Mitä mieltä meidän ministeriemme taustoista? On kaikenlaista ongelmaelämää ollut. Onko sellaisen taustan omaava pystyvä tehtävään, jossa päätetään koko kansan asioista?
Pohjaltako ministeriksi!
59
<50
Vastaukset
Äänestäjät päättävät.
Ja ainahan voi oikeudelta kysyä onko joku sovittanut jo rikoksensa.
Jos on sovittanut, ei enää ole rikollinen saati muutenkaan epäilyttävä ihminen.
Jos jatkaa epäilyjään, on Rasisti.
H.- Anonyymi
Ei ole kysymys rikollisesta elämästä, vaan ongelmaelämästä lapsuudessa, turvakodeista, väkivallasta, köyhyydestä ym. lapsuudessa koetusta. Vaikuttavat ihmisen elämään kokonaisuudessaan ja siihen, miten näkee elämän. Pystyykö ja jaksaako kokemansa perusteella toimia johtoasemassa koko kansaan nähden?
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kysymys rikollisesta elämästä, vaan ongelmaelämästä lapsuudessa, turvakodeista, väkivallasta, köyhyydestä ym. lapsuudessa koetusta. Vaikuttavat ihmisen elämään kokonaisuudessaan ja siihen, miten näkee elämän. Pystyykö ja jaksaako kokemansa perusteella toimia johtoasemassa koko kansaan nähden?
"Anonyymi"
Taatusti pystyy ja jaksaa.
Onhan sellainen ihminen karaistunut hienosti jo lapsuudestaan alkaen.
Sellainen ihminen ei koskaan anna periksi.
Jos ei ole karaistunut, vaan luuseri, on hänestä tullut rapa-juoppo.
H.- Anonyymi
hunksz kirjoitti:
"Anonyymi"
H.Totta sekin, muttei välttämättä ole paras kansan päättäjä!
Anonyymi kirjoitti:
Totta sekin, muttei välttämättä ole paras kansan päättäjä!
"Anonyymi"
Niin.
Eihän kukaan ole koskaan se oikea.
Ihmisyys kun on niin moni-mutkaista.
-
The Beatles taitaa olla ainoa ilmiö koskaan, jota kaikki rakastavat.
Sekä hippiys tietenkin.
H.- Anonyymi
hunksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Niin.
-
Sekä hippiys tietenkin.
H.En voi sietää beatleseja, ei niputeta kaikkiin. Hipit on out.
hunksz kirjoitti:
"Anonyymi"
H.Jos on selvinnyt pahoista ongelmista lapsuudessaan ja nuoruudessaan niin on lujaa tekoa ja pärjääjä.
Pumpulissa kasvaneet yleensä luovuttavat ensimmäiseen vastoinkäymiseen. Elikkä, samaa mieltä Hunkzin kanssa.- Anonyymi
hunksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Niin.
-
Sekä hippiys tietenkin.
H.Ne henkilöt, jotka ovat juuttuneet 1960-luvun Hippi-liikkeeseen, ja sen ilmiöihin, ovat säälittäviä tapauksia. Vietnamin sotakin meni jo.
Ihan sama, jos olisi juuttunut Toisen Maailmansodan aatteisiin, vanhaa kamaa.
Herää jo nykypäivään. Nyt on jo uudet aatteet ja vaatteet!
- Anonyymi
Työministerin paikka meni oikein.
"Anonyymi"
Niinpä.
Nyky-ajan luuserit, työ-haluton Nintendo-nuoriso ansaitsee hyvin ministerikseen teatteri-taiteen maisterin.
H.- Anonyymi
hunksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Niinpä.
Nyky-ajan luuserit, työ-haluton Nintendo-nuoriso ansaitsee hyvin ministerikseen teatteri-taiteen maisterin.
H.Et sinäkään välttämättä nykyisiä ”töitä” suosiolla tekisi!
Anonyymi kirjoitti:
Et sinäkään välttämättä nykyisiä ”töitä” suosiolla tekisi!
"Anonyymi"
Mitä ovat nykyiset työt?
Kyllä minä vieläkin valitsisin mihin opiskelen, mihin ammattiin haluan.
Minä kun en koskaan ole ollut mikään typeryyksien höpötin.
H.- Anonyymi
hunksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Mitä ovat nykyiset työt?
Kyllä minä vieläkin valitsisin mihin opiskelen, mihin ammattiin haluan.
Minä kun en koskaan ole ollut mikään typeryyksien höpötin.
H.Jaa-a! Onkohan ammatisi enää tulevaisuudessa edes olemassa?
Anonyymi kirjoitti:
Jaa-a! Onkohan ammatisi enää tulevaisuudessa edes olemassa?
"Anonyymi"
ICT System Manager ammattina elää ikuisesti.
Vain tehtävänsä vaihtuvat.
H.- Anonyymi
hunksz kirjoitti:
"Anonyymi"
H.Että semmoisia ”töitä”!
Tarkoitin töitä, joissa jotain täytyy tehdäkin. Muuta kuin sormin näpytellä! - Anonyymi
Työministerin paikka meni oikein väärin. Kun näin Harakan televisiossa ensimmäisen kerran vuosia sitten, luulin, että siellä on joku lattiamanu tai siivooja päässyt esiintymään. Sitten tuo teki kirjan taloudesta. Sitä jo ihmettelin. Entistä viherHarakkaa ei mielestäni pitäisi päästää edes ihmisten näkyville,
Ainoa puolustelu Harakalle on se, että se ei ole (J) Backman. - Anonyymi
Hänellä on oma työministerin laulu:
- Harakka huttua keittää hännällänsä hämmentää käyttää pientä kämmentään..... - Anonyymi
hunksz kirjoitti:
"Anonyymi"
H.Noita tuon alan System Managereita tuli nähtyä riittävästi. Se aika meni jo.
- Anonyymi
Ministereillä kansanedustajilla on yhteiskunnan maksamat avustajat, jotka selvittävät alan virkamiesten avulla kulloisenkin päätettävänä olevan asian taustat, tilanteen ja mahdollisesti vielä päätösehdotuksenkin. Olen itse ollut työssä monessa hommassa ja joutunut paneutumaan asioihin rivityöntekijänä. Jos ministerin pitäisi kaikista alansa yksityiskohdista olla ainakin tietoinen, niin ei siihen yksi ihminen pysty, ei heikko eikä vahva. Tein usein töissäni tilastoja ja muita selvityksiä, uskon niistä monen päätyneen saman alan työpaikkojen yhteenvetona ministerien pöydälle, eli minun rustaamani taulukko on ollut vain pisara siinä kokonaisuudessa.
Kyllähän ministerit ja kansanedustajat loppuun palavatkin, tuskin kaikkien hermoromahdukset tulevat lööppeihin, osa saadaan hoidetuksi lääkkeillä ja terapialla. Sittenhän ne pestin päätyttyä lööpeissä kertovat romahduksistaan.
Mutta aloittajan kysymykseen. Olen sitä mieltä että useimmiten turvallisen ja vakaan lapsuuden ja nuoruuden viettäneillä henkilöillä on paremmat valmiudet selviytyä julkisuudessa tehtävistä päätöksistä kuin rikkinäisistä lähtökohdista tulleilla. Poikkeuksia onneksi on, niin ettei retuperäisilläkään toivo ole menetetty.- Anonyymi
Jos on rikkinäisen sukunsa ensimmäinen ylioppilas, niin ei se kovin vahvaa pohjaa päättäjälle takaa, eivätkä avustajat kansalle päätöksistä vastaa. Kyllä siinä päätöksessä täytyy olla muutakin takana, kuin oma vahva tahto ja halu selvitä.
Kyllä se vakaa pohja antaa enemmän itseluottamusta, kuin se oman elämänsä etsijä tyyppi, joka on jo lähtökohtaisesti epävarmempi. Tottakai poikkeuksiakin löytyy, mutta pitääkö niitä ministerinä hallituksessa hakea! Anonyymi kirjoitti:
Jos on rikkinäisen sukunsa ensimmäinen ylioppilas, niin ei se kovin vahvaa pohjaa päättäjälle takaa, eivätkä avustajat kansalle päätöksistä vastaa. Kyllä siinä päätöksessä täytyy olla muutakin takana, kuin oma vahva tahto ja halu selvitä.
Kyllä se vakaa pohja antaa enemmän itseluottamusta, kuin se oman elämänsä etsijä tyyppi, joka on jo lähtökohtaisesti epävarmempi. Tottakai poikkeuksiakin löytyy, mutta pitääkö niitä ministerinä hallituksessa hakea!Äänestäjät päättävät.
H.
Taustoista viis mutta teot puhuvat ja aikomuksetkin kuulostavat aikamoiselta, en tiedä onko pohjasta vai pinnasta...
Myydä suomalaisten vuosikymmenien aikana rakentamaa omaisuutta ,
että voidaan parantaa Afrikan kehitystä...olaalla…- Anonyymi
Nuorennusleikkaus ja kasvojen kohotus. Hallitus on hyvinkoulutettua väkeä. Kieletkin sujunnevat näiltä nuorilta.
Ministerinsalkku ei ole enää vain palkintosalkku, vaan näytönpaikka.
En muista, miten paljon taustavirkamiehiä on yhden ministerin takana: henk.koht. avustaja, keskusvirasto, ministeriö...
Beng
Mutta katsotaan, mitä tulevaisuus on. - Anonyymi
Entäpä hakkarainen?
=DW=Äänestäjät päättävät.
H.
- Anonyymi
Mitä mieltä palkoista jota nämä ministerit nauttii? Haavisto on pelkkä ylioppilas, missä on se hyvä koulutus josta täällä mainittiin? Viisausko nyt päätä pakottaa?
Ei mitään järkeä, avustajat heille tekee työn ja etsii tiedot.
Rinne keksi hyvän rikastumiskeinon vasemmistolle. Vaalilupaukset annettiin äänestäville köyhille, mutta ne tulikin pelkästään ministereille? Sen jälkeen ei köyhää enää muisteta kun oma tilipussi lihoo, nauraa jaksaa koko rahan edestä vaikka muuta ei osaisikaan. Rinne puolitti jo köyhän eläkkeet, tuleva näyttää mitä vielä puolitetaan. Rahalla on merkillinen voima.
Joku jossakin sadatteli Li Anderssonista että viina maistuu yhä enemmän, juoppoko? Juottolat ainakin kutsuu.Äänestäjät päättävät.
H.- Anonyymi
"Rinne puolitti jo köyhän eläkkeet"
Perustele sanomasi, minun eläkettä ei ainakaan ole puolitettu, saman saan kuin ennen Rinteen hallitusta.
- Anonyymi
Virkamiehet tekevät taustalla päätökset ja ohjailevat sopivasti , jotta ministeri ei menetä ns kasvojaan. Tarkoitan näitä hiutaleministereitä.
Äänestäjät päättävät.
H.- Anonyymi
Jäikö toisto päälle, kun pitää samaa typerää sepustusta jatkuvasti toitottaa?
Anonyymi kirjoitti:
Toisetkin jankuttavat.
Typerästikin.
H.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo System Manager tarkoittaa Monitorin Hoitajaa.
Eli Hunksi on eläkkeellä oleva Kopiokoneen Käyttäjä!
Sai ilmeisesti kultaisena kädenpuristuksena lähtiessään vanhan kopiokoneen.
Se selittäisi nämä jankutukset ja kommentit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo System Manager tarkoittaa Monitorin Hoitajaa.
Eli Hunksi on eläkkeellä oleva Kopiokoneen Käyttäjä!
Sai ilmeisesti kultaisena kädenpuristuksena lähtiessään vanhan kopiokoneen.
Se selittäisi nämä jankutukset ja kommentit.Kyllä jämtti on näin!
- Anonyymi
Järjestelmäpäällikkö?
Konversiot, muutokset, päivitykset jne.
Jos ongelmia, teit töitä illat, viikonloput, kenties nukuit työpaikalla ja teit töitä päässäsi kotonakin.
Kaiken taustalla lienee, miten ihmiset osaavat määritellä tarvitsemansa tiedot , mihin tähdätään ja miten ne 'käännetään it-kielelle'. Kovaa työtä ja paineita.
Nm. Vierestä seurannut Beng - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Järjestelmäpäällikkö?
Konversiot, muutokset, päivitykset jne.
Jos ongelmia, teit töitä illat, viikonloput, kenties nukuit työpaikalla ja teit töitä päässäsi kotonakin.
Kaiken taustalla lienee, miten ihmiset osaavat määritellä tarvitsemansa tiedot , mihin tähdätään ja miten ne 'käännetään it-kielelle'. Kovaa työtä ja paineita.
