ahdistus/masennus, miten kertoa vanhemmille

Anonyymi

Mua on jo pitkään ahdistanut/masentanut enkä keksi sille mitään syytä. Tammikuusta huhtikuuhun oli päiviä kun saatoin vaan maata koko päivän sängyssä, kun en vaan jaksanu nousta. Tammi-helmikuussa myös viiltelin muutaman kerran, mut sain kerrottua kaverille ja lopetin.

Mulla on edelleen välillä päiviä että ahistaa ja masentaa tosi paljon, enkä usko että tää on enää normaalia. Ennen mun oli myös helpompi alottaa tekemään asioita. Oon kumminkin lukenu jotain masennusjuttuja, ja kaikilla on taustalla jotain perheväkivaltaa tai muuta kamalaa. Mulla on kuitenkin ihana perhe, eikä mua oo kiusattu tai mitään.

Musta tuntuu että mun mieliala vaihtelee jaksoittain. Välillä myös tammi-huhtikuussa kun oli pahin aika niin saatoin olla useamman päivän ihan normaali, eli pirteä ja iloinen ja jaksoin tehdä asioita, mut sit taas on viikko kun en jaksa tehä mitään. Lomallakin mulla on menny nyt hyvin, mut sit tän viikon alussa oli taas muutama päivä kun ahdisti.

Eli kertokaa miten voisin kertoa mun vanhemmille? En pysty vaan sanomaan, koska mun äiti syyttäis siitä itseään vaikkei tää todellakaan oo sen vika. :/

Jos tarvii niin voitte kysyä jos jäi jotain epäselvää.

4

1561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hei, kulta minkä ikäinen olet?
      Mielialavaihtelut kuuluvat murrosikään, mutta joskus kyseessä on vakavampaakin. Viidesosa ihmisistä sairastaa tai on sairastanu jotain mielenterveysongelmia, joten et ole yksin. Tärkeintä tilanteessasi on puhua jollekin, kuten haluat tehdä.
      Voisit kertoa vanhemmillesi, miltä sinusta tuntuu. Jos kasvotusten puhuminen tuntuu vaikealta, lähetä heille jokin viesti tai kirje, jossa kerrot olostasi. Jos koet, että sinun olisi hyvä hakeutua ammattiavunpiiriin, on monilla paikkakunnilla siihen mahdollisuus mm. matalan kynnyksen mielenterveyspalveluiden sekä opiskelupaikan kautta. Tärkeintä on, että tiedät, ettet ole yksin.
      Mielenterveysongelmat voivat tulla kenelle vain, eikä siihen tarvita aina laukaisevaa tekijää.
      Ps. Jos haluat vertaistukea ota yhteyttä minuun
      [email protected]

      T. Mielenterveysongelmia sairastanut sekä juttuseuraa vailla oleva nuori

    • Anonyymi

      masennus
      tutkia mikä osa-alue ahdistaa onko tulevaisuu vai miksi olen tänne syntynyt
      vai riittämättömyys tai mitä on tämän elämän jälkeen.
      Jokaiselle meille tulee Jeesus Kristus KUTSUU MEITÄ .

      mutta saatana pitää kiinni keinolla millähyvänsä se pitää kiinni laumasta joka joutuu kadotukseen.

      VAAN RUKOILEE JEESUS TIEDÄN ETTÄ OLET OLEMASSA TULE ELÄMÄÄNI
      ANNA KAIKKI SYNTINI ANTEEKSI JEESUKSEN VERELLÄ PESE POIS .
      LUE ISÄMEIDÄN RUKOUS TULE JEESUS MINUN HERRAKSENI.

      tiedätkö mitä SINÄ SAAT RAUHAN SE ON NIIN SUURTA KÄSITTÄMÄTÖNTÄ
      että voivaan sanoa KIITOS RAKAS JEESUS KRISTUS PIDÄ LUJAST MINUSTA KIINNI JA VIE PERILLE TAIVAANKOTIIN.

      tänä päivänä onkuin kielletty puhumasta pelastuksesta joka parantaa masennuksen ja kaiken tapahtukoon sinun tahtosi JEESUS.

    • Anonyymi

      Mul on ahdistus myös.

    • Anonyymi

      Koululääkäri, Terveyskeskus lääkäri. Siinne vaan varaa aika.Kerot ongelmasi.Pääset työstää asioita mielenterveys hoitajan kanssa.Tai menen heti Helsinki mission sivulle ,siellä on sivusto sekaisin. Klikaa ja varmaan nmerot kuin cat

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1804
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1602
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      19
      1399
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe