LMDE-3 vs Mint 19.1

Anonyymi

Mielipiteitä tuosta käyttiksen vaihtoehdoista.
Mitä eroa ja kumman sinä asentaisit ja miksi?

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tavallinen Mint pohjautuu Ubuntuun, Kun LMDE pohjautuu suoraan Debianiin.

      Minä käytän itse Ubuntua, Mutta olen kuulut että LMDE-3 on vajavaisempi, mm ei tue laiteen secure-boot, jonka joutuu pistään pois bioksesta.

      Onhan se Puhtaan Linux ystävän valinta, mutta samalla siten vaikeempi.
      Käsitääkseni se käyttää myös debian sovelluskauppaa.

      Omavalintani on aito Ubuntu.

    • Anonyymi

      eipä ole vielä tullut kokeiltua LMDE-3 versiota.

    • Anonyymi

      Pakkohan suljettua koodia on avata jollekin, että laitteita ja ohjaimia kyetään tekemään. Samassa laitteessa voi olla suljetun koodin tai/ja avoimen koodin käyttöjärjestelmä, mikä tarkoittaa, että ohjelmistot eivät voi poiketa toisistaan merkittävästi. Mielikuvilla taotaan nykyään rahaa joka alalla.

      Oma arvaamaton lukunsa ovat entiset työntekijät. Työpaikkoja vaihdetaan ja salaisuudet siirtyvät tekijöiden päissä milloin mihinkin tarkoituksiin, mitkä eivät aina voi olla hyviä.

      • Anonyymi

        Laitevalmistajat tekevät yhteistyötä ohjelmistoyritysten kanssa joiden myötä he tekevät rahaa. Käyttöjärjestelmät kuten linux, eivät tuota rahaa laitevalmistajille joten...


      • Anonyymi

        Avoimmen koodin tarkistus on paljon parempaa kuin suljetun.
        paljon suurempi porukka kyttää koodia. Ja siksi se on niin hyvää. ainakin suosituissa jakeluissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitevalmistajat tekevät yhteistyötä ohjelmistoyritysten kanssa joiden myötä he tekevät rahaa. Käyttöjärjestelmät kuten linux, eivät tuota rahaa laitevalmistajille joten...

        Olipa säälittävä vale taas!


    • Eiköhän ole parempi itse kokeilla kumpi sopii paremmin. Itsellä aito Ubuntu LTS. Vielä 16 käytössä kun uudempi ei tue yhtä laitettani. Ehkä bugi jo korjattu ja sen voi kiertää asentamalla yhden paketin Ubuntu 16 ohjelmavarastosta. Yhdellä kaverilla vieläkin vanhempi versio käytössä kun ei voi päivittää. Tärkeä ohjelma ei toimi uudemmissa. Kun tästä tuki loppuu voisi sitä Minttiä kokeilla.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      266
      6420
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      148
      3723
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2649
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2506
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2072
    6. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      121
      1661
    7. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1655
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1493
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1310
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      108
      1174
    Aihe