Kuluttajasuoja kursseilla?

Anonyymi

Onko sitä? Olin puolitoista vuotta sitten kuntoutuskurssilla yhden yön yli.

Olin ilmoittanut, että syön kanaa ja kalaa, en lihaa. Omaa tyhmyyttäni en ymmärtänyt tarkentaa, että syön vain KYPSÄÄ kanaa. Lounaaksi meille tarjottiin lipeäoliiveja, jotain salaattia terävien kuorien kanssa, raakaa kanaa ja vettä. Päivällinen oli viideltä: lipeäoliiveja, samaa piikkisalaattia ja vesikeittoa, jossa lillui parsan ja lehmän paloja ja vettä, leipää saimme pitkän kerjäämisen jälkeen. Iltapala oli kahvi tämän ruokailun yhteydessä.

Porukat huomauttelivat ruuasta. Aamupalalla kylpylän henkilökunta alkoi kovaäänisesti nimeltä mainiten nauraa "tuollaisille" kelapummeille.

Vaikka olin asiallisesti huomauttanut ruuasta ja omasta ruokavaliosta, minut heitettiin ulos koko kuntoutuksesta, opetuksena muille. Se oli oikeusmurha, mutta onneksi pääsin pois.

Vetäjä soitti perään ja kertoi, että kylpylän kurssitussopimus oli jo aikaa sitten irtisanottu epäasiallisten ruokien ja huonon palvelun vuoksi. Miksi ihmeessä irtisanottiin, eikä PURETTU.

Tämän verran meitä kunnioitetaan: Se, mitä ei millekään toiselle ryhmälle voi tarjotaan, tarjotaan omaishoitajille. Pitäisi olla tyytyväisiä ja kiittää.

8

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Missä tuollaista muka on tapahtunut?

• Anonyymi

Lappeenrannan kylpylaitos, asiasta tehtiin tutkinta. En päässyt mukaan, mutta sain päätöksen.

Päätöksessä luvattiin mm, että ruokajuomaksi pitää vastaisuudessa olla muutakin kuin kraanavettä.

• Anonyymi

Jos ruokailu ja kohtelu on samanlaista, kurssilla josta maksetaan omavastuu (100 €), voiko vaatia rahansa takaisin?

Pitääkö kaikki tapahtumat dokumentoida?

Kursseilla on valtavasti tyhjänpäiväistä paatosta hyvinvoinnista niiden esittämänä, jotka eivät ymmärrä hoitajan arkipäivästä tuon taivaallista. Pitääkö ne kuunnella?

Entä muu ohjelma. Kun ei kiinnosta kuntosalit ja altaat lainkaan. Pitääkö liota vanhusten ihveissä?

• Anonyymi

Kiinnostaa kuka tuon satasen perii.
        Onko nämä ”kurssit” liiton järjestämiä?
        Liiton lomissa on satasen omavastuu, periikö liitto tuon satasen vai kuka?

• Anonyymi

Kerropa missä tällaista on tapahtunut. Eiköhän niistä kurssiohjelmista ole ennakkoon tietoa mitä ne sisältää ja voi itse valita mihin on menossa.

• Anonyymi

Vastaus tuossa ylempänä. Lpr kylpylaitos.

• Anonyymi

Valinnanvaraa lienee vain omaishoitoliiton henkilökunnalle, ei omaishoitajille.

• Anonyymi

Meillä oli mielenkiintoinen ryhmä kurssilla, napakoita naisia ja mukavia miehiä. Teimme yhteisen sopimuksen, että nyt pidetään lomaa ja kielletään marinat ja valitukset (niitähän kuulemme aamusta iltaan).

Vetäjä ilmoitti päätöksemme kuultuaan: Tämä on vertaistukikurssi. Olette tulleet tänne valittamaan, aloittakaa.

Kenen muun pitää (vähällä) vapaa-ajallaan paneutua työnsä pahimpiin epäkohtiin?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      68
      3076
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      25
      1940
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      272
      1537
    4. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      99
      1515
    5. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      258
      1167
    6. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      26
      1068
    7. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      120
      1044
    8. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      79
      1036
    9. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1020
    10. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      98
      1003
    Aihe