Kannattaako perustaa latauspiste taloyhtiöön?

Anonyymi

Kannattaako sähköautojen latauspiste perustaa kerrostaloyhtiöön jonka lähellä on useita eri huoltamoita?

13

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei kannata, parempi on puhua autoilijat ympäri käyttämään polttomoottoriautoja kun bensa-asemia on ympäristössä useita.

    • Anonyymi

      Kannattaako sitä täältä kysellä, kysy niistä huoltamoista

      • Anonyymi

        Jospa olisi kokemusta ja näkemystä joillain. Ja perusteluja.


      • Anonyymi

        Kannattaa kysellä joka paikasta.


    • Anonyymi

      Vähän asian vierestä, mutta jos paikkakunnalla on yksikin pikalatauspiste, niin silloin taloyhtiö voi kieltäytyä järjestämästä sähköautoilijalle latauspistettä talon parkkipaikalle. Yhdenvertaisuus muihin autoileviin osakkaisiin täyttyy tässä tapauksessa.

      • Anonyymi

        ^kiitokset, toit onnistuneesti tyhmyytesi julki.

        Pikalataus ei ole fiksua jatkuvaan käyttöön, koska se lyhentää akkujen käyttöikää. Sähköverkonkin kannalta on ongelmallista, jos autoja lataillaan pääasiassa päivällä. Joten yölataus. Ja sehän tosiaan onnistuu parhaiten oman asunnon parkkipaikalla.

        Tässä mielessä latauspisteiden rakentaminen on mielekästä. Tosin rahaa siinä palaa -> kannattaako moiseen ryhtyä? Parin latauspisteen lisääminen voi myöhemmin muuttua ongelmaksi, kun näille olisi enemmänkin ottajia. Jos tolpat ovat kovinkin elämää nähneitä (ja parkkipaikka muutoinkin), niin sitten kaikki kertarysäyksellä kuntoon? Jos paikkoja rakennetaan vain muutama, ne olisi varmaan syytä myydä osakkeina tai periä niistä korkeampaa vuokraa, ettei muut asukkaat joudu maksumiehiksi. Koko parkkipaikkaa upgreidattaessa kaikki hyötyvät (koska tällainen vaikuttaa myös asuntojen arvoon, vaikkei kaikilla sähköautoa olisikaan).

        Periaatteessa ulkovalaisimien, tolppien ym. käyttöikä on 30 vuotta, mutta taloyhtiöissä sinnitellään museokaman kanssa "koska maksaa". Asuin itsekin taannoin talossa, jonka pihalla 1 lampputolppa kaatui omia aikojaan, ruostuttuaan juuresta poikki. Eihän siinä muutoin vikaa, mutku joku voi jäädä alle...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ^kiitokset, toit onnistuneesti tyhmyytesi julki.

        Pikalataus ei ole fiksua jatkuvaan käyttöön, koska se lyhentää akkujen käyttöikää. Sähköverkonkin kannalta on ongelmallista, jos autoja lataillaan pääasiassa päivällä. Joten yölataus. Ja sehän tosiaan onnistuu parhaiten oman asunnon parkkipaikalla.

        Tässä mielessä latauspisteiden rakentaminen on mielekästä. Tosin rahaa siinä palaa -> kannattaako moiseen ryhtyä? Parin latauspisteen lisääminen voi myöhemmin muuttua ongelmaksi, kun näille olisi enemmänkin ottajia. Jos tolpat ovat kovinkin elämää nähneitä (ja parkkipaikka muutoinkin), niin sitten kaikki kertarysäyksellä kuntoon? Jos paikkoja rakennetaan vain muutama, ne olisi varmaan syytä myydä osakkeina tai periä niistä korkeampaa vuokraa, ettei muut asukkaat joudu maksumiehiksi. Koko parkkipaikkaa upgreidattaessa kaikki hyötyvät (koska tällainen vaikuttaa myös asuntojen arvoon, vaikkei kaikilla sähköautoa olisikaan).

        Periaatteessa ulkovalaisimien, tolppien ym. käyttöikä on 30 vuotta, mutta taloyhtiöissä sinnitellään museokaman kanssa "koska maksaa". Asuin itsekin taannoin talossa, jonka pihalla 1 lampputolppa kaatui omia aikojaan, ruostuttuaan juuresta poikki. Eihän siinä muutoin vikaa, mutku joku voi jäädä alle...

        Sähköautot ovat suunniteltu nimenomaan pikalataukselle, hidaslataus on tarkoitettu vain hätäratkaisuksi. Tällaisia hidaslatuspaikkoja voidaan taloyhtiöissä yleensä rakentaa muutamia ilman suurempaa sähköremonttia. Mutta jos lähistöllä on yleinen latauspiste, ei niiden rakentamiselle ole perusteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautot ovat suunniteltu nimenomaan pikalataukselle, hidaslataus on tarkoitettu vain hätäratkaisuksi. Tällaisia hidaslatuspaikkoja voidaan taloyhtiöissä yleensä rakentaa muutamia ilman suurempaa sähköremonttia. Mutta jos lähistöllä on yleinen latauspiste, ei niiden rakentamiselle ole perusteita.

        > Sähköautot ovat suunniteltu nimenomaan pikalataukselle, hidaslataus on tarkoitettu vain hätäratkaisuksi.

        Tattis vaan, mutta tyhmyyden julkituontiin riittää 1 kerta.

        Pikalataus mallia mode 3 tai 4 (up to 22 / 100 kW) on tarkotettu tien päällä tehtäväksi. Jatkuvalla syötöllä käytettynä tämä voi lyhentää akkujen elinikää. Samoin se kaikein hitain Mode 1 lataus 6 A virralla tavallisesta töpselistä on vain "äärimmäinen hätävara". Perusvaihtoehto pitäisi olla Mode 2, millä isommatkin akut saa täyteen yön aikana.

        Nimenomaan näitä Mode 2 latauspisteitä tarvitaan asuintaloihin, koska huoltoasemilta ja kauppakeskuksista alkaa jo löytyä "välitankkausmahdollisuus" pitkän matkan tekijöille.

        Mode 2 on tarpeen myös lataushybrideille, joilla akusto riittää vain parinkymmenen km ajoon. Nämä kuuluu "tankata" yöllä kotiparkissa mielellään myös työpaikan päässä, jolloin työn ja kodin väli saadaan parhaimmillaan sahattua kokonaan sähköllä. Ei kukaan jaksa aamuin illoin käydä ½ h pikalatauksessa huoltoasemalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        > Sähköautot ovat suunniteltu nimenomaan pikalataukselle, hidaslataus on tarkoitettu vain hätäratkaisuksi.

        Tattis vaan, mutta tyhmyyden julkituontiin riittää 1 kerta.

        Pikalataus mallia mode 3 tai 4 (up to 22 / 100 kW) on tarkotettu tien päällä tehtäväksi. Jatkuvalla syötöllä käytettynä tämä voi lyhentää akkujen elinikää. Samoin se kaikein hitain Mode 1 lataus 6 A virralla tavallisesta töpselistä on vain "äärimmäinen hätävara". Perusvaihtoehto pitäisi olla Mode 2, millä isommatkin akut saa täyteen yön aikana.

        Nimenomaan näitä Mode 2 latauspisteitä tarvitaan asuintaloihin, koska huoltoasemilta ja kauppakeskuksista alkaa jo löytyä "välitankkausmahdollisuus" pitkän matkan tekijöille.

        Mode 2 on tarpeen myös lataushybrideille, joilla akusto riittää vain parinkymmenen km ajoon. Nämä kuuluu "tankata" yöllä kotiparkissa mielellään myös työpaikan päässä, jolloin työn ja kodin väli saadaan parhaimmillaan sahattua kokonaan sähköllä. Ei kukaan jaksa aamuin illoin käydä ½ h pikalatauksessa huoltoasemalla.

        Mitään pienintäkään syytä sähköauton lataukseen ei tällä hetkellä ole. Fossiiliset polttoaineet kun ovat aivan yhtä ympäristöystävälliset kun suurelta osin uudistattomasta energiasta tuotettu sähkö. Voihan autoilu siirtyä henkilöautojen osalta sähkökäyttöiseksi muutaman vuosikymmenen sisällä, se tosin vaatii kahden uuden ydinvoimalan rakentamisen siihen mennessä!


      • Anonyymi

        Nyt vaaditaankin jämäkkyyttä taloyhtiöiden hallituksissa, että torpataan heti alkuunsa kyselyt sähköautojen lataamiseksi. Jos yhdellekin antaa luvan, on silloin kaikille muillekin annettava sama mahdollisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ^kiitokset, toit onnistuneesti tyhmyytesi julki.

        Pikalataus ei ole fiksua jatkuvaan käyttöön, koska se lyhentää akkujen käyttöikää. Sähköverkonkin kannalta on ongelmallista, jos autoja lataillaan pääasiassa päivällä. Joten yölataus. Ja sehän tosiaan onnistuu parhaiten oman asunnon parkkipaikalla.

        Tässä mielessä latauspisteiden rakentaminen on mielekästä. Tosin rahaa siinä palaa -> kannattaako moiseen ryhtyä? Parin latauspisteen lisääminen voi myöhemmin muuttua ongelmaksi, kun näille olisi enemmänkin ottajia. Jos tolpat ovat kovinkin elämää nähneitä (ja parkkipaikka muutoinkin), niin sitten kaikki kertarysäyksellä kuntoon? Jos paikkoja rakennetaan vain muutama, ne olisi varmaan syytä myydä osakkeina tai periä niistä korkeampaa vuokraa, ettei muut asukkaat joudu maksumiehiksi. Koko parkkipaikkaa upgreidattaessa kaikki hyötyvät (koska tällainen vaikuttaa myös asuntojen arvoon, vaikkei kaikilla sähköautoa olisikaan).

        Periaatteessa ulkovalaisimien, tolppien ym. käyttöikä on 30 vuotta, mutta taloyhtiöissä sinnitellään museokaman kanssa "koska maksaa". Asuin itsekin taannoin talossa, jonka pihalla 1 lampputolppa kaatui omia aikojaan, ruostuttuaan juuresta poikki. Eihän siinä muutoin vikaa, mutku joku voi jäädä alle...

        Mitäs jos ruvettaisiin kaikki upgreidaamaan.


      • Anonyymi
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Mitään pienintäkään syytä sähköauton lataukseen ei tällä hetkellä ole. Fossiiliset polttoaineet kun ovat aivan yhtä ympäristöystävälliset kun suurelta osin uudistattomasta energiasta tuotettu sähkö. Voihan autoilu siirtyä henkilöautojen osalta sähkökäyttöiseksi muutaman vuosikymmenen sisällä, se tosin vaatii kahden uuden ydinvoimalan rakentamisen siihen mennessä!

        > Mitään pienintäkään syytä sähköauton lataukseen ei tällä hetkellä ole. Fossiiliset polttoaineet kun ovat aivan yhtä ympäristöystävälliset

        Kusettaja hus pois. Sinun idiotismisi tiedetään eikä typeryyksiäsi kaivata tähänkään ketjuun.


    • Anonyymi

      Poljettava laturi olisi paras ratkaisu. Sähköauton omistaja voisi polkea yöt generaattoria, mikä lataisi sähköauton aamuun mennessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

      Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      325
      2144
    2. Alle 15 oli

      Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      59
      1883
    3. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

      Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      108
      1654
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

      Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1405
    5. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

      Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      183
      1323
    6. Milloin tapasit kaivattusi

      ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      71
      1295
    7. Oletko mokannut

      Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      80
      1247
    8. Mitä on eilen sattunut?

      Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      22
      1233
    9. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1177
    10. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

      Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      40
      976
    Aihe