Asumisoikeusyhtiöiden suuri virhe on se että ne ovat rakentaneet kaavamaisesti
kerrostaloja joista ei löydy pieniä asuntoja vaan käytännössä lähes kaikki asunnot näyttää olevan kaksioita joissa on sauna.
Minulle sauna on eräänlainen pakkopulla josta maksan vuokrassa.
Suuri osa suomalaisista on varmasti samassa tilanteessa kuin minä ja
on ottanut 40-50 neliön kaksion koska pienempää tai edullisempaa vaihtoehtoa ei ole ollut tarjolla.
Olen huomannut että tänä vuonna valmistuu tavallisia pieniä vuokra-asuntoja joiden
vuokra on pienempi kuin mitä on asumisoikeusasunnoissa.
Nyt kun rakennetaan valtavasti yksiöitä niin on niitä vaihtoehtoja.
Väitän että jossain vaiheessa keskustasta kaukana olevat vuokra- ja asumisoikeus kaksiot ja kolmiot alkavat jäädä tyhjilleen.
Yksiöiden puute kostautuu asumisoikeusyhtiöille
2
132
Vastaukset
- Anonyymi
Kyseessä ei ole ASUMISOIKEUSYHTIÖIDEN virhe vaan stadin päättäjien, jotka suuressa viisaudessaaan olivat antaneet valtakäskyn jonka mukaan pieniä asuntoja ei saa rakentaa, koska niissä asukkaat asuvat liian ahtaasti. Tai saihan sen pienenkin tehdä, mutta kahden asunnon piti olla yhteensä vähintään 150m2. Esti tehkokkaasti pienten asuntojen rakentamisen.
Nyt on uudet säännökset, jotka mahdollistaa pienempien asuntojen teon.
Ja myös ARA-lainan vaatimukset pystytään täyttämään helpommin isommilla asunnoilla.- Anonyymi
Toisaalta Hasollakin on taloja, joissa on asuntoja yksiöistä viisiöihin (alk. 29 neliöstä liki 100 neliöön), eikä onneksi saunanturhaketta joka asunnossa, vaan talosaunoja. Tuntuu, että 90-luvulla lähes joka asoon rakennettiin oma sauna. Itse en enää haluaisi asua 30 neliön yksiössä (olen asunut pienemmissäkin) vaan saunaton 40-50 neliön kaksio on juuri hyvä tällaiselle yksinasujallekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!9311922Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla1069040Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa
Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.1174959- 1014178
Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon
Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka384157Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen
Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti73933Yksi kuoli kolarissa Outokummussa
-toisen auton kuljettajaa epäillään rattijuopumuksesta. Toisen auton kyydissä oli kuljettajan lisäksi neljä ihmistä. Hei713770Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta
Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j113709Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista
Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden403593Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA
, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle293551