Jääkaapin rikkoontumisen vuoksi soitin Helsingin Kodinkonehuoltoon pyytääkseni korjaajan paikalle. Tämä oli luonnollinen valinta, sijaitseehan kyseinen liike samassa kaupunginosassa, kivenheiton päässä asunnoltani. Puhelu vaikutti aluksi asialliselta, käytiin läpi muun muassa kaapin merkki, malli ja sarjanumero. Pohdittiin kannattaakohan kaappia korjata vai hankkia uusi. Yhtiön edustaja sanoi kuitenkin että ammattimies pystyy sen sitten toteamaan saman tien että mitä kannattaa tehdä. Hyvä näin totesin, otetaan ammattimies paikalle vilkaisemaan kaappia.
Minulle sanottiin että korjaaja on yhteydessä samana päivänä tai viimeistään seuraavana päivänä. Seuraavana päivänä tuli viesti että tilataan varaosia ja tullaan katsomaan kaappia 2-4pv kuluessa. Lopulta korjaaja tuli paikalle 1,5 viikon kuluttua. Käynnin jälkeen korjaaja totesi että ei kannata korjata ja lähetti 108€ laskun perään. Kuulemma minimiveloitus ja tähän maksuun oltiin jopa vahingossa liitetty käteisalennus ja oikea hinta oli 125€... Tämän suuruusluokan maksusta ei mainittu lainkaan puhelun aikana.
Jos kerran pelkkä tarkastuskäynnin minimihinta oli 125€, mikäli jääkaappi olisi ollut korjattavissa niin varaosien hinta sekä korjaustyö mukaanlukien, korjauskulu olisi varmaankin helposti ollut 200-300€. Uusi jääkaappi maksaa reilut 300€, joten näin jälkikäteen en näe miten yhtiön palveluiden ostaminen olisi ollut missään vaiheessa kannattavaa.
Ymmärrän toki että yritys tavoittelee voittoa mutta auton määräaikaishuollon suuruinen korvaus siitä että jääkaapinkorjaaja tulee 1.5 viikkoa myöhemmin toteamaan että kaappi on risa, on minusta kohtuutonta kaikilla mittareilla. Kukin voi muodostaa tapahtumasta oman mielipiteensä mutta itse en tule käyttämään yhtiön palveluja jatkossa.
Varokaa: Helsingin Kodinkonehuolto
13
4447
Vastaukset
- Anonyymi
Vakuutusyhtiö korvaa asiakkaalle tarkastuskäynnin 100% . Et sitä sitten ollenkaan ymmärtänyt. Sytyttääkö yhtään.
- Anonyymi
Omavastuu 500 euroa...
- Anonyymi
Katos, yrityksen omistaja heräsi.
- Anonyymi
Ei varmasti vakuutus korvaa. Provo.
- Anonyymi
Minulle tuli liesituulettimen kanssa tällä viikolla kutakuinkin samanlainen kokemus. Ilmoitin ennakkoon ennakkoon laitteen tiedot Helsingin kodinkonehuoltoon ja sieltä lähettiin muutaman päivän päästä asentaja paikalle. Asentaja oli asunnossamme toiseen huoneeseen poistuneen poikani mukaan viisi minuuttia ja poistui kertomatta mitään. Asiasta kysyttyäni sain kyllä ilmoituksen, ettei Helsingin kodinkonehuolto saa laitteeseen piirikorttia. Kysyin, miksi heidän asentajansa piti käydä meillä, kun ennakkoon toimittamieni tietojen perusteella oli heille varmasti selvää, etteivät he pysty liesituuletintamme korjaamaan. Vastaukseksi sain tarjouksen 30 euron alennuksesta 158 euron käyntiveloitukseen. Hyväksyin (hölmöyttäni) sen, kun en jaksanut ruveta asiasta sen enempää vääntämään. Jäi edeltä lukemani ja oman kokemukseni perusteella tunne, että tämäntyyppinen tyhjästä laskuttaminen on Helsingin kodinkonehuollolla ihan ansaintatapana. Tuntikorvaus on ainakin hyvä ja työ vaivatonta. Helsingin kodinkonehuolto markkinoi itseään voimakkaasti internetissä. Tyhjästä laskutettavia asiakkaita varmasti riittää.
- Anonyymi
Mitä sillä on väliä miten kauan asunnossa on oltu?
Jos sulle kerran on ilmoitettu että arviokäynti maksaa tietyn summan. Ja olet vielä mielipahan vuoksi saanut alennusta muutaman kympin, eli 128 euroa arvio lasku? Luuletko että ilmaiseksi kalenterista varataan aika sulle. Lapsellinen jätkä olet kun tänne vingut turhasta.
- Anonyymi
Jos ei piirikorttia saa vanhaan laitteeseen, niin eihän se yrityksen vika ole. Laitteita ei voi puhelimessa korjata.
- Anonyymi
"Jos ei piirikorttia saa vanhaan laitteeseen, niin eihän se yrityksen vika ole."
Jos asiakas nimenomaan on kertonut yritykselle laitteen merkin ja tarkan mallinumeron, niin noilla tiedoilla olisi selvinnyt ihan ilman käyntiäkin, ettei varaosaa ole saatavilla, ja siksi korjaus on mahdotonta.
Jos yritys lähettää asentajan ihan turhaan paikalle, niin ammattitaidotonta toimintaa, tai sitten ainoa syy on kehittää jokin syy laskutukselle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos ei piirikorttia saa vanhaan laitteeseen, niin eihän se yrityksen vika ole."
Jos asiakas nimenomaan on kertonut yritykselle laitteen merkin ja tarkan mallinumeron, niin noilla tiedoilla olisi selvinnyt ihan ilman käyntiäkin, ettei varaosaa ole saatavilla, ja siksi korjaus on mahdotonta.
Jos yritys lähettää asentajan ihan turhaan paikalle, niin ammattitaidotonta toimintaa, tai sitten ainoa syy on kehittää jokin syy laskutukselle.Asentaja on kaiketi asiakkaan toiveesta ja tilauksesta hälytetty paikalle. Etukäteen ei voi tietää mikä osa on rikki. Ja joskus vanhoihin laitteisiin loppuu tiettyjen varaosien saanti. Kyllä se pitäisi ymmärtää. Ei se huoltoliikkeen vika ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos ei piirikorttia saa vanhaan laitteeseen, niin eihän se yrityksen vika ole."
Jos asiakas nimenomaan on kertonut yritykselle laitteen merkin ja tarkan mallinumeron, niin noilla tiedoilla olisi selvinnyt ihan ilman käyntiäkin, ettei varaosaa ole saatavilla, ja siksi korjaus on mahdotonta.
Jos yritys lähettää asentajan ihan turhaan paikalle, niin ammattitaidotonta toimintaa, tai sitten ainoa syy on kehittää jokin syy laskutukselle.Vai että kehittää jokin syy laskutukselle. Jos on vielä alennuskin annettu niin luuletko että tuo 128,- arviolasku yritystä houkuttelee kotikäynnille. Kyllä niitä rahakkaampiakin keikkoja on
- Anonyymi
Joo ei kai ne ilmaiseksi käy katsomassa, korjaamisesta puhumattakaan. Ja siitähän seuraa ettei muutaman satasen konetta kannata korjata, eikä edes tarkistuttaa voisiko korjata, kun halvemmalla ja helpommalla saa uuden laitteen hankittua.
- Anonyymi
Kannattaa ostaa laadukas kone kerralla ja ehkä kerran kaksi korjauttaa se elämänsä aikana. Turha muutaman vuoden välein mitään halpoja romuja ostaa
- Anonyymi
Jos asuu kerrostalo/rivitalo vastuu kuuluu liesituuletin taloyhtiölle. Itse asun omakotitalossa meren rannalla koska olen parempi ihminen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1184359- 1513704
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1013478Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia392839- 1321758
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta371575Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk151217Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191194Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221154Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421140