Mitä päälle Pirkan hiihtoon sunnuntaina? Edessä vapaata 90km ja ennusteet lupailevat kolme astetta pakkasta.
Vaatetus Pirkan hiihtoon
7
1222
Vastaukset
- jna
kysy äidiltäs, hiihdä vaikka takki auki ilman paitaa...
- asd
jos luotetaan tuohon sinun kertomaan sääennustukseen/tietoon niin laita alle tuulisuojattu aluskerrasto ja sen päälle trikoot eli kisapuku, päähän joko hikinauhan tyylinen päähine joka suojaa korvat tai sitten "uimalakki" eli kunnon kisapipo ja tietenkin hiihtolasit (oli keli mikä hyvänsä, mutta ne lasit pitää laittaa aina, niihin vaihdetaan joko tummempaa tai vaaleampaa linssiä kelin mukaan)
- hiihtäjä
Kiitosta, saa täältä sentään asiallistakin kommenttia. =)
- finlandia-hiihtäjä
miksi aina pitää laittaa lasit? Omistan lasit, mutta en niitä Finlandia-hiihtoon laittanut. Ajattelin kyllä että ne suojais silmiä lähtökiihdytyksessä kun sadat sauvaparit huitoo ympärillä mutta on ne vähän epämukavatkin. jos keli hieno (sateeton&tuuleton), niin ei niitä laseja tarvitse.
Finlandia-hiihdossa oli pakkasta 10C. Mulla oli päällä urheilualushousut 2xurheilukerrasto hikeä imevä t-paita kilpahiihtoasu. Vaatetuksen puolesta ei ollut mitään ongelmia. - Pirkkaaja
finlandia-hiihtäjä kirjoitti:
miksi aina pitää laittaa lasit? Omistan lasit, mutta en niitä Finlandia-hiihtoon laittanut. Ajattelin kyllä että ne suojais silmiä lähtökiihdytyksessä kun sadat sauvaparit huitoo ympärillä mutta on ne vähän epämukavatkin. jos keli hieno (sateeton&tuuleton), niin ei niitä laseja tarvitse.
Finlandia-hiihdossa oli pakkasta 10C. Mulla oli päällä urheilualushousut 2xurheilukerrasto hikeä imevä t-paita kilpahiihtoasu. Vaatetuksen puolesta ei ollut mitään ongelmia.Lasit on varmaankin vain sellainen tyylikysymys. Näyttää enemmän hiihtäjältä, kun käyttää laseja. Muut hiihtäjät kunnioittavat enemmän hiihtolasihiihtäjää, jolloin esimerkiksi ohittamisesta tulee helpompaa.
Puuvillaisen T-paidan käyttöä en ymmärrä kyllä ollenkaan. Se on varmin tapa saada itsensä vilustutettua pitkän hiihdon aikana. Hien pitää antaa haihtua ilmaan, ekä kerätä sitä T-paitaan. - asd
Finlandia-hiihdossa oli pakkasta 10C. Mulla oli päällä urheilualushousut 2xurheilukerrasto hikeä imevä t-paita kilpahiihtoasu. Vaatetuksen puolesta ei ollut mitään ongelmia.pistetäämpä muutema syy miksi käytän laseja
1. suojaavat viimalta, alamäessä on aina kova vauhti ja minulla on herkät silmät jotka käyvät vuotamaan
2. suojaavat sauvoilta, puiden oksilta ja kaatumistilanteissa kaikelta muulta
3. lasien linssit pitää valita kelin mukaan jottei esim. kirkkaalla kelillä aurinko häikäise ladun pinnasta ja lumisateella näkisi eteenpäin.
4. tottusmus ja kilpahiihtäjän tyyli :DDD
5. jos keli muuttuu kisa aikana niin et saa laseja mistään päähäsi jolleivat ne ole jo valmiiksi päässä. jos lasit menevät huuruun tai häiritsevät hiihtoa niin ainahan ne voi nakata pois päästä ladun sivuun. tänä talvena olen heittänyt kahdesti lasit pois. kannattaa katsoa että on joku tuttu siinä kohdalla jos haluaa lasinsa takaisin. eivät aina huomaa: heitin lasit 4m päässä kolmesta huoltajasta eikä kukaan huomannut, mutta samassa kohdassa ne olivat vielä kisan jälkeen.
minulla on käytössäni brikon lucifer kit lasit ja niissä on kahdet linssit: punaiset (HC Active Plus Antifog) ja kirkkaat, hieman keltaiset (mtx - spectrum). vielä jos raaskisi hankkia yhdet linssit lisää noihin niin ne olisivat tummat eli juuri kevät keleihin, mutta kyllä noilla punaisillakin pärjää.
tulipas pitkä viesti "helppoon" kysymykseen - kilpahiihtäjä
Finlandia-hiihdossa oli pakkasta 10C. Mulla oli päällä urheilualushousut 2xurheilukerrasto hikeä imevä t-paita kilpahiihtoasu. Vaatetuksen puolesta ei ollut mitään ongelmia.Koska kerran menetettyä näköä ei saa takaisin. Ei sen sauvan tarvitse osua kun kerran suoraan "maaliin" niin se on sayonara.
Kun on yhden läheltä-piti-tilanteen itse kokenut niin ne lasit on aina päässä. Eriasia sitten jos jonkun mielestä näkö ei ole suojaamisen arvoinen..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1785005Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,194397Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993107Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2532952Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432892- 522511
- 271929
- 221757
- 341743
- 681741