Tab ennustaja?

Anonyymi

Heh, en tiedä miksi tuota kutsutaan, mutta kun komentokehotteessa asentaa jotain pakettia ja haluaisin että tab täydentää loput, miksi Fedorassa (30) tuo komentokehote menee jumiin, ainoastaan Ctrl C auttaa?

esim:
sudo dnf install paketti- (Tab -> halutut vaihtoehdot) -> jumii!

Googlasin paketin täydellisen nimen versionimineen, sitten vasta löysi ja onnistui asentamaan. Ubuntu johdannaisissa tämä toiminto on paljon sukkelampi.

9

329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on vaan liian hidas kone, jos sinulla on paljon vaihtoehtoja, odota . . . elä tee mitään odota . . .

      Ajatellapas nyt vaikka LS -komentoa. Voit kirjoittaa
      ls .a TAB
      saat kysymyksen näytetäänkö kaikki 338 vaihtoehtoa, silloin on parempi antaa seuraava kirjain ja TAB. Kun vaihtoehdot vähenee hommakin nopeutuu.


      Kyllä se siitä.

      • Anonyymi

        Avaaja kokilee debian käskyja fedoraan! hän on pellle!


    • Anonyymi

      suksippa mäkeen trolli, ainoo joka jumii on w10!

    • Anonyymi

      TAB-näppäin tuskin on mikään ennustaja, joka osaa arvata, mitä haluat päivittää.
      Käytän itse aktiivisesti nuolinäppäimiä palauttaakseni näppäinkomentojen historiasta komentoja, joita tarvittaessa täydennän/muokkaan - erittäin kätevä toiminto.
      Jo vuosia käytössäoleva Fedora-jakelussani ei käytä sudoa, vaan kirjaudun root-tunnuksilla, joka kaivaa historiasta komennot, joita olen aiemmin käyttänyt.

      • Anonyymi

        Historia on eri asia, [TAB] [TAB] tarjoaa mahdoliset vaihtoehdot. Joskus vain niitä mahdollisuuksia on liikaa.

        ESIMERKKI1:
        sudo apt install [TAB] [TAB]
        Display all 63235 possibilities? (y or n)

        ESIMERKKI1:
        sudo apt install a [TAB] [TAB]
        Display all 1255 possibilities? (y or n)

        ESIMERKKI3:
        sudo apt install abc
        abcde abci abcm2ps abcmidi

        Joko nyt kolahti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Historia on eri asia, [TAB] [TAB] tarjoaa mahdoliset vaihtoehdot. Joskus vain niitä mahdollisuuksia on liikaa.

        ESIMERKKI1:
        sudo apt install [TAB] [TAB]
        Display all 63235 possibilities? (y or n)

        ESIMERKKI1:
        sudo apt install a [TAB] [TAB]
        Display all 1255 possibilities? (y or n)

        ESIMERKKI3:
        sudo apt install abc
        abcde abci abcm2ps abcmidi

        Joko nyt kolahti?

        Hitto, virhe

        SIMERKKI3:
        sudo apt install abc [TAB] [TAB]
        abcde abci abcm2ps abcmidi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Historia on eri asia, [TAB] [TAB] tarjoaa mahdoliset vaihtoehdot. Joskus vain niitä mahdollisuuksia on liikaa.

        ESIMERKKI1:
        sudo apt install [TAB] [TAB]
        Display all 63235 possibilities? (y or n)

        ESIMERKKI1:
        sudo apt install a [TAB] [TAB]
        Display all 1255 possibilities? (y or n)

        ESIMERKKI3:
        sudo apt install abc
        abcde abci abcm2ps abcmidi

        Joko nyt kolahti?

        Pelle kirjoitaa dwpian komentoja fedoraan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelle kirjoitaa dwpian komentoja fedoraan

        Osaat varmaan itsekin vaihtaa apt —> dnf komentoon, muuhan siinä ei muutu. Kysykää vain Windowsin käyttäjiltä jos Ubuntussa tulee ongelmia, me tiedämme kaiken.


    • Anonyymi

      Ihme härdelli täällä? Kyse ei ole historiasta, olen säätänyt sitä varten erikseen Ctlr P näppäinyhdistelmän .bashrc -tiedostoon.

      Ja siis komentokehote menee täysin juntturaan, kursori vain vilkkuu ja mihinkään ei reagoi, paitsi Ctrl C

      Ei tule edes mitään vaihtoehtojen määrää, joskus beta-versiossa tuo toimi ok.

      -ap

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1402
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      104
      1103
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      310
      845
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      624
    Aihe