Tab ennustaja?

Anonyymi

Heh, en tiedä miksi tuota kutsutaan, mutta kun komentokehotteessa asentaa jotain pakettia ja haluaisin että tab täydentää loput, miksi Fedorassa (30) tuo komentokehote menee jumiin, ainoastaan Ctrl C auttaa?

esim:
sudo dnf install paketti- (Tab -> halutut vaihtoehdot) -> jumii!

Googlasin paketin täydellisen nimen versionimineen, sitten vasta löysi ja onnistui asentamaan. Ubuntu johdannaisissa tämä toiminto on paljon sukkelampi.

9

329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on vaan liian hidas kone, jos sinulla on paljon vaihtoehtoja, odota . . . elä tee mitään odota . . .

      Ajatellapas nyt vaikka LS -komentoa. Voit kirjoittaa
      ls .a TAB
      saat kysymyksen näytetäänkö kaikki 338 vaihtoehtoa, silloin on parempi antaa seuraava kirjain ja TAB. Kun vaihtoehdot vähenee hommakin nopeutuu.


      Kyllä se siitä.

      • Anonyymi

        Avaaja kokilee debian käskyja fedoraan! hän on pellle!


    • Anonyymi

      suksippa mäkeen trolli, ainoo joka jumii on w10!

    • Anonyymi

      TAB-näppäin tuskin on mikään ennustaja, joka osaa arvata, mitä haluat päivittää.
      Käytän itse aktiivisesti nuolinäppäimiä palauttaakseni näppäinkomentojen historiasta komentoja, joita tarvittaessa täydennän/muokkaan - erittäin kätevä toiminto.
      Jo vuosia käytössäoleva Fedora-jakelussani ei käytä sudoa, vaan kirjaudun root-tunnuksilla, joka kaivaa historiasta komennot, joita olen aiemmin käyttänyt.

      • Anonyymi

        Historia on eri asia, [TAB] [TAB] tarjoaa mahdoliset vaihtoehdot. Joskus vain niitä mahdollisuuksia on liikaa.

        ESIMERKKI1:
        sudo apt install [TAB] [TAB]
        Display all 63235 possibilities? (y or n)

        ESIMERKKI1:
        sudo apt install a [TAB] [TAB]
        Display all 1255 possibilities? (y or n)

        ESIMERKKI3:
        sudo apt install abc
        abcde abci abcm2ps abcmidi

        Joko nyt kolahti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Historia on eri asia, [TAB] [TAB] tarjoaa mahdoliset vaihtoehdot. Joskus vain niitä mahdollisuuksia on liikaa.

        ESIMERKKI1:
        sudo apt install [TAB] [TAB]
        Display all 63235 possibilities? (y or n)

        ESIMERKKI1:
        sudo apt install a [TAB] [TAB]
        Display all 1255 possibilities? (y or n)

        ESIMERKKI3:
        sudo apt install abc
        abcde abci abcm2ps abcmidi

        Joko nyt kolahti?

        Hitto, virhe

        SIMERKKI3:
        sudo apt install abc [TAB] [TAB]
        abcde abci abcm2ps abcmidi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Historia on eri asia, [TAB] [TAB] tarjoaa mahdoliset vaihtoehdot. Joskus vain niitä mahdollisuuksia on liikaa.

        ESIMERKKI1:
        sudo apt install [TAB] [TAB]
        Display all 63235 possibilities? (y or n)

        ESIMERKKI1:
        sudo apt install a [TAB] [TAB]
        Display all 1255 possibilities? (y or n)

        ESIMERKKI3:
        sudo apt install abc
        abcde abci abcm2ps abcmidi

        Joko nyt kolahti?

        Pelle kirjoitaa dwpian komentoja fedoraan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelle kirjoitaa dwpian komentoja fedoraan

        Osaat varmaan itsekin vaihtaa apt —> dnf komentoon, muuhan siinä ei muutu. Kysykää vain Windowsin käyttäjiltä jos Ubuntussa tulee ongelmia, me tiedämme kaiken.


    • Anonyymi

      Ihme härdelli täällä? Kyse ei ole historiasta, olen säätänyt sitä varten erikseen Ctlr P näppäinyhdistelmän .bashrc -tiedostoon.

      Ja siis komentokehote menee täysin juntturaan, kursori vain vilkkuu ja mihinkään ei reagoi, paitsi Ctrl C

      Ei tule edes mitään vaihtoehtojen määrää, joskus beta-versiossa tuo toimi ok.

      -ap

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe