Varokaa: Helsingin Kodinkonehuolto

Anonyymi

Jääkaapin rikkoontumisen vuoksi soitin Helsingin Kodinkonehuoltoon pyytääkseni korjaajan paikalle. Tämä oli luonnollinen valinta, sijaitseehan kyseinen liike samassa kaupunginosassa, kivenheiton päässä asunnoltani. Puhelu vaikutti aluksi asialliselta, käytiin läpi muun muassa kaapin merkki, malli ja sarjanumero. Pohdittiin kannattaakohan kaappia korjata vai hankkia uusi. Yhtiön edustaja sanoi kuitenkin että ammattimies pystyy sen sitten toteamaan saman tien että mitä kannattaa tehdä. Hyvä näin totesin, otetaan ammattimies paikalle vilkaisemaan kaappia.

Minulle sanottiin että korjaaja on yhteydessä samana päivänä tai viimeistään seuraavana päivänä. Seuraavana päivänä tuli viesti että tilataan varaosia ja tullaan katsomaan kaappia 2-4pv kuluessa. Lopulta korjaaja tuli paikalle 1,5 viikon kuluttua. Käynnin jälkeen korjaaja totesi että ei kannata korjata ja lähetti 108€ laskun perään. Kuulemma minimiveloitus ja tähän maksuun oltiin jopa vahingossa liitetty käteisalennus ja oikea hinta oli 125€... Tämän suuruusluokan maksusta ei mainittu lainkaan puhelun aikana.

Jos kerran pelkkä tarkastuskäynnin minimihinta oli 125€, mikäli jääkaappi olisi ollut korjattavissa niin varaosien hinta sekä korjaustyö mukaanlukien, korjauskulu olisi varmaankin helposti ollut 200-300€. Uusi jääkaappi maksaa reilut 300€, joten näin jälkikäteen en näe miten yhtiön palveluiden ostaminen olisi ollut missään vaiheessa kannattavaa.

Ymmärrän toki että yritys tavoittelee voittoa mutta auton määräaikaishuollon suuruinen korvaus siitä että jääkaapinkorjaaja tulee 1.5 viikkoa myöhemmin toteamaan että kaappi on risa, on minusta kohtuutonta kaikilla mittareilla. Kukin voi muodostaa tapahtumasta oman mielipiteensä mutta itse en tule käyttämään yhtiön palveluja jatkossa.

15

4732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vakuutusyhtiö korvaa asiakkaalle tarkastuskäynnin 100% . Et sitä sitten ollenkaan ymmärtänyt. Sytyttääkö yhtään.

      • Anonyymi

        Omavastuu 500 euroa...


      • Anonyymi

        Katos, yrityksen omistaja heräsi.


    • Anonyymi

      Ei varmasti vakuutus korvaa. Provo.

    • Anonyymi

      Minulle tuli liesituulettimen kanssa tällä viikolla kutakuinkin samanlainen kokemus. Ilmoitin ennakkoon ennakkoon laitteen tiedot Helsingin kodinkonehuoltoon ja sieltä lähettiin muutaman päivän päästä asentaja paikalle. Asentaja oli asunnossamme toiseen huoneeseen poistuneen poikani mukaan viisi minuuttia ja poistui kertomatta mitään. Asiasta kysyttyäni sain kyllä ilmoituksen, ettei Helsingin kodinkonehuolto saa laitteeseen piirikorttia. Kysyin, miksi heidän asentajansa piti käydä meillä, kun ennakkoon toimittamieni tietojen perusteella oli heille varmasti selvää, etteivät he pysty liesituuletintamme korjaamaan. Vastaukseksi sain tarjouksen 30 euron alennuksesta 158 euron käyntiveloitukseen. Hyväksyin (hölmöyttäni) sen, kun en jaksanut ruveta asiasta sen enempää vääntämään. Jäi edeltä lukemani ja oman kokemukseni perusteella tunne, että tämäntyyppinen tyhjästä laskuttaminen on Helsingin kodinkonehuollolla ihan ansaintatapana. Tuntikorvaus on ainakin hyvä ja työ vaivatonta. Helsingin kodinkonehuolto markkinoi itseään voimakkaasti internetissä. Tyhjästä laskutettavia asiakkaita varmasti riittää.

      • Anonyymi

        Mitä sillä on väliä miten kauan asunnossa on oltu?
        Jos sulle kerran on ilmoitettu että arviokäynti maksaa tietyn summan. Ja olet vielä mielipahan vuoksi saanut alennusta muutaman kympin, eli 128 euroa arvio lasku? Luuletko että ilmaiseksi kalenterista varataan aika sulle. Lapsellinen jätkä olet kun tänne vingut turhasta.


    • Anonyymi

      Jos ei piirikorttia saa vanhaan laitteeseen, niin eihän se yrityksen vika ole. Laitteita ei voi puhelimessa korjata.

      • Anonyymi

        "Jos ei piirikorttia saa vanhaan laitteeseen, niin eihän se yrityksen vika ole."

        Jos asiakas nimenomaan on kertonut yritykselle laitteen merkin ja tarkan mallinumeron, niin noilla tiedoilla olisi selvinnyt ihan ilman käyntiäkin, ettei varaosaa ole saatavilla, ja siksi korjaus on mahdotonta.

        Jos yritys lähettää asentajan ihan turhaan paikalle, niin ammattitaidotonta toimintaa, tai sitten ainoa syy on kehittää jokin syy laskutukselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos ei piirikorttia saa vanhaan laitteeseen, niin eihän se yrityksen vika ole."

        Jos asiakas nimenomaan on kertonut yritykselle laitteen merkin ja tarkan mallinumeron, niin noilla tiedoilla olisi selvinnyt ihan ilman käyntiäkin, ettei varaosaa ole saatavilla, ja siksi korjaus on mahdotonta.

        Jos yritys lähettää asentajan ihan turhaan paikalle, niin ammattitaidotonta toimintaa, tai sitten ainoa syy on kehittää jokin syy laskutukselle.

        Asentaja on kaiketi asiakkaan toiveesta ja tilauksesta hälytetty paikalle. Etukäteen ei voi tietää mikä osa on rikki. Ja joskus vanhoihin laitteisiin loppuu tiettyjen varaosien saanti. Kyllä se pitäisi ymmärtää. Ei se huoltoliikkeen vika ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos ei piirikorttia saa vanhaan laitteeseen, niin eihän se yrityksen vika ole."

        Jos asiakas nimenomaan on kertonut yritykselle laitteen merkin ja tarkan mallinumeron, niin noilla tiedoilla olisi selvinnyt ihan ilman käyntiäkin, ettei varaosaa ole saatavilla, ja siksi korjaus on mahdotonta.

        Jos yritys lähettää asentajan ihan turhaan paikalle, niin ammattitaidotonta toimintaa, tai sitten ainoa syy on kehittää jokin syy laskutukselle.

        Vai että kehittää jokin syy laskutukselle. Jos on vielä alennuskin annettu niin luuletko että tuo 128,- arviolasku yritystä houkuttelee kotikäynnille. Kyllä niitä rahakkaampiakin keikkoja on


    • Anonyymi

      Joo ei kai ne ilmaiseksi käy katsomassa, korjaamisesta puhumattakaan. Ja siitähän seuraa ettei muutaman satasen konetta kannata korjata, eikä edes tarkistuttaa voisiko korjata, kun halvemmalla ja helpommalla saa uuden laitteen hankittua.

    • Anonyymi

      Kannattaa ostaa laadukas kone kerralla ja ehkä kerran kaksi korjauttaa se elämänsä aikana. Turha muutaman vuoden välein mitään halpoja romuja ostaa

    • Anonyymi

      Jos asuu kerrostalo/rivitalo vastuu kuuluu liesituuletin taloyhtiölle. Itse asun omakotitalossa meren rannalla koska olen parempi ihminen

      • Anonyymi

        Kaikki ovat samanarvoisia.Pultsari ja sinä olette samanarvoisia.


      • Anonyymi

        " Itse asun omakotitalossa meren rannalla koska olen parempi ihminen"

        Mutta et kirjoitustaitoinen! 🤣🤣🤣🤣🤣


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

      Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      84
      2905
    2. Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta

      "I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from
      Maailman menoa
      80
      2386
    3. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

      Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      75
      2218
    4. Riikka Purra on ihana, jämpti

      Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      17
      2157
    5. Mies, näen sinua hetken

      ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      7
      1686
    6. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

      Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      12
      1475
    7. Mitä ajattelet

      Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      83
      1257
    8. Taas alkoi soidinmenot.

      Ja historia toistaa itseään. Myönnän, että on varmasti semmoinen, mikä sinulle sopii. Innokas ja päällekäyvä eikä tuppis
      Ikävä
      8
      1120
    9. Mitä eniten haluat

      Kaivatustasi.
      Ikävä
      69
      1097
    10. No miten meni?

      Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘
      Ikävä
      119
      1054
    Aihe