Toyota Corollan sportti-Hybridi säästää maanteilläkin kertoo Seutu-Sanomat

"Ajoon lähtiessäni unohdin taloudellisuustavoitteet, ajoin nopeusrajoitusten sallimaa nopeutta, ohittelin hitaampia ja kaiken lisäksi säätilana oli 30 asteen helle, eli ilmastointi vei osansa. Lopputulos oli 323,1 kilometrin matkalla, että 34 prosenttia ajoajasta mentiin hybridin tuottamalla sähköllä, keskikulutus oli 4,0 litraa bensaa satasella ja päästöt olivat 95 grammaa kilometrillä. Eikä Forssa-Pori-Eurajoki-Forssa–matkalla kikkailtu yhtään säästön eteen. Eli kyllä hybridi säästää muuallakin kuin taajamassa."

"Corolla Touring Sportsin ajo-ominaisuudetkin ovat kunnossa ja äänimaailma on mukavan hiljainen, matalaprofiilisista renkaista huolimattakin."

https://www.seutu-sanomat.fi/jutut/toyota-corollan-sportti-hybridi-saastaa-maanteillakin-34577
Ilmoita


Kyllä se on pihi. Tällä ajaa edullisia kilometrejä.
1 VASTAUS:
Ja hiljainen 77db....
+Lisää kommentti
Muka muka 34% sähköllä. Ei pidä paikkaansa. En osta tuota väitettä. Millä ne on edes mitanneet että mennään sähköllä tai bensalla ?
2 VASTAUSTA:
"Millä ne on edes mitanneet että mennään sähköllä tai bensalla ?"
Toyitan omalla tarkkuusinstrumentillä tietenkin. Sillä 1-2l/100km valehtelevalla ajotietokoneella jota energiamonitoriksikin kutsutaan.
Siten se on mahdollista, että kuski on osannut ajaa itselataavaa hybridiautoa oikein. SkodaTero ei tiedä, että pitkällä matkalla, mikäli ladattavan hybridiauton akkua ei ladata pistorasiasta kuin yhden ainoan kerran koko vuorokaudessa. Niin ladattava hybridiauto ei säästä polttoainetta yhtään sen enempää kuin itselataava hybridiauto.

