Jalkapallosta

Nyt on tullut katsottua taas paljon jalkapalloa tv:stä. On naisten, nuorten VM ja Copa Americaa.
Vain muutama huomio:
naisten jalkapallon arvostus on noussut. Upeaa! Tähän saakka olemme säästyneet pahimmalta diivailulta ja teatteritaiteen esityksiltä, jotka ovat vaivanneet miesjalkapalloa. Toisaalta sattuuhan se kun nappulakengillä tallataan lujaa jalkapöydälle tai potkaistaan polveen. Kyynärpää silmään tekee myös kipeää. Tv-ruudussa ne näyttää pikkujutuilta ja reaktiot yliammutuilta, mutta sekin miten reagoi kipuun on niin yksilöllistä.
Olen katsellut jonkun verran myös eteläamerikkalaista jalkapalloa ja nähnyt huikeita maaleja ja joskus aika hauskojakin tilanteita. Yleisesti ottaen latinofudis on värikkäämpää, pelaajat "neuvottelevat" tuomarien kanssa pienestäkin asiasta joka ei ollut mieleen ja VAR-tuomintaa käytetään ahkerasti.
Brasilian eilisiltaisesta pelistä jäi mieleen tunne että voi että miten hyvinnoi brasset pelaa kun niiden varsinaiset tähdet ovat poissa kaatuilemasta. Nyt jään jännäämään miten toinen suosikkijoukkue Argentiina selviytyy pahasta paikasta (edessä rotko, takana sudet) tänä iltana.

12

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mimmien pelailua, on sellaista softista.

• Anonyymi

Se on hienoa että naisten jalkapallon arvostus on noussut ....tänään nähdään Ranska -Brasilia...yhdeksän jälkeen...
      Lapsenlapsistani molemmat tytöt ovat pelanneet jalkapalloa ....ja toinen on tuomarin tehtävissä nykyään....
      mimmimum-..mi

• Anonyymi

Olen nähnyt kun joillakin on pallo jalassa. Esimerkiksi isontalon antti ja rannanjärvi ja matti haap´oja. Murhha miehet.

• Anonyymi

Parempaa pallo nurmella ...liikuvana .. kuin pallo jalassa katuvana ...kenties...
        mimmimum-..mi

• Anonyymi

Et sitten tullut ajatelleeksi, ettei mainitsemillasi miehillä ole enää palloa jalassa, meinaan kun sitkeästi käytät on- sanaa?

• Anonyymi

Kyseisistä miehistä on muuten valokuvia joissa heillä on pallo jalassa. Eli ON edelleen.

• Kuinka moni arvon rouvista on pelannut itse jalkapalloa, siis oikein ottelussa?

Minäpä olen, ja se vasta olikin rankkaa, kun pelattiin sekajoukkuein. Nuoria , paljon pelanneita nuoria miehiä vastapuolella.

Mutta kyllä minä vaan niin mieleni pahoitin, eikun iloitsin, kun kainsainvälisen erotuomarikortin omaava henkilö tuli pelin jälkeen kentän laidalla minua kättelemään. "Pelasitpa hienon pelin!" Sitä sietää näin vanhana muistella.

Taisinpa olla muutaman kymmenen vuotta nuorempi, hih.

• Anonyymi

Nuo sinun itsekehut ylittävät jo korppiksen aika-ajoin.
        Voipihan ne ohittaa tietty.

• Anonyymi kirjoitti:

Nuo sinun itsekehut ylittävät jo korppiksen aika-ajoin.
        Voipihan ne ohittaa tietty.

Siis oletko pelannut? Ei ole helppo peli. Olen sen lisäksi pelannut jääkiekkoa, pesäpalloa, lentopalloa

Enkä kerro kehuakseni.

• Anonyymi

Hikinen ilta MM-jalkapallossa oli ....jatkoajan jälkeen ranska meni 2-1 lukemat voittoon... siis Ranska-Brasilia 2-1.Tänään Ruotsi -Canada ...
      mimmimum-..mi

• En nähnyt peliä Englanti-Kamerun, mutta oli kuulemma tunteet pinnassa Afrikan tytöillä. Eilen illalla katselin Copa America-jalkapalloa kun Argentiina selvitti tiensä välieriin. Ei ole Argentiinan peli samanlaista, tulista ja nopeaa kuin joskus 80-luvulla...paras joukkue tähän mennessä on ollut Kolumbia, ei yhtään häviötä, täydet pinnat.

• Anonyymi

Hmmm....kyllähän peli sujuu mutta kenttä on naisille liian iso ja peliaika liian pitkä.
      60 minuutin jälkeen tempo laskee eikä kukaan jaksa potkaista pelivälinettä kentän toiselle puolelle.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      86
      10611
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      244
      4540
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      158
      3914
    4. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      163
      3418
    5. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      63
      3226
    6. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      63
      2961
    7. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      32
      2562
    8. Ikävä sinua mies

Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      24
      2170
    9. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      63
      1754
    10. Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas

Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt
      Sinkut
      162
      1487
    Aihe