Lasten elatus

Anonyymi

Kiinnostaisi tietää milllainen tulo ihmisellä on oltava suunnilleen että hän maksaisi n 230e kahdesta lapsesta elatusmaksua?

Miehelläni kaksi lasta, joille hän on etävanhempi. Lapset käyvät hänen luonaan 4yötä kuussa. Hänen vuokransa 430e (vaikuttaako tämä edes laskentaan?). Mies väittää että elatus on oikein maksettu mutta kaikki kauhistelevat minulle elatusmaksun suuruutta.

Joko kaikkea ei ole otettu huomioon elatusmaksua laskettaessa tai hän valehtelee minulle saamastaan tulosta...

8

1471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kelan sivuilta googlattun:i elatustuki on 158,74 e/kk/lapsi. Eli tämä on siis elatusmaksunkin määrä.. Tietenkin sitä voi enemmänkin maksaa, ei kai sitä kukaan estä. Oletko tarkistanut asiaa esim. ladtenvalvojalta, jotka ovat hyvin perillä näistä asioista. Ettekö ole tehneet elatussopimusta, jossa sen määrä on vahvistettu?

      • Anonyymi

        Siis itse olen tämän miehen nykyinen naisystävä. Miehen mukaan tämä mainitsemani 230e on alin maksettava summa joka on laskettu lastenvalvojalla. Mutta joko mies on jättänyt elatuksen määrää laskettaessa huomioimatta jotain kuluja tai sitten hän vähättelee tulojaan.
        Minua kiinnostaa tämän miehen tulot siksi että maksan valtaosan mm ruoasta. Mikä toki olisi oikein jos miehen tulot olisivat väittämällään tasolla.


      • Anonyymi

        Elatustuki on eri asia kuin elatusapu, elatusapu voi olla 0 euroa tai vaikkapa 400 euroa.


    • Anonyymi

      No etkö voi keskustella asiasta miehesi kanssa? Jos kerran yhdessä asutaan yhteistaloudessa parisihteessa, niin kyllä minä ainakin ottaisin tulot puheeksi jos asia vaivaa.. Tuohan nyt on yhteiselämän perusjuttuja, aika hataralla pohjalla suhde on, ellei talousasioista pysty keskustelemaan, pelkäätkö, että mies jättää, jos otat asian puheeksi?

    • Anonyymi

      230 euroa on tosi vähän kahden lapsen elatusmaksua.

    • Anonyymi

      Elatusapu ja elatusmaksu on eri asia. Elatusmaksu voi olla vaikka 10 000€ sillä riippuu tuloista ja omaisuudesta.Pitää muistaa myös niitä jotka haaveilee jotta ei haittaa kun on muutenkin ulosotossa rahaa niin voi tulla ylläri teille. Ulosotto ottaa e4nsin sen minkä ulosotto antaa peruiksi ja sen jälkeen vasta otetaan elatusmaksut.Minä saan 2700€ käteen ja 2 lasta ja nyt jää käteen rahaa vain 1345€

    • Anonyymi

      Huomenta orpo..
      Voitko leikata myös Elatustukeja?
      Kun kaikkia muutakin leikkailet hopeisilla saksilla. Kiitos..

    • Anonyymi

      elarit voi olla nolla ekua kuukaudessa miehelle.
      Nainen saa silti saman rahan itselleen.
      Tasan jämptisti näin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5078
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe