Kysymys kuuluu: onnistuuko reiän poraaminen lasiin kotikonsteilla? Lasin vahvuus on noin 2-3 mm ja reiän pitäisi olla halkaisijaltaan about 1-2mm.
Entä onko vinkkejä missä tämä onnistuis halvalla, ellei kotona? Osia on aika paljon (200 -300 pientä) ja kaikkiin pitäis saada tuo reikä.
Lasin poraaminen?
3
4897
Vastaukset
- olen tehnyt
Joskus takavuosina tehtiin lasitiilistä lamppuja, poraamalla tiilensyrjään lampunmentonen reikä.
Kuparista valmistetaan työkalu, jota pylväsporakoneessa pyöritetään suht hitaasti ja painaen kevyesti lasia vasten. Väliin leikkuuaineeksi hiontatahnaa ja lasia tietenkin on jäähdytettävä pitäen tasalämpöisenä.
Puolentunnin jauhamisen jälkeen 5-8 millin lasiin ilmestyi siisti reikä.
Tuo menetelmä tuskin jutuissasi pelaa, mutta näin nykyaikana, miten olisi, jos reiät tekisi laaserilla.
Noita laitteita on suurempien kaupunkien ammatti ja aikuiskoulutuslaitoksissa.
Netistäkin voit löytää laserleikkausfirman.
Parasta tietoa saanet sieltä.
Kannattaa tietenkin kysyä tarjous ammattinsa osaavasta lasiliikkeestä.- loorti
Dremelissä tai vastaavassahan on noita lasin kaiverrus teriä joilla lasi kuluu vallan sutjakasti, kun kierroksia laittaa 30 000. Luulisi laserilla olevan vaikeus leikata lasia, kun on läpinäkyvää...no, ehkä jokin tietty aallonpituus heijastuu lasista...
Myös vesi/hiekka seoksella leikataan lasia, muovia, kiveä ja terästä.
- Kokeillut
Onnistuu, itse tein värillisistä n. 3x3 cm:n lasinpaloista joskus vuosia sitten oviverhon yhdistellen palat rautalangalla reijistä toisiinsa. poraamisen tein ns. minidrill/dremel poralla ja tavallisella metallintyöstöön tatkoitetulla terällä mutta pienessä altaassa veden alla. (Suojaa terää ns. palamiselta ja korvia siltä ääneltä joka syntyy, lisäksi puru ja mahd. sirut helppo siivota.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321