Kannattaako sähköautojen latauspiste perustaa kerrostaloyhtiöön jonka lähellä on useita eri huoltamoita?
Kannattaako perustaa latauspiste taloyhtiöön?
13
107
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kannata, parempi on puhua autoilijat ympäri käyttämään polttomoottoriautoja kun bensa-asemia on ympäristössä useita.
- Anonyymi
Kannattaako sitä täältä kysellä, kysy niistä huoltamoista
- Anonyymi
Jospa olisi kokemusta ja näkemystä joillain. Ja perusteluja.
- Anonyymi
Kannattaa kysellä joka paikasta.
- Anonyymi
Vähän asian vierestä, mutta jos paikkakunnalla on yksikin pikalatauspiste, niin silloin taloyhtiö voi kieltäytyä järjestämästä sähköautoilijalle latauspistettä talon parkkipaikalle. Yhdenvertaisuus muihin autoileviin osakkaisiin täyttyy tässä tapauksessa.
- Anonyymi
^kiitokset, toit onnistuneesti tyhmyytesi julki.
Pikalataus ei ole fiksua jatkuvaan käyttöön, koska se lyhentää akkujen käyttöikää. Sähköverkonkin kannalta on ongelmallista, jos autoja lataillaan pääasiassa päivällä. Joten yölataus. Ja sehän tosiaan onnistuu parhaiten oman asunnon parkkipaikalla.
Tässä mielessä latauspisteiden rakentaminen on mielekästä. Tosin rahaa siinä palaa -> kannattaako moiseen ryhtyä? Parin latauspisteen lisääminen voi myöhemmin muuttua ongelmaksi, kun näille olisi enemmänkin ottajia. Jos tolpat ovat kovinkin elämää nähneitä (ja parkkipaikka muutoinkin), niin sitten kaikki kertarysäyksellä kuntoon? Jos paikkoja rakennetaan vain muutama, ne olisi varmaan syytä myydä osakkeina tai periä niistä korkeampaa vuokraa, ettei muut asukkaat joudu maksumiehiksi. Koko parkkipaikkaa upgreidattaessa kaikki hyötyvät (koska tällainen vaikuttaa myös asuntojen arvoon, vaikkei kaikilla sähköautoa olisikaan).
Periaatteessa ulkovalaisimien, tolppien ym. käyttöikä on 30 vuotta, mutta taloyhtiöissä sinnitellään museokaman kanssa "koska maksaa". Asuin itsekin taannoin talossa, jonka pihalla 1 lampputolppa kaatui omia aikojaan, ruostuttuaan juuresta poikki. Eihän siinä muutoin vikaa, mutku joku voi jäädä alle... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
^kiitokset, toit onnistuneesti tyhmyytesi julki.
Pikalataus ei ole fiksua jatkuvaan käyttöön, koska se lyhentää akkujen käyttöikää. Sähköverkonkin kannalta on ongelmallista, jos autoja lataillaan pääasiassa päivällä. Joten yölataus. Ja sehän tosiaan onnistuu parhaiten oman asunnon parkkipaikalla.
Tässä mielessä latauspisteiden rakentaminen on mielekästä. Tosin rahaa siinä palaa -> kannattaako moiseen ryhtyä? Parin latauspisteen lisääminen voi myöhemmin muuttua ongelmaksi, kun näille olisi enemmänkin ottajia. Jos tolpat ovat kovinkin elämää nähneitä (ja parkkipaikka muutoinkin), niin sitten kaikki kertarysäyksellä kuntoon? Jos paikkoja rakennetaan vain muutama, ne olisi varmaan syytä myydä osakkeina tai periä niistä korkeampaa vuokraa, ettei muut asukkaat joudu maksumiehiksi. Koko parkkipaikkaa upgreidattaessa kaikki hyötyvät (koska tällainen vaikuttaa myös asuntojen arvoon, vaikkei kaikilla sähköautoa olisikaan).
Periaatteessa ulkovalaisimien, tolppien ym. käyttöikä on 30 vuotta, mutta taloyhtiöissä sinnitellään museokaman kanssa "koska maksaa". Asuin itsekin taannoin talossa, jonka pihalla 1 lampputolppa kaatui omia aikojaan, ruostuttuaan juuresta poikki. Eihän siinä muutoin vikaa, mutku joku voi jäädä alle...Sähköautot ovat suunniteltu nimenomaan pikalataukselle, hidaslataus on tarkoitettu vain hätäratkaisuksi. Tällaisia hidaslatuspaikkoja voidaan taloyhtiöissä yleensä rakentaa muutamia ilman suurempaa sähköremonttia. Mutta jos lähistöllä on yleinen latauspiste, ei niiden rakentamiselle ole perusteita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautot ovat suunniteltu nimenomaan pikalataukselle, hidaslataus on tarkoitettu vain hätäratkaisuksi. Tällaisia hidaslatuspaikkoja voidaan taloyhtiöissä yleensä rakentaa muutamia ilman suurempaa sähköremonttia. Mutta jos lähistöllä on yleinen latauspiste, ei niiden rakentamiselle ole perusteita.
> Sähköautot ovat suunniteltu nimenomaan pikalataukselle, hidaslataus on tarkoitettu vain hätäratkaisuksi.
Tattis vaan, mutta tyhmyyden julkituontiin riittää 1 kerta.
Pikalataus mallia mode 3 tai 4 (up to 22 / 100 kW) on tarkotettu tien päällä tehtäväksi. Jatkuvalla syötöllä käytettynä tämä voi lyhentää akkujen elinikää. Samoin se kaikein hitain Mode 1 lataus 6 A virralla tavallisesta töpselistä on vain "äärimmäinen hätävara". Perusvaihtoehto pitäisi olla Mode 2, millä isommatkin akut saa täyteen yön aikana.
Nimenomaan näitä Mode 2 latauspisteitä tarvitaan asuintaloihin, koska huoltoasemilta ja kauppakeskuksista alkaa jo löytyä "välitankkausmahdollisuus" pitkän matkan tekijöille.
Mode 2 on tarpeen myös lataushybrideille, joilla akusto riittää vain parinkymmenen km ajoon. Nämä kuuluu "tankata" yöllä kotiparkissa mielellään myös työpaikan päässä, jolloin työn ja kodin väli saadaan parhaimmillaan sahattua kokonaan sähköllä. Ei kukaan jaksa aamuin illoin käydä ½ h pikalatauksessa huoltoasemalla. Anonyymi kirjoitti:
> Sähköautot ovat suunniteltu nimenomaan pikalataukselle, hidaslataus on tarkoitettu vain hätäratkaisuksi.
Tattis vaan, mutta tyhmyyden julkituontiin riittää 1 kerta.
Pikalataus mallia mode 3 tai 4 (up to 22 / 100 kW) on tarkotettu tien päällä tehtäväksi. Jatkuvalla syötöllä käytettynä tämä voi lyhentää akkujen elinikää. Samoin se kaikein hitain Mode 1 lataus 6 A virralla tavallisesta töpselistä on vain "äärimmäinen hätävara". Perusvaihtoehto pitäisi olla Mode 2, millä isommatkin akut saa täyteen yön aikana.
Nimenomaan näitä Mode 2 latauspisteitä tarvitaan asuintaloihin, koska huoltoasemilta ja kauppakeskuksista alkaa jo löytyä "välitankkausmahdollisuus" pitkän matkan tekijöille.
Mode 2 on tarpeen myös lataushybrideille, joilla akusto riittää vain parinkymmenen km ajoon. Nämä kuuluu "tankata" yöllä kotiparkissa mielellään myös työpaikan päässä, jolloin työn ja kodin väli saadaan parhaimmillaan sahattua kokonaan sähköllä. Ei kukaan jaksa aamuin illoin käydä ½ h pikalatauksessa huoltoasemalla.Mitään pienintäkään syytä sähköauton lataukseen ei tällä hetkellä ole. Fossiiliset polttoaineet kun ovat aivan yhtä ympäristöystävälliset kun suurelta osin uudistattomasta energiasta tuotettu sähkö. Voihan autoilu siirtyä henkilöautojen osalta sähkökäyttöiseksi muutaman vuosikymmenen sisällä, se tosin vaatii kahden uuden ydinvoimalan rakentamisen siihen mennessä!
- Anonyymi
Nyt vaaditaankin jämäkkyyttä taloyhtiöiden hallituksissa, että torpataan heti alkuunsa kyselyt sähköautojen lataamiseksi. Jos yhdellekin antaa luvan, on silloin kaikille muillekin annettava sama mahdollisuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
^kiitokset, toit onnistuneesti tyhmyytesi julki.
Pikalataus ei ole fiksua jatkuvaan käyttöön, koska se lyhentää akkujen käyttöikää. Sähköverkonkin kannalta on ongelmallista, jos autoja lataillaan pääasiassa päivällä. Joten yölataus. Ja sehän tosiaan onnistuu parhaiten oman asunnon parkkipaikalla.
Tässä mielessä latauspisteiden rakentaminen on mielekästä. Tosin rahaa siinä palaa -> kannattaako moiseen ryhtyä? Parin latauspisteen lisääminen voi myöhemmin muuttua ongelmaksi, kun näille olisi enemmänkin ottajia. Jos tolpat ovat kovinkin elämää nähneitä (ja parkkipaikka muutoinkin), niin sitten kaikki kertarysäyksellä kuntoon? Jos paikkoja rakennetaan vain muutama, ne olisi varmaan syytä myydä osakkeina tai periä niistä korkeampaa vuokraa, ettei muut asukkaat joudu maksumiehiksi. Koko parkkipaikkaa upgreidattaessa kaikki hyötyvät (koska tällainen vaikuttaa myös asuntojen arvoon, vaikkei kaikilla sähköautoa olisikaan).
Periaatteessa ulkovalaisimien, tolppien ym. käyttöikä on 30 vuotta, mutta taloyhtiöissä sinnitellään museokaman kanssa "koska maksaa". Asuin itsekin taannoin talossa, jonka pihalla 1 lampputolppa kaatui omia aikojaan, ruostuttuaan juuresta poikki. Eihän siinä muutoin vikaa, mutku joku voi jäädä alle...Mitäs jos ruvettaisiin kaikki upgreidaamaan.
- Anonyymi
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Mitään pienintäkään syytä sähköauton lataukseen ei tällä hetkellä ole. Fossiiliset polttoaineet kun ovat aivan yhtä ympäristöystävälliset kun suurelta osin uudistattomasta energiasta tuotettu sähkö. Voihan autoilu siirtyä henkilöautojen osalta sähkökäyttöiseksi muutaman vuosikymmenen sisällä, se tosin vaatii kahden uuden ydinvoimalan rakentamisen siihen mennessä!
> Mitään pienintäkään syytä sähköauton lataukseen ei tällä hetkellä ole. Fossiiliset polttoaineet kun ovat aivan yhtä ympäristöystävälliset
Kusettaja hus pois. Sinun idiotismisi tiedetään eikä typeryyksiäsi kaivata tähänkään ketjuun.
- Anonyymi
Poljettava laturi olisi paras ratkaisu. Sähköauton omistaja voisi polkea yöt generaattoria, mikä lataisi sähköauton aamuun mennessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124030MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822081Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin941366Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216916Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828