Sain rikesakon ylinopeudesta Helsingissä. Rike oli alhainen. Tähän mennessä olen saanut kolmena peräkkäisenä päivänä ikkunallisessa kirjekuoressa , jossa näkyy sana POLIISI, samasta rikkeestä kolme laskua.Tuttu postinkantaja tuo laskut. POLIISIN tulostustusvirheen takia minut leimataan yhteiskunnan silmissä.Lisää virheellisiä , aiheettomia voi kuulemma vielä tulla. Ja minä syyllistyin vain yhteen rikokseen !
Rikesakko ylinopeudesta
5
84
Vastaukset
- Anonyymi
Kriminaalina on kuuleman mukaan turvallinen olo. Kukaan ei tule isottelemaan, ja poliisia pääset karkuun kun on nopea auto.
No vitsi , joo ensi vuonna olemme lirissä . Kuinka ajamme autolla 30km/h niin ettei mene ylinopeudeksi. Vakkari ota noin pieniä nopeuksia. Alle 50 nopeusalueet on kierrettävä kaukaa.
Jotenkin tuntuu 30 nopeudessa 1km ylitys aika kovalta hinnalta jos 100€ napsahtaa. Nuo tieosuudet on madeltava todella hiljaa ettei mene yli. Jos etsii jotain osoitetta ja katsoo viittoja kadunkulmassa niin aika fakiiri pitää olla että auto pysyy alle 30 .- Anonyymi
Jaahas on autot kehittyneet. Minulla on 20 v vanha auto ja sillä voi ajaa ihan hiljaakin, vaikka vain 1 km/h nopeudella. Kummallista, että uudet autot on varustettu sellaisella automatiikalla, ettei alle 30 km/h voi ajaa. Olen huomannut, ettei monissa uusissa autoissa ole enää suuntamerkinantolaitettakaan. Tai vissiin sekin on jotenkin automatisoitu, kun usein vilkku syttyy vasta, kun kuljettaja jo kääntää ratista.
Poliisia pääsee pakoon mun autolla, mutta ei se huippunopeus vaan kiihtyvyys se on, mikä siinä ratkaisee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaahas on autot kehittyneet. Minulla on 20 v vanha auto ja sillä voi ajaa ihan hiljaakin, vaikka vain 1 km/h nopeudella. Kummallista, että uudet autot on varustettu sellaisella automatiikalla, ettei alle 30 km/h voi ajaa. Olen huomannut, ettei monissa uusissa autoissa ole enää suuntamerkinantolaitettakaan. Tai vissiin sekin on jotenkin automatisoitu, kun usein vilkku syttyy vasta, kun kuljettaja jo kääntää ratista.
Poliisia pääsee pakoon mun autolla, mutta ei se huippunopeus vaan kiihtyvyys se on, mikä siinä ratkaisee.1 km/h ja kytkin on sökö nopeasti...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1 km/h ja kytkin on sökö nopeasti...
Sinullahan on autossasi erikoinen kytkin, jos se hajoaa noin helposti.
Itselläni on automaattivaihde ja kun jalkaa nostaa hieman jarrupolkimelta voi helposti ajaa 1 km/h eikä kytkin millään tavalla rikkoudu.
- Anonyymi
Vuoden kuluttua 1.6.2020 rikesakot poistuvat ylinopeuksista ja muuttuvat yksinkertaisiksi ja helposti sovellettaviksi liikennevirhemaksuiksi.
Jos suurin sallittu nopeus on ENINTÄÄN 60 km/h, niin liikennevirhemaksu on 100 euroa, jos ylitys on enintään 10 km/h. Jos on yli 10 km, mutta enintään 15 km/h, niin maksu on 170 euroa, jos ylinopeutta on yli 15 km/h, mutta alle 20 km/h, niin liikennevirhemaksu on 200 euroa. Yli 20 km/h ylinopeudet menevät päiväsakoille.
Jos suurin sallittu nopeus on YLI 60 km/h on liikennevirhemaksu 70 euroa, jos ylinopeutta oli enintään 10 km/h. Liikennevirhemaksu on 140 euroa, jos ylinopeutta on yli 10 km, mutta enintään 15 km/h. Jos ylinopeutta on yli 15 km, mutta enintään 20 km/h, niin liikennevirhemaksu on 170 euroa. Yli 20 km/h ylinopeudet menevät tässäkin tapauksessa päiväsakoille.
Ajo-oikeuteen liikennevirhemaksut vaikuttavat seuraavasti. Kortti kuivuu 1-6 kuukkautta, kun ajo-oikeuden haltija syyllistyy ylinopeuteen neljästi kahden vuoden, tai kolmasti yhden vuoden kuluessa JOS ylinopeutta on ollut yli 10 km/h, kun suurin sallittu nopeus on ollut enintään 60 km/h ja 15 km/h, kun ylinopeus on ajettu alueella, missä suurin sallittu nopeus on yli 60 km/h.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2261603- 991478
Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta
Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav1731251Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori381214Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?
Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks131067- 51964
Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_188916Kristinuskon arvot käyttöön
Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric284892- 48827
- 25818