Nm. Vierestä seurannut BengHeh. Menee vähän ruskeakielisyyden puolelle tuo tuo päällikkökehumisesi.
Sepustuksesi perusteella H on ollut siis Suomen kovin työmies. Kyllä nyt vähän naurattaa.... Anonyymi kirjoitti:
Heh. Menee vähän ruskeakielisyyden puolelle tuo tuo päällikkökehumisesi.
Sepustuksesi perusteella H on ollut siis Suomen kovin työmies. Kyllä nyt vähän naurattaa...."Anonyymi"
Tuo Anonyymi muistaa hyvin mitä olen muinoin työstäni kertonut.
Tai sitten hän on todella vastaavaa seurannut.
Juuri noin se parhaimmillaan/pahimmillaan oli.
Minä nautin jokaisesta sekunnista alkaessani todeta että käsilläni oleva ongelma on pian ratkaistu ja valmis tuotantoon.
Ilmeisesti olin aika hyväkin.
Lopettaessani työt, sain firmalta mairittelevan hyvän työ-todistuksen.
-
Jotta saat hyvän mielen, kerron että työni vaativuus tuhosi kaksi liittoani.
Avo ja Avio. yhy!
H.- Anonyymi
hunksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Minä nautin jokaisesta sekunnista alkaessani todeta että käsilläni oleva ongelma on pian ratkaistu ja valmis tuotantoon.
-
Avo ja Avio. yhy!
H.Niin. Kukapa se lehmän hännän nostaa jollei lehmä itse.
Eli jatka sinä itsesi kehumista minä pitelen hevosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh. Menee vähän ruskeakielisyyden puolelle tuo tuo päällikkökehumisesi.
Sepustuksesi perusteella H on ollut siis Suomen kovin työmies. Kyllä nyt vähän naurattaa....Tuo kommentin ensimmäinen kappale kuuluu tuonne v-maisuus ketjuun.
Beng
Ei minusta ruskeakielistä saa tekemälläkään, mutta tämänhän tiesitkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Kukapa se lehmän hännän nostaa jollei lehmä itse.
Eli jatka sinä itsesi kehumista minä pitelen hevosta.Kellä ei ole hajuakaan työnluonteesta, voi kommentoida noin ala-arvoisesti.
Kerronpa. Yritys johto ostaa jonkin järjestelmän. Tällä taholla ei ole välttämättä haisuakaan it-toiminnasta. Jotain ehkä ruutupaperille kyhättyä, mitä pitäisi saada ulos. Aika harvoin mitään hyllykamaa voi ostaa, koska ohjelmalla kaivetaan kaikenlaista tarpeellista tietoa. Se elää joka päivä. Tarvitaan lisäyksiä. Keksitään uusia tarpeita, miten hyödyntää tietoa. Ei se ole pelkkää menneen tarkastelua. Hyvä järjestelmä tekee ennustamisen helpommaksi.
Tietenkin on ulkopuolisia tekijöitä, mitä ei voi ennakoida. Esim. lama ja sen jyrkkyys. Koska ohjelmat ovat kalliita, on aikataulu.
Käyttöönotto. Ja tämähän näkyy selvimmin pankkien jörjestelmien tökkimisenä. Esim. Nyt OP.
Kahden tulen välissä: johto ja käyttäjät.
Minä en vähättele Isohoon työtä. Ymmärrän siitä jotain. Yksi muiden joukossa.
Tuo voi myös koukuttaa. Ja aika on rajallista. Aika on rahaa.
Beng Anonyymi kirjoitti:
Kellä ei ole hajuakaan työnluonteesta, voi kommentoida noin ala-arvoisesti.
Kerronpa. Yritys johto ostaa jonkin järjestelmän. Tällä taholla ei ole välttämättä haisuakaan it-toiminnasta. Jotain ehkä ruutupaperille kyhättyä, mitä pitäisi saada ulos. Aika harvoin mitään hyllykamaa voi ostaa, koska ohjelmalla kaivetaan kaikenlaista tarpeellista tietoa. Se elää joka päivä. Tarvitaan lisäyksiä. Keksitään uusia tarpeita, miten hyödyntää tietoa. Ei se ole pelkkää menneen tarkastelua. Hyvä järjestelmä tekee ennustamisen helpommaksi.
Tietenkin on ulkopuolisia tekijöitä, mitä ei voi ennakoida. Esim. lama ja sen jyrkkyys. Koska ohjelmat ovat kalliita, on aikataulu.
Käyttöönotto. Ja tämähän näkyy selvimmin pankkien jörjestelmien tökkimisenä. Esim. Nyt OP.
Kahden tulen välissä: johto ja käyttäjät.
Minä en vähättele Isohoon työtä. Ymmärrän siitä jotain. Yksi muiden joukossa.
Tuo voi myös koukuttaa. Ja aika on rajallista. Aika on rahaa.
Beng"Anonyymi"
Siirryin tieto-tekniikkaan 1970-luvun lopulla.
Silloin ei vielä ollut paljoa koulutettuja ammattilaisia.
Etenkin sellaisia, jotka omaavat hyvän kokemuksen ja ymmärryksen firmasta, joinka toiminta sisälsi kaiken.
Ostosta varastointiin, kuljetuksista valmistukseen.
Valmistuksesta takaisin varastointiin ja sieltä myyntiin.
Piti myös ymmärtää ja osata mitä on tilastointi ja tilastoon perustuva kyky ennustaa markkinoitten kehitys.
-
Kun minulta kysyttiin kiinnostaisko vielä yksi uusi homma, vastasin että mikäs siinä.
Tiedän jo sen ainakin että niissä vilkkuvat värilliset valot.
Ja niin alkoi mappeja kerääntyä kotini kirja-hyllyn hyllyille.
Tieto alkoi virrata niistä aivoihini.
-
En minä nyt Verta ihan vuotanut, mutta hanpaita pureskelin viedessäni vähemmän tärkeää kirjallisuutta pois jaloista Antikvariaattiin.
-
Jos tuohon tyyliin on joku muukin elämänsä rakentanut, niin onneksi olkoon.
Ainakin minulta hän saa onnittelut muhkeasta eläkkeestään.
-
Tuli mieleeni että kerroin työstäni edellisen kerran jossain aikaisemmassa eläke-haukussa.
Politiikkakin opettaa tekijäänsä.
Ei siihen välttämättä tarvita tietoa Aurasta eikä Ohjaksista.
H.hunksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Siirryin tieto-tekniikkaan 1970-luvun lopulla.
Silloin ei vielä ollut paljoa koulutettuja ammattilaisia.
Etenkin sellaisia, jotka omaavat hyvän kokemuksen ja ymmärryksen firmasta, joinka toiminta sisälsi kaiken.
Ostosta varastointiin, kuljetuksista valmistukseen.
Valmistuksesta takaisin varastointiin ja sieltä myyntiin.
Piti myös ymmärtää ja osata mitä on tilastointi ja tilastoon perustuva kyky ennustaa markkinoitten kehitys.
-
Kun minulta kysyttiin kiinnostaisko vielä yksi uusi homma, vastasin että mikäs siinä.
Tiedän jo sen ainakin että niissä vilkkuvat värilliset valot.
Ja niin alkoi mappeja kerääntyä kotini kirja-hyllyn hyllyille.
Tieto alkoi virrata niistä aivoihini.
-
En minä nyt Verta ihan vuotanut, mutta hanpaita pureskelin viedessäni vähemmän tärkeää kirjallisuutta pois jaloista Antikvariaattiin.
-
Jos tuohon tyyliin on joku muukin elämänsä rakentanut, niin onneksi olkoon.
Ainakin minulta hän saa onnittelut muhkeasta eläkkeestään.
-
Tuli mieleeni että kerroin työstäni edellisen kerran jossain aikaisemmassa eläke-haukussa.
Politiikkakin opettaa tekijäänsä.
Ei siihen välttämättä tarvita tietoa Aurasta eikä Ohjaksista.
H....Jonka toiminta
H.- Anonyymi
hunksz kirjoitti:
...Jonka toiminta
H.Vaatimatontahan tietotekniikan opetus oli 70-luvulla.
Basic?
Valtavat koneet jossain vauraammassa firmassa oli.
Minusta samanlaisessa tilanteessa ollaan kaikenaikaa.
Uutta tulee ja sitä myöten oppimista.
On lähtökohta. Sitten nyt.
Mutta, mitä kirjoitit noista eri tahoista, minkä tietoja 'keräsit',
on osaksi tuttua. Lisäisin vielä ostojen ja myyntien alvit ja jaksotukset, kun tarkastellaan kuluvaa kuukautta. Vuodenvaihdehan aiheuttaa 'helteiset oltavat' yleensä kovien pakkasten aikaan. Kaiken on natsattava.
Kaikessa on logiikkansa. Se on omituisella tavalla kiehtovaa.
Luvut.
Beng Anonyymi kirjoitti:
Vaatimatontahan tietotekniikan opetus oli 70-luvulla.
Basic?
Valtavat koneet jossain vauraammassa firmassa oli.
Minusta samanlaisessa tilanteessa ollaan kaikenaikaa.
Uutta tulee ja sitä myöten oppimista.
On lähtökohta. Sitten nyt.
Mutta, mitä kirjoitit noista eri tahoista, minkä tietoja 'keräsit',
on osaksi tuttua. Lisäisin vielä ostojen ja myyntien alvit ja jaksotukset, kun tarkastellaan kuluvaa kuukautta. Vuodenvaihdehan aiheuttaa 'helteiset oltavat' yleensä kovien pakkasten aikaan. Kaiken on natsattava.
Kaikessa on logiikkansa. Se on omituisella tavalla kiehtovaa.
Luvut.
Beng"Anonyymi"
Aluksi Fortran.
Sitten RPGII.
Sitten muuttivat työ-huoneeni pomojen piiriin.
Ohjaamaan koodareita, kehittelemään heille vuo-kaavioita eri ongelmista.
Kirjoitin Osto, Myynti, en nähnyt tarpeeliseksi alkaa palstalla näpertää pikku-asioita.
H.- Anonyymi
hunksz kirjoitti:
"Anonyymi"
-
Avo ja Avio. yhy!
H.Neon nämä hunkszit ja Rotat ja Moktarit Jotka yrittää olla viisaampia kun muut
Mitä lie vasenkielisiä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Neon nämä hunkszit ja Rotat ja Moktarit Jotka yrittää olla viisaampia kun muut
Mitä lie vasenkielisiäEi ole kyse viisaampana yrittämisestä vaan kokemuksista, jotka ovat ehkä hiukan erilaisia kuin joillain muilla.
Sanottakoon, että on aloja, mistä ei ole höykäsen pöläystäkään.
Klo 18.00: miksi podet noin vuotavaa alemmuudentunnetta, mikä paistaa noin. Ei mitään syytä.
Beng
Jokainen tietää jotakin!
- Anonyymi
Monessa paikassa vahtimestari hoiti kopioitten ottamista, kun kuluvalvonnalta ehti ja kehtasi. Laiskan miehen hommaa kaikkinensa.
- Anonyymi
Kesätyössä olen kopioinut nuorna tyttönä.
Mamma mia. Ensin piti kirjoittaa sellaiselle vahapintaiselle 'paperille' teksti, korjaukset jollain lakalla. Sitten pohja johonkin koneen hakoihin kiinni, käsin oli veivattava 'koevedokset' ja sitten 100 kpl tms. Oikeastaan tämä työ jäljitteli litografiaa.
Osana toimenkuvaa, mutta ansaitsin hyvin. Markka oli arvossaan.
Beng
- Anonyymi
Naurettava kysymys, en ymmärrä mitä ajat tuolla järjettömyydellä takaa.
Kansalaisluottamus- vaade, poistettiin Suomen lainsäädännöstä jo vuonna 1969, joten sen jälkeen kaikki ne, jotka ovat saaneet kansalta valtakirjan vaaleissa luottamustoimiinsa, ovat siihen kelvollisia.
Jokaisen äänestäjän omassa vallassa on se, äänestääkö henkilöä, johon ei luota, merkittäviin tehtäviin maassamme.- Anonyymi
Ministerin palkka 13000-15000. Minusta on väärin puhua ansaitsemisesta. Tällaista summaa ei ansaita se vain saadaan. Ja ovat palkannauttijoita ei palkansaajia
- Anonyymi
Pääministeri , molemmat vanhemmat lakimiehiä ja iskä entinen Lohjan kaupunginjohtaja. Suht' hyvät lähtökohdat.
- Anonyymi
Omituisesti arvotatte ihmistä. Jokaiseen junaan löytyy ja osa jää asemallekin. Minä arvostan enemmän rehellisen työmiehen lasta kuin kuin korruptioherran kakaroita.
Se millainen ihminen on, lähtee perheen arvopohjasta, ei vanhempien ammatista. - Anonyymi
Kun haet nykyään mitä tahansa työtä, sinun pitää todistuksin osoittaa, että olet siihen työhön pätevä. Muuten olet epäpätevä.
Kansanedustajaksi pyrkii aina vaaleissa mitä kirjavin joukko. On työnantajien ammattitaidottomuutta (siis meidän äänestäjien), että sinne pääsee lähes ketä vain.
Meidän tärkeistä asioistamme ovat päättämässä näyttelijät, ex-urheilijat, juontajat, missit, ja suuri joukko ihmisiä, joiden tausta on kaikkea muuta kuin nuhteeton.
Pitäisiköhän kansalaisille järjestää pakollinen kurssi, jotta heistä tulisi äänestyskelpoisia, ja oppisivat äänestämään edustajia, joilla on riittävä koulutus, nuhteeton menneisyys, ja tarvittava tieto-taito säätää lakeja, ja päättää yhteisistä asioistamme. Nämä ovat mielestäni vähimmäisvaatimukset kansanedustajalle.- Anonyymi
Koulutus on vain ammatin ajokortti, kaikenlaisia korkeakoulutettuja ja kouluttamattomiakin ääliöitä on tullu vastaan. Mun isä joka on minusta etevin ja älykkäin ei ollut pätkääkään opetellut ulkomaankieliä koulussa, mutta lukipa popular mechanicsia ja populär mekanikia itse kielen opiskellen, ajatteli järkevämmin kuin moni insinööri ja muutenkin kyseenalaisti oikeissa kohdin, toimi jo silloin kestävän kehityksen ajatuksin ja teoin, osasi sellaisia taitoja, joita ei todellakaan monilla ollut, teki suunnittelusta toteutukssen itse,oli vaatimaton, taiteellinen, rehellinen, oikeudenmukainen ja liian hyvä ihminen tähän maailmaan ja vielä paljon muuta. Korkeakoulutus ei takaa ajatteluntaitoa.
- Anonyymi
"Äänestäjät päättävät.
Jos jatkaa epäilyjään, on Rasisti."
Hunksin kertaus ei aina pidä paikkaansa, sillä jossakin tapauksessa on tehtävä vielä paljon aktiivista katumusta, muuten ei hänen kanssaan leikitä.Aivan oikeinhan Hunksi jakuttaa
eihän meillä päätä ministerit,
valtioneuvostolla on toimeenpanovalta
lisäksi siellä pörrää jos jonkinlaista
kansliaa, valiokuntaa ja eturyhmää
eduskunta päättää ja eduskunnan valitsevat äänestäjät,
eli me äänestäneet päätämme.
vallan kolmijako pelaa,
Presidentistä seuraava on eduskunnan puhemies,
ja sitten tulee vasta pääministeri.maissii kirjoitti:
Aivan oikeinhan Hunksi jakuttaa
eihän meillä päätä ministerit,
valtioneuvostolla on toimeenpanovalta
lisäksi siellä pörrää jos jonkinlaista
kansliaa, valiokuntaa ja eturyhmää
eduskunta päättää ja eduskunnan valitsevat äänestäjät,
eli me äänestäneet päätämme.
vallan kolmijako pelaa,
Presidentistä seuraava on eduskunnan puhemies,
ja sitten tulee vasta pääministeri.edellisestä tekstistä saa väärän kuvan,
riippuu tietysti miten lukee, mutta
kolmijako on eduskunta , valtioneuvosto ja oikeuslaitos.
Presidentti on oma lukunsa,- Anonyymi
Niin. Taustalla on lakien henki: säädäntövalta, tuomiovalta ja toimeenpanovalta.
Tätä taustaa vasten kunnanhallituksissa tai -valtuustoissa istuvat eivät saisi olla kansanedustajia.
Kansanedustajat päättävät ja jossain vaiheessa kunnat toimeenpanevat. Muitakin esimerkkejä on.
Ihmettelen, etteivät juristit tähän puutu. Kuvio ei ole puhdas.
Beng
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .623862Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen493020Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631312951Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3722021- 731152
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101151Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101146Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde27969- 47941
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että109940