Tab ennustaja?

Anonyymi

Heh, en tiedä miksi tuota kutsutaan, mutta kun komentokehotteessa asentaa jotain pakettia ja haluaisin että tab täydentää loput, miksi Fedorassa (30) tuo komentokehote menee jumiin, ainoastaan Ctrl C auttaa?

esim:
sudo dnf install paketti- (Tab -> halutut vaihtoehdot) -> jumii!

Googlasin paketin täydellisen nimen versionimineen, sitten vasta löysi ja onnistui asentamaan. Ubuntu johdannaisissa tämä toiminto on paljon sukkelampi.

9

329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on vaan liian hidas kone, jos sinulla on paljon vaihtoehtoja, odota . . . elä tee mitään odota . . .

      Ajatellapas nyt vaikka LS -komentoa. Voit kirjoittaa
      ls .a TAB
      saat kysymyksen näytetäänkö kaikki 338 vaihtoehtoa, silloin on parempi antaa seuraava kirjain ja TAB. Kun vaihtoehdot vähenee hommakin nopeutuu.


      Kyllä se siitä.

      • Anonyymi

        Avaaja kokilee debian käskyja fedoraan! hän on pellle!


    • Anonyymi

      suksippa mäkeen trolli, ainoo joka jumii on w10!

    • Anonyymi

      TAB-näppäin tuskin on mikään ennustaja, joka osaa arvata, mitä haluat päivittää.
      Käytän itse aktiivisesti nuolinäppäimiä palauttaakseni näppäinkomentojen historiasta komentoja, joita tarvittaessa täydennän/muokkaan - erittäin kätevä toiminto.
      Jo vuosia käytössäoleva Fedora-jakelussani ei käytä sudoa, vaan kirjaudun root-tunnuksilla, joka kaivaa historiasta komennot, joita olen aiemmin käyttänyt.

      • Anonyymi

        Historia on eri asia, [TAB] [TAB] tarjoaa mahdoliset vaihtoehdot. Joskus vain niitä mahdollisuuksia on liikaa.

        ESIMERKKI1:
        sudo apt install [TAB] [TAB]
        Display all 63235 possibilities? (y or n)

        ESIMERKKI1:
        sudo apt install a [TAB] [TAB]
        Display all 1255 possibilities? (y or n)

        ESIMERKKI3:
        sudo apt install abc
        abcde abci abcm2ps abcmidi

        Joko nyt kolahti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Historia on eri asia, [TAB] [TAB] tarjoaa mahdoliset vaihtoehdot. Joskus vain niitä mahdollisuuksia on liikaa.

        ESIMERKKI1:
        sudo apt install [TAB] [TAB]
        Display all 63235 possibilities? (y or n)

        ESIMERKKI1:
        sudo apt install a [TAB] [TAB]
        Display all 1255 possibilities? (y or n)

        ESIMERKKI3:
        sudo apt install abc
        abcde abci abcm2ps abcmidi

        Joko nyt kolahti?

        Hitto, virhe

        SIMERKKI3:
        sudo apt install abc [TAB] [TAB]
        abcde abci abcm2ps abcmidi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Historia on eri asia, [TAB] [TAB] tarjoaa mahdoliset vaihtoehdot. Joskus vain niitä mahdollisuuksia on liikaa.

        ESIMERKKI1:
        sudo apt install [TAB] [TAB]
        Display all 63235 possibilities? (y or n)

        ESIMERKKI1:
        sudo apt install a [TAB] [TAB]
        Display all 1255 possibilities? (y or n)

        ESIMERKKI3:
        sudo apt install abc
        abcde abci abcm2ps abcmidi

        Joko nyt kolahti?

        Pelle kirjoitaa dwpian komentoja fedoraan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelle kirjoitaa dwpian komentoja fedoraan

        Osaat varmaan itsekin vaihtaa apt —> dnf komentoon, muuhan siinä ei muutu. Kysykää vain Windowsin käyttäjiltä jos Ubuntussa tulee ongelmia, me tiedämme kaiken.


    • Anonyymi

      Ihme härdelli täällä? Kyse ei ole historiasta, olen säätänyt sitä varten erikseen Ctlr P näppäinyhdistelmän .bashrc -tiedostoon.

      Ja siis komentokehote menee täysin juntturaan, kursori vain vilkkuu ja mihinkään ei reagoi, paitsi Ctrl C

      Ei tule edes mitään vaihtoehtojen määrää, joskus beta-versiossa tuo toimi ok.

      -ap

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      171
      1549
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1166
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      49
      1002
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      186
      875
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      769
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      740
    7. 60
      658
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      32
      630
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      624
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      77
      568
    Aihe