Tahdon muuttaa kotoa!!

Anonyymi

Hei! Elikkä siis haluaisin muuttaa kotoa kun en vaan kestä enää asua kotona. Nii onko 14-vuotiaan mahdollista muuttaa kotoa jos vanhemmat maksavat vuokran ja muut kulut?? Vai onko siihen jokin erillinen ikä raja? Olen koittanut tutkia asiaa ja käsittääkseni siihen ei ole virallista rajaa, mutta tahtoisin silti varmistaa asian. Meillä on iso perhe enkä koskaan saa olla rauhassa tai koko ajan täytyy tehdä jotain. Ei siis mitään vakavampaa syytä. Siskoni muutti 16 vuotiaana kotoa lähtiessään lukioon, mutta muutti sitten takaisin vaihtaessaan lukiota ja siinä sitten sivusta seuraillessani tajusin miten homma toimii yksin asuessa. Ps.toivoisin että asialliseen kysymykseen asiallisia vastauksia.

4

86

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Täällä Suomella olemme jo odottaneet muuttoilmoitustasi !

• Jos kerran vanhempasi ovat niin rikkaita/vastuuttomia että kyentyvät sinua elättämään tuolla tavoin niin miksipä ei ?
      Voithan kokeilla aluksi vaikka asua teltassa pihamaalla viikon niin että vanhempasi tarjoilevat sinulle ruuan teltan eteen aina sovittuina aikoina niin näet mihin olet ryhtymässä .

• Anonyymi

Kannattaisi olla yhteydessä sosiaalitoimistoon tai onko koulussasi koulukuraattoria?

• Anonyymi

Ei ole ikärajaa, tosin jos vielä peruskoulua käyt, voi sossu puuttua asiaan, eikä se ehkä koulun vielä kesken ollessa kannata. Meetkö nyt syksyllä ysille vai pääsitkö jo? Mä muutin 15-vuotiaana omilleni eli sunkin ehkä kannattaisi miettiä jos opiskelujen kautta muutat niin esim hoasilta voit saada asunnon. Mä muutin siis ensin opiskelija-asuntolaan ja sitten hoasille.
      N33

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      89
      8246
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      92
      6395
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      58
      6243
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      4851
    5. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      44
      3294
    6. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3265
    7. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      57
      3002
    8. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      44
      2829
    9. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      51
      2796
    10. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      49
      2760
    Aihe