Kun aloin miettiä maavalintaa, halusin lähtee Uruguyalle tai Etelä-Afrikkaan, äiti alko heti rajottaan mun maavalintaa, koska sen mielestä noi maat on liian vaarallisia. Nyt on jäljellä Eurooppa, ite haluaisin Islantiin tai Norjaan kaikista eniten. Lähinnä, koska kulttuuri, maisemat ja Islannin kieli. Äiti tykkäs tästä ideasta, mutta ku sanoin asiasta iskälleni, se sano ettei kannata, koska ne maat on aivan liian tylsiä Suomalaisille. Oon ollu Norjassa ennen, ja siellä ei ollu tylsää. Mul on kuitenkin aikaa ku oon just menossa kasille, koska jos saisin päättää Euroopan alueelta, lähtisin joko Unkariin tai Bulgariaan.
Onks Pohjoismaat Liian Tylsiä?
1
157
Vastaukset
Hei Anonyymi,
Kiva kuulla, että sinua kiinnostaa vaihtoon lähteminen. Vaihdossa oppii paljon uutta niin uudesta maasta ja sen kulttuurista kuin itsestäänkin. Maan valinta voi tuntua hankalalta. Saattaa aluksi tuntuakin, että mitä kauemmaksi lähtee sen mielenkiintoisempaa siellä on. Vaihdossa kuitenkin ehkä isoin arkeesi vaikuttaja on se perhe, jossa asut. Eikä perheen valintaan oikein pysty vaikuttamaan. Pohjoismaissa on se hyvä puoli, että siellä äidinkielenä on jokin muu kuin englanti, jolloin uuden kielen oppimisesta voi olla hyvinkin paljon hyötyä myöhemmin muun muassa työmarkkinoilla. Norjassa sekä Islannissa on myös hyvin kaunis luonto.
Se on kuitenkin varmaa, että vaihtovuosi on ikimuistoinen ja jos on mahdollista lähteä, niin ehdottomasti kannattaa :)
Ystävällisin terveisin,
Silja Joensuun NettiSaappaasta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.475067- 743265
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3142057Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2651855Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151709Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531296Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951259- 701202
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331177Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2801137