Minun Focusta tuntuu vaivaavan se, että moottori ei enää jaksa alle 1800 kierroksilla kivuta ylämäkiä.
Aiemmin ei ole ollut moista tarvetta vaihtaa pienemmille vaihteille. Autolla ajettu 99 000. Voisiko syynä olla lähestyvä 100 000 huollon tarve ?
Onko teillä muilla ollut vastaavia havaintoja ?
Tuleeko määräaikaishuollon yhteydessä pyytää jotain ylimääräisiä tarkistuksia ?
Focus 1.0 2013 - tehot vähenee ylämäissä
12
132
Vastaukset
- Anonyymi
voisko turbo olla pois pelistä
- Anonyymi
Syynä on tuo korkeintaan 100000km kestävän pienikuutioisen turbomoottorin rakenteellinen kestävyys.
Vaihto uuteen on nyt sinulla enemmän, kuin ajankohtainen.- Anonyymi
Voi kun jouduit itse vastaamaan omaan aloituksesi kun kukaan ei lähtenyt vedätykseesi.
Noloja nuo typerät juttusi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi kun jouduit itse vastaamaan omaan aloituksesi kun kukaan ei lähtenyt vedätykseesi.
Noloja nuo typerät juttusi.Olen pahoillani, kun arvauksesi meni pahasti pieleen. En vastannut todellakaan omaan kysymykseeni, Sen sijaan sinua Fordin omistajaa rupesi ottamaan tietenkin aivoon, kun kerroin totuuden kikottimestasi, ja sen arvo tippui tästä lähtien sen siliän tien....
- Anonyymi
Turbo jäätynyt talven aikana tietysti, kun kuuleri jäähdyttää ajoviimassa?
- Anonyymi
siis mitä
jos ajat satasta kutosella ni kierrokset n 2000
ja kaheksas kympis noin 1800
jos jaksaa pitää satasen kutos vaihteella ni ei mitään vikaa
ite pruukkaan ajaa vitosella 83 km h vakkarilla jos mäkistä tietä. tasasella menee kutosellakin.
ei sitä ajotietokoneen vaihda isommalle tarvi katella - Anonyymi
Tämä on selvä provo, mutta joo Eco-Pulkka on tullut tiensäpäähän 100tkm ja RIP on nämä pikkuUrpot
- Anonyymi
Nyt tuli näkyviin ekan kerran virhekoodi, joka saattaa selittää juurisyytä : P0234 turbocharger/supercharger a overboost condition.
Eli ahtopainetta liikaa, minkä takia turbo taitaa kytkeytyä pois päältä. Onko tästä kokemuksia ? - Anonyymi
Hienoja on nämä 1 L moottorit, ei niinkään omistajan kannalta, mutta merkkihuolto on tyytyväinen. Rahukkaa sataa ovista ja ikkunoista!
- Anonyymi
Kaikissa nykyisissä suoraruiskukoneissa tehot laskee kun EGR paskoo imupuolen.
- Anonyymi
eko puusti on suoraruiskutus vekotin, pentsiini ei putsaa imukanavia ja kun imukanava on sekunnin murto-osan auki poistotahdilla ( tuuletuksen takia)
niin se patskaa imujärjestelmää. Liian eko vehje.
patska teleke.... :)
- Anonyymi
Meillä oli 1,6 TDCi jonka turbo lakkasi toimimasta kun hiukkassuodattimen nestetaso laski liian alas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2554581Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1312993Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412762Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?741740Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061594Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn241485- 551334
- 931245
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2061103- 471099