Vakava kysymys osa3

Anonyymi

Mitä ajattelette sanasta itsepetos, itselle valehteleminen? Tavallista?
Kenties arkipäivää?
Vai ihan vaa tietoinen elämäntapa?
Kuin ei nyt parempaakaan tietä elämässä kuljettavaksi löytynyt...
Eikö hävetä yhtään? Petätte itseänne ja samalla ympärillänne olevia ihmisiä! Huhu sietäis hävetä kyllä pikkuhiljaa...

22

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eriseura on itsepetoksessa

      • Anonyymi

        Alkuperäinen lessu, jossa sakaramentit otettu omaksi on petosta ja syntiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkuperäinen lessu, jossa sakaramentit otettu omaksi on petosta ja syntiä

        Jeesus jakoi ehtoollisen omien opetuslasten kanssa ja sanoi jakakaa keskenänne, ei siellä ole ollut pappeja.

        Sanoi myös te olette pyhä pappeus


      • Anonyymi

        Tähän väitteeseen en löydä Raamatun paikkaa. Aina tämän herätyksen alkuajoista alkaen sieltä Jeesuksen asettamasta ehtoollisesta on opetettu, että se on Jeesukseen uskovien yhteinen ateria.
        Raamatusta ei löydy yhtään vahvistusta sille harhaopille, joka nyt yhtäkkisesti on kirkastunut Esikoislestadiolaisille johtajille, että se on vain meille Esikoislestadiolaisille, Jeesuksen omille tarkoitettu ateria. Tämä malli on haettu väärästä vanhurskaudesta, jolla heikkomieliset ahdistetaan hirvittävään oman vanhurskauden vankilaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus jakoi ehtoollisen omien opetuslasten kanssa ja sanoi jakakaa keskenänne, ei siellä ole ollut pappeja.

        Sanoi myös te olette pyhä pappeus

        Jeesus jakoi ehtoollisen omien opetuslasten kanssa ja sanoi jakakaa keskenänne, ei siellä ole ollut pappeja.

        Martti Lutherkin kirjoittaa ehtoollissaarnassa, että hän mielellään pitäisi ehtoollista omien oikeiden kristittyjen kesken. Joita tulisi kuulustella ovatko he ymmärtäneet ehtoollisen merkityksen. Evankeliumia voi heittää kaikkialle kuulija kunnasta riippumatta, mutta ehtoollista ei niin voi niin jakaa, sitä voi nauttia vain uskovien kesken.
        Epäuskoiset ja lahkolaiset tekevät sen tuomioksensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus jakoi ehtoollisen omien opetuslasten kanssa ja sanoi jakakaa keskenänne, ei siellä ole ollut pappeja.

        Martti Lutherkin kirjoittaa ehtoollissaarnassa, että hän mielellään pitäisi ehtoollista omien oikeiden kristittyjen kesken. Joita tulisi kuulustella ovatko he ymmärtäneet ehtoollisen merkityksen. Evankeliumia voi heittää kaikkialle kuulija kunnasta riippumatta, mutta ehtoollista ei niin voi niin jakaa, sitä voi nauttia vain uskovien kesken.
        Epäuskoiset ja lahkolaiset tekevät sen tuomioksensa.

        Kenelle on annettu valta määritellä ketkä ovat uskovia ja ketkä ei? Eikö se valta ole annettu yksin Herralle Jeesukselle, joka on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.
        Kovin mielellämme teemme tuomioita, mutta meille ihmispoloille ei ole sitä valtaa annettu.
        Minusta tämä ehtoollisasia on tehty yhtäkkiä niin vaikeaksi, vaikka uskon asiat ovat niin yksinkertaisia, ettei siitä tyhmäkään eksy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenelle on annettu valta määritellä ketkä ovat uskovia ja ketkä ei? Eikö se valta ole annettu yksin Herralle Jeesukselle, joka on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.
        Kovin mielellämme teemme tuomioita, mutta meille ihmispoloille ei ole sitä valtaa annettu.
        Minusta tämä ehtoollisasia on tehty yhtäkkiä niin vaikeaksi, vaikka uskon asiat ovat niin yksinkertaisia, ettei siitä tyhmäkään eksy.

        Tyhmät eivät tosiaankaan eksy siitä tämä esikoisten seurakunta pitää huolen, mutta ne itse viisaat jotka luulevat kaiken ymmärtävänsä juuri he ovat tälläkin ajalla eksyneet eriseuraan ja vieneet muitakin itsestään pitäviä mukanaan.


    • Turha muiden itsepetoksilla on spekuloida. Parempi on pyrkiä omassa elämässään näkemään itsensä todellisena. Olemme kaikki erehtyviä heikkoja Luojamme edessä syntisiä ihmisiä. Jos tämä totuus ei avaudu itselle, silloin ihminen elää valheessa.

      • Anonyymi

        Kysyin vaa, eikö hävetä, ilmeisesti ei.


    • Anonyymi

      Esikoiset on eriseura. Esikoislestadiolaiset on.... hetkinen, niin mikä seura se sitten onkaan? Onko se sitten vain seura?

      Kiirunasta taas tuli sellaista oikean seuran "infoa", että kaikki muut on väärässä, ERISEURAA, me vaan ollaan oikeassa. SUrkuhupaisan säälittävää itsepetosta on usko, jossa he elävät?

      Eikä tämä ole mitään uskonnonvapauden vastustamista tai toisen uskonnon halveksimista, tämä kirjoitukseni. On vain vastaus heidän julistukseensasa, jolla he kaikkien muiden uskon halveksien tuomitsevat "vääräksi uskoksi". Vain heillä on "Elävä usko"..

      Voiko suurempia pilkkaajia ja muiden uskon halveksijoita olla olemassa?

    • He uskovat, että vain he ovat oikeassa uskossa. Tällaisia joukkioita on vaikka kuinka paljon, eivät esikoislestadiolaiset ainoa tällainen joukko ole. Kysymyksessä on lihallinen usko, se ei perustu Jumalan sanan todistuksiin.

      Minkään nimisen joukkion uskonkäsityksiä avuksi huutamalla ei kukaan pelastu, on vain yksi nimi, jonka kautta pelastuu. Jeesus Kristus Jumalan poika Vapahtaja. Jeesus on Herra!

      Mielestäni omiin käsityksiinsä uskovien henkilöiden ja yhdistysten kanssa on täysin turhaa kiistellä. Ei ole näet olemassa mitään mistä heitä ottaa kiinni, koska he eivät luota Raamattuun kirjoitettuun Jumalan sanaan muutoin kun itse valitsemiinsa ja omaan korvasyyhyynsä tulkitsemiinsa kohtiin.

      Joel 2:32 Ja jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu. Sillä Siionin vuorella ja Jerusalemissa ovat pelastuneet, niinkuin Herra on sanonut; ja pakoonpäässeitten joukossa ovat ne, jotka Herra kutsuu.

      Ap. t. 2:21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'

      Room. 10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".

      • Hyviä ja lempeitä Raamatun paikkoja,
        aivan oikeasti olet löytänyt.
        -


      • Hyviä ja lempeitä Raamatun paikkoja,
        aivan oikeasti olet löytänyt.
        -


      • Hyviä ja lempeitä Raamatun paikkoja,
        aivan oikeasti olet löytänyt.
        -


      • Hyviä ja lempeitä Raamatun paikkoja,
        aivan oikeasti olet löytänyt.
        -


      • Hyviä ja lempeitä Raamatun paikkoja,
        aivan oikeasti olet löytänyt.
        -


      • Anonyymi

        Hih



        Hes. 20:25-26 "Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineetelää, ja annoin heidän saastua lahjoistansa ... jotta saattaisin heidät kauhun valtaan ja he tulisivat tietämään, ettäminä olen Herra."


    • Anonyymi

      Ovatko nämä "padasjoenukko" ja "vaitovainen" niitä hyviä kristittyjä kun he tietää asioista niin paljon.

    • Anonyymi

      Ovatko nämä "padasjoenukko" ja "vaitovainen" niitä hyviä kristittyjä kun he tietää asioista niin paljon.

    • Anonyymi

      ovat ovat ovat vat vat at t

      • Anonyymi

        Vai on vaitonainen ovat vat at t ?????


      • Anonyymi

        Vai on vaitonainen ovat vat at t ?????


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      133
      1363
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1054
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe