https://www.menaiset.fi/artikkeli/hyva-olo/terveys/tama-yksinkertainen-kikka-auttaa-nukahtamaan-nopeasti
Jos haluaa sitten olla tehokas ja yhdistää iltapäiväkävelyyn hengitysharjoitukset niin sekin on mahdollista esim seuraavasti;
Askelten mukaan laskee 4-4-4-4; sisäänhengitys yx-kax-kol-me, pidätys yx-kax-kol-me, uloshengitys yx-kax-kol-me, yx-kax-kol-me, ja uudelleen. Ainakin mulla tuo toimii... Kuinka paljon se vaikuttaa uneen, en tiedä, mutta ei siitä haittaakaan varmaan ole ja monet ohjeet suosittavat tuomntyyppisiä ohjeita...
Tämäkin auttaa nukkumiseen;
9
271
Vastaukset
- Anonyymi
Unihäiriöisten kannattaa kuulemma myös harrastaa rentoutumisharjoituksia aina silloin tällöin muutoinkin kuin nukkumaan mennessä. Vaikka ennen nukkumaanmenoa se lienee tärkein. Netti on täynnä ohjeita erilaisiin rentoutusharjoituksiin. Tässä yksi;
https://www.youtube.com/watch?v=1qiV2RX5UwU
Rentoutumisharjoitukset erilaisia luontaistuotteita on hyvä yhdistelmä.
Luontaistuotteista melatoniinit lienevät kaikkein parhaita.. Niissä on tarkat ohjeet käytöstä. Illan viimeinen ruopkailu pitöisi oplla myös hiilihydraattipitoinen, koska hiilihydraatit lisäävät serotoniinin tuotantoa, josta muodostuu sitten melatoniinia.
Ja jos on aikaa, kannattaa lukea Leeni Peltosen kirja "Valvomo" se antaa monenlaisia ohjeita nukkumiseen. - Anonyymi
Kannattaa harrastaa näitä, eikä pelkästään nukkumaan mennessä, vaan myöskin päivän mittaan aina silloin tällöin. Niin sanovat ainakin unettomuuden asiantuntijat...
Voi auttaa, kandee ainakin kokeilla.- Anonyymi
Hengitysharjoitus auttaa kuulemma erityisesti silloin jos kokee lievää hermostumista tai keskittymisongelmia..
Sanovat asiaa tuntevat...
- Anonyymi
Kandee, kandee, kuulemma auttaa, mulla auttaa, kuulemma.
- Anonyymi
Mitähän meinaat? Hengitys on no. se juttu, jota esim. esiintyvät taiteilijat ja urheilijat käyttävät tulostensa maksimoinnissa. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän meinaat? Hengitys on no. se juttu, jota esim. esiintyvät taiteilijat ja urheilijat käyttävät tulostensa maksimoinnissa. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin
Muistakaa, hyvät lukijat, hengittää!
- Anonyymi
Nii-in, usko tai älä, se unohtuu tyypeiltä joskus. Ja vielä useammin se on vääränlaista. - Nm. Terveysongelma
- Anonyymi
Huuhaata on nuo kaikki jutut.
Melatoniini auttaa toisilla ja toisilla ei.
Ketipinor auttaa toisia nukkumaan ja toisia ei. Tenox on hyvä nukahtamislääke
Kun muistaa miten on lapsena/nuorena nukkunut ilman mitään ongelmia, niin tietää että se on mahdollista ja mitään kepulikonsteja turha yritää Joo varmasti hengitys- ja rentoutumisharjoitukset auttaa nukuhtamaan, mutta eipä ne auta, kun on tarpeeksi stressaantunu ja ylikierroksilla menevä kroppa...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1034563Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743831335- 1861062
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091052Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86950Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47911- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11882- 64866
tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt10837