Tab ennustaja?

Anonyymi

Heh, en tiedä miksi tuota kutsutaan, mutta kun komentokehotteessa asentaa jotain pakettia ja haluaisin että tab täydentää loput, miksi Fedorassa (30) tuo komentokehote menee jumiin, ainoastaan Ctrl C auttaa?

esim:
sudo dnf install paketti- (Tab -> halutut vaihtoehdot) -> jumii!

Googlasin paketin täydellisen nimen versionimineen, sitten vasta löysi ja onnistui asentamaan. Ubuntu johdannaisissa tämä toiminto on paljon sukkelampi.

9

329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on vaan liian hidas kone, jos sinulla on paljon vaihtoehtoja, odota . . . elä tee mitään odota . . .

      Ajatellapas nyt vaikka LS -komentoa. Voit kirjoittaa
      ls .a TAB
      saat kysymyksen näytetäänkö kaikki 338 vaihtoehtoa, silloin on parempi antaa seuraava kirjain ja TAB. Kun vaihtoehdot vähenee hommakin nopeutuu.


      Kyllä se siitä.

      • Anonyymi

        Avaaja kokilee debian käskyja fedoraan! hän on pellle!


    • Anonyymi

      suksippa mäkeen trolli, ainoo joka jumii on w10!

    • Anonyymi

      TAB-näppäin tuskin on mikään ennustaja, joka osaa arvata, mitä haluat päivittää.
      Käytän itse aktiivisesti nuolinäppäimiä palauttaakseni näppäinkomentojen historiasta komentoja, joita tarvittaessa täydennän/muokkaan - erittäin kätevä toiminto.
      Jo vuosia käytössäoleva Fedora-jakelussani ei käytä sudoa, vaan kirjaudun root-tunnuksilla, joka kaivaa historiasta komennot, joita olen aiemmin käyttänyt.

      • Anonyymi

        Historia on eri asia, [TAB] [TAB] tarjoaa mahdoliset vaihtoehdot. Joskus vain niitä mahdollisuuksia on liikaa.

        ESIMERKKI1:
        sudo apt install [TAB] [TAB]
        Display all 63235 possibilities? (y or n)

        ESIMERKKI1:
        sudo apt install a [TAB] [TAB]
        Display all 1255 possibilities? (y or n)

        ESIMERKKI3:
        sudo apt install abc
        abcde abci abcm2ps abcmidi

        Joko nyt kolahti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Historia on eri asia, [TAB] [TAB] tarjoaa mahdoliset vaihtoehdot. Joskus vain niitä mahdollisuuksia on liikaa.

        ESIMERKKI1:
        sudo apt install [TAB] [TAB]
        Display all 63235 possibilities? (y or n)

        ESIMERKKI1:
        sudo apt install a [TAB] [TAB]
        Display all 1255 possibilities? (y or n)

        ESIMERKKI3:
        sudo apt install abc
        abcde abci abcm2ps abcmidi

        Joko nyt kolahti?

        Hitto, virhe

        SIMERKKI3:
        sudo apt install abc [TAB] [TAB]
        abcde abci abcm2ps abcmidi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Historia on eri asia, [TAB] [TAB] tarjoaa mahdoliset vaihtoehdot. Joskus vain niitä mahdollisuuksia on liikaa.

        ESIMERKKI1:
        sudo apt install [TAB] [TAB]
        Display all 63235 possibilities? (y or n)

        ESIMERKKI1:
        sudo apt install a [TAB] [TAB]
        Display all 1255 possibilities? (y or n)

        ESIMERKKI3:
        sudo apt install abc
        abcde abci abcm2ps abcmidi

        Joko nyt kolahti?

        Pelle kirjoitaa dwpian komentoja fedoraan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelle kirjoitaa dwpian komentoja fedoraan

        Osaat varmaan itsekin vaihtaa apt —> dnf komentoon, muuhan siinä ei muutu. Kysykää vain Windowsin käyttäjiltä jos Ubuntussa tulee ongelmia, me tiedämme kaiken.


    • Anonyymi

      Ihme härdelli täällä? Kyse ei ole historiasta, olen säätänyt sitä varten erikseen Ctlr P näppäinyhdistelmän .bashrc -tiedostoon.

      Ja siis komentokehote menee täysin juntturaan, kursori vain vilkkuu ja mihinkään ei reagoi, paitsi Ctrl C

      Ei tule edes mitään vaihtoehtojen määrää, joskus beta-versiossa tuo toimi ok.

      -ap

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      123
      1172
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1028
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      862
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      808
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      268
      712
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      675
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      657
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      584
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      569
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      545
    Aihe