Jääkaapin rikkoontumisen vuoksi soitin Helsingin Kodinkonehuoltoon pyytääkseni korjaajan paikalle. Tämä oli luonnollinen valinta, sijaitseehan kyseinen liike samassa kaupunginosassa, kivenheiton päässä asunnoltani. Puhelu vaikutti aluksi asialliselta, käytiin läpi muun muassa kaapin merkki, malli ja sarjanumero. Pohdittiin kannattaakohan kaappia korjata vai hankkia uusi. Yhtiön edustaja sanoi kuitenkin että ammattimies pystyy sen sitten toteamaan saman tien että mitä kannattaa tehdä. Hyvä näin totesin, otetaan ammattimies paikalle vilkaisemaan kaappia.
Minulle sanottiin että korjaaja on yhteydessä samana päivänä tai viimeistään seuraavana päivänä. Seuraavana päivänä tuli viesti että tilataan varaosia ja tullaan katsomaan kaappia 2-4pv kuluessa. Lopulta korjaaja tuli paikalle 1,5 viikon kuluttua. Käynnin jälkeen korjaaja totesi että ei kannata korjata ja lähetti 108€ laskun perään. Kuulemma minimiveloitus ja tähän maksuun oltiin jopa vahingossa liitetty käteisalennus ja oikea hinta oli 125€... Tämän suuruusluokan maksusta ei mainittu lainkaan puhelun aikana.
Jos kerran pelkkä tarkastuskäynnin minimihinta oli 125€, mikäli jääkaappi olisi ollut korjattavissa niin varaosien hinta sekä korjaustyö mukaanlukien, korjauskulu olisi varmaankin helposti ollut 200-300€. Uusi jääkaappi maksaa reilut 300€, joten näin jälkikäteen en näe miten yhtiön palveluiden ostaminen olisi ollut missään vaiheessa kannattavaa.
Ymmärrän toki että yritys tavoittelee voittoa mutta auton määräaikaishuollon suuruinen korvaus siitä että jääkaapinkorjaaja tulee 1.5 viikkoa myöhemmin toteamaan että kaappi on risa, on minusta kohtuutonta kaikilla mittareilla. Kukin voi muodostaa tapahtumasta oman mielipiteensä mutta itse en tule käyttämään yhtiön palveluja jatkossa.
Varokaa: Helsingin Kodinkonehuolto
7
3718
Vastaukset
- Anonyymi
Vakuutusyhtiö korvaa asiakkaalle tarkastuskäynnin 100% . Et sitä sitten ollenkaan ymmärtänyt. Sytyttääkö yhtään.
- Anonyymi
Omavastuu 500 euroa...
- Anonyymi
Katos, yrityksen omistaja heräsi.
- Anonyymi
Ei varmasti vakuutus korvaa. Provo.
- Anonyymi
Minulle tuli liesituulettimen kanssa tällä viikolla kutakuinkin samanlainen kokemus. Ilmoitin ennakkoon ennakkoon laitteen tiedot Helsingin kodinkonehuoltoon ja sieltä lähettiin muutaman päivän päästä asentaja paikalle. Asentaja oli asunnossamme toiseen huoneeseen poistuneen poikani mukaan viisi minuuttia ja poistui kertomatta mitään. Asiasta kysyttyäni sain kyllä ilmoituksen, ettei Helsingin kodinkonehuolto saa laitteeseen piirikorttia. Kysyin, miksi heidän asentajansa piti käydä meillä, kun ennakkoon toimittamieni tietojen perusteella oli heille varmasti selvää, etteivät he pysty liesituuletintamme korjaamaan. Vastaukseksi sain tarjouksen 30 euron alennuksesta 158 euron käyntiveloitukseen. Hyväksyin (hölmöyttäni) sen, kun en jaksanut ruveta asiasta sen enempää vääntämään. Jäi edeltä lukemani ja oman kokemukseni perusteella tunne, että tämäntyyppinen tyhjästä laskuttaminen on Helsingin kodinkonehuollolla ihan ansaintatapana. Tuntikorvaus on ainakin hyvä ja työ vaivatonta. Helsingin kodinkonehuolto markkinoi itseään voimakkaasti internetissä. Tyhjästä laskutettavia asiakkaita varmasti riittää.
- Anonyymi
Mitä sillä on väliä miten kauan asunnossa on oltu?
Jos sulle kerran on ilmoitettu että arviokäynti maksaa tietyn summan. Ja olet vielä mielipahan vuoksi saanut alennusta muutaman kympin, eli 128 euroa arvio lasku? Luuletko että ilmaiseksi kalenterista varataan aika sulle. Lapsellinen jätkä olet kun tänne vingut turhasta.
- Anonyymi
Jos ei piirikorttia saa vanhaan laitteeseen, niin eihän se yrityksen vika ole. Laitteita ei voi puhelimessa korjata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 978624
- 474249
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021936Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html371488- 241460
Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,341199Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121170Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53877Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31862Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29837