Rikesakko ylinopeudesta

Anonyymi

Sain rikesakon ylinopeudesta Helsingissä. Rike oli alhainen. Tähän mennessä olen saanut kolmena peräkkäisenä päivänä ikkunallisessa kirjekuoressa , jossa näkyy sana POLIISI, samasta rikkeestä kolme laskua.Tuttu postinkantaja tuo laskut. POLIISIN tulostustusvirheen takia minut leimataan yhteiskunnan silmissä.Lisää virheellisiä , aiheettomia voi kuulemma vielä tulla. Ja minä syyllistyin vain yhteen rikokseen !

5

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kriminaalina on kuuleman mukaan turvallinen olo. Kukaan ei tule isottelemaan, ja poliisia pääset karkuun kun on nopea auto.
      No vitsi , joo ensi vuonna olemme lirissä . Kuinka ajamme autolla 30km/h niin ettei mene ylinopeudeksi. Vakkari ota noin pieniä nopeuksia. Alle 50 nopeusalueet on kierrettävä kaukaa.
      Jotenkin tuntuu 30 nopeudessa 1km ylitys aika kovalta hinnalta jos 100€ napsahtaa. Nuo tieosuudet on madeltava todella hiljaa ettei mene yli. Jos etsii jotain osoitetta ja katsoo viittoja kadunkulmassa niin aika fakiiri pitää olla että auto pysyy alle 30 .

      • Anonyymi

        Jaahas on autot kehittyneet. Minulla on 20 v vanha auto ja sillä voi ajaa ihan hiljaakin, vaikka vain 1 km/h nopeudella. Kummallista, että uudet autot on varustettu sellaisella automatiikalla, ettei alle 30 km/h voi ajaa. Olen huomannut, ettei monissa uusissa autoissa ole enää suuntamerkinantolaitettakaan. Tai vissiin sekin on jotenkin automatisoitu, kun usein vilkku syttyy vasta, kun kuljettaja jo kääntää ratista.

        Poliisia pääsee pakoon mun autolla, mutta ei se huippunopeus vaan kiihtyvyys se on, mikä siinä ratkaisee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas on autot kehittyneet. Minulla on 20 v vanha auto ja sillä voi ajaa ihan hiljaakin, vaikka vain 1 km/h nopeudella. Kummallista, että uudet autot on varustettu sellaisella automatiikalla, ettei alle 30 km/h voi ajaa. Olen huomannut, ettei monissa uusissa autoissa ole enää suuntamerkinantolaitettakaan. Tai vissiin sekin on jotenkin automatisoitu, kun usein vilkku syttyy vasta, kun kuljettaja jo kääntää ratista.

        Poliisia pääsee pakoon mun autolla, mutta ei se huippunopeus vaan kiihtyvyys se on, mikä siinä ratkaisee.

        1 km/h ja kytkin on sökö nopeasti...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 km/h ja kytkin on sökö nopeasti...

        Sinullahan on autossasi erikoinen kytkin, jos se hajoaa noin helposti.

        Itselläni on automaattivaihde ja kun jalkaa nostaa hieman jarrupolkimelta voi helposti ajaa 1 km/h eikä kytkin millään tavalla rikkoudu.


    • Anonyymi

      Vuoden kuluttua 1.6.2020 rikesakot poistuvat ylinopeuksista ja muuttuvat yksinkertaisiksi ja helposti sovellettaviksi liikennevirhemaksuiksi.

      Jos suurin sallittu nopeus on ENINTÄÄN 60 km/h, niin liikennevirhemaksu on 100 euroa, jos ylitys on enintään 10 km/h. Jos on yli 10 km, mutta enintään 15 km/h, niin maksu on 170 euroa, jos ylinopeutta on yli 15 km/h, mutta alle 20 km/h, niin liikennevirhemaksu on 200 euroa. Yli 20 km/h ylinopeudet menevät päiväsakoille.

      Jos suurin sallittu nopeus on YLI 60 km/h on liikennevirhemaksu 70 euroa, jos ylinopeutta oli enintään 10 km/h. Liikennevirhemaksu on 140 euroa, jos ylinopeutta on yli 10 km, mutta enintään 15 km/h. Jos ylinopeutta on yli 15 km, mutta enintään 20 km/h, niin liikennevirhemaksu on 170 euroa. Yli 20 km/h ylinopeudet menevät tässäkin tapauksessa päiväsakoille.

      Ajo-oikeuteen liikennevirhemaksut vaikuttavat seuraavasti. Kortti kuivuu 1-6 kuukkautta, kun ajo-oikeuden haltija syyllistyy ylinopeuteen neljästi kahden vuoden, tai kolmasti yhden vuoden kuluessa JOS ylinopeutta on ollut yli 10 km/h, kun suurin sallittu nopeus on ollut enintään 60 km/h ja 15 km/h, kun ylinopeus on ajettu alueella, missä suurin sallittu nopeus on yli 60 km/h.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe