Ketiapiini (kauppanimillä Seroquel, Seroquel Prolong (depottabletti), Ketipinor ja Quetiapin)
Ketiapiinin pitkäaikaiskäyttö voi vahingoittaa pysyvästi aivojen nukahtamisesta vastaavia osia.
Kaikkien antipsykoottisten lääkkeiden tavoin pitkäaikainen käyttö voi helposti aiheuttaa pysyviä aivovaurioita.
Tästä syystä ketiapiinin tapaisten antipsykoottisia aineiden käyttö tulisi rajoittaa ainoastaan vakavien mielenterveyden ongelmien hoitoon.
https://www.tiede.fi/keskustelu/51670/ketju/neuroleptit_tuhoaa_aivojen_unireseptorit
Ketipinor vaurioittaa pysyvästi nukahtamista vastaavia osia
9
122
Vastaukset
- Anonyymi
Eli vakavista mielenterveys ongelmista kärsiville saa aiheuttaa aivovaurioita?
- Anonyymi
aivovaurioita tulee neurolepteistä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
aivovaurioita tulee neurolepteistä
Aivan siksi en ymmärrä miksi niitä pitäisi antaa kenellekään.
- Anonyymi
Minä olen niistä hyötynyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen niistä hyötynyt.
Toivottavasti hyödyt ovat suuremmat kuin haitat myös jatkossa.
- Anonyymi
Nuo masennus on yksilössä, vois olla tottajos eläisimme ideaali yhteiskunnassa.
Joskus kaikki ongelmat patoutuu yhden päälle jolloin korsi katkea. Tätä pahentaa ihmisten piittaamattomuus muista, vaikka pitkällä aikavälillä se ihminen joka kärsi ongelmista ja romahti saattoi kantaa monien taakan..
Mielisairaalalla pitäisi olla aiempaa enemmän vaikutusmahdollisuuksia yhteiskunta rakenteeseen, jotta potilaista saadut havainnot voisivat saada positiivista muutosta aikaam yhteisöissä.
Ei voi yhteiskunta olettaa että mielisairaala ottaa kaikem vastuun ja yhteiskunta jatkaa yksilöstä piittaamatonta linjaansa. - Anonyymi
Onneksi aivot on plastiset, ja pysyvä vaurio -termiä ei ikinä pitäisi käyttää ainakaan etukäteisenä tuomiona mistään tämän tapaisesta.
Hyvä toki pelotella uusia käyttäjiä, mutta uhrien kannalta ei kannata väheksyä aivojen plastisuutta. - Anonyymi
Psykiatrit ovat pehmeän voiman huipentuma. Kun psykiatri sanoo anteeksi, se vapauttaa hänet kaikesta vastuusta virheistään. Kokemusta on. Myös näistä aivovauriojutskista ja näistä ei enää sen koommin puhuta. Potilaalle tietysti sama ei toimi - jos olet levoton tai vaikea, se muistetaan ikuisesti. Niinpä monet äksyt vanhuksetkin on horrostettu antipsykoottien voimalla ennenaikaiseen tiedottomuuteen.
- Anonyymi
Ketipinorilla voi käydä myös hullusti. Seuraavana aamuna on maailma niin sekaisin ettei ole kerta tai kaksi kun meinasi henki lähteä. Edes valvomalla en ole saanut samanlaista itsetuhoisuutta aikaan. Ja jos oon käsittänyt oikein ni en taida olla ainoa joka on keskivaikean masennuksen sysännyt tällä suoraan syvään päätyyn.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1021589
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1251414En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k821240- 621133
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101018Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.111979Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall210784Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57753- 119703
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20698