Välillä mennään polttomoottorilla ja välillä sähkömoottoreilla automatiikan valitsemalla tavalla. Kuski voi vaikuttaa ajotavallaan siihen miten paljon käytetään sähkömoottoreita / bensamoottoria oheisen videon esittämällä tavalla.
https://www.youtube.com/watch?v=k63sqFzqANM
Näin ajamme Hybridi Autolla
175
90
Vastaukset
- Anonyymi
Jos ajaa kesäaikaan noin 10-20 km pätkän itselataavalla niin yli puolet kulkee sähköllä. Sadalla kilometrillä bensaa palaa 3,5 litraa.
- Anonyymi
Kyllä se kuski voi vaikuttaa kulutukseen ihan kaikilla autoilla. Kaikki eivät vain viitsi miettiä kulutusta koko ajan.
- Anonyymi
Mitä pienempi kulutus sitä pienemmät päästöt. Onko tärkeämpää asiaa kuin luonnonsuojelu ja jättää puhtaampi ilmasto seuraavalle sukupolvelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä pienempi kulutus sitä pienemmät päästöt. Onko tärkeämpää asiaa kuin luonnonsuojelu ja jättää puhtaampi ilmasto seuraavalle sukupolvelle.
Mikä on se yksityisautoilun osuus päästöistä. Ei ilmastoa Suomen eikä koko maailman hybrideillä pelasteta tippaakaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se kuski voi vaikuttaa kulutukseen ihan kaikilla autoilla. Kaikki eivät vain viitsi miettiä kulutusta koko ajan.
Toyotan hybridiautoa voit ajaa kuin mitä tahansa automaattia ja silti kulutus alle 4 l satasella jopa kaupunkiajossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se kuski voi vaikuttaa kulutukseen ihan kaikilla autoilla. Kaikki eivät vain viitsi miettiä kulutusta koko ajan.
Hybrideissä pihistelyn voi jättää auton huoleksi ja kuski voi rentoutua ja kiinnittää huomionsa turvalliseen ja huolettomaan ajamiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä pienempi kulutus sitä pienemmät päästöt. Onko tärkeämpää asiaa kuin luonnonsuojelu ja jättää puhtaampi ilmasto seuraavalle sukupolvelle.
Siksi olenkin jättänyt Toyotan bensalla lataavat kauppaan ja ajan biokaasulla. Puhtaat päästöt niin kaupungissa kuin maantiellä. Lisäksi halpaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi olenkin jättänyt Toyotan bensalla lataavat kauppaan ja ajan biokaasulla. Puhtaat päästöt niin kaupungissa kuin maantiellä. Lisäksi halpaa.
Hyvä valinta, ja luonto kiittää !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä pienempi kulutus sitä pienemmät päästöt. Onko tärkeämpää asiaa kuin luonnonsuojelu ja jättää puhtaampi ilmasto seuraavalle sukupolvelle.
Ei ole tärkeämpää asiaa kuin suojella luontoa, Toyotan avulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se kuski voi vaikuttaa kulutukseen ihan kaikilla autoilla. Kaikki eivät vain viitsi miettiä kulutusta koko ajan.
"Kaikki eivät vain viitsi miettiä kulutusta koko ajan".
Ei tietenkään, sehän on auton tehtävä.
- Anonyymi
Tojotaa vähemmillä päästöillä voi ajaa monella tapaa. Täyssähköllä, kaasulla tai vaikka dieselilllä.
Tässä esimerkki siitä kuinka diesel kulkee todistetusti alle 2,5 litraa kun tojon höpöhybri vie yli kolme litraa.
https://www.autoliitto.fi/sites/default/files/al-hki_ecorun_2019_lopputulokset.pdf - Anonyymi
Toyota avensis bensamoottorilla on edelleen lyömätön.
Ei muuksi muutu.- Anonyymi
Ja missä suhteessa lyömätön? Vie paljon bensaa ja huoltoväli 15.000km. Kaksitraisessakin vaparissa on vääntöä vähemmän kuin 1.0 TSI:ssä Kallis ajaa ja onneton vääntö kaupanpäälle.
- Anonyymi
Hirveät päästöt, nykyään pitää olla alle 95 g/km kuten uudessa Corollassa
- Anonyymi
Valtioneuvosto näyttää teille pihistelijöille ja ilmastosta huolestuneille pitkää nenää.
VNK:n kuljetusryhmän autotalli sisältää tällä hetkellä seuraavan henkilökuljetuksiin käytettävän kaluston eli ministeriautojen laivaston:
Volvo S90 15 kpl
BMW 5-sarja 8 kpl
Mercedes-Benz E-sarja 4 kpl
Volkswagen Transporter 3 kpl
Audi A6 1 kpl
Volkswagen Multivan 1 kpl - Anonyymi
skoda octavia 2019 1.0 TSI kuluttaa yli 8l/100km bensiiniä maantieajossa, luvattu 5,6l/100km. huijausta sanon minä!
- Anonyymi
Ei kuluta kuin täyskaasulla Saksan motarilla. C-HR 1,2T kulutti 9,9l/100km 120 km/h nopeudella TM-koeajossa.
- Anonyymi
Missä on mitattu 8 litraa maantieajossa? Kuinka tyhmä pitää olla että kuvittelee kenenkään uskovan näitä heittoja ilman mitään lähdetietoa.
Olet pihalla tästä maailmasta.
- Anonyymi
Kuis ilmastointi toimis tuleeko jäätävää ilmoo hikiseen nassuun kesä krapulassa?
- Anonyymi
Hybrideitä on kolmea päätyyppiä:
- sarjahybridi
- rinkkaishybridi
- Toyotahybridi
Jaa että mikä on paras ? No se mitä myydään eniten.- Anonyymi
Se, joka liikkuu sivistyneesti eikä huuda kiihdytyksissä kuin sika pistettäessä tai kuin sorasäkki sepelimyllyssä.
- Anonyymi
Toyotan hybridi on ns. Power Split tyyppinen. Tässä voimalinjatyypissä on siis yhdistetty sarjahybridin ja rinnakkaishybridin hyvät ominaisuudet samaan kokonaisuuteen ja tätä tekniikkaa Toyota on käyttänyt jo 25 v hyvällä menestyksellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan hybridi on ns. Power Split tyyppinen. Tässä voimalinjatyypissä on siis yhdistetty sarjahybridin ja rinnakkaishybridin hyvät ominaisuudet samaan kokonaisuuteen ja tätä tekniikkaa Toyota on käyttänyt jo 25 v hyvällä menestyksellä.
Nyt itselataavan kehitys ja hyötysuhteen parannus ovat tulleet jo tiensä päähän. Tarvitaan jo isompi ja painavampi akku, ulkoinen lataus tms.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt itselataavan kehitys ja hyötysuhteen parannus ovat tulleet jo tiensä päähän. Tarvitaan jo isompi ja painavampi akku, ulkoinen lataus tms.
Ei tarvita painavampia akkua vaan kevyempää akkua, tehoa latausmahdollisuudelka voi lisätä, jos jotakuta kiinnostaa maksaa
- Anonyymi
Tojo on itsekin myöntänyt että tulevaisuus on ladattavissa autoissa. Höpöhybridit olivat ja menivät. Jos niissä olisi ollut jotain toimivaa niin muutkin olisivat niitä tehneet. Nämä höpöhybridit ovat samaa kastia Mazdan Wankel-moottoreiden kanssa. Ei iskenyt tulta.
Tässä on seuraava menestystarina
https://youtu.be/76t3pI3Ypmo- Anonyymi
Tossahan ukko kertoo että vituiks meni kuin vapaussota. Kobolttia ei saa mistään paitsi Kongosta Idi Aminilta, vanhalta sakujen kaverilta. Nythän sakut jo perui kansankulkineen, tehdään vain kalliita malleja ala Tesla3.
- Anonyymi
Nämä oman pään höpötykset jäävät omaan arvoonsa kun ID.3:n kaikki mallit ovat saatavilla. Siihen ei ole aikaa kun kuukausia.
Toista se on Nipponin pojalla jolla ei ole mitään tarjotavielä moneen vuoteen, Ei kallista eikä halpaa. - Anonyymi
Toyo tauno ajelee akkunat auki Eurooppaan ja säästöä syntyy?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä oman pään höpötykset jäävät omaan arvoonsa kun ID.3:n kaikki mallit ovat saatavilla. Siihen ei ole aikaa kun kuukausia.
Toista se on Nipponin pojalla jolla ei ole mitään tarjotavielä moneen vuoteen, Ei kallista eikä halpaa.Sinä kuvittelet että käy hirvee ostoryntäys tuolle sähkö volkkarille.
Ei vielä vuosiin.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä kuvittelet että käy hirvee ostoryntäys tuolle sähkö volkkarille.
Ei vielä vuosiin..Miksei menisi kaupaksi? Passatin sisätilat, Golfin hinta ja kilometri maksaa noin yhden viidesosan siitä mitä bensa-auton kilometri maksaa.
Bensa-auton voimalinjassa on noin 2.000 liikkuvaa osaa, sähköautossa 20. Sähköauton luotettavuus, kestävyys ja huollontarpeen pienuus on omassa luokassaan. On helppo ennustaa menestystä näin hyvälle paketille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei menisi kaupaksi? Passatin sisätilat, Golfin hinta ja kilometri maksaa noin yhden viidesosan siitä mitä bensa-auton kilometri maksaa.
Bensa-auton voimalinjassa on noin 2.000 liikkuvaa osaa, sähköautossa 20. Sähköauton luotettavuus, kestävyys ja huollontarpeen pienuus on omassa luokassaan. On helppo ennustaa menestystä näin hyvälle paketille.Ensimmäinen malli maksaa 40 tuhatta.ehkä vielä on korkee hinta.
No itsellä kyllä bensa autot ollu luotettavia.ei merkittäviä vikoja ole enää ollut pitkiin aikoihin.
Toki huollossa kerran vuoteen pitää käyttää.
Suurin joukko vielä arastelee sähköauton laittoa vaikka onhan niitä ollut jo pitkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensimmäinen malli maksaa 40 tuhatta.ehkä vielä on korkee hinta.
No itsellä kyllä bensa autot ollu luotettavia.ei merkittäviä vikoja ole enää ollut pitkiin aikoihin.
Toki huollossa kerran vuoteen pitää käyttää.
Suurin joukko vielä arastelee sähköauton laittoa vaikka onhan niitä ollut jo pitkään.Halpa malli peruttu koska aineita akkuun ei ole riittävästi saatavana. Tehdään ensimmäiset kolme vuotta kalliita isolla akulla varustettuja kulkineita ja unohdetaan muut.
Junalautoja saatavana perkjärjven asemalta !£¥$¢%✓π÷×.! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensimmäinen malli maksaa 40 tuhatta.ehkä vielä on korkee hinta.
No itsellä kyllä bensa autot ollu luotettavia.ei merkittäviä vikoja ole enää ollut pitkiin aikoihin.
Toki huollossa kerran vuoteen pitää käyttää.
Suurin joukko vielä arastelee sähköauton laittoa vaikka onhan niitä ollut jo pitkään.ID.3.lla on vielä pitkä matka Octavian tai Golfin myyntilukuihin. Ei tapahdu yhdessä tai kahdessa vuodessa. Tämä eka erä ei ole suunnattu penninvenyttäjille vaan rahakkaammele väestönosalle. Aivan looginen ratkaisu.
Se on kuitenkin helppo ennustaa että kaikki ID:t mitä tehtaissa ehditään tekemään menevät kaupaksi ja toimitusajat venyvät kuukausiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensimmäinen malli maksaa 40 tuhatta.ehkä vielä on korkee hinta.
No itsellä kyllä bensa autot ollu luotettavia.ei merkittäviä vikoja ole enää ollut pitkiin aikoihin.
Toki huollossa kerran vuoteen pitää käyttää.
Suurin joukko vielä arastelee sähköauton laittoa vaikka onhan niitä ollut jo pitkään.Maksa Saksassa karvalakkimalli yli 40 k€ perusvarusteilla ilman LED valoja, kunnon navia, aluvanteita, penkin lämmittimiä, lisälämmittimiä hyttiin, kattoikkunaa. Pitkälti yli 50 k€ hinta Suomessa noilla lisävarusteilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei menisi kaupaksi? Passatin sisätilat, Golfin hinta ja kilometri maksaa noin yhden viidesosan siitä mitä bensa-auton kilometri maksaa.
Bensa-auton voimalinjassa on noin 2.000 liikkuvaa osaa, sähköautossa 20. Sähköauton luotettavuus, kestävyys ja huollontarpeen pienuus on omassa luokassaan. On helppo ennustaa menestystä näin hyvälle paketille.Totta puhuen siinä on Polon kokoiset sisätilat.
- Anonyymi
ID.3 on susi jo syntyessään kuten aiempi Jetta hybridi. ID.3:ssa takapenkin on hiukan pienempi kuin Polossa, takana rumpujarrut !!, auto painaa 1,5 x Polo ja vetokoukkua ei saa autoon kun auton runko on niin heikko painon säästämisen vuoksi. Ajomatka talvella hiukan vähemmän kuin Nissan Leafissä eli alle 100 km. Tässä totuus ID.3 sähköautosta.
- Anonyymi
Aikamoinen avautuminen. Näkee selkeästi kuinka iso kivi kengässä joillekin on kohtuuhintainen perheelliselle sopiva sähköauto. Eikä VW ole yksin tällä asialla. Kialla on myös hyvä vaihtoehto ID:lle. Näitä tulee parin vuoden sisällä monta vaihtoehtoa. Ei tosin tojolta, mutta mutta muilta jotka ovat olleet hereillä.
- Anonyymi
"Halpa malli peruttu koska aineita akkuun ei ole riittävästi saatavana. Tehdään ensimmäiset kolme vuotta kalliita isolla akulla varustettuja kulkineita ja unohdetaan muut."
Katsos vaan. Luulin että korpikommunistit olisivat kuolleet sukupuuttoon mutta näitä näköjään on vielä elossa. Markkinataloudessa lon luonnollista tarjota tuotteita ensisijaisesti niille joilla on rahaa. Ei iso joukko, mutta hyvä kate.
Tavantallaajilla on tietysti suuri voluumi ja isot rahat, mutta he eivät koskaan ole se tienavaaja uusille tuotteille vaan he tulevat sitten karjalaumana perässä vähän myöhemmin.- Anonyymi
Ennen oli paremmin. Hitler antoi aikanaan käskyn tehdä kansankulkine ja se tehtiin. Nykyään vaan huiataan. Voidaanko pala perinteisille linjoille. Merkeli vois antaa komennon kun aatu on jo manan majoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen oli paremmin. Hitler antoi aikanaan käskyn tehdä kansankulkine ja se tehtiin. Nykyään vaan huiataan. Voidaanko pala perinteisille linjoille. Merkeli vois antaa komennon kun aatu on jo manan majoilla.
ID.3 on jatkumo kuplavolkkarin ja Golfin viitoittamalle menestystarinalle. Ei millään muulla autonvalmistajalla ole vastaavaa värisuoraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ID.3 on jatkumo kuplavolkkarin ja Golfin viitoittamalle menestystarinalle. Ei millään muulla autonvalmistajalla ole vastaavaa värisuoraa.
Ympyrä alkaa sulkeutua kun kansan kulkineen kaasuautoja (KKK) saatiin markkinoille enenevässä määrin.
- Anonyymi
Turun Sanomat tänään: Fennia ei vakuuta sähkökulkineita netissä. Huonot kokemukset ilmeisesti syynä. Pitää mennä konttorille, notta voirahan syynänätä auto yltä päältä ja varsinkin sen palonarat akut. Vakuutusmaksuissa järkyttävät erot. Perinteinen hybridi lienee kuluttajan kannalta paras tässäkin asiassa.
- Anonyymi
Perinteinen hybridi ei ole kuluttajalle paras millään tavalla. Kulkee pelkästään bensalla ja huollossa pitää rampata 15.000km välein. Kovin kallista hommaa ja suorituskykykin on pakettiauton tasoa.
Hankintahinta on korkea kun joutuu maksamaan sekä sähköisen voimalinjan että bensakoneen. Ei ihme että mikään muu kuin tojota ei ole lähtenyt tuollaiseen hörhöilyyn mukaan.
- Anonyymi
Perinteinen hybridi on paras Toyotan kehittämänsä. Muiden valmistajien, kuten Hyundai, Kia, VW, Ford, Subaru, Mazda, Nissan, Mercedes Benz, BMW perinteiset hybridit eivät ole yhtä hyviä kuin Toyotan Power Split tyyppinen alkuperäinen perinteinen hybridi. Mutta niinhän se tuppaa olemaan että originaali on aina paras. Polttomoottoriautoista puhuttaessa Porsche on jo yli 60 vuotta ollut parhaiden joukossa. Sähköautojen suunnannäyttäjä, johon aina muita verrataan, on tietysti Toyota.
- Anonyymi
Taas valehdellaan aivan estottomasti. Tojota ei ei tee sähköautoja. Sanopa mikä on tojotan sähköauto jota myydään täällä kotiosuomessa tai Euroopassa.
Tai ne höpöhybridit joita VW M-B tai BMW myyvät. Sulla on vain aivan keksittyjä valheita tarjolla. - Anonyymi
Vastaa kerrankin rehellisesti tekeekö Toyota sähköautoja, kyllä vai ei ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaa kerrankin rehellisesti tekeekö Toyota sähköautoja, kyllä vai ei ?
Jos tojota tekee sähköautoja niin osaat varmaan helposti nimetä mikä tojon malli on sähköauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas valehdellaan aivan estottomasti. Tojota ei ei tee sähköautoja. Sanopa mikä on tojotan sähköauto jota myydään täällä kotiosuomessa tai Euroopassa.
Tai ne höpöhybridit joita VW M-B tai BMW myyvät. Sulla on vain aivan keksittyjä valheita tarjolla.Paas googlettaen: VW Jetta Hybrid.
Ja tässä sulle BMW linkki kun et tumpelona itse löydä : https://www.autocar.co.uk/car-review/bmw/x6/first-drives/bmw-x6-activehybrid
Koitas itse hakee Mersun hybrid made by Toyota Corporation !
- Anonyymi
"Paas googlettaen: VW Jetta Hybrid. "
Menneisyyden tavaraa jota oli myynnissä vain hetken verran. VW ja muut saksalaiset ovat jo monta askelta edellä japsilaisia. Vain ladattavia autoja on tarjolla, sikakallista bensaa polttamalla tehtyä sähköä ostaa vain typerykset.. - Anonyymi
Tojon höpöhybridit vievät bensaa tolkuttomia määriä. Dieselillä pääsee vähemmällä.
https://www.autoliitto.fi/sites/default/files/al-hki_ecorun_2019_lopputulokset.pdf
Ja kun auton lataa kotona sähköllä niin ei tarvii maksaa kallista polttoainetta lainkaan. Tojolla ei tietenkään ole mitään sähköautoa tarjiolla. Pitää ensin odottaa että muut tekevät ja kopioda sitten muiden tekemää. Se vie aikaa.- Anonyymi
Jos vastaus on kyllä niin sulla on helppo tehtävä nimetä se tojotan malli joka käy sähköllä. Kerro mikä se tojotan sähköauto on. Ei pitäisi olla vaikea rasti jos tojolla on sähköauto.
Vähän vaikeampaa kun tojo on perässähiihtäjä ja sellaista autoa ei ole olemassa.
Mutta pidetään lisää hauskaa terojen kustannuksella. Tero ei pysty nimeämään Tojon sähköautoa mutta tässä huristellaan menemään jo toisen sukupolven sähkövolkkarilla. Ne tekee jotka osaa.
https://www.youtube.com/watch?v=q2Tqw9LX3QE&t=171s - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos vastaus on kyllä niin sulla on helppo tehtävä nimetä se tojotan malli joka käy sähköllä. Kerro mikä se tojotan sähköauto on. Ei pitäisi olla vaikea rasti jos tojolla on sähköauto.
Vähän vaikeampaa kun tojo on perässähiihtäjä ja sellaista autoa ei ole olemassa.
Mutta pidetään lisää hauskaa terojen kustannuksella. Tero ei pysty nimeämään Tojon sähköautoa mutta tässä huristellaan menemään jo toisen sukupolven sähkövolkkarilla. Ne tekee jotka osaa.
https://www.youtube.com/watch?v=q2Tqw9LX3QE&t=171sToyota RAV4 EV
Toyota CHR EV
Toyota Corolla EV
Toyota Proace EV
Toyota Professional EV
Toyota Hilux EV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota RAV4 EV
Toyota CHR EV
Toyota Corolla EV
Toyota Proace EV
Toyota Professional EV
Toyota Hilux EVAt the on-going 2018 Beijing Motor Show, Toyota announced that will manufacture two plug-in hybrid versions of the Corolla Altis as well as two all-electric versions of the C-HR in China by 2019 and 2020 respectively. By 2020, Toyota will introduce 10 electrified vehicles (plug-in hybrids and all-electric vehicles) to the Chinese market.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
At the on-going 2018 Beijing Motor Show, Toyota announced that will manufacture two plug-in hybrid versions of the Corolla Altis as well as two all-electric versions of the C-HR in China by 2019 and 2020 respectively. By 2020, Toyota will introduce 10 electrified vehicles (plug-in hybrids and all-electric vehicles) to the Chinese market.
Vain lupauksia automessuilla. Ei mitään liikenteessä vielä vuosiin.
VW on sensijaan tehnyt sähköautoja jo vuosia ja seuraava sukupolvi on tuotantovalmis.
Tojolla on 10 vuoden takamatka. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain lupauksia automessuilla. Ei mitään liikenteessä vielä vuosiin.
VW on sensijaan tehnyt sähköautoja jo vuosia ja seuraava sukupolvi on tuotantovalmis.
Tojolla on 10 vuoden takamatka.Mikä parasta Tojon ei tarvii tehdä sutta ja sekundaa kuten VW:n on pakko tehdä, kun on pahasti persaukinen. VW yhteistyö Fordin kanssa on alamäen huipentuma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain lupauksia automessuilla. Ei mitään liikenteessä vielä vuosiin.
VW on sensijaan tehnyt sähköautoja jo vuosia ja seuraava sukupolvi on tuotantovalmis.
Tojolla on 10 vuoden takamatka.RAV4 EV on ollut liikenteessä jo 20 vuotta sitten. Toyota on vähintäin 10 vuotta edellä kaikkia kilpailijoitaan ja 20 v edellä kaikkia saksalaisia autonvalmistajia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain lupauksia automessuilla. Ei mitään liikenteessä vielä vuosiin.
VW on sensijaan tehnyt sähköautoja jo vuosia ja seuraava sukupolvi on tuotantovalmis.
Tojolla on 10 vuoden takamatka.Jos joku valmistaja on tyhjien lupausten mestari niin Vw. Sähköautoja on odotettu jo vuosia mutta kummallisesti vaan jostakin syystä niitä ei näytetä saatavan koskaan valmiiksi massatuotantoa varten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos joku valmistaja on tyhjien lupausten mestari niin Vw. Sähköautoja on odotettu jo vuosia mutta kummallisesti vaan jostakin syystä niitä ei näytetä saatavan koskaan valmiiksi massatuotantoa varten.
VW on valmistanut sähköautoja jo vuosia. Tojolla on vain yksi säälittvä plugin-hybridi kun VW tekee oikeita sähköautoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW on valmistanut sähköautoja jo vuosia. Tojolla on vain yksi säälittvä plugin-hybridi kun VW tekee oikeita sähköautoja.
Jos tarkoitat e-Up tai e-Golf malleja niin molemmat ovat vielä kaukana oikeasta sähköautosta joita Volkswagen ei näytä pystyvän toimittamaan kovasta uhosta ja lupauksista huolimatta. Taitaa Toyota ehtiä siinäkin ensin ja perinteisesti paremmalla akku- ja muullakin tekniikalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tarkoitat e-Up tai e-Golf malleja niin molemmat ovat vielä kaukana oikeasta sähköautosta joita Volkswagen ei näytä pystyvän toimittamaan kovasta uhosta ja lupauksista huolimatta. Taitaa Toyota ehtiä siinäkin ensin ja perinteisesti paremmalla akku- ja muullakin tekniikalla.
Miten auto joka kulkee 100% sähköllä ei olisi oikea sähköauto? Tojolta tuo on vielä kokonaan tekemättä.
Pakkasella hybridi menettää etunsa kaupungissa lähes täysin, moottori ja sisätilojen lämmittäminen pitää moottorin käynnissä lähes koko ajan. Raja menee tuossa 5C tietämillä, näin oli ainakin edellisessä Yaris Hybridissä.
- Anonyymi
On täydellistä typeryyttä kuvitella että tojon hybridi olisi jotenkin edullinen silloin kun bensakone ei käy mutta auto liikkuu. Se liikkuu aivan sairaan kalliilla bensasta tehdyllä sähköllä. Sähkö kannattaa ladat verkosta, sen saa sieltä viisi kertaa halvemmalla.
- Anonyymi
Luuletko ihan oikeasti, etteivät ladattavat hybridit tee bensasta sähköä siinä missä "tojon" hybridikin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuletko ihan oikeasti, etteivät ladattavat hybridit tee bensasta sähköä siinä missä "tojon" hybridikin?
Vain jos kuljettaja valitsee manuaalisesti lataustilan. Normaalisti lataushybridi ei lataa akkuja polttiksella. Se olisi typerää kokonaishyötysuhteen kannalta.
Sähköllä ajetaan verkosta ladatulla sähköllä sekä jarrutuksista kerätyllä sähköllä.
- Anonyymi
Kulutus 4 l/100 km eli välillä 0 ja välillä 8 l/100km. Minä en halua asua sen kadunpätkän kohdalla, kun Tojotat käryttävät.
- Anonyymi
Tojolandiassa kannattaa asua yksisuuntaisella kadulla alamäkiosuudella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojolandiassa kannattaa asua yksisuuntaisella kadulla alamäkiosuudella.
Juu se alamäki on meitin voimalaitos !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu se alamäki on meitin voimalaitos !
Mikä se ylämäki olisi? Saastuttamo? Olisiko sähköauto paljon parempi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä se ylämäki olisi? Saastuttamo? Olisiko sähköauto paljon parempi?
Toyota Hybrid on nimensä mukaisesti sekä biobensa-auto että sähköauto. Akku ladataan jarrutusenergialla ja alamäissä moottorin muuttuessa generaattoriksi. Puolet kaupunkiajosta menee sähkömoottorilla ja bensan kulutus 3,5 litraa sadalla ja tankkausväli 1200 km.
- Anonyymi
" alamäissä moottorin muuttuessa generaattoriksi. "
Voi teitä lapsenuskoisia hölmöläisiä. Aika harvassa on sellaiset alamäet että siitä riittää energiaa ladattavaksi saakka. Tojo tekee valtaosan sähköstä todella kallista bensaa polttamalla. Vaikka se lataisi bensakoneella akkua alamäessä niin silti se energia tulee kalliista bensasta. Täysin hölmöläisten hommaa kun sähköä saa viisi kertaa halvemmalla kotona töpselistä.- Anonyymi
Yli 95g/km tupruttelevat joutuvat tappolistalle.
- Anonyymi
Melkein kaikki alamäet on sellaisia. Reiluiten sähköä näyttää latautuvan kuitenkin, kun ajaa reipasta vauhtia mukavaa mutkatietä jatkuvasti kiihdyttäen ja hidastaen. Myös vakkari toimii erittäin hyvin, koska jyrkässäkään alamäessä vauhti ei karkaa kun akku latautuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melkein kaikki alamäet on sellaisia. Reiluiten sähköä näyttää latautuvan kuitenkin, kun ajaa reipasta vauhtia mukavaa mutkatietä jatkuvasti kiihdyttäen ja hidastaen. Myös vakkari toimii erittäin hyvin, koska jyrkässäkään alamäessä vauhti ei karkaa kun akku latautuu.
Tojolla ei todellakaan vauhti karkaa, heh.
- Anonyymi
No... fysiikan numero ei koskaan ole ollut alle 10.
Tottakai kaikki liike-energia on alunperin kotoisin polttomoottorista, mutta nopeutta jarrutettaessa muissa autoissa liike-energia menee hukkaan jarruihin tai polttomoottorin turhaan pyörittämiseen kun taas hybridissä (ja plug-in hybridissä sekä sähköautossa) se talletetaan akkuun uudelleen käytettäväksi.
Kannattaa miettiä ensin omaa fysiikan tajua, ennen kuin rupeaa haukkumaan muita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No... fysiikan numero ei koskaan ole ollut alle 10.
Tottakai kaikki liike-energia on alunperin kotoisin polttomoottorista, mutta nopeutta jarrutettaessa muissa autoissa liike-energia menee hukkaan jarruihin tai polttomoottorin turhaan pyörittämiseen kun taas hybridissä (ja plug-in hybridissä sekä sähköautossa) se talletetaan akkuun uudelleen käytettäväksi.
Kannattaa miettiä ensin omaa fysiikan tajua, ennen kuin rupeaa haukkumaan muita.Kuka hullu jarruttelee maantieajossa alamäissä, liike-energialla auto rullaa bensansyöttö katkenneena paljon pidemmälle kuin se mukahybridi. Siksi maantieajossa mukahybridi ei säästä yhtään mitään, jos ajetaan aikuisten oikeasti eikä nysvätä.
- Anonyymi
Noin ymmärtämättömän täytyy asua jossain härmän korvessa, jossa ei ole mäkiä. Ei oikein poliisit tykkää, kun lasketellaan sataakahtakymppiä kahdeksankympin alueella taloudellisuuden nimissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin ymmärtämättömän täytyy asua jossain härmän korvessa, jossa ei ole mäkiä. Ei oikein poliisit tykkää, kun lasketellaan sataakahtakymppiä kahdeksankympin alueella taloudellisuuden nimissä.
Missähän on niin pitkiä ja jyrkkiä alamäkiä? Tuo oli aika surkea veto. Ymmärrän että poliisin pelko on Tojokuskilla aina läsnä, siksi ajetaan varmuuden vuoksi ainakin 10 km/h alle rajoituksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No... fysiikan numero ei koskaan ole ollut alle 10.
Tottakai kaikki liike-energia on alunperin kotoisin polttomoottorista, mutta nopeutta jarrutettaessa muissa autoissa liike-energia menee hukkaan jarruihin tai polttomoottorin turhaan pyörittämiseen kun taas hybridissä (ja plug-in hybridissä sekä sähköautossa) se talletetaan akkuun uudelleen käytettäväksi.
Kannattaa miettiä ensin omaa fysiikan tajua, ennen kuin rupeaa haukkumaan muita.Kyllä seison edelleen sanojeni takana. Sun fysiikan ymmärrys aika vajavainen, samoin Suomen maantiedon.
Ensinnäkään koko Suomen motariverkostossa ei ole yhtään niin jyrkkää mäkeä että niissä joutuisi moottorilla jarruttamaan. Maanteilläkin niitä on harvassa. Koneen kuormitus kyllä pienenee, mutta silti se joutuu tekemään työtä voittaakseen ilmanvastuksen ja renkaiden vierintävastuksen.
Turbojen etevyys maantiellä perustuu paljon laajempaan hyvän hyötysuhteen alueeseen. Esim 1.5 Evo pystyy säätämään iskutilavuuttaan välillä 0,75-2,3 litraa. Silloin kone on taloudellinen monessa tilanteessa ilman lisäkuormaa
Tojon koneessa in aina sama iskutilavuus, siksi sen hyvän hyötysuhteen alue on pieni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No... fysiikan numero ei koskaan ole ollut alle 10.
Tottakai kaikki liike-energia on alunperin kotoisin polttomoottorista, mutta nopeutta jarrutettaessa muissa autoissa liike-energia menee hukkaan jarruihin tai polttomoottorin turhaan pyörittämiseen kun taas hybridissä (ja plug-in hybridissä sekä sähköautossa) se talletetaan akkuun uudelleen käytettäväksi.
Kannattaa miettiä ensin omaa fysiikan tajua, ennen kuin rupeaa haukkumaan muita."Melkein kaikki alamäet on sellaisia."
Alamäessä polttomoottorin kuormitus laskee niin pieneksi että latauksella luodaan sille lisäkuormaa. Jos mäki olisi niin jyrkkä että polttomoottoria ei tarvittaisi lainkaan vauhdin ylläpitämiseen niin kannattaisi sammuttaa kokonaan. Se olisi energiatehokkaampaa kuin sähkön generoiminen polttiksen avulla. Tällaisia mäkiä tuskin usein tulee vastaan. - Anonyymi
Töpselistä saa sikakallista sähköä jossa verot ja siirtomaksut ovat moninkertaiset bensaan verraten.
Uusin TM kirjoittaa: ylämäissä hybridin sähkömoottori avittaa polttomoottoria ja alamäissä hybridi saa takaisin melkein kaiken ylämäessä käyttämänsä sähköenergian.
Täällä joku asiaa tuntematon kuvittelee että polttomoottori käy alamäissäkin. Ei tietenkää käy vaan auto rullaa kuin vapaalla ajettaessa.
- Anonyymi
Jos jollakin on kyky ymmärtää tekniikkaa niin kerron hieman miten hybridiauton bensiinimoottori toimii nykyään. Kun bensinimoottori on käynnissä sitä käytetään aina korkean hyötysuhteen alueella. Tuo korkea hyötysuhde merkitsee noin 40% hyötykäyttöä siitä energiasta minkä polttoaine sisältää. Jollain bensaturbolla päästään kapealla kierrosalueella 25%. Nopeus säätyy portaattoman vaihteiston kautta mutta se ei juurikkaan korrelloi moottorin kierroksia. Jos tarvitaan paljon energiaa, voidaan kaikki polttomoottorin ja sähkömoottori/generaattorin teho ohjata tuohon tehon tarpeeseen. Normaalissa ajossa jos akun energia ei riitä liikuttamaan autoa polttomoottori käynnistyy ja kuormitustilanteen mukaan parhaalla hyötysuhde alueella lataa akkuja ja liikuttaa autoa.
Autossa ei ole ollenkaan errillistä starttimoottoria eikä tietenkään laturia koska kaikki hoituu tuon moottori/generaattorin kautta.
Tietenkin autossa on kaiken tuon lisäksi kineettisen energian talteenotto.
Se mikä täyshybridissä on hyvää on se, että se toimii aina olipa pakkasta tai ei niin auto toimii aina. Lämpöpumppu huolehtii sekä lämmöstä, että kylmästä ja toimii sähköllä riippumatta siitä pyöriikö polttomoottori vai ei.
Ladattavat hybridit on kirjaimellisesti huijaushybridejä joiden tarkoitus on laskea ensimmäisen 100km matkan kulutusta. Näissä ei ole optimoitua polttomoottoria ja auto toimii akun tyhjenemisen jälkeen pelkkänä polttomoottori autona jossa mukana rahdataan painavaa akkua ja ilman sähköä olevaa sähkömoottoria.
latauspaikkoja ei ole ja varsinkin pakkasella akkujen latauksella ei pysty ajamaan kuin muutaman kilometrin.- Anonyymi
Kun auto kulkee ladatulla sähköllä niin polttis on täysin turha. Enpä usko että VW enää panostaa lataushybrideihin mitään. Täyssähköllä ja kaasulla mennään, muut ovat vanhaa maailmaa.
Tojokin on myöntänyt että se missasi sähköautojen kehityksen. Nyt se panostaa kaiken sähköautoihin, hybridien kehitys on lopetettu.
- Anonyymi
Hybridkuskeille 5,5 litran kulutus juopon 1,6 tai 1,8 vapari-Tojon jälkeen tuntuu taivaalliselta, kun eivät paremmasta tiedä. Saman ja paremman suorituskyvyn turbot menevät samoilla lukemilla.
- Anonyymi
Kuluttaa 3,5 litraa sekä kaupungissa että maantiellä ja pienillä päästöillä. Tähän ei sun yksikään turbo pysty, ei yksikään !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuluttaa 3,5 litraa sekä kaupungissa että maantiellä ja pienillä päästöillä. Tähän ei sun yksikään turbo pysty, ei yksikään !
Millä nopeudella maantiellä ja ympäri vuoden?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuluttaa 3,5 litraa sekä kaupungissa että maantiellä ja pienillä päästöillä. Tähän ei sun yksikään turbo pysty, ei yksikään !
No juurihan tv:ssä vertailtiin ja tojon hybridi vei enemmän bensaa 80 ja 120kmh kuin bensaturbo.
Tämä on tuoretta mitattua tietoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No juurihan tv:ssä vertailtiin ja tojon hybridi vei enemmän bensaa 80 ja 120kmh kuin bensaturbo.
Tämä on tuoretta mitattua tietoa.Juurihan kesäkuussa oli vibilägaren testi jossa 1.5 golf vei kaupunkiajossa 3.2 ja maantiellä 1.5 litraa enemmän kuin corolla.
Tässähän on uudistunut moottori ja hybridijärjestelmä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurihan kesäkuussa oli vibilägaren testi jossa 1.5 golf vei kaupunkiajossa 3.2 ja maantiellä 1.5 litraa enemmän kuin corolla.
Tässähän on uudistunut moottori ja hybridijärjestelmä.Juu 1,8 hybrid tuhnu vastaan 1,5 tsi 150 hv.
Oli siellä myös ruostesuojausten arvostelu. Corolla 2/5 ja Golf 4/5. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu 1,8 hybrid tuhnu vastaan 1,5 tsi 150 hv.
Oli siellä myös ruostesuojausten arvostelu. Corolla 2/5 ja Golf 4/5.Mikään Volskin bensamoottori ei ole enää kilpailukykyinen muiden vastaavien markkinoilla olevien kanssa. Samaan hintaan kun saa jonkun Skodan rottelon 1.0 koneella jossa maksimissaan 115 hp saa jo Mersun moottorilla olevan Qashqain jossa minimissään 140 hp ja jos haluaa isomman niin 1.5 Volskia tehokkaamman saa myös halvemmalla valitsemalla 160hp Merdsun moottorilla olevan Qashqain.
Ihan oma testi tuosta 1,0 vastaan 1,3 140hp moottori oli kun ajoin saman matkan Seat Aronalla, jossa 115hp 1l moottori ja Qashqailla 140hp versiolla niin kulutuksessa 2,8 litran ero Qashqain hyväkai vaikka puhutaan jo ihan eri koko luokan, joskin saman hintaluokan autosta.
Nuo Volskin koneethan on hirvittäviä ravistimia verrattuna tuohon Mersun koneeseen ja taloudellisuus on ihan eri maata. Tuohon Mersun moottorin perään saa nykyään myös DSG:tä vastaavan oikeasti kestävän vaihteiston joka myös toimii paljon paremmin kuin Volskin arpoja.
- Anonyymi
Toyotan hybridiä ei pidä verrata pistokehybiridiin, vaan polttomoottoriin ilman sähkömoottoria. Toyotan hybridillä ajaminen on taloudellisempaa kuin tavallisella polttomoottorilla, koska bensasta saadaan enemmän hyötyä monella eri tavalla. Moottoria voidaan pyörittää Atkinson-työkierrolla ja täydentää tehon tarvetta sähkömoottorilla. Generaattorilla saadaan talteen jarrutusenergia ja sillä voidaan myös kuormittaa moottoria tilanteissa, joissa tehoa tarvitaan vähemmän kuin mitä polttomoottori voi taloudellisesti tuottaa.
Pistokehybiridissä on aina sähköverkosta ladattua energiaa mukana, joten tottakai se on taloudellisempi niin kauan kun voidaan käyttää sähköverkosta mukaan otettua energiaa. Erot tasoittuvat kun pistokehybridin akku tyhjenee. Sen jälkeen se kuluttaa saman ja yleensä jopa enemmän kuin Toyotan hybridi.- Anonyymi
Mukahybridiä ei uskalleta koskaan verrata muihin kuin polttisautoihin. Tojoa ei edes ei-ladattaviin Hyundaihin tai Kiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mukahybridiä ei uskalleta koskaan verrata muihin kuin polttisautoihin. Tojoa ei edes ei-ladattaviin Hyundaihin tai Kiaan.
Kyllä TM vertasi mukahybridejä. Mukana kaksi korealaista ja kaksi tojoa.
Tojot valtasivat sijat kolme ja neljä. Tuplajumbo.
- Anonyymi
Sähköautoihin meno tappaa autoteollisuuden euroopasta kuten on tehnyt viihde-elektroniikassa. Kun euroopassa on vain 1% maailman autonakkuja tuottavasta teollisuudesta ja tegnologiastaniin eurooppalaiset ei tule saamaan koskaan viimeistä akkutegnologiaa ja se on sähköauton tärkein yksittäinen osa.
Toyota on yhdessä Panasonicin kanssa käynnistänyt ajoneuvo akkuja valmistavan tuotannon johon on satsattu 1,6 miljardia euroa. Näin Toyota saa Panasonicin osaamisen joka on tällä hetkellä autonakkujen huippua käyttöönsä. Panasonic toimittaa mm Teslan akut.
https://yle.fi/uutiset/3-10764963
https://fin.afterdawn.com/uutiset/artikkeli.cfm/2019/01/23/toyota-valmistautuu-sahkoautojen-vallankumoukseen-perustaa-akkuyrityksen - Anonyymi
"Täällä joku asiaa tuntematon kuvittelee että polttomoottori käy alamäissäkin. Ei tietenkää käy vaan auto rullaa kuin vapaalla ajettaessa."
Jos auto rullaa ja pilttis ei käy niin mistä energiaa kertyy akkuun?
Taas yksi terontolvana satuilee ja hyvin kömpelösti vielä.- Anonyymi
Auton pyörät on tehonjakovaihteiston kautta kytketty suoraan sähkömoottoriin / generaattorin, ohi polttomoottorin.
Veto pyöriin tulee polttikselta normaalin kytkimen kautta tai sähkömoottorilta tai molemmilta yhtaikaa . - Anonyymi
Kaikissa hybrideissä periaate sama jarrutusenergia talteen ostossa.
engine - What is regenerative braking and why don't we use it ... - Anonyymi
Periatte on siis tämä:
https://mechanics.stackexchange.com/questions/24499/what-is-regenerative-braking-and-why-dont-we-use-it - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auton pyörät on tehonjakovaihteiston kautta kytketty suoraan sähkömoottoriin / generaattorin, ohi polttomoottorin.
Veto pyöriin tulee polttikselta normaalin kytkimen kautta tai sähkömoottorilta tai molemmilta yhtaikaa .Tuolla on hieman selitetty tuota Toyotan hybridijärjestelmän toimintaa.
https://blog.toyota.co.uk/how-does-toyota-hybrid-synergy-drive-work - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auton pyörät on tehonjakovaihteiston kautta kytketty suoraan sähkömoottoriin / generaattorin, ohi polttomoottorin.
Veto pyöriin tulee polttikselta normaalin kytkimen kautta tai sähkömoottorilta tai molemmilta yhtaikaa ."Pyörät kytketty suoraan sähkömoottoriin" hihiiiii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikissa hybrideissä periaate sama jarrutusenergia talteen ostossa.
engine - What is regenerative braking and why don't we use it ...Teillä ei ole lukemisen ymmärtäminen kovin korkealla tasolla. Jos auto generoi sähköä niin se ei rullaa. Rullaaminen tarkoittaa sitä ettei auton menoa jarruteta millään tavalla. Sähkön generointi jarruttaa autoa.
Kun Tojon hjöpöhybridi generoi sähköä akkuun alamäessä niin sen meno tyssäisi ellei polttiksella tuotettaisi lisää energiaa. Ilmanvastus, vierintävastus ja sähkön generointi vievät yksinkertaisesti niin paljon energiaa että potentiaalienergian muutos ei riitä sitä kattamaan.
Suomessa on ehkä muutama jyrkkä mäki jossa polttiksen apua ei tarvita, mutta ne ovat harvinaisia poikkeuksia.
Opetelkaa edes perusasiat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teillä ei ole lukemisen ymmärtäminen kovin korkealla tasolla. Jos auto generoi sähköä niin se ei rullaa. Rullaaminen tarkoittaa sitä ettei auton menoa jarruteta millään tavalla. Sähkön generointi jarruttaa autoa.
Kun Tojon hjöpöhybridi generoi sähköä akkuun alamäessä niin sen meno tyssäisi ellei polttiksella tuotettaisi lisää energiaa. Ilmanvastus, vierintävastus ja sähkön generointi vievät yksinkertaisesti niin paljon energiaa että potentiaalienergian muutos ei riitä sitä kattamaan.
Suomessa on ehkä muutama jyrkkä mäki jossa polttiksen apua ei tarvita, mutta ne ovat harvinaisia poikkeuksia.
Opetelkaa edes perusasiat."Kun Tojon hjöpöhybridi generoi sähköä akkuun alamäessä niin sen meno tyssäisi ellei polttiksella tuotettaisi lisää energiaa. Ilmanvastus, vierintävastus ja sähkön generointi vievät yksinkertaisesti niin paljon energiaa että potentiaalienergian muutos ei riitä sitä kattamaan".
Tässä nähdään että et ole metriään ajanut hybriautolla kun kaikki perusasiat on täysin pielessä. Jarrutusenergian talteenotto toimii satavarmasti ilman polttomoottorin apua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kun Tojon hjöpöhybridi generoi sähköä akkuun alamäessä niin sen meno tyssäisi ellei polttiksella tuotettaisi lisää energiaa. Ilmanvastus, vierintävastus ja sähkön generointi vievät yksinkertaisesti niin paljon energiaa että potentiaalienergian muutos ei riitä sitä kattamaan".
Tässä nähdään että et ole metriään ajanut hybriautolla kun kaikki perusasiat on täysin pielessä. Jarrutusenergian talteenotto toimii satavarmasti ilman polttomoottorin apua.Jos ymmärtää fysiikan perusteet niin näkee että vänkäät huviksesi. Toki jarrutusenergian talteenotto ei vaadi polttomoottorin apua. Kyse onkin siitä kuinka usein autoa pitää jarruttaa alamäen takia. Moottoritiellä ei koskaan, maantiellä kerran kesässä.
Kun tojon hybridi lataa akkujaan alamäessä se tapahtuu bensaa polttaen. Tämä on yksinkertainen asia todistaa. Kuinka usein tojon akku latautuu alamäessä samaan aikaan kun polttis ei käy ja nopeus ei putoa? Kertokaas hybridikuskit kuinka usein tämä tapahtuu. Tämä tarina on niin selkeä fysiikkaa ymmärtävälle. - Anonyymi
Tero ottaa jarrutusenergiaa talteen alamäessä. Jarrumies parhaasta päästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ymmärtää fysiikan perusteet niin näkee että vänkäät huviksesi. Toki jarrutusenergian talteenotto ei vaadi polttomoottorin apua. Kyse onkin siitä kuinka usein autoa pitää jarruttaa alamäen takia. Moottoritiellä ei koskaan, maantiellä kerran kesässä.
