Woblauksesta

Anonyymi

Kumpi on herkempi woblaamaan Dyna vai Softail? Itse olen ymmärtänyt, että kumiripusteinen Dyna, mutta onko Softailkaan täysin immuuni ko. ilmiölle? Eikös moottorin ja vaihteiston kiinnitys ole kuitenkin molemmissa suurinpiirtein samanlainen konstrukstio poislukien tietysti nuo kumityynyt.

17

110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se niistä, josta takahaarukan puslat ovat kuluneempia..

• Anonyymi

Voi mikä viisaus...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi mikä viisaus...

Todellisen mp- harrastajan vastaus...et sitten satu tietämään asiasta mitään.
        No, hölmö on hölmö vaikka voissa paistaisi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todellisen mp- harrastajan vastaus...et sitten satu tietämään asiasta mitään.
        No, hölmö on hölmö vaikka voissa paistaisi

No, eipä ole todellisen mp- harrastajan tietämyskään kovin korkealla tasolla - toivottavasti ruuan valmistus sujuu paremmin... vaikka sitten paistamalla...

• Anonyymi

Mulla irtosi hammaspyörä dynasta ajossa? Aika vaarallisia nämä harleyt!

• Anonyymi

Joskus aikoinaan ostin 750 Hondan, takarenkaan epätasaisen kulumisen vuoksi woplaili. Kumin vaihdolla asettui. Eli noita syitä voi löytyä tosi monesta kohdasta koska KUNNOSSA oleva ja oikeasti säädetty mp ei tuollaisia tee.

• Anonyymi

HD:ssä siis big twineissä moottori on pultattu kiinni vaihteistoon ja tämä paketti sitten takahaarukkaan. Runko ja etuhaarukka on sitten taas oma kokonaisuutensa. Ja näiden kahden iso elementin välissä esim. Dynassa kumipuslat -> kokonaisuus "elää" luonnostaan. Toisaalta moottori vaihteisto takahaarukka pitää olla täsmälleen linjassa keskenään, muuten tulee taas ylimääräsistä liikettä.

Näin olen itse sen ymmärtänyt - saa ja kannattaa korjata/oikaista jos olin väärässä.

• Anonyymi

Minulla on Dyna Super Glide, eikä woblaa vähääkään, on tosi tukeva ja hyvä ajaa.

• Anonyymi

Saattaa tuntuakin "hyvältä" jos ei ole paremmista kokemusta.
        Elämä on joskus perin yksinkertaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä HD:n malli tuntuu siis paremmalta, sinun kokemuksesi mukaan? Jaa ihmeessä tietosi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä HD:n malli tuntuu siis paremmalta, sinun kokemuksesi mukaan? Jaa ihmeessä tietosi?

Mikään HD ei ole ajo-ominaisuuksiltaan "kehumisen" arvoinen. Tarkoitinkin tuossa kirjoituksessani lähinnä sitä. Jo kahdeksankymmenluvun japsi tai euro pyöriin verrattuna saati uudempiin!

Harleyn ajo ominaisuuksilla kehuskelu sitä uus-merkkifanaatikon pelkkää tietämättömyyttä, ajatellaanpa se useimmiten eteen tuleva tilanne: Satapiikki joskus nuorena,,35 vuoden "väli" moottoripyöräilyssä ja HD talliin...kuten sillä "väännöllä" kehuskelukin, tai niillä "jarruilla"
        tai (olemattomalla) kiihtyvyydellä.
        Konstruktio on vaan jo liian vanha ja aikansa elänyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikään HD ei ole ajo-ominaisuuksiltaan "kehumisen" arvoinen. Tarkoitinkin tuossa kirjoituksessani lähinnä sitä. Jo kahdeksankymmenluvun japsi tai euro pyöriin verrattuna saati uudempiin!

Harleyn ajo ominaisuuksilla kehuskelu sitä uus-merkkifanaatikon pelkkää tietämättömyyttä, ajatellaanpa se useimmiten eteen tuleva tilanne: Satapiikki joskus nuorena,,35 vuoden "väli" moottoripyöräilyssä ja HD talliin...kuten sillä "väännöllä" kehuskelukin, tai niillä "jarruilla"
        tai (olemattomalla) kiihtyvyydellä.
        Konstruktio on vaan jo liian vanha ja aikansa elänyt.

Sori, en ymmärtänyt kommenttiasi aiemmin - olen siis kiinnostunut nimenomaan vain ja ainoastaan HD-moottoripyöristä ja siksi tähän Harley-Davidson osioon kirjoittelinkin - muiden 2-pyöräisten kulkineiden ajo-ominaisuudet tai muutkaan asiat ei voisi vähempää kiinnostaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on myös Wild Star xv1600, eikä sekään woblaa, tosi tukeva ja hyvä ajaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on myös Wild Star xv1600, eikä sekään woblaa, tosi tukeva ja hyvä ajaa.

Tuo Wildstar onko tuo joku merkki vai malli? Minkä maalainen, kaukoidästä varmaankin korealainen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo Wildstar onko tuo joku merkki vai malli? Minkä maalainen, kaukoidästä varmaankin korealainen?

Yamaha Wild Star xv1600cc aito japanilainen (ajettu 182600km) ja toinen pyöräni on Harley-Davidson Super Glide (ajettu n.68000km) ja molemmat pyörät ovat hyviä ajettavia, ei woblaa kumpikaan. Tämä johtuu siitä, että ne ovat hyvässä kunnossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yamaha Wild Star xv1600cc aito japanilainen (ajettu 182600km) ja toinen pyöräni on Harley-Davidson Super Glide (ajettu n.68000km) ja molemmat pyörät ovat hyviä ajettavia, ei woblaa kumpikaan. Tämä johtuu siitä, että ne ovat hyvässä kunnossa.

Ylitätkö usein kahdeksankympin nopeuden?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylitätkö usein kahdeksankympin nopeuden?

Kyllä, aina silloin, kun nopeusrajoitus antaa myöten.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8179
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2191
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2082
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1708
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1637
    6. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      28
      1163
    7. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1081
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1009
    9. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      995
    10. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      860
    Aihe