Suzuki DT 150

Anonyymi

Moi!

Ei mennyt meidän perheen veneilyt ihan nappiin tänä juhannuksena.

Moottori siis Suzukin DT 150 V6.

Rannassa kun käänsin avaimesta niin starttimoottori ei yrittänyt käynnistää moottoria.Kuului vain kerran ”naks” ja sen jälkeen pientä hyrinää. Tämä siis toistui kerta toisensa jälkeen, kertaakaan ei startti siis edes pyörittänyt pääkonetta.

Latasin akkua muutaman tunnin, sitten vedin pistorasiasta sähköä laturin kautta suoraan koska halusin varmistaa ettei alussa mitään vikaa. Edelleen siis sama juttu, avaimesta kun kääntää niin kerran kuuluu ”naks” mutta mitään ei tapahdu.

Avaimesta kun kääntää niin veneessä kyllä muuten virrat päällä, kuuluu piip ja veneessä / moottorissa siis jollain tasolla sähköt koska teimme toimii normaalista.

Elikkäs, avaimen käännön jälkeen kuuluu vain ”naks” yhden kerran, sen jälkeen pientä surinaa,ei mitään muuta.

Mistäköhän sitä kannattaisi vikaa alkaa etsimään?

Kiitos avusta!

5

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos akku OK niin vedä auton käynnistyskaapeleilla virtaa suoraan akusta startin napoihin. Pitäisi hörähtää jos startti ok, eikä kone ole jumissa. Jos tämä toimii niin veneile juhannus ja etsitään vikakohde ensi viikolla.

https://moottoriveneily.foorumi.eu/

• Anonyymi

@Argon86

Kiitos, yritin tuota suoraa vetoa akkukaapeleille mutta silti kuuluu vain ”naks” ja startti ei lähde pyörittämään konetta.

Jaahas, mitäköhän sitten voisi yrittää?

Edellisen kerran veneilyn viikko sitten, silloin toimi ongelmitta.

• Anonyymi

Startti rikki / voitelun puute. Eli hammaspyörä ei nouse vauhtipyörään kiinni. Olisiko startin hammaspyörä jumissa akselissa? Joskus auttaa, kun vasaralla tms. napauttaa startin kylkeen pari kertaa....

• Anonyymi

lyö kuokalla moottorin kylykeen niin se toimii nytkynä sytkylle, niin mulla pelas.

• Anonyymi

Oliko se suokuokka?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      186
      8543
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4648
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4178
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3722
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3186
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2950
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2656
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2451
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2143
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2086
    Aihe