Oisko jotain tehtävissä? Setti per treenipäivä, Vihdin kelissä sekä sliksi että sadesetti. Ja kisapäiville 2x sliksi plus 2x sadesetti. Äkkiä laskettuna vähintään 6 settiä renkaita. Innokkaimmilla treenaajilla meni kaiketi 10 kierrosta renkaita. Mitäs noista yhteensä tulee... 2000e ja kolikot päälle? Tämä on vain minun mielipide, mutta eihän tuossa ole järjen hiventä.
Kun nyt ei kuitenkaan mennä edes samalla renkaalla kuin esim EM:ssä niin eikö voisi kisata vaikka sellaisella puupyörällä joka kestäisi molemmat kisapäivät? Samat mestarit sieltä silti leivottaisiin. Ne jotka ulkomailla ajaa niin varmasti ajavat sitten siellä riittävästi sillä renkaalla mikä siellä on ilman muutamaa satavuotiaalla asvaltilla pakkasessa vedettyä SM viikonloppua. ;)
SM rengaskulut
13
86
Vastaukset
- Anonyymi
Nyt ei kannata euroja laskea. Tällä tasolla ne poikii aikanaan korkojen kanssa takaisin. Ja kun mukaan on lähtenyt niin vain tyhmä kesken jättää.
- Anonyymi
Aika harvalle poikii yhtään mitään, mutta ei siinä, jos maksukykyä löytyy, niin antaa mennä vain.
- Anonyymi
järkeähän tuossa puupyörässä olisi...mutta luuletko, että rengaskauppiaat hyväksyvät sen? laske, paljonko vihdissä myytiin renkaita...joilla jokaisella merkillä oma maahantuoja...siinä on bisnes!! kate renkailla varmastikin se 35-45%...siitä ne kauppiaat eivät luovu, ja lobbaus on armotonta kun rengasmerkki aina määräajoin vaihtuu...rengaskulu on ylivoimaisesti suurin kuluerä kartingissa, mutta varsinkin kisakuskeilla vaikea kohde päästä säästämään...joissakin luokissa tehty herrasmiessopimuksia yhdellä setillä ajamisesta per vkl...
- Anonyymi
Eikö se sm ollutkaan nyt enää kiva luokka
- Anonyymi
On se ihan kiva mut vähän kallis .. heh
- Anonyymi
Eiköhän tuo rengassarjan hinta ole ihan linjassaan KV kisojen kanssa. Suomi hintapolitiikkaa ei voi kaataa kauppiaitten laariin, liitto vie siitä katteesta osansa.
- Anonyymi
Rengassarjojen määrien tarpeeseen otettiin kantaa , ei siihen mitä 1 sarja maksaa .
- Anonyymi
Siis eka kisa takana ja budjetti huutaa jo. Haloo, tämä on ollut kyllä tiedossa kaikki vuodet. Vai hokutteliko joku taas ummikon mukaan.
- Anonyymi
Ihana harrastaa, vähäsen sama, kui puusuksill ja rottinkisauvoill vetääsis. Harrastuksena halpaa, mutt maksaahan hiihdossa noi välineet ihan törkeesti myös. Kymmeniä suksipareja, satojen eurojen voiteita ja voidevälineitä, harjoja, erilaisia pohjakuvioita eri keleille.
- Anonyymi
Ynnäsitkö että nyt sulla on seuraavaan osakilpailuun kivasti reenirenkaat? Todennäköisesti et.
- Anonyymi
Taitaa olla provo.
Ensinnäkin sadepyöriä pitää ostaa SM-kisaviikonlopulle vain yksi sarja (itse asiassa tämäkin vain ensimmäisessä sm osakilpailussa). Jos saderenkaat jostain syystä tuhoutuvat on hyvä, että on mahdollisuus hankkia myös toinen sarja ettei koko loppukisa ole pilalla. Jos saderenkaat jäävät ajamattomiksi niin ne voi tuoda seuraavaan SM-kisaan eikä tarvi ostaa tällöin ainuttakaan uutta sarjaa sadepyöriä.
Kuivankelin pyöriä hankitaan molempiin kilpailupäiviin uudet. Niillä ajetaan kyseiset kilpailut ja sen lisäksi ne on treenirenkaina seuraavassa SM-kilpailussa perjantaina virallisissa treeneissä sekä lauantaina että sunnuntaina aamutreeneissä. Jos kuljettaja haluaa niin perjantain virallisiin treeneihin ei tarvi ensimmäisen sm-osakilpailun jälkeen hankkia enään ollenkaan pyöriä, mutta jos välttämättä haluaa niin ensimmäisen sm osakilpailun jälkeen maximi määrä treenirenkaita perjantaille on 1 sarja.
Torstai on vapaa treenipäivä. Tällöin tutustutaan rataan, kalustoon, ajellaan mahdollisesti moottoreita sisään jne. Aina kun ajetaan niin täytyy olla renkaat alla, on kyse sitten kilpailusta tai treenistä joten aina kun ajetaan niin pyörä myös kuluu. On ne sitten käytetyt tai uudet. Torstaina on turha käyttää uusia kun rata on likainen. Tai jos haluaa niin ei missään nimessä kannata yhtä uutta sarjaa enempää käyttää.
Tässä tilanne ensimmäisen SM-osakilpailun jälkeen.
SM-viikonloppuna menee minimissään 2 uutta kuivankelin sarjaa kilpailuihin.
Jos haluaa pikkasen panostaa niin ostaa perjantain treeneihin yhden uuden sarjan.
Jos haluaa esittää porvaria niin pistää vielä yhden uuden sarjan torstaille.
Kaikki rengashankinnat tuon päälle on täysin turhaa.
Jos sattuu satamaan kisoissa niin maximi määrä sadepyöriä tulee olemaan kauden aikana keskimäärin 1 sarja per viikonloppu.
Eli sm-sarjassa ajaminen merkitsee sitä että joudut hankkimaan 2 uutta kuivankelin sarjaa kisoihin joilla treenaat myös seuraavassa kilpailussa. Tuon päälle monet hankkivat vain sen yhden lisäsarjan treeneihin.
Ja saderenkaita voi laskea, että niitä menee sm-kauden aikana 2-4 sarjaa.
Toisin sanoen todellinen rengaskulu sm kisoissa on 2-5 sarjaa per kisa tyylistä ja kelistä riippuen. - Anonyymi
Niillä slickseillä ei Vihdissä paljon kierroksia tullut. Vihti oli kauden ensimmäinen kilpailu, jolloin treenirenkaitakaan ei löydy entuudestaan niin paljoa.
Vihdissä oli käytössä la-su vain 1 sarja saderenkaita, sunnuntaina ei slicksejä tarvittu lainkaan, äkkiä laskien 1 1 kisarenkaat. Noista jäi nyt ainakin slickseistä vielä hyvin treeniin kun niillä ajettiin 1 lähtö kisassa.
Jos joku polttaa renkaihin rahaa, ei sitä kaikkien tarvi tehdä, rata muuttuu koko ajan pidon kanssa eikä siitä uuden renkaan ajamisesta joka vedossa ole hyötyä kuin renkaan maahantuojalle. - Anonyymi
Kulut on sopivat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1372495Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3591938- 401597
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311423Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281330Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941193- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327917Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles107889Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53762