Näppäimistö sekaisin

Hei

HP ProBook 4530s - kannettavassani on näppäimistö seonnut. Painan mitä tahansa näppäintä, tulee näytölle useita omituisia merkkejä.

Näppäimistön kielen olen tarkistanut > suomi
Fn Numlock ei myöskään toimi.

Osaisiko joku auttaa?
Kiitos vinkeistä jo etukäteen.

12

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ongelmanratkaisun lähtöruutuna voisi olla vaikkana polku

      Aetukset -> Päivittäminen ja suojaus -> Vianmääritys -> Näppäimistö

    • Anonyymi

      Kokeile toimiiko ulkoisella (USB) näppäimistöllä oikein. Jos ulkoisella toimii oikein ja varsinaisella ei, näppäimistö on luultavasti vikaantunut (nesteen/pölyn takia?), tai joidenkin näppäimien alla saattaa olla jotain isompaakin roskaa. Imurointi saattaa tällöin auttaa, tai tarkempikin puhdistus irrottamalla näppäimistön muovihatut ensin.

    • Anonyymi

      Ensin uudelleenkäynnistys. Sitten tutki, onko joku erikoisnappula juuttunut pohjaan.

      • Anonyymi

        Onkohan siinä painettu Fn pitkään niin jää joku väärä mode päällensä


    • Anonyymi

      Kerrohan enemmän mitä ohjelmaa käyttäessäsi ne oudot merkit tulee ruutuun?
      Puhtaalle työpöydälle kun naputtaa, niin ei tapahdu mitään eli sinulla on siis jokin sovellus auki. Ongelma voi olla siinä yksittäisessä sovelluksessa eikä koneen käyttöjärjestelmässä.

      Tee seuraava testi:
      Kirjoita alapalkin suurennuslasiin: cmd
      Käynnistä avautuvasta listasta: Komentokehote sovellus
      Kirjoita mustan ruudun avauduttua: exit
      Onko teksti ('exit') oikein vai näkyykö outoja merkkejä?
      Paina enter ja musta ikkuna sammuu.

    • Kirjoita alapalkin suurennuslasiin: Näyttönäppäimistö
      Avautuvasta valikosta käynnistä Näyttönäppäimistö sovellus
      Katso onko jokin nappula jumissa/alas painetussa asennossa.
      Testaa kirjain kerrallaan toimiiko keyboardisi lakien ja asetusten mukaisesti.

    • Anonyymi

      Käy marketista ostamassa uusi windos-laite. teippaa laturi mukaan kun viet laitteen kierrätykseen. t. linux-käyttäjä.

    • Anonyymi

      Poistetuissa viesteissä: Onko valittu biosissa että Num lock on päällä / pois

      • Anonyymi

        Ei NumLock aiheuta tuollaista aloittajan kuvaamaa ongelmaa. Juuttunut näppäin, nestevahinko tai pöly tai roska kylläkin saattaa aiheuttaa.


    • Anonyymi

      bios kanttaa kirjoittaa uudeleen.
      vaatii 78mt tilaa.
      tietotalkkari pietu.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      359
      4121
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1536
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      1515
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1350
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1321
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1319
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      201
      1296
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1200
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1194
    Aihe