JUHANNUKSEN HERKUT JA MEININKI?

Suunnitellaan Juhannusta! Mennäänkö juhlimaan? kutsutaanko vieraita?
Murjotetaanko yksin?

126

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yövieraita koko juhannuksen ajan, lastenkekkeritkin joihin mummo saa osallistua vieraineen.
      En ole vielä miettinyt ruokapuolta. Varhaisperunoita tulee varmaankin keitettyä. Täällä se on aina juhannuksena monenlaisten sillien kanssa perusateria. Tänään olikin paikallislehdessä ohje jota ajattelin kokeilla. siihen tarvitaan kilo varhaisperunoita, matjesillin lientä, tilliä, sitruunan raastettua kuorta ja vähän sitruunan mehua. Perunat pestään hyvin, keitetään noin 10-15 minuuttia koosta riippuen tillin kanssa. Kun keitinvesi kaadettu pois laitetaan kattila liedelle uudestaan ja lisätään matjesillin purkista liemi perunoihin, raastetaan sitruunan kuorta päälle ja puristetaan hieman sitruunan mehua sekaan. Sekoitetaan varovasti ettei perunat mene rikki. Syödään sillien tai muiden kalojen kanssa,kastikkeena kermaviiliä. Alusta viikkoa täytyy käydä santsaamassa olutta, valko-ja rose' viiniä.
      Hytinäx1

      • Anonyymi

        Tuli mieleen.

        Mainostettu ginisilliä. En juurikaan syö pottuja ja mieluiten kalana kylmäsavulohi, tahi suutarinlohi. Jälkimmäistä teen yleensä ite, helppo homma. Kylmäsavustin vieläkin suunnitteluasteella.

        Niinsiis. Just luin jostain ginisillin reseptin. Ei se mitenkään erikoinen ollut, normiaineet, jotain katajanmarjojakin ja giniä, muistelen, sitruunaa. Gini voip passata hyvin silliin, sellaista raikkautta ja purevuutta. Ehkä vois kokeilla suutarinloheenkin, pitääpi miettiä.

        Vähän samanlainen idea kuin konjakkisinapissa, ensin tehdään sinappi ja sitten onkin melkein koko pullo konjakkia jäljellä :D

        =DW=


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli mieleen.

        Mainostettu ginisilliä. En juurikaan syö pottuja ja mieluiten kalana kylmäsavulohi, tahi suutarinlohi. Jälkimmäistä teen yleensä ite, helppo homma. Kylmäsavustin vieläkin suunnitteluasteella.

        Niinsiis. Just luin jostain ginisillin reseptin. Ei se mitenkään erikoinen ollut, normiaineet, jotain katajanmarjojakin ja giniä, muistelen, sitruunaa. Gini voip passata hyvin silliin, sellaista raikkautta ja purevuutta. Ehkä vois kokeilla suutarinloheenkin, pitääpi miettiä.

        Vähän samanlainen idea kuin konjakkisinapissa, ensin tehdään sinappi ja sitten onkin melkein koko pullo konjakkia jäljellä :D

        =DW=

        Mitens kun sillit on syöty ja jää lientä, mitä teet?
        Keitätkö perunat ja liemi kastikkeksi? Tullee tuhteja pottuja?

        Beng


    • Anonyymi

      Toivon pääseväni kotiin juhannukseksi. Jos lähistöllä asuva rouva ei kiinnostu seurastani, käyn aattona parissa kapakassa juomassa pari olutta. Jos sieltäkään ei löydy seuraa, menen kotiin radiota kuuntelemaan.
      Herkuista puheen ollen (sen rouvan lisäksi) lohta pitäisi suolata ja ostaa sen alle rieskaa.

      • Anonyymi

        Missä olet? Vankilassako? Palvelutalossa toimintakyvyttömänä?
        Kun toivot pääseväsi kotiin.


        Ihmettelijä mää, nääs


      • Anonyymi

        Näyttää siltä, että pääsen menemään kotiin jo torstaina. Rouvalta kysyin alustavasti jo viikonloppuna, ei ollut kovin innostunut ehdotuksestani. Lohta ja rieskaa on sitten leskimiehen juhannus. Siikliä ja silliä lämpimäksi ruoaksi.


    • Anonyymi

      Muutaman itikan olen kutsunut mökilleni ja istun saunan terassilla Raid pullo kädessä. Täytyy vaan varoa mahdollisia makkaroita vioittamasta. Sinapista viis, suljettu putkilo.

    • Anonyymi

      Ei!
      Ei!
      Ei!
      Kyllä!

      • Anonyymi

        Murjotus pitää murjoa pois naamalta vaikka vihdalla viuhtomalla.


    • Anonyymi

      Uusia pottuja ja paistettuja muikkuja.
      Pannukakkua jäätelön ja lakkahillon kera.
      Kokkoa katselemaan illalla.

      • Nykyään on semmoistakin lakkahilloa tai kastiketta josta on siivilöity siemenet pois. Hyvää.


      • Anonyymi

        Uudet potut (varsinkin siiklit) ovat juhanusruokaa. En ole kyllä tähään ikään vielä juhannuksena paistanut muikkuja, syön silliä. Pitänee ensi vuonna maistaa muikkua ja siikliä.


    • Juhannuksen viettomme on vielä hieman auki.

      Tarkoitus on mennä Sotkamon mökille jos kelit ovat kaunii ja kuntoni hyvä. Kuopus jo soitteli voiko hän kavereittensa kanssa valloittaa meidän mökin.

      Ruokapuoli on nykyisin kasvisvoittoista. Juhannusjuomani raikas vesi.
      Kirjoitin Wasbisillistä toisaalla ja joku luuli minun hienostelevan, hänelle Abbakin kelpaisi. "Hienoa" 😁 Ostin sitä Lidlistä 1, 45 e/purkki, tosi hyvää tai ainakin minun makuun, jonka herkkua ovat sushit.

      Juhannuksena voisi ajatella soijapihvejä, jonne ujuttaisi sekasieniä, parsaa ja keitettyjä vihanneksia. Salaatissa ehdottomasti artisokkaa.

      That's it

      • Anonyymi

        Heh, ei ole hienostelua kirjoittaa vierasperäinen sana väärin :))
        taisit tarkoittaa wasabisilliä?


    • Anonyymi

      Yksin aion viettää, ehkä jopa kaikki juhannukseni. Aika näyttää muuttuuko mielipiteeni.

      • Anonyymi

        Kuusi yötä Juhannusaattoon , laskinko oikein. Juhannus on meillä herttainen ja taivas on sininen.


    • Täälläkään ei ole oikein juhannuksenvietosta puhuttu. Meillä on tavallaan minijuhannus nyt tänä viikonloppuna, kolme juuri alle murrosikäistä poikaa yökylässä, huomenna saunaan ja sunnuntaina jokavuotinen lähikylän jippo kun avataan padon luukut ja päästetään Daljoki tulemaan voimalla läpi Vattenfallin padon. Käymme aina siellä pienten poikien kanssa ja ostamme salamia ja meetwurstia, pojat saa valita. Siellä on esiintyjiä ja taikureita ja lapsille ohjelmaa. Markkinakojuja ja ohjelmaa turistihotellilla. Sitten tietysti tivoli lapsille, maailmanpyörää ja sen sellaista. Toivotaan hyvää säätä. Juhannus onkin sitten kyläyhteisön oma tapahtuma, kun kokoonnutaan ja tanssitaan juhannusalkon ympärillä ja ollaan pieniä sammakoita ja vaikka mitä. Sitten perheet syövät piknikkilunssinsa ruohokentällä yhteisöllisesti naapurien kanssa jutellen. Minä laitan kukkaläningin päälleni ja seppeleen päähäni :)Perheestä saan tosin mukaani vain Legon ja Pojan, kun tytär jengeineen menee viettämään juhannusta kaverien luo mökille.

    • Anonyymi

      Missä juhannus-silli ja varhais-perunat buumi, tilattava etukäteen kuin kinkku ja löspetöörit jouluna.
      No ryntäys kauppoihin ja makkarahyllyille syntyy joka tapauksessa.

      Kun kysyy, missä vietät juhannuksen, no ihan sitä perhe-suku-tuttava piirissä, syödään hyvin ja otetaan pari snapsia.
      Miksi kukaan ei sano, lähden ryyppäämään, rälläämään, tappelemaan, putkaan, mahdollisesti hukkumaan, festivaaleille menettämään muistini...

    • Anonyymi

      Kyllä niitä uusia Siikli perunoita pitää saada ....kullankeltaisia ...ohutkuorisia..maukkaita ...niissä on myös sitä silmänruokaa...Kalaa....tai ainakin silliä.. Kalasta ...siis kirjolohista on taas löytynyt paljon tupakantumppeja sisältä ....Tuleekin kampanja ..".Ei tupakantumppeja kalan kitaan" ....Luin siitä kampanjasta ...meidänkin pihassa huomannut että moni laittaa tupakantumpin kaivon ritilöistä alas... ja hulevedet menevät kuulemma suoraan vesistöön....en ole kuvitellutkaan että niin olisi.

      mimmimum-..mi

      • Anonyymi

        Taidat olla kerrostalokyttääjä.


      • Anonyymi

        Miten?

        On tuhkakuppeja, roskiksia pihalla? Niino, meitin pihalla kai on roskis, hiekkalaatikon vieressä. En ole ihan varma, onko enää sitäkään, sen tyhjentäminen kun maksaa. Toisekseen hiekkalaatikko ei mun mielestä ole tupakkipaikka.

        Tosin, rivarissa kaikilla pihat ja omat tuhkakupit. Kerrostalossa hankalampaa, jos ei halua/saa polttaa sisällä. Eritttäin harvinaista muuten nykyisin sisällä tupakointi.

        Montako kirjolohta muuten olet itse ikinä pyytänyt? Mä muistaakseni yhden, siinä ei ollut matoja, tai mahassa tumppeja. Kaupasta ostamani kalat aina olleet ok. Osta siis kalasi kaupasta, älä ala kalastajaksi :D

        =DW=


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla kerrostalokyttääjä.

        Älä viitsi arvostella.
        Ei ole mitään kyttäämistä mimmiltä.
        Jokainen joka tupakoi, niin huolehtikoon natsoista ettei heittele niitä mihin tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi arvostella.
        Ei ole mitään kyttäämistä mimmiltä.
        Jokainen joka tupakoi, niin huolehtikoon natsoista ettei heittele niitä mihin tahansa.

        Hyvä.....mimmi....


      • Anonyymi

        """Kaupasta ostamani kalat aina olleet ok. Osta siis kalasi kaupasta, älä ala kalastajaksi :D"""

        Pitää paikkansa. Kaupasta ostetut kalat on puhdistettu tupakantumpeista ja madoista. Kukapa ostaisi haukea jolla nortin jämä huulessa.


      • Anonyymi

        Kolmenlaista asuntoa on ollut ...omakotitalo..rivitalo... ja nyt kerroastalo ...tässä talossa on kaksi rappua ja kummankin ovenpielessä on roskis jonka kyljessä erikseen paikka tumpeille....pihassa on grilli jossa roskis ja erillinen pöytä ja penkkiryhmä jossa tuhkakuppi isonlainen....että kyllä tupakintumpit voisi hyvin laittaa muualle kuin sinne kaivoon kengällä tallata ja pudottaa....
        Noin neljä päivää sitten oli mtv ja jossakin muuallakin siitä kirjolohen saaneesta miehestä ..."Ällöttävä löytö kalan vatsasta" täynnä tumppeja.... Nyt kun luin tästä kampanjasta ja siitä että menee nämä hulevedet suoraan vesistöön ....olin ymmälläni.. Juu tuskinpa kalastan muualta kuin kalatiskiltä...

        mimmimum-..mi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä.....mimmi....

        Ei ollut mimmi, vaan hän oli minä.
        Onko ilmassa vainoharhaisuutta kuka on kuka ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut mimmi, vaan hän oli minä.
        Onko ilmassa vainoharhaisuutta kuka on kuka ?

        Mimmejä lie muitakin, sinäkin...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi arvostella.
        Ei ole mitään kyttäämistä mimmiltä.
        Jokainen joka tupakoi, niin huolehtikoon natsoista ettei heittele niitä mihin tahansa.

        Ravintolan ulkopuolella totesin:"Sisällä on varmaan upseereita, kun on natsoja varissut pihamaalle."


    • Anonyymi

      Sauna kaljaa kossua lihaa, ja sitten voisi jo syödä hyvää
      njj

    • Anonyymi

      Graavilohta, palvikinkkua ja uusia perunoita ja ruisleipää ja kun lohi graavataan, niin siinä on suolaa ja 1/3 suolan määrästä sokeria ja hieman murskattua tillin varsia päällä, leivinpaperin ja sanomalehteen käärittynä painon alla jääkaapissa 1 vrk(muista nyppiä pystyruodot pois tongeilla kalasta) uusien perunoiden kanssa vain oliiviöljyä tai voita ja lohelle voi laittaa piparjuuri kermaa juomana kaljaa tai olutta. Lohta voi myös maustaa leikkauksen jälkeen sivelemällä konjakkia pintaan tai lievästi sinappia ja pippuria tai sitruunaa

      • Anonyymi

        Graavilohesta pidän ja olen sitä juurikin noin valmistanut ....kypsyttänyt...kerran kun eräs tuttavani tuli meille ....siitä on jo aika ..mutta muistan kun tarjosin hänelle graavilohta ....sanoi en syö ikinä raakaa kalaa...vähän olin pettynyt ja eihän se ole oikeastaan enää raakaa siinävaiheessa.

        mimmimum-..mi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Graavilohesta pidän ja olen sitä juurikin noin valmistanut ....kypsyttänyt...kerran kun eräs tuttavani tuli meille ....siitä on jo aika ..mutta muistan kun tarjosin hänelle graavilohta ....sanoi en syö ikinä raakaa kalaa...vähän olin pettynyt ja eihän se ole oikeastaan enää raakaa siinävaiheessa.

        mimmimum-..mi

        Palasin Lidlistä lohtakin ostaneena. Karkea merisuola yöksi ja huomenna voi viipaloida ja lisätä "sormisuolaa". Sitruuna ym. makunsa mukaan.


    • Juhannusalusviikon herkkuja äskeen väänsin illan istujaisiimme. Susheja nammmm..

      • Anonyymi

        joo kasvisruuat on oikiastaan hyviä, niin kuin lihaa söisi
        njjj


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo kasvisruuat on oikiastaan hyviä, niin kuin lihaa söisi
        njjj

        niin ja kun viellä lisää kotimaista kalaa lisukeeksi, sieniä, katkarapuja, niin
        nam nam
        jjj


      • Anonyymi kirjoitti:

        niin ja kun viellä lisää kotimaista kalaa lisukeeksi, sieniä, katkarapuja, niin
        nam nam
        jjj

        Söin tänään raflassa jättikatkarapuja


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Söin tänään raflassa jättikatkarapuja

        Ravut ovat raadonsyojia, samoin kuin siat. Ei ihmisravinnoksi kelpaavaa.


    • Anonyymi

      Nyt on kyllä mielikuvitus hukassa kun en keksi mitään juhannukseksi. Toisella on liikkumisvaikeuksia niin siinä on jääneet saaret ja retkeilyt. Ravintolaan menosta en piittaa, kun syömistä en ollenkaan pidä juhlana. Enkä terasseista ja sen tupakansavuista. Jos olisi lauluilta jossakin kauniissa helppokulkuisessa luontopaikassa, niin se kelpaisi, vaan en netistä löytänyt Pääkaupunkiseudulta. Tai sitten jonne vaan keräännytään oleskelemaan, ehkä makkaranpaisto ja kahvit sekä juhannuskokko. Oittaalla olemme olleet pari kertaa, ehkä sinne, mutta jokin uusi paikka olisi kiva.

      • Anonyymi

        Jos perinteisestä juhannuksen vietosta lauluineen ja kokkoineen olet kiinnostunut niin osoite on Helsingissä Seurasaari. Sieltä löytyy myös kahvila sekä makkaranpaistoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos perinteisestä juhannuksen vietosta lauluineen ja kokkoineen olet kiinnostunut niin osoite on Helsingissä Seurasaari. Sieltä löytyy myös kahvila sekä makkaranpaistoa.

        Vaikka Seurasaareen johtavalla sillalla on ajokielto, liikuntavammaisia saa sinne kuljettaa. Monet kokot ja monipuolinen viihde tarjonta houkuttelee.


      • Anonyymi

        Espoossa seurakunnilla on juhannusjuhlia yhteislauluineen ja makkaranpaistoineen. "Kirkko ja kaupunki" lehteä selaillessani osui silmiini.
        Lehteä minulla ei enää ole, mutta muistelen, että Leppävaarassa, Tapiolassa ja Järvenperässä ainakin, ehkä muuallakin.

        Bessie


    • Musti.Hintikka

      Juhannussimaa...

      • Anonyymi

        tai kolo kirppuja
        njjj


      • Anonyymi

        Tuoretta Peräsuolta!


    • Anonyymi

      Kotona terassilla jos kauns ilms sisällä jos sataa. Siiklipottuja, muutamanlaista silliä, grillimakkaraa, broileria ja possua. Savulohta, sieni-ja vihersalaattia. Juomana päivällä vissyä, vettä, mehua tai maitoa. Illalla saunaoluet tai pari ladia valkkaria. Kivaa musaa kaiuttimesta. Kesä. Seurana sellaiset joilla ei ollut muuta parempaakaan ohjelmaa juhannukseksi 🤣

      • Erinomainen suunnitelma. Lohen toki paistaisin savustamisen sijaan.


    • Anonyymi

      Huoltoyhtiöillä on tulossa varmaan kiireinen juhannusviikko ....kun sunnuntainakin jo pörrätään nurmikoilla ....lomillekin monet jäävät juhannuksesta... Vihreän ruohon tuoksu tulee sisälle...hyvä tuoksu minusta.

      mimmimum-..mi

      • Toivottavasti ei muutu savun käryksi, kun kokkoja poltetaan kuivalla säällä ja tulipaloja tuprahtelee siellä täällä.


    • Anonyymi

      Ihana on vihreän ruohon tuoksu, mutta vanhemmiten minun henkeä ahdistaa se, onkohan muilla tätä.

    • Anonyymi

      Menee samalla kaavalla kuin monena aikaisempanakin vuotena eli puolison kanssa kahdestaan vietetään - saunotaan, uidaan ja laitetaan yhdessä hyvää ruokaa. Ehkä pelataan jotain korttipeliä, ja vain oleillaan.

      Nuorena tuli juhlittua aina isommassa porukassa ja pitkän kaavan mukaan. Nyt riittää rauhallinen meno ja oma puoliso.

    • Anonyymi

      En ole koskaan mennyt juhlimaan. Yleensä olen aina ollut saaressa. Kakarasta lähtien. Minulle Juhannus on vuoden tärkein juhla. Joulukin kalpenee.

      Mökki on vuokrattu ja sinne suuntaan itseni.
      Odotan innolla.
      Lohen päälle suolaa ripotan, tilliä ja vähän sokuria. Ja sitten muutakin ruokia joukkoon otan.

      Voin sanoa, että on jo vuosia kulunut, ku jotain juhlantynkää olen kenenkään miehen kanssa viettänyt.
      Nyt, jostakin syystä? päädyin räväyttää ja suostuin pyyntöön.
      Että ja jotta. Tää nainen nyt tämän Juhanuksen viettää miehen seurassa, johon tutustuin viime kesänä. Aivan sattumalta. Sen jälkeen en ole tavannut, mutta puhelimessa juteltu nyt sitten noin vuoden ajan. Itse en ole soittanut hänelle kertaakaan, hän on soittanut noin kerran viikossa tai puolitoista viikkoa välissä. Puheluiden runsauden ja pituuksien (1,5-2 tuntia) takia olen oppinut tuntemaan kyseisen henkilön niin hyvin, että aattelin repästä ja tavata.
      Ei, en ole ihastunut. Oma ajatus on kaveripohjainen. Hän on tosi mukava. Nauramme paljon, tosi paljon. Huumorintaju aivan miun maun mukkainen.

      En ala hänen kanssaan silleen silleen. Te tiedätte mitä tarkoitan :)
      Mutta koska hän on tosi fiksu ja mukava ja hauska ja hyvä keskustelemaan, niin ajattelin tavata hänet.

      Jollakin tavalla muistan, minkä näköinen hän on, mutta en aivan tarkaan.
      Perjantaina hän aamulla lähtee ajelemaan sovittuun paikkaan, myös minä lähden ajelemaan.

      Että tämmöstä.

      -Jännittääks sua häh?
      -Sitä samaa meinasin kysyä, että jännittääkö?
      -Ja Pah!!!! ei se mies kuitenkaan tuu ees paikalle.


      Ehkä hieman jänskättää tää tämmönen erilaisempi Juhannus.
      Ans kattoo.

      Heikunkeikku

      • Anonyymi

        Niin. Turhaanhan sitä olisi silleenkään, jos se tapahtuu vuoden välein. Kaveripohja parempi varmaan.
        Vaaks mistäs tiedät mitä mies ajattelee, taka ja etuajatuksia valtoimenaan. Kunhan esittää pidetään toisiamme kädestä ja nauretaan juhannus piloille.
        No ei vaiskaan, onnistunutta sellaista juhannusta vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Turhaanhan sitä olisi silleenkään, jos se tapahtuu vuoden välein. Kaveripohja parempi varmaan.
        Vaaks mistäs tiedät mitä mies ajattelee, taka ja etuajatuksia valtoimenaan. Kunhan esittää pidetään toisiamme kädestä ja nauretaan juhannus piloille.
        No ei vaiskaan, onnistunutta sellaista juhannusta vaan.

        Pöh. Jotenkin tökerön vastauksen väänsit.
        Ei haittaa.
        Olen oppinut tuntemaan kaverin ajatuksia puhelinkeskustelujen aikana.
        Arvelen, että hän kunnioittaa ajatuksiani ja sen semmoisia juttuja. On tullut esille jutteluissa.
        En tahtoisi tavata, mikäli olisi tullut ilmi jotakin häikkää.
        Hän on leskeytynyt hiljan ja hänen ajatukset ja mielipiteet ja selviytymispyrkimykset kuoleman johdosta ovat vaikuttaneet minuun siten, että Juhannuksen vietämme yhdessä. On hyvä, vihdoinkin, että on päässyt yli puolison kuolemasta, että voi edes jollakin tavalla elää omaa eämää.

        Mies on kerrassaan kertonut omia ajatuksiaan. Paljon.
        Toivon, että voin antaa hänelle mukavan Juhannuksen, vaikka oma edesmennyt vaimo ei olekaan mukana.

        Heikunkeikku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pöh. Jotenkin tökerön vastauksen väänsit.
        Ei haittaa.
        Olen oppinut tuntemaan kaverin ajatuksia puhelinkeskustelujen aikana.
        Arvelen, että hän kunnioittaa ajatuksiani ja sen semmoisia juttuja. On tullut esille jutteluissa.
        En tahtoisi tavata, mikäli olisi tullut ilmi jotakin häikkää.
        Hän on leskeytynyt hiljan ja hänen ajatukset ja mielipiteet ja selviytymispyrkimykset kuoleman johdosta ovat vaikuttaneet minuun siten, että Juhannuksen vietämme yhdessä. On hyvä, vihdoinkin, että on päässyt yli puolison kuolemasta, että voi edes jollakin tavalla elää omaa eämää.

        Mies on kerrassaan kertonut omia ajatuksiaan. Paljon.
        Toivon, että voin antaa hänelle mukavan Juhannuksen, vaikka oma edesmennyt vaimo ei olekaan mukana.

        Heikunkeikku

        muista pitää jumala miäles. Päivällä voi olla
        yläosttomissa, ja illalla alaosattomissa, juoda, ja syödä pitää muistaa
        välillä ettei tule huono olo
        njj


      • Anonyymi

        Oikein hauskaa ja mielenkiintoista juhannusta Sinulle tai siis teille!

        Aika jännää. Mä olen ite semmonen arkajalka etten uskaltais. Kait siellä saaressa on sitten muitakin mökkejä. Meinaan, että voi kuleksia siellä jos alkaa tuntua liian iholla olevaksi.

        - Mittumaarin pikkusisko-


      • Ooooooo...... Rohkea Rokan syö :D. Ja pääseehän sielä pois kesken juhannuksenkin jos kovin pöpelikköön kajahtaa :D. Itsé en enää uskaltais.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein hauskaa ja mielenkiintoista juhannusta Sinulle tai siis teille!

        Aika jännää. Mä olen ite semmonen arkajalka etten uskaltais. Kait siellä saaressa on sitten muitakin mökkejä. Meinaan, että voi kuleksia siellä jos alkaa tuntua liian iholla olevaksi.

        - Mittumaarin pikkusisko-

        En mene saareen, vaan mökki on vuokrattu leirintäalueelta. Varmasti paljon ihmisiä ympärillä, että uskaltaa siellä arkajalatkin olla.

        Kiitos hauskan juhannuksen toivotuksista.
        Oikein Hyvää juhannusta myös sinulle.

        Heikunkeikku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        muista pitää jumala miäles. Päivällä voi olla
        yläosttomissa, ja illalla alaosattomissa, juoda, ja syödä pitää muistaa
        välillä ettei tule huono olo
        njj

        "njj"

        Voi kauhistus, että tommosia neuvoja tälle muorille jakelet.
        Että mukamas päivällä yläosattomis ja illalla alaosattomis.
        Noup noup. Kumpaakaan päätä en meinaa tollee riisuskella.
        Olen niin kaino ja muutenkaan en meinaa mitään mitään mitään touhuskella.

        Napostellaan kaikkea herkkuja ja muutamat klasilliset viiniä ja ulkona ollaan koko ajan. Ja puhua pulputtelemme. Kyllä noilla tekemisillä jo Juhannus saadaan vietyä loppuun.

        Heikukeikku


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Ooooooo...... Rohkea Rokan syö :D. Ja pääseehän sielä pois kesken juhannuksenkin jos kovin pöpelikköön kajahtaa :D. Itsé en enää uskaltais.

        En ees koe olevani Rrrrohkea, jos tuonne juhannuksen viettoon menen.
        Pääseehän sieltä tosiaan pois, jos alkaa tuntumaan siltä, että tää ei nyt vetele.

        Ja vielä yhden asian tahdon mainita, että sielä mökissä nukun yöt ihan yksin. Tää toinen osapuoli nukkuu asuntoautossaan.
        Tietysti mulle sanottiin, että tottahan toki voin nukkua myöskin asuntoautossa, mutta löin kortit pöytään ja sanoin, että vain sillä ehdolla lähden hänen kanssaan juhannusta viettämään, että voin yön nukkua yksin :)

        Kato näin tarkka "tyttö" olen:)

        Heikunkeikku


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ees koe olevani Rrrrohkea, jos tuonne juhannuksen viettoon menen.
        Pääseehän sieltä tosiaan pois, jos alkaa tuntumaan siltä, että tää ei nyt vetele.

        Ja vielä yhden asian tahdon mainita, että sielä mökissä nukun yöt ihan yksin. Tää toinen osapuoli nukkuu asuntoautossaan.
        Tietysti mulle sanottiin, että tottahan toki voin nukkua myöskin asuntoautossa, mutta löin kortit pöytään ja sanoin, että vain sillä ehdolla lähden hänen kanssaan juhannusta viettämään, että voin yön nukkua yksin :)

        Kato näin tarkka "tyttö" olen:)

        Heikunkeikku

        Aaaaaaaaaaaaaa.......................... no sitte ymmärrän. Ja voihan mieli siinä juhannuksen kuluessa muuttua :). Tai tulet päätöksestäs katumapääle...........siis :).


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ees koe olevani Rrrrohkea, jos tuonne juhannuksen viettoon menen.
        Pääseehän sieltä tosiaan pois, jos alkaa tuntumaan siltä, että tää ei nyt vetele.