Kun tojon hybridi lataa akkujaan alamäessä se tapahtuu bensaa polttaen. Tämä on yksinkertainen asia todistaa. Kuinka usein tojon akku latautuu alamäessä samaan aikaan kun polttis ei käy ja nopeus ei putoa? Kertokaas hybridikuskit kuinka usein tämä tapahtuu. Tämä tarina on niin selkeä fysiikkaa ymmärtävälle.Tero-PenttiHönöHolistilla on jäänyt levy päälle. Kaikkihan normaalijärjellä varustetut ymmärtää että Hybridi lataa vauhdissa aina kun hellää kaasupolkimesta sekä tasaisella että alamäessä. Tämähän on koko hybridi- ja sähköautojen yksi perusasioista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tero-PenttiHönöHolistilla on jäänyt levy päälle. Kaikkihan normaalijärjellä varustetut ymmärtää että Hybridi lataa vauhdissa aina kun hellää kaasupolkimesta sekä tasaisella että alamäessä. Tämähän on koko hybridi- ja sähköautojen yksi perusasioista.
Jos hybridi lataa niin se energia pitää ottaa jostain. Jos hellää kaasupolkimesta ja hybridi alkaa lataamaan ilman bensakoneen avustusta niin se on kaikki vauhdista pois. Energiatalouden kannalta järkevintä tuossa tilanteessa on sammuttaa moottori ja antaa auton rullata ilman ylimääräistä vastusta. Sähkön generoinnissa ja sähkön uudelleenkäyttämisessä on aina hukkaa. Tojon tekniikka on 90-luvulta ja vanhanaikaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ymmärtää fysiikan perusteet niin näkee että vänkäät huviksesi. Toki jarrutusenergian talteenotto ei vaadi polttomoottorin apua. Kyse onkin siitä kuinka usein autoa pitää jarruttaa alamäen takia. Moottoritiellä ei koskaan, maantiellä kerran kesässä.
Kun tojon hybridi lataa akkujaan alamäessä se tapahtuu bensaa polttaen. Tämä on yksinkertainen asia todistaa. Kuinka usein tojon akku latautuu alamäessä samaan aikaan kun polttis ei käy ja nopeus ei putoa? Kertokaas hybridikuskit kuinka usein tämä tapahtuu. Tämä tarina on niin selkeä fysiikkaa ymmärtävälle.Näyttäshän tuo lataavan alamäessä vaikkei bensamoottori ole käynnissä.
Vakkari päällä pitää alamäessäkin nopeuden samana..
En tiijä sitten miten tuo uus hybriditekniikka oikein toimii sitte. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos hybridi lataa niin se energia pitää ottaa jostain. Jos hellää kaasupolkimesta ja hybridi alkaa lataamaan ilman bensakoneen avustusta niin se on kaikki vauhdista pois. Energiatalouden kannalta järkevintä tuossa tilanteessa on sammuttaa moottori ja antaa auton rullata ilman ylimääräistä vastusta. Sähkön generoinnissa ja sähkön uudelleenkäyttämisessä on aina hukkaa. Tojon tekniikka on 90-luvulta ja vanhanaikaista.
Pitää paikkansa, kuormittaa hiukan. Onhan fillareissakin napadynamot olleet jo pitkään, jarruttaa ajoa erittäin vähän.
Toyota ja Honda ovat jo pitkään tutkineet ns magneetti moottoreita, joissa generaattori toimii erittäin pienellä lisäenergialla erittäin voimakkaiden kestomagneettien avulla. Uusissa hybrideissä nämä on jo käytössä.
https://www.youtube.com/watch?v=nggbeC4iY1o - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ymmärtää fysiikan perusteet niin näkee että vänkäät huviksesi. Toki jarrutusenergian talteenotto ei vaadi polttomoottorin apua. Kyse onkin siitä kuinka usein autoa pitää jarruttaa alamäen takia. Moottoritiellä ei koskaan, maantiellä kerran kesässä.
Kun tojon hybridi lataa akkujaan alamäessä se tapahtuu bensaa polttaen. Tämä on yksinkertainen asia todistaa. Kuinka usein tojon akku latautuu alamäessä samaan aikaan kun polttis ei käy ja nopeus ei putoa? Kertokaas hybridikuskit kuinka usein tämä tapahtuu. Tämä tarina on niin selkeä fysiikkaa ymmärtävälle.Justiinsa ajoin itäsuomessa matkaa vakkarilla ja kokoajan mentiin alamäet ilman polttomoottoria akkua ladaten piitkiä matkoja ilman nopeuden karkaamista. Pelkkä Kuopion Puijolta laskeutuminen latasi akkua kolmen pykälän verran.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teillä ei ole lukemisen ymmärtäminen kovin korkealla tasolla. Jos auto generoi sähköä niin se ei rullaa. Rullaaminen tarkoittaa sitä ettei auton menoa jarruteta millään tavalla. Sähkön generointi jarruttaa autoa.
Kun Tojon hjöpöhybridi generoi sähköä akkuun alamäessä niin sen meno tyssäisi ellei polttiksella tuotettaisi lisää energiaa. Ilmanvastus, vierintävastus ja sähkön generointi vievät yksinkertaisesti niin paljon energiaa että potentiaalienergian muutos ei riitä sitä kattamaan.
Suomessa on ehkä muutama jyrkkä mäki jossa polttiksen apua ei tarvita, mutta ne ovat harvinaisia poikkeuksia.
Opetelkaa edes perusasiat.Noin höperön kirjoittajan täytyy todella asua jossain Etelä-Pohjanmaan takahikiällä. Tai sitten jurnuttaa sillä pikkuturbolla, jolla pitää painaa koko ajan kaasua, että auto kulkee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Justiinsa ajoin itäsuomessa matkaa vakkarilla ja kokoajan mentiin alamäet ilman polttomoottoria akkua ladaten piitkiä matkoja ilman nopeuden karkaamista. Pelkkä Kuopion Puijolta laskeutuminen latasi akkua kolmen pykälän verran.
"Pelkkä Kuopion Puijolta laskeutuminen latasi akkua kolmen pykälän verran."
Ja sinne Puijolle kiipeäminen ei kai vienyt yhtään bensaa? Olet niin nähty tässä asiassa ja pelkkä pelle. Tojon hybridit eivät tee energiaa mistään muusta kuin sairaan kalliista bensasta. Se että jollain alamäkiosuudella saa mittariin kivoja lukemia ei muuta asiaa miksikään. Tojon teknologia on aikansa elänyt ja ladattavat autot ovat tätä päivää.
- Anonyymi
Kuvitteleeko joku että Kajaanin kauppakoulun merkantti oikeasti ymmärtäisi jotain hybrideistä. Inttää se kyllä osaa ja vaihtaa aina aihetta kun jää nalkkiin väitteineen.
- Anonyymi
PenttiHolistiHönöllä ei ole lääkitys vieläkään kohdillaan, harhaisuus senkun jatkuu. Ole onnellinen oman kuvitelmiesi kanssa, sukulaisesi sinusta kuitenkin eniten kärsivät.
- Anonyymi
Näin pyörii lippis ja lippis pyörii näin. Näin keikkuu Tojo ja Tojo keikkuu näin. Ajellaan varovasti ja annetaan tilaa ohittajille.
- Anonyymi
Pyörii pyörii melkein itsestään nämä kestomagneetti moottorit/generaattorit.
https://www.youtube.com/watch?v=mI3227d5Css- Anonyymi
Voi teitä toopeja. Generaattorin hyötysuhde on toki hyvä, mutta joka tapauksessa se aina kuluttaa enemmän energiaa kuin se tuottaa. Jo vanha kansakin tietää että tyhjästä on paha nyhjäistä. Ei tämä sen monimutkaisempi asia ole.
Kun tojon hybridi lataa akkuaan niin se energia pitää ottaa jostain. Ei se tyhjästä tule. Jos energia otetaan alamäestä niin se on vauhdista pois. Energiatehokkuuden kannalta on parempi jos antaa auton rullata vapaasti alamäessä kuin jarruttaa autoa sähkön tuottamiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi teitä toopeja. Generaattorin hyötysuhde on toki hyvä, mutta joka tapauksessa se aina kuluttaa enemmän energiaa kuin se tuottaa. Jo vanha kansakin tietää että tyhjästä on paha nyhjäistä. Ei tämä sen monimutkaisempi asia ole.
Kun tojon hybridi lataa akkuaan niin se energia pitää ottaa jostain. Ei se tyhjästä tule. Jos energia otetaan alamäestä niin se on vauhdista pois. Energiatehokkuuden kannalta on parempi jos antaa auton rullata vapaasti alamäessä kuin jarruttaa autoa sähkön tuottamiseksi.No tottakait sitä pitää alamäkeen jarruttaa.
Etkö tiedä ettei sitä ylinopeutta saa ajaa alamäessäkään.
Mitähän poliisit mieltä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi teitä toopeja. Generaattorin hyötysuhde on toki hyvä, mutta joka tapauksessa se aina kuluttaa enemmän energiaa kuin se tuottaa. Jo vanha kansakin tietää että tyhjästä on paha nyhjäistä. Ei tämä sen monimutkaisempi asia ole.
Kun tojon hybridi lataa akkuaan niin se energia pitää ottaa jostain. Ei se tyhjästä tule. Jos energia otetaan alamäestä niin se on vauhdista pois. Energiatehokkuuden kannalta on parempi jos antaa auton rullata vapaasti alamäessä kuin jarruttaa autoa sähkön tuottamiseksi.Niinpä, 4 litraa/ 100km sähköntuottamiseeen ja litra menee sitten itse kulkemiseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tottakait sitä pitää alamäkeen jarruttaa.
Etkö tiedä ettei sitä ylinopeutta saa ajaa alamäessäkään.
Mitähän poliisit mieltä."No tottakait sitä pitää alamäkeen jarruttaa."
Hei papparainen. Menestystä jarruttelemisiin.
Jokainen autolla vähänkin enemmän ajava tietää ettei alamäessä tarvitse jarruttaa. Riittää kun nostaa vähän sitä oikeaa jalkaa kaasulta. Olet niin pihalla niinkuin tojohönöt yleensäkin.
Kertokaas nyt hybridikuskit oikeasti kuinka usein teidän hybridit lataavat alamäessä niin että polttis ei käy ja nopeus ei laske. Tämä on niin perusasia joka ei valehtemalla muutu miksikään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"No tottakait sitä pitää alamäkeen jarruttaa."
Hei papparainen. Menestystä jarruttelemisiin.
Jokainen autolla vähänkin enemmän ajava tietää ettei alamäessä tarvitse jarruttaa. Riittää kun nostaa vähän sitä oikeaa jalkaa kaasulta. Olet niin pihalla niinkuin tojohönöt yleensäkin.
Kertokaas nyt hybridikuskit oikeasti kuinka usein teidän hybridit lataavat alamäessä niin että polttis ei käy ja nopeus ei laske. Tämä on niin perusasia joka ei valehtemalla muutu miksikään.Alamäessä hybridi sammuttaa moottorin ja vakionopeudensäädin estää ylinopeuden vaikka olisi jyrkkäkin alamäki. Vakkari toimii myös sähkömoottorin kanssa. Eli akku latautuu ja nopeus ei putoa. M.O.T.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"No tottakait sitä pitää alamäkeen jarruttaa."
Hei papparainen. Menestystä jarruttelemisiin.
Jokainen autolla vähänkin enemmän ajava tietää ettei alamäessä tarvitse jarruttaa. Riittää kun nostaa vähän sitä oikeaa jalkaa kaasulta. Olet niin pihalla niinkuin tojohönöt yleensäkin.
Kertokaas nyt hybridikuskit oikeasti kuinka usein teidän hybridit lataavat alamäessä niin että polttis ei käy ja nopeus ei laske. Tämä on niin perusasia joka ei valehtemalla muutu miksikään.Minullakait ei ole se jalka siinä kaasulla muutenkaa kun tässä on toimiva vakionopeudensäädin.
Eikös ne ole volkkareihin saanut sitä pelaamaan. - Anonyymi
"Alamäessä hybridi sammuttaa moottorin ja vakionopeudensäädin estää ylinopeuden vaikka olisi jyrkkäkin alamäki. Vakkari toimii myös sähkömoottorin kanssa. Eli akku latautuu ja nopeus ei putoa. M.O.T."
Teoriassa noin ja hyvä niin. Käytännössä on vaikeaa löytää Suomesta tuollaisia alamäkiä joissa olisi mahdollista sekä sammuttaa moottori että ladata akkuja. Jo vuosikymmeniä Suomen tiet on rakennettu leikkaamalla isot mäet pois. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Alamäessä hybridi sammuttaa moottorin ja vakionopeudensäädin estää ylinopeuden vaikka olisi jyrkkäkin alamäki. Vakkari toimii myös sähkömoottorin kanssa. Eli akku latautuu ja nopeus ei putoa. M.O.T."
Teoriassa noin ja hyvä niin. Käytännössä on vaikeaa löytää Suomesta tuollaisia alamäkiä joissa olisi mahdollista sekä sammuttaa moottori että ladata akkuja. Jo vuosikymmeniä Suomen tiet on rakennettu leikkaamalla isot mäet pois.Saman latauksen voi tehdä tasamaalla kun, kiihdyttää ensin hiukan yli Haltin nopeuden, löysää kaasua, moottori pysähtyy ja latautuminen alkaa. Nopeuden laskettua sopivaan arvon alkaa taas kaasuttelemaan.
Toyotan ja Hondan uudet kestomagneettimoottorit/generaattorit ovat todella hyviä, hyötysuhde on 0,98% eli sähköiset häviöt todella pienet. Siksi latausta kannattaa myös silloin kun polttomoottori käy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saman latauksen voi tehdä tasamaalla kun, kiihdyttää ensin hiukan yli Haltin nopeuden, löysää kaasua, moottori pysähtyy ja latautuminen alkaa. Nopeuden laskettua sopivaan arvon alkaa taas kaasuttelemaan.
Toyotan ja Hondan uudet kestomagneettimoottorit/generaattorit ovat todella hyviä, hyötysuhde on 0,98% eli sähköiset häviöt todella pienet. Siksi latausta kannattaa myös silloin kun polttomoottori käy.Mitä järkeä on tuollaisessa toiminnassa? Miksi kierrättää energia akun kautta ja hukata vähintään 2% energiasta sähköisiin häviöihin? Parempi olisi käyttää energia suoraan vetäviin pyöriin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä järkeä on tuollaisessa toiminnassa? Miksi kierrättää energia akun kautta ja hukata vähintään 2% energiasta sähköisiin häviöihin? Parempi olisi käyttää energia suoraan vetäviin pyöriin.
Niinhän sitä jo käytetäänkin, mutta ei koko aikaa kun pyörissä ei aina tarvita vetoa, esim. jarrutuksissa, niin varastoidaan ylimääräinen energia akkuun tulevaa tarvetta varten. Honda ja Toyota on miettineet ja kehitelleet näitä todella pitkään ja perusteellisesti. Ne ovatten vuosia edellä muita autonvalmistajia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän sitä jo käytetäänkin, mutta ei koko aikaa kun pyörissä ei aina tarvita vetoa, esim. jarrutuksissa, niin varastoidaan ylimääräinen energia akkuun tulevaa tarvetta varten. Honda ja Toyota on miettineet ja kehitelleet näitä todella pitkään ja perusteellisesti. Ne ovatten vuosia edellä muita autonvalmistajia.
Jarrutusenergian talteenotto on fiksu ratkaisu.
Tässä tämä valopää esitti ajatuksen että ensin autoa kiihdytetään yli halutun nopeuden ja sitten jarrutetaan sähkön generoimiseksi. Se olisi todellista hököläisen hommaa.ä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jarrutusenergian talteenotto on fiksu ratkaisu.
Tässä tämä valopää esitti ajatuksen että ensin autoa kiihdytetään yli halutun nopeuden ja sitten jarrutetaan sähkön generoimiseksi. Se olisi todellista hököläisen hommaa.äEi tarvii jarruttaa, riittää kun löysää hiukan kaasupoljinta. Silloin auto rullailee ja lataa samalla akkuja. Kaasuttelee pumppailemalla eteenpäin, silloin ladataan ja puretaan akkuja vuorotellen kuten tuolla aloittajan videossa esitellään.
- Anonyymi
Tuo on täysin hyödytöntä polttoaineen kulutuksen kannalta, mutta myönnetään - siten voi ladata ja purkaa akkua koko ajan. Viksuinta on ajaa aivan normaalisti ja antaa hybridijärjestelmän tehdä työnsä taustalla.
- Anonyymi
"Ei tarvii jarruttaa, riittää kun löysää hiukan kaasupoljinta. Silloin auto rullailee ja lataa samalla akkuja."
Voi tojohönöä. Ei kai niin typerää olekaan että kuvittelee että virta akkuun tulee ilmaiseksi "auton rullailusta".
Kaikennäköistä on nähty mutta nyt typeryys on saanut aivan uudet mittasuhteet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on täysin hyödytöntä polttoaineen kulutuksen kannalta, mutta myönnetään - siten voi ladata ja purkaa akkua koko ajan. Viksuinta on ajaa aivan normaalisti ja antaa hybridijärjestelmän tehdä työnsä taustalla.
Juu, pitää paikkansa.
Tästä ketjusta varmaankin selviää etten ymmärrä hybrideistäkään mitään, kuten en juuri mistään muustakaan.
- Anonyymi
Riittää, kun tietää pysyä erossa noista kipoista. Meluisuus ja herkkä ruostuminen eivät kuulu oikeiden autojen ominaisuuksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riittää, kun tietää pysyä erossa noista kipoista. Meluisuus ja herkkä ruostuminen eivät kuulu oikeiden autojen ominaisuuksiin.
Siksi en ostakkaan VAG tuotteita
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi en ostakkaan VAG tuotteita
Vanha nimilyhenne VAG poistui käytöstä jo vuonna 1992.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha nimilyhenne VAG poistui käytöstä jo vuonna 1992.
Luuletko että nämä ajastaan jälkeenjääneet ovat tietoisia tällaisista asioista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuletko että nämä ajastaan jälkeenjääneet ovat tietoisia tällaisista asioista?
Tojopappojen katkeruus juontaa jo 70-luvulta, kun eka Golf GTI ja takavetoinen Corolla KE30 olivat saman aikakauden tuotteita. Rapaa tuli pomppivan Rollan tuulilasiin, kun Golfit pyyhälsivät ohi.
TM 12/1975 Corollan koeajo:
"Alustasta ja ajo-ominaisuuksista tuli moitteita: keula on epävakaa ("lelluu") ja takana olevista lehtijousista johtuen takapää saattaa epätasaisella tiellä pomppia".
Toyota Corolla kiihtyi 0–100 km/t 20,3 sekunnissa. Huippunopeus oli 140 km/t (tehtaan mukaan) tai 136 km/t (TM) Olin niin kiihkoissani että vastasin oikein 5 viestillä. Siitäkin huomaatte epätoivoni tason.
- Anonyymi
Tojopappojen viimeiksi havaittu aivotoiminta ajoittuu aikaan kun Mauno Koivisto oli Suomen presidentti. Sen jälkeiset tapahtumat ovat tojotisteille täysi mysteeri.
- Anonyymi
No jopas täällä konserninmiehet on tärinöissään.
Niinkö on katkera pala kun passat nopeitten ruostuva auto ja audissaki hirvee rengasmelu.
Ja uusin TM moitti vielä niiden kikkareiden automaattia että hidas ja arpoo vaihteita.- Anonyymi
Mikäs merkki on jo hyvässä ruostumisen alussa uutena ostajalle luovutettaessa ja se melu, 85 dB motarilla. Huhhuh.
- Anonyymi
Konsernimiehillä ei ole mitään hätää kun konsernin toisen sukupolven sähköautot on jo esitelty. Tojolta puuttuu se ensimmäinenkin.
Toiset kehittää, toiset kopsaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Konsernimiehillä ei ole mitään hätää kun konsernin toisen sukupolven sähköautot on jo esitelty. Tojolta puuttuu se ensimmäinenkin.
Toiset kehittää, toiset kopsaa.Onhan niille luvattu sähköautoja mutta vain Kiinan markkinoille. Sähkö- ja paloturvallisuus ei ilmeisesti ole vielä Euroopassa vaadittavalla tasolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Konsernimiehillä ei ole mitään hätää kun konsernin toisen sukupolven sähköautot on jo esitelty. Tojolta puuttuu se ensimmäinenkin.
Toiset kehittää, toiset kopsaa.Kannattas konsernin suunnittelijoillaki kopsata niin saisivat toimivaa tekniikkaa.
- Anonyymi
"audissaki hirvee rengasmelu"
Totuus asiassa TM 14/19:
"Äänieristys toimii hyvin, vaikka matalaprofiilirengas tuo karkealla asfaltilla sisälle aika ajoin ylimääräistä melua". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"audissaki hirvee rengasmelu"
Totuus asiassa TM 14/19:
"Äänieristys toimii hyvin, vaikka matalaprofiilirengas tuo karkealla asfaltilla sisälle aika ajoin ylimääräistä melua".Äänieristys voi toimia,eli ei kuulu suhinoita eikä moottorin ääntä.
Siinähän oli että moitimme rengasmelua karkealla asfaltilla.
Näin juuri löytyy myös esim youtubessa muiden merkkien kohdilla.
Hiljainen auto muuten mutta rengasmelu kuuluu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äänieristys voi toimia,eli ei kuulu suhinoita eikä moottorin ääntä.
Siinähän oli että moitimme rengasmelua karkealla asfaltilla.
Näin juuri löytyy myös esim youtubessa muiden merkkien kohdilla.
Hiljainen auto muuten mutta rengasmelu kuuluu.Olisko renkailla mitään tekemistä rengasmelun kanssa ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisko renkailla mitään tekemistä rengasmelun kanssa ?
Kyllä on. Toiset renkaat on hiljaisia, toiset koväänisiä. Ero voi olla jopa 10 dB luokkaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on. Toiset renkaat on hiljaisia, toiset koväänisiä. Ero voi olla jopa 10 dB luokkaa
Ja jos rengasmeluun panostetaan niin sama mitkä rattaat sinne alle laittaa niin ei kuulu renkaista ääntä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos rengasmeluun panostetaan niin sama mitkä rattaat sinne alle laittaa niin ei kuulu renkaista ääntä.
Ei ole sattunut kohdalle, mutta ajankin alle 100 k€ kulkineilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"audissaki hirvee rengasmelu"
Totuus asiassa TM 14/19:
"Äänieristys toimii hyvin, vaikka matalaprofiilirengas tuo karkealla asfaltilla sisälle aika ajoin ylimääräistä melua".Ja Mersu GLA sama homma, huonot ensiasennusrenkaat. Moottorikin meluaa voimakkaasti TM mukaan, eikä käynti ole kovin kaunista ainakaan 200 diesel koneessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole sattunut kohdalle, mutta ajankin alle 100 k€ kulkineilla.
1000e lähempänä totuutta
- Anonyymi
Vetyauto olisi muuten hyvä mutta kun vedyn tekeminen on pirun kallista eikä sitä saa ostaa mistään. Sähköauto on hyvä kun aurinkosähköökin saa kohtuu halvalla eikä vesivoimalla tehty töpselisähkökään niin kallista ole.
- Anonyymi
Honda ja BMW tekee nykyään parhaat itselataavat hybridit. Niissä polttomoottorilla ei pyöritetä pyöriä vaan generaattoria. Sähkömoottori pyörittää pyöriä koko ajan.
- Anonyymi
Talvellakin Toyota Hybridin kulutus 3,5 litraa sadalla. Ihme peli.
- Anonyymi
Jos itselataavat kulkee noin pienellä niin ladattavat voi unohtaa! Ei maksa vaivaa pelata johtojen kanssa ja ottaa turhia riskejä kun säästöt ovat täysin olemattomat.
- Anonyymi
"Jos itselataavat kulkee noin pienellä niin ladattavat voi unohtaa!"
Jos kulkisivat niin silti sähköauton kilometri on kaksi kertaa halvempi. Kun höpöhybridin oikea kulutus on yli viisi litraa niin oikeasti sähköauton kilometri 4-5 kertaa halvempi kuin höpöhybridin.
- Anonyymi
Näin ajamme Hybridi-Corollalla:
https://www.youtube.com/watch?v=yA9guCEEGiY- Anonyymi
Miten kävisi, jos pitäisi päästä hätäisesti parista rekasta ohi.
- Anonyymi
Mahoton peli ja mikä vääntö 300 Nm heti nollasta aina 150 km/h saakka, siitä eteenpäin vääntömomentti pienenee tehon pysyessä vakiona.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahoton peli ja mikä vääntö 300 Nm heti nollasta aina 150 km/h saakka, siitä eteenpäin vääntömomentti pienenee tehon pysyessä vakiona.
Ei pidä paikkaansa, teho tietysti kasvaa jos lisää kaasua !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa, teho tietysti kasvaa jos lisää kaasua !
Sähkömoottorikäytöissä on ensin vakiovääntöalue, jolloin teho kasvaa ja sen jälkeen on vakiotehoalue, jolloin vääntömomentti pienenee. Käy peruskoulu ensin loppuun, voit tuon vielä jonakin päivänä ehkä ymmärtää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähkömoottorikäytöissä on ensin vakiovääntöalue, jolloin teho kasvaa ja sen jälkeen on vakiotehoalue, jolloin vääntömomentti pienenee. Käy peruskoulu ensin loppuun, voit tuon vielä jonakin päivänä ehkä ymmärtää.
En usko ilman linkkiä jossa asia esitetään käyrämuodossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En usko ilman linkkiä jossa asia esitetään käyrämuodossa.
Lataa vaikka ABB:n TTT käsikirja Sähkömoottorikäytöt, jos osaat. Siellä on sinulle tekstiä ja kuvia ihan riittävästi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lataa vaikka ABB:n TTT käsikirja Sähkömoottorikäytöt, jos osaat. Siellä on sinulle tekstiä ja kuvia ihan riittävästi.
Nyt puhutaan hybridiautosta ja miten sen teho ja vääntömomentii käyttäytyy kierrosluvun funktiona.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt puhutaan hybridiautosta ja miten sen teho ja vääntömomentii käyttäytyy kierrosluvun funktiona.
Polttiksen vai sähkömoottorin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttiksen vai sähkömoottorin?
Molempien yhtaikaa ollessa päällä niin millaiset on vääntömomentit ja miten tehot jakautuu koneiden välillä.
- Anonyymi
No ?
Onko se teistä noloa jos reilusti yli puolet kaikista kommenteista tulee samasta lähteestä eli minun koneelta? Kunhan tässä kyselen?
- Anonyymi
PenttiHolisti, tuon jo jokainen tietää.
- Anonyymi
Esitin liian vaikeita kysymyksiä. On kumma ettei hybridiauton vääntömomentti käyrää tiedetä edes Tekniikan Maailmassa. S-tanan tunarit.
- Anonyymi
Pikkaisen eri auto, mutta hybridi kuitenkin
https://www.researchgate.net/figure/Toyota-Camry-Hybrid-2012-general-specifications-3_tbl1_270916536
- Anonyymi
Tästä on turha väitellä. Sähkökäytöllä saadaan heti täysi vääntömomentti koko kierroslukualueelle jos vaan paikat kestää.
- Anonyymi
Ei pidä paikkaansa. Otaa Tero selvää asioista.
- Anonyymi
Kaikkihan tietää että hybridit katoaa valoista maisemaan kuin pieru Saharaan .
- Anonyymi
Kaupungissa voi ajella puolet bensalla ja puolet sähkömoottorilla, keskikulutus 3,5 l/100 km.
- Anonyymi
Hypridi 30 % raskaampi normaalia autoa. Kuluttaa renkaita painosta johtuen 30 % enemmän, kuluttaa tietä samasta syystä 30% enemmän, tuottaa ja aiheuttaa asvaltti ja rengaspölyä 30 % enemmän. Aiheuttaa jo alkuvalmistuksessa, metallien akkumateriaalien louhinnassa hiilipäästöjä 10 kertaisesti ja romutuksessa päästötöt moninkertaiset tavalliseen autoon verrattuna. Imaston kannalta kokonaispäästöt hybridin elinkaaressa on vähintään 30% suuremmat normaali kaaraan verrattuna.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä722419Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721782Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461457Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2561429- 841259
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3871232Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421225- 1281185
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3481176