Kun aloin miettiä maavalintaa, halusin lähtee Uruguyalle tai Etelä-Afrikkaan, äiti alko heti rajottaan mun maavalintaa, koska sen mielestä noi maat on liian vaarallisia. Nyt on jäljellä Eurooppa, ite haluaisin Islantiin tai Norjaan kaikista eniten. Lähinnä, koska kulttuuri, maisemat ja Islannin kieli. Äiti tykkäs tästä ideasta, mutta ku sanoin asiasta iskälleni, se sano ettei kannata, koska ne maat on aivan liian tylsiä Suomalaisille. Oon ollu Norjassa ennen, ja siellä ei ollu tylsää. Mul on kuitenkin aikaa ku oon just menossa kasille, koska jos saisin päättää Euroopan alueelta, lähtisin joko Unkariin tai Bulgariaan.
Onks Pohjoismaat Liian Tylsiä?
1
186
Vastaukset
Hei Anonyymi,
Kiva kuulla, että sinua kiinnostaa vaihtoon lähteminen. Vaihdossa oppii paljon uutta niin uudesta maasta ja sen kulttuurista kuin itsestäänkin. Maan valinta voi tuntua hankalalta. Saattaa aluksi tuntuakin, että mitä kauemmaksi lähtee sen mielenkiintoisempaa siellä on. Vaihdossa kuitenkin ehkä isoin arkeesi vaikuttaja on se perhe, jossa asut. Eikä perheen valintaan oikein pysty vaikuttamaan. Pohjoismaissa on se hyvä puoli, että siellä äidinkielenä on jokin muu kuin englanti, jolloin uuden kielen oppimisesta voi olla hyvinkin paljon hyötyä myöhemmin muun muassa työmarkkinoilla. Norjassa sekä Islannissa on myös hyvin kaunis luonto.
Se on kuitenkin varmaa, että vaihtovuosi on ikimuistoinen ja jos on mahdollista lähteä, niin ehdottomasti kannattaa :)
Ystävällisin terveisin,
Silja Joensuun NettiSaappaasta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait233093Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän
Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 65656Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso3613Miten voitkin olla aina niin fiksu
...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä32561Mistä tietää, onko hän se oikea?
Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha35537- 36485
- 40481
Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."
Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve3479Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani3470Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es17465