        Ja vielä yhden asian tahdon mainita, että sielä mökissä nukun yöt ihan yksin. Tää toinen osapuoli nukkuu asuntoautossaan.
        Tietysti mulle sanottiin, että tottahan toki voin nukkua myöskin asuntoautossa, mutta löin kortit pöytään ja sanoin, että vain sillä ehdolla lähden hänen kanssaan juhannusta viettämään, että voin yön nukkua yksin :)

        Kato näin tarkka "tyttö" olen:)

        Heikunkeikku

        Huikeeta, heikku!
        Kymmenen peukkua sulle ja hyvää juhannusta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ees koe olevani Rrrrohkea, jos tuonne juhannuksen viettoon menen.
        Pääseehän sieltä tosiaan pois, jos alkaa tuntumaan siltä, että tää ei nyt vetele.

        Ja vielä yhden asian tahdon mainita, että sielä mökissä nukun yöt ihan yksin. Tää toinen osapuoli nukkuu asuntoautossaan.
        Tietysti mulle sanottiin, että tottahan toki voin nukkua myöskin asuntoautossa, mutta löin kortit pöytään ja sanoin, että vain sillä ehdolla lähden hänen kanssaan juhannusta viettämään, että voin yön nukkua yksin :)

        Kato näin tarkka "tyttö" olen:)

        Heikunkeikku

        Laulettaisko yhdessä J. Karjalaisen mies jolle ei ikinä tapahdu mitään tosin päinvastoin siten, että olen nainen jolle tapahtuu aina jotain, tsemppiä Heikku.


    • Mökötän ypöyksin
      omenapuiden alla jos itikat sen sallivat,
      Kokoista ja grilleistä ei tietoa, ei hajuakaan.

      Jo keväällä ostin Latviasta omasta mielestäni kalliin samppanjaputelin
      sillä aloitan ja bluununnalla jatkan aamuun kunnes sammun..
      Kuuntelen kesämusiikkia ratiosta ja juutuupesta.

      • Anonyymi

        Ihan kiva viettää Juhannusta omissa oloissaan.
        Telkka radio ja netti on parasta seuraa Jussina. Niittykukkasia parvekkeelle, ja niistä pieni kimppu yöksi tyynyn alle, jos vaikka näkisi eroottisia unia :))
        Normaali kesäviikonloppu. Aamulla kiva herätä omasta sängystä.
        Niin se on sitten tämä suuri suvenjuhla viikonpäästä ohi, niin voidaan alkaa suunnittelemaan Joulua. Se jos mikä. on minun juttu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan kiva viettää Juhannusta omissa oloissaan.
        Telkka radio ja netti on parasta seuraa Jussina. Niittykukkasia parvekkeelle, ja niistä pieni kimppu yöksi tyynyn alle, jos vaikka näkisi eroottisia unia :))
        Normaali kesäviikonloppu. Aamulla kiva herätä omasta sängystä.
        Niin se on sitten tämä suuri suvenjuhla viikonpäästä ohi, niin voidaan alkaa suunnittelemaan Joulua. Se jos mikä. on minun juttu.

        Juhannuksen aikaan on kiva kerätä iso luonnonkukkakimppu, ja siitä pitääkin sitten sinne tyynyn alle, jospa niitä eroottisia näkisi, taidan kerätä sinne oikein ison, että kunnon fantasioita näkisi.
        Tästä ympäristöstä lähteekin immeiset mökkilöille tai mihin lie menevätkään, mutta juhannuksena on niin on hiljaista, väliin joskus joku mopopoika pöräyttää tai Päijänteeltä kuuluu moottoriveneen ääni.

        Ihan tuntuu, että ympärillä keinuu ja hengittää suomen paras suvi,
        nyt on lupailtu niin leppoisaa säätäkin.

        Kunhan ensin selviää sukulaisista, jotka toivottavat hyvää juhannusta, voi, voi ihanko yksin olet siellä, tule meille...juu ihan sama juttu kuin joulun aikaan... jollain kiemuralla kommentilla ohittelen heidän hyvää tarkoittavat tarjouksensa.
        Ja vietän yksin juhannuksen - juhannusruusukin kukkii paraikaa.


    • Tarkistin äsken veteni laadun.
      Lorottamalla veteni kaivoon.
      Hyvää oli.
      Kirkasta eikä yhtään sameaa.
      Munuaiset toimivat siis hyvin.
      Sitten avasin litraisen, tyhjän Vichy-pullon.
      Sitten avasin kraanani kylmä-veden-puolen.
      Seuraavaksi avasin täyden Vichy-pullon.
      Kaadoin puolet pullon sisällöstä tyhjään pulloon.
      Lopuksi täytin molemmat pullot kylmällä, laadukkaalla Päijänne-vedellä.
      Laitoin täydet pullot Jää-Kaappiini.
      Aloin odottaa Juhannusta.

      H.

      • Anonyymi

        Unohditko kirjautua leskeksi?


      • Kaivon vetteen lorotit? Pilasit toisten juomaveen siis? Kaikkea sitä.....


      • siilivain kirjoitti:

        Kaivon vetteen lorotit? Pilasit toisten juomaveen siis? Kaikkea sitä.....

        Juu.
        Stadissa kaikki pytyt johtavat syvälle viemäri-kaivoon.
        Vaikka olisi pytyssä kuinkakin raikas-vesi.
        Putkella tulee, letkulla menee, viimein viemärillä mereen.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Juu.
        Stadissa kaikki pytyt johtavat syvälle viemäri-kaivoon.
        Vaikka olisi pytyssä kuinkakin raikas-vesi.
        Putkella tulee, letkulla menee, viimein viemärillä mereen.

        H.

        ...viemärillä viettää mereen.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Juu.
        Stadissa kaikki pytyt johtavat syvälle viemäri-kaivoon.
        Vaikka olisi pytyssä kuinkakin raikas-vesi.
        Putkella tulee, letkulla menee, viimein viemärillä mereen.

        H.

        Kaivossa on aina puhas vesi ja sieltä otetaan, ei anneta.


    • Joku jossain kirjoitti että uudella- ja Varhais-Perunalla on eroja.
      Toinen niistä ei ole uusi.
      No niin.
      Ostan huomenna niitä varhais.
      Luomu-Voita on J-kaapissa jo.
      Pitäisi vaan päättää Sillillä vai ilman.
      Jos Sillillä, niin millä.
      Syödessäni avaan sitten parvekkeeni oven, jos taivaan Ahti suo.

      H.

      • Anonyymi

        Ahti-silli yllätti minut. Oli mielettömän helposti aukeava kansi. Soisin muiden purkittajien ottavan opikseen.


