airbnb käytännöt

Anonyymi

Moi!!
Talossamme on ylimääräinen huone omalla sisäänkäynnillä ja kylpyhuoneella. Ilmoitimme sen varattavaksi airbnb:n sivuilla.

Kaikki hyvin siihen saakka. Nyt en yrityksistäni huolimatta löydä tietä miten pääsisin muuttamaan ehtoja esim. kalenteria.

Onko jollain käytännön tietoa miten näillä airbnb-sivuilla toimitaan.??? Alkuun siellä oli kohta majoita, josta pääsin muuttamaan meidän tietoja. Nyt ei enää löydy. Minkäänlaiset kysymykset heille ei tunnu olevan mahdollisia. Tietoa voi hakea vain heidän vastauksista toisille.

Toinen näiden sivustojen kautta majoittava voisi varmaan auttaa...

Terv.
Epätoivoinen Mummeli

15

245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hei Mummeli

      Ennenkuin lähdet airbnb vuokraukseen mukaan, tutustu julkisuudessa olleisiin esimerkkeihin, minkälaisia ongelmia on seurannut vuokralaisista.

      Niitä löytyy lukuisia netistä.

      Ja muista ajatella myös naapureita.

    • Anonyymi

      Airbnb majoittujat ovat ihan siistejä ja hyvätapaisia omasta kokemuksestani. Vain hyvää sanottavaa ja voithan majoittaa vain sellaisia airbnb käyttäjiä jotka ovat saaneet jo hyvää palautetta. Airbnb perustuu myös palautteiden antamiseen puolin ja toisin.

    • Anonyymi

      Ennen kuin aloitin oman asunnon vuokrauksen Airbnb:n kautta, olin itse vuokrannut asuntoja Airbnb:n kautta. Olin vuokrannut niitä sekä ulkomailla että Suomessa. 
Kiinnitin huomiota erilaisiin asioihin näissä vuokraamissani asunnoissa, ja sen perusteella tein omia päätelmiä minkälainen hyvä asunto Airbnb:ssä on. Lisäksi katsoin muiden asuntoja Tampereella jotka olivat vuokrattavissa Airbnb:n kautta. Kalustin asunnon edullisilla, mutta silti siisteillä kalusteilla. Ostin aterimet ja muut kipot ja kapot Ikeasta. Yhteensä asunnon kalustamiseen meni noin 1000 euroa. Lakanasettejä tulee tietysti olla useampi samoin pyyhkeitä. Useat vuokranantajat tarjoavat myös kahvia ja teetä Airbnb -asunnoissa, ja niin tein minäkin. Kahvia ja teetä on aina kaapissa vieraita varten. 

Pyyhkeisiin ja lakanoihin panostin hieman enemmän. Pyyhkeet eivät ole Ikeasta, vaan ne ovat asteen laadukkaammat. Lakanat ovat Ikeasta, mutta ne eivät ole Ikean halvimmat lakanat. 
Mielestäni yksi tärkein asia vuokrauksessa on siistit lakanat ja pyyhkeet. Kyllä varsinkin naiset tietävät, että on tosi inhottavaa käyttää jotain todella kuluneita pyyhkeitä, eikä ole myöskään kiva jos lakanat näyttävät super-vanhoilta. Lakanoilla ja pyyhkeillä luodaan siisti tunnelma asukkaalle. Asunnon puhtaudesta kannattaa pitää hyvää huolta muutenkin, sitä vieraat arvostavat

      • Anonyymi

        Lue mahdollisten vieraidesi profiileja ja arvosteluja ja etsi vahvistettua puhelinnumeroa, liitettyjä sosiaalisia verkostoja ja suosituksia. Jos mahdollisella vieraalla ei ole profiilin vahvistuksia, voit pyytää häntä tekemään muutaman. Luota vaistoihisi: jos varaus tuntuu jotenkin väärältä, älä hyväksy sitä.


    • Anonyymi

      AirBnB vuokraustoiminta on riistäytynyt käsistä ja muuttunut ammattimaiseksi sekä samalla luvattomaksi "salahotellitoiminnaksi". Joka kymmenes Airbnb:n tai muun alustatalousyrityksen vuokranantaja tienaa yli 10 000 euron vuokratuotot vuodessa. Verottajalle tullaan antamaan lainsäädännölliset ja teknologiset keinot, joilla se saa tiedot vuokranantajien tuloista automaattisesti digitaalisen alustatalouden toimijoilta. Airbnb:n lisäksi tällainen yritys on esimerkiksi taksipalveluihin rinnastettava Uber.

    • Anonyymi

      Useimmissa kaupungeissa hotellien määrä ei ole sattumanvarainen, mutta Airbnb:n kautta matkailijoita voi tulla kaupunkiin reilusti lisää kuin hotellikapasiteetti mahdollistaisi. Hotellien määrä on linkittynyt siihen, minkälainen matkailun kantokyky kohteella on esimerkiksi liikenteen, ravintoloiden, hotellihuoneiden ja nähtävyyksien suhteen. Tilanne on erityisen ongelmallinen kaupungeissa, jotka kärsivät jo valmiiksi yliturismista. Lisäksi Airbnb on nostanut myös kaupunkien keskustojen vuokratasoa, sillä majoituskäytössä olevat asunnot ovat poissa vuokramarkkinoilta.

      • Anonyymi

        Itse ole muutamana vuotena selaillut apartmentin ohella myös aibnb.tä ja todennut, täysin ylihintaisia ja nuhjuisia ovat yksityismajoitukset ja oikeassa huoneistohotellissa riskit ovat pienemmät. Ilmiönä on myös, että nuoria sällejä vuokraa alkeellisia kämppiä usean kympin hintaan. Tämä siis Välimerellä. Ei mitään järkeä oikeasti aikuiselle maksaa ylihintoja. Teiniaikuisille varmaan jännää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ole muutamana vuotena selaillut apartmentin ohella myös aibnb.tä ja todennut, täysin ylihintaisia ja nuhjuisia ovat yksityismajoitukset ja oikeassa huoneistohotellissa riskit ovat pienemmät. Ilmiönä on myös, että nuoria sällejä vuokraa alkeellisia kämppiä usean kympin hintaan. Tämä siis Välimerellä. Ei mitään järkeä oikeasti aikuiselle maksaa ylihintoja. Teiniaikuisille varmaan jännää.

        Useamman kerran Airbnb käytetty ja joka kerta ollut menestys, niin siisteyden, näköalan ja hinnan suhteen. Aina verrattu kaikkia majoitusmuotoja ennen päätöstä.


    • Anonyymi

      Tämä on ensimmäinen kerta, kun kokeilemme Airbnb-palvelua, jossa tavalliset ihmiset voivat vuokrata asuntojaan väliaikaisesti lyhyeksi tai pidemmäksikin aikaa matkailijoiden käyttöön. Ja jos se on vaimostani kiinni, niin ensimmäinen kerta on myös viimeinen. Onneksi sentään ajatus Airbnb:n kokeilemisesta tuli häneltä. Muuten saisin kuulla tästä lopun ikäni. Loppujen lopuksi olimme silti varsin tyytyväisiä, että vuokrasimme kämpän Airbnb:n kautta. Saimme asunnon aivan vaimon kokouspaikan vierestä hotellihuonetta halvemmalla. Ja kämppämme oli paljon tilavampi kuin kalliimmat hotellihuoneet. Siihen nähden kännissä asuntoon keskellä yötä tunkeutuva, väkivaltaan taipuvainen vuokraisäntä on melkein siedettävä pieni vastoinkäyminen. Onhan?

    • Anonyymi

      Valitettavasti ongelma on se, että jos kokemus on ollut huono, Airbnb peruuttaa varauksen ja tarjoaa mahdollisuuden varata uuden kämpän tilalle (jos onnistuu saamaan yhteyden Airbnb:n legendaarisen ontuvaan asiakaspalveluun ja vakuuttamaan Airbnb:n henkilökunnan asunnon ongelmista). Tällöin kyseistä majoitusta ei pääse arvostelemaan, sillä arvostella pystyy vain toteutuneita varauksia eli iso osa huonoista kokemuksista jää kokonaan arvostelematta.
      Ja vaikka saisikin yhteyden Airbnb:n asiakaspalveluun, tulee paikan päällä aikamoinen hätä etsiä sopiva korvaava majoitus. Airbnb ei myöskään tarkista kovinkaan tehokkaasti vuokranantajien taustoja, ja kuinka se voisikaan, sillä Airbnb:n listoilla on jo yli puoli miljoonaa asuntoa tai huonetta. Liikkeellä onkin valitettavasti myös useita huijareita.

    • Anonyymi

      Lukekaa arvostelut ennen kuin teette päätöksiä. Helppoa.

    • Anonyymi

      Mikäli haluaa vuokrata asuntoaan Airbnb:ssä niin kannattaa pitää huolta siivouksesta. Nykyään ihmiset ovat vaativia ja odottavat Airbnb-asunnon vastaavan hotellihuonetta. Siisteydestä saa myös hyvät arvostelut, ja kukapa nyt ei tykkäisi puhtaasta kodista? Olen pääsääntöisesti siivonnut asuntoa itse, mutta välillä reissussa ollessani olen käyttänyt asunnossa siivoojaa. Löysin edullisen siivoojan Facebookin kautta, ja olemme järjestäneet asian niin, että siivojalla on asuntoon oma avain. Ainoa ongelma on se, että koska siivooja on edullinen, ei laatu ehkä aina ole ihan niin priimaa kuin mitä itse haluaisi sen olevan. Suoraan sanottuna olen aika natsi mitä tulee tuohon Airbnb-asunnon siisteyteen. Miksi näin? Koska se on minulle liiketoiminta, ja sen takia pidän asunnosta huolen. En ole yhtä tarkka edes omasta kodistani kuin tuosta Airbnb-asunnosta.

    • Anonyymi

      Tämä syystä, että kyseessä oli kokonainen talo ja tietysti se on mukavampi asua talossa, kuin pienessä hotellihuoneessa. Tein siis sopimuksen 4 kk asumisesta. Vuokra veloitettiin luottokortiltani kunkin kuun ensimmäinen päivä, eli maksoin siis kuukauden ennakkoon, niin kuin vuokra lähes poikkeuksetta aina maksetaan. Kun tämä 4 kk aika läheni loppuaan, huomasin että projekti jonka parissa työskentelin, jatkuu ja niinpä kysyin vuokranantajalta josko voisin jatkaa vuokraamistani vielä kuukaudella. Vuokranantaja sanoi, että kyllä onnistuu, tee varaus vain sinne AirBnb:lle, niin hän kuittaa sen hyväksytyksi. Niinpä minä tein sen varuksen ja kun AirBnb:ltä tuli ehdotus vuokrasta, hyväksyin sen ihan normaalisti.
      Kun tämä kuukausi tuli täyteen, niin projekti jatkui vielä toisenkin ylimääräisen kuukauden ja tein aivan samoin kuin aiemminkin eli kysyin vuokranantajalta että onnistuisiko vielä yksi ylimääräinen kuukausi. Vastaus oli sama kuin aiemminkin eli onnistuu. AirBnb:ltä tuli ehdotus ja hyväksyin sen sitä enempää katsomatta. Vasta jälkeenpäin, kun rupesin katsoman sitä hintaa huomasin että AirBnb oli korottanut vuokraa eikä pelkästään tämän lisäkuukauden osalta, vaan koko siltä ajalta mitä olin talossa asunut eli jo maksamani 5 kk osalta.
      Olisi pitänyt katsoa mitä hyväksyy ennen kuin hyväksyy mutta kun en nyt vaan tarkistanut, koska siihen mennessä kaikki oli mennyt aivan niin kuin alussa sovittiin. Yritin saada AirBnb:ltä takaisin niitä ylimääräisä rahoja jo maksamani 5 kk osalta mutta AirBnb ilmoitti, että heidän säätöjen mukaan jos asiakas hyväksyy jotain, hän myös sitoutuu siihen eikä heidän puoleltaan muutoksia tehdä.
      Se olisi ollut minulle OK jos sen viimeisen kuukauden vuokra olisi ollut korkeampi, mitä niiden menneiden 5 kk vuokra, mutta se että ruvetaan korottamaan vuokraa jo menneistä jo maksetuista kuukausista, sitä en hyväksy. Vuokranantaja hyvitti minulle hieman noista jo maksetuista kuukausista, mutta sanoi että ei voi hyvittää kaikkea, koska AirBnb ottaa siitä välistä omansa. Vaikeinta koko AirBnb:n kanssa toimimisessa on se, että siellä ei ole minkäänlaista asiakaspalvelua tai puh. numeroa johon voisi soittaa ja keskustella jonkun asiakaspalvelijan kanssa, vaan kaikki tapahtuu kasvottomasti sähköpostin kautta. Tämän jälkeen en ole vuokrannut mitään AirBnb:n kautta enkä tule sitä enää tekemään. Huijarifirma koko pulju!!

    • Anonyymi

      Me ollaan saatu aina tosi asiallista kohtelua asuntojen omistajilta. Eikö tämä juuri perustu palautteisiin?

    • Anonyymi

      Ensi kesän kahdenviikon lomareissu on nyt varattu. Tulemme yöpymään kolmessa kohteessa, neljässä eri majoituspaikassa. Jokaisessa paikassa teimme vertailua normi hotellien ja airbnb välillä, päädyimme kahdesti airbnb majoitukseen. Päätökseen vaikutti huoneiden sijainnit, hinnat ja kohteiden arvostelut. Majoituksien yö-hinnat vaihtelivat 65-170€ välillä, mukana hiukan luksusta ja sitten taas halvempaa. Kuten hinnoista huomaa, niin emme todellakaan valitse halvimpia airbnb majoituksia.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5770
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3657
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      224
      1875
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1762
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1212
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1167
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      284
      939
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      937
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      877
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe