Kevätsiivoukset, ulkopuolisillako?

Helena04

Niin ihana kuin tuon kevätauringon saapuminen meidän leveysasteillemme taas onkin, niin paljastaa se karmivasti sen tosiseikan, että vaikka kuinka olemme siivoavinamme, niin...
Miten nuo ikkunatkin nyt tuon näköiset, eihän tästä ole kauan, kun ne pestiin...? Joko nyt taas? Ja vastaus on useimmiten: Jo! Heti, kun pakkaset hellittävät. Mutta jos ne kevätsateet taas, puolustelen...

Ikkunat olen jo parina kertana toisilla pesettänyt. Siivoukset toistaiseksi itse hoitanut. Siivousfirmoilta tulee tarjouksia ja jo pidemmän ajan olen pohtinut, josko antaisin jo periksi. Mitenkähän ne toimivat? Osaavatko? Kai niihin voi luottaa? Menenkö siksi aikaa "kartanolle" vai pomonako olen? Onko teillä kokemuksia? Verotustakin helpottaa, oikein konkreettisestiko?

17

1413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse siivoukseen ryhtyä.

Ihanaa kun aurinko paistaa,mutta kaikella on varjo puolensakin.
      Saman asian olen tässä harmikseni huomannut,ikkunat aivan harmaat ,pölystä ja mistä lienevät.
      Kyllä aion ,heti kun pakkanen hellittää,ruveta ikkunanpesijäksi ja muutenkin siivoamaan ja kotia kesäisempään asuun pukemaan.
      Verhot ja matot vaihdan,kukat saavat uuden mullan.
      Jaan työt muutamalle päivälle,en väsytä kerralla itseäni,yritän tehdä tästäkin hommasta vähemmän ikävältä tuntuvan.(näinköhän onnistun,,pakkopullaa)

Tuo että ottaisin vieraan ,ei tunnu vielä hyvältä,tapani siivouksessakin on niin omat,että tyydyttäisikö toisen tekemä.
      Sitähän ei koskaan tiedä milloin on tyydytettävä,
      ja hyvin varmaan tehtävänsä suorittavat,mutta vieraalta vielä tuntuu.
      Onhan se yhtä kunnon hoitamistakin ,jos jaksaa itse.
      Hyvä että on mahdollista saada apua näissäkin siivoustöissä ja jos kenellä on mahdollisuus ja
      tarve,niin miksi ei käyttäisi.
      Jos rasituksena tuntuu,on aivan suotavaa apua saada.

• Helena

Skillan, että niin kauan, kun itse jaksaa, niin on mukava - ja jopa terveellistäkin - itse tehdä kaikki siivoukset sun muut kotona.

Kirjoitin tänne 70:iin, kun arvelin täältä tavoittavani kokemuksia ulkopuolisten siivouspalvelujen käyttäjistä. Josko löytyisi heitä, jotka eivät itse enää pysty tai sitten heitä, jotka katsovat tulleensa elämässään siihen vaiheeseen, että haluavat päästä juuri näissä töissä jo helpommalla. Toisin sanoen "hellivät" itseään - siis sikäli mikäli rahavarat tällaistakin hellimistä sallii. Satsaammehan varojemme mukaan muuhunkin itsemme hellimiseen aina silloin tällöin. Ainakin useat meistä. Ja milloinkas, ellei tässä iässä.

Tyydyttääkö toisten tekemä työ sitten, kuten epäilet? Ammatti-ihminen saattaa meidät jopa yllättää ja toimia noissa hommissa kenties vielä paremmin ja järkevämmin. Joskin parhaimpiahan me itse mielestämme aina tuppaamme olemaan.;)

• Helena kirjoitti:

Skillan, että niin kauan, kun itse jaksaa, niin on mukava - ja jopa terveellistäkin - itse tehdä kaikki siivoukset sun muut kotona.

Kirjoitin tänne 70:iin, kun arvelin täältä tavoittavani kokemuksia ulkopuolisten siivouspalvelujen käyttäjistä. Josko löytyisi heitä, jotka eivät itse enää pysty tai sitten heitä, jotka katsovat tulleensa elämässään siihen vaiheeseen, että haluavat päästä juuri näissä töissä jo helpommalla. Toisin sanoen "hellivät" itseään - siis sikäli mikäli rahavarat tällaistakin hellimistä sallii. Satsaammehan varojemme mukaan muuhunkin itsemme hellimiseen aina silloin tällöin. Ainakin useat meistä. Ja milloinkas, ellei tässä iässä.

Tyydyttääkö toisten tekemä työ sitten, kuten epäilet? Ammatti-ihminen saattaa meidät jopa yllättää ja toimia noissa hommissa kenties vielä paremmin ja järkevämmin. Joskin parhaimpiahan me itse mielestämme aina tuppaamme olemaan.;)

sinun ajatukesesi /toiveesi ,kun tulin ajattelematta ketjuun.
        En tapani mukaan lukenut tai en ymmärtänyt tarkoitustasi,ja sähläsin viesteineni.
        No ei tämä nyt ehkä niin vaarallista ollut,minä olen myös liki 70 kymppinen,mutta vielä jaksan tehdä ja pieni on eläkkeenikin,että hyvä niin.

Todella ei ole kokemusta ,vain muta tuntumaa vieraitten hoitamista palveluista,joten siihenpä ei sitten muuta.

Hellimisestä,en ainakaan paheksu,jokainen taaplaa tyylillään ja pussillaan,niin pitää olla.
        Minäkin pyrin hellimään joskus ,jollakin tapaa,ja se tuntuu hyvältä.
        Siivouksen jälkeen on hyvä mieli ,tehtiin se itse tai saamme puhdasta vieraiden avulla.

Aurinkoisia päiviä kaikille;)))D

• veeti.severi
        Helena kirjoitti:

kun oli tulossa siivousapua vaimoni eläessä,edellisenä päivänä vaimo siivosi (hullunlailla)sanoinkin että emme vielä tarvitse apua ja meillä rauhottui elämä uomiinsa;))

• Helena
        SkillaN kirjoitti:

sinun ajatukesesi /toiveesi ,kun tulin ajattelematta ketjuun.
        En tapani mukaan lukenut tai en ymmärtänyt tarkoitustasi,ja sähläsin viesteineni.
        No ei tämä nyt ehkä niin vaarallista ollut,minä olen myös liki 70 kymppinen,mutta vielä jaksan tehdä ja pieni on eläkkeenikin,että hyvä niin.

Todella ei ole kokemusta ,vain muta tuntumaa vieraitten hoitamista palveluista,joten siihenpä ei sitten muuta.

Hellimisestä,en ainakaan paheksu,jokainen taaplaa tyylillään ja pussillaan,niin pitää olla.
        Minäkin pyrin hellimään joskus ,jollakin tapaa,ja se tuntuu hyvältä.
        Siivouksen jälkeen on hyvä mieli ,tehtiin se itse tai saamme puhdasta vieraiden avulla.

Aurinkoisia päiviä kaikille;)))D

Höpsis! Kiitos, kun osallistuit, juttelemaanhan tänne tullaan. Kuka tekee hommat mitenkin tai teettää. Niinhän se on. On onni olla ihan terve.

• Helena
        veeti.severi kirjoitti:

kun oli tulossa siivousapua vaimoni eläessä,edellisenä päivänä vaimo siivosi (hullunlailla)sanoinkin että emme vielä tarvitse apua ja meillä rauhottui elämä uomiinsa;))

mieleeni eräs ystävätär, joka oli menossa pedikyyrille ja edellisenä iltana hän liotteli kotona jalkojaan "että ilkenen mennä"!! :)

• Kotikaupungissani toimii useitakin siivousfirmoja, joiden työstä saa nykyisen kotitalousvähennyksen verotuksessa.

Olen jo useamman vuoden käyttänyt 4H-kerhon tarjoamaa siivousapua.
      Minun oli turvauduttava toisten apuun, sillä välillä on ollut kipsissä käsi, välillä on lonkka murtunut tai polveen asennettu uusi nivel.

Nytkin on vakituisesti kaksi siivoojatyttöä 4H-kerhosta, lukiolaisia, yli 18-vuotiaita siis. Siivous maksaa 11,- euroa / tunti ja henkilö. Tämä on lopullinen hinta, johon sisältyy kaikki pakolliset lakisääteiset maksut ja vakuutukset. 4H-kerho on vastuussa, toimii välittäjänä ja hoitaa kaiken kirjanpidon. Lasku tulee jälkikäteen, kerran kuussa. Verotuksessa hyvitetään seuraavana vuonna 60% omavastuuosuuden yli maksetusta summasta. Hinta on halpa, koska 4H:n tytöt ovat ”amatöörejä”, eivät ammattilaisia, yleensä kotoa saadun siivousopin perustalla toimivia.

Tytöt tulevat joka toinen tai kolmas viikko (sopimuksen mukaan) ja tekevät normaalin viikkosiivouksen, kesto noin tunnista kahteen töistä riippuen. Nykyiset tytöt ovat nopeita ja tehokkaita, sisarukset suurperheestä. Pyynnöstä ja erikseen sovittaessa voivat tulla vaikka joka viikko ja tehdä suursiivouksia tai juosta vaikka asioilla. Kaikki siivousapulaiseni ovat olleet rehellisiä ja mukavia, luonteesta riippuen enemmän tai vähemmän tehokkaita. Olen ollut tyytyväinen useimpiin heihin.

Hienoa on myös se, että jos en jostain syystä ole ollut tyytyväinen, ei tarvita kuin soitto toimistoon, ja seuraavalla kerralla tulevat toiset henkilöt töihin. Voi myös tilata vaikka vain yhden siivoojan (jonka siivousaika tietenkin kaksinkertaistuu, mikäli työt ovat samat).

Toki väliviikkoina joudun vähän kohentamaan paikkoja: käytän rikkaimuria ja pyyhin pölyjä, mutta lattioita en enää itse ole juurikaan imuroinut tai pyyhkinyt (paitsi öljyliinalla, joka on aivan oivallinen apuväline siivouksessa).

Ihaninta koko jutussa on se, etteivät ne ”tekemättömät työt” paina. Ei enää koko viikon energiankeräämistä viikonlopun imurointihommiin! Jo pelkkä tieto siitä, ettei tarvitse siivota, tekee mielen kevyeksi. Tämä on oikeata mielenterveysterapiaa! (Pätee kylläkin vain niiden kohdalla, jotka eivät rakasta siivoushommia.)
      Ainakin minulla tämä systeemi on toiminut mainiosti, joten voin lämpimästi suositella.

• Helena

Sinultapa sain perusteellista tietoa näistä palveluista, kiitos Assiivi. Kuuluitkin juuri hakemaani kohderyhmään.
        Mietityttää, mahtaakohan meilläpäin tuollainen 4H-Kerho toimia, saattaisi olla edullisempi. Toisekseen eräs ikkunanpesijäni on nyt kurssit käynyt ja perustanut tällaisen kotisiivouspalvelu-toiminimen. Hän markkinoi tällä 60% veroedulla, joten saatan aloittaa kokeilut hänestä - kevätlomani jälkeen. Kyselenpä hänen tämänhetkisiä taksojaan. Ja vertailen sitten muihin.

Alkuvuodestahan näidenkin palvelujen käyttö olisi aloitettava, jotta hyötyisi omavastuuosuuden vuoksi sitten verotuksessa.
        Käteni ovat olleet nyt paremmat sitten viime kevään, joten senvuoksi näiden palvelujen käyttö on aina vain siirtynyt ja siirtynyt... ja kun loppujenlopuksi itse kaiken kuitenkin mieluimmin tekisi.
        Nyt vain muokkailemaan edelleen tässä omia käsityksiään... Vahvistamaan ymmärtämään sen mielenterveysterapiaksi, kuten hienosti esitit. Kiitos.

Kiitos, kun kerroit.

• Trina
        Helena kirjoitti:

Sinultapa sain perusteellista tietoa näistä palveluista, kiitos Assiivi. Kuuluitkin juuri hakemaani kohderyhmään.
        Mietityttää, mahtaakohan meilläpäin tuollainen 4H-Kerho toimia, saattaisi olla edullisempi. Toisekseen eräs ikkunanpesijäni on nyt kurssit käynyt ja perustanut tällaisen kotisiivouspalvelu-toiminimen. Hän markkinoi tällä 60% veroedulla, joten saatan aloittaa kokeilut hänestä - kevätlomani jälkeen. Kyselenpä hänen tämänhetkisiä taksojaan. Ja vertailen sitten muihin.

Alkuvuodestahan näidenkin palvelujen käyttö olisi aloitettava, jotta hyötyisi omavastuuosuuden vuoksi sitten verotuksessa.
        Käteni ovat olleet nyt paremmat sitten viime kevään, joten senvuoksi näiden palvelujen käyttö on aina vain siirtynyt ja siirtynyt... ja kun loppujenlopuksi itse kaiken kuitenkin mieluimmin tekisi.
        Nyt vain muokkailemaan edelleen tässä omia käsityksiään... Vahvistamaan ymmärtämään sen mielenterveysterapiaksi, kuten hienosti esitit. Kiitos.

Kiitos, kun kerroit.

siivooja lasten aivan pienenä ollessa ja sama
        kokemus minullakin kuin Veeti Severillä.

Minulla oli aivan hirmu hoppu edellisenä iltana
        panna paikat kuntoon. Lakaista roskat lattialta
        ja pyyhkiä pahimmat pölyt. Sitten siivooja
        voikin seuraavana aamuna tulla.

Miehenikin ihmetteli, että minkähän ihmeen takia
        me maksetaan siivoojalle. No, muutaman vuoden
        hän kävi ja sitten olenkin siivonnut itse.
        Toistaiseksi olemme vielä yhdessä mieheni kanssa
        hyvin jaksaneet, mutta apuakin varmasti etsimme
        kun alkaa voimat vähetä.

• Helena
        Trina kirjoitti:

siivooja lasten aivan pienenä ollessa ja sama
        kokemus minullakin kuin Veeti Severillä.

Minulla oli aivan hirmu hoppu edellisenä iltana
        panna paikat kuntoon. Lakaista roskat lattialta
        ja pyyhkiä pahimmat pölyt. Sitten siivooja
        voikin seuraavana aamuna tulla.

Miehenikin ihmetteli, että minkähän ihmeen takia
        me maksetaan siivoojalle. No, muutaman vuoden
        hän kävi ja sitten olenkin siivonnut itse.
        Toistaiseksi olemme vielä yhdessä mieheni kanssa
        hyvin jaksaneet, mutta apuakin varmasti etsimme
        kun alkaa voimat vähetä.

siinä mitään hävettävää olisi ollut, mutta sellaisia me varmaan varsinkin suomalaiset vain olemme. Tunnollisia.

Lapsiperheille molempien vanhempien käydessä työssä nuo palvelut olisivat todella tarpeen. Tyttärellenikin suositelin juuri tuon verohelpotuksenkin takia ja samalla työllistyisi joku toinen.

Saanko udella, oletko Trina ent. Rituli? Ethän pahastu, olen vain häntä kaivannut palstoille.

• MUMMELI1
        Helena kirjoitti:

siinä mitään hävettävää olisi ollut, mutta sellaisia me varmaan varsinkin suomalaiset vain olemme. Tunnollisia.

Lapsiperheille molempien vanhempien käydessä työssä nuo palvelut olisivat todella tarpeen. Tyttärellenikin suositelin juuri tuon verohelpotuksenkin takia ja samalla työllistyisi joku toinen.

Saanko udella, oletko Trina ent. Rituli? Ethän pahastu, olen vain häntä kaivannut palstoille.

Minulla on käynyt siivoojat jo monta vuotta ja olen tyytyväinen heidän työhönsä. Siivojia on kaksi ja taksa on sitten sen mukainen mutta siisvousaikakin lyhyempi. Minusta on mukavaa kun koko huusholli tulee siivotuksi kerralla alusta loppuun ja petivaatteetkin tuuletetaan silloin .Hyvällä ilmalla jätämme tuulettumaan ja itse sitten vyörään ne sisälle. Ikkunan ja saunan pesuista sovitaan erikseen ja kerran vuodessa suursiivous.
        Ei ole tarvinnut huomautella siivouksen laadusta.
        Kun tähän tottuu ei viitsisi itse siivota ,vaikka pientä siivousta pitääkin välillä tehdä.
        Puolisolla oli aluksi vaikeuksia tottua ,että vieraat ihmiset tulee penkomaan hänen sänkyään .
        Kun annoin vaihtoehdoksi siivota itse on sujuvasti oppinut hyväksymään . Lähden usein lenkille siksi aikaa kun siivojat ovat.
        Suosittelen !

• Helena04
        MUMMELI1 kirjoitti:

Minulla on käynyt siivoojat jo monta vuotta ja olen tyytyväinen heidän työhönsä. Siivojia on kaksi ja taksa on sitten sen mukainen mutta siisvousaikakin lyhyempi. Minusta on mukavaa kun koko huusholli tulee siivotuksi kerralla alusta loppuun ja petivaatteetkin tuuletetaan silloin .Hyvällä ilmalla jätämme tuulettumaan ja itse sitten vyörään ne sisälle. Ikkunan ja saunan pesuista sovitaan erikseen ja kerran vuodessa suursiivous.
        Ei ole tarvinnut huomautella siivouksen laadusta.
        Kun tähän tottuu ei viitsisi itse siivota ,vaikka pientä siivousta pitääkin välillä tehdä.
        Puolisolla oli aluksi vaikeuksia tottua ,että vieraat ihmiset tulee penkomaan hänen sänkyään .
        Kun annoin vaihtoehdoksi siivota itse on sujuvasti oppinut hyväksymään . Lähden usein lenkille siksi aikaa kun siivojat ovat.
        Suosittelen !

siivouspalvelujen erinomaisuudesta. Kiitos, Mummeli1.
        Tuo oli hyvä veto miehellesi, että "itse sitten siivoat". Meillä ei myöskään olisi aikanaan tullut moinen kysymykseenkään, siis että hän olisi imuriin tarttunut, luonnollisesti sen ajan kasvatuksen tuloksena. Toisinhan on nykypolven laita.

Kyllä nyt niin houkuttaa kokeilemaan, että ans´ olla kun lomilta palaan...
        Näin puusta katsoen olettaisi juuri kahden ihmisen panostus tehokkaammalta, esim. mattojen siirtelemisissä ja muutenkin. Ainakin minun huushollissani. Sain Sinulta hyvää palautetta.

Ja kun siivoojat, vai sanotaanko nykyisin siistijät, tulevat tutummiksi, niin silloin varmaan onkin parasta itse lähteä vaikka lenkille, hyvä! Ja palata siistittyyn kotiin ja nautiskella kupposestaan hyvää kahvia - ja tietenkin pullan kera.

Rattoisaa lauantai-iltaa!

• veeti.severi
        Helena04 kirjoitti:

siivouspalvelujen erinomaisuudesta. Kiitos, Mummeli1.
        Tuo oli hyvä veto miehellesi, että "itse sitten siivoat". Meillä ei myöskään olisi aikanaan tullut moinen kysymykseenkään, siis että hän olisi imuriin tarttunut, luonnollisesti sen ajan kasvatuksen tuloksena. Toisinhan on nykypolven laita.

Kyllä nyt niin houkuttaa kokeilemaan, että ans´ olla kun lomilta palaan...
        Näin puusta katsoen olettaisi juuri kahden ihmisen panostus tehokkaammalta, esim. mattojen siirtelemisissä ja muutenkin. Ainakin minun huushollissani. Sain Sinulta hyvää palautetta.

Ja kun siivoojat, vai sanotaanko nykyisin siistijät, tulevat tutummiksi, niin silloin varmaan onkin parasta itse lähteä vaikka lenkille, hyvä! Ja palata siistittyyn kotiin ja nautiskella kupposestaan hyvää kahvia - ja tietenkin pullan kera.

Rattoisaa lauantai-iltaa!

vierailessani katselin siistijien koneita ja aineita,-ajattelin, heidän ammattinimike täytyisi olla,-yleisteknikko-! arvostin heitä!

• Helena
        veeti.severi kirjoitti:

vierailessani katselin siistijien koneita ja aineita,-ajattelin, heidän ammattinimike täytyisi olla,-yleisteknikko-! arvostin heitä!

Samaan olen kiinnittänyt huomioni. Laitoksissa ja yrityksissä onkin jo pitkään ollut erilaisia "härveleitä" ihmisen työtä helpottamassa ja aina vain ne uudistuvat.

Ja siksi olettaisin myös, että nämä kodeissa käyvät siistijätkin tekevät työnsä ammattitaidollaan varmastikin järkevämmin kuin me. Siitä huolimatta, että mekin yritämme uusia siivousvälineistöämme aina silloin tällöin. Mämä olivat sanoja siistijöiden arvostamiseksi, enkä suinkaan aliarvosta kenenkään omaa siivoustaitoa.

• Sinisirkku
        Helena kirjoitti:

Samaan olen kiinnittänyt huomioni. Laitoksissa ja yrityksissä onkin jo pitkään ollut erilaisia "härveleitä" ihmisen työtä helpottamassa ja aina vain ne uudistuvat.

Ja siksi olettaisin myös, että nämä kodeissa käyvät siistijätkin tekevät työnsä ammattitaidollaan varmastikin järkevämmin kuin me. Siitä huolimatta, että mekin yritämme uusia siivousvälineistöämme aina silloin tällöin. Mämä olivat sanoja siistijöiden arvostamiseksi, enkä suinkaan aliarvosta kenenkään omaa siivoustaitoa.

Hei Helena.

Kerronpa omat kokemukseni ammatti siivoajista,joita olen pari kertaa käyttänyt.
        Olin itse mukana kun kaksi nuorta naista tulivat ja hommat lähtivät käyntiin!
        Kyllä on todettava,että nämä osasivat ammattinsa. Kyllä¨nautin,kun kaksi reipasta alan ihmistä parissa tunnissa saivat paikat kiiltämään.Sauna ja pesuhuone pestiin kaakeleita myöten joten kylpy maittoi:)

Päätinkin,että nyt keväällä ennen mökille lähtöä suon miehelleni ja itselleni kunnon kevätsiivouksen.
        Viikkosiivous hoituu meiltä yhdessä ja liikuntaahan sekin on,mutta isommat siivoukset saa nuo tytöt tästä lähtien hoitaa.Sitten onkin eri asia jos jompikumpi jää yksin ja muuttaa pienenpään asuntoon,mutta se on sen ajan murhe.

Annetaan me eläkeläiset silloin tällöin töitä muillekin,johan ollaan me tehty paljon aikanamme:)
        Kevät terveisin.

• Helena04
        Sinisirkku kirjoitti:

Hei Helena.

Kerronpa omat kokemukseni ammatti siivoajista,joita olen pari kertaa käyttänyt.
        Olin itse mukana kun kaksi nuorta naista tulivat ja hommat lähtivät käyntiin!
        Kyllä on todettava,että nämä osasivat ammattinsa. Kyllä¨nautin,kun kaksi reipasta alan ihmistä parissa tunnissa saivat paikat kiiltämään.Sauna ja pesuhuone pestiin kaakeleita myöten joten kylpy maittoi:)

Päätinkin,että nyt keväällä ennen mökille lähtöä suon miehelleni ja itselleni kunnon kevätsiivouksen.
        Viikkosiivous hoituu meiltä yhdessä ja liikuntaahan sekin on,mutta isommat siivoukset saa nuo tytöt tästä lähtien hoitaa.Sitten onkin eri asia jos jompikumpi jää yksin ja muuttaa pienenpään asuntoon,mutta se on sen ajan murhe.

Annetaan me eläkeläiset silloin tällöin töitä muillekin,johan ollaan me tehty paljon aikanamme:)
        Kevät terveisin.

Murusiltahan nämä meidän työllistämiset vaikuttavat, mutta jos yhä useampi näin ajattelisi, niin olisihan se jonkinlaisena rikkana rokassa. Toiselle "huvi" tai pakonsanelema, toiselle hyöty.

Aikanaan varhaiseläkkeelle jäätyäni ajatukseni olivat vähän samansuuntaiset.

Kiitos, Sinisirkku, kun kerroit. Aina vain lupaavammalta kuullostaa.

• veeti.severi kirjoitti:

Teknikoitapa hyvinkin. Sairaalassa heitä kutsutaan sairaala-apulaisiksi, mutta nykyinen ammattitutkinto on laitoshuoltaja.

Mukavaa ajella koneella tyhjiä käytäviä. Kotona juuri eniten rassaa se tavaroiden siirtely, aina jää imuri kiinni johonkin tuolinjalkaan.

Voi sitä onnen päivää, kun meillekin tulisi joku ja loihtisi säkenöivän puhtauden!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      133
      7365
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      4450
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      55
      3493
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      507
      3207
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      297
      2144
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1793
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      20
      1751
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1583
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1505
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1446
    Aihe