    • Anonyymi

      tein etikka silakoita, tai otin nahat pois silakka fileistä
      ja laitoin ne etikkaliemeen maustumaan, desi etikka, ja desi vettä
      ja ruokalusikallinen suolaa
      pidän niitä yö yli jääkaapissa
      1. 2. 3 mausteliemi odottaa
      1. sokeri
      2. etikkaa
      3. vettä
      ja teelusikallinen suolaa
      Huomenna laitan silakkfileet maustelieemee
      jossa on lisäksi
      sipulia
      maustepippuria
      valkopippuria
      ja raasta sekaan vähäsen sitruunan kuorta
      Ongelle pitäisi vielä tällä viikolla keretä
      olis juhanukksena ahventa, eikä lahnakaan pahaa ole
      Siinä olisi vähä herkkua juhannukseksi
      njjjjj
      njjjjj

      • Anonyymi

        Muistan tuollaiset silakat joita mummoni valmisti ...nam...varmasti samantapainen resepti....Tuli mieleeni kun kalatiskiltä saa sellaisia silakoita jotka ovat liemessä jossa on paljon tilliä ja sipulia ....taidanpa ostaa niitäkin perunoiden kanssa....siis Siiklin...
        Ihanaa kun miehet laittaa ruokaa nykyään ....viimeksi kysyin pojalta että kumpi tehnyt oli tosihyvää ruokaa....no ..minä tietysti..oli vastaus....Ei olisi ikinä uskonut kotona ollessaan taisinpa kuoria perunansakin... onhan se vähän äideissäkin syynä asianlaitaan.

        mimmimum-..mi

        mimmimum-..mi


    • Mene kokolle ja ota mukaan koraani ja pakkoruotsin kirjoja.
      Ilmoita FB-tililläsi, että aiot heittää ne rovioon.
      Juhliin tulee toivottua säpinää.

      • Anonyymi

        Mauton heitto.

        Beng


    • Anonyymi

      Yksin kyllä, mutta miksi pitäisi murjottaa...............yksinkin voi viihtyä, kuten minä teen.

    • Anonyymi

      Pidetään yksin voimaannuttavia vihapuheita kaikkea suomalaisuuteen viittaavaa vastaan.

    • Anonyymi

      Kotona ollaan. Tosiaan kulmakunta hiljenee totaalisesti, kun kaikki muut lähtevät mökeilleen yms.! Nähty jo aiempina vuosina. Ei haittaa. Grillaillaan terassilla ja käydään parin kilometrin päässä katsomassa kokko, joka onkin tänä vuonna jo klo 20. Hyvä niin, ei tarvitse valvoa myöhään.

      Sittarista naamataulua ja näläntappajaa grilliin ja sitten joku spessu perunasalaatti, joka tehdään itse.

      Näillä mennään.

    • Anonyymi

      Aattona sauna. Illalla grilli kuumaksi . Paistelen muurinpohjalettuja jotka nautitaan mansikka tai muun hillon kera, päälle kermavaahtoa. Niin ja suolaiseksi ensin
      porsaankyljyksiä ja makkaraa ja perunanyyttejä. Juomaksi siideriä ja kahvia. Kahdestaan kait isännän kanssa. Juhannuspäivänä veneilemään eväiden kanssa. Seuraavana päivänä ehkä katselemaan maisemia autoilun merkeissä. Näin se menee, kun nuorimmaiset lapset ovat kaukana , eivätkä pääse nyt kotiin. Kaksi vanhinta viettää omaa juhannustaan perheineen miten haluavat. Osaan nauttia kesästä ja niinhän muutkin ihmiset osaavat ja viettävät juhannusta kukin tyylillään!

    • Anonyymi

      Suomi on kyllä hauska maa, kun pitää näitä kokokansan ryyppäjäisiä olla tappavaan tasaseen tahtiin, kuten pääsiäinen,juhannus ja joulu,samalla todella kaupallista juhlaa,miettii miten paljo ihmiset tuhlaa rahaa noina pyhinä mitä luettelin. Moni masentuu tämmöisinä pyhinä koska ei ole vara juhlistaa kun esim naapurilla tai ystävillä,koska suurin osa kummiskin syö hyvin ja pitää hauskaa,mutta jos ei huomioi ympärillä olevia juhlia niin jokainen päivä on samanlainen muitten joukossa,jos tekisit asioita jokainen päivä samalla tavalla etkä ajattelisi vuorokausia tai pyhiä niin huomaat eron,joten ei sitä ole pakko juhlia ja ihan sitä mitä haluaa hakea,itse tyydyn vapaaseen ajatteluun enkä mene massan mukana vaan teen silloin asioita ja juhlin kun siltä tuntuu,mulle juhannus voi olla vaikka heinäkuun 4.pv juhlikoon muut vaikka nyt.

      • Anonyymi

        Tämähän on ainoa juhlaviikonloppu ennen piiiiiiitkää pimeää syksyä ja kylmää talvea. Nautitaan tästä lämmöstä ja te onnekkaat saatte nauttia yöttömästä yöstäkin. Eihän sitä ole pakko olla juovuksissa, eikä syödä kalliita sisäfileitä.
        Hieno juhlahan se 4 heinäkuuta on Amerikassakin;)
        Hytinäx1


    • Anonyymi

      Jokaisessa kulttuurissa ja jokaisella kansalla on omat juhlansa ja perinteensä ....Juhannustakin juhlitaan ainakin Ruotsissa ...sekä Espanjassa ...voi olla muitakin maita...Arki on arkea ...mutta joitakin juhlapäiviä on kivaa juhlia kukin omalla tavallaan ...juhlistaa..

      mimmimum-..mi

      • Anonyymi

        Tuli vielä lapsuudesta mieleeni Juhannuksen vietto ...kuinka sitä odotettiin...äidilläni oli jonkinlainen tarve aina pestä nämä keittiön räsymatot juhannukseksi ...olihan se ihana mäntysuovan tuoksu raikas... ja odotimme aina milloin tuodaan koivut ovenpieleen...Syreenimajassa sitten herkuttelimme jäätelöllä ja muilla herkuilla...serkut mukana ...
        mimmimum-..mi


      • Lapsen pirteä eloisuus antoi köyhäänkin juhannukseen juhlan tuntua. Karjalan perukoilla ei jäätelöitä ollut. Piirakat, pullat ja karjalanpaisti. Nyt on ylellisyyttä, mutta lapsen iloinen mieli ei.


    • Anonyymi

      Miksi saatiedotuksissa puhutaan tuollaisia epa-ammattimaisia sanoja, kuten; TUKALA helle ym. Voi sanoa vain helle. Se on sitten jokaisen oma asia, millaisena sen helteen kokee. Annetaan nyt suomalaistenkin nauttia lampimasta ilman tuollaisia sanoja. Ja mika helle tuo edes on? Tulkaapa tanne lahi-itaan, niin sitten tiedatte, mita on lammin.

    • Anonyymi

      Onhan sitä tullut vietettyä monenmoisia juhannuksia: mökkiä, järveä, merta, telttailua, cityä jne.
      Lienee ihmisillä jokin ajatus, millainen juhannuksen pitää olla ja millaista fiilistä pitää tavoitella.
      Huomenna noudetaan herkut. Juhannuksena korkkaan uutuuskirjan.
      Rauhallinen juhannus ilman hössötystä sopii juuri nyt minulle.

      Joten toivotan leppoisaa juhannusta kaikille.

      • Kiitos kaikkien puolesta! Koti terassilla vietämme juhannusta. Aurinkoista ilmaa näyttää täällä Helsingissä riittävän kaikille. Iloisin mielin juhannuksen viettoon.


      • Anonyymi

        Jos kuopion seudulla on joku naisihminen ilman seuraa esim mökillä juhannuksena niin heitä viestillä... nimim. 47v ei juhannussuunnitelmia. :)


    • Herkuttelu menee varmaan grilliruuan puolelle enimmäkseen.
      Ainakin neljä nuorta on tulossa. Koiria kolme.
      Sitä se on, saunomista, uimista, musiikkia, olutta, seurustelua.
      Muorikin mahtuu mukaan. Jos en omia aikojani mene alamökille, niin pojantytär kyllä laittaa tekstaria, että tule mummu tänne.

    • Minulla on Juhannuinen kuva valmiina profiiliini.
      Siellä on nyt kuva Mansikoista.
      Uusi kuva on huomenna.

      H.

    • Anonyymi

      Voi hyvänen aika sitä lapsuuden juhannusta. Hain pyörällä pihlajanoksia tuvan pöydälle. Äiti oli siivonnut kaikki huoneet ,tehnyt niinsanotut "juhannussiivot". Isä sitten haki metsästä juhannuskoivut porraspieleen. Kyllä tuntui elo lapsesta juhlavalta uudessa kesämekossa. Sitten sai punaista limsaa ja pullaa. Ei puuttunut mitään elämästä silloin. Kaiken tuon muistaa kuolemaan asti!!

      • Anonyymi

        punaista limsaa, muista aina kun olin mukula, niin juhannukseksi ostettiin
        kori limsaa, ja suurin osa oli sitä punaista, olikohan jotain vadelman makuista.
        Kori oli puarissa, se oli joku, siellä oli jauhoja ja viljaa, limsapullot oli vähän jauhopölyssä kun niitä sieltä vileamakasiinistä haki, mutta se oli vaan lisämauste.
        Muistuu vielä kirkkaana muistiin, kun tuli puheeksi, kun tulin yöllä soramontulta
        uimasta, ja hain limsapullon, ja sitä ryypilessä siili taaperteli siitä ohi. Sattui
        vaan olemaan, että näin siilen silloin eka kerran
        njjj


    • Anonyymi

      Mökillä,saunoen ja hyvää ruokaa nauttien,Juhannuspäivänä grillataan kala ja makkaraa,uusista perunaoista sinappisitruunainen perunasalaatti,kylmää olutta ja kuoharia kyytipojaksi

    • Anonyymi

      Taidan olla vain kotona.

      • Vielä ruokatarpeiden osto ja sitten luovaa laiskuutta kotona hoitamaan.


    • Anonyymi

      En tiedä vielä juhannuksesta. Tokkohan kokon voi edes polttaa? Ukkoskuurot on niin paikallisia että ei ne viisaat varmaan poista metsäpalovaroitusta alueelta, koska väliin voi olla jäänyt muutama neliö mihin ei ole tullut vettä pilvistä pisaraakaan.

      Heinäsouvissa oltiin, ukkoskuuro himpun verran sotki kuvioita ja aika reippaasti kastuttiin vaikka juostiin liiteristä loikkaravia tuvan suojaan. Onneksi heinäpaalit säästyi sateelta jotakuinkin, mutta kiirettä piti.

      Odotellaan millaista säätä aattona pitelee, ja juhannuspäivinä. Liput salkoon kuitenkin! Juhlimiset lienee rauhallisia, vaan kukapas sen vielä tietää... ;)

    • Anonyymi

      Tuleeko kuvaa Prisman kassalta?

      • Anonyymi

        Ei taida tulla ruuhkakuvia prisman kassalta :)
        Mutta ei syytä huoleen. Astral -tv antaa ilonpilkahduksia meille, jotka heräävät kukonlaulun aikaan.
        Nyt vaan toivotaan, ettei tule mitään pahoja onnettomuuksia, missä usein on tuo kunkku alkoholi mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida tulla ruuhkakuvia prisman kassalta :)
        Mutta ei syytä huoleen. Astral -tv antaa ilonpilkahduksia meille, jotka heräävät kukonlaulun aikaan.
        Nyt vaan toivotaan, ettei tule mitään pahoja onnettomuuksia, missä usein on tuo kunkku alkoholi mukana.

        Ei tule:

        Sataa: ei voi rillata.
        Salamoi: ei voi olla ulkona.
        Sähköt menee: ei voi keittää ei paistta mitään.
        Sähköt menee: jääkaappi ja pakastin lainehtii vettä.
        Sulavesi: kaikilla sukat märkinä.
        Sähkösauna: ei lämpene nyt.
        Keittoruoat: aina valmiina.
        Skippis.
        Voi yhden tähden, sen tähden, ennustamaan lähden.


      • Vain läheinen metsäpalo voi lämmittää tilanteen!


    • Täytekakkupohjan leipasen tänä iltana. Huomisaamuna täytän ja koristelen. Vauvojen kuningatarsosetta ja kermavaahtoa väliin, päälle pensasmustikoita, vattuja ja mansikkaa. Mansikkaleipäjuustosalaatin ajattelin tekaista huomisaamuna myös. Siiklit, lohi ja sillit on jo hankittu. Mustikkarahkaa jälkiruoaksi. Kyllä oilla nälka siirtyy ainakin seuraavaan päivään :).

    • Mäpä kerron teille vitsin.

      Mies istui rakastajattarensa kanssa ravintolassa ja sanoi rakkaalleen että sano minulle jotain sellaista mikä saa pulssini kiihtymään. Rakastajatr loihti lausumaan: vaimosi istuu takanamme viereisessä pöydässä Hihihihihihiih.

    • Sain juhannusvalmistelut tehtyä.

      Mökki on juhannuskunnossa.  Poimin lupiineja mökkitien varrelta ja laitoin isoon ämpäriin porraspieleen,  korvaavat lapsuuden ajan juhannuskoivut.

      Haen vielä tänne kaupunkikotiin lupiineja iloksemme sillä vietämme aaton täällä. Kuopus ja hänen ystäviään saapuvat mökille jussin viettoon.
      Epävakaan sään vuoksi laistamme korpimökin.

      Ruokien suhteen tämä juhannus poikkeaa edeltäjistään.

      Menin kauppaan vasta ilta kuuden jälkeen, ei ollut ruuhkia sain rauhassa tutkia hyllyjä. Mukaani lähti erilaisia meloneja, mandariineja, ananasta, kirsikoita, persikkaa, osasta tein hedelmäsalaattia.

      Soijarouhetta ostin jo tiistaina opetellessani pihvien tekoa joten sitä on vielä runsaasti jäljellä jos tarvii pihviä vääntää. Uskomattoman hyviä pihvejä ja pyöryköitä saa siitä saa. Vegemakkaroita lähti ostoskoriin, samoin kauraruokakermaa, saaristolaisleipä pujahti mukaan.

      Otin pakkasesta lämminsavulohta ja tein siitä lohihyvettä, majoneesin, kaurakerman ja keitetyn kananmunan sekä tillin ja sitruunan kanssa. Ostin myös kokonaisen sillin, jonka pilkoin ja lisäsin wasabikastikkeeseen.
      Salaatteja, tomaatteja ja kurkkua sekä fetajuustoa.

      Kasvissuikaleita, uusia perunoita ja hedelmämehua. Vegejäätelöä ostin pakkaseen jos vaikka herkkuhammasta alkaa kolottamaan.

      Näillä syömisillä mennään koko viikonloppu..

      Ruokajuomana vettä, nyt kun lääkekuurit on ohi, otan ehkä saunakaljan ja kun istumme ulkona otan kylmää valkkista, ajattelin pudottaa sitruuna siivun lasiin.

      Jussia 🍉🍊🍓🍅🍒🥦🥒🌶🥕🥔🥑🥝🍅

      • Anonyymi

        Kuinka voit olla noin energinen, tumpeloksi tässä tuntee itsensä 😀😂🧀🍖🥐🍒🍓🍓🍓


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka voit olla noin energinen, tumpeloksi tässä tuntee itsensä 😀😂🧀🍖🥐🍒🍓🍓🍓

        3 tunnin valmisteluissa menee tuolta mummolta koko päivä.
        Ja ainoastaan pakollinen lääkekuuri katkaisee päivittäisen tissuttelun.


    • Anonyymi

      Yötön yö
      Tyyni järven pinta
      Kokon loimu
      Sauna lämpimänä,
      tuoreen vastan tuoksu
      Siniristi pihan salossa
      Valoisa yö
      Juhannustaiat
      Kukat tyynyn alla
      On juhannusaatto
      Käki kukkuu aamulla,
      jostain kaukaa,
      kukkuu, kukkuu…

    • Anonyymi

      Yötön yö

      Tyyni järven pinta
      Kokon loimu
      Sauna lämpimänä,
      tuoreen vastan tuoksu
      Siniristi pihan salossa
      Valoisa yö
      Juhannustaiat
      Kukat tyynyn alla
      On juhannusaatto
      Käki kukkuu aamulla,
      jostain kaukaa,
      kukkuu, kukkuu…

    • Eläkeläisten tekstarikoodeja juhannukseksi
      Oko Ole kotiovellani
      Pkk Paras kaveri kaatui
      Tpt tuo pyörätuoli
      UmoUnohdin missä olen
      Pmtov Pitää mennä tahdistinpatteri on vähissä
      Mnlett nauran niin lujaa että tekarit tippuivat
      Oht olen hierontatuolissani
      Osk Oho, sori kaasua
      Nljepy nauran lattialla ja en pääse ylös
      Pl puhutaan lujempaa

    • Anonyymi

      Juhannuksen alkuperästä

      Sana juhannus tulee nimestä Johannes. Nimi tarkoittaa ”Jumala on armollinen”. Juhannus on Johannes Kastajan syntymäpäivä. Raamatun mukaan Johannes Kastaja syntyi puoli vuotta ennen Jeesusta. Siksi juhannusta vietetään puoli vuotta ennen joulua.

      Johannes Kastaja oli Jeesuksen edelläkävijä, joka kulki Jordanin seudulla ja kehotti ihmisiä kääntymään ja ottamaan kasteen syntien anteeksi saamiseksi.

      Juhannuspäivänä kirkoissa pidetään jumalanpalvelus ja lauletaan suvivirsi. Alttarikukkina on luonnonkukkia ja juhannuskoivuja keskikesän juhlan merkkinä. Päivän liturginen väri on valkoinen, ilon ja toivon väri.

    • Anonyymi

      Pannaan juhannus ranttaliksi tämän lorun myötä!!!

      Pippeli hyppeli pitkin siltaa,
      toivotti pimpille hyvää iltaa.
      Katsoi taivaan tähteä,
      naimaan tahtoi lähteä.
      Katsoi rahapussia,
      ei ole varaa nussia.

    • Anonyymi

      Juhannustaikaa:
      Kurttulehtiruusut kainaloon.
      Koiranputket korviin.
      Puna-apilat sieraimiin.
      Sammalta varpaiden väliin.
      Sormiin sormustinkukat.
      Pilkottua selleriä suuhun.
      Hypähdys korkealle kivelle.
      Haukahduksenomaisesti: juu-han-nus on hert-tainen.
      Ihme, jos jotain ei tapahdu.

    • Anonyymi

      ottaako vaimon sukulaiset hermoon?

      • Anonyymi

        Juhannustohtori sanoisi, että hermoissasi on jotain vikaavikaa.
        Ne ovat varmaan reistailleet jo pari viikkoa ennen juhannusta.
        Resepti moiseen on sauna tulikuumaksi, hervoton vihtominen ja päälle tupluuri. Piukeus katoaa.

        Jos nuo sukulaiset ovat työntyneet mökillesi, niin iltiksessä oli erinomainen ohje. Lyöt töitä tehtäväksi: halonhakkuuta, nurmikon leikkuuta, vesuria risukoiden harvennukseen, saunan puhdistusta, perunoiden pesua jne.

        Kas, kun ihmisiä ei voi muuttaa.

        Jos taas rellestivät juhannuksedi piloille, kirjoita ensi vuoden kalenteriin: matkoilla.

        Kun et enempää avautunut, juhannustohtori joutui ravistamaan hihaa ja mielikuvituksellisesti keksimään hoito-ohjeet.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juhannustohtori sanoisi, että hermoissasi on jotain vikaavikaa.
        Ne ovat varmaan reistailleet jo pari viikkoa ennen juhannusta.
        Resepti moiseen on sauna tulikuumaksi, hervoton vihtominen ja päälle tupluuri. Piukeus katoaa.

        Jos nuo sukulaiset ovat työntyneet mökillesi, niin iltiksessä oli erinomainen ohje. Lyöt töitä tehtäväksi: halonhakkuuta, nurmikon leikkuuta, vesuria risukoiden harvennukseen, saunan puhdistusta, perunoiden pesua jne.

        Kas, kun ihmisiä ei voi muuttaa.

        Jos taas rellestivät juhannuksedi piloille, kirjoita ensi vuoden kalenteriin: matkoilla.

        Kun et enempää avautunut, juhannustohtori joutui ravistamaan hihaa ja mielikuvituksellisesti keksimään hoito-ohjeet.

        Beng

        örveltää itse oikein kunnolla, niin vieraat häippää njj
        https://youtu.be/Ci8IoKkHrjY


    • Anonyymi

      Kenellä olisi kertoa toimiva juhannus taika, joka on myös toteutunut?

      • Anonyymi

        Etkö testannut yllä olevaa. Ja myähäst se ny on.

        Beng


    • Anonyymi

      Hyvänen aika mikä helpotus. Sokeritaso huipussaan, perunan syönti jokapäiväistä. Näin oli ennen, viikko sitten lähti potut roskikseen. Olo tuhatkertaa virkeämpi.
      Kiitos lääkärille.

    • Anonyymi

      Kyllä potaattiaterian jälkeen uni maittaa. Sokerit nousee kun nuoren miehen pili.

      • Ihminen on mitä syö. Jos syö "potaatteja" tulee potaatti nokka.


    • Anonyymi

      Kiitos Lääkäri, joka kerroit mikä on syynä väsymykseeni.

      En olisi ikinä uskonut.

    • Anonyymi

      2 isoa keitettyä perunaa ja kaslerpihvi.
      30min kuluttua sänkyyn-------------ihan loppuna.

      • Anonyymi

        koita välillä kanaa tai munaa, ja sf vihanneksia
        njjj


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        koita välillä kanaa tai munaa, ja sf vihanneksia
        njjj

        Kanafilee, lohipaloja, tomaattia, kurkkua, rasvatonta maitorahkaa, mustikkaa.
        Perunat lähti "Sokeripiikki"-jutun vuoksi roskikseen.


    • Anonyymi

      Vai niin.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe