Jalkapallosta

Nyt on tullut katsottua taas paljon jalkapalloa tv:stä. On naisten, nuorten VM ja Copa Americaa.
Vain muutama huomio:
naisten jalkapallon arvostus on noussut. Upeaa! Tähän saakka olemme säästyneet pahimmalta diivailulta ja teatteritaiteen esityksiltä, jotka ovat vaivanneet miesjalkapalloa. Toisaalta sattuuhan se kun nappulakengillä tallataan lujaa jalkapöydälle tai potkaistaan polveen. Kyynärpää silmään tekee myös kipeää. Tv-ruudussa ne näyttää pikkujutuilta ja reaktiot yliammutuilta, mutta sekin miten reagoi kipuun on niin yksilöllistä.
***
Olen katsellut jonkun verran myös eteläamerikkalaista jalkapalloa ja nähnyt huikeita maaleja ja joskus aika hauskojakin tilanteita. Yleisesti ottaen latinofudis on värikkäämpää, pelaajat "neuvottelevat" tuomarien kanssa pienestäkin asiasta joka ei ollut mieleen ja VAR-tuomintaa käytetään ahkerasti.
***
Brasilian eilisiltaisesta pelistä jäi mieleen tunne että voi että miten hyvinnoi brasset pelaa kun niiden varsinaiset tähdet ovat poissa kaatuilemasta. Nyt jään jännäämään miten toinen suosikkijoukkue Argentiina selviytyy pahasta paikasta (edessä rotko, takana sudet) tänä iltana.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mimmien pelailua, on sellaista softista.

    • Anonyymi

      Se on hienoa että naisten jalkapallon arvostus on noussut ....tänään nähdään Ranska -Brasilia...yhdeksän jälkeen...
      Lapsenlapsistani molemmat tytöt ovat pelanneet jalkapalloa ....ja toinen on tuomarin tehtävissä nykyään....
      mimmimum-..mi

    • Anonyymi

      Olen nähnyt kun joillakin on pallo jalassa. Esimerkiksi isontalon antti ja rannanjärvi ja matti haap´oja. Murhha miehet.

      • Anonyymi

        Parempaa pallo nurmella ...liikuvana .. kuin pallo jalassa katuvana ...kenties...
        mimmimum-..mi


      • Anonyymi

        Et sitten tullut ajatelleeksi, ettei mainitsemillasi miehillä ole enää palloa jalassa, meinaan kun sitkeästi käytät on- sanaa?


      • Anonyymi

        Kyseisistä miehistä on muuten valokuvia joissa heillä on pallo jalassa. Eli ON edelleen.


    • Kuinka moni arvon rouvista on pelannut itse jalkapalloa, siis oikein ottelussa?

      Minäpä olen, ja se vasta olikin rankkaa, kun pelattiin sekajoukkuein. Nuoria , paljon pelanneita nuoria miehiä vastapuolella.

      Mutta kyllä minä vaan niin mieleni pahoitin, eikun iloitsin, kun kainsainvälisen erotuomarikortin omaava henkilö tuli pelin jälkeen kentän laidalla minua kättelemään. "Pelasitpa hienon pelin!" Sitä sietää näin vanhana muistella.

      Taisinpa olla muutaman kymmenen vuotta nuorempi, hih.

      • Anonyymi

        Nuo sinun itsekehut ylittävät jo korppiksen aika-ajoin.
        Voipihan ne ohittaa tietty.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nuo sinun itsekehut ylittävät jo korppiksen aika-ajoin.
        Voipihan ne ohittaa tietty.

        Siis oletko pelannut? Ei ole helppo peli. Olen sen lisäksi pelannut jääkiekkoa, pesäpalloa, lentopalloa

        Enkä kerro kehuakseni.


    • Anonyymi

      Hikinen ilta MM-jalkapallossa oli ....jatkoajan jälkeen ranska meni 2-1 lukemat voittoon... siis Ranska-Brasilia 2-1.Tänään Ruotsi -Canada ...
      mimmimum-..mi

      • En nähnyt peliä Englanti-Kamerun, mutta oli kuulemma tunteet pinnassa Afrikan tytöillä. Eilen illalla katselin Copa America-jalkapalloa kun Argentiina selvitti tiensä välieriin. Ei ole Argentiinan peli samanlaista, tulista ja nopeaa kuin joskus 80-luvulla...paras joukkue tähän mennessä on ollut Kolumbia, ei yhtään häviötä, täydet pinnat.


    • Anonyymi

      Hmmm....kyllähän peli sujuu mutta kenttä on naisille liian iso ja peliaika liian pitkä.
      60 minuutin jälkeen tempo laskee eikä kukaan jaksa potkaista pelivälinettä kentän toiselle puolelle.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5339
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3447
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      193
      1484
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1003
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe