Toipilaan blogi.

Ihmisen keho protestoi kun on aika muuttaa elintapoja. Vaikka kehon protestioireita olisi ollut pieninä singaaleina pidemmän ajan niitä yleensä pidetään ohimenevinä.

Ruokatottumuksemme kertoo kuinka kehomme voi. Sain tuta sen kuluneena viikonloppuna kun äkillisten kovien vatsakipujen jälkeen jouduin sairaalaan ja antibiotti-tippaan. Diaknoosi umpipussitulehdus.

13-vuotta yhteiseloa huipputerveellisen ruokavalion omaavan ihmisen  kanssa, enkä ole tajunnut syynätä jääkaappiani.

Nyt kaksi päivää levänneenä ja pahimmasta toipuneena, ruokavalioa muuttaneena voin jo paremmin. Jatkohyvinvointini on omissa päätöksissäni. On tapahduttava muutos.

Mikäkö muuttuu?

Kuitupitoinen ruokavalio. Punainen liha pois, rakastamani munkit harakoille ja karkkikulhot pois pöydiltä. Maidon vaihdan veteen ja sokerittomiin mehuihin jne. Tämä lie helppoa koska mieheni ja jälkikasvumme on jo siirtyneet terveellisiin ruokavalioihin. Minä tietty myöhäisherännäinen pitemmän kaavan mukaan perässä. En kuitenkaa tiukaksi vegetariksi aijo, mutta päivittäisille lihaleikkeille tulee loppu.

Miten sinun kehosi voi?
Mikä on hyvinvointisi taustalla?

159

431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Harakat ovat viattomia, oravat sinä jo sokeriin koukutit. Outoa että se kehujesi mukaan niin huolehtiva "miehesi" on antanut sinun syödä roskaa koko ajan ja itsestään vain pitänyt huolta. Olet myös antanut itsestäsi kuvan ravintoalan ammattilaisena. Mitä moskaa olet mahtanut ihmisille tarjota ja kyniä maksut ! Aika erikoinen "perhe" kun toinen ei edes tiedä mitä toisen jääkaapissa on . Eikö sitä normaalisti syödä ainakin samasta jääkaapista sen aineksista tehtyä samaa ruokaa ja yhtä aikaa saman pöydän ääressä ? Kyllä tuo sokerimunkkien karkkien ja sokeriliemien ahtaminen näkyy ulkonäössä ja eikö ole jo 2.tyypin diabetes ?

    • Anonyymi

      Divertikkeleitä. Ei kiva vaiva ollenkaan.

      "Jo syntyneet suolen umpipussit eivät palaudu"
      https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00094

      Tuttava-vainajalla oli divertikkeleitä.
      Suolta voivat ottaa pätkän pois, jos ei ole kovin paljon. Tuttava-vainajalla oli niin pitkästi, ettei suolta voinut niin paljon poistaa.
      Vuotivat verta ja ambulanssilla vietiin pillit soiden sairaalaan.

      • Anonyymi

        Saattaa tulla eteen avannepussin laitto tuossa taudissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saattaa tulla eteen avannepussin laitto tuossa taudissa.

        Kuolema tulee eteen sinullekin


    • Kysymykseni olivat.


      Miten sinun kehosi voi?
      Mikä on hyvinvointisi taustalla?

      En siis tarvitse diagnoseja, olen saanut riittävän tietopaketin terveydentilastani.

      • Anonyymi

        Mun kehonsa voi nykyään paremmin kun tein 180 asteen käännöksen. Kaverini, leskimies kertoi vaimonsa päässeen ylipainosta suolavedessä keitetyn keräkaalin avulla.

        Haudutin keräkaalia yli tunnin kannen alla, lievällä lämmöllä parisen tuntia. Hurjan nälkäisenä ahmin puoli kaalia kerralla.
        Kaalilla on, niin olen lukenut, vatsan terveyttä edistäviä aineita. Seuraavan päivän iltapäivän nälkä oli jo laantuntut. Söin enää puolet edellisen päivän annoksesta kun tulin jo kylläiseksi.

        Ylipainoni lähti 100, 200g päivittäiseen laskuun. Viikkojen jälkeen Paino oli pudonnut BMI-indeksin mukaan 26:n. Ostin sille kaverilleni kaljaa kun se siitä niin pitää.

        Syön aina vahvan aamiaisen kun iltasynnit lopetan jo viimistään ennen klo 18. Aamulla herätessä on jo nälkä. Kaalin synnin lopetin jo kauan sitten. Iltapäivännälkään nautin vain vihanneksia ja hedelmiä. Myös oliiveja suolavedessä hiukopalaksi. Eläkeläismies.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mun kehonsa voi nykyään paremmin kun tein 180 asteen käännöksen. Kaverini, leskimies kertoi vaimonsa päässeen ylipainosta suolavedessä keitetyn keräkaalin avulla.

        Haudutin keräkaalia yli tunnin kannen alla, lievällä lämmöllä parisen tuntia. Hurjan nälkäisenä ahmin puoli kaalia kerralla.
        Kaalilla on, niin olen lukenut, vatsan terveyttä edistäviä aineita. Seuraavan päivän iltapäivän nälkä oli jo laantuntut. Söin enää puolet edellisen päivän annoksesta kun tulin jo kylläiseksi.

        Ylipainoni lähti 100, 200g päivittäiseen laskuun. Viikkojen jälkeen Paino oli pudonnut BMI-indeksin mukaan 26:n. Ostin sille kaverilleni kaljaa kun se siitä niin pitää.

        Syön aina vahvan aamiaisen kun iltasynnit lopetan jo viimistään ennen klo 18. Aamulla herätessä on jo nälkä. Kaalin synnin lopetin jo kauan sitten. Iltapäivännälkään nautin vain vihanneksia ja hedelmiä. Myös oliiveja suolavedessä hiukopalaksi. Eläkeläismies.

        Kävimme ostoksilla paikallisessa cittarissa.
        Tunsin yökötysta sitä ruoan paljoutta katsellessani.
        Mieheni keräsi omia eineksiään, minulle lähti mukaan galia-meloni ja vihannessuikaleita. Kotiin palattuani keitin vihanneskeiton johon lisäsin pakkasesta otettuja kanapaloja.
        Vatsa alkaa hyvin nopeasti reakoimaan ruokatapojen muutokseen.

        Itse olen myös kauan sitten kokeillut kaalisoppadiettiä. Keräkaalista on myös moneen vaivaan. Jos esim. polvessa on kipua ja turvotusta kiertää tuoreita kaalinlehtiä polven ympärille ja laittaa siteen päälle ja antaa vaikuttaa yön yli turvotus ja kipu on tipotiessään.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Kävimme ostoksilla paikallisessa cittarissa.
        Tunsin yökötysta sitä ruoan paljoutta katsellessani.
        Mieheni keräsi omia eineksiään, minulle lähti mukaan galia-meloni ja vihannessuikaleita. Kotiin palattuani keitin vihanneskeiton johon lisäsin pakkasesta otettuja kanapaloja.
        Vatsa alkaa hyvin nopeasti reakoimaan ruokatapojen muutokseen.

        Itse olen myös kauan sitten kokeillut kaalisoppadiettiä. Keräkaalista on myös moneen vaivaan. Jos esim. polvessa on kipua ja turvotusta kiertää tuoreita kaalinlehtiä polven ympärille ja laittaa siteen päälle ja antaa vaikuttaa yön yli turvotus ja kipu on tipotiessään.

        Ai, oletko päässyt naimisiin, kun sulla on muka mies ? Raukka syö eineksiä, ettekö laita yhdessä kunnon ruokaa ja syö yhdessä ? Mikä se sellainen omaeinesmies muka on ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai, oletko päässyt naimisiin, kun sulla on muka mies ? Raukka syö eineksiä, ettekö laita yhdessä kunnon ruokaa ja syö yhdessä ? Mikä se sellainen omaeinesmies muka on ?

        "Raukka" joo, silleen ; )


    • Ikävä sairaus tuo divertikuliitti/divertikuloosi. Toisaalta hoidettuna ja silleen oikea ruokavalio niin ei sen tarvitse pahentuakaan ja oireilukin voi kadota.
      Paranemisia!
      Muuten tuosta ruokavaliosta: itsekin olen ollut siirtymässä pois punaista lihaa sisältyvästä ruokavaliosta. Jo jonkun aikaa olen potenut ruokahaluttomuutta ja etenkin vastenmielisyyttä lihaan ja maustettuihin liharuokiin. Kanakaan ei tahdo oiken maistua, ainoastaan kalaruuat, kananmunat ja meren elävät löytävät spontaanisti tiensä lautaselle. Nykyään melkein vain uudet perunat, matjessilli ja kananmunat...graavattu lohi ja ohut näkkileipä. Jugurtti (vähäsokerinen), appelsiinimehu vedellä lantrattuna, tomaatit, mozzarellasiivut ja basilika, salaatit ja vihannekset ja hedelmät tietysti.
      Luulen että minullekin sopisi angelinajolie-dieetti: "vain puhdasta vettä, tuoreita vihanneksia ja hedelmiä" olivat hänen vaatimuksensa hotellinhenkilökunnalle. Niin kuin Kolumbiassa juotettaisi likaista vettä edes kerjäläiselle joka soittaa ovikelloa.
      Mites, meinaan jos tavataan kesällä uskalletaanko me edes korkata kuohuviiniä?

      • Olen noin kahden viikon alkoholin käyttö kiellossa, johtuen lääkityksestäni. Alkoholin käytölläni ei ole osaa ei arpaa taudinkuvaani. 😊 Joten eiköhän oteta viiniä kuten ennenkin kun tavataan.


      • Anonyymi

        Paljolti samoilla linjoilla menee minun ruokamieltymykseni kuin Palomalla. mutta ruokahalut on kyllä tallella. Pääsiäisenä söin viimeksi punaista lihaa pienen lampaankareen muodossa. Kanaa grillaan tai paistan fileinä tai paistileikkeinä (koiven yläosa leikattuna auki, maukkain osa broilerista), joita laitan kerralla runsaasti , syömme loput leikkeleinä tai salaatissa. Kalaa voi olla hyvin vaikka 7/7, kaloista saa niin monenlaista ja rippeet voi aina kätkeä salaattiin tai omelettiin, jota varten keitän usein uusia perunoita ylimääräisiä viipaloitavaksi ja lisään erilaisia vihanneksia. Isot kuningasravunpyrstöt ovat grilliherkkua, simpukoista syön vain kampasimpukoita, niitä tilaan aina alkuruuaksi kun pääsen ulos hienosti syömään. Sushiakin olen opetellut laittamaan, saanut jopa kehuja. Pidän usein omia nyyttikestejä varsinkin kesällä : folioon tai paistopaperiin vihannes- ja perunasuikaleita, kalafilee, yrttejä ja vähän hyvää öljyä. Voi laittaa grilliin, nuotioon tai uuniin. Pitääkin tehdä lapsuuden muistojen nuotiohauki, jos vaikka tyttären nuorin poika saisi virvelillä kun seuraavan kerran veneretkelle mennään. Kalaan suolaa ja kallionkolosta ruohosipulia sisään. Ensin se kääritään voipaperiin ja lopuksi paksu kerros kasteltua sanomalehteä. Paketti saa olla hiilloksella niin kauan kuin sanomalehtipaperit palavat ympäriltä. Voi olla hurjan näköistä, mutta myös hurjan hyvää , heti suoraan paperista sormin syötynä.

        Juomista tulee helposti turhia kaloreita, itse olen ajat sitten lopettanut tuoremehujen käytön, sokeroituja juomia en ole varmaan sitten lapsuuden juonut. Smoothiekin on jo pieni ateria. Alkoholista maistuu vain viini, näin kesällä kylmä valkkari ja kuohuviini aina, sen poreissa on juhlan tuntu .

        Mitäs aloittaja kysyikään ? Kehoni voi ikääni nähden ihan hyvin, taustalla terveellinen arkiruokailu, mieluisa liikunta, hyväätekevä luonto, läheiset ihmisuhteet, itseä kiinnostavat harrastukset. Minua on siunattu myös kohtuullisen hyvillä geeneillä ja kun tiedän riskit, koetan välttää niitä , ja on tuuriakin ollut.
        Tsemppiä Korppikselle , kesäterveisin Ramoona


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paljolti samoilla linjoilla menee minun ruokamieltymykseni kuin Palomalla. mutta ruokahalut on kyllä tallella. Pääsiäisenä söin viimeksi punaista lihaa pienen lampaankareen muodossa. Kanaa grillaan tai paistan fileinä tai paistileikkeinä (koiven yläosa leikattuna auki, maukkain osa broilerista), joita laitan kerralla runsaasti , syömme loput leikkeleinä tai salaatissa. Kalaa voi olla hyvin vaikka 7/7, kaloista saa niin monenlaista ja rippeet voi aina kätkeä salaattiin tai omelettiin, jota varten keitän usein uusia perunoita ylimääräisiä viipaloitavaksi ja lisään erilaisia vihanneksia. Isot kuningasravunpyrstöt ovat grilliherkkua, simpukoista syön vain kampasimpukoita, niitä tilaan aina alkuruuaksi kun pääsen ulos hienosti syömään. Sushiakin olen opetellut laittamaan, saanut jopa kehuja. Pidän usein omia nyyttikestejä varsinkin kesällä : folioon tai paistopaperiin vihannes- ja perunasuikaleita, kalafilee, yrttejä ja vähän hyvää öljyä. Voi laittaa grilliin, nuotioon tai uuniin. Pitääkin tehdä lapsuuden muistojen nuotiohauki, jos vaikka tyttären nuorin poika saisi virvelillä kun seuraavan kerran veneretkelle mennään. Kalaan suolaa ja kallionkolosta ruohosipulia sisään. Ensin se kääritään voipaperiin ja lopuksi paksu kerros kasteltua sanomalehteä. Paketti saa olla hiilloksella niin kauan kuin sanomalehtipaperit palavat ympäriltä. Voi olla hurjan näköistä, mutta myös hurjan hyvää , heti suoraan paperista sormin syötynä.

        Juomista tulee helposti turhia kaloreita, itse olen ajat sitten lopettanut tuoremehujen käytön, sokeroituja juomia en ole varmaan sitten lapsuuden juonut. Smoothiekin on jo pieni ateria. Alkoholista maistuu vain viini, näin kesällä kylmä valkkari ja kuohuviini aina, sen poreissa on juhlan tuntu .

        Mitäs aloittaja kysyikään ? Kehoni voi ikääni nähden ihan hyvin, taustalla terveellinen arkiruokailu, mieluisa liikunta, hyväätekevä luonto, läheiset ihmisuhteet, itseä kiinnostavat harrastukset. Minua on siunattu myös kohtuullisen hyvillä geeneillä ja kun tiedän riskit, koetan välttää niitä , ja on tuuriakin ollut.
        Tsemppiä Korppikselle , kesäterveisin Ramoona

        Opettelen uusia ruokatottumuksia. Alkutaipaleella matkaani olen.
        Onneksi keho antoi varoituksen. Tästä on hyvä alkaa uusi elämä.

        Koska nukun pitkään ruokailustani jää lounas väliin.

        Aamupalani kello 11.00 oli kulho kaurahiutalepuuroa, maustamatonta-ja mansikkajugurttia puoli/puoli kulhoa sekä kaksi ruokalusikallista myslejä joukkoon.
        Yksi siivu myslileipää, jonka päälle laitoin savukirjolohisiivun. Kahvia ja dl tuoremehua.

        Kävin juuri välipalalla. Söin isohko kulhollisen meloni- persikka-ja appelsiinipaloja.

        Katsotaan päivällisen koostumus, ehkä kanaa ja riisiä vihreän salaatin kera.

        Herkulliselta kuulosti ruokaohjeesi. Kreikassa ystäviemme luona nautimme isännän aamulla kalastamia kaloja. Isäntä oli käsitellyt omalla reseptillään kalat, käärinyt ne folioon ja upottanut hiillokseen sisään kypsymään.

        Hiilloskalaan taitaa vaihtua makkarapotut tänä kesänä.😊

        Eilen illalla sain sushihimon, korvasin puutteen tonnikalasalaatilla.


      • Anonyymi

        Aina vaan sua riepoo tuo Angelina. Pullovettä hän tarkoitti. Monesti ei elimistö siedä paikallista vettä vaikka se olisi kuinka puhdistettu.
        Vesi on yksi Angelinan hyvinvoinnin lähde.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aina vaan sua riepoo tuo Angelina. Pullovettä hän tarkoitti. Monesti ei elimistö siedä paikallista vettä vaikka se olisi kuinka puhdistettu.
        Vesi on yksi Angelinan hyvinvoinnin lähde.

        Minä en taas ole perillä Angelinan hyvinvoinnista enkä paljon mistään muustakaan hänen elämäänsä koskevasta. Pullovesi on standardi kaikissa lämpimissä maissa. Minäkin kuljen vesipullo kädessä aina kun olen Kolumbiassa. Mutta yleensä shortseissa tai farkuissa ja hihaton tai lyhythihainen toppi päällä. Leninkikin on hyvä kun on kuuma, aurinkohattu ja lasit ja kännylaukku ristiin edessä roikkumaan. Pitäis varmaan täydentää varustusta pippurispraylla seuraavalla kerralla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aina vaan sua riepoo tuo Angelina. Pullovettä hän tarkoitti. Monesti ei elimistö siedä paikallista vettä vaikka se olisi kuinka puhdistettu.
        Vesi on yksi Angelinan hyvinvoinnin lähde.

        Minä luulen hänen tarkoittaneen puhtaalla vedellä sitä, ettei sitä ole maustettu sitruunalla ja millä kaikella sitä maustellaan.

        Varmaan vähän epäluuloinen niistä kolumpialaisista pöperöistä, niin päätteli, ettei saa ruokamyrkytystä, kun syö vain tuoreita hedelmiä siellä vierailun ajan

        On se varmaan läpiasti huono ihminen tuo Angelina, kun ei kysynyt kuinka Paloma pukeutuu Kolumpiassa käydessään ja pukeutunut sen mukaisesti.


      • Tellukka kirjoitti:

        Minä luulen hänen tarkoittaneen puhtaalla vedellä sitä, ettei sitä ole maustettu sitruunalla ja millä kaikella sitä maustellaan.

        Varmaan vähän epäluuloinen niistä kolumpialaisista pöperöistä, niin päätteli, ettei saa ruokamyrkytystä, kun syö vain tuoreita hedelmiä siellä vierailun ajan

        On se varmaan läpiasti huono ihminen tuo Angelina, kun ei kysynyt kuinka Paloma pukeutuu Kolumpiassa käydessään ja pukeutunut sen mukaisesti.

        "Minä luulen" on yhtä kuin "sinä luulet".
        Minä luulen että hän tarkoitti puhdasta vettä, siis sellaista josta ei saa pöpöjä.. Ameebat juomavedessä eivät ole epätavallisia tropiikissa, tosin kaupunkioloissa ja hotelleissa kaikki juomavesi on turvallista.

        Tämä lista Angelinan vaatimuksista tulee hotellilta missä hän majoittui.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        "Minä luulen" on yhtä kuin "sinä luulet".
        Minä luulen että hän tarkoitti puhdasta vettä, siis sellaista josta ei saa pöpöjä.. Ameebat juomavedessä eivät ole epätavallisia tropiikissa, tosin kaupunkioloissa ja hotelleissa kaikki juomavesi on turvallista.

        Tämä lista Angelinan vaatimuksista tulee hotellilta missä hän majoittui.

        Kyllä minä tiedän yhtä hyvin kuin Angelinakin, että etelänmaitten juomavedessä on eri bakteerikanta kuin ylempänä olevissa maissa.
        Itse ne sitä kestävät, mutta jopa Angelina tietää (ilman sinuakin), että turisteille ei raanavettä juoteta. On hän aivan varmasti matkustellut ennenkin.

        Miten sinä sanot, jos menet syömään vaikka jonnekin puhvettiin ja siinä on kannuissa vain mehua tai sitruunavettä ja haluaisit pelkkää vettä?


      • Tellukka kirjoitti:

        Kyllä minä tiedän yhtä hyvin kuin Angelinakin, että etelänmaitten juomavedessä on eri bakteerikanta kuin ylempänä olevissa maissa.
        Itse ne sitä kestävät, mutta jopa Angelina tietää (ilman sinuakin), että turisteille ei raanavettä juoteta. On hän aivan varmasti matkustellut ennenkin.

        Miten sinä sanot, jos menet syömään vaikka jonnekin puhvettiin ja siinä on kannuissa vain mehua tai sitruunavettä ja haluaisit pelkkää vettä?

        Että haluan maustamatonta, pelkkää vettä au naturel. Oletan että kaikki se vesi mitä minulle tarjotaan on puhdasta ja juomakelpoista.

        Minä viittasin ameoboihin, jotka ovat parasiittejä, en bakteerikantaan.
        Niitä ei kestä edes paikalliset, mutta niihin on rankka lääkitys. (On kokemusta)
        Varmastikin Ms. Jolie on matkustellut tropiikissa paljon laajemmalti kuin minä ja tietää nää asiat paljon paremmin. (Raanavesi on turvallista monissa kaupungeissa, mutta koska bakteerikanta voi poiketa niin saattaa tulla ripulia tai vatsakipua, joka on tosin ohimenevää.) Usein esim. skandinaavit reagoivat raanaveden klooripitoisuuteen. Raanavesi on hyvin vahvasti kloorattua juuri sen vuoksi että se olisi turvallista juoda, mutta pohjoismainen turisti kokee kloorin juomavedessä epämiellyttäväksi. Minun suositukseni onkin juoda vain pullotettua vettä lyhyillä vierailulla tropiikissa. Jos on tarkoitus olla pitempään kannattaa siirtyä turvalliseen raanaveteen vähän kerrassaan.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Että haluan maustamatonta, pelkkää vettä au naturel. Oletan että kaikki se vesi mitä minulle tarjotaan on puhdasta ja juomakelpoista.

        Minä viittasin ameoboihin, jotka ovat parasiittejä, en bakteerikantaan.
        Niitä ei kestä edes paikalliset, mutta niihin on rankka lääkitys. (On kokemusta)
        Varmastikin Ms. Jolie on matkustellut tropiikissa paljon laajemmalti kuin minä ja tietää nää asiat paljon paremmin. (Raanavesi on turvallista monissa kaupungeissa, mutta koska bakteerikanta voi poiketa niin saattaa tulla ripulia tai vatsakipua, joka on tosin ohimenevää.) Usein esim. skandinaavit reagoivat raanaveden klooripitoisuuteen. Raanavesi on hyvin vahvasti kloorattua juuri sen vuoksi että se olisi turvallista juoda, mutta pohjoismainen turisti kokee kloorin juomavedessä epämiellyttäväksi. Minun suositukseni onkin juoda vain pullotettua vettä lyhyillä vierailulla tropiikissa. Jos on tarkoitus olla pitempään kannattaa siirtyä turvalliseen raanaveteen vähän kerrassaan.

        Soon kylläkin "kraanavesi".


      • Anonyymi

        Parempi olisi käyttää puhdasta suomenkieltä hanavesi, tai edes kraanavesi, kuin tuota ruotsinkielestä väännettyä vaillinaista sanaa raanavesi!

        vattenkran = vesihana

        menee samaan sarjaan: raktori reeni reffit


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Että haluan maustamatonta, pelkkää vettä au naturel. Oletan että kaikki se vesi mitä minulle tarjotaan on puhdasta ja juomakelpoista.

        Minä viittasin ameoboihin, jotka ovat parasiittejä, en bakteerikantaan.
        Niitä ei kestä edes paikalliset, mutta niihin on rankka lääkitys. (On kokemusta)
        Varmastikin Ms. Jolie on matkustellut tropiikissa paljon laajemmalti kuin minä ja tietää nää asiat paljon paremmin. (Raanavesi on turvallista monissa kaupungeissa, mutta koska bakteerikanta voi poiketa niin saattaa tulla ripulia tai vatsakipua, joka on tosin ohimenevää.) Usein esim. skandinaavit reagoivat raanaveden klooripitoisuuteen. Raanavesi on hyvin vahvasti kloorattua juuri sen vuoksi että se olisi turvallista juoda, mutta pohjoismainen turisti kokee kloorin juomavedessä epämiellyttäväksi. Minun suositukseni onkin juoda vain pullotettua vettä lyhyillä vierailulla tropiikissa. Jos on tarkoitus olla pitempään kannattaa siirtyä turvalliseen raanaveteen vähän kerrassaan.

        Sitähän tuolla jo aiemmin kerrottiin, että Angelina halusi puhdasta pullovettä.
        Täytyikö sinun nyt googlata ja tuoda omanasi tuokin asia.
        Olet yks ameeba.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän tuolla jo aiemmin kerrottiin, että Angelina halusi puhdasta pullovettä.
        Täytyikö sinun nyt googlata ja tuoda omanasi tuokin asia.
        Olet yks ameeba.

        En tarvi googlata tietoa amoebeista juomavedessä. Sanoinhan jo että on kokemusta. Voimme saivarrella asiasta hamaan ikuisuuteen ja asia niin vähäpätöinen että aivan huvittaa miten paljon laitetaan energiaa yleensäkin siihen että halutaan jonkun kirjoittajan olevan väärässä tai vain mitätöidä mitä toinen sanoo.
        Artikkeli ei mainitse PULLOvettä, vain puhdasta vettä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        En tarvi googlata tietoa amoebeista juomavedessä. Sanoinhan jo että on kokemusta. Voimme saivarrella asiasta hamaan ikuisuuteen ja asia niin vähäpätöinen että aivan huvittaa miten paljon laitetaan energiaa yleensäkin siihen että halutaan jonkun kirjoittajan olevan väärässä tai vain mitätöidä mitä toinen sanoo.
        Artikkeli ei mainitse PULLOvettä, vain puhdasta vettä.

        Voi että, niinpä niin. Sehän se nyt on sinun saivartelusi takana, kun toimittaja unohti tuon PULLO-sanan 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi että, niinpä niin. Sehän se nyt on sinun saivartelusi takana, kun toimittaja unohti tuon PULLO-sanan 😂

        Telluko puskassa..häh


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Että haluan maustamatonta, pelkkää vettä au naturel. Oletan että kaikki se vesi mitä minulle tarjotaan on puhdasta ja juomakelpoista.

        Minä viittasin ameoboihin, jotka ovat parasiittejä, en bakteerikantaan.
        Niitä ei kestä edes paikalliset, mutta niihin on rankka lääkitys. (On kokemusta)
        Varmastikin Ms. Jolie on matkustellut tropiikissa paljon laajemmalti kuin minä ja tietää nää asiat paljon paremmin. (Raanavesi on turvallista monissa kaupungeissa, mutta koska bakteerikanta voi poiketa niin saattaa tulla ripulia tai vatsakipua, joka on tosin ohimenevää.) Usein esim. skandinaavit reagoivat raanaveden klooripitoisuuteen. Raanavesi on hyvin vahvasti kloorattua juuri sen vuoksi että se olisi turvallista juoda, mutta pohjoismainen turisti kokee kloorin juomavedessä epämiellyttäväksi. Minun suositukseni onkin juoda vain pullotettua vettä lyhyillä vierailulla tropiikissa. Jos on tarkoitus olla pitempään kannattaa siirtyä turvalliseen raanaveteen vähän kerrassaan.

        """Että haluan maustamatonta, pelkkää vettä au naturel. """

        Englanniksi: pelkkää vettä.
        Oletan, ettei Angelina osaa suomea.

        Sanan pelkkä synonyymi on myös puhdas ainakin suomen kielessä.


      • Tellukka kirjoitti:

        """Että haluan maustamatonta, pelkkää vettä au naturel. """

        Englanniksi: pelkkää vettä.
        Oletan, ettei Angelina osaa suomea.

        Sanan pelkkä synonyymi on myös puhdas ainakin suomen kielessä.

        Ei Angelina vaatinut "pelkkää" vettä millään kielellä. Ainoastaan PUHDASTA vettä. Ei maininnut pulloja tai merkkejä tai synonyymejä. Tämä hotellin henkilökunnan kertomaa. Ei minun keksimää.
        Voisimmeko lopettaa jo ennen kuin ikävystyn kuoliaaksi.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Ei Angelina vaatinut "pelkkää" vettä millään kielellä. Ainoastaan PUHDASTA vettä. Ei maininnut pulloja tai merkkejä tai synonyymejä. Tämä hotellin henkilökunnan kertomaa. Ei minun keksimää.
        Voisimmeko lopettaa jo ennen kuin ikävystyn kuoliaaksi.

        Suomeksiko hän pyysi puhdasta vettä?
        Miten hän sanoi sen englanniksi?

        Jos hän vaikka pyysi "pure water", niin sehän tarkoittaa sekä pelkkää vettä että puhdasta vettä.


      • Tellukka kirjoitti:

        Suomeksiko hän pyysi puhdasta vettä?
        Miten hän sanoi sen englanniksi?

        Jos hän vaikka pyysi "pure water", niin sehän tarkoittaa sekä pelkkää vettä että puhdasta vettä.

        Uusin tietoisku Tellukalle: artikkelissa ei mainita mitään veden puhtaudesta. Siinä sanotaan "MUCHA agua" eli siis "PALJON" vettä. Joten sinä saat olla oikeassa jos haluat.

        Uskoisin Angelinan sanovan "clean water" jos hän haluaisi puhdasta vettä. Kysymyshän on täysin akateeminen, koska harvempi menee kysymään saisinko likaista vettä tai vettä missä uiskentelee parasiittejä tai vettä josta tietää sairastuvansa.


      • Tellukka kirjoitti:

        Suomeksiko hän pyysi puhdasta vettä?
        Miten hän sanoi sen englanniksi?

        Jos hän vaikka pyysi "pure water", niin sehän tarkoittaa sekä pelkkää vettä että puhdasta vettä.

        Uusin tietoisku Tellukalle: artikkelissa ei mainita mitään veden puhtaudesta. Siinä sanotaan "MUCHA agua" eli siis "PALJON" vettä. Joten sinä saat olla oikeassa jos haluat.

        Uskoisin Angelinan sanovan "clean water" jos hän haluaisi puhdasta vettä. Kysymyshän on täysin akateeminen, koska harvempi menee kysymään saisinko likaista vettä tai vettä missä uiskentelee parasiittejä tai vettä josta tietää sairastuvansa.


      • Tellukka kirjoitti:

        Suomeksiko hän pyysi puhdasta vettä?
        Miten hän sanoi sen englanniksi?

        Jos hän vaikka pyysi "pure water", niin sehän tarkoittaa sekä pelkkää vettä että puhdasta vettä.

        Uusin tietoisku Tellukalle: artikkelissa ei mainita mitään veden puhtaudesta. Siinä sanotaan "MUCHA agua" eli siis "PALJON" vettä. Joten sinä saat olla oikeassa jos haluat.

        Uskoisin Angelinan sanovan "clean water" jos hän haluaisi puhdasta vettä. Kysymyshän on täysin akateeminen, koska harvempi menee kysymään saisinko likaista vettä tai vettä missä uiskentelee parasiittejä tai vettä josta tietää sairastuvansa.


      • Tellukka kirjoitti:

        Suomeksiko hän pyysi puhdasta vettä?
        Miten hän sanoi sen englanniksi?

        Jos hän vaikka pyysi "pure water", niin sehän tarkoittaa sekä pelkkää vettä että puhdasta vettä.

        Uusin tietoisku Tellukalle: artikkelissa ei mainita mitään veden puhtaudesta. Siinä sanotaan "MUCHA agua" eli siis "PALJON" vettä. Joten sinä saat olla oikeassa jos haluat.

        Uskoisin Angelinan sanovan "clean water" jos hän haluaisi puhdasta vettä. Kysymyshän on täysin akateeminen, koska harvempi menee kysymään saisinko likaista vettä tai vettä missä uiskentelee parasiittejä tai vettä josta tietää sairastuvansa.


      • Tellukka kirjoitti:

        Suomeksiko hän pyysi puhdasta vettä?
        Miten hän sanoi sen englanniksi?

        Jos hän vaikka pyysi "pure water", niin sehän tarkoittaa sekä pelkkää vettä että puhdasta vettä.

        Uusin tietoisku Tellukalle: artikkelissa ei mainita mitään veden puhtaudesta. Siinä sanotaan "MUCHA agua" eli siis "PALJON" vettä. Joten sinä saat olla oikeassa jos haluat.

        Uskoisin Angelinan sanovan "clean water" jos hän haluaisi puhdasta vettä. Kysymyshän on täysin akateeminen, koska harvempi menee kysymään saisinko likaista vettä tai vettä missä uiskentelee parasiittejä tai vettä josta tietää sairastuvansa.


      • Tellukka kirjoitti:

        Suomeksiko hän pyysi puhdasta vettä?
        Miten hän sanoi sen englanniksi?

        Jos hän vaikka pyysi "pure water", niin sehän tarkoittaa sekä pelkkää vettä että puhdasta vettä.

        Uusin tietoisku Tellukalle: artikkelissa ei mainita mitään veden puhtaudesta. Siinä sanotaan "MUCHA agua" eli siis "PALJON" vettä. Joten sinä saat olla oikeassa jos haluat.

        Uskoisin Angelinan sanovan "clean water" jos hän haluaisi puhdasta vettä. Kysymyshän on täysin akateeminen, koska harvempi menee kysymään saisinko likaista vettä tai vettä missä uiskentelee parasiittejä tai vettä josta tietää sairastuvansa.


      • Tellukka kirjoitti:

        Suomeksiko hän pyysi puhdasta vettä?
        Miten hän sanoi sen englanniksi?

        Jos hän vaikka pyysi "pure water", niin sehän tarkoittaa sekä pelkkää vettä että puhdasta vettä.

        Uusin tietoisku Tellukalle: artikkelissa ei mainita mitään veden puhtaudesta. Siinä sanotaan "MUCHA agua" eli siis "PALJON" vettä. Joten sinä saat olla oikeassa jos haluat.

        Uskoisin Angelinan sanovan "clean water" jos hän haluaisi puhdasta vettä. Kysymyshän on täysin akateeminen, koska harvempi menee kysymään saisinko likaista vettä tai vettä missä uiskentelee parasiittejä tai vettä josta tietää sairastuvansa.


      • Tellukka kirjoitti:

        Suomeksiko hän pyysi puhdasta vettä?
        Miten hän sanoi sen englanniksi?

        Jos hän vaikka pyysi "pure water", niin sehän tarkoittaa sekä pelkkää vettä että puhdasta vettä.

        Uusin tietoisku Tellukalle: artikkelissa ei mainita mitään veden puhtaudesta. Siinä sanotaan "MUCHA agua" eli siis "PALJON" vettä. Joten sinä saat olla oikeassa jos haluat.

        Uskoisin Angelinan sanovan "clean water" jos hän haluaisi puhdasta vettä. Kysymyshän on täysin akateeminen, koska harvempi menee kysymään saisinko likaista vettä tai vettä missä uiskentelee parasiittejä tai vettä josta tietää sairastuvansa.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Uusin tietoisku Tellukalle: artikkelissa ei mainita mitään veden puhtaudesta. Siinä sanotaan "MUCHA agua" eli siis "PALJON" vettä. Joten sinä saat olla oikeassa jos haluat.

        Uskoisin Angelinan sanovan "clean water" jos hän haluaisi puhdasta vettä. Kysymyshän on täysin akateeminen, koska harvempi menee kysymään saisinko likaista vettä tai vettä missä uiskentelee parasiittejä tai vettä josta tietää sairastuvansa.

        No mistä hiijestä sinä sitten sait päähäsi tämän:

        """Luulen että minullekin sopisi angelinajolie-dieetti: "vain puhdasta vettä, tuoreita vihanneksia ja hedelmiä" olivat hänen vaatimuksensa hotellinhenkilökunnalle. Niin kuin Kolumbiassa juotettaisi likaista vettä edes kerjäläiselle joka soittaa ovikelloa."""


    • Oikea polveni on romuna. 200kg:n maastaveto on historiaa. Nykyisellään 170kg menee hyvänä päivänä.
      Vetelen leukoja vain omalla painollani. Lisäpainot ovat taakse jäänyttä elämää.
      Vaimoni väittämän mukaan lahoan yläpäästä nopeammin kuin alapäästä mutta sehän on vain läheisen maallikon subjektiivinen mielipide.

      Taustalla? kuntoilu 6krt/vko. Yhteen laskien noin 10 tuntia. Yhdistän lihasvoimatreenit aerobiseen seuraamalla sykettä ja määrittämällä palautukset sen mukaan.

      Taustalla? Normaali, stressitön, savuton ja raitis elämä lukuun ottamatta keväisiä ja syksyisiä usean viikon rentoutumisjaksoja.
      Harkittu sekaravinto jota täydennän harkitsemillani lisukkeilla.

      • Stressitön elämä on yksi terveydentilan tukipisara. En usko, että olisin viettänyt stressaavaa elämää, mutta touhun ihmisenä minulla on ollut usein yhtäaikaa monta rautaa tulessa ja voihan se johtaa tiedostamattomaan stressiin.

        En polta itsekään ja alkoholinkäyttöni on kohtuullista. Tämä on kumppanini arvio, hän käyttää alkoholia vähemmän kuin minä.
        En juo väkeviä alkoholijuomia. Kuten ei kumppaninikaan. Hän on siirtynyt alkoholittomiin oluihin saunan jälkeen. Itse en ole oluen ystävä.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Stressitön elämä on yksi terveydentilan tukipisara. En usko, että olisin viettänyt stressaavaa elämää, mutta touhun ihmisenä minulla on ollut usein yhtäaikaa monta rautaa tulessa ja voihan se johtaa tiedostamattomaan stressiin.

        En polta itsekään ja alkoholinkäyttöni on kohtuullista. Tämä on kumppanini arvio, hän käyttää alkoholia vähemmän kuin minä.
        En juo väkeviä alkoholijuomia. Kuten ei kumppaninikaan. Hän on siirtynyt alkoholittomiin oluihin saunan jälkeen. Itse en ole oluen ystävä.

        Kenen ruokailusta tässä on tarkoitus puhua, omastamme vai kaverien? Ei itseä auta yhtään jos kaveri syö ja juo terveellisesti, itse mässää munkkia, karkkia ja sikerilimuja. Hyvin usein raportoit, että istut siellä ja täällä viinilasi kourassa. Ja vielä kun se on sitä kiljua, ei ihme että olet sairas.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kenen ruokailusta tässä on tarkoitus puhua, omastamme vai kaverien? Ei itseä auta yhtään jos kaveri syö ja juo terveellisesti, itse mässää munkkia, karkkia ja sikerilimuja. Hyvin usein raportoit, että istut siellä ja täällä viinilasi kourassa. Ja vielä kun se on sitä kiljua, ei ihme että olet sairas.

        Sikerilimut on nyt juotu ja kiljua en muista ikinä juoneen.

        Kerro itsestäsi ja keskustele aiheesta. Kuinka itse hoidat hyvinvointiasi

        Miten sinun kehosi voi?
        Mikä on hyvinvointisi taustalla?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Sikerilimut on nyt juotu ja kiljua en muista ikinä juoneen.

        Kerro itsestäsi ja keskustele aiheesta. Kuinka itse hoidat hyvinvointiasi

        Miten sinun kehosi voi?
        Mikä on hyvinvointisi taustalla?

        Tuttava-vainajan divertikkelivaivat saivat minut tosissaan jo silloin huolehtimaan ruokavaliostani ja liikunnasta. En halunnut mätäneviä paskapusseja suolistooni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuttava-vainajan divertikkelivaivat saivat minut tosissaan jo silloin huolehtimaan ruokavaliostani ja liikunnasta. En halunnut mätäneviä paskapusseja suolistooni.

        Minua kiinnostaa minkälaiseen ruokavalioon päädyit ja onko päätös muuttanut elämänlaatuasi fyysisesti.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Minua kiinnostaa minkälaiseen ruokavalioon päädyit ja onko päätös muuttanut elämänlaatuasi fyysisesti.

        Vielä terveellisempään ruokavalioon, oli se terveellinen jo ollut.
        Liikunta fysiikkaan vaikuttaa. Lihakset on. Lääkkeitä ei tarvi.
        Ei riitä pelkät suuret sanat ja päätökset. Toimintaa pitää olla, säännöllistä ja tehokasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vielä terveellisempään ruokavalioon, oli se terveellinen jo ollut.
        Liikunta fysiikkaan vaikuttaa. Lihakset on. Lääkkeitä ei tarvi.
        Ei riitä pelkät suuret sanat ja päätökset. Toimintaa pitää olla, säännöllistä ja tehokasta.

        Olen samaa mieltä, liikuntaa ja terveellistä ruokaa. Saan liikuntaa riittävästi mökkihommissa ja toimintaa harrasteissani, nyt on aika keskittyä siihen mitä suuhuni laitan, levätä ja toipua viikonlopun kokemuksista.

        Säännöllisenä lääkityksenäni on tyroxin kilpirauhasen vajaatoimintaan.
        Muut päivittäiset lisät kalsiumD, glucosamin sekä magnesium.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, liikuntaa ja terveellistä ruokaa. Saan liikuntaa riittävästi mökkihommissa ja toimintaa harrasteissani, nyt on aika keskittyä siihen mitä suuhuni laitan, levätä ja toipua viikonlopun kokemuksista.

        Säännöllisenä lääkityksenäni on tyroxin kilpirauhasen vajaatoimintaan.
        Muut päivittäiset lisät kalsiumD, glucosamin sekä magnesium.

        Vatsan toimintaa kannattaa tarkkailla. Ummetus on aiheuttanut divertikkelit.
        Vatsa on saatava toimimaan säännöllisesti. Ruokavalion ja liikunnan avulla.
        Vatsalihastreenit minulla ainakin auttavat ulostamaan päivittäin - lattialla istumaan nousuja selinmakuulta vatsalihasten voimalla - johan tulee vessaan asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vatsan toimintaa kannattaa tarkkailla. Ummetus on aiheuttanut divertikkelit.
        Vatsa on saatava toimimaan säännöllisesti. Ruokavalion ja liikunnan avulla.
        Vatsalihastreenit minulla ainakin auttavat ulostamaan päivittäin - lattialla istumaan nousuja selinmakuulta vatsalihasten voimalla - johan tulee vessaan asiaa.

        Vatsat tietenkin polvet koukussa, vapain nilkoin, kädet ristissä niskan takana!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vatsat tietenkin polvet koukussa, vapain nilkoin, kädet ristissä niskan takana!

        Jos ei heti alussa noin onnistu. Niin voi selinmakuulla panna jalkaterät esim. painavan sohvan alle. Siitä sitten pumppaa ruhoaan istuvaan asentoon ja nenä polviin. Käsillä ei saa auttaa lattiasta! Kädet niskan takana.
        Kymmenen kertaa pumppaa reippaasti. Pikku tauko ja taas kymmenen pumppausta.... Siitä se lähtee suolisto toimimaan, kun emätäkin toimii. Ummetus on entinen vaiva.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vatsat tietenkin polvet koukussa, vapain nilkoin, kädet ristissä niskan takana!

        Teen aamuisin vatsalihasliikkeitä ja usein se johtaa juoksuun vessaan.
        Ymmärrän liikkeiden vaikutuksen, mutta vasta nyt ymmärrän, että vatsani on ollut kovalla ja wc-käynnit aamuisin tiputtelua. Tämä aamu oli erilainen aloitetun dieetin ansiosta. Kerralla tuli selvää 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei heti alussa noin onnistu. Niin voi selinmakuulla panna jalkaterät esim. painavan sohvan alle. Siitä sitten pumppaa ruhoaan istuvaan asentoon ja nenä polviin. Käsillä ei saa auttaa lattiasta! Kädet niskan takana.
        Kymmenen kertaa pumppaa reippaasti. Pikku tauko ja taas kymmenen pumppausta.... Siitä se lähtee suolisto toimimaan, kun emätäkin toimii. Ummetus on entinen vaiva.

        Hyvää tarkoitat, mutta selkäni ei pysty L2 nivelvamman vuoksi moiseen. Keskusteli sairaalassa kirurgin kanssa laskeutuneen nikaman tukemisleikkauksesta. Hän totesi laita homma alulle, mutta hoidetaan ensin vatsasi kuntoon.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, liikuntaa ja terveellistä ruokaa. Saan liikuntaa riittävästi mökkihommissa ja toimintaa harrasteissani, nyt on aika keskittyä siihen mitä suuhuni laitan, levätä ja toipua viikonlopun kokemuksista.

        Säännöllisenä lääkityksenäni on tyroxin kilpirauhasen vajaatoimintaan.
        Muut päivittäiset lisät kalsiumD, glucosamin sekä magnesium.

        Kyllähän vähempikin stressaa, Korvesta Helsinki-Vantaan lentokentälle, sieltä Portugalin golfkentille ja sitten sairaalaan Korpeen. Joku epäili, ettei onnistuisi kuin Hornetilla. Aikamoista rynkytystä pienellä aikataululla divertikkeleille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän vähempikin stressaa, Korvesta Helsinki-Vantaan lentokentälle, sieltä Portugalin golfkentille ja sitten sairaalaan Korpeen. Joku epäili, ettei onnistuisi kuin Hornetilla. Aikamoista rynkytystä pienellä aikataululla divertikkeleille.

        Kiitos, mutta kai luit myös positiiviset palautteet tuosta fantasia matkastani. Kuin salatuissa elämissä, jännitystä ja yllättäviä käänteitä.
        Kannattaa seurata, mitä tapahtuu seuraavaksi?

        Mielikuvitusmatkani antavat sinunkin divertikkeleille vauhtia ja vaarallisia tilanteita, pysy kanavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän vähempikin stressaa, Korvesta Helsinki-Vantaan lentokentälle, sieltä Portugalin golfkentille ja sitten sairaalaan Korpeen. Joku epäili, ettei onnistuisi kuin Hornetilla. Aikamoista rynkytystä pienellä aikataululla divertikkeleille.

        IIIHHHH.....TYRSK......


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Kiitos, mutta kai luit myös positiiviset palautteet tuosta fantasia matkastani. Kuin salatuissa elämissä, jännitystä ja yllättäviä käänteitä.
        Kannattaa seurata, mitä tapahtuu seuraavaksi?

        Mielikuvitusmatkani antavat sinunkin divertikkeleille vauhtia ja vaarallisia tilanteita, pysy kanavalla.

        Lesken on siis koko ajan ollut oikeassa epäillessään sinun kertomuksia. Mielikuvitustahan ne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lesken on siis koko ajan ollut oikeassa epäillessään sinun kertomuksia. Mielikuvitustahan ne.

        No, hei taas, milloin olet kertonut nikilläsi epäilleesi kertomuksiani?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Kiitos, mutta kai luit myös positiiviset palautteet tuosta fantasia matkastani. Kuin salatuissa elämissä, jännitystä ja yllättäviä käänteitä.
        Kannattaa seurata, mitä tapahtuu seuraavaksi?

        Mielikuvitusmatkani antavat sinunkin divertikkeleille vauhtia ja vaarallisia tilanteita, pysy kanavalla.

        Kävit sitten itse Anonyyminä selittelemässä satujasi, kun muut huomasivat aikataulullisen mahdottomuuden. Puhuit itsesi pussiin.

        Samanlaisia satutätejä Paloman kanssa. Heh, Paloma kehitteli kalasaaliin, joka olisi ollut laiton. Sittemmin se kala tuli muovikassissa ovelle. Heh hee. Ei ole uskomista mihinkään teidän juttuihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävit sitten itse Anonyyminä selittelemässä satujasi, kun muut huomasivat aikataulullisen mahdottomuuden. Puhuit itsesi pussiin.

        Samanlaisia satutätejä Paloman kanssa. Heh, Paloma kehitteli kalasaaliin, joka olisi ollut laiton. Sittemmin se kala tuli muovikassissa ovelle. Heh hee. Ei ole uskomista mihinkään teidän juttuihin.

        Se on sen tapa harrastaa itseterapiaa. Ei ihme että keksii kaikenlaista kun nuo kotiolot on noin ankeat. Omat jääkaapit kaveri itujen purija.. savesta on pitänyt perhe ympärille muotoilla. Raukka syönyt itsensä tuohon kuntoon ja nyt vahtii omia ulosteitaan ja tuputtaa niitä palstalle. Eikö tuo ole jo perverssiä ? 🤮💩💩💩💩


    • Anonyymi

      Muistelen että puhuit joskus sappivaivoista , luulinkin että sellaista vaivaa sulla . Itse olen niin tyytyväinen kun sappi poistettiin ja vaivat jäivät sinne. Aina leikkilläni sanonkin että minua ei koskaan sapeta enää.

      • Siellä sapessani se iso valkea timantti vielä kelluu tehden kiusaa jos syön esim. ruoka-aineita joista se ei tykkää, kuten rasvaisista ruoista. Jospa se nyt jättäisi minut rauhaan, pitää kuitenkin tarkistaa kasvisruokadieetilläkin mikä voi laukaista sappikohtauksen. Esim. jotkut kaalit, pinaatti ja kananmuna. Runsas viinin killitys on myös pahasta.


    • Anonyymi

      Kun vielä jätät sen ylettömän kiljunlitkimisen, on mahdollisuus tulla vaikka ihmiseksi.

    • Anonyymi

      Vanha viidakon sanonta:
      "Huusinalustaa tyhjennettäessä ei kannata syödä kuormasta!"

      • Anonyymi

        Kuinka täällä "keskustellaan" tämmösellä tyylillä? Kaikki, mitä korppis sanoo, käännetään jotenkin väärin ja irvaillaan tosi ilkeästi ja rumasti.
        Mikä pistää aikuisen ihmisen olemaan tämmönen täällä keskustelupalstalla lähes tuntematonta ihmistä kohtaan? Tuskin monikaan on toistaan tavannut, luulisin niin.


      • Anonyymi

        Kuinka täällä "keskustellaan" tämmösellä tyylillä? Kaikki, mitä korppis sanoo, käännetään jotenkin väärin ja irvaillaan tosi ilkeästi ja rumasti.
        Mikä pistää aikuisen ihmisen olemaan tämmönen täällä keskustelupalstalla lähes tuntematonta ihmistä kohtaan? Tuskin monikaan on toistaan tavannut, luulisin niin.


    • Mitäs pahaa ne harakat ovat sinulle tehneet, että niille munkkeja syötät?
      Entäs ne sinun marjaviinisi? Mille viattomalle elukkaraukalle ne juotat, kun sokeriahan niissäkin, kun nehän ovat sitä käynyttä sokeroitua mehua, mitä et enää juo?

      Minä se vain syödä mussutan ihan mitä mielin.

      • Viininvalmistusprosessissa hiiva polttaa sokerin viinimehusta. Viinin valmistuksen loppuvaiheessa mitataan viinin makeus/kuivuusaste. En tykkää makeista viineistä, joten annan viinimehun jatkaa muhimista ja ennen käymisen lopettamista mittaan ominaispainomittarilla, että viini on kuivaa.

        Kielikuvat ei taida olla vahvuutesi, liekö siihen vieraskielisyys vaikuttanut.

        Sinä saat puolestani mussuttaa munkkeja tai mitä nyt mielesi milloinkin tekee se kun ei vaikuta terveyteeni.


      • korppis kirjoitti:

        Viininvalmistusprosessissa hiiva polttaa sokerin viinimehusta. Viinin valmistuksen loppuvaiheessa mitataan viinin makeus/kuivuusaste. En tykkää makeista viineistä, joten annan viinimehun jatkaa muhimista ja ennen käymisen lopettamista mittaan ominaispainomittarilla, että viini on kuivaa.

        Kielikuvat ei taida olla vahvuutesi, liekö siihen vieraskielisyys vaikuttanut.

        Sinä saat puolestani mussuttaa munkkeja tai mitä nyt mielesi milloinkin tekee se kun ei vaikuta terveyteeni.

        Tarkoitukseni ei ole luennoida mutta tiedät varmaan, että kotiviinin ja -oluen valmistuksessa on muutamia avaintekijöitä.
        Aikaa, malttia, teitoa ja hygieniaa. Kokemus tulee tekemisen myötä.
        Jatkuva tuotanto, että kaikkien vaiheiden tekemiseen on riittävästi prosessisiaikaa.

        Nuo kiljun höpöttäjät ja kotiviinen morkkajat lienevät hengenheimolaisia minun vanhoille, edemenneille spurgukavereilleni joilta puuttuivat kaikki nuo edellytykset.


      • flegu kirjoitti:

        Tarkoitukseni ei ole luennoida mutta tiedät varmaan, että kotiviinin ja -oluen valmistuksessa on muutamia avaintekijöitä.
        Aikaa, malttia, teitoa ja hygieniaa. Kokemus tulee tekemisen myötä.
        Jatkuva tuotanto, että kaikkien vaiheiden tekemiseen on riittävästi prosessisiaikaa.

        Nuo kiljun höpöttäjät ja kotiviinen morkkajat lienevät hengenheimolaisia minun vanhoille, edemenneille spurgukavereilleni joilta puuttuivat kaikki nuo edellytykset.

        Olen samaa mieltä. Viinin valmistus ei sovi kaikille Ex-mieheni oli muuten huippu-urheilija, mutta kilpailukauden jälkeen ajottain perso viinan perään. Kerran tulin kotiin ja löysin ex-mieheni eteisen lattialta sammuneena juotuaan minun keskeneräistä viiniäni. Voi sitä seuraavan päivän rapulaa, ei kelvannut viinini enää sen jälkeen. No, asiaan 😊 viininteko vaatii malttia ja on vasta kuukausia kestävien eri vaiheiden jälkeen nautintakelpoista.


    • Anonyymi

      Hienoa kun saatiin täydennystä huussin alusen paskan tyhjennysketjuun. Nyt perehdytään korppiksen suolen toimintaan. On se ikävää kun paska jää jumiin suolistoon. Kerro miten suoli toimii kun olet muuttanut ruokavaliosi. Kerro mitä mieltä Petse on paskasi laadusta.Kyllä palstalaisilla on oikeus tietää.

      • Johan hän tuolla kertoikin vatsan alkaneen heti reakoimaan ruokavalion muutoksesta.


      • Anonyymi

        Totta kai paska jää jumiin, kun ei tiedä kummasta päästä ulos tunkee.


    • Ensimmäinen lauseesi on täyttä asiaa.
      Omalla kohdallani en kuvitellut signaaleja ohimeneviksi vaan totesin niiden kumuloituvan.

      Tarkoituksellinen etuaikainen "eläköityminen". Joutilasta, laiskaa elämää joka liukui päivittäiseksi, alkoholinhuuruiseksi löhäämiseksi. Verenpaine ja kolestrolit oikkuilivat pahemman kerran. Mikään ei huvittanut ja sinä vaiheessa kun kaikki ei enää toiminut kunnolla, päätin muutoksesta.
      Heräämisen aikaan olin 59v 11kk.

      Kotioloissa täysraittius eikä aloituksenkaan kuntosalirytmiin, 5krt/vko, olisi mahtunut kaljoittelua ja, kumma kyllä, ei huvittanutkaan.

      Puolessa vuodessa elämä lääkkeettömäksi ja muutos kehon koostumuksessa.
      Lihasmuisti on metka asia. Nostin viimeiset kisani syksyllä 1967 enkä tietenkään päässyt lähellekään sitä tasoa, mutta voimat alkoivat palautumaan ihmeen hyvin kunnes ne kääntyivät hitaseen taantumiseen vastaanhagoittelusta huolimatta.
      Olisikohan ikäkerroin?

      Jos joku höperö väittää, että voimat kasvavat vielä 90 vuotisenakin, niin saa tarkastella siihen vaikuttavia muuttujia, mm. alkutilannetta, tai tutkituttaa päänsä.

      En tressaa syömisistäni vaan teen sellaiset sekasapuskat jotka sopivat vaimoni reunaehtoihin mutta tiettyjen suojaravinteiden ja proteiinin saannin varmistan omalla kodallani.
      Kimmoisuus, räjähtävyys, liikkuvuus heikkenevät koko ajan. Samoin lihasmassaa katoaa, vastaan hangoittelusta huolimatta vajaa kilo / vuosi. Rasva% ja vatsaontelon viskeraali hyvässä tasossa. Vatsaontelo erinomaisessa.

      Aina tilaisuuden tullen olen yrittänyt jakaa tätä kuntoilun valoa joka sallii myös rappiojaksojakin kunhan ei turhan usein. 6 viikkoa saattaa mennä putkeen mutta vastapainoksi "normalia" elämää useita kuukausia. Nyt menossa oleva jakso kestää 4kk.

      • Tykkään lukea sinun kuntoilusta ja tosiasioista, jotka monet unohtavat uhoessaan terveyttään ja suorituskykyään. Kyllä seitenkympin paremmalle puolen saavuttaessa lihaskunto rapisee tekipä vaikka kuperkeikan tunnissa. Keho vanhenee ja iho löystyy. Se millainen on sisuskalumme kunto on näkymättömissä ja kun sieltä alkaa tulla singaaleja olisi ne otettava vakavasti. Itse en ottanut ja sain opetuksen.
        Minulla on korkea kipukynnys. Ajattelin kun ajoin päivystyspolille, että ne nauraa minut ulos näine vähäisine vaivoineni, mutta toisin kävi ja vasta silloin tajusin olevani oikeasti sairas.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Tykkään lukea sinun kuntoilusta ja tosiasioista, jotka monet unohtavat uhoessaan terveyttään ja suorituskykyään. Kyllä seitenkympin paremmalle puolen saavuttaessa lihaskunto rapisee tekipä vaikka kuperkeikan tunnissa. Keho vanhenee ja iho löystyy. Se millainen on sisuskalumme kunto on näkymättömissä ja kun sieltä alkaa tulla singaaleja olisi ne otettava vakavasti. Itse en ottanut ja sain opetuksen.
        Minulla on korkea kipukynnys. Ajattelin kun ajoin päivystyspolille, että ne nauraa minut ulos näine vähäisine vaivoineni, mutta toisin kävi ja vasta silloin tajusin olevani oikeasti sairas.

        Ihanko itse ajoit tuskissasi sairaalaan ? Ja koko ajan palstalle raportoit ? Onko tämä suomi24 lähin omaisesi ? Siltä se näyttää, Tosi surullista.


    • Anonyymi

      Niinpä, elimistö reakoi ensin hitaasti ja myöhemmin nopeasti, kun jokin ruoka ei sovi. Olen itekin tuon asian joutunut kokemaan ja nykyään syön "mistä maha kiittää". Kokeilun tulos ja veriarvot hyvät.
      Mielenkiintoisen tästä tekee se, että vuosia sitten söin todella terveellisesti ja liikuin paljon. Rasvat olivat tietysti "keveitä". Se mikä on terveellistä ruokaa joillekin on toiselle epäterveellistä jopa henkeä uhkaava. Rasva-arvot olivat korkeita, nyt paljon alhaisemmat. Lääkärini pari viikkoa sitten sanoikin, että jotakin olen tehnyt oikein. No joo, niinpä, en kertonut millä tavalla. Syön mikä tekee hyvän olon ja rasva on luonnollista rasvaa ei tekemällä tehtyä teollisuuden "kevyttä" kemiallisesti tuotettua rasvaa.
      Aikanaan sukulaiseni totesi, että pitää olla kovat aineet, jotta vesi saadaan kiinteäksi rasvaksi. Aivan.
      Hyvä, jotta saat itsesi kuntoon, kokeile mikä sopii ja jätä sopimattomat ruoka-aineet pois tai vähennät niin, ettei oireite synny.

      • Kiitos kommentistasi, olen kokeiluvaiheessa ja olen varma, että löydän oikeat ruokatottumukset. Kannustusjoukkoni mies ja lapset ovat tukenani. Esikoinen tulee viikonlopulla, hän ei syö punaista lihaa ja varoitti kun soitti hilloamasta ruokia jääkaappiin. En hilloa lupasin ehkäpä tehdään ramoonan reseptin mukaista hiilloskalaa.


    • Anonyymi

      Korppis on mielestyäni kohtuullisen hyvää elämää viettävä luovavoimainen kirjoittaja. Samoilla leveyspiireillä ollaan nuoruutemme eläneet. Olen korppista vanhempi, työntäyteisen työuran tehnyt äijä.

      Joitakin näkyy harmittavan kovasti että korppiskin osaa ja uskaltaa ajatella ja kirjoittaa omintakeisesti.

      • Tellukka

        Käytkö sinä vielä Portugalissa golfaamassa?


      • Kiitos kommentistasi, aloituksen aihe tahtoo lipsua sitä mukaa kun ketju etenee. Liekö hiljaista plus 60-palstalla kun porukat on sieltä tänne halveksimiensa vanhusten puolelle kerääntyneet.


      • Tellukka kirjoitti:

        Käytkö sinä vielä Portugalissa golfaamassa?

        Kun yrittät olla kokoaikaisesti näsäviisas ja vitsikäs, on sinun ymmärrettävä, että vitsisi eivät välttämättä naurata muita kuin itseäsi..


      • korppis kirjoitti:

        Kun yrittät olla kokoaikaisesti näsäviisas ja vitsikäs, on sinun ymmärrettävä, että vitsisi eivät välttämättä naurata muita kuin itseäsi..

        Mistä sinä kommenttejani vitsiksi epäilet?
        En niitä sellaisiksi ainakaan ole tarkoittanut, eikä omat kommenttini minua naurata koskaan.


      • Tellukka kirjoitti:

        Mistä sinä kommenttejani vitsiksi epäilet?
        En niitä sellaisiksi ainakaan ole tarkoittanut, eikä omat kommenttini minua naurata koskaan.

        Kerro miksi kommentoit kuten kommentoit "työuran tehneelle äijälle".


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Kiitos kommentistasi, aloituksen aihe tahtoo lipsua sitä mukaa kun ketju etenee. Liekö hiljaista plus 60-palstalla kun porukat on sieltä tänne halveksimiensa vanhusten puolelle kerääntyneet.

        Vuoroin vieraissa. Siellähän te Paloman kanssa käytte, kun täällä alatte hiillostua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vuoroin vieraissa. Siellähän te Paloman kanssa käytte, kun täällä alatte hiillostua.

        No, missäpä se paska kuin kärryssä. Pidä laidoista kiinni, että et putoa.

        Nyt aamupalalle. Kaurapuuroa, hedelmiä, myslileipäsiivun päälle kylmäsavulohta, kahvia ja täystuoremehua sekä nokan eteen Korven Sanomat.


      • korppis kirjoitti:

        No, missäpä se paska kuin kärryssä. Pidä laidoista kiinni, että et putoa.

        Nyt aamupalalle. Kaurapuuroa, hedelmiä, myslileipäsiivun päälle kylmäsavulohta, kahvia ja täystuoremehua sekä nokan eteen Korven Sanomat.

        Minä keittelen kaurapuuroa pari-kolme kertaa viikossa brunssille. Tarjoan sitä itsetehdyn vähäsokerisen omenavoin kanssa ja nyt olen hurahtanut ohutnäkkileipiin, siemeniä ja sellaista, juustoa, kananmunaa, kalkkunaa ja avokadoa pöytään.
        Mammani tapasi sanoa että ei leipää puuron kanssa samaan aikaan, mutta kyllä meillä on tapana ollut kattaa jotain leipäsortteja puurojenkin kanssa kun toi Legolassi on kova poika syömään voileipää ja "päällyksiä". Laimennettu tuoremehu ja tuore hedelmä lisäksi, kuppi kahvi ja pari metformiinia ja siitä se päivä alkaa.
        ***
        Edelliselle joka paheksui sitä että minä kirjoitan useammilla palstoilla: sanoinhan jo silloin kun täytin 70 että aidalta katselen nyt toistaiseksi maailmaa. Suurin osa "kamuista" kirjoittaa kuusikymppisissä edelleenkin, mutta siirtymävaihetta voi jatkua hautaan saakka. Joten älkää menettäkö toivoanne!


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Minä keittelen kaurapuuroa pari-kolme kertaa viikossa brunssille. Tarjoan sitä itsetehdyn vähäsokerisen omenavoin kanssa ja nyt olen hurahtanut ohutnäkkileipiin, siemeniä ja sellaista, juustoa, kananmunaa, kalkkunaa ja avokadoa pöytään.
        Mammani tapasi sanoa että ei leipää puuron kanssa samaan aikaan, mutta kyllä meillä on tapana ollut kattaa jotain leipäsortteja puurojenkin kanssa kun toi Legolassi on kova poika syömään voileipää ja "päällyksiä". Laimennettu tuoremehu ja tuore hedelmä lisäksi, kuppi kahvi ja pari metformiinia ja siitä se päivä alkaa.
        ***
        Edelliselle joka paheksui sitä että minä kirjoitan useammilla palstoilla: sanoinhan jo silloin kun täytin 70 että aidalta katselen nyt toistaiseksi maailmaa. Suurin osa "kamuista" kirjoittaa kuusikymppisissä edelleenkin, mutta siirtymävaihetta voi jatkua hautaan saakka. Joten älkää menettäkö toivoanne!

        Päivää kamu@

        Aloitin kirjanpidon päivän syömisistäni punnitsin ja mittasin vyötärön.
        Olen ymmärtänyt, että ruokavalionne on terveellinen. Muistui se herkullisen savukalan, jonka toit ja jota nautimme mökillämme pari kesää sitten.

        Olen jo maininnut tuolla jossain, että ramonan hiilloskalaa laitan viikonlopulla kun tästä sairasvuoteelta nousen ja mökillä taas eloani jatkan.

        Tein aamulla ison kulhon gali-ja vesimelooni- sekä persikkasalaattia. Galihunajan siemenet otin talteen talouspaperinpäälle kuivumaan ja jatkoa odottelemaan, siemenissä on paljon erilaisia hyvinvoinnin perusaineita.

        No, oli luonnollisesti odotettua, että meitä seurataan. Lokkikarvi purjeittemme vanavedessä.

        Kun luen joitakin kommentteja, huvitun ja mieleeni tulee tuntemani kaunis hollantilainen nainen, johon tutustuin ensimmäisillä Hollannin matkoillani (nyt jo dementoitunut vanhus) Hän oli nuoruudessaan vakavalla naamalla väittänyt, että hän ei ulosta vain pissii.

        On myös kiva lukea asiaviestejä ne kannustavat eteenpäin.

        No, vatsani voi paremmin kuin vuosiin, ihanaa...


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Päivää kamu@

        Aloitin kirjanpidon päivän syömisistäni punnitsin ja mittasin vyötärön.
        Olen ymmärtänyt, että ruokavalionne on terveellinen. Muistui se herkullisen savukalan, jonka toit ja jota nautimme mökillämme pari kesää sitten.

        Olen jo maininnut tuolla jossain, että ramonan hiilloskalaa laitan viikonlopulla kun tästä sairasvuoteelta nousen ja mökillä taas eloani jatkan.

        Tein aamulla ison kulhon gali-ja vesimelooni- sekä persikkasalaattia. Galihunajan siemenet otin talteen talouspaperinpäälle kuivumaan ja jatkoa odottelemaan, siemenissä on paljon erilaisia hyvinvoinnin perusaineita.

        No, oli luonnollisesti odotettua, että meitä seurataan. Lokkikarvi purjeittemme vanavedessä.

        Kun luen joitakin kommentteja, huvitun ja mieleeni tulee tuntemani kaunis hollantilainen nainen, johon tutustuin ensimmäisillä Hollannin matkoillani (nyt jo dementoitunut vanhus) Hän oli nuoruudessaan vakavalla naamalla väittänyt, että hän ei ulosta vain pissii.

        On myös kiva lukea asiaviestejä ne kannustavat eteenpäin.

        No, vatsani voi paremmin kuin vuosiin, ihanaa...

        Et kuitenkaan vastaa asialliseen kysymykseen, kun alempana kysyn, et miten sait tuo diag. noin nopeasti. Minulla, kun tuota tautia etsittiin, niin siinä meni pari vuorokautta.

        Mutta antaa olla. Huomaan, et vastailet mielellään riitaa haastaviin, riitaa haastaen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et kuitenkaan vastaa asialliseen kysymykseen, kun alempana kysyn, et miten sait tuo diag. noin nopeasti. Minulla, kun tuota tautia etsittiin, niin siinä meni pari vuorokautta.

        Mutta antaa olla. Huomaan, et vastailet mielellään riitaa haastaviin, riitaa haastaen.

        Anteeksi, sekoitin kysymyksesi koskevan kommenttiasi edeltään kommenttiin, en näet ymmärtänyt sitä edeltävää kommenttia mitä sairautta sillä tarkoitettiin.

        Olenko mielestäsi haastanut riitaa. Pääsääntöisesti ohitan koska tunnistan riidanhaastajat.

        Kaikkein parasa ketjussa on asiavastaukset niihin tykmään ottaa kantaa. Olen saanut runsaasti hyviä ohjeita.

        Vastasin sinulle jo voimme nyt jatkaa kommentointijamme.


    • Anonyymi

      Kahden päivän sisällä on siis sairastettu suoliston divertekkeleihin eli siellä on paskaa suolen mutkissa ja siellä saaneet tulehduksia aikaan.. Nyt on pari päivää syöty terveellisemmin ja lapsoset, arviolta 40-50 v tulleet äitin ruokavaliota säätämään. Ette ole varmaan koskaan yhteisiä aterioita syöneet, kun äitin epäterve ruokavalio nyt vasta shokkina paljastui heille. Tiesivätkö lapsukaiset että se vuokraisäntä-kumppani on syönyt itse ihan omia sapuskoitaan ihan omasta jääkaapistaan ja viis veisannut teitin äiskän hyvinvoinnista ?

      • Poikani 35 ja 29-vuotiaita, ovat syöneet samassa ruokapöydässä kanssani kumpikin noin 18-vuotta. Yhteiset ruokailumme alkoivat kun imetin heitä molempia lähes vuoden.

        Shokkia ei ole kukaan perhepiirissämme ole "divertekkeleistä" saanut.

        Siellä se paska sinunkin suolen mutkissaliukuu kohti persreikää ja ulostuu jahka saa siihen luvan.


    • Anonyymi

      Mikähän tuon divertikuliitin aiheuttaa ? 9 vuotta sitten sain työmaalla lievemmän stroken .- Siitä lähtien lääkkeillä , Clopidogreliä ja Candesartania, mahtaakohan niillä olla osuutta asiaan ? Juon olutta iltaisin :) Gubbe 70 v

    • Anonyymi

      Miten sait tuon taudin määrityksen noin nopeasti? Itselläni näet tuota epäiltiin.

      t. lobotti

      • Ilmeisesti kysyt minulta, sain taudin diagnosin kipujen kuvauksen perusteella, jota vahvisti vatsasta otetut röngtenkuvat. Kirurgin tutkimien kuvien jälkeen, minut otettiin sisään tarkkailuun ja jouduin antibiottitippaan.

        Jos on epäilty ja jos sinulla on alavatsaoireita, pyydä jatkotutkimuksiin sillä äkkilähtö sairaalaan ei ole kivaa, voi joutua pahimmassa tapauksessa suoraan leikkauspöydälle.


      • Mitä olet tehnyt kun sait epäilyt divertikuutista, oletko muuttanut ruokatottumuksiasi, onko vaivat päivittäisiä. Turvottavaa tunnetta alavatsassa, omituista jomottavaa kipua?


        Minulle tauti tuli yllätyksenä, sitä ei oltu epäilty en itse eikä lääkärit, en tosin vatsaoireista ole lääkärille maininnutkaa. Olen näet ikäni ollut herkkävatsainen jos kuvaan koko elämänkaartani.


      • Mitä olet tehnyt kun sait epäilyt divertikuutista, oletko muuttanut ruokatottumuksiasi, onko vaivat päivittäisiä. Turvottavaa tunnetta alavatsassa, omituista jomottavaa kipua?


        Minulle tauti tuli yllätyksenä, sitä ei oltu epäilty en itse eikä lääkärit, en tosin vatsaoireista ole lääkärille maininnutkaa. Olen näet ikäni ollut herkkävatsainen jos kuvaan koko elämänkaartani.


      • korppis kirjoitti:

        Mitä olet tehnyt kun sait epäilyt divertikuutista, oletko muuttanut ruokatottumuksiasi, onko vaivat päivittäisiä. Turvottavaa tunnetta alavatsassa, omituista jomottavaa kipua?


        Minulle tauti tuli yllätyksenä, sitä ei oltu epäilty en itse eikä lääkärit, en tosin vatsaoireista ole lääkärille maininnutkaa. Olen näet ikäni ollut herkkävatsainen jos kuvaan koko elämänkaartani.

        Sorry, luulin, että kommenttini ei lähtenyt kun jäi kommentin lähetys pyörimään niin painoin toisen kerran lähetä nappia.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Mitä olet tehnyt kun sait epäilyt divertikuutista, oletko muuttanut ruokatottumuksiasi, onko vaivat päivittäisiä. Turvottavaa tunnetta alavatsassa, omituista jomottavaa kipua?


        Minulle tauti tuli yllätyksenä, sitä ei oltu epäilty en itse eikä lääkärit, en tosin vatsaoireista ole lääkärille maininnutkaa. Olen näet ikäni ollut herkkävatsainen jos kuvaan koko elämänkaartani.

        Minulla epäiltiin vaan ei todettu.

        lobotti


    • Ateriarytmit tuntuvat olevan erilaisia eläkeläisilläkin. Meillä heräillään suhteellisen aikaisin, tavallinen arkipäivä avataan yleensä kaura- tai neljänviljanpuurolla rasvattoman maidon ja marjojen kera, lisäksi vain maitokahvia mukillinen. Puuroja kannattaa tuunailla paitsi marjoilla, myös hedelmäpaloilla ja pähkinärouheella. Brunsseja syödään viikonloppuisin, silloin päivän pääateria on myöhäisempi , suuritöisempi lounas tai päivällinen. Jos lapsia tai teinejä on kylässä, heille paistetaan aamiaiseksi vaikka lettuja kun myöhään heräilevät, ja muutenkin hemmotellaan.

      Paloman kertoma siemennäkkäri on meilläkin uusi löytö, olen sitä itsekin tehnyt, taputellut ohueksi levyksi toisen leivinpaperin avulla pellille. Se on kätevää, kun kahdella aikuisella leipää kuluu aika vähän, tahtoo jäädä kuivumaan, jos ei pakasta osaa. Kuitua tulee runsaasti ja onhan siemenissä ja pähkinöissä hyviä rasvoja ja proteiineja. Tumma saaristolaisleipä on yksi suosikkimme myös, hyvin säilyvää ja täyteläistä, sopii hiukan makeana kahvileiväksikin, vaikka avokadoviipaleita päällyksenään. Omenavoi kiinnostaa, en ole koskaan kuullutkaan, mutta sillähän voisi nostaa puuron ihan uudelle tasolle.

      Ennen olen käyttänyt vain kesäkurpitsaa ja minulla on sitä aina kasvamassa. Uudeksi makusuosikiksi löysin kaupasta myskikurpitsan, ihana oranssi väriltään. En voi yleensä sietää sosekeittoja, koska jos yhdistää vihreää ja punaista, tulee ällöttävän ruskeaa mössöä ja pitäähän sopassakin jotain suutuntumaa olla. Kuitenkin samettisen pehmeä ihanan värinen myskikupritsasosekeitto creme fraiche -kiehkuroilla koristettuna on ilo kaikille aisteille. Viittä eri väriä tuoretta joka päivä, paljon myös silmän ruokaa ja kaunis kattaus, siinä ruokahalun herättäjiä. Ja kunnolla vettä varsinkin kesäaikaan, vatsan toiminnallekin tärkeää. Hanavesi kelpaa hyvin, vesikannuun voi laittaa sitruunaviipaleita ja mintun lehtiä, houkuttaa juomaan, kaikillahan ei tule normaalia janon tunnetta yhtä vahvasti.

      • Olen täyttänyt joka aamu litran kannun vedellä ja pidän huolen, että illalla ennen nukkumaan menoa se on tyhjä. Nesteen kierto kehossani on aktivoitunut.

        Päätin lopettaa maidon juonnin (laktoosittoman) en ole kaivannut, outoa sinänsä. Kahviin toki lisään hiukan.

        Oikeat leivät pitää vielä löytää. Kirjoitit saaristolaisleivästä, joka on juhlapöytieni leipä, lienee myös hyvä kuidun lähde. Ostoslistaan ; ) samoin kuin näkkäri.


      • korppis kirjoitti:

        Olen täyttänyt joka aamu litran kannun vedellä ja pidän huolen, että illalla ennen nukkumaan menoa se on tyhjä. Nesteen kierto kehossani on aktivoitunut.

        Päätin lopettaa maidon juonnin (laktoosittoman) en ole kaivannut, outoa sinänsä. Kahviin toki lisään hiukan.

        Oikeat leivät pitää vielä löytää. Kirjoitit saaristolaisleivästä, joka on juhlapöytieni leipä, lienee myös hyvä kuidun lähde. Ostoslistaan ; ) samoin kuin näkkäri.

        Nestetasapaino.

        Kotioloissa se ei ole mikään ongelma mutta oleillessamme lämpimässä on vaimoni tarkkailtava juomisiaan. Päivän tarpeisiin hän varustaa kaksi 1,5l vesipulloa joista hörppii aina käydessään keittiössä.
        Em. vedet ovat "varmistelua".

        Vaikka vapaa-ajan talomme hanavesi on juomakelpoista niin se on sen verran vahvasti käsiteltyä, että kannan lähikaupasta kerrallaan 8 x 1,5l pullopatterin.

        Minä korvaan osan nestetarpeestani oluella.

        Kotona en juo olutta enkä muutakaan siihen ryhmään kuuluvaa. Maitoa juon noin 1,5l/vrk.
        Muuten ruokailutottumukseni ovat epäterveelliset. Aamuisin lähden salille sokerittoman kahvin voimalla ilan pautavaa. Eväänä minulla on 0,5l protskujauhe-kaakaoyhdistelmää ja banaani.
        Loppupäivä lienee tavanomainen.
        Sapuskan suunnitelussa, ostamisessa ja valmistuksessa otan huomioon vaimoni rajoitukset raudan ja K-vitamiinin suhteen. Myös silakka on boikotissa.


      • korppis kirjoitti:

        Olen täyttänyt joka aamu litran kannun vedellä ja pidän huolen, että illalla ennen nukkumaan menoa se on tyhjä. Nesteen kierto kehossani on aktivoitunut.

        Päätin lopettaa maidon juonnin (laktoosittoman) en ole kaivannut, outoa sinänsä. Kahviin toki lisään hiukan.

        Oikeat leivät pitää vielä löytää. Kirjoitit saaristolaisleivästä, joka on juhlapöytieni leipä, lienee myös hyvä kuidun lähde. Ostoslistaan ; ) samoin kuin näkkäri.

        Nestetasapaino.

        Kotioloissa se ei ole mikään ongelma mutta oleillessamme lämpimässä on vaimoni tarkkailtava juomisiaan. Päivän tarpeisiin hän varustaa kaksi 1,5l vesipulloa joista hörppii aina käydessään keittiössä.
        Em. vedet ovat "varmistelua".

        Vaikka vapaa-ajan talomme hanavesi on juomakelpoista niin se on sen verran vahvasti käsiteltyä, että kannan lähikaupasta kerrallaan 8 x 1,5l pullopatterin.

        Minä korvaan osan nestetarpeestani oluella.

        Kotona en juo olutta enkä muutakaan siihen ryhmään kuuluvaa. Maitoa juon noin 1,5l/vrk.
        Muuten ruokailutottumukseni ovat epäterveelliset. Aamuisin lähden salille sokerittoman kahvin voimalla ilan pautavaa. Eväänä minulla on 0,5l protskujauhe-kaakaoyhdistelmää ja banaani.
        Loppupäivä lienee tavanomainen.
        Sapuskan suunnitelussa, ostamisessa ja valmistuksessa otan huomioon vaimoni rajoitukset raudan ja K-vitamiinin suhteen. Myös silakka on boikotissa.


      • korppis kirjoitti:

        Olen täyttänyt joka aamu litran kannun vedellä ja pidän huolen, että illalla ennen nukkumaan menoa se on tyhjä. Nesteen kierto kehossani on aktivoitunut.

        Päätin lopettaa maidon juonnin (laktoosittoman) en ole kaivannut, outoa sinänsä. Kahviin toki lisään hiukan.

        Oikeat leivät pitää vielä löytää. Kirjoitit saaristolaisleivästä, joka on juhlapöytieni leipä, lienee myös hyvä kuidun lähde. Ostoslistaan ; ) samoin kuin näkkäri.

        Nestetasapaino.

        Kotioloissa se ei ole mikään ongelma mutta oleillessamme lämpimässä on vaimoni tarkkailtava juomisiaan. Päivän tarpeisiin hän varustaa kaksi 1,5l vesipulloa joista hörppii aina käydessään keittiössä.
        Em. vedet ovat "varmistelua".

        Vaikka vapaa-ajan talomme hanavesi on juomakelpoista niin se on sen verran vahvasti käsiteltyä, että kannan lähikaupasta kerrallaan 8 x 1,5l pullopatterin.

        Minä korvaan osan nestetarpeestani oluella.

        Kotona en juo olutta enkä muutakaan siihen ryhmään kuuluvaa. Maitoa juon noin 1,5l/vrk.
        Muuten ruokailutottumukseni ovat epäterveelliset. Aamuisin lähden salille sokerittoman kahvin voimalla ilan pautavaa. Eväänä minulla on 0,5l protskujauhe-kaakaoyhdistelmää ja banaani.
        Loppupäivä lienee tavanomainen.
        Sapuskan suunnitelussa, ostamisessa ja valmistuksessa otan huomioon vaimoni rajoitukset raudan ja K-vitamiinin suhteen. Myös silakka on boikotissa.


      • korppis kirjoitti:

        Olen täyttänyt joka aamu litran kannun vedellä ja pidän huolen, että illalla ennen nukkumaan menoa se on tyhjä. Nesteen kierto kehossani on aktivoitunut.

        Päätin lopettaa maidon juonnin (laktoosittoman) en ole kaivannut, outoa sinänsä. Kahviin toki lisään hiukan.

        Oikeat leivät pitää vielä löytää. Kirjoitit saaristolaisleivästä, joka on juhlapöytieni leipä, lienee myös hyvä kuidun lähde. Ostoslistaan ; ) samoin kuin näkkäri.

        Nestetasapaino.

        Kotioloissa se ei ole mikään ongelma mutta oleillessamme lämpimässä on vaimoni tarkkailtava juomisiaan. Päivän tarpeisiin hän varustaa kaksi 1,5l vesipulloa joista hörppii aina käydessään keittiössä.
        Em. vedet ovat "varmistelua".

        Vaikka vapaa-ajan talomme hanavesi on juomakelpoista niin se on sen verran vahvasti käsiteltyä, että kannan lähikaupasta kerrallaan 8 x 1,5l pullopatterin.

        Minä korvaan osan nestetarpeestani oluella.

        Kotona en juo olutta enkä muutakaan siihen ryhmään kuuluvaa. Maitoa juon noin 1,5l/vrk.
        Muuten ruokailutottumukseni ovat epäterveelliset. Aamuisin lähden salille sokerittoman kahvin voimalla ilan pautavaa. Eväänä minulla on 0,5l protskujauhe-kaakaoyhdistelmää ja banaani.
        Loppupäivä lienee tavanomainen.
        Sapuskan suunnitelussa, ostamisessa ja valmistuksessa otan huomioon vaimoni rajoitukset raudan ja K-vitamiinin suhteen. Myös silakka on boikotissa.


      • korppis kirjoitti:

        Olen täyttänyt joka aamu litran kannun vedellä ja pidän huolen, että illalla ennen nukkumaan menoa se on tyhjä. Nesteen kierto kehossani on aktivoitunut.

        Päätin lopettaa maidon juonnin (laktoosittoman) en ole kaivannut, outoa sinänsä. Kahviin toki lisään hiukan.

        Oikeat leivät pitää vielä löytää. Kirjoitit saaristolaisleivästä, joka on juhlapöytieni leipä, lienee myös hyvä kuidun lähde. Ostoslistaan ; ) samoin kuin näkkäri.

        Nestetasapaino.

        Kotioloissa se ei ole mikään ongelma mutta oleillessamme lämpimässä on vaimoni tarkkailtava juomisiaan. Päivän tarpeisiin hän varustaa kaksi 1,5l vesipulloa joista hörppii aina käydessään keittiössä.
        Em. vedet ovat "varmistelua".

        Vaikka vapaa-ajan talomme hanavesi on juomakelpoista niin se on sen verran vahvasti käsiteltyä, että kannan lähikaupasta kerrallaan 8 x 1,5l pullopatterin.

        Minä korvaan osan nestetarpeestani oluella.

        Kotona en juo olutta enkä muutakaan siihen ryhmään kuuluvaa. Maitoa juon noin 1,5l/vrk.
        Muuten ruokailutottumukseni ovat epäterveelliset. Aamuisin lähden salille sokerittoman kahvin voimalla ilan pautavaa. Eväänä minulla on 0,5l protskujauhe-kaakaoyhdistelmää ja banaani.
        Loppupäivä lienee tavanomainen.
        Sapuskan suunnitelussa, ostamisessa ja valmistuksessa otan huomioon vaimoni rajoitukset raudan ja K-vitamiinin suhteen. Myös silakka on boikotissa.


      • korppis kirjoitti:

        Olen täyttänyt joka aamu litran kannun vedellä ja pidän huolen, että illalla ennen nukkumaan menoa se on tyhjä. Nesteen kierto kehossani on aktivoitunut.

        Päätin lopettaa maidon juonnin (laktoosittoman) en ole kaivannut, outoa sinänsä. Kahviin toki lisään hiukan.

        Oikeat leivät pitää vielä löytää. Kirjoitit saaristolaisleivästä, joka on juhlapöytieni leipä, lienee myös hyvä kuidun lähde. Ostoslistaan ; ) samoin kuin näkkäri.

        Nestetasapaino.

        Kotioloissa se ei ole mikään ongelma mutta oleillessamme lämpimässä on vaimoni tarkkailtava juomisiaan. Päivän tarpeisiin hän varustaa kaksi 1,5l vesipulloa joista hörppii aina käydessään keittiössä.
        Em. vedet ovat "varmistelua".

        Vaikka vapaa-ajan talomme hanavesi on juomakelpoista niin se on sen verran vahvasti käsiteltyä, että kannan lähikaupasta kerrallaan 8 x 1,5l pullopatterin.

        Minä korvaan osan nestetarpeestani oluella.

        Kotona en juo olutta enkä muutakaan siihen ryhmään kuuluvaa. Maitoa juon noin 1,5l/vrk.
        Muuten ruokailutottumukseni ovat epäterveelliset. Aamuisin lähden salille sokerittoman kahvin voimalla ilan pautavaa. Eväänä minulla on 0,5l protskujauhe-kaakaoyhdistelmää ja banaani.
        Loppupäivä lienee tavanomainen.
        Sapuskan suunnitelussa, ostamisessa ja valmistuksessa otan huomioon vaimoni rajoitukset raudan ja K-vitamiinin suhteen. Myös silakka on boikotissa.


      • korppis kirjoitti:

        Olen täyttänyt joka aamu litran kannun vedellä ja pidän huolen, että illalla ennen nukkumaan menoa se on tyhjä. Nesteen kierto kehossani on aktivoitunut.

        Päätin lopettaa maidon juonnin (laktoosittoman) en ole kaivannut, outoa sinänsä. Kahviin toki lisään hiukan.

        Oikeat leivät pitää vielä löytää. Kirjoitit saaristolaisleivästä, joka on juhlapöytieni leipä, lienee myös hyvä kuidun lähde. Ostoslistaan ; ) samoin kuin näkkäri.

        Nestetasapaino.

        Kotioloissa se ei ole mikään ongelma mutta oleillessamme lämpimässä on vaimoni tarkkailtava juomisiaan. Päivän tarpeisiin hän varustaa kaksi 1,5l vesipulloa joista hörppii aina käydessään keittiössä.
        Em. vedet ovat "varmistelua".

        Vaikka vapaa-ajan talomme hanavesi on juomakelpoista niin se on sen verran vahvasti käsiteltyä, että kannan lähikaupasta kerrallaan 8 x 1,5l pullopatterin.

        Minä korvaan osan nestetarpeestani oluella.

        Kotona en juo olutta enkä muutakaan siihen ryhmään kuuluvaa. Maitoa juon noin 1,5l/vrk.
        Muuten ruokailutottumukseni ovat epäterveelliset. Aamuisin lähden salille sokerittoman kahvin voimalla ilan pautavaa. Eväänä minulla on 0,5l protskujauhe-kaakaoyhdistelmää ja banaani.
        Loppupäivä lienee tavanomainen.
        Sapuskan suunnitelussa, ostamisessa ja valmistuksessa otan huomioon vaimoni rajoitukset raudan ja K-vitamiinin suhteen. Myös silakka on boikotissa.


      • Minulla on nyt butternut squashia ja patty pan-kurpitsaa kesäkurpitsan lisäksi kasvamassa. Viime kesänä kasvatin kaksi hyvänkokoista myskikurpitsaa ja tavallisia halloween-kurpitsoja, nyt kokeilen jospa saisin suosikkini butternut squashin tuottamaan hedelmää. Esikasvatin taimet sisällä ja siirsin ulos kun ilmat lämpeni, mutta rankkasade ja kylmä sääjakso eivät ole olleet suosiollisia kurpitsoilleni.
        Teen butternut squashista ihanaa keittoa, mutta paahdan kurpitsan ensin uunissa ja ripottelen gourmet-suolaa ja pikkuisen mustaapippuria ja yhden oksan timjamia, sitten keitän kypsästä hedelmälihasta ja kuullotusta sipulista keiton jonka miksaan sauvalla, lantraan kasvisliemellä ja vedellä ja rikastutan pienellä määrällä hapankermaa, päälle chilihiutaleita ja hakattua korianderia. Mums!
        Meillä on erittäin hyvänmakuinen ja jääkylmä vesijohtovesi ja sitä kelpaa juoda ruokapöydässä, mutta kalaruokien kanssa laitan yleensä pikkuisen tuoretta limettiä vesikarahviin. Sitruunakin käy, mutta limetti on mielestäni aromikkaampaa. En käytä juurikaan alkoholia, mutta jos sattuu niin seurassa voin ottaa lasin valkkaria tai roseeta. Siis arkipäivinä. Kutsuilla tai hyvässä seurassa voi mennä puolikin pullollista, kevyesti, mutta sellaista ei tapahdu montaa kertaa vuodessa.
        Nestetasapainoani hoidan juomalla vesijohtovettä ja vedellä lantrattua tuoremehua (50/50). Kahvia muutama kuppi, teetä joskus. Joku kaupan vesipullo kulkee mukana autossa.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Minulla on nyt butternut squashia ja patty pan-kurpitsaa kesäkurpitsan lisäksi kasvamassa. Viime kesänä kasvatin kaksi hyvänkokoista myskikurpitsaa ja tavallisia halloween-kurpitsoja, nyt kokeilen jospa saisin suosikkini butternut squashin tuottamaan hedelmää. Esikasvatin taimet sisällä ja siirsin ulos kun ilmat lämpeni, mutta rankkasade ja kylmä sääjakso eivät ole olleet suosiollisia kurpitsoilleni.
        Teen butternut squashista ihanaa keittoa, mutta paahdan kurpitsan ensin uunissa ja ripottelen gourmet-suolaa ja pikkuisen mustaapippuria ja yhden oksan timjamia, sitten keitän kypsästä hedelmälihasta ja kuullotusta sipulista keiton jonka miksaan sauvalla, lantraan kasvisliemellä ja vedellä ja rikastutan pienellä määrällä hapankermaa, päälle chilihiutaleita ja hakattua korianderia. Mums!
        Meillä on erittäin hyvänmakuinen ja jääkylmä vesijohtovesi ja sitä kelpaa juoda ruokapöydässä, mutta kalaruokien kanssa laitan yleensä pikkuisen tuoretta limettiä vesikarahviin. Sitruunakin käy, mutta limetti on mielestäni aromikkaampaa. En käytä juurikaan alkoholia, mutta jos sattuu niin seurassa voin ottaa lasin valkkaria tai roseeta. Siis arkipäivinä. Kutsuilla tai hyvässä seurassa voi mennä puolikin pullollista, kevyesti, mutta sellaista ei tapahdu montaa kertaa vuodessa.
        Nestetasapainoani hoidan juomalla vesijohtovettä ja vedellä lantrattua tuoremehua (50/50). Kahvia muutama kuppi, teetä joskus. Joku kaupan vesipullo kulkee mukana autossa.

        Ei ehkä hapankermaa, vaan ranskankermaa, creme fraichea.
        Soppa tarjotaan avokadonpuolikkaan kera.


    • testing

    • testing

    • testing

      • Pyörii, pyörii😄😄😄


      • korppis kirjoitti:

        Pyörii, pyörii😄😄😄

        Eli lähetä viesti mene ja vetäise yläpalkista päivitys. Jos painat uudestaan lähetä, tulee monta viestiä peräkanaa.


    • LUKEKAA OHJEENI

      ÄLKÄÄ PAINAKO LÄHETÄ PAINIKETTA KUIN YHDEN KERRAN. RULLATKAA NÄYTTÖ YLÖS JA VETÄKÄÄ PÄIVITYS.

      • Anonyymi

        Eli tämä on vessassakäyntiohje jonka lääkärisetä antoi?

        Korppis, kysy Palomalta mitä Caucan porukka tekisi
        tässä karmeassa tilanteessa

        Asteekit olisivat hakeneet Tokmannista chiaa (liotetaan)

        Mayat olisi tehneet kätevästi ihmisuhrin

        eiköhän lähde tauti joka konstilla, voi valita
        https://www.iltalehti.fi/terveys/a/2015082820252959


      • Kiitos ohjeesta korppis. :)
        Tajusin vihdoinkin että vika ei ollut minun. Tellukakin sai minulta saman vastauksen kuuteen kertaan Angelina Jolie-ketjussani, jospa se nyt uskoisi.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Kiitos ohjeesta korppis. :)
        Tajusin vihdoinkin että vika ei ollut minun. Tellukakin sai minulta saman vastauksen kuuteen kertaan Angelina Jolie-ketjussani, jospa se nyt uskoisi.

        Onkohan suomi24:llä menossa mainostilan myyntikampanja kun ohjelmointi on muutettu siten, että kommentteja sataa ketjuihin. Ostajat seuraamaan päivän kommentti kertymää ja kauppa käy.

        Täällä on kaunis iltä. Kävimme mökin laiturilla iltapäiväkahvilla. Ajoimme Kajaanin vanhalle hautuumaalle, kävimme sukumme haudalla, josta otin äitienpäiväruusun mukaan. Yritän elvyttää sen. Hauta on seurakunnan kesähoidossa, kieltämättä hyvin oli hoidettu. Ruusuni oli vain kuukahtanut.

        On uskomatonta kuinka vähennetty ruoan mässytys ja lappaminen suuhun on antanut hyvän olon. En aijo käydä ruokakaupassa ennen lauantaita, jolloin etsin sopivaa kalaa hiillostettavaksi.

        Tuntuu ällöltä ajatella kevään huippu hetkiä, after eight shoppingit ja ruoan hamstraus.


    • Anonyymi

      Suosittelen ilmastoystävällisiä suomalaisia marjoja, juureksia, vihanneksia jne.
      Pellavasiemenistä yli yön liotettua "limaa".

      • Jos tarkoitus on ympäristön suojelu, niin kotimainen marja on hyvä.
        Jos haluaa edistää suolen toimintaa, niin pitahaya on palllllllllllljjjjjjjjjjjjjon tehokkaampi :)


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Jos tarkoitus on ympäristön suojelu, niin kotimainen marja on hyvä.
        Jos haluaa edistää suolen toimintaa, niin pitahaya on palllllllllllljjjjjjjjjjjjjon tehokkaampi :)

        Kyllä tulee paskalle hintaa kun se pitää houkutella ulos kalliilla exottisilla hedelmillä jotka tuodaan lentokoneella. Osta mieluummin kuivattuja luumuja , lipta ne, juo vettä ja liiku,syö kaurapuuroa eläkä tuollasia kalliita myslejä .Risiniöljy auttaa satavarmasti mutta katso että olet lähellä hyyskää.


      • Anonyymi

        Sen olen kokemuksesta oppinut, että lähikaupan kaura,vehnälese ja pellavarouhetuotteet aamuin illoin nautittuina pitävät vatsan toiminnan kunnossa.
        Pellavarouheen liotan yön yli ja nautin aamulla tyhjään vatsaan. Edullista vatsanhuoltoa.


      • Anonyymi

        Sen olen kokemuksesta oppinut, että lähikaupan kaura,vehnälese ja pellavarouhetuotteet aamuin illoin nautittuina pitävät vatsan toiminnan kunnossa.
        Pellavarouheen liotan yön yli ja nautin aamulla tyhjään vatsaan. Edullista vatsanhuoltoa.


      • Anonyymi

        Sen olen kokemuksesta oppinut, että lähikaupan kaura,vehnälese ja pellavarouhetuotteet aamuin illoin nautittuina pitävät vatsan toiminnan kunnossa.
        Pellavarouheen liotan yön yli ja nautin aamulla tyhjään vatsaan. Edullista vatsanhuoltoa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Jos tarkoitus on ympäristön suojelu, niin kotimainen marja on hyvä.
        Jos haluaa edistää suolen toimintaa, niin pitahaya on palllllllllllljjjjjjjjjjjjjon tehokkaampi :)

        Lopeta jo tuo mikä on hyvä ja mikä ei.
        Jokaisen mummon suolentoiminta on erilainen.
        Eiköhän ne aloittajan lääkärit anna jatkossa ohjeet tälle potilaalle.
        Voi, että mitä draamaa tämä koko keskustelu on.


      • Anonyymi

        Sen olen kokemuksesta oppinut, että lähikaupan kaura,vehnälese ja pellavarouhetuotteet aamuin illoin nautittuina pitävät vatsan toiminnan kunnossa.
        Pellavarouheen liotan yön yli ja nautin aamulla tyhjään vatsaan. Edullista vatsanhuoltoa.


      • Anonyymi

        Sen olen kokemuksesta oppinut, että lähikaupan kaura,vehnälese ja pellavarouhetuotteet aamuin illoin nautittuina pitävät vatsan toiminnan kunnossa.
        Pellavarouheen liotan yön yli ja nautin aamulla tyhjään vatsaan. Edullista vatsanhuoltoa.


      • Sen olen kokemuksesta oppinut, että lähikaupan kaura,vehnälese ja pellavarouhetuotteet aamuin illoin nautittuina pitävät vatsan toiminnan kunnossa.
        Pellavarouheen liotan yön yli ja nautin aamulla tyhjään vatsaan. Edullista vatsanhuoltoa.


      • Sen olen kokemuksesta oppinut, että lähikaupan kaura,vehnälese ja pellavarouhetuotteet aamuin illoin nautittuina pitävät vatsan toiminnan kunnossa.
        Pellavarouheen liotan yön yli ja nautin aamulla tyhjään vatsaan. Edullista vatsanhuoltoa.


      • Sen olen kokemuksesta oppinut, että lähikaupan kaura,vehnälese ja pellavarouhetuotteet aamuin illoin nautittuina pitävät vatsan toiminnan kunnossa.
        Pellavarouheen liotan yön yli ja nautin aamulla tyhjään vatsaan. Edullista vatsanhuoltoa.


      • capt.cöpenick kirjoitti:

        Sen olen kokemuksesta oppinut, että lähikaupan kaura,vehnälese ja pellavarouhetuotteet aamuin illoin nautittuina pitävät vatsan toiminnan kunnossa.
        Pellavarouheen liotan yön yli ja nautin aamulla tyhjään vatsaan. Edullista vatsanhuoltoa.

        ÄLKÄÄ PAINAKO LÄHETYSTÄ KUIN KERRAN, EIKÖ MENE KURPITSAAN. KELAUS YLÖS JA PÄIVITYS.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta jo tuo mikä on hyvä ja mikä ei.
        Jokaisen mummon suolentoiminta on erilainen.
        Eiköhän ne aloittajan lääkärit anna jatkossa ohjeet tälle potilaalle.
        Voi, että mitä draamaa tämä koko keskustelu on.

        En saanut ohjeita, mutta järki sanoi, luettuani sairaudesta, että kuitupitoinen ruoka, punainen liha, mässäily ja makeat sekä ylensyönti on nyt loppu.

        Juttelin mieheni kanssa, että kun lopetin keväällä 97 tupakanpolton, se oli helppoa ja tämäkin tulee olemaan helppoa. Kaikki on kiinni korvienvälistä.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        En saanut ohjeita, mutta järki sanoi, luettuani sairaudesta, että kuitupitoinen ruoka, punainen liha, mässäily ja makeat sekä ylensyönti on nyt loppu.

        Juttelin mieheni kanssa, että kun lopetin keväällä 97 tupakanpolton, se oli helppoa ja tämäkin tulee olemaan helppoa. Kaikki on kiinni korvienvälistä.

        Miksi sitten olet mässäillyt ja ylensyönyt , jos kerran olisi ollut helppoa elää terveesti ? Outoa ettei se ”miehesi” ole puuttunut karmeisiin ruokatapoihisi. Varmasti on tuhoa tehnyt elimistöön tuo sokeri ja rasva. Eikös ne kuidut ole välttämättömiä kun on ummetus ja cacca jää suolen mutkiin ?


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Jos tarkoitus on ympäristön suojelu, niin kotimainen marja on hyvä.
        Jos haluaa edistää suolen toimintaa, niin pitahaya on palllllllllllljjjjjjjjjjjjjon tehokkaampi :)

        Eikä ole :)) Lähiruoka vähentää ilmastoahdustuksen aihettamaa stressiä.
        Sitäpaitsi pitahaya on mielestäni mauton, kuten chian siemenetkin.

        Mutta pitahayan siemenistä voi onnistua kasvattamaan kauniin ja eksiottisen puun sisätiloissa Suomessa. Hedelmiä tuottamaton tosin.

        Valkoiset kiilloitetut riisit kotimaiseen täysjyvä ohraan ;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten olet mässäillyt ja ylensyönyt , jos kerran olisi ollut helppoa elää terveesti ? Outoa ettei se ”miehesi” ole puuttunut karmeisiin ruokatapoihisi. Varmasti on tuhoa tehnyt elimistöön tuo sokeri ja rasva. Eikös ne kuidut ole välttämättömiä kun on ummetus ja cacca jää suolen mutkiin ?

        Miksi sitten jaksat mässäillä ja ylilyödä jos kerran olisi helppoa elää ihmisiksi? Outoa ettei se ”miehesi” ole puuttunut karmeisiin kirjoituksiisi. Varmasti on tuhoa tehnyt aivoihisi tuo katkeruus ja kauna. Eikös se ajatusten kontrollointi ole välttämättöntä kun on henkinen ummetus ja kielen cacca jää ienten mutkiin ?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        En saanut ohjeita, mutta järki sanoi, luettuani sairaudesta, että kuitupitoinen ruoka, punainen liha, mässäily ja makeat sekä ylensyönti on nyt loppu.

        Juttelin mieheni kanssa, että kun lopetin keväällä 97 tupakanpolton, se oli helppoa ja tämäkin tulee olemaan helppoa. Kaikki on kiinni korvienvälistä.

        Siis et saanut ohjeita ???
        Anna mun kaikki kestää näitä Sinun juttujasi.
        Missähän helvetin hospitaalissa olet viikonlopun maannut ?
        Ei ne sitten ne huippukirurgit selventäneet Sinulle toimenpiteistä, mitä jatkossa tehdään ?
        Ei maininneet paksunsuolen tähystyksestä ?
        Mahdollisesta varjoaine kuvauksesta ?
        Ei helvetti, mielikuvitusta Sinulla on todellakin.
        Toisilla se suurin sairaus on siitä höpöttäminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis et saanut ohjeita ???
        Anna mun kaikki kestää näitä Sinun juttujasi.
        Missähän helvetin hospitaalissa olet viikonlopun maannut ?
        Ei ne sitten ne huippukirurgit selventäneet Sinulle toimenpiteistä, mitä jatkossa tehdään ?
        Ei maininneet paksunsuolen tähystyksestä ?
        Mahdollisesta varjoaine kuvauksesta ?
        Ei helvetti, mielikuvitusta Sinulla on todellakin.
        Toisilla se suurin sairaus on siitä höpöttäminen.

        Huomenta@

        Hän ottaa nyt rauhallisesti. Lukee ketjua ja miettii, harkitsee kirjoittaako, päättää vastaako.

        Kirurgit eivät kuluta aikaansa kertoakseen potilaalle ruokadieetistä, josta oli vastauksessani kysymys.

        Ylempää voit lukea, että vatsani röngenkuvattiin samana päivänä. Varjoainekuvausta ei minulle voitu tehdä jodiallergia riskin vuoksi.

        Korpeen tulossa kaunis päivä.


    • Ohje.
      Paina lähetä nappia vain kerran sitten kelaus ylös ja päivitysveto alas (läppärit ja älykännyt) tulee kysymys ladataanko sivu, paina sitä ja se on siinä. Palaa takas.

      • Anonyymi

        On erillaisia kännyjä ja läppäreitä


      • Anonyymi kirjoitti:

        On erillaisia kännyjä ja läppäreitä

        No, niin on, mutta annoin yhden toiminta mallin, muista en tiedä, kuinka itse toimit?


    • Anonyymi

      Yksi juttu vielä. Länsimainen asento wc-pytyllä istuen ei ole anatomisesti paras. Onhan toki Etelä-Euroopassakin kaiketi vielä niitä reikä lattiassa käymälöitä jotka olisivat parempia. Elikkäs kyykyssä olisi se paras asento.

    • Anonyymi

      Isossa seurakuntayhteisössämme kokonaan poikkeenlähtijöitä oli 9 persoonaa. Lisänä vielä joitakin uskonnottomia, joita ei näy kirkollisissa ilmoituksissa.
      Meinaan vaan että 80v. täyttäneet, kuten minäkin ovat jo enemmän tai vähemmän kokopäivätoipilaita. Kotonaan asuvilla kuitenkin oma rauha ja vapaus. Ukkeli siitä kiitollinen.

      • Huomenta@

        Minun "kotihoitajani" on yli kahdeksankymppinen perusterve mies 😊
        Olemme toistemme tukena ja apuna arjessa ja juhlassa.

        Vahvuuteni on suomenkieli ja suomalaisen yhteiskunnan toiminta mallit ja hänen vahvuutensa on hyvä terveys ja positiivinen elämänasenne.

        Olen vain kerran työntänyt häntä pyörätuolissa hollantilaisen sairaalan käytävällä kohti leikkaussalia, jossa hänelle tehtiin pieni leikkaus. Hän toipui nopeasti, aloitimme kävelyretket heti seuraavana päivänä leikkauksesta.

        Toipilas ikävä kyllä olen itse ollut useamman kerran 13-vuotta kestäneen yhteisen taipaleemme aikana. Mietinkin miten olisin pärjännyt ilman hänen olkapäätään.

        Ukkelille kivaa tulevaa kesäpäivää😎


    • Huomenta täältä ukkossateiden pieksemältä Daljoen alajuoksulta. Heräsin kuin valtameren kohinaan. Peltikatto se vaan kumisi ankaran sadekuuron hakatessa, Unessani olin Suomen landella meidän vanhassa saunassa ja lunta tuli sisään joka rakosesta. Kiskoin kesätäkin Legon päältä ja hän protestoi, mutta nukahti alta aikayksikön kun sai untuvatäkin päälleen. Tasainen tuhina, lämmin iho, silkkitukka. Minä en saanut enää unta ja lähdin kahvinkeittoon ja tekeen näkileipä-aamupalaa.
      Kasvimaalle en uskalla edes mennä katsomaan. Kurpitsantaimeni ovat ilman suojaa ja hennot vielä. Ensi vuonna jos sellaista vielä tulee, niin rakennan tai ostan jonkinlaisen kasvihuoneviritelmän niille että saavat rauhassa vahvistua ulkona. Muuten ei kasvuaika riitä.

      • Huomenta ystäväni@

        Kaupunkiasunnon siivouspäivä, alakerta minun kontolla ja yläkerta P.n.
        Pihan nurmikon ajoa ja pation järjestelyä. Yhteistyöllä se sujuu, you know.

        Lapsia tulossa viikonlopulla.

        Huomenna vuorossa mökin ripsuamista. Kunto antaa jo periksi, mutta kuuntelen kehon ääntä en rehki.

        Korpeen tulossa kaunis viikonloppu. Eilinen ilta oli jo enne parempaan, nyt aurinko paistaa.

        Istutin salaattien siemenet kolmisen viikkoa sitten, sen jälkeen kun möyhin penkin ja putsasin joutoheinät pois. Nyt salaatin alut ovat kauniissa rivissä nousseet pintaan.

        Sulattelen aamupalaa. Paino laskenut pari kiloa.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Huomenta ystäväni@

        Kaupunkiasunnon siivouspäivä, alakerta minun kontolla ja yläkerta P.n.
        Pihan nurmikon ajoa ja pation järjestelyä. Yhteistyöllä se sujuu, you know.

        Lapsia tulossa viikonlopulla.

        Huomenna vuorossa mökin ripsuamista. Kunto antaa jo periksi, mutta kuuntelen kehon ääntä en rehki.

        Korpeen tulossa kaunis viikonloppu. Eilinen ilta oli jo enne parempaan, nyt aurinko paistaa.

        Istutin salaattien siemenet kolmisen viikkoa sitten, sen jälkeen kun möyhin penkin ja putsasin joutoheinät pois. Nyt salaatin alut ovat kauniissa rivissä nousseet pintaan.

        Sulattelen aamupalaa. Paino laskenut pari kiloa.

        Hurjaa vauhtia tuo kuntoutuminen ja laihtuminen edennyt, olit muutama päivä sitten vielä tiputuksessa. Varmaan sinulla antibioottikuuri jatkuu eikä tulehdus on poispyyhitty, ei tuollainen sairaalaa vaativa suolitulehdus tila ole mikään pikkujuttu. Minun tutullani tila on krooninen ja hän on ihan invalidisoitunut sen takia. Olisit antanut kaverisi siivota alakerrankin, moni tuonikäinen rasittuu terveenäkin siivouksesta . Lepäisit kunnolla, miten siellä mökillä vieraita passatessa ja alkeellisissa oloissa voi edes kunnolla levätä. Käske sen peen tehdä kaikki ruuat tästä lähtien, kun on niin hyvän ruokavalion löytänyt ja on kaikin puolin terveempi kuin sinä. Lapset on kai jo vähintään keski iässä, et kai niitä ala palvella ja syöttää ja omat lapsensakin saavat ruokkia ja paimentaa. Sinun pitää saada olla nyt kuningattarena jota palvellaan ja paapotaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hurjaa vauhtia tuo kuntoutuminen ja laihtuminen edennyt, olit muutama päivä sitten vielä tiputuksessa. Varmaan sinulla antibioottikuuri jatkuu eikä tulehdus on poispyyhitty, ei tuollainen sairaalaa vaativa suolitulehdus tila ole mikään pikkujuttu. Minun tutullani tila on krooninen ja hän on ihan invalidisoitunut sen takia. Olisit antanut kaverisi siivota alakerrankin, moni tuonikäinen rasittuu terveenäkin siivouksesta . Lepäisit kunnolla, miten siellä mökillä vieraita passatessa ja alkeellisissa oloissa voi edes kunnolla levätä. Käske sen peen tehdä kaikki ruuat tästä lähtien, kun on niin hyvän ruokavalion löytänyt ja on kaikin puolin terveempi kuin sinä. Lapset on kai jo vähintään keski iässä, et kai niitä ala palvella ja syöttää ja omat lapsensakin saavat ruokkia ja paimentaa. Sinun pitää saada olla nyt kuningattarena jota palvellaan ja paapotaan.

        Älä sinä sure minun toipumistani. Kun pääsin pois sairaalasta rintasyöpäleikkauksesta loppuvuonna 2009, lähdimme samana iltana pubiin lasilliselle.

        On ihmisiä, jotka ovat avuttomia ja sairaita vaatien muiden passuuta, minä en. Enkä minäkään ketään tänä viikonloppuna passaa, me mennään sunnuntaina porukalla ravintolaan syömään.

        Ei kaikkien lapset ole keski-ikäisiä vaikka ikä niin edellyttää. P.n nuorin on 25-vuotias. Minun vanhin 35-vuotias.

        En ole kuningatar tyyppiä. Olen tuiki tavallinen lapsiaan rakastava äitityyppi.


    • Anonyymi

      Nytpä kateelliset akat vihertyy myrkyissään, kun palomalla petikaverina silkkitukka, varmaan itseään nuorempi uros. Minulle kelpais vanha kaljupääkin , mutta koitan hillitä kateuteni ja toivotan onnea eteenpäinkin. Hoitakaa hellästi ja antautuvasti niitä miehiänne, joilla sellainen vielä on.

    • Anonyymi

      P-loma: "Tasainen tuhina, lämmin iho, silkkitukka"

      nyt tuli suuhun kyllä muchichima aqua

      ano nyymi "koitan hillitä kateuteni". juuri, aivan. Kadehdin myös Halla-ahoa joka on Paloman sielunveli, humanisti, tolkienlainen ja jos mitä sellaista, mikä on saavuttamatonta inalcanzable como estrellas tan distantes

    • Leppoisaa perjantai-iltaa.

      Istun aurinkoisella laiturilla. Söin juuri päivällisen, kirkas-vihannes-kanakeittoa, hedelmäsalaattia, ruisleipä siivun, jonka päälle laitoin ohuen juustosiivun ja wasabisillipalan. Juomana vettä. Eilen tuli pieni takapakki. Liekö syynä maitopohjainen valmislohikeitto vai kipulääkkeetön päivä.

      Mikäpä tässä ollessa, paino laskee ja vyötärömitta kapenee.

      • Anonyymi

        Vajaa viikko kun lasareetissa makasit henkihieverissä ja nyt jo laihtunut sen minkä normaali ihminen kuukaudessa tosi tiukalla kuurilla. Varmaan tuo wasabi silli on se taika. Muille kelpaa rainboe ja nirsommillekkin abba. Kun minä istun rakkaitteni kanssa aurinkoisella laiturilla tai vaikka keittiön pöydän ääressä, ei tule mieleen käyttää sitä aikaa raportoimalla joka suupalaa jollekkin vento vieraitten palstalle. Jokin , tai paljonkin, ei nyt täsmää, ihan falskia koko touhusi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vajaa viikko kun lasareetissa makasit henkihieverissä ja nyt jo laihtunut sen minkä normaali ihminen kuukaudessa tosi tiukalla kuurilla. Varmaan tuo wasabi silli on se taika. Muille kelpaa rainboe ja nirsommillekkin abba. Kun minä istun rakkaitteni kanssa aurinkoisella laiturilla tai vaikka keittiön pöydän ääressä, ei tule mieleen käyttää sitä aikaa raportoimalla joka suupalaa jollekkin vento vieraitten palstalle. Jokin , tai paljonkin, ei nyt täsmää, ihan falskia koko touhusi.

        :) :) :)


      • Anonyymi

        Olen kai jo kauan poisnukkuneen äitini geeneissä perinyt erikoisen tarpeen syödä kalaa. Aivan erikoisen. Joka päivä, jossakin muodossa, tarviin syyä kalaa.
        Se voi olla paistettua, graavattua, savustettua tai jopa keitettyä kalakeiton tapaan. Kunhan on vai kalaa. Tänään päivällisellä voileivän päällä oli ite graavaamaani kassilohta. Päivällisen kohokohta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vajaa viikko kun lasareetissa makasit henkihieverissä ja nyt jo laihtunut sen minkä normaali ihminen kuukaudessa tosi tiukalla kuurilla. Varmaan tuo wasabi silli on se taika. Muille kelpaa rainboe ja nirsommillekkin abba. Kun minä istun rakkaitteni kanssa aurinkoisella laiturilla tai vaikka keittiön pöydän ääressä, ei tule mieleen käyttää sitä aikaa raportoimalla joka suupalaa jollekkin vento vieraitten palstalle. Jokin , tai paljonkin, ei nyt täsmää, ihan falskia koko touhusi.

        IIIIHHHH.....TYRSK.....IIIIKKK.....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vajaa viikko kun lasareetissa makasit henkihieverissä ja nyt jo laihtunut sen minkä normaali ihminen kuukaudessa tosi tiukalla kuurilla. Varmaan tuo wasabi silli on se taika. Muille kelpaa rainboe ja nirsommillekkin abba. Kun minä istun rakkaitteni kanssa aurinkoisella laiturilla tai vaikka keittiön pöydän ääressä, ei tule mieleen käyttää sitä aikaa raportoimalla joka suupalaa jollekkin vento vieraitten palstalle. Jokin , tai paljonkin, ei nyt täsmää, ihan falskia koko touhusi.

        Myöhäisiltaa@

        Testi, tehty, kommenttini kuitattu ; )))

        Kun lähetin viestin, istuin ilman "rakkaitani".

        Ai niin, ihminen laihtuu kun päivän mätöt putoaa yli puolella ja juomana on "kraanavesi"

        Wasabisilliä saa Lidlista 1, 45 e purkki. On muuten hitsin hyvää.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Myöhäisiltaa@

        Testi, tehty, kommenttini kuitattu ; )))

        Kun lähetin viestin, istuin ilman "rakkaitani".

        Ai niin, ihminen laihtuu kun päivän mätöt putoaa yli puolella ja juomana on "kraanavesi"

        Wasabisilliä saa Lidlista 1, 45 e purkki. On muuten hitsin hyvää.

        Olet kyllä ihailtavan energinen ihminen ...tsemppiä sulle .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vajaa viikko kun lasareetissa makasit henkihieverissä ja nyt jo laihtunut sen minkä normaali ihminen kuukaudessa tosi tiukalla kuurilla. Varmaan tuo wasabi silli on se taika. Muille kelpaa rainboe ja nirsommillekkin abba. Kun minä istun rakkaitteni kanssa aurinkoisella laiturilla tai vaikka keittiön pöydän ääressä, ei tule mieleen käyttää sitä aikaa raportoimalla joka suupalaa jollekkin vento vieraitten palstalle. Jokin , tai paljonkin, ei nyt täsmää, ihan falskia koko touhusi.

        Mummo menettää painoaan 2 kiloa vuorokaudessa.
        Ei mene kuin sellaiset 40 päivää, kun koko eukko on haihtunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mummo menettää painoaan 2 kiloa vuorokaudessa.
        Ei mene kuin sellaiset 40 päivää, kun koko eukko on haihtunut.

        Aidilläni oli tapana sanoa jos ulkopuolinen nimitteli häntä mummoksi, että en ole sinun mummo.

        Johan sinä hulluja kirjoitat 2kg/vrk.

        Tässä eukossa on varaa muutama kilo hävitäkin. Muuten alankohan olla terve tekis mieli jääkaapille 🥐🌶🥑🍒🍓🍇


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kyllä ihailtavan energinen ihminen ...tsemppiä sulle .

        Enerknen mielikuvitus ja palstalla roikkuminen, mitä ihailtavaa ? 💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Enerknen mielikuvitus ja palstalla roikkuminen, mitä ihailtavaa ? 💩

        Sinä se aloitat päivystyksen jo aamuyöstä kun minä vielä vedän sikeitä.

        Niin, että huomenta ylisiltä. Pitänee laskeutua alas kahvin keittoon.

        Aamiainen ruohikolla aurinko paistaa, tuulee sopivasti pitäen ötökät loitolla.

        Hyvää päivän jatkoa sinullekin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      192
      4622
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2883
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      137
      2294
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      332
      2290
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1536
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1451
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      32
      1370
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1200
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe