PITÄIS OSTAA AUTO, mitä suosittelet?

Anonyymi

Ostin mökin ja siksi tarvitsen nyt myös auton. Yhtään en tiedä minkä merkkinen kannattaisi ostaa. Ei saisi olla kallis, semmoinen 6-8000€, ei kovin matala ettei jää pohjasta kiinni mökkitiellä. 5 ovea ja takakontissa pitäisi olla tilaa koiralle ja kylmälaukulle. Pitäisi kestää hiekkatiellä ajoa, kinttupolkua on melkein 20 km suuntaansa. Pieni kulutus, halvat huollot ja varaosat olisi plussaa, niin ja ilmastointi pitää olla.

72

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä möin mökkini ja luovuin autosta, on vielä osake ja lihava pankki tili.

      • Anonyymi

        Niin, nauti sinä pankkitilistäsi, minä nautin mökkeilystä kun vihdoinkin olen vapaaherratar :) ... vaan osaatko neuvoa tuossa autoasiassa mitä aloituksessani kyselin.
        Terv. Eeva-Kaisa


      • Anonyymi

        Minkä värinen pitäisi olla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, nauti sinä pankkitilistäsi, minä nautin mökkeilystä kun vihdoinkin olen vapaaherratar :) ... vaan osaatko neuvoa tuossa autoasiassa mitä aloituksessani kyselin.
        Terv. Eeva-Kaisa

        Toyota yaris verso, tai ford fokus farmari
        njj


      • Anonyymi

        Toyotassa joutuu maksamaan nimestä. Osta Hyundai. Siinä on hyvä hinta/laatusuhde.
        Ylipäätään käsivaihteisia saa halvalla, kaikki haluavat automaatin. Niin minäkin halusin, mutta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotassa joutuu maksamaan nimestä. Osta Hyundai. Siinä on hyvä hinta/laatusuhde.
        Ylipäätään käsivaihteisia saa halvalla, kaikki haluavat automaatin. Niin minäkin halusin, mutta..

        niinpä https://www.nettiauto.com/toyota/yaris-verso?page=3
        njj


    • Ka, tässähän se. Kokoisekseen tilava ja näppärä kulkupeli. Penkki korkealla, jotta näkee hyvin ne kinttupolun montut ja autoon meno on helppoa huonommallakin selällä. Pehmeä jousitus omiaan mökkitielle.
      https://www.autotalli.com/vaihtoauto/36989641/Citroën/C3 Picasso/2011/Raisio?pos=0&page=1&searchType=usedCar

    • Anonyymi

      Osta Rutinoff!

    • Anonyymi

      Mercedes ML

      Tai joku muu maasturi. Siis aito neliveto. Kaikenlaisia maastureita aika hyvin myynnissä. Net on korkeita, niissä maavaraa, nelivedolla ei jää niin hyvin kiinni, kuin kaksvetoisella.

      Automerkeistä saa ihan yhtä hyvin tappeluksen, kuin vaikka politiikasta, uskonnosta, urheilusta. Mä ite jo pitempään suunnitellut vaihtavani arjalaisen muskeliauton maasturiin. Alkanut kaupungissakin tympiä matalat urheiluautot, ei niistä edes näe mitään ja polvet vaan naksuu kun laittautuu puolimakaavaan ajoasentoon. Maastureita vähän kaikilla merkeillä, kyllä valinnanvaraa on. Kato nettiauto.com:sta.

      =DW=

      • Anonyymi

        Osta 6- 8000 Eurolla hyväkuntoinen "oikea" maasturi, esim. Jeep tms., joka tapauksessa tasauspyörästön lukolla varustettu jotta se on edes toimiva neliveto. Jokin nyt aloittajan käytettävissä olevan rahamäärän ja DW:n ajatuksissa ei osu yhteen?


    • Me ostettiin hiljakkoin toiseksi autoksi Suzuki Alto ja ajan mieluiten vain sitä. En osaa vielä sanoa miten hyvä tai kestävä se on, mutta sieltä näkee joka suuntaan hyvin ja sinne on helppo mennä ja tulla ulos. Pysäköiminen on lastenleikkiä ja ruutuun osuu aina. Bensaa menee tosi vähän koska siinä on pieni moottori.

      • Anonyymi

        pienihän se on, ettei siinä suurta vikaa voi olla, mutta sopiiko sinne koira
        njj


      • Anonyymi kirjoitti:

        pienihän se on, ettei siinä suurta vikaa voi olla, mutta sopiiko sinne koira
        njj

        Riippuu koiran koosta . Cihuahua ja kääpiöpincher mahtuu, mutta jo saksan paimenkoiran kanssa voi tulla ahdasta takaluukussa :)


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Riippuu koiran koosta . Cihuahua ja kääpiöpincher mahtuu, mutta jo saksan paimenkoiran kanssa voi tulla ahdasta takaluukussa :)

        Sivusta.


        Mulla yks tuttu, jolla oli aikanaan Ford Fiesta ja Berhardin paimenkoira. Ällistyttävän hyvin net mahtui autoon, koiran persse oli takapenkillä ja pää vänkärin puolella edessä :D


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Riippuu koiran koosta . Cihuahua ja kääpiöpincher mahtuu, mutta jo saksan paimenkoiran kanssa voi tulla ahdasta takaluukussa :)

        Saksan paimenkoira, kuka tai mikä tämä on, se liittokansleriko?


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Riippuu koiran koosta . Cihuahua ja kääpiöpincher mahtuu, mutta jo saksan paimenkoiran kanssa voi tulla ahdasta takaluukussa :)

        Koiraa ei kuulemma saa lain mukaan laittaa suljettuun takakonttiin.
        Jos on avattava luukku sisätiloihin, se on varmaan sallittu vaihtoehto.
        Onko takaikkunalla oleva levy irrotettavissa tai voiko takapenkin selkänojan kääntää avoimeksi takakontin edessä?


    • Ehkä joudut jostain kriteeristäsi luopumaan,

      Osta hienoin Rolls Royce, silloin jos se hajoaa siellä kiemuraisella mökkitielläsi, tulee huoltomies paikalle alta aikayksikön ja huollot ovat ilmaisia.

      tai toinen suosittelemani vaihtoehto on yksi maailman yksikertaisin menopeli Lada Niva,
      siinä on korkea maavara ja pyörät ovat nurkissa, kääntyy mökkitiellä kepoisasti ja se on niin yksinkertainen menopeli, että jokainen kyläseppäkin pystyy sen korjaamaan, tulee halvemmaksi kuin merkkihuollot.

      • Ai, juu, unohtui...
        Onnea uudelle mökin omistajalle.
        Nyt sinulta ei puuha ja askar lopu.


    • Anonyymi

      Ostit mökin sitten. Onko paskalain edellyttämät hommat hoidettu oikein, jottei tule ylläreitä syksyllä?

    • Anonyymi

      Elä osta kallista. Se voip kuatuva mökkitielä vielä.

    • Anonyymi

      Liisaa!

      • Anonyymi

        Kallein mahdollinen vaihtoehto, sama kuin vuokra- asunto: Juuri se vuokraaja- liisaaja maksaa lopulta kaikki kulut hankintahinta mukaan lukien ja vieläpä voiton sille liisaajalle, ei se liisaaja hyvää hyvyyttään toimintaa harjoita.
        Auton vuokraamisessa on mieltä vain harvakseltaan ja lyhytaikaisesti sitä tarvittaessa, mutta aloittaja tarvinnee sitä mökkimatkoilleen aika usein ja lähes ympäri vuoden.
        Aloittajan kertomilla rahoilla voi hankkia jonkun siedettävän kokoisen 2000- 2006- mallin 150000- 250000 km ajetun auton. On sitten jo vähän tuuristakin kiinni miten paljon vikoja siinä lähitulevaisuudessa ilmenee. Yleensä noissa nopeammin kuluvia osia on jo pariinkin kertaan vaihdettu, ruostettakin alkaa olla, erityisesti piilopaikoissa jne. Hyväkuntoista toimivaa nelivetoa ei tuolla rahalla hankita. Pitää huomata kuinka dieseleissä nykyään on jo ajoneuvovero aika tasan kaksinkertainen bensavehkeisiin verrattuna, paljon kaikenlaista huomioon otettavaa käytetyn auton kaupassa on, ja mitä edullisempi ja siis käytetympi, sitä tarkempana pitää olla.


    • Anonyymi

      Ka auto pitäs ostoo ja kiertöö vähä mualimmoo, kuhan ny lotossa voettais.
      Mopo auttoo uattelin. Mopo alleh ja saetakki piälle. Vanha emali vati piähän kypäräks.

    • Anonyymi

      Halpaa ja halpaa. Vanha auto on aina vanha sekä sattuman satoa , mitä tuo tullessaan.
      Autoverkkokaupasta 3 v sopimuksella ei muuta huolta, kuin maksut kuukausittain.
      Ja hanaa.

      • Anonyymi

        Mutta miksi se autoverkkokauppa toimisi tappiokseen? Kas jokainen toiminnan harjoittaja haluaa saada KAIKKIEN kulujen lisäksi vielä voittoakin toiminnastaan. Joku sen kaiken maksaa, olisiko se maksaja yllättäen se vuokraaja?
        Luepas oikein tarkkaan kaikki sopimusehdot noissa jutuissa: Kuka maksaa vakuutukset, kuka polttoaineet jne. Niin, ja sitten maksat ne kuukausierät, sanokaamme vaikka 330 Euroa/kk, se tekee muuten vuodessa 3960 Euroa ja kolmessa vuodessa 11820 Euroa. Maksat autosta kaikkien tavanomaisten kulujen lisäksi kolmen vuoden aikana 11820 Euroa saamatta siitä edes yhtä rengasta omistukseesi...


    • Anonyymi

      Jos ei ole rahaa Porcheen niin kyllä Toyota yaris on yksi parhaita pikkuautoja. Itse ajan mersua tai audia. Mutta tiedän että lähes kaikki ovat tyytyväisiä Toyotaan.

      • Ei kuulosta kovin pikkuauton tarpeelta jos takakonttiin pitää sopia koirakin ja muita varusteita. Halpa ja käytetty ei mikään merkki takaa hyvää. Vasta otettuaan näkee minkä sai :D. Varsinkin jos itse ei atolle kykene mitään tekemään vaian kaikki joutuu teettämään vieraalla.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Ei kuulosta kovin pikkuauton tarpeelta jos takakonttiin pitää sopia koirakin ja muita varusteita. Halpa ja käytetty ei mikään merkki takaa hyvää. Vasta otettuaan näkee minkä sai :D. Varsinkin jos itse ei atolle kykene mitään tekemään vaian kaikki joutuu teettämään vieraalla.

        Ei kai koiraa mihinkään takakonttiin laiteta, mutta farmarimallin peräosaan toki, mieluusti asiallisella koiraverkolla erotettuun tilaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai koiraa mihinkään takakonttiin laiteta, mutta farmarimallin peräosaan toki, mieluusti asiallisella koiraverkolla erotettuun tilaan.

        Takakontti tai peräosa :DD. Molemmat koirien kuljetukseen sopivat kun koira on erotettu matkustamosta verkolla tai aidalla.


    • Jankuti typerästi taaski

      Minun Relluni on vm.2005
      Ostin sen 2014.
      Autoni maksoi 4900€
      Olen nyt tehnyt siihen remonttia, ilmastointia myöten, yhteensä 4200€
      -
      Autoni on 1600cc. farmari Megane.
      113hv.
      Tuon-tyyppinen bilika maksaa uutena jotain 30000€
      Hintaa saa korjata.
      -
      Joten vielä saan korjata autoani paljon, ennenkuin se menettää silmissäni arvonsa.

      H.

      • Anonyymi

        Yhtä seikkaa vaan et hoksaa. Saat korjata Relluasi vielä vaikka 10000 Eurolla, mutta sen jälleenmyyntiarvo tuskin on yli kolmea tonnia. Jos esimerkkisi Meganea on hyvin pidetty eikä ole ajettu ihan päättömiä kilometrimääriä, sen jälleenmyyntiarvo voi olla hyvinkin vielä 15- 17000 euroa. Eli kun Meganen omistaja haluaa myydä autonsa, hänelle kertyy tappiota suunnilleen saman verran kuin sinun autoilusi on sinulle tullut maksamaan. Erona tietysti ettei Megane ole seissyt korjaamoilla puolta ajastaan ja sen omistaja on hurruutellut uudenkarhealla autolla toisin kuin sinä olet pärskytellyt 15 vuotiaalla ruostevanhuksella...No, tiedämme toki että auton arvonalenema on nopeinta auton ensimmäisten vuosien aikana, mutta uutta haluava saa uutta ja ruosteista pitkälti teknisesti vanhentunuttakin haluava saa sen ruosteisen murheenkryynin!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä seikkaa vaan et hoksaa. Saat korjata Relluasi vielä vaikka 10000 Eurolla, mutta sen jälleenmyyntiarvo tuskin on yli kolmea tonnia. Jos esimerkkisi Meganea on hyvin pidetty eikä ole ajettu ihan päättömiä kilometrimääriä, sen jälleenmyyntiarvo voi olla hyvinkin vielä 15- 17000 euroa. Eli kun Meganen omistaja haluaa myydä autonsa, hänelle kertyy tappiota suunnilleen saman verran kuin sinun autoilusi on sinulle tullut maksamaan. Erona tietysti ettei Megane ole seissyt korjaamoilla puolta ajastaan ja sen omistaja on hurruutellut uudenkarhealla autolla toisin kuin sinä olet pärskytellyt 15 vuotiaalla ruostevanhuksella...No, tiedämme toki että auton arvonalenema on nopeinta auton ensimmäisten vuosien aikana, mutta uutta haluava saa uutta ja ruosteista pitkälti teknisesti vanhentunuttakin haluava saa sen ruosteisen murheenkryynin!

        Vaan ei löytänyt katsastus-mies tänä keväänäkään ruostetta mistään.
        Minä en ostanut autoani myyntiä varten.
        Minä lähdin liikkeelle senlaisen osto-ajatuksen kanssa, että ajelisin sillä tarpeeni mukaan.
        Ja on se ollut panostuksenin arvoinen.
        Täyttäen odotuksenikin.
        Peri-kunta sitten saa arvioida autoni uudelleen.
        EOC

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Vaan ei löytänyt katsastus-mies tänä keväänäkään ruostetta mistään.
        Minä en ostanut autoani myyntiä varten.
        Minä lähdin liikkeelle senlaisen osto-ajatuksen kanssa, että ajelisin sillä tarpeeni mukaan.
        Ja on se ollut panostuksenin arvoinen.
        Täyttäen odotuksenikin.
        Peri-kunta sitten saa arvioida autoni uudelleen.
        EOC

        H.

        ...panostukseni

        H.


      • Anonyymi
        hunksz kirjoitti:

        Vaan ei löytänyt katsastus-mies tänä keväänäkään ruostetta mistään.
        Minä en ostanut autoani myyntiä varten.
        Minä lähdin liikkeelle senlaisen osto-ajatuksen kanssa, että ajelisin sillä tarpeeni mukaan.
        Ja on se ollut panostuksenin arvoinen.
        Täyttäen odotuksenikin.
        Peri-kunta sitten saa arvioida autoni uudelleen.
        EOC

        H.

        14 vuotta vanha Megane on korkeintaan parin tonnin arvoinen kosla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        14 vuotta vanha Megane on korkeintaan parin tonnin arvoinen kosla.

        Onneksi ei ole tarvetta myydä.
        Vai kuinka? :)


        H.


      • Anonyymi
        hunksz kirjoitti:

        Onneksi ei ole tarvetta myydä.
        Vai kuinka? :)


        H.

        Romuauton arvo, tonttu viissataa, romu keinänen vie.
        Aiotko elää vielä kauankin, sitä vaan, ettei perikunnalle muodostuisi kuluja hiissata romusi huitsin nevadaan.
        Tee kuolinsiivous, aloita autostasi, onhan sinulla akku fillari.


    • Anonyymi

      Joku naisihminen siellä varmaankin kyselee, kun ei tiedä autoista mitään.

      Ota mies itsellesi!

    • Anonyymi

      Mies , jolla on auto. Saat huvin ja hyödyn samalla.

    • Anonyymi

      Ei täällä myyrä autoja, mee autokauppaan.

    • Anonyymi

      yksi hyvä mökkiauto olisi nissan note
      njjj

      • Anonyymi

        Yksikään manuaalivaihteinen auto ei ole hyvä vaihtoehto oikein mihinkään, kuka niitä vaihteita haluaa vielä vatkata kun automaattivaihteisiakin autoja valmistetaan?


      • Anonyymi

        Isot pojat kerto, että naiset tykkäävät tappivaihteisesta autosta.
        Ja varsinkin muotoilu on tärkeä asia.


      • Anonyymi

        Niin, miehen korvikkeitahan ne vaihdekeppiautot ovat yksinäisille naisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, miehen korvikkeitahan ne vaihdekeppiautot ovat yksinäisille naisille.

        jaa sitten kannattaa ostaa sukusutin
        njj


      • Anonyymi

        NOTE!!

        HYVÄ hankinta, noin 3-vuoden vanhana.

        Uusi 18000
        Nyt 9900 ja ajettu 50000km

        Hinta tippuu ihan mielettömästi.


    • Anonyymi

      Hei vaan!

      Onko siellä nainen pulassa?

      remonttimies

    • Anonyymi

      Hei kiitos asiallisista auto-vinkeistä (njj ja entinenmiäs), en ole ehtinyt vielä päättää. Kovasti olen kierrellyt ja tutkaillut tarjontaa, niin autojobbareilla kuin netissäkin. Vaikea on valinta kun tuntuu nettikokemuksia lukiessa kaikki olevan aina jonkun mielestä huonoja :(
      T. Eeva-Kaisa

      • Niin, niitä huonoja nettikokemuksia voidaan kirjoitella muiden mielestä hyvästäkin autosta vain omalle kohdalle sattuneen huonon tuurin takia.
        Minusta käytettyä autoa hankittaessa merkki ei ole niin oleellinen asia. Oleellisempaa on, että auto on itselle kaikin puolin sopiva, autolla ajettu kilometrimäärä ja auton kunto. Kuntoa tietysti vähemmän autoja tuntevan vaikea, ellei mahdoton arvioida. Kuntotarkastus katsastusasemalla tai korjaamolla ei olisi pahitteeksi.

        Onhan noita katsastus- ja luotettavuustilastoja olemassa ja jonkinlaista suuntaa nekin antavat merkin hyvyydestä tai huonoudesta. Minusta ainakin katsastustilastoja käytetään liikaakin auton hyvyyden arvioimiseksi. Katsastuksessa ilmenevät viat ei useinkaan kerro auton luotettavuudesta. Esim. joissain merkeissä/malleissa hylkäyksen syynä usein etupyörän ripustuksen nivelet. Yleensä melko halpoja korjattavia ja vähän ajavalle tuskin toista kertaa tulee eteen kun se kerran on korjattu. Itse olin jo vaihtanut muutaman nivelen vaikka kilometrejä vasta 140 tkm.

        Merkin valinnassa vaikuttaa paljon sekin, minkälaisia teitä ajelee. Pikkumatkoilla ei niin väliä, mutta pitkä matka moottoritiellä voi muodostua raskaaksi pienellä autolla, joka ei ole kovin suuntavakaa. Esim. tuo pikkupicasso, josta tuli linkki tällättyä, on melko tuuliherkkä ja tuulisella kelillä sitä saa jatkuvasti ohjastaa.


      • Anonyymi


    • Kun myin pakuni ja kuitenkin tarvitsen kuljestustilaa, ostin käytettynä tuollaisen Opel Combon.
      Takapenkin kohdalla on liukuovi.
      Takana on hyvä tila, joka sopii mainiosti koiralle, verkon kun laittaa väliin. Kun takapenkin selkänojan laskee, pystyn kuljettamaan halkaisukoneenkin sillä.
      Takatilassa toin juuri 130l jääkaapin pakkauksissaan.
      Maavarakin on reilu.
      Viime syksystä olen sillä ajellut ja olen ihan tyytyväinen.
      On muitakin merkkejä, joilla on samantyylinen malli.

      • Anonyymi

        Katsoin myynnissä olevia Comboja ja dieselmoottoreilla ovat lähes kaikki. Se merkkaa reilusti yli kaksinkertaista ajoneuvoveroa, eli alle 300 Eurosta vero pompsahtaa noin 614 Euroon. Tuo vaikuttaa noin muutoin näppärältä ja käytännölliseltä pikkupakulta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katsoin myynnissä olevia Comboja ja dieselmoottoreilla ovat lähes kaikki. Se merkkaa reilusti yli kaksinkertaista ajoneuvoveroa, eli alle 300 Eurosta vero pompsahtaa noin 614 Euroon. Tuo vaikuttaa noin muutoin näppärältä ja käytännölliseltä pikkupakulta.

        Minun on bensiinillä.
        Nettiautosta sen löysin, oli samasta kaupungista missä poika asuu.
        Kävikin ilmi, että myyjä oli pojan vanha tuttu.
        Katsastikin vielä edellinä päivänä, ennen kun kauppa tehtiin.
        Ei ole mitään vikaa ollut.


    • Anonyymi

      Jeeppi olisi persoonallinen.

      Beng

      • Anonyymi

        Millaisen jeepin ostaisit 6-8000 Euron budjetilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaisen jeepin ostaisit 6-8000 Euron budjetilla?

        Saisiko ulkomailta? Voisiko piipahtaa Saksassa?

        Beng


    • Anonyymi

      Taksi tuo ja vie , sekä tulee halvemmaksi laskettaessa kaikki kulut huomioi kaikki!

    • Anonyymi

      Käytetty auto on kun jos ostaisi sian säkissä. Et voi tietää mitä saat. Mutta, jos budjetti on pari tonnia, niin mitään priimaa et saa. Varaudu korjauskuluihin ellet osaa itse korjata . Itse ehkä ostaisin pienen uuden hybridin tai liisaisin. Joka tapauksessa kaikki mikä menee autoon on pelkkää kulua. Mitään et saa takaisin. Tai ostaisin jonkun tutun hyväksi koetun käytetyn auton. Mistään autokaupasta en ikinä ostaisi kuin vähän käytettyä pirssiä. Voit joutua uusimaan lähes kaiken. Lisäksi huomioi tulevat verouudistukset. Enkä ostaisi kuin hyväksi todettuja merkkejä. Kai osaat lukea huoltokirjaa ja kysyä tekniset tiedot ym. Jos on kovin vanha auto myös muoviosat hapertuu. Riippuu kanssa siitä miten autoa ylimalkaan on pidetty, onko vain yksi omistaja jne. Mutta ostat sitten uuden tai käytetyn niin pelkkää arpajaista koko homma. Joskus saa tosi hyvä auton, joskus se on pelkkää tuskaa ja kiroilua.

      • Anonyymi

        Kun maalla aikoinaan ostettiin sika säkissä, ei siinä ollut ongelmia: Sianporsas oli pieni ostettaessa ja paljon isompi loppuvuodesta tapettaessa.

        Miksi sotket ja sekoitat aloittajaa entisestään esim. höpöttämällä lähes samanaikaisesti jostakin kahden tonnin autosta ja toisaalta uudesta hybridistä?
        Aloittaja ilmoittaa tahtovansa saada auton hintaluokassa 6000- 8000 Euroa, miksi jauhat jostakin kahden tonnin autosta ja toisessa lauseessa taas uudesta hybridistä, kumpikaan kun ei ole aloittajan toiveiden kannalta realistinen vaihtoehto?


      • Anonyymi

        Kahdeksan tonnin budjetilla saa vaan sian säkissä. Ite laittasin likoon 30-40 donaa muuten jää helposti tien viereen ruuvimeisseli kädessä. Tai kaikki mitä aikasemmin sanoin. Kukaan jolla on toimiva vanha auto käytössään ei myy sitä. Eli 8000 budjetilla ei saa hyvää autoa. Ainakaan jos on tottunut ajaan laatumerkkejä ja pikkasen parempaa kotteroa kuin jonkun mainostama rellu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahdeksan tonnin budjetilla saa vaan sian säkissä. Ite laittasin likoon 30-40 donaa muuten jää helposti tien viereen ruuvimeisseli kädessä. Tai kaikki mitä aikasemmin sanoin. Kukaan jolla on toimiva vanha auto käytössään ei myy sitä. Eli 8000 budjetilla ei saa hyvää autoa. Ainakaan jos on tottunut ajaan laatumerkkejä ja pikkasen parempaa kotteroa kuin jonkun mainostama rellu.

        Mutta kun et ehkä jaksa tajuta että sivun aloittaja ei kysy neuvoa siihen kuinka ostaa 30- 40 "donaa" maksava auto".
        Mitä sinä tekisit "tien varressa" ruuvimeisseli kädessä?


    • Anonyymi

      Nyt saat auton edullisesti.
      Osta kunnon laatuauto Dacia.

      • Anonyymi

        Dacia Dokker Van 2013.
        6900€.(nettiauto).


    • Anonyymi

      Nyt kun olen kovasti tutkaillut vaihtoehtoja ja käynyt jo paria autoa kojeajamassakin, niin on tullut tunne että lienee tarpeen korottaa budjettia parilla tonnilla. Koeajetuista tuntui paremmalta Seat ibizaa bensa farkku, oli aika kiva, takaboxikin oli riittävän suuri, onko kyseisestä autosta jollain kokemusperäistä tietoa?
      T. Eeva Kaisa

      • "Anonyymi"

        Eiköhän tätä mainosta ole jo tarpeeksi?

        H.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Outo nimi sinulla, Eeva Kaisa?


      • Anonyymi

        Tuo on se vihoviimeinen juttu johon ei tule sortua: Korottaa budjettia parilla tonnilla. Sen kun teet, teet sen yhä uudelleen ja uudelleen ja pian pyöritäänkin tuplasummissa. Ja mitä vastinetta saat 10000 Eurolla enemmän kuin 8000 Eurolla, todennäköisesti et juuri mitään. Kysymys on täysin psykologinen, käytännössä hintapyynnöiltään 8000 tai 10000 Euron olevien autojen hyvyys- tai huonouseroja ei itse -irukaan kykene erottelemaan ja erottamaan.
        Koska yksikään aiemmin sivulle kommentoinut ei ole antanut yhtä ainutta käytännön neuvoa aloittajalle, niin laitan edes yhden, silläkin uhalla että aloittaja on ns. trolli: Selvitä milloin auto on katsastettu, ota auto jonka katsastuksesta on mahdollisimman vähän aikaa. Katsastus katsoo työnsä puolesta turvallisuudelle olennaisia asioita autosta, jarrujen toimivuuden, ohjauksen ja yleensä tärkeiden nivelien kunnon jne. Aivan romukuntoista autoa ei katsastuksesta läpi saa, tätä kun pitää lähtökohtana niin pääsee jo pitkälle. Sitten vaatii nähdäkseen sen huoltokirjankin ja käy sitä läpi rauhassa, milloin on vaihdettu öljyjä, milloin mahdollisesti esim. jakohihna yms. Esim. jakohihnan vaihdossa ei parane tuijottaa pelkästään kilometrejä, se vanhenee ajan myötä vaikka ei ollenkaan ajettaisi. Jakohihnan katkeaminen jossain syrjäisellä "kinttupolulla" on hinauksineen ja korjauksineen kaikkineen helposti yli tonnin kustannus, siihen päälle taksikyyti sieltä pois, jos ylipäätään saa taksin ja jos se ottaa jopa koiran kyytiin.....Ja jos sattuu olemaan moottorityyppi, jossa jakohihnan katkeaminen johtaa suurempaan moottorivaurioon, kuten useissa malleissa on, puhutaan moottorin täysremontista ja useista tonneista ja ehkä koko sen kesän odottelusta, miten sattuu missäkin korjaamolla kiireitä olemaan...


    • Anonyymi

      Miten on hunkz, onko Rellussa ollut pientä laittoa , sähkövikaa pukkaa monesti noihin meksuihin.

    • Anonyymi

      Plus 60 ostetaan uusi auto!

      Missä aivot??

    • Anonyymi

      Mikä suomalaisia vaivaa ovatko kaikki kerläisiä?? vanhat ihmiset?

      Vai ovatko lapset nollia?

      • Anonyymi

        Ei siskoni ---- olivat lomalla kaikki etelässä perheineen.

        Hän oli joka sai lukea.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      360
      4175
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1779
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1536
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      63
      1520
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1321
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1319
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      201
      1306
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe