Mikä tampereella oikein kestää?

Anonyymi

Yhtä käyntiä varten joutunut odottamaan jo yli 4kk nyt ja vaikka soittanut jo kaksi kertaa sinne huhtikuussa ja toukokuussa tulevista ajoista niin ei minkäänlaista kunnon informaatiota saa sieltä. Huhtikuussa kuulemma oli aikoja "kesäkuulle" mutta eipä tietenkään ole tullut mitään kirjeitä eikä omakannassa näy mitään. Lomatkin vielä tulossa niille niin vaikuttaa siltä että aikaisimmiltaan pääsisi vasta elokuun puolella.

Tämä suomen poliklinikkasysteemi on tosiaan aikansa elänyt. Ei ole mitenkään kestävää.

19

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      etkö sä lukenu tota toista ketjua. suomen systeemi on just hyvä ja täydellinen.

      • Anonyymi

        Henkilökunta poliklinikoilla voi olla kuinka hyvä tahansa, niinkuin mun kohdalla onkin ollut. Ei siinä ole mitään pahaa sanottavaa.

        Tämä systeemi kuitenkin missä kaikki on keskitetty kahteen toimipaikkaan etelä-suomessa - joissa molemmissa on vain se yksi lääkäri -on nykyisellä kehityksellä kestämätöntä. Minun käsitykseni mukaan jos tämä kehitys jatkuu tämä kaksinapainen transpolisysteemi tulee kaatumaan mahdottomuuteensa.


      • Anonyymi

        Hakijamäärät on räjähtäneet. Nehän oli jo pari vuotta sitten moninkertaiset 10 vuoden takaiseen ja nyt on nousua ollut vuoden aikana 30% ja vaikka henkilökuntaa on hankittu lisää, joillakin alueilla jopa tuplattu että saadaan purettua jonoja niin ei riitä. Me tarvitaan itä-suomeen yksi yksikkö ja pohjois-suomeen myös. Missä tahansa sairaanhoitopiirissä osataan suorittaa ihmisten psykiatrista arviointia. Transihmisten hoidon tulisi kuulua hoitotakuuseen mitä vahvimmin ja hoidon ostaminen edes osittain yksityiseltä tulisi mahdollistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hakijamäärät on räjähtäneet. Nehän oli jo pari vuotta sitten moninkertaiset 10 vuoden takaiseen ja nyt on nousua ollut vuoden aikana 30% ja vaikka henkilökuntaa on hankittu lisää, joillakin alueilla jopa tuplattu että saadaan purettua jonoja niin ei riitä. Me tarvitaan itä-suomeen yksi yksikkö ja pohjois-suomeen myös. Missä tahansa sairaanhoitopiirissä osataan suorittaa ihmisten psykiatrista arviointia. Transihmisten hoidon tulisi kuulua hoitotakuuseen mitä vahvimmin ja hoidon ostaminen edes osittain yksityiseltä tulisi mahdollistaa.

        Jep, mutta kerroppa tuo päättäjille. Tuntuu vähän siltä että niitä ei kovin paljoa transsukupuoliset kiinnosta saati niitä hoitava henkilökunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, mutta kerroppa tuo päättäjille. Tuntuu vähän siltä että niitä ei kovin paljoa transsukupuoliset kiinnosta saati niitä hoitava henkilökunta.

        Niin kauan kuin eduskunnasta löytyy noin suuri määrä kansanedustajia joiden mielestä koko transhoito voidaan lopettaa, määrärahoja ei tulla saamaan lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kauan kuin eduskunnasta löytyy noin suuri määrä kansanedustajia joiden mielestä koko transhoito voidaan lopettaa, määrärahoja ei tulla saamaan lisää.

        Mitä te valitatte? Vanhemmat ihmiset siltä ajalta jolloin mitään kunnollisia hoitoja ei ollut ovat odottaneet hoitoja vuosikausia. Nyt tämän pullamössö sukupolven pitäisi saada kaikki heti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä te valitatte? Vanhemmat ihmiset siltä ajalta jolloin mitään kunnollisia hoitoja ei ollut ovat odottaneet hoitoja vuosikausia. Nyt tämän pullamössö sukupolven pitäisi saada kaikki heti.

        Laki ja asetus ovat olleet voimassa jo vuodesta 2003. Eiköhän nämä vanhemmat transsukupuoliset ole jo käyneet prosessinsa läpi jos olivat tosissaan. Alkuvuosina ei edes ollut mahdotonta ruuhkaa, mutta ei ollut hoitotakuutakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laki ja asetus ovat olleet voimassa jo vuodesta 2003. Eiköhän nämä vanhemmat transsukupuoliset ole jo käyneet prosessinsa läpi jos olivat tosissaan. Alkuvuosina ei edes ollut mahdotonta ruuhkaa, mutta ei ollut hoitotakuutakaan.

        Taasko äly tökkii? Et taida ymmärtää sitä asiaa, että transsukupuolisia on ollut aina. Mitä teki sellainen henkilö joka jo 80 tai 90 luvulla kärsi sukupuoliristiriidasta? Odotti vuotta 2003 jotta sai hoidon?


      • Anonyymi

        Kyllä minä olin jo olemassa kärsimykseni kanssa 80-90 luvuillakin, mutta silloin en tiennyt transihmisistä. Minua on hoidettu mielenterveysongelmaisena ihan viime vuosiin asti. Psykiatrialta ei edes ehdottaneet hoitoon hakeutumista tai lähetteen tekoa, niin oli järkyttynyt suhtautuminen. Katsottiin vain silmät pyöreinä ja suu auki kun asian ilmoitin, että minä taidankin olla trans. Nyt kun olen prosessissa niin tietysti sitä odottaa olonsa helpottumista. Kuka kärsimisestä nauttii jos sitä ei ole pakko tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taasko äly tökkii? Et taida ymmärtää sitä asiaa, että transsukupuolisia on ollut aina. Mitä teki sellainen henkilö joka jo 80 tai 90 luvulla kärsi sukupuoliristiriidasta? Odotti vuotta 2003 jotta sai hoidon?

        Kyllä! Oli pakko odottaa kun hoitoja ei saanut. Tunnistin itselläni transsukupuolisuuden jo kauan ennen 80-90 lukua, mutta sille ei pystytty tekemään mitään.


      • Anonyymi

        Joskus välillä sitä miettii, miltä kaikelta kärsimykseltä olisi itse ja läheiset säästyneet, jos tämäkin vaiva osattaisiin diagnosoida ajoissa. Hienoa että nykyään saa hoitoja, mutta psykiatrinen puoli on täysin kouluttamaton löytämään transsukupuolisia ja mieluummin kaikille läntätään kaksisuuntaisen diagnoosia, dissosiaatioa tai joku persoonallisuushäiriön diagnoosi selittämään persoonaa kuin se että katsotaan henkilön koko historiaa ja nähtäisiin mistä kaikki oireilu johtuu. Täysin turhia epäonnistuvia hoitoja ja terapioita, turhia työkyvyttömyyksiä ja kuolemia. Koska terveydenhuolto on ihan pihalla niin sitten näissä ruuhkissa on nyt meitäkin vanhoja transsukupuolisia jotka olisi pitänyt hoitaa jo vuosikymmeniä sitten. Toisin kuin nuori sukupolvi meidät on opetettu odottamaan ja kestämään melkein mitä vaan. On koko elämä lykätty asiaa milloin vanhempien, lapsien, suvun, työn, terveyden takia tai vain siksi että saatiin tietoa tilasta ns. liian myöhään. Vahinko ehti jo tapahtua. Terveiset jokaiselle poliitikolle joka luulee tekevänsä oikein kun torppailee näitä transhoitoja, translasten hoitoja ja sukupuolimäärityksiä niin valmistautukaan maksamaan vahingosta kaikkein kallein hinta. Älkää luulko että te voitte ikinä ymmärtää mitä on kasvaa näkymättömänä heiluen kahden maailman välissä ilman oikeutta elämään joka on teille ihan helvetin selvä asia. Kun ihminen haluaa sukupuolen jota hänen aivonsa hänelle jankuttaa joka ikinen hetki niin se ei ole mikään erityispyyntö, se on yhtä tavallinen pyyntö kuin ihmisarvo, puhdas vesi tai oikeus hengittää happea. Olkaapa itse hengittämättä ja miettikää kun joku sanoo että saatte hengittä vuoden päästä. Siihen asti nyt pitää odottaa koska sinun hengittäminen ei ole MINULLE tärkeää. Sinua tässä pitäisi hoitaa mutta minun mielipide sinun oikeudesta hengittää on minulle niin tärkeä että MINÄ tässä nyt viivyttelen, minua ei sinun hengittäminen kyllä kosketa mitenkään, ei näy minun arjessa mitenkään, en edes huomaa kun hengität mutta kun kaikessa olen minäminäminä ja sairas hallinnan himoni ja sinun hengittäminen ei ole oikeasti minun intressini edes. Osallistun elämäsi rajoittamiseen vain koska minulle annettiin sellainen mahdollisuus, kun joku päivä saat luvan hengittää en ajattele sitä hetkeäkään ja se on minulle ihan sama, kunhan sain hetken käyttää valtaa.


