Lopettakaa tuo ihmiselämän halveeraaminen ja luonnon saatuttaminen-
Taas joku onneton antoi ainoansa turhuuksien markkinoille.
Kuoleman ajot imatralla
120
3138
Vastaukset
- Anonyymi
Kuka oli kuolut kuski?
- Anonyymi
Valitettava tapaus. Mutta nuo kuljettajat kyllä tiedostavat lajiin sisältyvät vaarat.
- Anonyymi
Näinhän se on. Harrasti sitä mitä rakasti, luultavasti kuoli hymy huulillaan. Uskallan sanoa näin koska itsekin harrastan ja rakastan lajia jossa on vauhtia ja siksi kuoleman vaara joka kerta.
- Anonyymi
Katuradoilla ei ajeta enää muualla kuin Mansaarilla..
Ja siellä kuolee joka kisassa vähintään 2 pärinäpoikaa.
katuradat on suljettava ja kisat vietävä turvallisille, sitä varten rakennetuille areenoille.- Anonyymi
Irrc-sarja ajetaan katuradoilla muuallakin,turvallisuus ei ole lähelläkään oikeiden kilparatojen tasoa.
Euroopassa tämä sarja on kuitenkin suosittu kuskien keskuudessa.
Ihmishenkien menetyksiä tässä lajissa valitettavasti tapahtuu vaikka ehdoton tavoite on kaikilla nollatoleranssi.
Man- saaren ajot on legendaarinen tapahtuma hyvässä ja pahassa ja voittaa kaikki muut 6-0.
- Anonyymi
Eiköhän tämä sinetöi Imatranajon jatkon. Nämä jäävät viimeiseksi.
- Anonyymi
Törkeän hidas ja puutteellinen tiedoitus ajojen järjestäjiltä..
Amatöörit kun alkaa järjestelemään kisoja niin jälki on aina tällästä.
Poliist sai tiedon yleisöltä ! - Anonyymi
Surkeasti suojattu rata-alueen vierellä esim. puiden edusta.(vuoksen suora) Kuka on tarkastanut radan turvallisuuden?? Syylliset vastuuseen tästä touhusta.
- Anonyymi
Katuradat ei ole turvallisia nykyajan tehokkaiden moottoripyörien kilpa-ajoon.
Moottoriratojen turvallisuus on tietysti parempi.
Kuskit voisi kieltäytyä kilpa-ajamisesta katuradoilla.
Provokirjoituksilla ei asiat muutu mihinkään.- Anonyymi
Nykyaikaisissa pyörissä on ajo-ominaisuudet ja jarrutkin eri planeetalta verrattuna niihin aikoihin kun Imatralla ajettiin MM pisteistä.Takavuosina pyöristä kyllä löytyi kulkkua ja tehoa ,mutta käytös oli kuin villivarsalla. Jos kieltämään lähdetään pelkkien onnettomuuksien perusteella ,on urheilulajeista kohta jäljellä vain shakki ja biljardi.
- Anonyymi
Kuollut kisaaja ei ollut suomalainen, iltapäivälehtien mukaan.
Ymmärrän, että henkilöllisyys pidetään salassa, kunnes omaisille on ensin tiedotettu ikävästä ja surullisesta tapahtumasta. - Anonyymi
Vaarallinen rata tuo on. Mätiä vesivanereita, vaaralisia katukiviä, hiekkaa radalla.
- Anonyymi
Nykyaikaiseen kilparataan ei voi mitenkään verrata,tämä onkin katurata IRRC-sarjaa varten.
Oma mielipiteeni on että tälläisillä radoilla ei pitäisi enää kilpaa ajaa.
- Anonyymi
Samat vanerit ja vuorivillapaalit ollu 60 luvusta lähtien. Surullisen näköistä ja pilipali demarien touhua.
- Anonyymi
Puniikit ei osaa järjestää muuta kuin päreiden vuolua Hiljan puistossa.!
Katurata ei ole kilparata !
Muukossa upea ja huipputurvallinen moottoriurheilu-center. Ehdotan kisojen siirtoa sinne.
Imatran moottorikerho voi syventyä päreiden vuolemiseen omista kainaloistaan.
Pakolla venytetty nostalgia aiheuttaa vain myötähäpeää.- Anonyymi
Et ole tainnut postilaatikkoa pitemmällä käydä....
- Anonyymi
Kymiring korjaa potin! Imatralaiset voi jäädä vaan muistelemaan rollaattoriajoilla Agostiinia...
- Anonyymi
Keskimäärin 50 suomalaista ihmistä kuolee ruokaan tukehtumalla joka vuosi. Ministeriöissä puhutaan nyt vakavasti syömisen kieltämisestä Suomessa.
- Anonyymi
Imatran "MOPO" ajot LOPETETTAVA HETI EI ENÄÄ KUOLON UHREJA EIKÄ ETENKÄÄN ILMAN SAASTUTTAMISTA .
- Anonyymi
Hmm moottoriurheilussa aina riskinsä, kuskit tietävät ja tiedostavat vaarat. Viranomaiset tarkastaneet ja hyväksyneet radan kilpailukäyttöön ja sillä hyvä. Valitettava tapaus mutta race goes on !
- Anonyymi
Suljettu rata-alue, jossa kisat ajetaan....ei kuulu poliisille ilmoittaakaan onnettomuudesta.
Näin kertoi POLIISI itse. - Anonyymi
Järjestäjien mukaan ajot jatkuu tänään normaalisti. Varmaan viimeinen mahdollisuus nähdä kyseistä katurataa ajettavan tosissaan kilpaa. Toivottavasti ei enää rytise pahasti.
- Anonyymi
Kuskit varmasti tietävät, mikä riski ajamiseen liittyy. Imatran ajot tuo myös pitkän pennin rahaa kaupungille ja muille yrittäjille. Ei virkeämmästä päästä tuo Imatra muutenkaan ole, että kannattaa ajojen loppumista toivoa.
- Anonyymi
Ikävää, että laji saa näkyvyyttä lehdistössä ja keskusteluissa vasta, kun tapahtuu vakava onnettomuus. Aiemmin hienosti sujuneista kilpailuista ja onnistuneista järjestelyistä ei ole juuri viitsitty kirjoitella näyttäviä otsikoita. Toivottavasti tässä ei taas käy niin, että yhden epäonnisen onnettomuuden vuoksi estetään hienon tapahtuman järjestäminen tulevaisuudessa.
Tänä vuonna en itse päässyt paikan päälle seuraamaan kilpailuja, mutta kolme edellistä kilpailua olen käynyt katsomassa ja kyseessä on todella upea kesätapahtuma! Olisi sääli, jos jo tässä vaiheessa estetään tapahtuman kehittyminen entistäkin paremmaksi.
Moottoriurheilussa vaara on olennainen osa lajin luonnetta, varsinkin kilpailtaessa äärirajoilla. Aina, kun kuljettajat asettuvat lähtöviivalle he tiedostavat kyllä riskit ja arvioivat itse kuinka suuria riskejä ovat valmiita ottamaan voittoa tavoitellessaan. Tähän myös kulminoituu koko lajin kiehtovuus: kuka kuljettajista on rohkein ja taitavin viemään ajokkiaan suorituskyvyn äärirajoilla. Katsojat voivat vain haaveilla huippujen vauhdista.
Joskus rajat ylitetään ja siihen on varauduttu, niin suojavarusteilla kuin radan turvallisuusjärjestelyillä. Radan turvallisuutta on oleellisesti parannettu menneistä vuosista, vaikka joku aiemmissa kommenteissa muuta vihjailikin. Kaatumisia ja ulosajoja on sattunut myös edellisinä vuosina. Niistä on selvitty suhteellisen lievillä vammoilla, juuri radan turvallisuuden ansiosta. Tänä päivänä vakavia onnettomuuksia tapahtuu moottoriurheilussa onneksi harvoin, mutta varsinkin katuradalla se riski on aina olemassa. Kuljettajat ovat kuitenkin valmiita tuon riskin ottamaan ja osa kuljettajista ei edes pidä varsinaisista ratakilpailuista, joissa turvallisuus on viety paljon pidemmälle. Tämä valinta heille suotakoon. Minusta riittää, että heille tarjotaan hyvät puitteet ajaa kilpaa katuradalla ja järjestäjä huolehtii omalta osaltaan turvallisuudesta. Ne jotka eivät toisten valitsemaa lajia ymmärrä, voisivat minusta keskittyä omiin harrastuksiinsa ja jättää puskista huutelun vähemmälle.
Ainut asia mikä minua mietityttää tässä tapauksessa on olosuhteet. Onko rata riittävän turvallinen sadekelillä? Esimerkiksi Man saarella ei ajeta, jos keli on huono ja se on minusta hyvä ratkaisu. Ehkä kilpailulle pitäisi varata yksi päivä lisää, niin tarvittaessa lähtöjä voisi siirtää toiselle päivälle?- Anonyymi
Sadekelillä ei pitäisi ajaa tuolla ollenkaan.
Jos se ei ole mahdollista, pitäisi sadekeliä varten olla lisäshikaani jossain Vuoksen suoralla ainakin.
Vuoksen suora on vaaralliseksi tiedetty, entuudestaan 2 kuolonuhria.
Tapahtuiko tämä onnettomuus Vuoksen suoralla tai Asemanmutkassa? - Anonyymi
Tuossa varsin tarkka kuvaus onnettomuudesta. Vaikuttaa siltä, että tapahtui sellaista mihin ei oltu varauduttu.
https://esaimaa.fi/uutiset/lahella/366b7511-2f01-4b54-840c-5ff6d2264203
- Anonyymi
Kuskit tietävät riskin ja lienevät hyväksyneet että jokainen kerta voi olla viimeinen. Mutta tietävätkö katsojat minkälaisen riskin ottavat, varsinkin vanhemmat jotka vievät pikkulapsensa tuonne. Nuo vaneriseinät ei pitele mitään kun 200- 300 vauhdissa pyörä ja kuljettaja lentävät katsojien joukkoon. Tästä on jo yksi paha esimerkki kun 1986 6v pikkupoika menehtyi saatuaan kaatuneen kuskin pyörän päälleensä. Rata on ihan yhtä vaarallinen vieläkin ja katsojat liian lähellä, montako uhria vielä tarvitaan että järki voittaa?
- Anonyymi
Nopeissa paikoissa vaneriseinien tehtävä on käsittääkseni ohjata pyörää ja kuljettajaa takaisin radan suuntaan, ei niinkään toimia pysäyttävänä muurina. Itsekin radan varrella miettinyt, että joiltain kohdilta katselua voisi hieman rajoittaa esim. Vuoksen suoran alussa nypyn jälkeinen "ulkokurvin puoli" on melko vaarallinen alue. Aina on se mahdollisuus, että pyörä jatkaa kulkuaan ilman kuskia.. Toinen vaihtoehto olisi muuttaa osa katselualueista paremmilla aidoilla suojatuiksi ja enemmän katsomo tyyppisiksi. Vähintään rajaus K18 alueiksi ettei siellä olisi ainakaan alaikäisiä tietämättään vaarassa. Ennemmin näkisin kuitenkin muutoksia radan suojauksessa kuin lisättyjä shikaaneja tms. muutoksia rataprofiilissa.
- Anonyymi
Jos Imatra haluaa profiloitua jälkeen jääneeksi mopomuseoksi niin siitä vaan.
Täällä kehutusta " hienosta tapahtumasta " en ole uuden aallon kisojen aikana nähnyt vilaustakaan !
Turhat mopokisat ei ole linjassa uuden ympäristösuojeluajattelun kanssa ja polttomoottorin pärinästä on vaikea saada egolookiseen formaattiin .
Kisoja vastustavat tahot sai suoraan tulvaveden virtaamaan omiin myllyihinsä valitettavan ratakuoleman takia, ja yleisessä mielipiteessä on vaikeaa markkinoida kisaa jatkossa" loistavana kesätapahtumana " - Anonyymi
Kymiringillä on nyt elokuussa testiajot...ensi kesänä siellä ajetaan oikeita kisoja.
Imatran ajot loppu tähän Imatralla👍- Anonyymi
Neljä kuollut vuosien saatossa joten tuskin imatran ajot loppuu...
- Anonyymi
Eihän ne tuon takia lopukaan, vaan koska Iitissä on parempi rata.
Ei kukaan halua ajaa lujaa kinttupoluilla. - Anonyymi
Katuratasarjaa ei ajeta Iitissä...
Ei näistä Nettitrolleista kukaan mene Iittiin kisoja katsomaan,heidän tehtävä on vain kaikkiin keskusteluketjuihin jättää omat trollit. - Anonyymi
Tutkikaas kymiringin tilannetta ja tulkaa sitten sanoon ajetaanko siellä yhtään mitään tai varsinkaan jotain motogp kisoja. Ei takuulla ajeta.
- Anonyymi
Mopopojat jää sylki rinnuksillä päristelemään tyhjää !
Kannettu vesi ei kaivossa pysy !- Anonyymi
Myös Nettitrolleilla lyö tyhjää...ja kokovuoden.
- Anonyymi
No nythän taas viherpiiperöt ja kukkahattuhorot pääsevät oikein paatoksella vaatimaan ajojen kieltämstä. Menkää käsilaukkuinenne vaikka ämpäreitä jonottamaan... tekopyhät.
- Anonyymi
Vesivanerista tehty " turva-aita " ei varmaan täytä nykyaikaisia turvamääräyksiä. !
olen sanaton navetan mutkalainen - Anonyymi
En ikinä voi ymmärtää miten _yksi_ viikonloppu vuodessa aiheuttaa aina tapahtumasta riippumatta niin voimakkaita reaktioita. Se on itse asiassa Suomen ainoa oikea katuratakilpailu koko vuotena.. Melko itsekästä ajatella, että mikäli tapahtumasta ei pidä, olisi se parempi kieltää kaikilta muiltakin. Puhutaan kuitenkin varsin marginaalilajista, josta ei ole todellista haittaa kenellekään.
Mieluummin näkisin, että Imatran kisoja kehitettäisiin hyvässä hengessä ja kaikkien näkemykset huomioitaisiin. Ympäristönäkökulma on tärkeä ja ihan aiheellinenkin. Itse harrastajana näkisin kuitenkin ennemmin radalla esimerkiksi sähköpyörien "Zero" luokan. Sillä olisi suuremmassa mittakaavassa enemmän vaikutusta mielipiteisiin ja asenteisiin tulevaisuudessa kuin jyrkällä kieltämisen asenteella. Kieltämisellä saa aikaan vain vastareaktion, josta ei ole mitään hyötyä.
Yksi kilpailu ei profiloi kaupunkianne yhtään miksikään. Teillä on vuoden kaikki muut viikonloput aikaa profiloida kaupunkianne miten ikinä haluattekin. Olen itse Jyväskylästä ja teidän kilpailussa on vaam paljon mukavampi tunnelma kuin meidän Neste rallissa, vaikka kilpailunne on nykymuodossaan vielä varsin uusi. Suomeen kyllä mahtuu vaikka 5 vastaavaa kilpailua, eikä yhden järjestäminen ole muilta kisoilta pois. Päinvastoin, katsojia ja harrastajia saisi olla enemmänkin.
Toivottavasti kehitätte kisaviikonloppua ennemmin hyvässä hengessä kuin mökötätte yhdessä ilman kisoja. - Anonyymi
Mooottoriurheilu on kuoleva laji. Jyväskylä on siitä hyvä esimerkki kuten tuossa yllä kirjoittaja kertoo.
Samoin Imatran ajot pitää lopettaa YHTEISEN HYVÄN takia.
Mopopojat on jääneet sinne 12 v koulupojan tasolle henkisesti ja siksi haluavat aina uudelleen palata päristelemään Imatralle kun ei ilkeä kotiseuduillaan ajaa fillarilla jossa on isän aito, tuohesta tehty räpätin luomaan moottorin ääntä keinotekoisesti.-
"Mököttäminen yhdessä " ei suinkaan ole vaihtoehto kisattomalle Imatralle vaan luovuuden innoittamana tämä karjalainen evakko-rotu kyllä keksii itselleen ympäristö-ja ihmisystävällisemmän tapahtuman, vaikka akankannon MM-kisat.
Monella eri tasolla ihmiselämää vakavasti uhkaavat ja polttomoottorin voimalla tapahtuvat ajot ovat muinaisjäänne ihmiskunnan alkuajoilta , jolloin osa asui vielä puissa ja luolissa , kuten mopopoikien esi-isät.
Terveisin : Imatran vihreä SDP:n siipi- Anonyymi
Jännityksen hakeminen on tosiaan muinaisjäänne ihmisen luonteessa ja tulee olemaan vielä tuhansia vuosia. Kaikille ei vaan riitä ne akankannon MM-kilpailut vaan tarvitaan jotain vähän vauhdikkaampaa menoa. Se on vaan hyvä, että jokaiselle on tarjolla mielekästä tekemistä. Oli se sitten mopolla päristelyä tai sitä akan.. tai pitäisikö nykyään sanoa korrektisti, henkilönkantoa.
- Anonyymi
Eipä jäädä kiinni nyt tuohon " henkilökantoon "., sillä uskon että vilkas ja eloisa karjalaishenkilö keksii kyllä vaihtoehtotapahtuman vaaralliselle motolajille..
- Anonyymi
Mites ois hevosurheilu? Lajiharrastajia kuolee vuosittain, usein silloin kun hepo on tallissa ns. huollossa. Ihan pikkutyttöjäkin tappavat, viimeeksi viikko sitten 11-kesäisen elämä päättyi kun heppa antoi takapotkun.
- Anonyymi
Ilmastonmuutoksen torjunnassa moottoripyöräilyn kieltäminen on avainasemassa. Lisäksi yksityisautoilu on kiellettävä ja polttoaineiden hinnat on vähintään tuplattava.
- Anonyymi
Tapahtuman pääsylippujen hinat on viisinkertaistava ja järjestäjät on velvoitettava osallistumaan ilmastotalkoisiin 90 % pääsylipputuloista.
Lisäksi tulevat kisat järjestettäkään vain ja yksinomaan potkulaudoille. - Anonyymi
Pentti Hirssaari valittava kaupunginjohtajaksi ja viralliseksi kisatytöksi!
- Anonyymi
Demareiden mielestä suomalaisten pitäisi käyttää puolet palkastaan työmatkakuluihin meneviin veroihin ilmastonhömpötyksen nimeen, jolle Suomi ei oikeasti mahda mitään(tai ainoa keino olisi vähentää avohakkuita tai hakkuita ollenkaan valtion mailta, jolloin vanhat metsät puhdistaa maapallon ilmaa).
Imatran demarit taas lennättää helikopteria(joka saastuttaa aivan perkeleesti) ja pitää mopokisoja(kyllähän näistäkin mukava saastepilvi tulee kokonaisuudessa). Ristiriitaista touhua demareilta. No ei ihme, kaikki tietää että tuo on vain hyvä syy nosta veroja. Herrat(sdp) itse pitää hauskaa ja hankkii rahaa saastuttamalla ja tuhoamalla luontoa oikeasti.
Milloihan idiootit imatralaiset oppivat olla äänestämättä demareita ja lopettamalla oman kyykytyksen. - Anonyymi
Imatralainen Punikki-Demari on kuin geenivirheinen metsästyskoira joka ensin johtaa räkytyksellään metsästäjät harhaan jäniksen tai karhun jäljille ja sitten loikkii itse ovalasti piiloon !
- Anonyymi
Upeata ajot ja vain yksi veti kohtalokkaat lipat.
t: Demari paprimies Kaukopään Yliopisto - Anonyymi
IHANAA DEMARIT IHANAA! TÄMÄ ON IHANAA
- Anonyymi
Kuulin että olisi pakotettu päristelemään tuolle vaaralliselle radalle. Ei kai nyt kukaan täysi järkinen vapaaehtoisesti lähtisi ajamaan.
- Anonyymi
Älä usko mitä kuulet,tai usko vaan mut älä kerro muille hymyile vaan....
- Anonyymi
Kuoleehan kisoissa oikeilla kilparadoillakin porukkaa,niin mikä menee tunteisiin,kun Imatranajossa joku pääsee hengestään?
- Anonyymi
Hanki elämä! Jokainen kuka hyppää kisapyörän puikkoihin niin tietää ,että päivä voi olla viimeinen. Kuoleehan niitä ihmisiä milloin mitenkin muutenkin. Hyvä ja turvallinen rata. Ehdottomasti 2 kisaa per vuosi...
- Anonyymi
Hanki hanki... Mene itse hakkimaan hanki suksiesi alle ja anna ihmisten olla rauhassa ilman pärinää.
- Anonyymi
Muuta johonkin korpeen! Siellä saat olla aivan rauhassa. Mitä minun pitää hakkia? En ymmärrä mitä tarkoitat :) Ilmoita nimesi niin toimitan muutamat korvatulpat seuraavia kisoja varten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuta johonkin korpeen! Siellä saat olla aivan rauhassa. Mitä minun pitää hakkia? En ymmärrä mitä tarkoitat :) Ilmoita nimesi niin toimitan muutamat korvatulpat seuraavia kisoja varten.
Kisat korpeen ja ihmiset kaupungiin.
Korpee tää vouhotus niin.
Kisat vaikka lammassaareen tai oritsaareen tai äitsaareen pois oikeiden ihmisten silmistä jonnekkin korpeen !
toivoo : Kiira Korpi taito-ja temppuluistelija
- Anonyymi
Viekää ajot vaikka Kouvolaan tai Kiinan ihan sama.
- Anonyymi
Ontuvaa tiedotusta: "Tiedotteen mukaan onnettomuus tapahtui lauantaina Superbike-luokan lähdössä"
Tosiasiassa turma sattui vasta kuudellella kierroksella. Ja toiseksi olen samaa mieltä siitä, että hengenvaaralliset katuratakilpailut tulee lopettaa, tykätkööt itse ajajat niistä vaikka kuinka paljon. - Anonyymi
Ihmettelen kun ei mitään ole sanottu Imatran ajoista YLEN uutisissa tai urheiluruudussa? Kyllä muita venlojenviestiä selitettiin,mutta ei edes, että ajot on vaatinut yhden ajajan hengen? Sekään ei ylittänyt uutiskynnystä? Outoa?
- Anonyymi
Kyllä nyt just näytettiin urheiluruudussa Imatran ajoja. Kerrottiin myös 32v sveitsiläisen menehtyneen. Ikävä tapaus.
Ehkä turvatoimissa olisi vielä parantamisen varaa.
Kaikki tapahtumat, jotka tuovat turisteja ja rahaa kaupunkiimme ovat tervetulleita.
- Anonyymi
normal... sillä kuka oikea ihminen on kiinnostunut mopopoikien kokoontumisajoista joissa joku kohjo päästelee kinnerillä tuhatta ja sataa.
Onhan suomessa oikeaakin urheilua.- Anonyymi
Kyllä nikopetterit tietää nämä jutut,pää kumarassa katse kännykkään.... ja maailma pelastuu.
- Anonyymi
Liito-demarit ne miehittää radanvarren paskaset haalarit ja kynnenaluset tuntomerkkeinä.
- Anonyymi
Yli 70 % Imatralaisista on jo kypsiä mopokisoihin.. Kisat Muukkoon ja pulinat pois !
Enemmistö päättää kuten sdp:n puolueohjeissa ja ideologiassa määritellään.- Anonyymi
Muukossa on vaan kartingrata. Tiesitkö?
- Anonyymi
Nyt kun ajot on ajettu, niin viimeinen kulmilta lähtijä voi sammuttaa valot. Se oli sit siinä yksi viikonloppu, yksi ruumis ja loppuvuosi onki sitten pelkkää munien kaivuuta. No onhan OC baari ja sehän onkin mukava paikka! Siellä sitten muistellaan ajoja jota sitten taas muuttuvat muistelunajoiksi.. ;) Menkää Svetoon ja vetäkää lärvit ja kiksauttakaa Sveton hampaattomaia misuja vaikka sinne tuhkaluukkuun.. Syksyä odotellessa, et loppus tuo joko joko pallon pelaaminen...
- Anonyymi
Imatralla asuu muitakin kun kaltaisiasi 35 v kurahaaroja jotka yrittää esittää aikusta fiksua miestä !
- Anonyymi
teemme kaikemme että Imatralla ajot loppui tähän..
- Anonyymi
Ketkä te? Sinä ja Make?
- Anonyymi
KYMI-Ring on uusi laadukas MOOTTORI-urheilu keskus jossa ajetaan tulevaisuudessa kaikki e-suomessa järjestettävän Imatran ajojen kaltaiset kisat !
Tästä on tieto tullut !
Tämä tieto lienee kantautunut kaikkiin niihin talouksiin jotka ovat säännällisen sähkönjakelun piirissä.- Anonyymi
Koskas se alamaailman kokoontumisajo okikaa siel varvasnöyhtäsaaressa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koskas se alamaailman kokoontumisajo okikaa siel varvasnöyhtäsaaressa?
varvassaaari on törkeä turistirysä ei mikään muu.
- Anonyymi
Mikä on Imatranajojen tulevaisuus?
– En näe, että tämä tapaus vaikuttaa Imatranajojen tulevaisuuteen millään tavalla. Tämä oli valitettava ja ikävä tapahtuma, joita tapahtuu silloin tällöin. Ei Imatranajojen tulevaisuus tästä varmasti ole kiinni, Nevala sanoi.
Kilpailu keskeytettiin välittömästi lauantaina onnettomuuden jälkeen. Sunnuntaina ajoja jatkettiin normaalin ohjelman mukaan. - Anonyymi
Ikävä tapaus mutta kuuluu motorsporttiin..
R. I. P- Anonyymi
Se on juuri näin. Vaarat tiedostaa jokainen kuljettaja ja hommahan on täysin vapaaehtoista. Nyt oli vain tosi huonoa tuuria.
- Anonyymi
Kyllähän tuo rata on turvallisuuden irvikuva. Mutta saavathan kaksinaamaiset ilmastonhömpötys demarit jaella nyt toisille ilmaisia lippuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän tuo rata on turvallisuuden irvikuva. Mutta saavathan kaksinaamaiset ilmastonhömpötys demarit jaella nyt toisille ilmaisia lippuja.
"– Imatra on varmasti yksi turvallisimmista katuradoista. Siellä on paljon tilaa, ja suojaukset ovat aika massiivisia. Osa saman sarjan radoista on sellaisia, että siellä ajetaan käytännössä talojen välissä."
Sanoo Moottoriliiton tutkijalautakunnan puheenjohtaja. Toisekseen, ulkopuolinen taho on radan tarkastanut ja todennut sen soveltuvaksi, joten pulinat pois. Nyt oli vain erittäin huonoa tuuria.
Osanottoni kaikille ketä onnettomuus koskee.
- Anonyymi
Troijan puuhevonen on koko Imatran demarivetoinen eliitti.
Se salakuljettaa omaa punikki-aatettaan jokaiseen kissanristiäistä suurempaan tapahtumaan kaakonkulmalla.
Imatran ajot on sen kummilapsi. - Anonyymi
Imatralaisilla on huonoa tuuria syntyä Imatralle.. Joten pulina pois.
- Anonyymi
Hyvin sanottu !
- Anonyymi
Imatran ajojen alueella pesii liito-orava ajoja EI saa järjestää enää ikinä Imatralla, ilman saastuttaminen aivan hirveää
- Anonyymi
" liito-orava ajoja " ? Avaa vähän !
- Anonyymi
Joo aina roiskuu kun rapataan lopetetaan kaikki, kylpylät kiinni sinne voi joku hukkua, aikanaan oli BB ja joku voisi kuolla alkoholi myrkytykseen ja sitten on notkuva pöytä joku voi kuolla kun vetää lihapalan henkeen.
Niin ja kauhun paikka immolan lentotapahtuma, joku yleisölento voi pudota ja museotie kierros pitää kanssa lopettaa koska siellä voi vaikka auto-onettomuus sattua, kun on paljon kävijöitä ja onhan noita muitakin, ollaan vaan kotona ja katotaan kesän tv uusintoja ja voihan siinekkin joku kuolla jos vaikka tv syttyy palamaan, - Anonyymi
Siul on näöjää jo syttynt.
- Anonyymi
No ei vielä, mites siula uskallatko vielä katsella.
- Anonyymi
Rohkeana kattelen juuri musavideoo jossa Tapsa Rautavaara laulaa hyvää ajojen tausta musaa " myös yöllä kilju käy , ei aina keskiviivaa näy ...mä ajan vain rollaattorillain "..... ( yölinjallain )
- Anonyymi
Kymiring on täysi irvikuva. Siellä muka ajetaan motogp testit elokuussa! Ahhahaa huutonaurua tähän väliin. Ei muuten ajeta!
- Anonyymi
10 000 e vetoa että ajetaan !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
10 000 e vetoa että ajetaan !
Kävin aiemmin keväällä katsomassa ratatilannetta ja täytyy sanoa että ihme on jos edes testiajoihin saavat rataa tehtyä.
Henk.koht. en usko hankkeen toteutuvan. Majoituskapasiteettikin on täysin alimitoitettu. Kouvolan ja Lahden alueen majoitus tuskin riittää edes MotoGP henkilökunnalle...
- Anonyymi
Tuohon kevyenliikenteen valopylvääseen jota ei ollt suojattu päättyi taival:
https://gyazo.com/29fb3ff03108aeaa748453cedb9c45e5.png- Anonyymi
Kaikkia/kaikkea ei voi ennakoida, eikä kaikkeen voi varautua. Enkä
tiedä olisiko tuossa enää suojatkaan auttaneet, kun kyytiäkin on tuossa kohtaa ~170km/h... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkia/kaikkea ei voi ennakoida, eikä kaikkeen voi varautua. Enkä
tiedä olisiko tuossa enää suojatkaan auttaneet, kun kyytiäkin on tuossa kohtaa ~170km/h...Olisi voinut myös ajaa sellaisella nopeudella että laite olisi kestänyt lapasessa.
- Anonyymi
oon lopettanu sen saatuttamisen mutta en aijo lopettaa ihmiselämän halveeraamista mitä se sitten lieneekin. En lopeta en!
- Anonyymi
Juhannus raveissa kuolonkolari! Hevonen kuoli ja ohjasta loukkaantui! Pitäisi lopettaa tuo eläinten piiskaaminen ja vaarallinen”urheilu”.
- Anonyymi
Ei Imatran ajoille puutteellisten turvatoimien vuoksi , jotka edelleen on ns amatööri-tasoa.
- Anonyymi
Kuinka niin puutteellisten? Et ole ilmeisesti pahemmin seurannut IRRC-sarjaa ja sitä minkälaisilla muilla radoilla ajetaan?
- Anonyymi
mites nyt 2.7.2022 Imatralla koneet jytisee. Kymirinki konkursissa
- Anonyymi
Huom konkurssissa
- Anonyymi
Aivan loistavat kisat ja porukkaa riitti.
- Anonyymi
Hieno tunnelma, n. 40 000 kävijää. Moni yrittäjä teki varmaan hyvän tilin.
- Anonyymi
tavalliset turistit jotka oleskelivat paikkakunnalla. Paikkakunnalle jäi rahaa kivasti 👍 Parin vuoden tauko saattoi tehdä hyvääkin, ihmiset odottivat innolla tapahtumaa 🤔
- Anonyymi
Onneksi 3v ajetaan ainakin Imatralla👍
- Anonyymi
Kyllä ainut kunnon tapahtuma koko Etelä-Karjalassa kiitoksia kaikille järjestyleihin osannustuleille, ensi vuonna UUDESTAAN.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ainut kunnon tapahtuma koko Etelä-Karjalassa kiitoksia kaikille järjestyleihin osannustuleille, ensi vuonna UUDESTAAN.
Kyllä👍
- Anonyymi
Ajot on lopetettava!
- Anonyymi
Ime slerbaa👃
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ime slerbaa👃
En ollutkaan pitkään aikaan ikkunastani ulos katsottaessa nähnyt niin kaunis sääristä sekä myös kauniit kasvojenpiirteet omaavaa blondia. Se toi hetkeksi hymyn huulilleni omaan elämääni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ollutkaan pitkään aikaan ikkunastani ulos katsottaessa nähnyt niin kaunis sääristä sekä myös kauniit kasvojenpiirteet omaavaa blondia. Se toi hetkeksi hymyn huulilleni omaan elämääni.
Toivottavasti loppu illasta myös rata oli hänelle täysin avoinna....
- Anonyymi
Totta kai….
- Anonyymi
Taidankin kaivaa oman isoisäni virttyneen paskaisen Nahkalakin päähäni ja lähteä sen jälkeen valloittamaan suomalaisia lavoja artistina?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidankin kaivaa oman isoisäni virttyneen paskaisen Nahkalakin päähäni ja lähteä sen jälkeen valloittamaan suomalaisia lavoja artistina?
Eikös tämä Osmos Cosmos Band tällä kylällä aikoinaan juuri niin osaltaan tehnyt?
- Anonyymi
Taii Jussi81 ?
- Anonyymi
Hienoa ,että tässäkin Käpykylässä tapahtuu jotain mikä kiinnostaa…..
- Anonyymi
Turhaa päristelyä ja pakokaasua!
- Anonyymi
Älä valita !
- Anonyymi
1970 luvun maailmanmestari Jarno Saarinen tuli 1960 luvulla Imatran ajoihin ruumisautolla ja näin sinetöi kohtalonsa.
- Anonyymi
Entisellä ruunisautolla, huom.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entisellä ruunisautolla, huom.
Hyvä tarkennus 👍
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216565Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552261- 1471857
- 831235
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971032- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.81915Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 32830
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147757