Onko sitä? Olin puolitoista vuotta sitten kuntoutuskurssilla yhden yön yli.
Olin ilmoittanut, että syön kanaa ja kalaa, en lihaa. Omaa tyhmyyttäni en ymmärtänyt tarkentaa, että syön vain KYPSÄÄ kanaa. Lounaaksi meille tarjottiin lipeäoliiveja, jotain salaattia terävien kuorien kanssa, raakaa kanaa ja vettä. Päivällinen oli viideltä: lipeäoliiveja, samaa piikkisalaattia ja vesikeittoa, jossa lillui parsan ja lehmän paloja ja vettä, leipää saimme pitkän kerjäämisen jälkeen. Iltapala oli kahvi tämän ruokailun yhteydessä.
Porukat huomauttelivat ruuasta. Aamupalalla kylpylän henkilökunta alkoi kovaäänisesti nimeltä mainiten nauraa "tuollaisille" kelapummeille.
Vaikka olin asiallisesti huomauttanut ruuasta ja omasta ruokavaliosta, minut heitettiin ulos koko kuntoutuksesta, opetuksena muille. Se oli oikeusmurha, mutta onneksi pääsin pois.
Vetäjä soitti perään ja kertoi, että kylpylän kurssitussopimus oli jo aikaa sitten irtisanottu epäasiallisten ruokien ja huonon palvelun vuoksi. Miksi ihmeessä irtisanottiin, eikä PURETTU.
Tämän verran meitä kunnioitetaan: Se, mitä ei millekään toiselle ryhmälle voi tarjotaan, tarjotaan omaishoitajille. Pitäisi olla tyytyväisiä ja kiittää.
Kuluttajasuoja kursseilla?
8
114
Vastaukset
- Anonyymi
Missä tuollaista muka on tapahtunut?
- Anonyymi
Lappeenrannan kylpylaitos, asiasta tehtiin tutkinta. En päässyt mukaan, mutta sain päätöksen.
Päätöksessä luvattiin mm, että ruokajuomaksi pitää vastaisuudessa olla muutakin kuin kraanavettä.
- Anonyymi
Jos ruokailu ja kohtelu on samanlaista, kurssilla josta maksetaan omavastuu (100 €), voiko vaatia rahansa takaisin?
Pitääkö kaikki tapahtumat dokumentoida?
Kursseilla on valtavasti tyhjänpäiväistä paatosta hyvinvoinnista niiden esittämänä, jotka eivät ymmärrä hoitajan arkipäivästä tuon taivaallista. Pitääkö ne kuunnella?
Entä muu ohjelma. Kun ei kiinnosta kuntosalit ja altaat lainkaan. Pitääkö liota vanhusten ihveissä?- Anonyymi
Kiinnostaa kuka tuon satasen perii.
Onko nämä ”kurssit” liiton järjestämiä?
Liiton lomissa on satasen omavastuu, periikö liitto tuon satasen vai kuka? - Anonyymi
Kerropa missä tällaista on tapahtunut. Eiköhän niistä kurssiohjelmista ole ennakkoon tietoa mitä ne sisältää ja voi itse valita mihin on menossa.
- Anonyymi
Vastaus tuossa ylempänä. Lpr kylpylaitos.
- Anonyymi
Valinnanvaraa lienee vain omaishoitoliiton henkilökunnalle, ei omaishoitajille.
- Anonyymi
Meillä oli mielenkiintoinen ryhmä kurssilla, napakoita naisia ja mukavia miehiä. Teimme yhteisen sopimuksen, että nyt pidetään lomaa ja kielletään marinat ja valitukset (niitähän kuulemme aamusta iltaan).
Vetäjä ilmoitti päätöksemme kuultuaan: Tämä on vertaistukikurssi. Olette tulleet tänne valittamaan, aloittakaa.
Kenen muun pitää (vähällä) vapaa-ajallaan paneutua työnsä pahimpiin epäkohtiin?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,1825097Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut813646SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun233069SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt602692Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers72375SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het412306Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä1032253Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?292107Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan752095Mitä saa sanoa?
Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja922049