    • Anonyymi

      Transpoli ja julkisen puolen hoidot olivat olemassa kyllä jo vuonna - 94, silloin vain ei vielä ollut nykyistä translakia. Kaikki eivät vaan siitä tienneet eivätkä odottaneet elämältään samaa kuin tämän päivän nuoret. Turha sitä on nuorten niskaan kaataa. Eivät luolamiehetkään tarvinneet juoksevaa vettä.

      • Anonyymi

        Eihän tässä nuorten niskaan mitään olla kaatamassa. Tehtiin vaan selväksi se tosiasia, että pullamössösukupolven on turha marista, kun vanhemmat ovat odottaneet vuosikausia hoidon saamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tässä nuorten niskaan mitään olla kaatamassa. Tehtiin vaan selväksi se tosiasia, että pullamössösukupolven on turha marista, kun vanhemmat ovat odottaneet vuosikausia hoidon saamista.

        Turha meidän vanhempienkaan on marista, kun vielä vanhemmat ei saaneet hoitoja ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tässä nuorten niskaan mitään olla kaatamassa. Tehtiin vaan selväksi se tosiasia, että pullamössösukupolven on turha marista, kun vanhemmat ovat odottaneet vuosikausia hoidon saamista.

        Ai nyttenkö me nuoret ollaan pullamössöjä koska ei tarvitse kärvistellä vuosikymmeniä kauheiden dysforioiden kanssa ja saadaan elää omassa sukupuolessa nuoruusiästä asti?


      • Anonyymi

        Luojan kiitos saatte olla pullamössöjä. Minä olen sitä mieltä. Aiemmin vaan apua kaikille. Yhdenkään kärsimyksestä ei ole mitään hyötyä. Minä olen vain iloinen, että tätä helvettiä ei ole enää nykyaikana kenenkään pakko elää ja yksin. Nyt saa jo hyvin tietoa ja ollut asia niin paljon julkisuudessa, että ihmset osaa lähteä liikkeelle ja hakea apua. Kunhan resurssit saisi kohdilleen ja poistettua tämän suorastaan salamyhkäisen hoitokultin tämän ympäriltä. Ei siellä transpolilla tehdä mitään sellaista mihin ei olisi osaamista jokaisella yliopistosairaala kaupungilla. Myös prosessin käyneiden transihmisten osaamista pitäisi käyttää hyödyksi. Kirurgia tietysti kannattaa keskittää alapään osalta yhteen sairaalaan tämän kokoisessa maassa.


    • Koko sukupuolenkorjaus vouhotus on täyttä hölynpölyä. Koko ihmiskunnan historian ajan ihmiset ovat eläneet ilman mitään sukupuolenkorjausleikkauksia tai hormonihoitoja, eikä mitään ongelmia ole ollut sukupuolen kanssa.
      Kaikki ihmiset ovat syntyneet pojiksi tai tytöiksi ja eläneet omassa biologisessa sukupuolessaan koko elämänsä ja sama on mahdollista nykyäänkin.

      • Anonyymi

        Onko historian alkuhämärissä ollut sukupuolenkorjaushoitoja. Kuinka monta vuotta on ollut hoitoja saatavana? Vähän ontuva selitys tuo.


      • Anonyymi

        Koska korjaushoitoja ei ollut, transsukupuoliset ihmiset joutuivat elämään sellaisenaan (huonosti). Historiasta on tiedossa esimerkkejä mm. Suomesta kuinka syntyisin poika eli loppuelämänsä naisena ilman että kanssaihmiset huomasivat sitä (vasta kuoltua asia selvisi). Jouduttiin siis elämään ilman hoitotoimenpiteitä, eikä se aina ollut onnistunutta (itsemurhia oli runsaasti).


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe