vieraissa polttareiden aikaan. Modernia ;). Jos haluaa käydä vieraissa saa käydä ihan vapaasti mutta miksi silloin sitoutua yhteen. Ja mikä on tuolloin motiivi mennä naimisii?

• Anonyymi

"Sitoutua yhteen!" En itsekään "sitoutunut", vaikka aikoinaan naimisiin meninkin. En ajatellut avioliittoa mitenkään ihmeellisenä, että jotenkin olisi pitänyt oma elämä muuttaa. Jatkoin elämääni ihan niinkuin ennenkin.
        Motivaatiosta; toinen, jostain syystä, halusi naimisiin!

• Anonyymi kirjoitti:

"Sitoutua yhteen!" En itsekään "sitoutunut", vaikka aikoinaan naimisiin meninkin. En ajatellut avioliittoa mitenkään ihmeellisenä, että jotenkin olisi pitänyt oma elämä muuttaa. Jatkoin elämääni ihan niinkuin ennenkin.
        Motivaatiosta; toinen, jostain syystä, halusi naimisiin!

No en usko ett monikaan ajattelee että elämää pitäisi jotenkin muuttaa ennen papin aamenta. Eikös se sopivuus tai yleensä miksi mennä naimisiin ole testttu jo ennen naimisiinmenoa. Mutta ehkä moni ajattelee juuri tuolla tavoin kuin sinä, avioliitto ei merkitse meitään, meni kun toinen pyysi. Tosi en minäkään nykyisin enää menis. Tässä iässä. Oikeutensa voi varmistaa muutoinkin.

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

No en usko ett monikaan ajattelee että elämää pitäisi jotenkin muuttaa ennen papin aamenta. Eikös se sopivuus tai yleensä miksi mennä naimisiin ole testttu jo ennen naimisiinmenoa. Mutta ehkä moni ajattelee juuri tuolla tavoin kuin sinä, avioliitto ei merkitse meitään, meni kun toinen pyysi. Tosi en minäkään nykyisin enää menis. Tässä iässä. Oikeutensa voi varmistaa muutoinkin.

Jos näillä aivoilla nyt ajattelisin, niin en olisi alkuunkaan mennyt naimisiin. Siinä joutui johonkin kummalliseen lokeroon; "sähän olet naimisissa". Tässä iässä en itsekään todellakaan edes ajattele senkään vertaa "sitoutua"!

• Anonyymi kirjoitti:

Jos näillä aivoilla nyt ajattelisin, niin en olisi alkuunkaan mennyt naimisiin. Siinä joutui johonkin kummalliseen lokeroon; "sähän olet naimisissa". Tässä iässä en itsekään todellakaan edes ajattele senkään vertaa "sitoutua"!

Aijaa. Minä olen mennyt naimisiin vanhemmalla iällä vasta ja suhdetta se ei muuttanut muutoin kuin että sukunimi vaihtui. Ja menin ku kosittiin :D. En koe olevani millään tavoin lokerossa kun olen naimisissa, ei siitä mitään ihmeellisiä lokerointeja ole tullut. Ainakaan negatiivisessa mielessä. Ei naimisissaolo estä elämästä. Se pitää vaan itselleen tehdä selväksi miten elää.

• Anonyymi

Minusta kihla- tai vihkisormus on varoituskolmio saapumisesta etuajo-oikeutetulle tielle.

Beng

• Anonyymi

Osaksi siksi en niitä sormuksia käyttänytkään, kun en halunnut "lokeroitua" naimisissa olevaksi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      105
      8227
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      110
      5743
    3. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      55
      5211
    4. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      289
      5196
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      78
      3831
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      58
      3031
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      66
      2747
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2548
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2522
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      45
      2491
    Aihe