Pitkällä matkalla (yli 220km) kun pistokeladattavan hybridiauton akku on päässyt tyhjäksi siksi että akkua on ladattu ainoastaan matkan alussa eikä missään muussa vaiheessa. Pistokeladattavan auton polttoaineenkulutus yleensä tuplaantuu ja isomman akun lataamisessa polttomoottorin voimalla menee paljon pidemmän aikaa kuin itselataavalla hybridiautolla. itselataava hybridiauto voi osaavalla kuskilla ja oikeissa olosuhteissa toimia useammankin kerran pelkällä sähkön voimalla kuin pistokeladattava hybriauto. Siksi useita kertoja vuodessa pitkiä matkoja tauotta ajavalle ihmiselle itselataava hybridiauto on paljon parempi valinta kuin pistokeladattava hybridiauto. Itselataavan hybridin pienikokoinen akku (yleensä aina alle 3kwh) latautuu täyteen paljon nopeammin kuin pistoladattavan hybridin akku (yleensä yli 13kwh).
+Lisää kommentti
Taas Terppana yrittää perustella itselleen miksi meni halpaan ja osti markkonoitten kurjimman auto ajaa, meluisimman ja vielä ruostuvimman autokkeen.
7 VASTAUSTA:
Kyllä.ja ihan sillä ostin että sä saat tylsään elämään jotain sisältöä kun olet täällä haukkumassa meitä tojotakuskeja.
Olisko ehdottaa joka suhteessa parempaa autoa ettei menisi pelkäksi itkupotkuraivariski?
Anonyymi kirjoitti:
Olisko ehdottaa joka suhteessa parempaa autoa ettei menisi pelkäksi itkupotkuraivariski?
Kaasu-Octavia. Parempi ajaa, hiljaisempi, halvemmat polttoainekustannukset, enemmän tilaa, täysokoinen kuskinpenkki....
Anonyymi kirjoitti:
Kaasu-Octavia. Parempi ajaa, hiljaisempi, halvemmat polttoainekustannukset, enemmän tilaa, täysokoinen kuskinpenkki....
Lähin mistä kaasua saa on n100km päässä.
Anonyymi kirjoitti:
Lähin mistä kaasua saa on n100km päässä.
Voi ajaa aivan hyvin myös bensalla!
On myös olemassa 1,0TSI automaattivaihteella jos ei ole kaasua saatavana. Suorituskyky parempi kuin 1,8l Corolla hybridillä ja kulutus pienempi matka-ajossa.
Anonyymi kirjoitti:
Lähin mistä kaasua saa on n100km päässä.
Se on lähinnä SINUN ongelmasi. Ocu on joka tapauksessa Corollaa parempi, halvempi ajaa japienemmät päästöt.
Sitähän tässä kysyttiin.
Anonyymi kirjoitti:
Lähin mistä kaasua saa on n100km päässä.
Se on lähinnä SINUN ongelmasi. Ocu on joka tapauksessa Corollaa parempi, halvempi ajaa japienemmät päästöt.
Sitähän tässä kysyttiin.
+Lisää kommentti
Ostin juuri uuden Corolla Sedan Hybridin itselataavalla sähkökäytöllä ja ajoin, sisäänajovaiheessa, noin 500 km matkan noin 3,5 litran kulutuksella jokaista sataa kilometriä kohden.
1 VASTAUS:
Ja sitten heräsit surkeaan huutoosi mitä et tosin kuullut kun korvissa soi rengasäänet.
+Lisää kommentti
Tasamaalla 60-80 km/h rajoituksilla ilman pysähdyksiä ja katkoajoa ruuhkissa.
2 VASTAUSTA:
Kyllä pysähdellä saa, silloin ei kone käy ja kaikki muut toiminnot on kytketty "laihalle".
Sellaista ajamistahan se autolla ajaminen Suomessa pääasiassa on.
+Lisää kommentti
Kumman ostas uuden Corolla Sedan täydhybridin vai uuden Audi A4 kevyt hybridin ?
4 VASTAUSTA:
Audi ei ole hybridi vaan KERS.
Toyotan "hybrideissä" tehdään sähköä akkuihin pirun kallista bensaa polttamalla. Audin ja muiden KERSit vain keräävät jarrutusenergiaa. Sähköä ei koskaan tehdä moottorilla. Siinä on suuri periaatteellinen ero. Painakaa tämä kalloonne.
Anonyymi kirjoitti:
Audi ei ole hybridi vaan KERS.
Toyotan "hybrideissä" tehdään sähköä akkuihin pirun kallista bensaa polttamalla. Audin ja muiden KERSit vain keräävät jarrutusenergiaa. Sähköä ei koskaan tehdä moottorilla. Siinä on suuri periaatteellinen ero. Painakaa tämä kalloonne.
Audi ei kulje senttiäkään pelkällä sähköllä.se vaan avustaa liikkeellelähdössä.
Toyo hybridi ottaa myös jarrutusenergian talteen mutta lataa myös moottori käydessä jos akussa ei ole virtaa..kaupunkiajossa tämä mahdollistaa jopa puolet ajamisesta pelkällä sähköllä.
Anonyymi kirjoitti:
Audi ei kulje senttiäkään pelkällä sähköllä.se vaan avustaa liikkeellelähdössä.
Toyo hybridi ottaa myös jarrutusenergian talteen mutta lataa myös moottori käydessä jos akussa ei ole virtaa..kaupunkiajossa tämä mahdollistaa jopa puolet ajamisesta pelkällä sähköllä.
Talvella sähköajo kaupungissa jää haaveeksi moottorin ja ohjaamon lämmittämisen takia. Kesällä onnistuu hyvin kunhan moottori lämmin.
Anonyymi kirjoitti:
Audi ei kulje senttiäkään pelkällä sähköllä.se vaan avustaa liikkeellelähdössä.
Toyo hybridi ottaa myös jarrutusenergian talteen mutta lataa myös moottori käydessä jos akussa ei ole virtaa..kaupunkiajossa tämä mahdollistaa jopa puolet ajamisesta pelkällä sähköllä.
Olet perusfysiikkaa ymmärtämätön tollo. Opiskele enerhian säilymosen periaate niin ymmärrät millaista puppua kirjoitat.
Tuo Toytan "sähköllä ajo" on täysin metsässä oleva ajatusamalli. Jos ymmärtää edes perusteet fysiikasta niin tietää miten mainosmiesten vietävänä olet.
+Lisää kommentti
Lupaan ajella samalla ajotavalla saman reitin 1.6 litraisella 115 kW bensaturbolla 4,7 litran keskikulutuksella.
2 VASTAUSTA:
Ei onnistu alkuunkaan, kokeiltu on ja olen sentään kokenut ja taitava ajaja. Ja mitä päästöihin tulee niin bensaturbot pitäis lailla kieltää.
Onnistuu ja helpolla. Et ole tainnut ajaa oikein millään autolla koskaan,
+Lisää kommentti
Kulutusmittarin vai tankkauksen mukaan tuo kulutuslukema.
5 VASTAUSTA:
TM koeajajat:" Useimmiten auton kulutusmittarin näyttämä on 0,2-0,5 l/100 km todellisuutta pienempi."
TM koeajajat:" Useimmiten auton kulutusmittarin näyttämä on 0,2-0,5 l/100 km todellisuutta pienempi."
TM koeajajat: "Toyota hybridin mitattu kulutus 2x100 km matkalla oli 3,1 l/100 km".
Anonyymi kirjoitti:
TM koeajajat: "Toyota hybridin mitattu kulutus 2x100 km matkalla oli 3,1 l/100 km".
Kaupunkiajo 4,9 l/100km
Kestotie 4,7 l/100km
TM 11/2019 Corolla Hybrid
Anonyymi kirjoitti:
TM koeajajat:" Useimmiten auton kulutusmittarin näyttämä on 0,2-0,5 l/100 km todellisuutta pienempi."
MInun Aurikseni näyttää täsmälleen oikein. Eli tankkauksilla ja laskimella tulos aivan sama kuin mittarista. Tuskin tuo Uusi Corollakaan valehtelee.
+Lisää kommentti
Ecorun 2019 Toyota Prius itselataava 3,1 l/100km. Prius ladattava joku 1,5 l/100km.
3 VASTAUSTA:
Heh, Terojen normiajoa, kapeat "umpikumirenkaat", tien tukkona.
Anonyymi kirjoitti:
Heh, Terojen normiajoa, kapeat "umpikumirenkaat", tien tukkona.
Mitäpä emme tekisi luonnon suojelemiseksi. Toyota kunnioittaa luontoarvoja myös valmistusprosessien osalta.

https://www.toyota.fi/toyota/ymparisto/parempaa-elamaa/luonnon-monimuotoisuus.json
Anonyymi kirjoitti:
Mitäpä emme tekisi luonnon suojelemiseksi. Toyota kunnioittaa luontoarvoja myös valmistusprosessien osalta.

https://www.toyota.fi/toyota/ymparisto/parempaa-elamaa/luonnon-monimuotoisuus.json
Ja linkin takaa Tojon mainokseen. Oujee, vahvaa näyttöä.
+Lisää kommentti
Kaikenmaailman tarinaa taas omasta päästä vedettynä. Ei lähdetietoa.
Tästä voi jokainen omin silmin katsoa mitä Corollan kulutusmittari oikeasti näyttää. 6,9 litraa.

https://www.rinta-jouppi.com/blogi/koeajo-toyota-corolla-hatchback-2-0-hybrid-premium/

Kun pystyy todistamaan sanansa niin on vähän eri asemassa.
14 VASTAUSTA:
Vittuako minä teitä passaamaan ja linkkejä etsimään. Älkää olko uusavuttomia. Kaivakaa esiin Ecorun 2019, Toyota 3,1 litraa sadalla.
Anonyymi kirjoitti:
Vittuako minä teitä passaamaan ja linkkejä etsimään. Älkää olko uusavuttomia. Kaivakaa esiin Ecorun 2019, Toyota 3,1 litraa sadalla.
Mitä tekemistä pihistysajoilla on normaalin jokapäiväisen ajon kanssa. En tarkoita pappojen markettimatkailua.
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tekemistä pihistysajoilla on normaalin jokapäiväisen ajon kanssa. En tarkoita pappojen markettimatkailua.
Pihistysajo opettaa kuljettajia vähäpäästöiseen ajotyyliin. Ette te diesel savuttajat tietenkään näistä mitään ymmärrä ettekä välitä luontoarvoista. Ainoa keino joka tehoaa puupäihin on kieltää dieselit normaaliliikenteessä.
Anonyymi kirjoitti:
Vittuako minä teitä passaamaan ja linkkejä etsimään. Älkää olko uusavuttomia. Kaivakaa esiin Ecorun 2019, Toyota 3,1 litraa sadalla.
Johan Repesin Göterborgista kommentoi tätä:"Eli vertaat taloudellisuus-nitkuttajien kulutuksia normaalin mattimeikäläisen arkeen. Olet kyllä hyvin kaukana todellisuudesta."
Anonyymi kirjoitti:
Pihistysajo opettaa kuljettajia vähäpäästöiseen ajotyyliin. Ette te diesel savuttajat tietenkään näistä mitään ymmärrä ettekä välitä luontoarvoista. Ainoa keino joka tehoaa puupäihin on kieltää dieselit normaaliliikenteessä.
Jos oikeasti välittää päästöistä niin selkeä valinta on sähköauto. Miksi nähdä vaivaa minimoidakseen vanhan teknologian päästöt kun voi ajaa autolla jossa päästöjä ei ole lainkaan?
Anonyymi kirjoitti:
Jos oikeasti välittää päästöistä niin selkeä valinta on sähköauto. Miksi nähdä vaivaa minimoidakseen vanhan teknologian päästöt kun voi ajaa autolla jossa päästöjä ei ole lainkaan?
Tästä syystä sähköautoissa on omat heikot puolensa.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/7a15f004-9309-4bc8-9900-eaafd15e53b1

"Kokemuksesta voin kertoa, että tunne on hyytävä, kun sähköauton energia alkaa loppua pimeällä metsätaipaleella odotettua nopeammin eikä latauspistettä ole lähimaillakaan. Bensa-asemia on melkein joka paikassa, mutta sähköautoilijalle ainoa latauspiste voi olla mummon mökki tien laidassa.

Mummon mökin pistorasiasta saa esimerkiksi Teslaan tunnissa noin 15 kilometrin verran virtaa. Se ei oikein riitä".
Anonyymi kirjoitti:
Jos oikeasti välittää päästöistä niin selkeä valinta on sähköauto. Miksi nähdä vaivaa minimoidakseen vanhan teknologian päästöt kun voi ajaa autolla jossa päästöjä ei ole lainkaan?
Tästä syystä sähköautoissa on omat heikot puolensa.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/7a15f004-9309-4bc8-9900-eaafd15e53b1

"Kokemuksesta voin kertoa, että tunne on hyytävä, kun sähköauton energia alkaa loppua pimeällä metsätaipaleella odotettua nopeammin eikä latauspistettä ole lähimaillakaan. Bensa-asemia on melkein joka paikassa, mutta sähköautoilijalle ainoa latauspiste voi olla mummon mökki tien laidassa.

Mummon mökin pistorasiasta saa esimerkiksi Teslaan tunnissa noin 15 kilometrin verran virtaa. Se ei oikein riitä".
Suomessa sähköä tulee joka torppaan ja auton voi hyvin ladata kotona. Bensa pitää käydä tankkaamassa erikseen joltain asemalta.
Turhia väistöyrityksiä taas kun ei haluta myöntää että tojon hybridit ovat saastuttavia bensasyöppöjä ja sähköllä pääsee täysin päästöttämästi ja monta kertaa halvemmalla kuin tojon hybridit bensaa polttamalla.
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa sähköä tulee joka torppaan ja auton voi hyvin ladata kotona. Bensa pitää käydä tankkaamassa erikseen joltain asemalta.
Turhia väistöyrityksiä taas kun ei haluta myöntää että tojon hybridit ovat saastuttavia bensasyöppöjä ja sähköllä pääsee täysin päästöttämästi ja monta kertaa halvemmalla kuin tojon hybridit bensaa polttamalla.
Latausmahdollisuuden vaikutuksen huomaa hyvin siinä että Prius PHEV:n bensankulutus oli vain 2,3 litraa (Ecorun 14.4.2018), vaikka ecorunissa ajettiin yli 200 km, ja ladattavan Priuksen akku riittää vain 50 km sähköajoon.

Samassa ecorunissa perinteisellä bensakoneella ajettiin 3,8 l/100 km kulutuksella, eli Toyotan itselataavan hybridin tuoma säästö on reilusti alle litran. Harmi vaan että ladattavissa hybrideissä Toyotan tarjonta on käytännössä olematon, latausmahdollisuus kun on ainut keino pienentää kulutusta huomattavasti.
Anonyymi kirjoitti:
Latausmahdollisuuden vaikutuksen huomaa hyvin siinä että Prius PHEV:n bensankulutus oli vain 2,3 litraa (Ecorun 14.4.2018), vaikka ecorunissa ajettiin yli 200 km, ja ladattavan Priuksen akku riittää vain 50 km sähköajoon.

Samassa ecorunissa perinteisellä bensakoneella ajettiin 3,8 l/100 km kulutuksella, eli Toyotan itselataavan hybridin tuoma säästö on reilusti alle litran. Harmi vaan että ladattavissa hybrideissä Toyotan tarjonta on käytännössä olematon, latausmahdollisuus kun on ainut keino pienentää kulutusta huomattavasti.
Ladattava hybridi on samanlainen turhake kuin hydridikin. Kaksi voimalinjaa on turhaa monimutksisuutta ja painoa.
Täyssähköauton voimalinjassa on 20 liikkuvaa osaa.
Anonyymi kirjoitti:
Ladattava hybridi on samanlainen turhake kuin hydridikin. Kaksi voimalinjaa on turhaa monimutksisuutta ja painoa.
Täyssähköauton voimalinjassa on 20 liikkuvaa osaa.
Täyssähkö on ylivoimaisesti painavin auto, varsinainen akkujen siirtelyyn tehty kulkine.
Anonyymi kirjoitti:
Täyssähkö on ylivoimaisesti painavin auto, varsinainen akkujen siirtelyyn tehty kulkine.
Totta tuokin, mutta täysin epävalidi pointti. Sähkömoottorin hyötysuhde on lähelle sataa ja siinä on KERS. Korrkesta painosta huolimatta ylivooimainen ratkaisu hybridehin verrattuna. Hybrdeissä on aina yksi ylimääräinen voimalinja turhakkena.
KERS on sulla persiissä, ei ainakaan sähkömoottorissa.
Anonyymi kirjoitti:
KERS on sulla persiissä, ei ainakaan sähkömoottorissa.
Tekniikkaa ymmärtämättömän kommentti. Sähkömoottori toimii generaattorina kun se hidastaa autoa.
Silloin se toimii KERSinä eli tekee liike-energiasta sähköä.
Aivan perustekniikkaa.
+Lisää kommentti
"Pihistysajo opettaa kuljettajia vähäpäästöiseen ajotyyliin. Ette te diesel savuttajat tietenkään näistä mitään ymmärrä ettekä välitä luontoarvoista. "

Diesel lähtökohtaisesti kuluttaa vähemmän. Ei tarvitse erikseen pihistellä ja olla liikenteen tukkona. Nämä hybridikuskit koevat säästävänsä luontoa kun blokkaavat liikennettä pihistysmissiossaan. Kannattaisiko ostaa sähköauto? Nollapäästöt vaikka ajaa muita häiritsemättä.
Ilmoita
On siinä elämä, pihistellä bensan kulutuksessa ja hauskinta tässä on se, että tiukimmat pihistelijät ajavat vuodessa keskimäärin vähiten. Kuski joka ajaa paljon hankkii sellaisen auton joka kulkee ja on mukava, kulutus ei ole se tärkein asia.
Tuota pihistelijää voisi kuvailla vaikka seuraavasti, asuu pienessä vanhassa yksiössä ja säätää lämmöt niin että vain hiukan palelee ja ikkunoista ei voi tuulettaa kun lämpö karkaa, valoja ei käytetä kun 12 tuuman näyttö valaisee tarpeekseen läpi vuoden.
2 VASTAUSTA:
Loisto juttu en on näitä jotka ei purnaa että löpöä palaa, eikä siitä että taas pistetään veroa 5 senttiä litralle lisää.
Näin saadaan pidettyä sosiaalipalvelut pystyssä saastuttavan liikenteen kustannuksella.

T. Ekoautoilija
Tutkitusti tuollaiset kuvaamasi kaikkein köyhimmät ja itsetunnottonimmat ihmiset ajavat velaksi ostetuilla Bemareilla ja Audeilla. Toyotat maksetaan käteisellä. Siksi Toyota ei mainosta rahoitusratkaisuja.
+Lisää kommentti
Mun Toitsu hyb vei 5,2 satasellla, oli motaria ja kyläpyörintää, ja myös peräkärryä. Testimatka 1750km, motaria 130kmh 600km, peräkärryä(540kg)200km, maantietä 80kmh 300km, ja loput pyörintää 30-50kmh.
3 VASTAUSTA:
Missähän olet ajanut motaria 600 km todellista 130 km/h keskinopeutta? Et kuule lähellekään.
Aika selvästi tuossa kyllä kerrottiin mitä oli ajettu. Et ihan taida ymmärtää lukemaasi.
Anonyymi kirjoitti:
Aika selvästi tuossa kyllä kerrottiin mitä oli ajettu. Et ihan taida ymmärtää lukemaasi.
Kertoa voi mitä vaan. Eri juttu on todistaa tarinansa.
Onko olemassa mitään tyhmempää ihmistä kuin se joka uskoo netissä kirjoitetun tarinan ilman mitään lähdeviitettä.
Olisi aivan oikein kun joku nigerialiaskirje putsasi teidät kunnolla.
+Lisää kommentti
En lukenut juttua, m utta linkin perusteella:
toyota-corollan-sportti-hybridi-saastaa-maanteillakin-34577
Otsikko ainakin on kohdallaan:
"Toyota Corollan sportti hybridi saastaa maanteillakin"
Ilmoita
Ecorun 2019 hybridin kulutus 3,1 l satasella.
5 VASTAUSTA:
Hieno homma. Ei vaan ole paljoakaan tekemistä arkiliikenteen kanssa.
Samassa kisassa V40 paineli alta 2,5 litraa. Ja on sentään auto Priukseen verrattuna.
Anonyymi kirjoitti:
Samassa kisassa V40 paineli alta 2,5 litraa. Ja on sentään auto Priukseen verrattuna.
Päästöt 350g/km + tappavat pienhiukkaset kaupan päälle. Ovatkohan kuskit vielä hengissä ?
Anonyymi kirjoitti:
Päästöt 350g/km + tappavat pienhiukkaset kaupan päälle. Ovatkohan kuskit vielä hengissä ?
Viikon väsyneimmän läpän voittajasta ei ole mitään epäselvyyttä.
Anonyymi kirjoitti:
Viikon väsyneimmän läpän voittajasta ei ole mitään epäselvyyttä.
En minäkään ole kiinnostunut kiinalaisten Volvo dieseleiden ongelmista.
+Lisää kommentti
Tulevassa nazikansanauton sähköversiossa on takaveto ja rumpujarrut. Buaaahhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhaaa.
Ilmoita
Suomessa kielletään alinopeus ensi vuonna.

Kielletäänkö tohojen myynti samalla?
1 VASTAUS:
Kielletäänkö siinä samalla myös kuksmanníen hengenvaaralliset puolivalmisteiset sähkäautot?

Kumpi pahempi?

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/audi-ja-jaguar-kutsuvat-sahkoautojaan-takaisin-suomessa-pysakoitava-ulos-ei-saa-ladata/7443568#gs.ih4m6b
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Toyota Corollan sportti-Hybridi säästää maanteilläkin kertoo Seutu-Sanomat

"Ajoon lähtiessäni unohdin taloudellisuustavoitteet, ajoin nopeusrajoitusten sallimaa nopeutta, ohittelin hitaampia ja kaiken lisäksi säätilana oli 30 asteen helle, eli ilmastointi vei osansa. Lopputulos oli 323,1 kilometrin matkalla, että 34 prosenttia ajoajasta mentiin hybridin tuottamalla sähköllä, keskikulutus oli 4,0 litraa bensaa satasella ja päästöt olivat 95 grammaa kilometrillä. Eikä Forssa-Pori-Eurajoki-Forssa–matkalla kikkailtu yhtään säästön eteen. Eli kyllä hybridi säästää muuallakin kuin taajamassa."

"Corolla Touring Sportsin ajo-ominaisuudetkin ovat kunnossa ja äänimaailma on mukavan hiljainen, matalaprofiilisista renkaista huolimattakin."

https://www.seutu-sanomat.fi/jutut/toyota-corollan-sportti-hybridi-saastaa-maanteillakin-34577

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta