Minulla on ollut jo pidemmän aikaa kummalliset kuukautiset. Olen siis kohta täysi-ikäinen ja kuukautiseni olivat aikaisemmin mielestäni normaalit. Nyt olen huomannut, että aijemmin hyvin tasainen kierto, on muuttunut todella vaihtelevaksi. Kiertoni voi olla jotain 22-36 päivän välillä.
Myös kivut ovat ajan kanssa vain pahentuneet, mutta kivut ovat myös vaihtelevia, eli ne eivät ole yhtä pahat jokaisessa kierrossa. Ne ovat aina kivuliaat, mutta joskus kipu äityy niin pahaksi, että en pysty kävelemään kipujen takia.
Eikä tässä vielä kaikki, sillä tämähän kuulostaisi näin aivan liian helpolta. Kaiken lisäksi kuukautiseni ovat todella runsaat ja joudun juoksemaan vessassa koko ajan.
Onko tämä kaikki normaalia, eli voinko jatkaa kärsimistäni näiden kanssa rauhassa?
Onko normaalia?
2
52
Vastaukset
- Anonyymi
Varaa iaka oikein kunnon lääkärille. Syötkö e-pillereitä, mini-pillereitä? Ootko koskaan kokeillut ehkäisyrengasta, ehkäsylaastaria, tms? Sun kannattaa tollasii eri vaihtoehtoi kokeilla, et jos auttas. Lääkärille mä supsittelen menee siks, et oman kokemuksen perusteella just ehdotettiin kierukaa jut en otrnau sitä, ja oon kokeilly e sekä minipillereit mut pillerit ei oo jul ollu sopivia. Seuraavaks ehkä kokeilen ehkäisylaadtaria. Mun kokemuksen perusteella tyksissä tehtiin ultra sen varalta, että oisko endometrioosi. luojan kiitos onneksi itsellä ei ollut endoa. Muista kuitenkin, et se mikö ei sovi toiselle nii sopii ehkä toiselle.
- Anonyymi
Kannattaa käydä gynekologin luona näytillä.. Hän pois sulkee mahdollisen tulehduksen ja kaiken muunkin. Kerrot kovista kuukautiskivuista niin hän mahdollisesti kirjoittaa jotain sopivaa kipulääkettä .. (näin ainakin minulla aikoinaan oli)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk244222Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin132948Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_141229Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.43925Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22920PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht117753- 37744
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport37735- 107689
- 135657