Milloin meistä tuli kylmiä ihmisiä?

Monet ihmiset vaatii, että työttömyyskorvaukset, asumistuet ja toimeentulotuki pitäisi lakkauttaa. Kaikkien kun pitäisi pärjätä kuulemma omillaan.

Miten kuvitellaan tällaisena aikana ihmisten pystyvän elämään ilman tukea? On työttömyyttä, pätkätöitä ym. Varmasti jokainen tukea saava haluaisi, että pärjäisi omillaan. Minua ei haittaa, vaikka ihmiset saa näitä apuja, kun elävät ahdingossa.

Suomalaisilta halutaan viedä kaikki tuki. Samaan aikaan laitetaan ulkomaille rahaa säkkikaupalla ja tp-hakijoille maksetaan kaikki. Näiden rahojen perään itketään paljon vähemmän. Miksi???

51

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on se suuri harha, että vain työttömät ja köyhät saavat tukia. KAIKKI saavat tukia koko elämänsä: yhteiskunta maksaa rikkaidenkin peruskoulun, muut koulutukset, päivähoidot, lapsilisät, kotitalousvähennykset , terveydenhuollon , harrastukset, kulttuurin ja yritystuet ovat nousseet niin suuriksi, että jopa keskustan Pekkarinen elinkeinoministerinä oli valmis niistä turhat ja tuottamattomat karsimaan. - On todellakin ikävä, että köyhiä syyllistetään , kyllä nekin valtaosin yrittää kaikkensa.

      • Anonyymi

        Nii,noita yritystukia maksavat muutkin maat omille yrityksilleen kilpailuedun takaamiseksi kansainvälisesti,joten suomen on niistä aika vaikea luopua,ainakaan nopealla tähätimellä.Ulkomaankauppa loppuu siihen kun ei saada tuotteia myytyä kun "ne maksavat liikaa"....
        Ei ole helppo yhtälö.
        Välillä vähän tuntuu näitten työttömien valitus ihmeelliseltä?
        Minulla ainakin on aina löytynyt työtä,uskaltanut vaihtaa alaa tarvittaessa,opetella uusia asioita jne jne.
        Kyllähän se niin on,että jos olet esim:kokki ja hommia ei löydy niin miksei vois mennä muutaman kk kurssille ja opetella muita hommia ja siä kautta työllistyä.
        Työmarkkinat on jäykät ja jos pelkästään työkkärin varaan nojaa niin saahan sitä kotona istuskella persaukisena.
        Tämä aktiivimalli oli hyvä "ajatuksena",eli tarkoitus oli just "potkia persuuksille ja akstivoida" ihmisiä liikkeelle mutta toteutus oli huono.
        Raipalla ja pakolla ei ole suomessa ennenkään saatu mitään aikaan,valistuksella ja sivistyksellä taas on.
        Siksi malli pitää purkaa / toteuttaa toisin,koska ampui omaan nilkkaansa.Kiitos edellinen hallitus,metsään meni.....


      • Totta.
        Kaikki saa jotain, mutta kun tuo tosiasia unohtuu niin monelta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nii,noita yritystukia maksavat muutkin maat omille yrityksilleen kilpailuedun takaamiseksi kansainvälisesti,joten suomen on niistä aika vaikea luopua,ainakaan nopealla tähätimellä.Ulkomaankauppa loppuu siihen kun ei saada tuotteia myytyä kun "ne maksavat liikaa"....
        Ei ole helppo yhtälö.
        Välillä vähän tuntuu näitten työttömien valitus ihmeelliseltä?
        Minulla ainakin on aina löytynyt työtä,uskaltanut vaihtaa alaa tarvittaessa,opetella uusia asioita jne jne.
        Kyllähän se niin on,että jos olet esim:kokki ja hommia ei löydy niin miksei vois mennä muutaman kk kurssille ja opetella muita hommia ja siä kautta työllistyä.
        Työmarkkinat on jäykät ja jos pelkästään työkkärin varaan nojaa niin saahan sitä kotona istuskella persaukisena.
        Tämä aktiivimalli oli hyvä "ajatuksena",eli tarkoitus oli just "potkia persuuksille ja akstivoida" ihmisiä liikkeelle mutta toteutus oli huono.
        Raipalla ja pakolla ei ole suomessa ennenkään saatu mitään aikaan,valistuksella ja sivistyksellä taas on.
        Siksi malli pitää purkaa / toteuttaa toisin,koska ampui omaan nilkkaansa.Kiitos edellinen hallitus,metsään meni.....

        Kaikki ei työllisty, vaikka kuinka vaihtavat alaa..Voivat saada pätkätöitä, joissa ei tienaa sellaista palkkaa millä pystyy kustantamaan kaikki elämisen menot.
        Työttömänä on myös ihmisiä, jotka ovat iäkkäitä ja osakuntoisia. Ei heitä kukaan tahdo palkata.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Totta.
        Kaikki saa jotain, mutta kun tuo tosiasia unohtuu niin monelta.

        Minä en ole unohtanut,koska KELA maksaa kahden opiskelevan vuokralaiseni vuokran.Monet työpaikatkin saavat piilotukia.Eräässä sukututkimuskirjassa sanottiin joitakin henkilöitä loisiksi tai syytinkiläisiksi,että sellaista oli elämä reilu 100 vuotta sitten Suomessa.


    • Anonyymi

      Se alkoi siitä ("kylmää kyytiä"), kun "Tinttu-Linttu" alkoi kirjoitella passkaa tälle sivustolle. Uskokaa jo te kaikki kitisijät ja elämäänne kyllästyneet vanha viisauteni: "Elämä on niin ku sen järjestää, sano." Hah hah haaa!!!...
      JK Päivän aforismini numero 148...
      "Elämä on viisaan ihmisen parasta aikaa."...

      • Vähän se sinäkin tiedät elämästä...


      • Anonyymi

        Valtio koulutti reijoa kansakoulu, keskikoulu, lukio. Sen jälkeen valtion varoilla koulutettiin armeija ja kadettikoulu. Tämän jälkeen 25 vuotta reijo teki tuottamatonta työtä valtion palkalla ja nauttii nyt valtion maksamaa eläkettä.


      • Anonyymi

        Nyt Reijo polttaa tai savustaa käpyjä pihallaan naapureiden kiusaksi kun ei enään muuta haittaa pysty tekemään. Ainoa elämän ilo on tänne kirjoittaminen samoista asioista ja narsistinen itsensä kehuminen. Adressin vien varmasti kunhan tuosta miehen kuvastuksesta aika jättää. TosiLottaKokkola.


      • No tuodsa sen näkee varsin hyvin, että jokainen käyttää yhteiskunnan varoja.

        Näyttää vähän siltä, että ressu on savustanu toimivat älysolut taivaan tuuliin..


    • Anonyymi

      Kukaan ei varmaan kiistä ihmisen oma-aloitteisuuden ja yrittämishalun merkitystä oman elämänsä kohentamisessa. Mutta ei se koskaan ole koko totuus. Kun ajaa esim. Antti Chy deniuksen katua kaupungista ohikulkutielle, ajaa etuoikeutettua väylää. On ihmisiä, joiden elämä menee tällaista väylää, on helppo edetä. Ne jotka pyrkivät sille sivukadulta, odotravat kolmion takana vuoroaan katsoen joka suuntaan, milloin on minun vuoroni. - Silti sanon kaikille: älä luovuta vielä, äkä luovuta.

      • Olipa hienosti kirjoitettu :)

        Tuli mieleen yks juttu, vaikka se ei suoranaisesti liity tähän...
        Kun menet ylämäkeä, muista tervehtiä vastaantulevia. He saattavat tulla vastaan silloin, kun kuljet alamäkeä.


    • Anonyymi

      En tiedä olenko koskaan saanut muita tukia kuin lapsieni lapsilisät ja sen mikä nyt tulee terveydenhoidon kautta alempina potilasmaksuina?
      Ei ollut ilmaisia koulutuksia, kansakoulua lukuunottamatta, ei asumistukia, ei kertakaikkiaan mitään. Oman asunnon lainasta maksoin 13% korkoa, no saihan silloin verotuksessa vähentää sen, mutta paljon suuremman osan sai kuitenkin maksaa itse. Auton jos osti osamaksulla korko oli noin 15% osamaksulisät 8%, mutta hyvä, että velkaa sai, pankista ei autoon saanut.

      • tinttu-liina

        Nuo lainankorot ovat kyllä olleet huimia aikoinaan. Nyt korot ovat olleet matalat pitkän aikaa.

        Nuo lapsilisät ovat hyvä apu vähävaraisille perheille. Siitä on käyty keskustelua, että tarvisiko varakkaammille maksaa niitä ollenkaan. Yksi juttu olisi se, että hyvätuloisilta poistettaisiin ja sillä säästetyllä summalla nostettaisiin köyhimpien lapsilisiä.


    • Kylmyyttä on monenlaista meissä ihmisissä...
      Yksi karsein ihmislaji on sellaisia, jotka eivät koskaan näe mitään vikaa itsessään, vaan vain toisen virheet ovat todellisia.
      Muaki vastaan on tämmösiä tullu ja kyllä on pakko ihmetellä, että miten tuollaset voi elää pokkana itsensä kanssa?

      No, eipä ole täydellistä ihmistä olemassa :}

    • Anonyymi

      Terkkuja! Itse en ole työkykyinen mielenterveys ongelmien takia, en siis ole parantunut kuntoon lääkkeiden avulla, että voisin palata töihin takaisin.. Eläkkeelle jouduin, en ole rikas, mutta kiva kun on vähän rahaa tukena. Nyt olen 38v.

      Mies käy töissä, minä hoidan kotitöitä, koiraa ja on harrastuksia.

      Kittiechihu

      • Oon kuullu sellasesta kuntouttavasta työstä. Onko sekin poissuljettu juttu?

        Aina on käytetty rahaa niin t-korvauksiin, asumiseen ja noihin erilaisiin eläkkeisiin.
        En ymmärrä miksi nykyään on niin paljon rutinaa..Onko nykyajan ihminen itsekkäämpi kuin ennen...?


      • Anonyymi

        Olen käynyt klubitalolla, siellä ihmiset joilla on mielenterveysongelmia saa tavata muita ja tehdä vähän hommia. Siis ohjaajat ja jäsenet pitävät klubitalon pystyssä, osa tekee esim toimistohommia. Minä olen ollut keittiöllä, tein mm. leipomuksia, jälkiruokia kantiiniin myytäväksi, sekä piirsin sarjista ja piirustuksia klubin lehteen. Tämä oli siis palkatonta, on siis puuhaa mielenterveys potilaille. Kävin siellä 2 krt viikossa ja 3-4 tuntia per päivä. Jos jaksaa, niin ohjaajat myös auttavat saamaan palkkatyötä klubin ulkopuolella.

        Itselleni on riittänyt tuolla käynnit, en jaksa enempää, en tarpeeksi terve/jaksaisi palkkatyöhön valitettavasti..

        Nyt en ole käynyt klubitalolla pitkään aikaan.. Siellä on hyviä ohjaajia lähtenyt muihin hommiin ja huonompia tullut tilalle.. Siellä on liian meluista ja huonoa ohjausta.. Joten teen nyt kotona kotityöt, koiran hoitoa, harrastuksia ja näen kavereita..

        Kittiechihu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen käynyt klubitalolla, siellä ihmiset joilla on mielenterveysongelmia saa tavata muita ja tehdä vähän hommia. Siis ohjaajat ja jäsenet pitävät klubitalon pystyssä, osa tekee esim toimistohommia. Minä olen ollut keittiöllä, tein mm. leipomuksia, jälkiruokia kantiiniin myytäväksi, sekä piirsin sarjista ja piirustuksia klubin lehteen. Tämä oli siis palkatonta, on siis puuhaa mielenterveys potilaille. Kävin siellä 2 krt viikossa ja 3-4 tuntia per päivä. Jos jaksaa, niin ohjaajat myös auttavat saamaan palkkatyötä klubin ulkopuolella.

        Itselleni on riittänyt tuolla käynnit, en jaksa enempää, en tarpeeksi terve/jaksaisi palkkatyöhön valitettavasti..

        Nyt en ole käynyt klubitalolla pitkään aikaan.. Siellä on hyviä ohjaajia lähtenyt muihin hommiin ja huonompia tullut tilalle.. Siellä on liian meluista ja huonoa ohjausta.. Joten teen nyt kotona kotityöt, koiran hoitoa, harrastuksia ja näen kavereita..

        Kittiechihu

        Eikös tuo kuntouttavakin ole sellainen, että ollaan vaan jokunen tunti ja on oma "tukihenkilö", joka on sit hengessä mukana. Mä ainaki oletan, että se oli juuri tuota kuntouttavaa... :}

        Miksiköhän tuonne teidän klubille sit laitettiin huonompaa henkilökuntaa...? Onko siitä valitettu?


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Eikös tuo kuntouttavakin ole sellainen, että ollaan vaan jokunen tunti ja on oma "tukihenkilö", joka on sit hengessä mukana. Mä ainaki oletan, että se oli juuri tuota kuntouttavaa... :}

        Miksiköhän tuonne teidän klubille sit laitettiin huonompaa henkilökuntaa...? Onko siitä valitettu?

        No juu, onhan se kuntouttavaa ja oli kiva paikka. En tiedä miksi hyvä henkilökunta lähti muualle, eivät halunneet sanoa syytä kun osalta heistä kyselin ja toivoton hyvät jatkot jne.. Kyllä minä ainakin valitin melusta, ohjaajista ja siitä että työpainoinen päivä vähän kuin unohdettiin.. Mutta tiedä oliko siitä mitään hyötyä? Pitäisi kai käydä siellä tsekkaamassa onko meno muuttunut? No, onneksi on muutakin puuhaa elämässäni..

        Kittiechihu


      • Anonyymi kirjoitti:

        No juu, onhan se kuntouttavaa ja oli kiva paikka. En tiedä miksi hyvä henkilökunta lähti muualle, eivät halunneet sanoa syytä kun osalta heistä kyselin ja toivoton hyvät jatkot jne.. Kyllä minä ainakin valitin melusta, ohjaajista ja siitä että työpainoinen päivä vähän kuin unohdettiin.. Mutta tiedä oliko siitä mitään hyötyä? Pitäisi kai käydä siellä tsekkaamassa onko meno muuttunut? No, onneksi on muutakin puuhaa elämässäni..

        Kittiechihu

        Käy vilkasemassa minkälainen meno siellä on.
        Jos tarpeeksi moni valittais, niin joutuisivat muutoksia tekemään.
        Onhan se sosiaalisesti piristävää nähdä muita ihmisiä :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No juu, onhan se kuntouttavaa ja oli kiva paikka. En tiedä miksi hyvä henkilökunta lähti muualle, eivät halunneet sanoa syytä kun osalta heistä kyselin ja toivoton hyvät jatkot jne.. Kyllä minä ainakin valitin melusta, ohjaajista ja siitä että työpainoinen päivä vähän kuin unohdettiin.. Mutta tiedä oliko siitä mitään hyötyä? Pitäisi kai käydä siellä tsekkaamassa onko meno muuttunut? No, onneksi on muutakin puuhaa elämässäni..

        Kittiechihu

        Kittiechisu, on hyvä, kun jaksat tehdä kotitöitä ja harrastaa koiran kanssa. Ihminen saa olla sairaskin. Ja kuntouttaa itseään siten ja sen verran kuin parhaaksi näkee. 💟👍 Kaikkein tärkeintä on yhteiskunnan tuki juuri sairastaessa, sillä sairautta ei kukaan valitse, vaan sairaudet tulevat meille kaikille lupaa kysymättä.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Käy vilkasemassa minkälainen meno siellä on.
        Jos tarpeeksi moni valittais, niin joutuisivat muutoksia tekemään.
        Onhan se sosiaalisesti piristävää nähdä muita ihmisiä :)

        Täytyy harkita.. Ollaan kyllä kavereiden kanssa, jotka ovat myös mielenterveys kuntoutujia, käyty toisessa paikassa. Se on yksi paja, jossa mm. tehdään käsitöitä, kokkausta, taidetta ja puutöitä. Mukava, rauhallinen paikka. Olen siellä mm. askarrellut kortteja, tehnyt koruja, piirtänyt ja maalannut..

        Välillä paja myös järjestää käyntejä teatteriin tai jotain matkoja.

        Kavereita näen myös välillä jonkun luona, tai käymme ulkona syömässä. Mukavaa tämäkin.

        Kittiechihu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kittiechisu, on hyvä, kun jaksat tehdä kotitöitä ja harrastaa koiran kanssa. Ihminen saa olla sairaskin. Ja kuntouttaa itseään siten ja sen verran kuin parhaaksi näkee. 💟👍 Kaikkein tärkeintä on yhteiskunnan tuki juuri sairastaessa, sillä sairautta ei kukaan valitse, vaan sairaudet tulevat meille kaikille lupaa kysymättä.

        Kiitos ymmärryksestä ja kauniista sanoista!❤ Niin, sairastua voi kuka vaan.. Toki harmittaa kuin näin nuorena kuitenkin sairastuin ja en voinut töissä jatkaa, mutta ei voi mitään.

        On hyvä kuitenkin olla tekemistä, mieheni ei pakota minua tekemään kotitöitä, mutta mielelläni niitä teen ja autan, kun hän on päivät töissä. Ja koirasta on seuraa, sekä tulee käytyä ulkona happihyppelyllä.

        Kittiechihu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy harkita.. Ollaan kyllä kavereiden kanssa, jotka ovat myös mielenterveys kuntoutujia, käyty toisessa paikassa. Se on yksi paja, jossa mm. tehdään käsitöitä, kokkausta, taidetta ja puutöitä. Mukava, rauhallinen paikka. Olen siellä mm. askarrellut kortteja, tehnyt koruja, piirtänyt ja maalannut..

        Välillä paja myös järjestää käyntejä teatteriin tai jotain matkoja.

        Kavereita näen myös välillä jonkun luona, tai käymme ulkona syömässä. Mukavaa tämäkin.

        Kittiechihu

        No sittenhän sun ei tarvi enää mennä käymään siellä vanhassa paikassa, jos kerran on tuollanen pajajuttu :)

        Jos vaan jaksaa ja pystyy lähtemään kodin ulkopuolelle, niin aina se piristää ja kohottaa mielialaa.


    • Anonyymi

      Työväenluokka äänestää vääriä puolueita jakamistalous ja muut uudet taloudellisen toimeliasuuden muodot orjuuttavat köyhät ja verotulot.
      Verotulot jotka muutenkin ehtyvät, koska suuryritykset ja rikkaat piilottavat rahat veroparatiiseihin.
      Eriarvoisuus lisääntyy kokoajan vaikka sitä ei tilastoissa huomaisikaan.
      Jokainen talousuudistus on salajuoni saavutetun hyvän tuhoamiseksi.

      • Kattelin kerran yhtä ohjelmaa missä tutkittiin noita eri teitä, miten yritykset kiertää veroja.


    • Noista Vihreistä kun lukee, niin kyllä alkaa näkemään punaista! :/

      Saas nähdä miten ratkaisevat tämän Isisporukan asiat..

    • Tuo nyt on kaikista pienin kylmyyden mittari :D Mietippä kun lapset opetetaan tappamaan armeijassa muita ihmisiä ja vielä hymy naamalla , se jos jokin on lievästi kylmää :'D

      • No et varmaan tarkota, että tässä maassa?


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No et varmaan tarkota, että tässä maassa?

        No tässä maassa hyvinkin. Leikkimielinen armeijakoulutus jokaiselle joka vaan saadaan sinne revittyä.
        Oletko tosiaan noin silmät ummessa?


      • BabylonGetaway kirjoitti:

        No tässä maassa hyvinkin. Leikkimielinen armeijakoulutus jokaiselle joka vaan saadaan sinne revittyä.
        Oletko tosiaan noin silmät ummessa?

        Hyvin on silmät auki. Armeija on minusta hyödyllinen ja opettaa puolustamaan omaa kotimaata.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Hyvin on silmät auki. Armeija on minusta hyödyllinen ja opettaa puolustamaan omaa kotimaata.

        Niin sitä vielä, että armeija ei ole mitään leikkimielistä, vaikka oikeaa sotaa ei olekkaan.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Niin sitä vielä, että armeija ei ole mitään leikkimielistä, vaikka oikeaa sotaa ei olekkaan.

        Siellä opetetaan tappamaan toisia ihmisiä , sivistynyttä tai viisaan ihmisen toimintaa? Ei ole vaikka kuinka kermavaahdottaisit sen .


      • BabylonGetaway kirjoitti:

        Siellä opetetaan tappamaan toisia ihmisiä , sivistynyttä tai viisaan ihmisen toimintaa? Ei ole vaikka kuinka kermavaahdottaisit sen .

        Tässä maailmassa vain sattuu sotia joskus syntymään halusi sitä tai ei.

        Siinä ei sivistykset ja viisaudet paljon auttais, jos tulis niin hirveä tilanne, että tänne joku hyökkäis.

        Mitä esimerkiksi sinä silloin teet? Oletko puskassa piilossa vai kerrotko piipunsuulle, että olet viisas ja sivistynyt henkilö?

        Eihän kukaan halua ketään vahingoittaa, mutta joskus voi sellainenkin tilanne tulla.

        Jos suomea ei aikinaan olisi nämä sotaveteraanit puolustaneet, niin ei olisi sinun kaltaisellasi jänishousulla nyt maata missä iniset.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Tässä maailmassa vain sattuu sotia joskus syntymään halusi sitä tai ei.

        Siinä ei sivistykset ja viisaudet paljon auttais, jos tulis niin hirveä tilanne, että tänne joku hyökkäis.

        Mitä esimerkiksi sinä silloin teet? Oletko puskassa piilossa vai kerrotko piipunsuulle, että olet viisas ja sivistynyt henkilö?

        Eihän kukaan halua ketään vahingoittaa, mutta joskus voi sellainenkin tilanne tulla.

        Jos suomea ei aikinaan olisi nämä sotaveteraanit puolustaneet, niin ei olisi sinun kaltaisellasi jänishousulla nyt maata missä iniset.

        Nyt on kyse asiasta eikä henkilökohtaisuuksista anteeksi nyt vaan .
        Noh sinä pidät lämpöisenä ja mukavana toimintana sotaa ja tappamista , minä näen sen lähinnä kylmänä , tunnekylmänä suorastaan.
        Ihannoi sitä siis , et ole ainoa mutta rauhan ihmisiäkin onneksi on .


      • BabylonGetaway
        tinttu-liina kirjoitti:

        Tässä maailmassa vain sattuu sotia joskus syntymään halusi sitä tai ei.

        Siinä ei sivistykset ja viisaudet paljon auttais, jos tulis niin hirveä tilanne, että tänne joku hyökkäis.

        Mitä esimerkiksi sinä silloin teet? Oletko puskassa piilossa vai kerrotko piipunsuulle, että olet viisas ja sivistynyt henkilö?

        Eihän kukaan halua ketään vahingoittaa, mutta joskus voi sellainenkin tilanne tulla.

        Jos suomea ei aikinaan olisi nämä sotaveteraanit puolustaneet, niin ei olisi sinun kaltaisellasi jänishousulla nyt maata missä iniset.

        Antaisin pääni piipun eteen ja sanoisin " ammu vaan , ei kiinnosta "


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Tässä maailmassa vain sattuu sotia joskus syntymään halusi sitä tai ei.

        Siinä ei sivistykset ja viisaudet paljon auttais, jos tulis niin hirveä tilanne, että tänne joku hyökkäis.

        Mitä esimerkiksi sinä silloin teet? Oletko puskassa piilossa vai kerrotko piipunsuulle, että olet viisas ja sivistynyt henkilö?

        Eihän kukaan halua ketään vahingoittaa, mutta joskus voi sellainenkin tilanne tulla.

        Jos suomea ei aikinaan olisi nämä sotaveteraanit puolustaneet, niin ei olisi sinun kaltaisellasi jänishousulla nyt maata missä iniset.

        Olen sen jo tehnyt ja ei ollut pokkaa ampua vaikka ladattu ase olikin päätäni vasten...mitäs itse tekisit?


      • BabylonGetaway kirjoitti:

        Olen sen jo tehnyt ja ei ollut pokkaa ampua vaikka ladattu ase olikin päätäni vasten...mitäs itse tekisit?

        Aika outo tulkinta, että ihannoisin sotaa. Tuskin sitä täällä suomessa kukaan ihannoi, on vain realistista ottaa sekin huomioon, että srn uhka on aina olemassa. Sopii vain toivoa, että siltä säästytään.

        Olet siis itse pitäny asetta itseäsi kohti, siis jos oikein ymmärsin?
        Turha kiirehtiä...Lähtö tulee aikanaan kaikille, kun sen aika on.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Aika outo tulkinta, että ihannoisin sotaa. Tuskin sitä täällä suomessa kukaan ihannoi, on vain realistista ottaa sekin huomioon, että srn uhka on aina olemassa. Sopii vain toivoa, että siltä säästytään.

        Olet siis itse pitäny asetta itseäsi kohti, siis jos oikein ymmärsin?
        Turha kiirehtiä...Lähtö tulee aikanaan kaikille, kun sen aika on.

        En itse vaan kun kävin hakemassa amfetamiinipäissään olevalta ihmiseltä neidon laukun hänen asunnoltaan kun oli sen varastanut ja neito tunnisti tyypin.
        Toivo ei auta vaan toiminta.


    • Anonyymi

      Aloittaja antoi vastauksen omassa kysymyksessään. Silloin väkisinkin "kylmenee", kun talviaamuna skrabaa vanhan autonsa ikkunoita ja lähtee duuniin ja tajuaa, että koti- ja ulkomaiset pummit jää goisiin paremmalla elintasolla fattan maksamaan kämppään.

      • No jos ovat paremmalla elintasolla, niin silloinhan eivät tarvi yhteiskunnan tukea.
        Työttömyyskorvauksilla elävää ei kannata ainakaan kadehtia, eikä työtöntä yleensäkään. Kyllä ihminen joka saa lähteä joka päivä töihin, nostaa palkkaa ja olla mukana yhteiskunnassa, niin on taatusti onnekkaampi kuin työtön.


    • Anonyymi

      Entäs se joka asuu Koivuhaassa ja ei ole koskaan töitä tehnyt ja kulkee vain niiden afrikan miesten kanssa. Ja omistaa kolme asunmtoa ja saa kaikki tuet ja eläkkeet.

      • No selkeää hyväksikäyttöä en hyväksy.
        Tukia käytetään oikeasti myös väärin. Eräät ns. yksinhuoltajat eivät asu yksin. Kumppanilla oma osoite ja molemmat nostavat kaikki tuet. Sekin vielä, että saa yksinhuoltajakorotuksia :/


    • Anonyymi

      Minusta on "surkeuden huippu", että kadehditaan työttömiä. En ole tarvinnut koskaan olla työtön, mutta siitä huolimatta en vain osaa kadehtia niitä jotka saavat pientä työttömyyskorvausta.

      Olen eri mieltä myös noista isislapsista, jokaisen sivistyneen maan tulee huolehtia omista lapsistaa, oli heidän vanhemmat mitä tahansa. Ruotsi ja Norja hoitavat jo asiaa ja odotan , että meillä hallitus toimii samoin.

      • Eikös noi maat ottaneet orpoja lapsia?
        Suomalaisten lapset eivät ole orpoja.


    • Afrikkaan yli 200 miljoonaa euroa valtion omaisuutta myymällä. Tässä olis asia mistä pitäis kyllä meteliä nostaa, eikä pienistä työttömyyskorvauksista.
      On se ihme, että kun tuonnekki tuota rahaa on syydetty vuoskaudet ja koskaan ei kuitenkaan tule valmista.

    • Anonyymi

      Onko se parempi, että sieltä Afrikasta tulee muutama satatuhatta pakolaista Eurooppaan? Pysäytetäänkö ne sitten Schengen-alueen rajalla ampumalla vai millä sellainen väenpaljous estetään?

      • Sinne on tungettu sitä rahaa säilliökaupalla. Mitä se on auttanut? Kerro mulle mikä siellä on paremmaksi muuttunut?
        Pitääkö tämän pienen maan työntää sinne vuositolkulla rahaa vain siksi, että nyt on alettu pelottelemaan tuollasella syyllä ihmisiä??

        Minne ne rahat on menny oikeasti? Sellaistakin on kyllä kerrottu, että ne menee pääpamppujen elämiseen ja aseisiin. Sinnekkö sun mielestä pitää rahaa antaa, kun samaan aikaan täällä kärsii niin vanhukset kuin muutkin ihmiset!

        Te laupiaat samarialaiset ette ymmärrä millään näitä asioita.


    • Anonyymi

      Suurin osa rahoista on mennyt oikein hyviin kohteisiin, siellä on saatu alkuun pieniä osuuskuntia, yrityksiä naisille, maanviljelyn tehostamista jne. Pitää vain katsoa projekteja joita vetää joku tunnettu suomalainen tai kansainvälinen avustusjärjestö niin "välistävetäjien" on vaikeampi päästä niihin rahoihin kiinni. Tietysti siellä aina rahaa menee kaiken maailman "heimopäälliköille", koska muuten voi olla, että et pääsee ollenkaan toteuttamaan projekteja.

      • Kannattaa googlettaa Afrikan kehitysapu. Hyviä artikkeleita siitä miten vähän sitä rahaa menee itse kohteeseen. Mua ainakin kiukuttaa tuo, että tämän maan vähiä rahoja työnnetään tuonne ja ne rikastuttaa paskiaisia.
        Sitä on 60-luvulta asti tupattu rahaa sinne. Nalle Wahlroosikin huomautti, että 50v autettu ja mitään ei ole tapahtunut ja ettäbolisi jo aika nähdä totuus tässä asiassa.

        Ehkäisyvälineitä sinne pitää lähettää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      65
      1980
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1327
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1264
    4. 46
      1148
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1002
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      999
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      920
    8. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      881
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      878
    10. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      873
    Aihe